Na sajamskim priredbama u Srbiji najbrže se prodaju luksuzni automobili, ali na drumovima i dalje dominiraju skromniji polovni automobili, u proseku stari 16,4 godina.
1. Utrostruči registraciju za vozila starija od 10 godina
2. Ukine registraciju, PDV i carinu za vozila mlađa od 10 godina
3. Ukine registraciju za vozila na gas ukoliko im je standardni rezervoar 10l ili manji.
4. Ukine PDV za automehaničarske usluge i rezervne delove (da bi ljudi više popravljali kola)
5. Ukine PDV i porez na dobit za delatnosti izvoza i reciklaže automobila.
6. Oslobodi poreza u iznosu od milion dinara pravna lica koja se bave transportom za svako električno/hibrid vozilo koje koriste za obavljanje delatnosti.
Za dve-tri godine, svi će prodati stare aute otpadu/reciklatoru/izvozniku i kupiti novi koji je odjednom 30% jeftiniji jer nema carine i pdva, plus dovoljno je da ga dovezeš iz nemačke sa ugovorom o kupovini (nema zezanja sa papirima) Ko ne može ovo da priušti ugradiće gas i smanjiti rezervoar da ne bi plaćao skupu registraciju. Pošto će i usluge mehaničara i delovi biti jeftiniji, auti će biti održavani, sa novim gumama, bezbedni itd.
Taksisti i sl. će preći na struju (električni auti su skupi, kod nas se isplati se samo ljudima koji puno voze). Kada pravna lica potroše poreski "kredit" od milion, (za dve godine u vr glave) krenuće da kupuju električna vozila za novu turu subvencija, a stara će povoljno prodati dalje čime će se uvećati procant vlasništva električnih vozila među opštom populacijom.
15 godina ovako = 40% hibrida i električnih, 5% starijih od 10 god bez plina
Ja ne znam gde i sta vidite, ali nam vozni park , ne u gradu, u drzavi nikada nije bolji. bmw kolko hoces, pre se znalo ko moze da vozi bmw, bilo ih je 4 u gradu, danas je svaki cetvrti bmw. Nova kola se prodaju kao luda na kredit i lizing, pogotovo Fiati 500L, polovnjaka kolko hoces i svi se prodaju.
Kolega sa posla je kupovao kola Nisan Qashqai, u oglasu tri komada sa full opremom 2015 godiste, bukvalno je jedan prodat istog dana za 14000e, a druga dva sledeci dan za 13 13.5 hiljada eura...jedva je nasao posle nekoliko dana jednog...kaze prodavac ogromna potraznja je za njim, kako stigne tako ode...ko, sa kojim platama, kako?
Drugi primer sam ja koji sam pre par godina vijao da kupim Peugeot 308 2012 godiste...ako ako je ok i ako valja, odeeee u roku od odma, danas izadje oglas sutra ga nema. I onda mi neko kaze da u drzavi nem para i da se voze krsevi??? Okrenite se malo oko sebe, Juga, Golfa2 pa cak i trojke jedva da mozete naci na ulicama.
Da imam Mercedesa 123 sa nekih 100000km i manje, sigurno bi se pre u njemu vozio nego u nekoj glanc novoj nasminkanoj sklopociji, taj Mercedes je po recima novinara starudija ! Zatim imate i Mercedesa po nemackoj koji za godinu dana predju preko 300000km i kao takvi se uvoze ovde ,,kao novi,, sa skinutom kilometrazom. Sve u svemu, novinar nema ama bas nikakva pojma o automa, narucen prepisan tekst, sta je apsolutno ,,starudija,, od auta ?!
Na drumu se vidi koliko su građani Srbije siromašni, prava beda. Oni što mogu izdvojiti do 2.000 evra za automobil unapred znaju da kupuju starudiju od starudije...
Sav taj fenomenalni "premium" za 6-7000e je rupa bez dna. Pogledaj cene guma za recimo BMW 5 - u najjeftinijoj varijanti sa gumama od 16 coli, ako nije run-flat, ne možeš da nađeš kvalitetniju gumu ispod 10,000din/komad. Nemoj samo servirati priče o super jeftinim polovnim gumama - jer ko stavi jeftinu ili polovnu gumu na auto od skoro 2 tone i 150KS taj ne zaslužuje da vozi takav auto.
