Autor: Žarko Bogosavljević - zarkob@021.rs

Info
28.10.2019.
08:57 > 12:41
Vojvodina je u proteklih nedelju dana bilo područje sa najviše požara u Evropi, pokazuju nezvanični podaci NASA-e.
  • Realista

    31.10.2019 10:49
    Realnost
    Grofnula

    Hvala na informaciji o pokrivnim usevima. Ona je u svemu tačna, ali ne spominje eolsku eroziju već se najverovatnije misli na eroziju koja nastaje spiranjem zemljišta od strane vode na kosim terenima. To je nesporno i na takvim terenima većina poljoprivrednika zaorava strnjiku jer se mešavina zemlje i strnjike mnogo teže ispira. Što se tiče obogaćivanja zemlje, najbrži i najjeftiniji načina je spaljivanje strnjike, ali je najkvalitetniji način stajsko djubrivo ili zasadjivanje određenih kultura, naprimer deteline koja povećava sadržaj azota u zemljištu. To se nekada učilo u osnovnim školama. Takodje se zaoravaju određene kulture da bi sledeća ili čak druga u godini žetva bila bogatija. To naši poljoprivrednici dobro znaju.
    Moj tekst je bio jer želim da podržim poljoprivrednike u sledećem:
    - dobijanju raznih subvencija i povećavanju postojećih
    - čuvanju kvaliteta naših zemljišta
    - dobijanju određenih povlastica za dizel gorivo koje se koristi u poljoprivredi, industriji, grejanju (ukidanje akciza i taksi na puteve), jer se to gorivo ne koristi u automobilima i kamionima koji koriste puteve već u traktorima koji najmanje 80% rada provedu u njivi, kao i u kotlovima koji nemaju točkove i ne koriste puteve.
    I normalno jer sa želeo da skrenem pažnju da je povećani efekat staklene bašte posledica najviše zagađenja voda tj. mora ili uništavanjem biljnog i životinjskog sveta u morima, kao i uništavanjem šuma. Treba sprečiti uzrok, a ne posledicu.
  • grofnula

    31.10.2019 09:18
    @Realista
    Sve se menja pa i poljoprivreda.

    https://www.agroklub.rs/ratarstvo/pokrovni-usevi-bogatija-zemlja-za-glavni-rod/32075/
  • EU

    30.10.2019 14:28
    @Mad Hatter

    Hvala na odlicnim komentarima
  • zbunjen odavno

    30.10.2019 14:08
    @Nemanja
    Pošto se u sve razumete i sve znate, tačno ste mi odgovorili na dva pitanja. A na ostala pitanja koja i nisam postavio dali ste mi “providjenje” da Vas zaista treba oslovljavati ne sa Nemanja, nego dr mr sci. Nemanja. Imate moju podršku u Vasem radu i elementarnom obrazovanju nas, širokih narodnih masa.
    Kada se opet za par dana pojavi neki sl. problem nadam se iskrenom Vasem prisustvu i savetima da lakše podnesemo “teška” vremena.
    Srdačan pozdrav:)
  • Realista

    30.10.2019 11:36
    Realnost
    Eolska erozija je erozija zemljišta vetrom, i ona može imati uticaj kada ima puno jakih vetrova a nema dovoljno biljaka i vlage na nekoj površini, a toga praktično nema na teritoriji Srbije. Čak ni Deliblatska peščara nije u pravom smislu pustinja.
    Posle paljenja biljnih ostataka ide oranje koje ide i ako nema paljenja tako da ako bi bilo eolske erozije bilo bi uvek nakon oranja tj. kada nema biljaka.
    Pre nego što odgovorite na neki komentar probajte da se informišete a ne da nabacujete neosnovane komentare, a što se tiče osiromašivanja zemljišta više se osiromašuje sa veštačkim djubrivima jer u sebi imaju samo azot, fosfor i kalijum dok pepeo od biljnih ostataka u sebi ima daleko više sastojaka potrebnih biljkama.
    Znači da ponovim
    Dajte subvencije poljoprivrednicima kako ne bi palili biljne ostatke već da kupe veštačko djubrivo, zatim im oslobodite dizel gorivo koje je neophodno za tretman zemljišta od taksu i akciza za puteve, dajte subvencije za korišćenje stajskog đubriva,... i nema problema
    Možda neke subvencije postoje ali ih možda treba povećati.
  • grofnula

