Iz Novog Sada sam. U BG sam bio jednom. Mogu reći Beogradu je on neophodna. Nisu mu potrebne razne parade, nacionali stadioni, preoravanje ulica nekoliko puta....Treba da nas bude sramota, da kad neko sleti u našu zemlju, glavni grad nema metro.
Inače nije da bi metro škodio ni Novom Sadu koji je sve više prenatrpan. Ali jedno po jedno.
Grad kao sto je Beograd koji se sve vise siri mora da ima metro... guzve, zagadjenja su problemi koje treba sto pre resiti na dobrobit gradjana.Sve ostalo je politikanstvo.
Kako sam gradjevinski inzenjer, koji sticajem okolnosti je preko kolega bio upoznat sa nekim detaljima izgradnje Metroa u Dohi, a u poslednje vreme i Metroa u Karlsruhe-u, moram priznati da su ovo price za malu decu. Gradnja metroa je ozbiljna prica i mnogooo kosta cak i zemlje kao sto su Qatar i Nemacka. Gradnja metroa u Nemackoj i Qataru traje preko 10 godina i jos nije gotova, priprema i projektovanje preko 5 godina, potrosene su vec u Nemackoj 40 milijardi Eura a u Qataru preko 100 milij. dolara... Ove price su neozbiljne jos uvek mi nismo ni tehnicki a ni ekonomski sposobni da gradimo i finansiramo ozbiljan metro.
Ovo je cist politicki marketing/manipulacija za one koji nisu upoznati sa realnoscu gradnje i finansiranja metroa.
Da se ne ponavljam, i tehnicki i finansijski pocetak tog projekta nema teorije da se realizuje u sledeca 2 meseca kako najvljuju Mali, Mihajlovicka i Vesic. Mislim, mogu oni kao da fingiraju neke radove za pocetak sledece godine, dodje Vucic sa Malim mu i preseku vrpcu a gledaoci Pink-a i RTS-a poveruju u sve sto im serviraju pa opet glasaju za SNS.
Ali realno, ne mozes da radis tako veliki projekat da nemas ni studiju izvodljivosti (bez obzira na izvore finansiranja i neke imaginarne gradove na makiskoj ledini) a ni glavni projekat koji je odobren. Sta mislis koliko je sve to daleko od glavnog projekta kad jos nije definitivno ni odredjeno ni koja je trasa ni koji je tip metro, jos je to nejasna oblast.
Sistem koji vlada u Srbiji od obicnog gradjanina krije sta se desava u polju velikih infrastrukturnih radova, vesti se saznaju sa nekih bezveznih sajtova kroz koje neko iz vlasti pocinje da siri svoje deiznformacije. A normalno bi bilo da je povodom metroa odrazna javna rasprava i prezentacija nadleznih tela u Inzenjerskoj komori ili Urbanistickom zavodu, transparentno, predstavljena studija izvodljivosti, izvori finansiranja itd. No posto nista od toga nema nadlezne sluzbe nemaju sta ni da prestave.
Uzgred, francuska firma koja je trebala da bude nosila gradnje metroa je 2016 ugasila macelariju u BGD i otisla iz Srbije a vlasti su i 2018 pricali da oni zapocinju gradnju metroa do kraja te godine.
ne bunarim, šetam po Bgdu, Powerchina je na bgd obilaznici sa Azvirtom, pa što Beograđanima ne bi sagradila preko svoje železničke podružnice PowerChina Railway Construction i metro uz pomoć Francuza i Rusa? Pogotovo se na železnici, u šta je li spada i podzemna, fino može podeliti posao. No, šta će biti, doznaće se još koliko do kraja godine. Što se tiče nelogičnosti, ništa što se tiče bilo kog partnera nije čudno jer sve su to "konstruktivna partnerstva" , konzorcijumi, naročito Rusi sa Francuzima (Alstom i RŽD), koji su na našim prugama ciljano radili određene železničke deonice zajedno (Bg-Pa). I Rusi i Kinezi ovde grade "brzu prugu", a Francuzi urade projekat/projekte koje poruče Rusi. Sve je to uslovno donekle normalno, osim što nas u takvim poslovima nema ili nas ima u tragovima (Mihajlo Pupin). Naravno, nenormalno je to što se ovde za takve stvari novca ni nema, al se računa da će ih možda biti.