Drugo - cene delova i servisa. Diskovi i pločice za jedan BMW serije 5 i recimo Daciu Sanderu ne koštaju isto, niti treba da koštaju. Radni sat takođe ne košta isto.
Treće, čak i sa jeftinijim automobilima poput recimo Dacije, Renoa, i slično, dobijaš 5 godina garancije, besplatnu pomoć na putu ako auto stane itd... A sa tim premijumom moraš da uzmeš pomoć na putu.
I konačno - kupuješ polovni automobil star 10 godina i lažeš sebe da imaš premijum, a u isto vreme se nadaš da ti ništa neplanirano neće crći.
Ako ćeš da gledaš tako - onda se traži polovnjak star dve-tri godine, koji možeš da održavaš, a ne "premijum" star deset godina sa dušom u nosu.
Samo budaka kupuju nova automobile to je klasično razbacivanje parama i odraz rasipništva. Poznajem mnogo ljudi koji mogu sebi da priušte nove automobile ali jednostavno neće što bi bilo ko vozio novo smeće za 10 do 15k eura kad za te pare može da se kupi savršen polovni audi ili bmw do 7 godina starosti. Jednostavno ljudi kod nas više cene svoj novac.
Kakva bre prosečna plata 467 Eur?
Jeste li vi normalni? Pa raspitajte se malo po zdravstvu kolike su plate med.sestrama i tehnicarima u KCV i na Institutu u Kamenici. A da ne.pricam.o spremačicama. Ma dajte molim vas.
Sramota je što se u državi plata od 1600 eura mesečno uzima kao granica za dodatni porez jer je to bogatstvo. A na zapadu je to tek normalna i to mala plata!
Problem sa starim voznim parkom ima višestruki koren.
Većina stanovništva kupuje vozila do 2-3000e jer toliko mogu da priušte. Za taj novac svi gledaju da dobiju "što više lima za što manje para". Dizel je popularan jer "auto malo troši", a ljudi su zaplašeni atestima i reatestima za LPG.
Država je do sada uradila sve da destimuliše ugradnju LPGa kao ekološkog goriva - počevši od akciza na LPG, komplikovanjem izdavanja atesta, do toga da kvalitet plina varira na pumpama.
Dalje, osoba sa prosečnim primanjima ne može da priušti ni Daciu Sandero na kredit, jer je to mesečna obaveza od bar 100e narednih 5 godina, a na statističku platu od 427e niko normalan ne uzima kredit za auto.
U takvoj situaciji naravno da će dominirati polovna dizel vozila, sa uklonjenim filterom čestica(DPF), uklonjenim povratom sagorevanja čađi(EGR), i na sve to dodamo nikakve navike o pravilnom održavanju vozila - jer kod nas je sve neplanirani trošak.
Treba napomenuti i da jedan deo juri neki svoj san o "premijum" vozilima, čije održavanje ne mogu da si priušte...
Знамо сви ко вози нови ауто. муфљузи, политичари, мало физићких лица, програмера и то је то. Са друге стране огроман број крнтија, грме, прде, загађују, ужас. Питам се да ли је неком у НС пало на паемт нпр. да направи регинални центар ван града за развов робе, па да уведу електричне камиончиће, па лепо град снабдева све маркете, продавнице и остало, загађење и бука се смање за 100%, па мало избаце из саобраћаја загађиавче буком и гасовима физичких лица. Мислим да би барем НС мало заличио на место адекватно за живот људи у 20.веку, па ћемо полако да се преводимо у 21.
