Ministarstvo saobraćaja nedavno je donelo pravilnik kojim se uređuje obavljanje organizovanog prevoza dece, a koji će se primenjivati od 1. septembra ove godine.
Verovatno ce blagovremeno dusebriznici iz policije blagovremeno preci svaku trasu registrovati svaku rupu udarnu rupu I nasilnicku rupu I zahtevati saniranje ili te rupice ne uticu na bezbednost?
Mozes da se pitas, pitanja te vrste ima na stotine i stotine, ne znam koliko si se od tih pitanja jos setio... srecom ljudi koji su za razliku od tebe strucni su seli negde, dobro proucili sva pitanja i odgovore stavili na papir, premerili sve za i protiv, i zakljucili da je pojas apsolutno neophodna preventivna mera, onda su i doneli zakon koji stite ljude koji misle da misle, a ustvari ne misle dovoljno same od sebe, tako da je na tebi da se vezes i pitas se koji ces sendvic prvi da otvoris, jer za to jesi strucan.
Odlično! Autobus bez pojaseva ili gde ga deca ne koriste apsolutno treba zabraniti. Moje dete se vezuje kad ide na ekskurziju, ali ostali uglavnom divljaju po autobusu. A o pijanim vozačima i krš autobusima neću ni da komentarisem.
Mnogi naši novi zakoni su manje ili više glupavi, ali u ovom ne vidim problem.
Šta hoćete, kada je autobus loš, vozač pijan, desi se neka nesreća onda pljujete sve redom. Kada se ide sa tim da se to dovede u red opet pljujete.
Ok za prvu pomoć, pitanje je da li će to beko znati upotrebiti. Vezivanje ima smisla, ne toliko u sudaru, ali u prevrtanju svakako ima smisla. Ne znam da li ste obratili pažnju, ali kada sedite visina prozora je takva da taman u slučaju prevrtanja neko ispadne iz sedišta na staklo, to staklo će pući, ako autobus tako prevrnut kliže postoji mogućnost da postoji onog ko je ispao. Takođe ako se prevrne na desnu stranu, onaj ko je na levoj će da padne na ovog desno.
Ako se zapali, pa nije problem otkopčati pojas. Ako mogu u avionu za minut i po da evakuišu 300 putnika na 6 izlaza, može i u autobusu 50 na dva.
Što se nije i galame tiče, to se slažem. Jako je naporno voziti kada ti neko nad glavom galami i divlja. Teško se skoncentrisati na saobraćaj. Ne kazem da treba da ćute i sede kao cvećke, ali ne treba ni da divljaju.
Nije mi jasno čemu sarkazam pojedinih komentatora.
I do sada su putnici(bez obzira bila deca ili ne) morala da sede na svojim sedištima tokom vožnje. Pojas je tu dodatna preventivna mera, i svi NOVI autobusi proizvedeni od 2005. na ovamo moraju da imaju ugrađene pojaseve, dok na teritoriji EU od 2016. svi putnici su u obavezi da ih koriste.
Sve ostale stavke su normalne, ne vidim ništa ekstremno u tome. Nigde ne piše da deca ne smeju da pričaju, zabavljaju se itd... Realno, i u putničkom automobilu deca treba da budu u svojim sedištima, vezana, i ništa ih ne sprečava da pričaju ili se zabave tokom puta. Naravno, ni u jednom slučaju ne smeju da ometaju vozača - ni u autobusu, ni u privatnom vozilu.
To što smo mi navikli da vidimo učiteljice, nastavnike i ostale kako ceo put pričaju sa vozačem je drugi par rukava - i ima više veze sa kulturom poštovanja tuđeg i svog posla. Vozač prvi je dužan da kaže da ne sme da razgovara i slično, jer vozi. Ali kod nas je normalno i da se jede, telefonira, pa čak i gleda prenos utakmice tokom vožnje.
Minimum tehničkih propisa - da radi klimatizacija, da je vozilo čisto, da postoji pribor da se vozilo očisti... S jedne strane kukate kako autobusi GSPa su prljavi, ne radi klima itd... A kada je to obavezno za međumesni bus, onda diži kuku i motiku.