    30.10.2019 10:35
    grofnula
    ČinjenicE:
    Paljenjem žetvenih ostataka se osiromašuje zemljište.
    Pospešuje eolska erozija.
  • Realista

    30.10.2019 10:21
    Realnost
    Paljenjem biljnih ostataka ili strnjike na njivama se ne zagadjuje okolina niti se povećava nivo CO2 u atmosferi. Treba da razumete da to nije paljenje šuma koje se sporo obnavljaju nego jednogodišnjih biljaka. Takođe sasvim je svejedno da li će ta biljka biti spaljena, ili će istrunuti jer se u oba procesa stvara ista količina ugljen dioksida koja odlazi u atmosferu. Znači da se spaljivanjem biomase ne povećava sadržaj CO2.
    Druga je stvar da li se spaljivanje vrši kontrolisano i da li poljoprivrednici imaju neku satisfakciju da to ne rade jer, spaljivanjem oni na jeftin način brzo obogaćuju zemljište, dok je truljenje daleko duži tj. sporiji proces.
    Pepeo sadrži kalijum, kalcijum, fosfor (foosfate) Silicijum (silikate) i ostale elemente koji su neophodni za rast, otpornost i razvoj biljaka i potrebno je manje veštačkih djubriva.
    Dajte stimulaciju za nespaljivanje i niko neće spaljivati.
    Kao drugo mogu da kažem da povećani sadržaj ugljen dioksida i efekat staklene bašte nije nastao zbog zagadjenja vazduha već zbog seče šuma jer biljke su te koje apsorbuju CO2 i proizvode kiseonik, a i zagadjenja vode, tj reka i mora jer alge u morima apsorbuju oko 70% ugljendioksida i proizvedu isto toliko kiseonika.
    Jedan veći vulkan u svetu proizvede više ugljendioksida. azotnih oksida, sumpordioksida, prašine, čadži od celokupne svetske privrede. Znači treba čuvati šume i manje zagadjivati vode.
  • Nemanja

    30.10.2019 09:20
    @Mario
    Pošto ti je prostorno snalaženje očigledno slaba tačka, da ti objasnim da se taj Limanski park naslanja na par kilometara dug pojas skoro neprekinutog zelenila, koje izlazi na reku na čijoj drugoj obali je… pa, u suštini šuma. Sa druge strane, Rumenačka ulica je okružena istim takvim zakrčenim ulicama, sa desetinama gradilišta i hiljadama automobila u pokretu. A to je osnovni uzrok ovoga - ne par stotina telepskih domaćinstava koja lože, niti 50 kilometara udaljeni požari, nego manijakalna građevinska groznica i desetine hiljada ljudi koji nisu sposobni da stignu bilo gde bez automobila. Samo razlog više da motkom dočekamo svakog ko pokuša da nam podiže garaže pod prozorom.
  • Mario

    29.10.2019 23:15
    @Nemanja

    a ti stvarno misls da par stabala na Limanu mogu da spuste zagadjenje sa 180 koliko se meri u Rumenackoj na 16? 2019. godina pola telepa lozi, u pola Vojvodine gore njive, ali sve to lepo precisti Limanski park :D Kao sto je neko vec rekao merni uredjaj na Limanu ne meri zagadjenje mikrocesticama kojem smo najvise izlozeni, nego samo O3, a uredjaj na Sangaju samo SO2.
  • DjakoN

    29.10.2019 16:37
    tuga...
    Njive se pale u vojvodini otkad i same postoje. Do sada nije bilo nikakvih problema a sad od jedared ima....Meni ovo vise lici na skretanje paznje sa neceg drugog.
  • Sugradjanka