Svako je gospodar svoje sudbine i svako je duzan sebi da obezbedi standard koji zeli ili da makar pokusa to sa isto toliko energije koliko usmerava na prebacivanje krivice na sistem i drzavu. Niko nikog ovde ne tera da radi u javnom sektoru, ako mislis da si sposoban, prekvalifikuj se pa dodji da radimo u industriji softvera jer trenutno je u procvatu. Pa vozi jahtu ili hidroaeroplan ako te to lozi. Ako i kada prodje, radicemo nesto drugo, adaptiracemo se. Ako nisi sposoban da se sam za sebe brines, ne vidim kako ti je sad tu drzava kriva i kako si mislio da ces moci da se brines za porodicu?
NS 06.09.2019 • 13:31
Sta ima veze ako je auto star 10-15 god ako je odrzavan i potpuno ispravan.Mnogo smo se mi ubozobrazili kao narod a do juce nam je i fica bio dobar.
Pa naravno, stari su i MIG-ovi što su nam braća Rusi poklonili za 200 miliona dolara ili evra, pa se k*****o sa njima kao da smo treća vojna sila u svetu.
Bice da je ipak vise za kes, kao kod kupovine stanova. Vlasnici, preprodavci i rentijeri nekretnina, naslednici, znam ih gomilu. Do juce imali supe sa placem dobili stanove ili kes od investitora i sad se sepure. Zatim tu je rodbina u inostranstvu, iz NS se najvise procentualno iselilo napolje u odnosu na broj stanovnika. Jako puno ljudi ovde ima EU pasos, bar 50 000. Svako salje lovu svojima, zato se i vozikaju u po bela radnog dana po gradu, niko nista ni ne radi. Takodje U NS je danas auto statusni simbol. Vozni park i nije neki pokazatelj. Poznajem neke koje imaju po 2 auta, a zive u gradu kao podstanari, jedva krpe kraj sa krajem. Ali autobus ne dolazi u obzir. Sem toga, nije NS samo centar nego i sva ostala naselja, ide se i na taljigama, kako ko ima. Za udaljenija naselja auto je obavezan, javni prevoz slab. Ali za samo gradsko podrucje (tu zivi 2/3 grada, ako ne i vise) automobil i nije toliko potreban, ako se zivi i radi u gradu, sve se predje relativno brzo biciklom ili autobusom, pa i pesice,u zavisnosti od vremena.
#bizMismen 06.09.2019 • 12:10
..Ovde mnogi zive zbog drugih a ne zbog sebe .....
U pravu si skroz .imam dovoljno novca da kupim skup automobil ali tako nesto ne zelim a pogotovo da bi kao sto si rekao drugi gledali sta vozim . A gde je strah od neke kradje i lopova.. Imam najobicnijeg golfa , odlicno me sluzi i zadovoljan sam . I namerno ga uvek parkiram pored jednog luksuznog audija..
Pa svako zeli da vozi nova kola aj ti sa plaom od 42000 dinara za koje nisam siguran dokle ce biti žena neradi dvoje dece koja se skoluju vozi nov auto. Pa nemojte pricati gluposti. Neka drzava obezbedi sigurne poslove i pristojne plate svi ce voziti nov auto. Do tada dase prehranimo i vozi to sto imas ako mozes. Bio sam da pitam staro za novo ali svugde traze ucesce tako da nema od toga nista za sada.
Komsija iz Prnjavora rodom kupio veliki auto znas ba bemve da svi vide. A deda mu reko: e sinko moj zasto se ti ides prepucavati sa Slovencem trebo si te pare dati deci da se skoluju a on ce: ja cu imati uvek veci i bolji i jaci i skuplji auto od njega i uvek cu da kupim veceg. hahahaa istina deda mi se ispovedio. I to se zovukompleksi provincialaca koji su se ovde rodili od roditelja koji su dosli onim vozom znate kojim...
Ovde mnogi zive zbog drugih a ne zbog sebe .
Pojedinci ce sve uciniti da dodju do skupih kola .
Vazno je da komsiluk vidi kako je vlasnik auta uspesan i bogat .
Da komsiluk vidi kakvog nedostiznog supermena imaju u ulazu .
