Protesti taksista i nedaće kargoista pokazuju šta se dogodi kada država nepotpunom i nepreciznom regulativom prvima obezbedi monopol, a drugima obavljanje delatnosti bez plaćanja poreza.
Autor predlaže da se ukinu taksi dozvole i tako eliminiše kartel. To je pravo rešenje koje povećava konkurenciju i snižava cene. Ali povećanje poreza ima suprotan efekat. Cene taksi prevoza biće veće što je na štetu potrošačima. Zarade taksista su umanjene za iznos poreza što smanjuje konkurenciju. Dakle, ukinuti dozvole i ukinuti poreze.
" About gđa. Krava
09.10.2019 • 17:48
Supportujete li?
Apropo taksista, a povodom Vaših anketa, valjalo bi zgodnom prilikom postaviti sledeću anketu - mućuljak:
-Podržavate li da vašem komšiji crkne krava, oli konj?
A među odgovorimo ponuditi i:
- Još pitaš, naravno!
Siguran sam da bi rezultati bili nadasve zanimljivi i štogođ poučni.
Za CarGo sam čuo, znadem šta je, ali nisam bio u prilici da ga koristim.
S obzirom da nisam ostvario ama baš nikakvu korist putem njega, naravno da ću podržavati crkavanje krave. Ič me se to ne dotiče."
Ako imate posle ovoga bilo šta da dodate svaka vam čast!
Svi koji se ovde javljate sa svojim negativama dobro pročitajte više puta!
Vučićev ili Vučevićev...? To je jedino isto. kao da gledam Vučića kako "pričam ti priču o šarenom vrapcu..." i priča priču ... Sramota za vašu struku da ovako nešto objavite. Niste imali sagovornika nekog normalnog taksistu nego ste izmislili priču!!!
Bolje bi bilo da se mi organizujemo pa da ne koristimo car go. Da ne prodjemo kao sa Bus plusom koji ojadi GSP sa jednim zaposlenim i 500 evra osnivackog kapitala.
Pa pola vas, čast izuzecima i jesu alkoholičari da ne kažem još nešto. To je ono što ja znam sigurno. Hoće lake pare. E pa treba zaraditi i tih 200 din.
Hvala na informativnom tekstu, dosad sam nekako sve gledala iz perspektive našeg grada koji jeste jedna jazbina muljavine i lopovluka, a ustvari ona grdosija od glavnog grada je desetostruko gore leglo korupcije i marifetluka. Nemam optimizma za nromalno civilizacijsko rešenje ovog problema jer ova zemlja i nije na putu rešavanja bilo čega, nego je na putu i daljeg urušavanja svega.
Колико људи лупеташ о таксирања. Као да ја причам о операцији срца. Нина је незадовољна што јој таксиста по ноћи наплати 20% вишу цену, а пиво да пије по 500 дин у клубу, њој је ОК да дође у Такси пијана, галами са друштвом, да се неко од њих исповраћа, а сутра да приговара да је возило не у редно. Новинари немају појма о материји Такси превоза.
Такси је пропао од оног момента када су моћници (лопови) у Такси увукли закон ДОО Такси предузеће. Набавили 200 возила, па само Дај возаче, чак алкохоличар и наркомане, па да се вози. Дешавало се да Такси возач нема ни возачку дозволу. 150.000 може узети Бруто и то ако ради 10/30 месечно. Не лупетајте. А новинари ако хоће писати о Такси услугама и раду, стојим на располагању.
Politika svetskh monopolista(Uber, CarGo) je jednostavna. Upadneš u neki grad i jedno vreme voziš bez profita dok ne uništiš lokalne taksiste. Kasnije podigneš cene.
Već viđeno u mnogim svetskim gradovima.
Tako su im se i u Zagrebu radovali sve dok nisu počeli da plaćaju 20€ po kilometru za doček nove godine...
Ovde ih guraju državni vrh i botovi. Neko je izgleda uzeo dobru proviziju... Uskoro ćeš i kod nas moći da prevezeš komšiju, on ti plati a dobar deo tog novca pošalješ u Ameriku...
Bolje da daš mega-korporacijama nego taksistinom detetu. To je većinski stav Srba ispranog mozga.