    29.10.2019 15:41
    Samo nam je jos ovo falilo. Prvo NATO bombardovanje i posle toga brojni ljudi ( ukljucujuci i malu decu) koje obolevaju od tumora i kancera, pa ako je istina zaprasivanje toksičnim materijama iz vazduha, pa sad i silni pozari....jadni ljudi a jadne i zivotinje jer ne mogu sve da pobegnu od vatrene stihije, ko zna koliko kornjača, mladunaca raznih vrsta zivotinja...je sprzeno, uzas
  • Mad Hatter

    29.10.2019 13:54
    Trovanje u Srbiji
    Još kad ovim paljevinama dodamo energetsku krizu u kojojbsa Srbija nalazi onda definitivno živimo u zatrovanoj sredini.

    Ostavio sam par komentara na ovom linku.

    https://www.021.rs/BBC/komentari/226518

  • @ Nemanja

    29.10.2019 10:06
    Делујете приличо напето. Опустите се.
  • Nemanja

    29.10.2019 09:21
    @zbunjen odavno

    Evo ja stvarno ne znam, jesi li ti stvarno toliko glup da ne znaš zašto zagađenja ima u Rumenačkoj, kroz koju prođe milijardu automobila i okružena je sličnim ulicama, a nema na Limanu, gde ipak ima manje saobraćaja i gleda na park i reku - ili ovde izvodiš neko ironični performans koji bi trebal oda bude komentar na glupost društva?
  • NenadNS

    29.10.2019 01:09
    VladimirNS 28.10.2019 • 21:08

    Ne, hoću da nam lično Vi napišete ime navodnog ruskog plaćenika i objasnite šta nije u redu sa ostalim obolelim i preminulim italijanskim vojnicima koji su bili na Kosovu, a ne u Vojvodini. Ubr, od Novosti sam se jasno ogradio, ali isto tako napisao konkretna imena, presude, odštete, itd. Ko zna, možda je to sve jedna laž. Izvolite, dokažite. Ako jeste, priznajem da nisam bio u pravu. Vaše mišljenje o dr Danici Grujičić je svakako irelevantno. Ona iza sebe pre svega ima svoje pravo ime i prezime, pa tek onda karijeru, titule, ugled u naučnoj zajednici, itd, itd. Nema potrebe da je zbog svojih ličnih animoziteta i frustracija omalovažavate i umanjujete njenu dokazanu stručnost.
    Nema potrebe ni za snishodljivošću, tj. nenadakanjem. Nije mi bila namera da povredim kada sam napisao ''Vladimire, uozbiljite se''. :)
    Pitanje ostaje isto: Da li biste sa sigurnošću mogli da tvrdite da nema apsolutno nikakva posledica NATO bombardovanja? Citat sa Vikipedije:
    Дуготрајни ефекти на становништво, које живи у областима у којима је коришћена муниција са осиромашеним уранијумом такође изазвали забринутост.
    - Излагање осиромашеном уранијуму може изазвати оштећење бубрега код људи
    - ОУ је показао цитотоксично, генотоксично и канцерогено деловање у испитивањима на животињама
    -Епидемиолошки подаци показују да је уранијум изазива женске репродуктивне поремећаје код људи
  • VladimirNS

    28.10.2019 21:08
    joj nenade
    @NenadNS
    Svratite na primer do PMF biblioteke i sva istraživanja u zadnjih 20 godina će Vam potvrditi da u Vojvodini konkretno od veštačke radioaktivnosti je registrovan samo Cezijum 137 koji je posledica Černobiljske tragedije. Možda na Kosovu i Metohiji i postojje tragovi radijacije od posledica bombardovanja, ali tamo naše institucije nemaju pristupa niti je vršeno istraživanje.
    Navoditi kao verodostojan izvor "Novosti" (čitaj Ratka Dmitrovića),ovog italijanskog pukovnika na platnom spisku Moskve (namerno njegovo ime nisam spomeuo) i dr Danicu kao autoritet je smešno.

