Ja imam auto bez katalizatora koji zadovoljava propisane vrednosti iduvnih gasova. Ne znam zašto kod nas MORA da se ugradjuje katalizator. Svi benzinci (naročito oni do 1400 ccm) ne prelaze propisane granice i bez katalizatora.
Zapadna propaganda na čelu sa Nemačkom je da se svi otarasimo starih automobila i kupimo nove Opele, folsfvagene, fordove, mercedese i pomognemo razvoju posrnule zapadne ekonomije i automobilske industrije.
Kao i sve ostalo po principu videla žaba da se konj potkiva pa hoće i ona.(setite se zakona o oružju gde Srbe treba razoružati ako hoće u EU)
A surova stvarnost koja nikoga ne interesuje je da vozim Mercedes 190D iz 1988g,Nije imao nikada fabrički ugrađen katalizator, a auto vredi možda i manje od katalizatora, proglašen sam tehnološkim viškom,u porodici niko nema nikakvih primanja.
'furam' Bubu 1300 iz 72ge(euro 1),nasledio je od pokojnog dede,radim za dnevnicu od 10 evra,pare za neki drugi auto necu ni doziveti a ne bih je ni menjao za bilo koji drugi...auto koji nikad nije 'stao' i ne trune, projektovan da ima minimum delova da se ne kvari i da covek moze sam da je odrzava...sad da je ostavim da mi trune u dvoristu i da idem peske svaki dan do grada?!
Ja bolje da ne ostavljam komentar u vezi ovoga, biće puno psovki , spominjanje dalje rodbine , bliže rodbine itd.... Planeta je bitna a mi homo "sapiensi" i nismo toliko bitni. Treba nešto menjati, ali ne na ovakav seljobersko- gedžovanski način. Ajt pozdrav svima.
Ovo je sramno. Radim za 25.000din i to od skoro počeo sa trideset i kusur godina. vozim auto 1989 godište dizel u perfektom stanju što izgledom što ispravnošću. Sada mi tupe da se ne može registrovati euro3..alo ljudi pa koliko nas vozi euro 1 i euro 2 aute... Ne vozimo jer smo neki fanatici pa iz besa... odakle mi 5-6,000eura za noviji auto i posle skupe servise. Da li trebam deci da zakinem hleb pa da ih pustim da prose po ulici da bi kupio euro 4 auto jer je nekim pametnjakovićima koji imaju plate 200-300,000din prdnulo na pamet da uređuje nešto. ALO...
Više ljudi umre od od zatrovane hrane i dopada koje nam se servira po trgovinama, ovde nije cilj da se zaštiti životna sredina i zdravlje čoveka, već da bogati budu još bogatiji.
Svako vozi šta ima i može i to treba da se poštuje, a ne da se neko dribla.
Uostalom otkud nekome 1000e za nov katalizator, pa ga još ukradu, to je besmisleno.
Bolje razmislite kako nas zapravo truju i ubijaju.
Na primer korona, veštački virus, da ne govorim o drugim oblicima fabričkih bolesti.
Sve u svemu, ovo nemože tek tako da prođe, skoro milion ljudi da ostane bez vozila, a većina gotovo svi zavise od toga auta.
Ako baš žele da nas unište, super, ovo će im uspeti.
Jos jedan razlog vise da se ljudi maltretiraju kada je rec o tehnickim pregledima... Dodatna nebuloza. Vlasnik sam Audija 100 C3 1987god koji jako dobro odrzavam i u boljem je stanju nego mnogo noviji auti. Razlog zasto to radim je taj sto ne mogu da kupim noviji auto za koji treba jos daleko vise uslova za odrzavanje i registraciju! Katalozator je potrosni deo i izvadjen je iz auta jako davno... Pogon na TNG im nije dovoljan i kao najcistije gorivo opet se placa dodatna taksa u registraciji. Samo u Srbiji... Sad treba da izdvajam novac ponovo za neki univerzalni katalozator samo da zadovolji neciju glupocu ko ne shvata da je to sve na dizelima najpotrebnije a benzinci i na TNG su sa cistijim izduvnim gasovima od 3 do cak 10 puta.