A da bi Powerchina mogla ući u najuži izbor, kad je već tu i radi, kao što radi u Šenženu ili bilo gde drugo u Kini, dileme nema.
http://rs.n1info.com/English/NEWS/a504376/Serbian-minister-discusses-metro-ring-road-with-Power-China.html
Pozdrav dijaspori.
Nije tačno da u Železniku i Sremčici niko ne živi ova dva naselja imaju zajedno 100 000 stanovnika plus naselja koja im gravitiraju iz pravca Obrenovac i ibarske magistrale a vodo izvorišta su duž obale reke Save udaljena od ovog Makiškog polja 5km tako da je gradnja ovog dela ok
Pazi nelogicnosti, u svom prvom komentaru pises o "saradnji" srpskih vlasti sa francuskim i ruskim kompanijama oko realizacije projekta a u drugom o skorom pocetku radova koje treba da zapocnu Kinezi uz svestranu pomoc Francuza. U prvom tektsu stoji da radovi treba da otpocnu 2018 a kao sto vidimo krajem 2019 nema ni nagovestaja radova a ako bunaris po sajtu kompanije PowerChina nema nagovestaja beogradskog metroa medju ongoing infrastructure projektima. Mislim, malo mi neozbiljno na 2-3 meseca pred pocetak radova da Kinezi ne najavljuju te radove iako na tom sajtu stoje neki ocekivani radovi na elektranama u 2021 godini.
Kao sto napisah, trebalo bi da se uradi prvo studija izvodljivosti, navodno su neku pilot verziju uradili Francuzi ali nigde nema prave studije izvodljivosti kao planskog dokumenta sto je po zakonu obavezno. Od usvajanja studije izvodljivosti do izrade glavnog projekta tako kompleksnog projekta potrebne su godine cak i u Kini.
A sasvim drugi par opanaka je sto Beograd pa ni cela Srbija bez bas krcvnickog stezanja kaisa ili zaduzivanja kod Kineza nema sanse da, pogotovo u predizbornoj godini, izfinansira taj projekat. Kao sto napisah dole nisu u stanju da zavrse ni zeleznicku stanicu u Prokopu koja je 75% gotova a cela kosta 10 puta manje nego metro. Najbolje bi bilo da urade 10% tog metroa, stucaju 400 miliona $ i na kraju odustanu... sa 10-15% u dzepovima.
"Posebno je pitanje zašto bi tipičan velegradski projekat finansirali građani Srbije iz ostalih regija. Polovina nije nikada ni bila u glavnom gradu, velika većina ostalih ide najviše dva puta godišnje.
Naravno, da im usluge metroa nisu potrebne. Mnogi od ovih građana nemaju korektno rešene ni osnovne potrebe, poput kanalizacije, grejanja, lokalnog saobraćaja, "brzog interneta", a sada se od njih traži da finansiraju izgradnju metroa u bogatom i dalekom velegradu.
Stvari postaju apsurdne ako se postavi pitanje kome finansiraju izgradnju?"
sa građevinskim radovima se kreće početkom 2020. (predviđeno je) nakon sporazuma o saradnji koji je ZM potpisala sa izvršnim potpredsednikom Powerchina lane na forumu 1 pojas 1 put, a bio je tu i Makron, pa je potpisivanjem Pisma namere predviđeno da se pregovara o mogućnosti zaključivanja međuvladinog sporazuma o finansiranju francuskog dela 1. faze projekta tako da je verujem da će da se gradi uprkos tome što je skupo, a po Vesiću ne prelazi kako Vi ispravno kažete eur 3 milijarde, za 2 linije metroa i 4 gradske železničke linije prema nacrtu projekta koji je uradio Ežis.