  • Stanislav

    28.10.2019 21:06
    Edukacija
    Mogu li nadležna ministarstva pokrenuti akciju razgovora i edukacije poljoprivrednika do nivoa mesnih zajednica.
    Stare navike se sporo menjaju ali pitanje je koliko su oni koji spaljuju njive svesni posledica - i u ekološkom pogledu i u pogledu štete koja se nanosi oranicama.
    Plodne zemlje je ionako jako malo, čak i u Vojvodini, i ona se polako iscrpljuje bez stajskog đubriva. Napraviće se od Vojvodine pustara. Znaju li to ljudi?
  • Nikola Milentijević

    28.10.2019 20:40
    Idu izbori
    Iako udisanje PM2.5 čestica može dovesti do plućnih bolesti (astme, bronhitisa, čak i raka na plućima) a kod srčanih bolesnika i infarkta, vlastima naravno ne pada na pamet da bilo koga od piromana kažnjava jer to nije pametno 6 meseci pre izbora. Zato izmišljaju kako tek sad rade na utvrđivanju "satelitske platforme" koja će sve pokazati, iako je već sve dobro poznato. Zato, budite što manje vani i čekajte kišu i vetar. Nema druge.
  • Milan

    28.10.2019 20:07
    Na zalost slaba vajda od ovih komentara ..tesko da ce se bilo sta promeniti .
  • @Ada

    28.10.2019 19:25
    Pored Subotice postoji dosta veliko selo koje su osnovali kolonisti - nijednog pozara. Selo kod Zrenjanina gde su ljudi tamo "od pre Hrista" - gomila pozara. Canak i glavni koalicioni partner su ti zahvalni. Dok je takvih poput tebe, za one u foteljama nema zime.
  • NenadNS

    28.10.2019 18:40
    VladimirNS
    28.10.2019 • 17:11

    Gde je utvrđeno, ko je utvrdio? Dajte link, izvor, bilo šta.
    Sve što pišete o hrani, stresu, zagađenju i zdravstvu stoji, ali da li biste mogli sa sigurnošću da tvrdite da nema nikakvih posledica NATO bombardovanja? Stalno pišete kao da je samo jedan oficir to tvrdio.
    Vaše mišljenje o Danici je irelevantno, kao i njeno političko angažovanje. Ona kao autoritet tvrdi da postoje posledice, a VladimirNS joj protivreči. Ko tu iznosi paušalne ocene o kome?

    Iako Novosti, ovde se nalaze konkretne informacije:
    EMERIKO MARIJA LAČETI
    ''Posle duge pravosudne bitke, Sud u Rimu je 2009. godine Lačetiju priznao status "žrtve dužnosti", a kao uzrok je navedena izloženost jonizirajućem zračenju. Delimičnu odštetu dobio je tek 2012.

    Sa zahtevima mnogih drugih obolelih vojnika ili porodica žrtava, nije išlo glatko. Osnivač Vojne opservatorije Domeniko Leđero, objavio je još 24. marta 2009. da je tada bilo 2.558 obolelih italijanskih vojnika zbog izloženosti osiromašenom uranijumu i da je preminulo njih 171. Tek posle više od devet godina od bombardovanja na KiM i javnih protesta, žalbi sudovima i rezultata dve do tada ustanovljene parlamentarne komisije za istragu, dodeljeno je prvih 30 miliona evra za obeštećenje žrtvama osiromašenog uranijuma i nano-čestica.''

    Advokat Anđelo Fiore Tartalja ''drži rekord u broju dobijenih presuda za obeštećenje (osamdeset), u korist obolelih ili žrtava''.
    Šta kažete na sve ovo? Slučajnost? Herbicidi? Paljenje strnjike?
  • Darko

    28.10.2019 18:14
    Kakva drzava takva i svest o zastiti okoline (ako je uopste ima) .
  • Pera

    28.10.2019 17:51
    Laže Nasa to je sve Stelni Kubrik snimio na tamnoj strani meseca. Nego sta kazu ruski sateliti!
  • VladimirNS