Ovo je apsurd, jednostavno taksisti kao i svi mi moraju da prihvate da tehnologija menja nas zivot.. Trenutni nacin taksi prevoza je zastareo i prevadjen i oni se moraju prilagoditi promenama.. zamislite da su postari protestvivali i blokirali grad kada je uveden email jer ljudi vise ne salju pisma.. ili stamparije kada su se smanjili tirazi novina jer ljudi vise koriste internet i mob aplikacije za citanje vesti..
Bar 60% taksista u gradu novom sadu ima zavrsen fakultet, Cisto da znate. Tako da sledeci put kada budete koristili nase usluge pognite glavu zbog vaseg neobrazovanja pred nama.
Sto se tice terminala za platne kartice nismo u obavezi da ih imamo, niti ih sve prodavnice imaju, niti ih trafike imaju, a vi ako nemate 200 dinara kesa nemojte ni koristiti nase usluge, jer toliko kosta vasa voznja u proseku. A kako ja da kupim novo auto od 15000 eura kada je vasa voznja 200 dinara, kako, kako, kada vam je i to puno da platite, kazite mi stručnjaci kako.
Ajde neko nek proba da pravda vožnju taksijem, npr. sa Surčinskog Aerodroma do Beograda ili Novog Sada - jer drugog prevoza odande i nema, sem ako se nekom ne javi da dođe po putnike.
Znači, ako ja moram da pravdam inspekciji što sam komšiji džaba radio (van radnog vremena) onda i ovima i onima isto. I fiskalni račun svi - pa kom' obojci kom' opanci! Tolko.
Propisati fiskalne kase svim taksistima i prodavcima na pijaci,posebno na Kvantasima-kao u Hrvatskoj. Normalno,umanjiti im placanja za iznos nabavke kasa i placanje protoka informacija mobilnim i internet provajderima. Rok nabavke i ugradnje 29 dana. 30.og i 31.dana brze inspekcije uz opomene. Nadalje-kazne kao i za sve druge privredne objekte. Sve se da resiti u mesec dana.
Taksisti nisu nista vise od terorista (Koriste nekonvencionalne metode u cilju ostvarenja svojih ciljeva) i tako ih treba tretirati dok blokiraju most. Oni nemaju pravo da okupiraju javnu infrastrukturu za koju svi uredno placamo. To je ekvivalentno izjavi da sutra od 13.00 necemo imati struju ili vodu, jer taksisti protestuju. Transportna infrastruktura je podjednako vazna.
Ne vidim u cemu je problem sprovodjenja zakona. Na sve to, oni blokiraju put rezervisan za saobracaj motornih vozila i ugrozavaju bezbednost saobracaja. Ko ce da nadoknadi gubitke onima koji zbog ove teroristicke manifestacije nisu stigli na kuci, na radna mesta, sastanke ili su kasnili po decu?
Sve same noge i gola dupeta.
Niko slovo zakona o javnom prevozu putnika ne zna a znaju da seru kako će oni sami da određuju kome će da plaćaju prevoz.
Javni prevoz putnika uređuju gradovi i opštine i kao takav mora se obavljati na osnovu republičkog zakona, pošto se prevoze lica a ne stoka, kamenje ili krompiri. Slobodan prevoz moze da obavlja ko hoće ali ne sme da naplaćuje uslugu prevoza. Dok je zakon takav pravila su jasna, ako se zakon promeni opet po zakonu.
U Jagodini postoji nekoliko taksi udruženja i uglavnom funkcionišu po principu, gazda daje vozilo, servisira ga, toči gorivo, a vozaču pripada 15 do 20% ostvarenog prometa, plus bakšiš. Cene su smešne, retko koja vožnja prebaci 150 din, najviše je 300 dinara sa kraja na kraj grada i to uz neko kraće zadržavanje negde. Biraju da li rade smene od 8 ili od 12 sati. U proseku vozač zaradi dnevno oko 1500 dinara, vikendom i 2500, mada ovde nema vikend tarife, ali ima noćne. Ako neko zaradi ( 15 do 20% prometa ) oko 40 000 dinara mesečno, ako radi 6 dana nedeljno. Dakle, sa najmanje 4 puta nižom cenom usluge, i sa 10 do 15 posto prometa, zarade oko 30 d0 40 hiljada. Neka budu smene po 12 sati, dva vozača zarade oko 80 000 za mesec dana. Koliko ostaje taksisti u Beogradu onda ?