Gospodo da li vi čitate ili samo lupate da bi lupali. Obaveza da ugrade katalizatore važi samo za one koji su ih imali ugrađene fabrički ali su ih IZVADILI. Moje je pitanje što ste ih vadili ili što ste kupovali takva vozila? Ko ne plati na mostu plati na ćupriji oduvek važilo.
Gdesu mi pare za bolji auto? Kako da ih zaradim? Da bih imao dobar auto po njihovim standardima moram poceti da pravim staklenike zasadjene nekim biljkama! Ili da vozim ovog mog krsa starog cetres godina do 2021 a Posle kad treba deci da odvedem lekaru stavicu ih na biciklu. E zivote.
Само да се народу узму паре катализатор или нова кола и дужничко ропство или половњак са 400000 км од увозне ауто мафије а Србија никад није имала мањи обим индустрије осим страних инвеститора без контроле са прљавим технологијама и климом без ветра и падавина која се РЕЖИРА а овамо сељаци пале њиве спиновање када ће Америка да тако нешто ради са кадилацима НИКАД зато што је држава а не ЕВРОПСКО слепо црево ето вам ЈЕВРОПА
Ako u Evropskoj Uniji nema automobila sa euro 3 motorima , od cega su onda te drzave zagadjene ?
Posto je Vucicu najlakse da skloni automobile sa euro 3-4 motorima. Neka se malo pozabave grejanjem i fabrikama poput Zelezare u Smederevu !
Dosta mi više o ovom zagađenju,ljudi moji toga je bilo oduvek čak i više nego sad samo se nije pričalo ali sad kad vidim počinje jutarnji program i prikazuju odžak od neke sirotinje na selo samo što se ne sruši pa kako vas nije sramota šta mislite da je tom čoveku drago što tako živi i još spominju kako takav odžak puno zagađuje okolinu ma sram da vas bude što ne pokažete fabrike i gradske toplanu šta oni rade ili Zorku Šabac Majdanpek Bor III još puno takvih a ne pokazuju sirotinju ali na žalost takvih je pola Srbije i šta će biti na kraju udri po sirotinju
Ovo nije realno ovaj vucic deli narod na bogate i siromasne da li je razmislio o selima koja su udaljena od grada i ljudima koji su tamo i potrebn im je auto a svi voze euro 2 tamo gde autobusi ne idu ili su privatni i preskupi za prevoz .. JEBALA VAS TAKVA EVROPSKA UNIJA GDE SE LJUDI MUČE
Euro 3 je nekad bio kao dostignuce cistog izduvnog dima,sad imaju valjda i euro 6-7 i moraju da traze dalje valjda euro 20 ce biti OK...Bolje bi bilo da nas ne zagadjuju iz vazduha hemijskim otrovima a katalizatore za kola moze i drzava da plati ako hoce..sve je to pljacka i to legalna ..
Ovi što pominju golf 2 bolje da ćute. To što su čuli samo za golf 2 dizel to je njihov problem. Moj golf 2 benzinac ima fabrički ugrađen katalizator i fabrički naziv mog golfa je golf II 1.8i cat (1992). Takođe proizvodile su se i verzije 1.3i sa katalizatorom. Ovi što pričaju o ekologiji i golfu 2 voze dizelaše 2001. godište bez dpf filtera. Pozzz
Imam dvotaktni Wartburg 1988 godište, koji je manje izraubovan od krševa uvezenih sa Zapada! Pitam ja vas: da auto u dobrom stanju pošaljem pod presu, jer NEĆU da vozim kantu sa Zapada koja je prešla skoro milion kilometara?! Da li ima neko mozga, pa da kaže da se u Nemačkoj danas normalno vozi Wartburg i Trabant! U Nemačkoj znači normalno voziš, a kod nas bi da sankcionišu?! Svašta! Neće ovo proći tako! U redu je striktno se pridržavati fabričke specifikacije vozila, ali nije u redu da se građani ovako sile da dobar auto bace u staro gvožđe, da bi kupili otpad sa Zapada!