    28.10.2019 17:11
    Nenade, nenade
    @NenadNS
    Italijanski vojnici su kao što i sami tvrdite boravili na Kosovu, a tamo jeste bacan osiromašeni uranijum kao što sam i napisao. Članak je stari i sada opet aktiviran iz ko zna kojeg razloga, a utvrđeno je da je tvorac istog (italijanski oficir) primao uplate iz Rusije.
    Na teritoriji Vojvodine i uže Srbije nije bacan uranijum i za to postoje stručne analize i dokazi. Broj malignih oboljenja nije veći nego u svetu, ali kode nas je problem ranog otkrivanja i uspešnosti lečenja istih. Najlakše je skrenuti pažnju i za sve okriviti bombardovanje, osiromašeni uranijum, a ne lošu preventivu i loše zdravstvo.
    Uvozimo krševe koji ispuštaju teške metale u vazduh, nemamo prečistače otpadnih voda (fekalije idu direktno u reke, cela Vojvodina je velika septička jama), industrija nema prečistače vazduha i otpadnih voda (termoelektrane, među največim zagađivaćima u Evropi), ko zna šta jedemo sa pijaca (nema nacionalne labaratorije za kontrolu kvaliteta namirnica, koriste se herbicidi sa teškim metalima koji su u Evropi zabranjeni), zakon o zabrani pušenja donet, ali li se primenjuje plus stres, 30 godina ratova, nemaštine,, tako da Vam je najveća verovatnoća da pazarite rak, loše životne navike, udisanje vazduha i poseta pijacama.
    A o Danici Grujić stvarno ne bih polemisao, to što neko ima zvanje i iznese paušalne ocene, bez nekih validnih analiza, plus je politički angažovana, stvarno ne zaslužuje pažnju.
  • NenadNS

    28.10.2019 16:06
    VladimirNS
    28.10.2019 • 14:56

    Vi ste lično proveravali račune italijanskih vojnika koji su obolevali od raznoraznih bolesti nakon višemesečnog boravka na Kosmetu i sa svojim dijagnozama izlazili u javnost? Stručniji ste i od recimo Danice Grujičić - doktora, neurohirurga, načelnika Odeljenja za neuroonkologiju Kliničkog centra Srbije i redovnog profesora na Medicinskom fakultetu u Beogradu? A ona nije jedina koja govori o štetnim posledicama NATO bombardovanja koje neće prestati ni za 1000 godina. Vladimire, uozbiljite se.
  • -

    28.10.2019 15:00
    Milan
    28.10.2019 • 13:49
    zavidim rvosi s obzirom koliko su pojedini citaoci opcinjeni sa tim citaocem ...cak toliko da im se maltene prividja i kod nekih drugih citalaca


    Koji vam je ovo nadimak po redu samo na ovoj vesti gdine RVosha ?
  • VladimirNS

    28.10.2019 14:56
    /
    @skeptik
    28.10.2019 • 11:25
    I šta kažete, osiromašeni uranijum ?

    Не кажемо ми, већ италијански војници и стручне анализе.
    Палило се и пре 99.

    Kaže italijanski oficir koji prima uplate iz Rusije. Koje stručne analize? Osiromašeni uranijum bacan je samo na teritoriji Kosova i Metohije, i malo u okolini Vranja, ali te lokacije oko Vranja su sanirane. Stručne analize kažu da konkretno na teritoriji Vojvodine postoje jedino tragovi radioaktivnosti (cezijum 137) od tragedije u Černobilju.
  • Hex

    28.10.2019 14:30
    @Nina
    tebi je Nina mrmot zamotao mozak...jedini dokaz o tome o cemu brbljas nemas ali zato VERUJES u to...jeste, ceo svet se urotio protiv nas jer smo mi najbolji, najpametniji i pre svega najprijateljskiji narod u svemiru...zbot tebe i tebi slicnih nam je ovako dobro...
  • V

    28.10.2019 14:07
    i biće i dalje sve isto dok god neko ne počne da kažnjava paljenje njiva.
  • Satelit

    28.10.2019 13:58
    @A*
    Zato sto je rezolucija MODIS-a 1km2, a Sentinela 10m2.
  • Milan