U tekstu se govori o startu gradnje metroa 2018-te, dosao je evo i kraj 2019-te a koliko znam trasu metroa nisu ni poceli da projektuju. Posto se vlasti u Srbiji bas ne trude da ipostuju zakone, da preskocimo studiju izvodljivosti kao "nepotreban" planski dokument ali samo projektovanje ovakvog objekta traje godinama. Opet koliko ja znam nikome nije isplacena kinta da se bavi nekom takvom rabotom jer se niti zna koji tip metroa ce se graditi, ni kojom tehnologijom, ni ko ce ga graditi, niti ko ce biti finansijer i iz kojih izvora... hajd da su trasu i usvojili. Dakle, jos jedno predizborno brbljanje vlastodrzaca.
S politicko-ekonomske strane, upustanje u gradnju metroa u Beogradu bi bio harakiri za svaku vlast sem da gradnju ne daju nekom koncesionaru. Da drzava ulozi milijardu ili vise (u tekstu koji si linkovao govori se u anglosaksonskim bilionima sto je adekvatno nasim milijardama) u gradnju doslo bi do ekonomskog sloma sistema i brzo bi pali sa vlasti, sa velikom mogucnoscu da mnogi od njih zavrse u Zabeli. Opet koncesionar verovatno zbog ekonomske "moci" stanovnistva u BGD ne bi mogao da ima ekonomsku cenu karte ili bi izazvao socijalnu bunu u glavnom gradu. Uzgred u tekstu se ne govori o milijardu-dve, govori se o ulaganjima o 10 milijardi u BGD, sto tek nema veze sa realnoscu. Cist propagandni tekst.
i nije samo "predizborna ili propagandna prica" jer je Mali još 2017. izrazio želju da Beograd dobije podzemni železnički sistem u saradnji sa "partnerima" iz Rusije, a pošto su od Francuske dobili i donaciju za izradu studije izvodljivosti, a uradili i master plan i strateški plan integrisanog transportnog sistema, a AV sa Francuzima još ranije (2016.) potpisao memorandum o razumevanju o kofinansiranju metroa u kojem će učestvovati i kompanije iz Rusije, znači da neće ostati samo na političkom marketingu. Pitanje je samo gde se stalo i koliko će linija imati i biliona eur koštati 4: https://www.globalmasstransit.net/archive.php?id=34551 ili 10:
http://www.globalconstructionreview.com/news/belgrade-metro-begin-2018-10bn-pla7n-tak7es-sha7pe/
На овом сајту влада такав песимизам да је то страшно. Исто овако сте причали за аутопутеве, мостове, БГ на води, булеваре у Новом Саду, руднике, zелезару...... богами биће и метро. А ви сви лепо узмите кофере и губите се из Србије. Видећете ви шта значи имати свој кров над главом ....
Sta se lozite, beogardski metro je predizborna ili propagandna prica od kad pamtim za sebe, jos u doba socijalizma su pustali tv emisije o njemu kad se slavila neka okrugla godisnjica iz NOB-a. Sa visestranacjem ga "zapocinje" svaka vlast, pre par godina su cak napravili spot u kome se "vozaju" tim metroom. Stos je da vlasti u Beogradu, odnosno u Srbiji decenijama ne mogu da zavrse ni zeleznicku stanicu u Prokopu iako je to objekat od republickog znacaja a pricaju o metrou cija se vrednost meri redom velicine 10 puta vece. Jednostavno, Srbija a ne Beograd nema vise moci da izvede bilo kakv skuplji projekat cija je vrednost vise od milijardu us$, nezamislivo je da se u danasnjoj Srbiji podigne jedna nova hidrocentrala kao sto je recimo Bajina Basta ili sagradi aeodrom kao Surcin, daleko je danasnja Srbija od toga.