Ti kao da zivis u Svajcarskoj pa pomisljas da svako moze da pazari nov auto. Ovo je jedna od najsiromasnijih zemalja Evrope i automobili koje vozimo i vazdu je samo posledica toga.
Pa sta da Ja sada radim sa ovim djubretom od automobila sto sam uvezao(skinuo sa linije za mlevenje)? Kako da Ja sada zaradim lazuci i varajuci narod da je to odlican automobi, da ga je doktorica vozila, da je bio treci auto u kuci, da je kupljen od prvog vlasnika, da je vlasnik imao kracu desnu nogu pa nije mogao da ga gasira do kraja, da ga nije turcin zgazio svake nedelje od Holandije do Turske,...
Kako da ja zivim a navikao sam da lazem i varam?
Ovo je naravno trebalo uvesti jos pre 15 godina.
U Novom Sadu je postalo opasno ziveti zbog strasnog zagadjenja vazduha izduvnim gasovima. Novosadski vazduh je medju najzagadjenijima na svetu, o tome su skoro pisale novine.
Problem zagadjenja vazduha je ozbiljan problem i pogadja sve nas i treba da se resava.
Sirotinja to naravno ne razume, al ona i onako i nista drugo ne razume, pa sta da im radimo.
budi mudar u tri koraka:
1 - akcija: brzinski prodaj auto koji sada vozis
2 - monitoring: prebaci se na bicikla, gradski prevoy i taxi dok cekas
3 - reakcija: prvi zgrabi subvencije za elektricni auto i bog da te vidi
Biće dreka sada pa zatišje, kad dođe 2021 biće opet odlaganja i kojekakve legalizacije i preregistracije kao i svaki put kada se pokuša korak napred gde pošten plati a fukara legalizuje ilegalno tipa tv pretplata.
Bolje da SnS uvodi ovakve stvari jer da su demokrate isti ti radikali bi započeli građanski rat oko istih stvari koje i sami sada rade već 7godina.
Vec vidim novi posao u servisima. Iznajmljivanje katalizatora za tehnicki pregled 50 eur-a.
Do sada je bila praksa da prodavci/uvoznici kola skidaju katalizator pre prodaje kako bi se dodatno zaradilo, tako da ce musterija biti dosta. Ima onih koji su ih skinuli, probusili a mi smo svi trpeli otrovne azotne okside. Oni su bili pametniji jer je motor bio jaci.
Neka nateraju poslodavce da nam povećaju plate, pa da možemo uzeti nov ili eventualno auto star 2 ili 3 godine. Ako neko i dalje se skupio pa neće, neka plaća katalizator i DPF.
Ja bih radije vozio nov auto ili star 3 godine i menjao ga kada navrši 5 ili 6 godina, a ne kupovao auto star 10 godina i menjao ga posle 7 ili 8 godina.
Euro 3. Dopušteno je već 15-tak godina da se uvoze polovnjaci koji su po Euro-3 normi.
E, da nadležni samo na tehničkim prelgedima forsiraju da ta vozila moraju i da zadovoljavaju Euro-3, pa barem 50% tih vozila bi završila pod presom.
Isto važi i za sva ostala - samo treba forsirati da vozilo i posle N godina mora da zadovoljava barem onu eko normu pod kojom je proizvedeno. Sasvim dovoljno.
@Komsa jadan taj siroti lik kojem su drzavni huligani videli stari automobil i odlucili da je savrsen nacin da ga maltretiraju da uredno ukradu katalizator, sa zlim planom da mu bude tesko. Prosto ja kad vidim lep katalizator, zelim da ga skinem, kako bi mogao da udisem taj čadjav vazduh.
@Комша
vau udaarili na sirotinju, mani se glupih mantri, po cemu si zakljucio da razbudzeni dizelasi manjee truju od divljih deponija leba ti, po kojoj logici treba nekome dozvoliti da truje sve nas jer je 'sirotinja'..