    28.10.2019 13:49
    @- 28.10.2019 • 13:33
    @nedoumica
    @obozavatelj
    "o kakvom gospodinu G je rec gospodine RVosha ?"

    zavidim rvosi s obzirom koliko su pojedini citaoci opcinjeni sa tim citaocem ...cak toliko da im se maltene prividja i kod nekih drugih citalaca
  • VladaNS

    28.10.2019 13:36
    Zanimljivo
    Mapa paljenja poklapa se sa mapom intenzivne kolonizacije Vojvodine nakon Drugog svetskog rata.
    Ada • 28.10.2019 • 12:36

    Pre neki dan sam prolazio kroz cisto madjarsko selo u Banatu i sve je gorelo oko njega .
    Dva dana pre toga i kroz 'starosedelacko' mesto oko kog je takodje gorelo kao u WW2 .
  • -

    28.10.2019 13:33
    @nedoumica
    @obozavatelj

    o kakvom gospodinu G je rec gospodine RVosha ?
  • Marko

    28.10.2019 13:15
    @Nina
    Bravo Nina! Konačno neko ko razume šta se događa. Tačno se videla pojačana aktivnost "komercijalnih" letova, i mogu vam reći da sam primetio i da su tragovi vrlo dugo ostajali na nebu. Čak se moglo i videti širenje, koje zbog prelamanja svetlosti je zapravo spuštanje toga čime nas prskaju na zemlju. A kako su vremenski uslovi bili takvi kakvi su, nije se odmah spralo u zemlju nego se duže zadržalo u vazduhu.
    Kakvo bre, paljenje njiva! To nema veze! Kakvi bre raspali dizelaši kojima se skidaju filteri! To isto nema veze! Grejanje na traktorske gume i ko zna šta? Nema veze. Seča drva kako bi neko zaradio!? Nema veze! Nikakva kontrola industrije!? Ma hajte molim vas... To TEK nema veze.
    Sve je to jer nas ta ista zla NASA i Amerikanci prskaju iz aviona... Bravo Nina....
  • Gloria

    28.10.2019 13:14
    Juce se od velikog zagadjenja sa Petrovaradinske tvrđave jedva video kamenicki most. I nikoga nije briga sto se gusimo. Uz pomoc ovih podataka na adresu svakog vlasnika njive moze doci novcana kazna. Nije do zakona, vec zato sto nikoga nije briga.
  • nedoumica

    28.10.2019 13:11
    @RSrbija 28.10.2019 • 11:25
    samo u Smrdojvodini


    gospodine g da li to ste vi ?
  • obozavatelj

    28.10.2019 13:03
    dobrodosli gospodine G nije vas bilo neko vreme
  • paorHU

    28.10.2019 12:58
    Nas na severu kažnjavaju, zato i ne palimo. Za većinu nema zime... Ravnopravnost se vidi iz svemira.
  • zbunjen odavno

    28.10.2019 12:43
    @zbunjen odavno 28.10.2019 • 11:41
    Situacija je samo malo bolja na Limanu u odnosu na Rumenačku.
    Na Limanu se ne meri kolicina suspendovanih cestita PM2.5, PM10 ali to ne znaci da je tamo cist vazduh.
    Ok, hoćete da kažete da na Limanu ,specijalno baš tamo, ne mere te čestice? A, svuda mere?
    I kako može da ne bude vazduh zagadjen bez tih čestica? Molim da mi objasnite koje čestice su još uzročnici trenutnog zagadjenja na Limanu i u Rumenačkoj?
    Molim da se potpišete:)
  • filmofil

    28.10.2019 12:39
    @lančeMi

    Kjubrik je odlican reziser ali pobogu kakve on veze ima sa NASOm ?
  • /

    28.10.2019 12:39
    /
    vidim, vratia se mr g
  • Ada

    28.10.2019 12:36
    Zanimljivo
    Mapa paljenja poklapa se sa mapom intenzivne kolonizacije Vojvodine nakon Drugog svetskog rata.
  • A*