Inace, neko dole napisa YU se arspala zbog toga sto je Beograd uzimao novac od republika, mislim jel jos neko postoji ko veruje u tu postapalicu albanskih separatista iz '81? YU se raspala zato sto je svako pleme zelelo svoju drzavu, zato sto je pao berlinski zid, zato sto su to aminovali u Washingtonu... ionako je od 1974 svaka republika i pokrajina imala skoro pa samostalnu finansijsku politiku od savezne vlade u Beogradu. Uostalom to je jedan i od glavnih razloga sto Beograd nije dobio metro '70-tih, nemogucnost da bude finansiran od strane YU vec samo od Beograda i uze Srbije.
A sada nesto sasvim drugacije od mene.
Ja mrzim Beograd, i prvi to uvek istaknem.
Ali .. ali...
Otp ne postoji ni jedan gradn, barem u istocnoj Evropi, gde je grad kao grad sam finansirao metro ..
To je neverovatno preskupa insvesticija, koji grad nema sanse da moze sam da iznese.
Sta ce nama van BG metro? Slazem se.. cak i izgovor, pa otices nekad pa ces ga koristiti .. tesko.. tesko da neko ko nije odatle zna na koji da sedne kad i gde da izadje koji bus trolu da ceka itd.. znaci ta prica ne pije vodu, ali , jednostavno to je tako, grad te velicine mora da ima metro, posto i mnogo manji gradovi ga imaju.
Predosti su brzi saobracaj, manje zagadjenje jer mogu bukvalno sve autobuse da povuku iz upotrebe, samim tim ce smanjiti i guzve u saobracaju a i ljudi ce vise ici metroom kada skontaju da je brze tako nego njakati se kolima, traziti parking itd itd...
Dakle apsolutno ima prednost na sve, ali ne moze grad to sam da odradi, i normalno je tj tako je kako je , da drzava ucetvuje i izgradnji .. tako je svuda fakticki.
Tramvaj? To vec ne .. to realno mic po mic moze grad sam da odradi .. zato mi i nije jasno zasto to NS ne uradi .. msm jasno je .. onda nema para za neciji dzep ..
Dakle, iako zvuci nepravedno, ovako nesto mora drzava da finansira ,nije posteno, ali sta je?..
Zajam za privredni preporod srbije ! Gde su utukli silne pare ?! U bgd polu voz-metro vukov spomenik, fusbal stadion u smederu i topionicu koja je isla na gas a nista nije topila ! Cela srbija skupljana na silu da bi utukli novac u budalastinu,tako ce biti i ovde. Onda se dese neki uspesi srbskih sportista,tu se lazno digne moral na par dana i onda krecu lazi i muljanje,samo ocekujte neki dodatak-akcizu na neke racun za ovaj metro !!
Mmm... Daa... Za sve one sto smatraju da je komunizam i Tito najvece zlo koje je Srbiju snaslo (mada smatram da takvih ovde nema mnogo), mogu samo reci, da nas nisu dovoljno jahali, jer da jesu, naucili bi smo se vec nekom redu.
mada ima i on MP epizoda kad Dennis Moore krade od bogatih da bi dao siromasnima; posle nekog vremena, zbog njegovih pljacki, bogati postanu siromasni, a siromasni se obogate; Dennis Moore medjitim ne primecuje tu promenu i nastavlja i dalje da krade od istih ljudi, koji su sad siroti, a daje istim ljudima koji su sad bogati! a pri tom su mu omiljeni plen OBRNIKE (lupins) :)
da, ipak je MP malo previse "viseslojan" da bi se ovde koristio
Zivim u Beogradu naselje Zarkovo deo grada prema Zelezniku.Prosla sam od kuce prema poslu jutros nekih 1 km ulica je sirine 3 metra a pored te ulice 20 zgrada se zidaju.Gde ce ti silni ljudi kada kupe stanove ne smem ni da pomislim.
U autobusima kao u konzervama sa sardinama.Moras biti baletan i valcer igracica da bi uopste
moga uci u autobus.
Srbija polako ali sigurno postaje Evropska verzija Bangladesa.