Šta vi ljudi ustvari hoćete? Da postoje pravila, ali da ne važe za sve? Pa sada je tako, i gde smo?
Vrlo me cude komentari. Ne vidim nista u ovom pravilniku sto je preterano, takodje i za odrasle ljude, ne samo decu. Vozim se cesto bas ovakvim autobusima kad idem negde na putovanje - modernim, udobnih mekanih sedista, cistim ko apoteka, sa pristojim odmornim vozacima koji voze tako uredno i ujednaceno kao da su roboti a ne ljudi. Zaista kao ljudska bica za svoje novce zasluzujemo takvu uslugu. Sad vec znam koje su agencije koje obezbedjuju ovakve autobuse i uvek biram njih za put, cena je ista. Nekad kad nije moj izbor zavrsim u nekim raspalim neorganizovanim krsevima i njih zaista treba skloniti iz upotrebe zakonima.
Je tolko da vecina putnika i ne zna da sva vozila tj autobusi proizvedeni posle 2015 imaju odnosno bi morali da imaju pojaseve na sedistima.Tuzna istina je da kod nas ogromna vecina buseva je reparirana sa novovom karoserijom i vanjskom sminkom ali ne i unutrasnjost vozila tj sedista.Ovaj zakon u evropi vazi vec par godina
Dobra zamisao, trebalo bi realno da bude tako, nisam baš sve čitao o vozaču, ali što se tiče sigurnosti dece, deca bi u busu trebalo biti vezana, jedino što će to nažalost platiti roditelji, a bilo bi dobro da to plate autoprevoznici ili da država učestvuje u tome, uvek se kod nas donese neki zakon koji u praksi nije toliko realan i na gubitku su uglavnom pošteni ljudi.
Za disciplinu je odgovoran pratilac grupe, a roditelji nisu. Da li to znači da pratilac grupe ima pravo da kaže " Vaše dete je hiperaktivno, asocijalno ili nedisciplinovano pa iz tog razloga ne može da ide na ekskurziju".
Zaboravili su visinske pripreme za vozača, liposukciju, estetsku korekciju lica i drugih delova tela i naravno obavezan karantin bar nedelju dana pre puta.
Znaci deco nema više organizovanog putovanja. Čisto sumnjam da kod nas ims autobus a ds sva sedišta imaju pojas, a i ako ima da vidim tu osobu koja će naterati tu decu da vezu pojas i da sede mirno ko kipovi. Nastavnici, profesori,.... ne smeju da šunu toj deci jer deca imajubsvoja PRAVA.
Hahahha jao kakve gluposti..!
Znaci byebye prevoz .. pa ko ce ovo sve organizovati kod nas? Mi ne znam smece da odnesemo do kontejnera nego ostavimo dole na travi ili direkt sa terase .. a ne ovo?
I zasto su deca putnici bitniji od nedece putnika?
A btw kako se resava nemirno dete? Metak u celo? ... daj bree...
zašte ne za sve autobuse ovakva pravila? kada putuje 50 ljudi u grčku onda može i vozač da ih vozi čim je oprao autobus od prethodne garniture putnika?
ajde tu da i progledamo za onaj papir o theničkoj ispravnosti, to bi trebalo tipa na svakih 10-15.000 km, pa sad bilo to za mesec ili dva...
lepo svi da su uredno psakovani i to je to... to će samo biti izgovor da se povaćaju cene karata/iznajmljivanja autobusa...
alo... karta do bg 1.000 dinara, pa da idem kolima isto toliko me košta, posebno ako ne idem autoputem...
ne kažem da je ovo sprdnja i da je suvišno, kažem da to treba za sve međugradske autobuse da se uvede...
i ovde nigde ne piše zimske/letnje gume.... jer ako je uradio tehnički u 25 oktobra, a ide na put 20 novembra, put lako može biti pod snegom i ledom...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi pravilnik o organizovanom prevozu dece: Sva deca moraju biti vezana pojasem, mir i disciplina tokom vožnje
Autor: Nova ekonomija
Info
•10.08.2019.
•07:35 > 08:58
Komentari 26
Rade
Rade
Vule
@Yo
K
Drum
Šta hoćete, kada je autobus loš, vozač pijan, desi se neka nesreća onda pljujete sve redom. Kada se ide sa tim da se to dovede u red opet pljujete.