Taksi je javni prevoz.
Iz prethodnog sledi da država ima upliv.
Slobodna konkurencija(a posebno godinama, a i sada nelojalna od mnogo nelegalnih sa sve tablama i tx) vodi ka dampingu(ovo autor teksta čije komentare poštujem nije uzeo u obzir) i gubicima(što se vidi po prezaduženosti taksista).
Najposle, pročitati Studiju FTN Novi Sad gde je i upoređenje sa drugima, je preduslov.
Jeste, a taxisti svi fini posteni, na punu zaradu placaju poreze i doprinose... Pa ja znam par, sto regularnih sto linijskih (sto 2u1) koji zaradjuju 800-900 evra a dazbine su im kao da zaradjuju 300...
U Beogradu provereno nema nijedan taxista koji iole radi (ono da ne visi u kafani, podrumu pica ili kockarnici ceo dan) a da zaradi manje od 1000-1100e (neto). A dosta njih 1500-2000. Oni koji turiraju taximetar, deru turiste i pijane/drogirane lokalce, rade dostavu kojecega, drze aerodrom i jace lokacije opusteno preko 2000.
@NS 2025 TX piše:
"Jel' to danas izgleda nikakve kvalifikacije nisu potrebne da bi neko radio kao taksista? Ili novinar?"
Koje, bre, kvalifikacije?
Pogledajte taksiste, npr, u Novom Sadu. (U BG je, verovatno, još gore).
Kakve kvalifikacije imaju? Kako su odeven, uredni i čisti? Koliko njih zna strane jezike?(Dobar deo njih ne zna ni maternji.) Koliko njih puši u vozilu? Dovoljno je da to čine i na pauzama između 2 vožnje pa se oseti smrad u kolima. Koliko su im stari automobili i u kakvom stanju? Da li su svi automobili ispunili neki kriterijum udobnosti? Nemojte samo reći da su Punto, Z101, Polo, itd - vozila za taksi! A ima ih (sa sve taxi tablicama i oznakama na krovu)!
U Evropi teško da ćete naći taksii vozilo ispod 2600 mm "wheelbase" što je početni kriterijum za udobnost u vozilu. Čudo bi bilo da nađete i taksi vozilo starije od 10 godina.
A izvin'te, kakve su to kvalifikacije taksista? Što poznajete grad? Poznajem ga i ja, i to nažalost bolje od polovine taksista koji su me vozili.O nepoznavanju i nepoštovanju saobraćajnih propisa da ne pričamo. Ne kažem da su svi taksisti takvi, ali ogromna većina je takva, hteli vi to da priznate ili ne.
Svi vi taksisti se ponašate kao da bi se civilizacija raspala kad vi ne biste vozili. Mož' misliti, imamo noge, malo duže bi trajalo, ali bismo stigli gde treba.
Itekako zarađuju. Pogotovo vikendom. A bune se nešto. Nek kupe za te pare novija kola i pruže bolje usluge. Ovako nemaju prava da se bune uopšte. Zna se kakvi ljudi rade kao taksisti... Dva sata vožnje, kafica sa taksisti a sat vremena u kafiću i tako u krug. Zarade pare, baš ih briga. Gnjide najobičniji i neradnici.
Radi potpune informacije dodaću da svi taxisti u NS moraju položiti ispit iz poznavanja grada i propisa ( plaćaju ga sami ) . Nakon poslednje promene zakona vozači su morali da izvade brdo potvrda i dokaza koje su opštinske strukture i inspekcija striktno tražile. Procedura je toliko komplikovana , kao da će upravljati avionom a ne taxi vozilom. Zadnji biser je traženje od vozača da imaju završenu Saobraćajnu školu smer drumski saobraćaj . Budući da su svi građani po ustavu jednaki postavlja se pitanje kako " gurači Car and go usluge planiraju da izjednače uslove za svoje vozače s onim što se traži za taxiste . Porez je realno sporedna stavka . A viši ili ustavni sud će se morati držati zakona i načela jednakosti građana .
Novinari, ne sirite dezinformacije molim vas. Kakvim se vi ciframa frljate, ja o tome mogu samo da sanjam. Da bi mi, po vasem pametnom proracunu, mesecno ostalo cisto 150000 dinara, morao bih bruto da uzimam bar 250000. To je oko 8000 dnevno svih 30 dana u mesecu. A za 8000 dnevno mora da se radi od 12 do 14 sati. Tako da, ne lazite ljude i ne navlacite nepotreban bes naroda na nas koji ostavljamo svoje zdravlje na ulicama da bi posteno prehranili svoje porodice.