U centru Novog Sada ima i ljudi koji loze iz kontejnera jastuke, plasticne flase, gume od bicikla... verovali ili ne. Zvali smo komunalnu policiju i odgovor je bio da su za zagadnjenje vazduha nadlezni samo za privredne subjekte. Znaci privatni stanovi mogu da loze sta hoce. Katastrofa
Ok, automobil ce imati katalizator i sta onda, pa auto star 15 i vise godina do 2021. ce imati 3/4 zapusen katalizator, koji tada skoro i da nema funkciju ! Uglavnom ga majstori skinu i sa burgijom naprave par rupa i sve prolazi glat, lambda sonda se malo zbuni al auto ide, ko jos ide dalje on iskljuci signal lambda sonde posle katalizatora ! Drugacije je ovo moglo da se sredi, mogli su podeliti tipa 300-500e ko donese stari golf 1,2,3, wartburge, trabante,tamice na otpad i sredjeno sve, ovako sad kroz silovanje zakona ide uklanajnje starih auta sa puteva !
Зашто у Новом Саду смањивати ниво издувних гасова и њихов "мирис"? Много је боље то него да нам се град осети на отпадне воде,крв и фарбу коју је и даље Н.Н. лице просуло...
A što ne od sutra? Trovanje čađu je krivično delo za koje niko odgovarao nije. I manite se priča o standardu i platama. U zapadnoj Evropi su ljudi prihvatili činjenicu da je auto obaveza i odgovornost a ne pravo, krajnje vreme da i ovde bude tako.
Samo je ovo problem u Sprdiji.....
Nije bitno što su plate afričke, što nas *ebu i ponižavaju kako stignu, sve urušeno i s*ebano!
Narodu po običaju hleba i igara i malo priče o evropskim standardima, jebo nas onaj ko nas stvori ovakve kakvi smo!
Катализатори НЕ УКЛАЊАЈУ угљен-диоксид. Уклањају угљен-моноксид, оксиде азота и несагореле угљоводонике. Идеалан производ сагоревања угљоводоника и јесу угљен-диоксид и водена пара.
Узгред, кад се већ боримо за екологију, када ће град Нови Сад престати да испушта канализацију директно у Дунав? Или се борба за екологију заснива на томе да се грађанима намећу нови прописи и обавезе, а када држава треба да уради нешто онда све стаје?
ПС: Да не буде забуне, и треба забранити саобраћај возилима без катализатора.
Potpuno razumem i slazem se sa tobom da automobili nisu najveci zagadjivac ukupno, ali jesu najveci zagadjivac po gradovima. Ne vidimo se od cadji i smoga, gradovi nam bukvalno smrde! Pa mi to sve vec godinama udisemo. Ne znam sta je pametno uraditi, (mozda bi biodizel i jeftiniji autogas bili bolji odgovor od katalizatora) ali nesto mora da se uradi.
Nekoliko hiljada ljudi godisnje umre od zagadjenog vazduha, u gradovima su stari dizelasi uglavnom najveci uzrok. Sirotinja neka kupi benzinca, ugradi plin, sta god. To sto je neko sirotinja ne znaci da ima pravo da truje druge oko sebe. Ali kome pricati, u centru Novog Sada i dalje ima "sirotinje" koja lozi na ugalj.
Otprilike 30 godina kasnije nego u razvijenom svetu. Kad sam bio klinac, u svim snimcima iz Afrike su se mogla videti samo kola 20-30 godina stara (to su bile rane osamdesete a kola su bila iz pedesetih i šezdesetih). E sad smo mi ta Afrika. Bravo za dostignuće!
Уместо да уграде пречистаче отпадних вода, да ставе филтере на фабрике, очисте депоније, смање грејање на фосилна горива, они ударили на најмањег загађивача, сиротињу у старим колима којем је неко украо катализатор на паркингу.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Od 2021. obavezni katalizatori u vozilima na putevima Srbije, ugradnja i do 1.000 evra
Autor: Tanjug, Kamatica
Info
•13.08.2019.
•10:52 > 13:47
Komentari 49
Gstoš
Boža
Kao i sve ostalo po principu videla žaba da se konj potkiva pa hoće i ona.(setite se zakona o oružju gde Srbe treba razoružati ako hoće u EU)
A surova stvarnost koja nikoga ne interesuje je da vozim Mercedes 190D iz 1988g,Nije imao nikada fabrički ugrađen katalizator, a auto vredi možda i manje od katalizatora, proglašen sam tehnološkim viškom,u porodici niko nema nikakvih primanja.