Ok za prvu pomoć, pitanje je da li će to beko znati upotrebiti. Vezivanje ima smisla, ne toliko u sudaru, ali u prevrtanju svakako ima smisla. Ne znam da li ste obratili pažnju, ali kada sedite visina prozora je takva da taman u slučaju prevrtanja neko ispadne iz sedišta na staklo, to staklo će pući, ako autobus tako prevrnut kliže postoji mogućnost da postoji onog ko je ispao. Takođe ako se prevrne na desnu stranu, onaj ko je na levoj će da padne na ovog desno.
Ako se zapali, pa nije problem otkopčati pojas. Ako mogu u avionu za minut i po da evakuišu 300 putnika na 6 izlaza, može i u autobusu 50 na dva.
Što se nije i galame tiče, to se slažem. Jako je naporno voziti kada ti neko nad glavom galami i divlja. Teško se skoncentrisati na saobraćaj. Ne kazem da treba da ćute i sede kao cvećke, ali ne treba ni da divljaju.
Nomad
I do sada su putnici(bez obzira bila deca ili ne) morala da sede na svojim sedištima tokom vožnje. Pojas je tu dodatna preventivna mera, i svi NOVI autobusi proizvedeni od 2005. na ovamo moraju da imaju ugrađene pojaseve, dok na teritoriji EU od 2016. svi putnici su u obavezi da ih koriste.
Sve ostale stavke su normalne, ne vidim ništa ekstremno u tome. Nigde ne piše da deca ne smeju da pričaju, zabavljaju se itd... Realno, i u putničkom automobilu deca treba da budu u svojim sedištima, vezana, i ništa ih ne sprečava da pričaju ili se zabave tokom puta. Naravno, ni u jednom slučaju ne smeju da ometaju vozača - ni u autobusu, ni u privatnom vozilu.
To što smo mi navikli da vidimo učiteljice, nastavnike i ostale kako ceo put pričaju sa vozačem je drugi par rukava - i ima više veze sa kulturom poštovanja tuđeg i svog posla. Vozač prvi je dužan da kaže da ne sme da razgovara i slično, jer vozi. Ali kod nas je normalno i da se jede, telefonira, pa čak i gleda prenos utakmice tokom vožnje.
Minimum tehničkih propisa - da radi klimatizacija, da je vozilo čisto, da postoji pribor da se vozilo očisti... S jedne strane kukate kako autobusi GSPa su prljavi, ne radi klima itd... A kada je to obavezno za međumesni bus, onda diži kuku i motiku.
Šta vi ljudi ustvari hoćete? Da postoje pravila, ali da ne važe za sve? Pa sada je tako, i gde smo?
hm
Lenni
Lošmi
Yo
Pićuka
Inspektor Višekruna
Mela
Uterivanje
YYY
Seka
mitar
Vladimir
ex Pezos
kimi
Znaci byebye prevoz .. pa ko ce ovo sve organizovati kod nas? Mi ne znam smece da odnesemo do kontejnera nego ostavimo dole na travi ili direkt sa terase .. a ne ovo?
I zasto su deca putnici bitniji od nedece putnika?
A btw kako se resava nemirno dete? Metak u celo? ... daj bree...
Dudarim II
ajde tu da i progledamo za onaj papir o theničkoj ispravnosti, to bi trebalo tipa na svakih 10-15.000 km, pa sad bilo to za mesec ili dva...
lepo svi da su uredno psakovani i to je to... to će samo biti izgovor da se povaćaju cene karata/iznajmljivanja autobusa...
alo... karta do bg 1.000 dinara, pa da idem kolima isto toliko me košta, posebno ako ne idem autoputem...
ne kažem da je ovo sprdnja i da je suvišno, kažem da to treba za sve međugradske autobuse da se uvede...
i ovde nigde ne piše zimske/letnje gume.... jer ako je uradio tehnički u 25 oktobra, a ide na put 20 novembra, put lako može biti pod snegom i ledom...
Cubi
Šofer
Bus
Robot=Dete
kimi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H