Film "Kralj Petar Prvi" Petra Ristovskog srpski je kandidat za nagradu "Oskar" Američke filmske akademije u kategoriji najbolji strani film, odlučio je juče većinom glasova Stručni odbor AFUN-a.
Филм је једва гледљив. Ко не зна историју тешко може да разабере о чему се у опште ради.
Коначно, Милован Витезовић се одрекао овог филма, због деформисања и историје и онога о чему је он писао у свом роману који је наводно подлога за сценарио.
Повремено филм делује као аматерски домаћи видео.
И не ради се о том да ли ће проћи кандидатуру за Оскара. Ни да је десет пута бољи не би имао никакве шансе.
Ради се о очитом филмском/телевизијском тренду у нас последњих година који се састоји у ревизији историје, нарочито прве половине ХХ века. Почело је са "Монтевидеом" Драгана Бјелогрлића. У првом делу "франшизе" буквално ништа фактографски није тачно. Аутори филма кажу да су за сценарио користили књигу Владимира Станковића. Нису. Главна основа филма је аутобиографија Михајла Андрејевића "Дуго путовање кроз фудбал и медицину", али би заинтересовани видели да се филм не слаже са реалним догађајима, који су у неким моментима били драматичнији и занимљивији него филм (нпр. сукоб наших фудбалера са усташама приликом доласка у Монтевидео)... Највећа неправда је у филму учињена према Кости Хаџију који је био потпуна супротност онога каквим је приказан...ИТД...
Затим је дошао "Свети Георгије убива аздаху" који је деформисана позоришна представа, па упропашћена тема "Равна Гора", тешко дефетистички "Заспанка за војника"... Актуелне бјелине ТВ-подвале и тако редом.
Da li je KP dobar film? Tehnički da, scenografija, kostimi, kamera, sve je ok. Smeta mi izvedba i prekomerno patetisanje. Nešto poput "The Patriot" sa Melom Gibsonom. Sve je vrhunski a film ipak ne ostavlja dobar utisak.
Upravo tako. Najveci nedostatak domacih filmova je upravo ton iliti zvuk. U nedostatku svega, pocevsi od znanja pa do mogucnosti kontrole zvuka na velikim sistemima koji odgovaraju bioskopskim uslovima, pribegava se tzv napucavanju i prekomernoj kompresiji pod geslom "glasnije je bolje", pri cemu se potpuno ubija dinamika, ali cak i to na stranu.... vrlo cesto je i najobicniji dijalog potpuno nerazumljiv i pored glasnih sporednih efekata potrebno je pojacavati ton da bi se razumelo sta se prica. Prosto ti je za maternji jezij potreban titl. Ali kao i u svemu, "strucnjaci" koji su podobni vedre i oblace.
Forsiraju se filmovi politicki podobnih. Za ovaj film nije bilo ni domaceg interesovanja, terali su skole po selima da organisuju grupne posete, da bi podigli gledanost! Propalom projektu oskarom nabijaju marketing. Sramota za komisiju!
Od srpskog filma će biti nešto.... jednog dana.... kada tonci nauče da koriste opremu.
Kada shvate da glasna muzička podloga i nije uvek najvažnija...
Kada prekinu da se snimaju samo agresija ili srcedrapateljske teme.
I da obavezno.... kada više ne bude Radoša Satanića.
A sve navedeno se neće skoro desiti.
Veća je mogućnost, da neki mladi autor u inostranstvu snimi neki dobar film, za neku inostranu kuću, dobije Oskara... pa i mi čujemo za njega, da je Srbin dobio Oskara.
E, to je najverovatnija mogućnost.
U Srbiji, od sujete onih koji odlučuju, ne može se snimiti neka čitalačka proba, a ne film.
Pogledao Kralja Petra. Dobar je film, ali mi smeta preterivanje sa srpskom tradicijom, kulturom, starim majkama, čestitim mladićima, junačkom vojskom i neprekidnim teškoćama koje hrabro prolazi čeličnog pogleda čvrsto fiksiranog u budućnost a sa osvrtom na Kosovski boj koji je alfa i omega svega srpskog. Znam da se tradicija mora čuvati ali čisto sumnjam da imamo šanse za Oskara.
Najbolji metod za dobijanje Oskara za "strani film" je da se ovdašnje stvari prikažu u nekom ružnom svetlu, da se ovdašnji ljudi prikažu kao poremećeni zločinci ili jadnici i slično.
Zar smo spremni toliko da se ponizimo zbog nagrade?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kritičari: Za srpske kandidate za Oskara godinama unazad se biraju filmovi sa najmanje izgleda da pobede
Autor: Tanjug, Danas
Info
•12.09.2019.
•08:08 > 17:38
Komentari 18
Ђорђе Ивковић
Коначно, Милован Витезовић се одрекао овог филма, због деформисања и историје и онога о чему је он писао у свом роману који је наводно подлога за сценарио.
Повремено филм делује као аматерски домаћи видео.
И не ради се о том да ли ће проћи кандидатуру за Оскара. Ни да је десет пута бољи не би имао никакве шансе.
Ради се о очитом филмском/телевизијском тренду у нас последњих година који се састоји у ревизији историје, нарочито прве половине ХХ века. Почело је са "Монтевидеом" Драгана Бјелогрлића. У првом делу "франшизе" буквално ништа фактографски није тачно. Аутори филма кажу да су за сценарио користили књигу Владимира Станковића. Нису. Главна основа филма је аутобиографија Михајла Андрејевића "Дуго путовање кроз фудбал и медицину", али би заинтересовани видели да се филм не слаже са реалним догађајима, који су у неким моментима били драматичнији и занимљивији него филм (нпр. сукоб наших фудбалера са усташама приликом доласка у Монтевидео)... Највећа неправда је у филму учињена према Кости Хаџију који је био потпуна супротност онога каквим је приказан...ИТД...
Затим је дошао "Свети Георгије убива аздаху" који је деформисана позоришна представа, па упропашћена тема "Равна Гора", тешко дефетистички "Заспанка за војника"... Актуелне бјелине ТВ-подвале и тако редом.
Nemanja
Pa nema ničeg netačnog u filmovima koji ljude ovde tako opisuju.
Daffy Duck
/
sa druge strane, glas za oskara dobija pogledani film
a kazu da dobiju vise filmova nego sto pogledaju
znaci, prvo treba lobirati ili imati logistiku zbog koje bi taj film uopste bio pogledan
@Daffy Duck
mile
@Pljuc, bljuc...
a,možda i grešim
Neću da napišem zašto, samo bolje razmislite.
pera
Tink
Pljuc, bljuc...
Kada shvate da glasna muzička podloga i nije uvek najvažnija...
Kada prekinu da se snimaju samo agresija ili srcedrapateljske teme.
I da obavezno.... kada više ne bude Radoša Satanića.
A sve navedeno se neće skoro desiti.
Veća je mogućnost, da neki mladi autor u inostranstvu snimi neki dobar film, za neku inostranu kuću, dobije Oskara... pa i mi čujemo za njega, da je Srbin dobio Oskara.
E, to je najverovatnija mogućnost.
U Srbiji, od sujete onih koji odlučuju, ne može se snimiti neka čitalačka proba, a ne film.
QQ lele
Oskar
Lala
NS
Posmatrač
Zar smo spremni toliko da se ponizimo zbog nagrade?
???
Džo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H