Ej filozofi, svi vole da voze nova kola tako da vam sve primedbe kakvi ste po naravi govori ko ste i sta ste. Auto, posebno ovde gde nije resen ni jedan, da ponovim NI JEDAN drugi vid prevoza nije luksuz nego potreba. A zbog godista je princip ,,daj sta das,,. To vi lelemudi po zgradama iz kruga cetvorke se folirate sa autobusima, trotinetima...jer vi bicikl vozite samo leti i to koji kilometar. Ajd vi predjite sa njime iz mesta u mesto kao sto rade lokalci po selima i to babe i dede. Crkli bi od pomisli. I ne prizeljkujte krizu na zapadu jer sta cete voziti ako tamo pocnu voziti stara kola.
... šta tu nije jasno? Svaki vozač bi najradije vozio nov auto, i to nebitno koji, važno samo da je nov! Ali ... nema para da ga kupi! Svi smo mi svesni bezbednosti i svega što nam donosi stari auto, ali nemamo mogućnosti. Zato mi je muka kada čujem ili čitam kukulele od nekih stručnjaka kako nam je bezbednost i okolina ugrožena zato što vozimo stare automobile. Ma more idi to pričaj onima u Beogradu, pa nek nam daju veće plate ili kredite koji nisu lihvarski. Da vidiš kako ćemo odmah pokupovati sve nove automobile očas posla. Pa nisu valjda vozači krivi što voze krševe? Kriva je vlast! Oni nam određuju standard pa i domete. Ali briga njih, oni se vozikaju u novim kolima. Sit gladnom ne veruje, a i na sirotinju i miš k***c oštri!
Drzava je odobrila uvoz polovnih vozila kupljenih sumnjivim novcem, pranje para stoji iza polovnjaka a ne briga za kupca. To dokazuje mnogo primera na koje gradjani ukazuju. Sto se tice velikog broja nezgoda kriva je opet drzava, tolerise nerad i los rad saobracajne policije koja jedina moze da zavede red u saobracaju. Ogromna sredstva se izdvajaju za policiju a efekat je mali ili nikakav,policajci su pretvoreni u sitne ikasante umesto da su respekabilnasila na nasim drumovima. Neminovne su ceste kontrole i mnogo ostrije kazne ali trenutno, posle se zali kome hoces i koliko hoces.
Jer u jednoj Danskoj, Holandiji, Švedskoj, norveškoj, auto može da bide luksuz. Ali u Srbiji ne. Na srpskim putevima je previše sebičnih trovača, starudija je samo posledica toga.
Svake godine se ova priča vrti,a sve je u novcu. I ko može da kupi novi auto sa platom od 300 evra mesečno. Nije čak stvar ni u starosti vozila ,koliko u održavanju i saobraćajnoj kulturi.
@da
Ne valjaju ti "teretni" biciklovi... Pogotovo nije dobro za voziti decu, totalno su ne zaštićena u tim kutijama...
Bolje električni trotinet, pa se doda sanduk ili prikolica.
Jednostavno da je Fiat 500l 8000 e osnovna verzija i da može sa se kupi on ili bilo koji drugi automobil bez učešća svi bi vozili nove. Sa normalnim ratama. Ne kod nas prvo učešće, pa rata pa zarada auto kuće. Nije ni čudo da se uvozi krš
A ovo sa vozdizanjem dizela do nebesa u Srbiji samo govori o tome kakav je mentalitet u glavi. Mozes ti iz traktora izaci ali traktor iz tebe malo teze.
Možda je vreme za teretne biciklove. Kao u jučerašnjoj reportaži iz Nemačke. Bicikl sa sandukom na prednjoj strani. Voze tako po par klinaca ili stvari iz šopinga ili sa pijace. A zdravo je. Još kad bi postojala fabrika biciklova u Srbiji koji zna da pravi dobre i jeftine urbane biciklove, sva ova tema oko starih automobila bi bila manje bitna. Na kraju krajeve siromašni kinezi svi voze biciklove. A da se ne lažemo, nismo bogati treba da stignemo negde na vreme.