Baltazar
Gari
Miroslav
љубомир
Nikola
jovo
Miša
Dizelaš
Svako vozi šta ima i može i to treba da se poštuje, a ne da se neko dribla.
Uostalom otkud nekome 1000e za nov katalizator, pa ga još ukradu, to je besmisleno.
Bolje razmislite kako nas zapravo truju i ubijaju.
Na primer korona, veštački virus, da ne govorim o drugim oblicima fabričkih bolesti.
Sve u svemu, ovo nemože tek tako da prođe, skoro milion ljudi da ostane bez vozila, a većina gotovo svi zavise od toga auta.
Ako baš žele da nas unište, super, ovo će im uspeti.
Miki
dule
Rade
Фигура ту
Nikola
Posto je Vucicu najlakse da skloni automobile sa euro 3-4 motorima. Neka se malo pozabave grejanjem i fabrikama poput Zelezare u Smederevu !
Danijel 81
Vojkan
svetli
Milan
Arsa
Jakov
Deki
Kako da ja zivim a navikao sam da lazem i varam?
konacno
U Novom Sadu je postalo opasno ziveti zbog strasnog zagadjenja vazduha izduvnim gasovima. Novosadski vazduh je medju najzagadjenijima na svetu, o tome su skoro pisale novine.
Problem zagadjenja vazduha je ozbiljan problem i pogadja sve nas i treba da se resava.
Sirotinja to naravno ne razume, al ona i onako i nista drugo ne razume, pa sta da im radimo.
Mića
ivan
1 - akcija: brzinski prodaj auto koji sada vozis
2 - monitoring: prebaci se na bicikla, gradski prevoy i taxi dok cekas
3 - reakcija: prvi zgrabi subvencije za elektricni auto i bog da te vidi
Toma
Bolje da SnS uvodi ovakve stvari jer da su demokrate isti ti radikali bi započeli građanski rat oko istih stvari koje i sami sada rade već 7godina.
Pera
Do sada je bila praksa da prodavci/uvoznici kola skidaju katalizator pre prodaje kako bi se dodatno zaradilo, tako da ce musterija biti dosta. Ima onih koji su ih skinuli, probusili a mi smo svi trpeli otrovne azotne okside. Oni su bili pametniji jer je motor bio jaci.
Sava
Drum
Ja bih radije vozio nov auto ili star 3 godine i menjao ga kada navrši 5 ili 6 godina, a ne kupovao auto star 10 godina i menjao ga posle 7 ili 8 godina.
vozac
socko
E, da nadležni samo na tehničkim prelgedima forsiraju da ta vozila moraju i da zadovoljavaju Euro-3, pa barem 50% tih vozila bi završila pod presom.
Isto važi i za sva ostala - samo treba forsirati da vozilo i posle N godina mora da zadovoljava barem onu eko normu pod kojom je proizvedeno. Sasvim dovoljno.
Tomo
Čemu
Komsin Drugar
gari
vau udaarili na sirotinju, mani se glupih mantri, po cemu si zakljucio da razbudzeni dizelasi manjee truju od divljih deponija leba ti, po kojoj logici treba nekome dozvoliti da truje sve nas jer je 'sirotinja'..
Dusko
Dejan
Просечан Србенда
A
nik
Nije bitno što su plate afričke, što nas *ebu i ponižavaju kako stignu, sve urušeno i s*ebano!
Narodu po običaju hleba i igara i malo priče o evropskim standardima, jebo nas onaj ko nas stvori ovakve kakvi smo!
/
u cemu li smo ziveli od 2003 do danas
Djole
Милан
Узгред, кад се већ боримо за екологију, када ће град Нови Сад престати да испушта канализацију директно у Дунав? Или се борба за екологију заснива на томе да се грађанима намећу нови прописи и обавезе, а када држава треба да уради нешто онда све стаје?
ПС: Да не буде забуне, и треба забранити саобраћај возилима без катализатора.
BlasteR
M
Jogurt je zdrav
Boris
boki
Комша
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H