Na svakih 20 metara oglasi za radnike u pekarama,kladionicama,prodavnicama zainteresovanih barem mladih takoreci nema sve otislo preko.
Penzioneri od 75+ godina voze totalno raspale autobuse prodavacice od 70 godina me sluze u pekari.
Uvece od izmeta pasa ne mozes preci ulicu i uci u park moram kese na nogama da drzim da bih izasla bez izmeta na nogama iz zgrade do prodavnice.
Ne mozes ti narodu koji zivi u 16 -om veku uvediti tehnologije 21 og veka.Ne ide.Posrace se na vozima isarace ih grafitima i razbice stakla i upljuvati sedista.
Pogledajte samo oni novi tramvaji primera radi 2012-e godine glanc novi uvoz iz Spanije u roku od 2-3 godina su ih usrali.Sami putnici.Smrdi ko u stali.Sedista kao ludnici.
I to sve narod radi.Politicari jesu problem ali dzaba narodu dati bilo sta kad ne zasluzuje.Novac ce se oprati narod ce cekati 2 sata autobus i nakon toga 2 sata putovace 2 km za platu od 200 eura.
Ko ima pameti i malo manje godina toplo savetujem da bezi odavde.Da ne ceka ne jedan vec nijedan metro.Metro je u glavama glasaca i ljudi kada izlaze na izbore odavno.
Iz istih razloga se raspala i Jugoslavija, sve za Beograd pa na kašičicu vratimo, u Novom Sadu bez asfalta stotine ulica a u Beograd umetro da se gradi našim parama
...Jedino su se u Srbiji vlasti dosetile montipajtonovskog načina finansiranja, kada siromašni plaćaju troškove bogatih....
Sve je tačno sem ove rečenice. Praksa u celom svetu je finansiranje bogatih, nema potrebe pljuvati zemlju sa čuvenim ,,jedino u Srbiji" . Recimo, prodaja električnih automobila se subvencioniše novcem onih koji idu peške.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi plan za Beogradski metro - da siromašni plaćaju troškove bogatih
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•01.10.2019.
•10:00 > 10:15
Komentari 38
IT
Inače nije da bi metro škodio ni Novom Sadu koji je sve više prenatrpan. Ali jedno po jedno.
UniRent
Krle
Ovo je cist politicki marketing/manipulacija za one koji nisu upoznati sa realnoscu gradnje i finansiranja metroa.
Паор
dijasporac
Ali realno, ne mozes da radis tako veliki projekat da nemas ni studiju izvodljivosti (bez obzira na izvore finansiranja i neke imaginarne gradove na makiskoj ledini) a ni glavni projekat koji je odobren. Sta mislis koliko je sve to daleko od glavnog projekta kad jos nije definitivno ni odredjeno ni koja je trasa ni koji je tip metro, jos je to nejasna oblast.
Sistem koji vlada u Srbiji od obicnog gradjanina krije sta se desava u polju velikih infrastrukturnih radova, vesti se saznaju sa nekih bezveznih sajtova kroz koje neko iz vlasti pocinje da siri svoje deiznformacije. A normalno bi bilo da je povodom metroa odrazna javna rasprava i prezentacija nadleznih tela u Inzenjerskoj komori ili Urbanistickom zavodu, transparentno, predstavljena studija izvodljivosti, izvori finansiranja itd. No posto nista od toga nema nadlezne sluzbe nemaju sta ni da prestave.
Uzgred, francuska firma koja je trebala da bude nosila gradnje metroa je 2016 ugasila macelariju u BGD i otisla iz Srbije a vlasti su i 2018 pricali da oni zapocinju gradnju metroa do kraja te godine.
Predizborna baljezgarija, jos jednom.
pera
NeTe
A da bi Powerchina mogla ući u najuži izbor, kad je već tu i radi, kao što radi u Šenženu ili bilo gde drugo u Kini, dileme nema.
http://rs.n1info.com/English/NEWS/a504376/Serbian-minister-discusses-metro-ring-road-with-Power-China.html
Pozdrav dijaspori.