Ako je istina da taksisti zarađuju 150.000 din mesečno, koji sam ja onda studirao sve ove godine, pa volontirao, pa specijalizacija... Pa to je više nego dve plate lekara bez specijalizacje i više od jedne i po plate lekara specijaliste.
I još se bune?!
Lepo napisano ali na uslugu tj. pomoc clana se placa porez, pa kada se sabere Cargo vozac plati svakog dana mnogo veci porez nego taksista. I pored ove cinjenice konkurentniji su od taksija.
Ja sam taksista u Novom Sadu i nikada nisam dostigao cifru od 150.000 dinara čisto.
Na kraju krajeva šta i da jesam, radim svaki dan bez subota i nedelja po 10 - 12 sati dnevno, a na godišnji ili bolovanje (daleko bilo) "ne smem" da odem jer troškovi idu, a zarade nema. O kvaru vozila da ne govorim.
Budite i vi preduzetnik makar 2 dana pa će vam dosta toga biti jasno.
Do sada ni u jendoj bolnici, poliklinici, privatnoj ili državnoj nisam dobio račun za plaćene usluge ili pregled.
Ako i imaju kasu - brižljivo je kriju!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Protest taksista: Porezom protiv monopola
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•08.10.2019.
•19:15 > 19:29
Komentari 41
Milan
Novosađanka
09.10.2019 • 17:48
Supportujete li?
Apropo taksista, a povodom Vaših anketa, valjalo bi zgodnom prilikom postaviti sledeću anketu - mućuljak:
-Podržavate li da vašem komšiji crkne krava, oli konj?
A među odgovorimo ponuditi i:
- Još pitaš, naravno!
Siguran sam da bi rezultati bili nadasve zanimljivi i štogođ poučni.
Za CarGo sam čuo, znadem šta je, ali nisam bio u prilici da ga koristim.
S obzirom da nisam ostvario ama baš nikakvu korist putem njega, naravno da ću podržavati crkavanje krave. Ič me se to ne dotiče."
Ako imate posle ovoga bilo šta da dodate svaka vam čast!
Svi koji se ovde javljate sa svojim negativama dobro pročitajte više puta!
Novosađanka
Zoran Brzi
Sada je na državi da reši ovo.
Pozdrav iz NS
ljubica
@Vladimir
Nina
e
100%Таксиста
Такси је пропао од оног момента када су моћници (лопови) у Такси увукли закон ДОО Такси предузеће. Набавили 200 возила, па само Дај возаче, чак алкохоличар и наркомане, па да се вози. Дешавало се да Такси возач нема ни возачку дозволу. 150.000 може узети Бруто и то ако ради 10/30 месечно. Не лупетајте. А новинари ако хоће писати о Такси услугама и раду, стојим на располагању.
commie
Već viđeno u mnogim svetskim gradovima.
Tako su im se i u Zagrebu radovali sve dok nisu počeli da plaćaju 20€ po kilometru za doček nove godine...
Ovde ih guraju državni vrh i botovi. Neko je izgleda uzeo dobru proviziju... Uskoro ćeš i kod nas moći da prevezeš komšiju, on ti plati a dobar deo tog novca pošalješ u Ameriku...
Bolje da daš mega-korporacijama nego taksistinom detetu. To je većinski stav Srba ispranog mozga.
Salamander
Zar je "auto" srednjeg roda?
"to auto" ili " taj auto" ?
Ti nisi obrazovan
Kaže se "novi auto", a ne "novo auto", što ti očigledno "ne znaš" a u stvari neznaš.
BojanNS
Nina
Polaganje grada? Da. Da li je neko učio uopšte te zakone? Idi vidi kako se polaže taj test :)
Fuze
Vladimir
Sto se tice terminala za platne kartice nismo u obavezi da ih imamo, niti ih sve prodavnice imaju, niti ih trafike imaju, a vi ako nemate 200 dinara kesa nemojte ni koristiti nase usluge, jer toliko kosta vasa voznja u proseku. A kako ja da kupim novo auto od 15000 eura kada je vasa voznja 200 dinara, kako, kako, kada vam je i to puno da platite, kazite mi stručnjaci kako.