Da nam zeleznica (i javni prevoz generalno) nisu unisteni, automobili nam ne bi ni trebali. U drzavi gde ti trebaju sati i sati da predjes 100km, ni nemas izbora nego da se sam snalazis kako znas i umes. Velik relativan broj privatnih automobila, pogotovo ovako jeftinih, govori o drzavi koja ne funkcionise i ignorise svoje stanovnistvo, koje je onda prepusteno samo sebi.
Kad bi drzava smanjila carine,subvencionisala kupovinu ,smanjila akcize na gorivo,smanjila namete za registraciju, bilo bi i mladjih auta... i vecina novoprodanih,su na lizing,na firme...kakvo stanje u drzavi takav i vozni park
nas dragi Vule videvsi ovu statistiku uvede akcize na dizle gorivo skuplje nego na super, i tako jedino kod nas dizel skuplji od benzina, a poljoprivrednicima nema stimulacije, nema regresiranog goriva, pa se cude kako poljoprivreda nije vodeca grana privrede kod nas....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Previše starudije na srpskim drumovima
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•06.09.2019.
•10:00 > 10:00
Komentari 44
Marko
marko
1. Utrostruči registraciju za vozila starija od 10 godina
2. Ukine registraciju, PDV i carinu za vozila mlađa od 10 godina
3. Ukine registraciju za vozila na gas ukoliko im je standardni rezervoar 10l ili manji.
4. Ukine PDV za automehaničarske usluge i rezervne delove (da bi ljudi više popravljali kola)
5. Ukine PDV i porez na dobit za delatnosti izvoza i reciklaže automobila.
6. Oslobodi poreza u iznosu od milion dinara pravna lica koja se bave transportom za svako električno/hibrid vozilo koje koriste za obavljanje delatnosti.
Za dve-tri godine, svi će prodati stare aute otpadu/reciklatoru/izvozniku i kupiti novi koji je odjednom 30% jeftiniji jer nema carine i pdva, plus dovoljno je da ga dovezeš iz nemačke sa ugovorom o kupovini (nema zezanja sa papirima) Ko ne može ovo da priušti ugradiće gas i smanjiti rezervoar da ne bi plaćao skupu registraciju. Pošto će i usluge mehaničara i delovi biti jeftiniji, auti će biti održavani, sa novim gumama, bezbedni itd.
Taksisti i sl. će preći na struju (električni auti su skupi, kod nas se isplati se samo ljudima koji puno voze). Kada pravna lica potroše poreski "kredit" od milion, (za dve godine u vr glave) krenuće da kupuju električna vozila za novu turu subvencija, a stara će povoljno prodati dalje čime će se uvećati procant vlasništva električnih vozila među opštom populacijom.
15 godina ovako = 40% hibrida i električnih, 5% starijih od 10 god bez plina
Eto i to sam vam rešio
Lokalac
Kolega sa posla je kupovao kola Nisan Qashqai, u oglasu tri komada sa full opremom 2015 godiste, bukvalno je jedan prodat istog dana za 14000e, a druga dva sledeci dan za 13 13.5 hiljada eura...jedva je nasao posle nekoliko dana jednog...kaze prodavac ogromna potraznja je za njim, kako stigne tako ode...ko, sa kojim platama, kako?
Drugi primer sam ja koji sam pre par godina vijao da kupim Peugeot 308 2012 godiste...ako ako je ok i ako valja, odeeee u roku od odma, danas izadje oglas sutra ga nema. I onda mi neko kaze da u drzavi nem para i da se voze krsevi??? Okrenite se malo oko sebe, Juga, Golfa2 pa cak i trojke jedva da mozete naci na ulicama.
Mislilac
Dejan
Novi
ciga
Ako budale kupuju novo,šta si ti onda ? kako bi kupio polovno da nema tih što kupe novo ?
Miloje
Anonimus
Nomad
Sav taj fenomenalni "premium" za 6-7000e je rupa bez dna. Pogledaj cene guma za recimo BMW 5 - u najjeftinijoj varijanti sa gumama od 16 coli, ako nije run-flat, ne možeš da nađeš kvalitetniju gumu ispod 10,000din/komad. Nemoj samo servirati priče o super jeftinim polovnim gumama - jer ko stavi jeftinu ili polovnu gumu na auto od skoro 2 tone i 150KS taj ne zaslužuje da vozi takav auto.
Drugo - cene delova i servisa. Diskovi i pločice za jedan BMW serije 5 i recimo Daciu Sanderu ne koštaju isto, niti treba da koštaju. Radni sat takođe ne košta isto.
Treće, čak i sa jeftinijim automobilima poput recimo Dacije, Renoa, i slično, dobijaš 5 godina garancije, besplatnu pomoć na putu ako auto stane itd... A sa tim premijumom moraš da uzmeš pomoć na putu.
I konačno - kupuješ polovni automobil star 10 godina i lažeš sebe da imaš premijum, a u isto vreme se nadaš da ti ništa neplanirano neće crći.
Ako ćeš da gledaš tako - onda se traži polovnjak star dve-tri godine, koji možeš da održavaš, a ne "premijum" star deset godina sa dušom u nosu.
Stefan
Potemkin se uspalio
Preplacen
Jeste li vi normalni? Pa raspitajte se malo po zdravstvu kolike su plate med.sestrama i tehnicarima u KCV i na Institutu u Kamenici. A da ne.pricam.o spremačicama. Ma dajte molim vas.
Zoki
Nomad
Većina stanovništva kupuje vozila do 2-3000e jer toliko mogu da priušte. Za taj novac svi gledaju da dobiju "što više lima za što manje para". Dizel je popularan jer "auto malo troši", a ljudi su zaplašeni atestima i reatestima za LPG.
Država je do sada uradila sve da destimuliše ugradnju LPGa kao ekološkog goriva - počevši od akciza na LPG, komplikovanjem izdavanja atesta, do toga da kvalitet plina varira na pumpama.
Dalje, osoba sa prosečnim primanjima ne može da priušti ni Daciu Sandero na kredit, jer je to mesečna obaveza od bar 100e narednih 5 godina, a na statističku platu od 427e niko normalan ne uzima kredit za auto.
U takvoj situaciji naravno da će dominirati polovna dizel vozila, sa uklonjenim filterom čestica(DPF), uklonjenim povratom sagorevanja čađi(EGR), i na sve to dodamo nikakve navike o pravilnom održavanju vozila - jer kod nas je sve neplanirani trošak.
Treba napomenuti i da jedan deo juri neki svoj san o "premijum" vozilima, čije održavanje ne mogu da si priušte...
Džoni Vajsmiler
Симеон
Kvaka-22
steva
Sta ima veze ako je auto star 10-15 god ako je odrzavan i potpuno ispravan.Mnogo smo se mi ubozobrazili kao narod a do juce nam je i fica bio dobar.
Pa naravno, stari su i MIG-ovi što su nam braća Rusi poklonili za 200 miliona dolara ili evra, pa se k*****o sa njima kao da smo treća vojna sila u svetu.
Ns
milanm
NS
Komsija
..Ovde mnogi zive zbog drugih a ne zbog sebe .....
U pravu si skroz .imam dovoljno novca da kupim skup automobil ali tako nesto ne zelim a pogotovo da bi kao sto si rekao drugi gledali sta vozim . A gde je strah od neke kradje i lopova.. Imam najobicnijeg golfa , odlicno me sluzi i zadovoljan sam . I namerno ga uvek parkiram pored jednog luksuznog audija..
Stiv
Boris Korda
Giga
bizMismen
Pojedinci ce sve uciniti da dodju do skupih kola .
Vazno je da komsiluk vidi kako je vlasnik auta uspesan i bogat .
Da komsiluk vidi kakvog nedostiznog supermena imaju u ulazu .
High ISO
SatelitBoy
Josip
**
Nišlija
Lemonhead
A
Zoki
Marko
Ne valjaju ti "teretni" biciklovi... Pogotovo nije dobro za voziti decu, totalno su ne zaštićena u tim kutijama...
Bolje električni trotinet, pa se doda sanduk ili prikolica.
Dusan Savic
Autostrada
.
da
Zoolok
Milan
timarov
RVosha
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H