Metro
Anonimus
dijasporac
Kao sto napisah, trebalo bi da se uradi prvo studija izvodljivosti, navodno su neku pilot verziju uradili Francuzi ali nigde nema prave studije izvodljivosti kao planskog dokumenta sto je po zakonu obavezno. Od usvajanja studije izvodljivosti do izrade glavnog projekta tako kompleksnog projekta potrebne su godine cak i u Kini.
A sasvim drugi par opanaka je sto Beograd pa ni cela Srbija bez bas krcvnickog stezanja kaisa ili zaduzivanja kod Kineza nema sanse da, pogotovo u predizbornoj godini, izfinansira taj projekat. Kao sto napisah dole nisu u stanju da zavrse ni zeleznicku stanicu u Prokopu koja je 75% gotova a cela kosta 10 puta manje nego metro. Najbolje bi bilo da urade 10% tog metroa, stucaju 400 miliona $ i na kraju odustanu... sa 10-15% u dzepovima.
Predizborna mokra mastanja Vesica, Malog i AV.
Milan NS
Naravno, da im usluge metroa nisu potrebne. Mnogi od ovih građana nemaju korektno rešene ni osnovne potrebe, poput kanalizacije, grejanja, lokalnog saobraćaja, "brzog interneta", a sada se od njih traži da finansiraju izgradnju metroa u bogatom i dalekom velegradu.
Stvari postaju apsurdne ako se postavi pitanje kome finansiraju izgradnju?"
NeTe
Ćofi
dijasporac
S politicko-ekonomske strane, upustanje u gradnju metroa u Beogradu bi bio harakiri za svaku vlast sem da gradnju ne daju nekom koncesionaru. Da drzava ulozi milijardu ili vise (u tekstu koji si linkovao govori se u anglosaksonskim bilionima sto je adekvatno nasim milijardama) u gradnju doslo bi do ekonomskog sloma sistema i brzo bi pali sa vlasti, sa velikom mogucnoscu da mnogi od njih zavrse u Zabeli. Opet koncesionar verovatno zbog ekonomske "moci" stanovnistva u BGD ne bi mogao da ima ekonomsku cenu karte ili bi izazvao socijalnu bunu u glavnom gradu. Uzgred u tekstu se ne govori o milijardu-dve, govori se o ulaganjima o 10 milijardi u BGD, sto tek nema veze sa realnoscu. Cist propagandni tekst.
NeTe
http://www.globalconstructionreview.com/news/belgrade-metro-begin-2018-10bn-pla7n-tak7es-sha7pe/
High ISO
Kimiko
с
dijasporac
Inace, neko dole napisa YU se arspala zbog toga sto je Beograd uzimao novac od republika, mislim jel jos neko postoji ko veruje u tu postapalicu albanskih separatista iz '81? YU se raspala zato sto je svako pleme zelelo svoju drzavu, zato sto je pao berlinski zid, zato sto su to aminovali u Washingtonu... ionako je od 1974 svaka republika i pokrajina imala skoro pa samostalnu finansijsku politiku od savezne vlade u Beogradu. Uostalom to je jedan i od glavnih razloga sto Beograd nije dobio metro '70-tih, nemogucnost da bude finansiran od strane YU vec samo od Beograda i uze Srbije.
kimi
Ja mrzim Beograd, i prvi to uvek istaknem.
Ali .. ali...
Otp ne postoji ni jedan gradn, barem u istocnoj Evropi, gde je grad kao grad sam finansirao metro ..
To je neverovatno preskupa insvesticija, koji grad nema sanse da moze sam da iznese.
Sta ce nama van BG metro? Slazem se.. cak i izgovor, pa otices nekad pa ces ga koristiti .. tesko.. tesko da neko ko nije odatle zna na koji da sedne kad i gde da izadje koji bus trolu da ceka itd.. znaci ta prica ne pije vodu, ali , jednostavno to je tako, grad te velicine mora da ima metro, posto i mnogo manji gradovi ga imaju.