    28.10.2019 12:32
    Biosense
    Šta će nam platforma, koju razvijaju i testiraju Ministarstvo poljoprivrede i institut Biosens (u saradnji sa Evropskom svemirskom agencijom) kojom će moći da se otkriju požari na poljoprivrednim zemljištima širom Srbije, kada očigledno već postoji takva platforma?
  • Neko iz mase

    28.10.2019 12:19
    Mnogo paprikasa se kuvalo tih dana
  • Nina

    28.10.2019 12:17
    I onda je mrmot zamotao cokola
    Kako da ne. Velika laz da bi se prikrila istina. A istina je da su nas zaprasivali avionima. Obicno nam to rade pred kisu. A sad nije bilo kise da to spere da lakse dodje do zemlje nego se sve lagano spustilo i sada to udisemo umesto da jedemo i setamo po tome.
  • BulevarEvrope

    28.10.2019 12:14
    Apelujem hitno na gospodina generala-pukovnika Aleksandra Vulina da sprovede vojnu hutnu te uspostavi vlast i spreci dalje sirenje ovih katastrofa. Jedino gospodin Vulin moze da nas izvuce iz ove haoticne situacije inace nam sledi istrebljenje.
    Sirom zadimljene Vojvodine potrebno je hitno rasporediti zdruzene vojnopolicijske snage i odlucno obracunati se, jednom za svagda, sa bioteroristickim hordama tj poljoprivrednicima. Do sada su nam trovali hranu i zaprasivali nas sa svim postojecim vrstama hemijskog oruzja a sada su se odlucili za finalni udarac: spaljivanje celje zemlje. Ko nam garantuje da ne mogu da se docepaju i nuklearnig naoruzanja?!
    Predlazem da se dobrovoljcima iz gradova omoguci organizovani prevoz (i obrok) do zarisnih tacaka a takodje eto i prilike taksi udruzenjima da se priklone opet na stranu naroda. Jeste da se sat pomerao i da je dan sada kraci ali to nije izgovor pojedinicima da se ne ucestvuje u borbi za slobodu!
  • Bili Kid

    28.10.2019 12:07
    Lozi i pali Vucic celu Srbiju pa samo PINK, HAPPY i ostala propaganda prenosi. A NASA?
  • Adv

    28.10.2019 12:06
    Krivično delo izazivanje opšte opasnosti. Tužilaštvo?
  • /

    28.10.2019 12:05
    skeptik
    28.10.2019 • 11:25
    I šta kažete, osiromašeni uranijum ?

    Не кажемо ми, већ италијански војници и стручне анализе.
    Палило се и пре 99.
  • Student

    28.10.2019 11:48
    Ma i Amazon smo zajebali.
  • Nišlija

    28.10.2019 11:44
    Volu seljaci da palu vatru više nego 'leba da jedú.
  • @zbunjen odavno

    28.10.2019 11:41
    Situacija je samo malo bolja na Limanu u odnosu na Rumenačku.
    Na Limanu se ne meri kolicina suspendovanih cestita PM2.5, PM10 ali to ne znaci da je tamo cist vazduh.
  • Gradjanin

    28.10.2019 11:31
    @lančeMi

    hoces reci da u Vojvodini nema pozara ?
    Ne znam zasto ali vise verujem Nasi nego tvom komentaru .
  • Vlafa

    28.10.2019 11:27
    Zanimljivo da na severu Vojvodine nema paljenja. Znači da nije do sistema nego do ljudi i njihove kulture
  • RSrbija

    28.10.2019 11:25
    samo u Smrdojvodini
    U rangu smo sa gorucom Amazonijom , Madagaskarom , Mozambikom , Irakom i Pakistanom .
  • skeptik

    28.10.2019 11:25
    I šta kažete, osiromašeni uranijum ?
  • lančeMi

    28.10.2019 11:11
    Nasa, prevarant kojeg nije sramota da i dalje obmanjuju mase nakon Kjubrikovog priznanja.
    Sta se desava sa ovim svetom, ljudi?
    Ovu mapu je mogao moj macor da napravi u paintu kad se igra s misem.
  • RMosha