Podbarac
Znači, ako ja moram da pravdam inspekciji što sam komšiji džaba radio (van radnog vremena) onda i ovima i onima isto. I fiskalni račun svi - pa kom' obojci kom' opanci! Tolko.
Paja
w/e
Ne vidim u cemu je problem sprovodjenja zakona. Na sve to, oni blokiraju put rezervisan za saobracaj motornih vozila i ugrozavaju bezbednost saobracaja. Ko ce da nadoknadi gubitke onima koji zbog ove teroristicke manifestacije nisu stigli na kuci, na radna mesta, sastanke ili su kasnili po decu?
Zakon.mp3
Niko slovo zakona o javnom prevozu putnika ne zna a znaju da seru kako će oni sami da određuju kome će da plaćaju prevoz.
Javni prevoz putnika uređuju gradovi i opštine i kao takav mora se obavljati na osnovu republičkog zakona, pošto se prevoze lica a ne stoka, kamenje ili krompiri. Slobodan prevoz moze da obavlja ko hoće ali ne sme da naplaćuje uslugu prevoza. Dok je zakon takav pravila su jasna, ako se zakon promeni opet po zakonu.
ZoRan
loša vremana
U svakom slučaju niko ne sme da ometa ostale gradjane .Okupljanje kod nadleznog .
Pojedinac
Iz prethodnog sledi da država ima upliv.
Slobodna konkurencija(a posebno godinama, a i sada nelojalna od mnogo nelegalnih sa sve tablama i tx) vodi ka dampingu(ovo autor teksta čije komentare poštujem nije uzeo u obzir) i gubicima(što se vidi po prezaduženosti taksista).
Najposle, pročitati Studiju FTN Novi Sad gde je i upoređenje sa drugima, je preduslov.
@Ja
U Beogradu provereno nema nijedan taxista koji iole radi (ono da ne visi u kafani, podrumu pica ili kockarnici ceo dan) a da zaradi manje od 1000-1100e (neto). A dosta njih 1500-2000. Oni koji turiraju taximetar, deru turiste i pijane/drogirane lokalce, rade dostavu kojecega, drze aerodrom i jace lokacije opusteno preko 2000.
svetski putnik
"Jel' to danas izgleda nikakve kvalifikacije nisu potrebne da bi neko radio kao taksista? Ili novinar?"
Koje, bre, kvalifikacije?
Pogledajte taksiste, npr, u Novom Sadu. (U BG je, verovatno, još gore).
Kakve kvalifikacije imaju? Kako su odeven, uredni i čisti? Koliko njih zna strane jezike?(Dobar deo njih ne zna ni maternji.) Koliko njih puši u vozilu? Dovoljno je da to čine i na pauzama između 2 vožnje pa se oseti smrad u kolima. Koliko su im stari automobili i u kakvom stanju? Da li su svi automobili ispunili neki kriterijum udobnosti? Nemojte samo reći da su Punto, Z101, Polo, itd - vozila za taksi! A ima ih (sa sve taxi tablicama i oznakama na krovu)!
U Evropi teško da ćete naći taksii vozilo ispod 2600 mm "wheelbase" što je početni kriterijum za udobnost u vozilu. Čudo bi bilo da nađete i taksi vozilo starije od 10 godina.
Novosađanin
Svi vi taksisti se ponašate kao da bi se civilizacija raspala kad vi ne biste vozili. Mož' misliti, imamo noge, malo duže bi trajalo, ali bismo stigli gde treba.
Nina
Keops
Milutin
Ja
dr specijalista
I još se bune?!
vrsta posla
Anonimus
NS 2025 TX
Pera
PoP
Na kraju krajeva šta i da jesam, radim svaki dan bez subota i nedelja po 10 - 12 sati dnevno, a na godišnji ili bolovanje (daleko bilo) "ne smem" da odem jer troškovi idu, a zarade nema. O kvaru vozila da ne govorim.
Budite i vi preduzetnik makar 2 dana pa će vam dosta toga biti jasno.
Nana
About Fiskalna
Ako i imaju kasu - brižljivo je kriju!
X
superhik
NSadjanin
PoP
Konačno da neko napiše stvari onakvim kakve jesu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H