Predosti su brzi saobracaj, manje zagadjenje jer mogu bukvalno sve autobuse da povuku iz upotrebe, samim tim ce smanjiti i guzve u saobracaju a i ljudi ce vise ici metroom kada skontaju da je brze tako nego njakati se kolima, traziti parking itd itd...
Dakle apsolutno ima prednost na sve, ali ne moze grad to sam da odradi, i normalno je tj tako je kako je , da drzava ucetvuje i izgradnji .. tako je svuda fakticki.
Tramvaj? To vec ne .. to realno mic po mic moze grad sam da odradi .. zato mi i nije jasno zasto to NS ne uradi .. msm jasno je .. onda nema para za neciji dzep ..
Dakle, iako zvuci nepravedno, ovako nesto mora drzava da finansira ,nije posteno, ali sta je?..
Dejan
nowave7
Mmm... Daa... Za sve one sto smatraju da je komunizam i Tito najvece zlo koje je Srbiju snaslo (mada smatram da takvih ovde nema mnogo), mogu samo reci, da nas nisu dovoljno jahali, jer da jesu, naucili bi smo se vec nekom redu.
auuu
ex chapman
mada ima i on MP epizoda kad Dennis Moore krade od bogatih da bi dao siromasnima; posle nekog vremena, zbog njegovih pljacki, bogati postanu siromasni, a siromasni se obogate; Dennis Moore medjitim ne primecuje tu promenu i nastavlja i dalje da krade od istih ljudi, koji su sad siroti, a daje istim ljudima koji su sad bogati! a pri tom su mu omiljeni plen OBRNIKE (lupins) :)
da, ipak je MP malo previse "viseslojan" da bi se ovde koristio
ix
Гокси
Dejan
Deco, bežite odavde
Iva 1962
U autobusima kao u konzervama sa sardinama.Moras biti baletan i valcer igracica da bi uopste
moga uci u autobus.
Srbija polako ali sigurno postaje Evropska verzija Bangladesa.
Na svakih 20 metara oglasi za radnike u pekarama,kladionicama,prodavnicama zainteresovanih barem mladih takoreci nema sve otislo preko.
Penzioneri od 75+ godina voze totalno raspale autobuse prodavacice od 70 godina me sluze u pekari.
Uvece od izmeta pasa ne mozes preci ulicu i uci u park moram kese na nogama da drzim da bih izasla bez izmeta na nogama iz zgrade do prodavnice.
Ne mozes ti narodu koji zivi u 16 -om veku uvediti tehnologije 21 og veka.Ne ide.Posrace se na vozima isarace ih grafitima i razbice stakla i upljuvati sedista.
Pogledajte samo oni novi tramvaji primera radi 2012-e godine glanc novi uvoz iz Spanije u roku od 2-3 godina su ih usrali.Sami putnici.Smrdi ko u stali.Sedista kao ludnici.
I to sve narod radi.Politicari jesu problem ali dzaba narodu dati bilo sta kad ne zasluzuje.Novac ce se oprati narod ce cekati 2 sata autobus i nakon toga 2 sata putovace 2 km za platu od 200 eura.
Ko ima pameti i malo manje godina toplo savetujem da bezi odavde.Da ne ceka ne jedan vec nijedan metro.Metro je u glavama glasaca i ljudi kada izlaze na izbore odavno.
Beograd napolje
- Izbaciti Beograd teritorijalno van Srbije. Neka budu poput Monaka i žive samo od svoje zarade, svih 2.5 miliona stanovnika.
Anonimus
Inspektor Višekruna
Nišlija
Klbasa
perica
Dušan
A
Sve je tačno sem ove rečenice. Praksa u celom svetu je finansiranje bogatih, nema potrebe pljuvati zemlju sa čuvenim ,,jedino u Srbiji" . Recimo, prodaja električnih automobila se subvencioniše novcem onih koji idu peške.
Lala
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H