    28.10.2019 11:11
    Smrdoslavija
    Antivojvodjanski nastrojena NASA ovim zlobnim i podmuklim fotosima pokusava da unese razdor medju svim casnim i postenim Vojvodjanerima .
  • Baba

    28.10.2019 11:03
    "Selo gori..." a mi slušamo uspavanke ...a ako ne zaspimo onda nam prete batinama...
  • marko

    28.10.2019 11:02
    bbny
    NASA su biciklisti
  • dub

    28.10.2019 10:55
    Spaljena njiva se vidi golim okom, posle paljenja ostaje garež. Izađu vatrogasci tokom požara, pozovu policiju i kazne počinioca. Ili odeš kod domaćina čija je njiva i napišeš kaznu. Koliko je to teško?
  • S O S a

    28.10.2019 10:42
    ???
    Džaba st pravili te puteve, ako se na njima gušimo od dima sa zapaljenih ostataka na njivama!!! A vrlo lako se može utvrditi čije su to njive, i gospodu kazniti zbog ugrožavanja javne bezbednosi!!!
  • milos

    28.10.2019 10:26
    satelit
    da bas su snimci sa satelita...
  • Jaro

    28.10.2019 10:26
    Vojvodjaneri,..., nedokazni.
  • Marko

    28.10.2019 10:25
    Nasa.... jel to ona agencija koja tvrdi da zemlja nije ravna!? I sad još napadaju srpskog seljaka!? E sad su ga preterali sa lažima! Pali miško neka gori neka vide ti amerikanci kako ćemo sami sebe da potrujemo!!
  • maheem

    28.10.2019 10:23
    Satelit
    Da, potreban je satelit da utvrdi ko pali njive. A koja služba je uopšte zadužena za kontrolisanje paljenja strnjike? E pa nek se ta služba provoza po njivama i kazni sve kome je spaljena njiva.
    I čuj zagađenje je prouzrokovano time?! Prethodnih godina se nije palila strnjika? Kako da ne.
  • zbunjen odavno

    28.10.2019 10:19
    Nije tačan taj snimak. U Subotici navodno je najzagadjeniji vazduh, a tamo uopšte nema požara. Kako to?
    U Rumenačkoj nema požara, a tamo je zagadjenje veliko, dok na Limanu isto nema požara, a nema zagadjenja.
    Evo, sa snimkom i dokazima air-visual...pa ko sada laže????
  • Djole

    28.10.2019 10:15
    Predjes 100km-a i vidis 100 vatri . Ne treba nama ''satelit'' vec sluzbe koje funkcionisu a ne da su svi pretoceni u partijsku vojsku koja ne radi ama bas nista.
  • Комша

    28.10.2019 10:10
    Јуче сам од Ковина ишао преко Титела ка Новом Саду. Ауто ми и даље смрди на паљевину. Пао мрак, ватре на све стране, а дим покрио пут као магла. Мени је невероватно да се толико пали стрњика и да нико од полиције и надлежних не реагује да казни оне који то пале. Срамотно!!!
  • Feniks

    28.10.2019 10:01
    Kada god sam u ovom periodu u poslednjih desetak godina leteo u Srbiju ovo se dešavalo. Po tome sam uvek znao da smo izašli iz Madjarske. Tužno.
  • MAKA

    28.10.2019 09:52
    УЖАС
    Ишао синоћ аутопутом, ужас, на моменте се скоро ништа не види, поготово код дела где се изводе радови.
  • NS Sale

    28.10.2019 09:45
    "Big brother"
    Konačno prava stvar.....još da ima ko da sprovede "monetarnu politiku" u vidu kaznene taxe za izazivanje opšte opasnosti....gde bi nam bio kraj!!!
    Živi bili pa VIDELI!!!!
  • bbny

    28.10.2019 09:41
    Antisrpski nastrojena NASA ovim zlobnim i podmuklim fotosima pokusava da unese razdor medju svim casnim i postenim Srbima .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna