Ministarstvo zaštite životne sredine povodom 3. novembra, Svetskog dana čistog vazduha, pozvalo je građane da napuste stare navike i okrenu se kvalitetnim motorima, hibridnim i električnim, kao i pešačenju i biciklizmu.
Ministarstvo malo manje da apeluje, malo više da donosi zakone... A polusvet bez pameti nek shvati da automobil nije tu negde u redu sa hlebom i vodom i krovom nad glavom, nego je luksus i može se bez njega.
Najveci zagadjivaci su TENT i Kostolac, pa onda brodski, zeleznicki i avio saobracaj... pojedinci sa vozilima i individualnim lozistima uticu manje od 20% posto na zagadjenje...
Ok, volim ponekad da cujem gospodina Okanovica, ima nekada i dobre komentare. Medjutim u jednom momentu sam spoznao da gospodja M.Okanovic radi u RATELU kao glavni savetnik za ljudske resurse i shvatio sam da je i on rezimski covek. I tada je sve otislo niz vodu...
I tako je uvek kriv onaj drugi, a zapravo smo krivi svi i svi bi trebalo da uradimo nesto. Drzava, naravno, mora da uradi najvise. Ali i mi pojedinci mozemo da uradimo ponesto. Ja kola nemam, ne bacam smece na sve strane, cegere imam odavno, trudim se da ne bacam hranu, stan i terasa su mi puni bilja i zelenila. Svako da uradi ponesto i bice nam bolje :)
"dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti", kaže Okanović."
ta vozila se zovu "bicikl" i u razvijenijim državama se za njih gradi vrhunska infrastruktura, subvencioniše kupovina, a kod nas se biciklistima uskraćuju i troškovi prevoza na posao, valjda se nama ne troše delovi i bicikl je za džabe!
Meni je fascinantno da je narod u zapadnoj Evropi prihvatio činjenicu da je auto privilegija a ne pravo, dok ovde još uvek svako misli da mora da vozi. Kao da vozači krševa dišu neki drugi vazduh. Neverovatna količina glupaka i sebičnjaka u Srbiji kojoj se povlađuje zarad glasa na izborima.
Naravno da ne mogu svi da voze Teslu, ali oni koji mogu bi trebalo. Postoje i jeftiniji elektricni automobili. Hibridi su takodje dobro prelazno resenje. Inace EV trosi 15-20 kw struje na 100 km. Po prosecnoj ceni struje od 8 dinara po kw, lako je izracunati koji vid prevoza je najjeftiniji. Inace na vecini punjaca za EV kod nas i u Evropi punjenje automobila je potpuno besplatno...
Mali procenat zagadjenja vazduha potice od dizel motora. Mi spaljujemo ugalj za struju, to je sasvim normalno, fabrike i industrija mesa verovatno isto spaljuju sve sto im ne treba, poput Lafarge u Beocinu. Naravno niko ne spominje da nemamo nikakav program za odlaganje iskoriscenog motornog ulja, nego u svim servisima se to skuplja u burad, pa se onda proda nekom geniju koji to koristi da se greje zimi, posto sta je najgore sto moze da se desi kada se pali ulje koje sadrzi kojekakve opiljke olova, aluminijuma itd. Ali naravno problem su ljudi koji voze dizelase.
Moze se lako zapaziti i na RTSu da redovno pitaju 'eksperte' iz auto-kuca da daju svoje misljenje o zagadjenju, ne bi li nam uvalili neki fiat 500 ili daciu. Kada mi zivotni standard omoguci da vozim nov i kvalitetan auto, to cu i da uradim, dotle cu voziti polovan kvalitetan auto, radije nego daciju, punta.. fiat 500 i ostale krseve.
Pa sa ovom bezobrazno prosecnom platom od 400e kojom se hvalite evo svi mozemo po jednog Teslu da pazarimo i resimo probleme!
Sram vas bilo, ljudi jedva krpe i ovo sto imaju a vi im dolivate ulje na vatru... Ko ne bi voleo da vozi noviji, moderniji auto koji pritom manje trosi?
Svaka čast za komentar. Da je par "uvoznika", zbog takvih "modifikacija" završilo bar 10 godina na robiji, zagađenje bi bilo mnogo manje. Ti "uvoznici" nisu bolji od onih koji gule 40 godina!
Kod nas vise od 50% vozila NEMA KATALIZATOR ! Jel "Gusi masinu" pa ga bacaju umesto da zamene sa Novim!!! A da ne pricam o "Prodavcima" Dizela sa Brodova-zeleznice i raznoraznih stovarista 1 A sa druge strane Nema se novaca a Voli nas narod da se Vozika Agenciju POD HITNO UKINUTI !!!
A koje gorivo koriste bageri i ostala mehanizacija koja gradi BgH2o,šta ćemo sa tim? Kakve autobuse vozi gsp? Koliko puta ste rekli da ćete ukinuti onolike takse na automobile preko 3000 kubika? Koliko ste vašim tajkunima puta progledali kroz prste znajući koliko njihove fabrike zagađuju i nikome ništa? I sve što ovi pametnjakovici sa fakultetima završenim po nekim stanovima za šest meseci mogu da kažu jeste da se izbace dizali. Jeste li vi bas toliko ludi ili se samo pravite ludi?
Mi smo odavno već zemlja apsurda.Potpuno neshvatljivo zdravom razumu je kupovanje polovnih dizelaša čije održavanje je, kod nas,mnogo skuplje nego održavanje benzinaca na plin.Da ne računamo ekološku svest koja je kod nas na nuli,mi volimo da vozimo dizelaše i plaćamo dizel koji je,jedino u Srbiji,skuplji od benzina.Država lopovska,narod mazohistički=Srbistan!
Ima mnogo vecih izvora zagadjenja na svetu od automobila. Automobili zagadjuju u gradu i to je trenutni problem sa kojim se susrecu svi ljudi koji zive u gradovima.
Problem koji ce nas sve unistiti je uzaludna proizvodnja hrane.
Razmislite koliko truda je uslo u proizvodnju jedne pecene krmenadle, a neko je nije pojeo do kraja i bacio ju je...
Koliko hrane je pojela svinja koja je morala da umre da bi ta krmenadla bila na vasem tanjiru?
Koliko dugo je covek koji je hranio tu svinju morao da je hrani, kupuje hranu, prevozi hranu...?
Koliko je bilo potrebno resursa za proizvodnju hrane kojom je svinja hranjena?
Koliko struje je potroseno u procesu proizvodnje?
Koliko su amortizovani uredjaji/masine koji su ucestvovali u procesu proizvodnje, prodaje, pecenja...?
To su sve male stavke, ali je 7.000.000.000 ljudi na planeti, pa pomnozite.
To je ono sto ce nam doci glave.
Onoliko koliko se svi brinemo za zagadjenje koje prave automobili, morali bismo isto da se brinemo i za zagadjenje koje pravimo u svakom aspektu svojih zivota.
Najgori su licemeri oni koji kao voze bajs, vegani su i sta ja znam, a ostavljaju stalno ukljucene racunare, monitore, televizore, svetla i slicno...
Nemoj druže lupetati. Sad su samo jeftini dizelaši krivi za zagađenje?!
Pogledaj geogradski GSP. Šta misiliš koliko bi tih vozila (SUS autobusa) bilo gde u inostranstvu izašlo na ulicu da prevozi? Količina čestica koja ta vozla svakodnevno celodnevno izbacuju je daleko veća od prosečnog vozača (ovde ne spadaju taksisti) koji svoje vozilo tera 2-3 časa dnevno.
Druga stvar je spaljivanje strnjike i deponije koje gore, a ovo jasno nema nikakve veze sa saobraćajem.
Slažem se da je potrebno meriti sadržaj izduvnih gasova ali treba znati da pola privredno-komercijalnih vozila neće više biti registrovano, uključujući tu polovinu voznih parkova bilo kojeg javnog prevoznika (NS, BG, NI...).
Ja sam 2006. kupio novog dizelaša i odmah u servisu mu je skinut DPF s obrazloženjem da auto ne bi mogao da se vozi s našim dizelom. To u neku ruku i jeste tačno, jer svi oni koji su u to vreme imali DPF nisu mogli da voze automobile jer je računar stalno prijavljivao grešku i ukazivao na gorivo lošeg kvaliteta. Kako je sada ne znam...
Neka davno je neko ljudima proglasio da je sve oko njih nauka.
I nakon te dogme, svi su počeli da razmišljaju jednako, uvereni da su shvatili maltene ceo kosmos. Mozgove su zatvorili za sva druga čula, iskustva i razmišljanja.
A onda kada se desi nešto što iskače iz naučnih objašnjenja, svi to guraju pod tepih.
Jednostavno, Zemlja je odlučila da nam pokaže kako to može da izgleda.
Pa će se vazdušne inverzije dešavati i onda kada se to ne očekuje, i kada to nije objašnjivo. Kao i zemljotresi i klimatske promene.
A sve zato, jer postoje i veći oblici života od ljudi - malih mravaca uzdignuta nosa.
I još po nečeg.
Okanoviću nelupaj više. Treba ukinuti tu agenciju dati građanima više primanja(novaca) pa bi svi vozili pristojna kola. Svako želi da vozi novi auto aj ti vozi sa 40.000dinara plate neide. Zato nemoj da vredjaš inteligenciju građana.
Problem je što sve češće prodavci polovnih automobila skinu katalizator i prodaju ga, a kupac vozila nema pojma da su ga skinuli, kada bi policija i stručnjaci za vozila kontrolisali auto placeve sve bi bilo mnogo bolje
A nama sto vozimo na gas uveli atest na svakih 5 godina. Pa kad odes da uradis atest oni nakaleme jos hiljadu drugih stvari. Boca ne moze biti starija od 10 godina pa kad je promenis opet atest. A najmanje zagadjujemo sredinu u kojoj zivimo!
Naj isplativije se voziti BICIKLOM gospodo,jedini problem je ako ste za ručak imali suljpa,malo je povećana koncentracija izduvnih gasova,al može da prođe!!!!
U to ime živi-zdravi bili i bajseve vozili!!!!
GRASovi autobusi su najveći zagađivači što se saobraćaja tiče, pre ove patiJotske vlasti počeli su da se nabavljaju autobusi na metan, izgrađena i punionica u okviru GRASa. Od tada ništa..... Individualna ložišta koja se pune otpatcima od nameštaja i starim nameštajem koji je pun kojekakvih lepkova, deponija koja non stop tinja i dimi, 500 roštilja po gradu koji progutaju ko zna koliko ćumura a na kraju i dizel vozila.
Od 2005. sam ugradjivao plin u svaki auto. Tada je odnos cene benzina u odnosu na gas bio 2.5:1, skoro 3:1.
Drzava je potom uvela akcizu, a pre 2-3 godine i uveli reatestiranje na 5 godina, za razliku od 10 ranije, pa se ispativost uredjaja prilicno narusila.
Sad vozim 2.0 dizela sa ad blue-om i verovatno trujem i sebe i druge mnogo vise nego da vozim 2.0 benz na plin
Dizel ultra koji se sad koristi je 170 din/ lit, a obican bmb 95 oko 150., takodje poznato je koliko kosta odrzavanja dizel motora..O cemu onda ovaj prica I sta mu je cilj to je pitanje?
Povećajte nam standard i olakšice oko nabavke novog vozila kao što je u svetu.
Nismo mi ludi za polovnim kantama koje se uvoze, nego moramo.
Novo vozilo je nedostižno za mnoge, a novim vozilima će se drastično smanjiti zagađenje.
A TI Okanoviću, kao moj bivši đak, STIDIM TE SE.
Neka država da subvencioniše cenu TNG pa će vazduh biti čistiji. A njima zinulo dupe da što više novca otmu od naroda kako bi se Vesić i njemu slični, “ugradio” u neke sulude projekte.
A zbog unistavanja zelenila nije zagadjen vazduh? Samo da vas podsetim da je svaka kucica koja je srusena imala travu i drvo. A neke i vise. PatriJotska arhitektura se sastoji od betona.
Ne stižemo mi da razmišljamo o ekologiji kad su teme preživljavanje i Kosovo... Ni shvataju ljudi ni ono oko plastičnih kesa a kamoli ovi što voze dizelaše. Samo novci i nacionalizam....
Kada god ovaj samozvani stručnjak za saobraćaj iz Beograda otvori usta i nešto izvoli blagoizjaviti, građani Srbije treba da strahuju za svoj kućni budžet. Iz godine u godinu, od kada je Agencija na čijem je čelu postala država u državi, prevoz u Srbiji je skuplji i skuplji!
Gospodine Okanoviću ne slažem se sa vašom tezom da je automobil na dizel najjefinije voziti.Dizel kod nas košta 162din u NS-u, i ja kao taksista moram dnevno da dam 1300din dok kolege na plin 800din a trenutno je metan najisplatljivije voziti dok država ne stavi akcizu i na to.Pogledajte specifikacije emisije CO2 na benzincima i dizelima, plinu i metanu pa će te videti da su male razlike.Najbolje bi bilo kada bi se povećao porez na vozila sa fosilnim gorivima, a dale olakšice na vozila nove tehnologije.
Co emisija dizel motora je znatno niža od benzinskih. To su činjenice. Ako se održava filter čestica ostale karakteristike zagađivanja su praktično iste. Nemojmo se bas za svaku stvar vatati kako je u svetu. To što je nešto u svetu ne znači uvek da je dobro ili tačno. Ovde generalno treba za sve smanjiti upotrebu kola. Otežati korišćenje ali i pružiti kvalitetan javni prevoz. Kontam da jedan naš raspali autobus zasmrdi za 20 golfova 2. Ajde o tome da pričamo. Uvedite nam trolejbuse.a ne samo od danas mi dodjes još para za ništa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Ministarstvo zbog zagađenog vazduha apeluje na građane: Okrenite se kvalitetnijim motorima
Autor: Tanjug, Beta
Info
•03.11.2019.
•07:06 > 12:42
Komentari 47
Nemanja
e
Sale
Jaja
Najveci zagadjivaci su TENT i Kostolac, pa onda brodski, zeleznicki i avio saobracaj... pojedinci sa vozilima i individualnim lozistima uticu manje od 20% posto na zagadjenje...
Hm
NezavisniVojvodjanin
NikoVazan
Blago nama
biciklista
ta vozila se zovu "bicikl" i u razvijenijim državama se za njih gradi vrhunska infrastruktura, subvencioniše kupovina, a kod nas se biciklistima uskraćuju i troškovi prevoza na posao, valjda se nama ne troše delovi i bicikl je za džabe!
100% Таксиста
Vozač
Coravi deka
A da, zaboravih, zlatno doba...
Ajde lepo
w/e
Moze se lako zapaziti i na RTSu da redovno pitaju 'eksperte' iz auto-kuca da daju svoje misljenje o zagadjenju, ne bi li nam uvalili neki fiat 500 ili daciu. Kada mi zivotni standard omoguci da vozim nov i kvalitetan auto, to cu i da uradim, dotle cu voziti polovan kvalitetan auto, radije nego daciju, punta.. fiat 500 i ostale krseve.
Teodosije III
Okanivićeva agencija je registrovana kao udruženje građana
JS
Sram vas bilo, ljudi jedva krpe i ovo sto imaju a vi im dolivate ulje na vatru... Ko ne bi voleo da vozi noviji, moderniji auto koji pritom manje trosi?
Inspektor Višekruna
Lajos Pete
avav koalicija
Petar
:/
Problem koji ce nas sve unistiti je uzaludna proizvodnja hrane.
Razmislite koliko truda je uslo u proizvodnju jedne pecene krmenadle, a neko je nije pojeo do kraja i bacio ju je...
Koliko hrane je pojela svinja koja je morala da umre da bi ta krmenadla bila na vasem tanjiru?
Koliko dugo je covek koji je hranio tu svinju morao da je hrani, kupuje hranu, prevozi hranu...?
Koliko je bilo potrebno resursa za proizvodnju hrane kojom je svinja hranjena?
Koliko struje je potroseno u procesu proizvodnje?
Koliko su amortizovani uredjaji/masine koji su ucestvovali u procesu proizvodnje, prodaje, pecenja...?
To su sve male stavke, ali je 7.000.000.000 ljudi na planeti, pa pomnozite.
To je ono sto ce nam doci glave.
Onoliko koliko se svi brinemo za zagadjenje koje prave automobili, morali bismo isto da se brinemo i za zagadjenje koje pravimo u svakom aspektu svojih zivota.
Najgori su licemeri oni koji kao voze bajs, vegani su i sta ja znam, a ostavljaju stalno ukljucene racunare, monitore, televizore, svetla i slicno...
Vidoviti Limanac
Pogledaj geogradski GSP. Šta misiliš koliko bi tih vozila (SUS autobusa) bilo gde u inostranstvu izašlo na ulicu da prevozi? Količina čestica koja ta vozla svakodnevno celodnevno izbacuju je daleko veća od prosečnog vozača (ovde ne spadaju taksisti) koji svoje vozilo tera 2-3 časa dnevno.
Druga stvar je spaljivanje strnjike i deponije koje gore, a ovo jasno nema nikakve veze sa saobraćajem.
Slažem se da je potrebno meriti sadržaj izduvnih gasova ali treba znati da pola privredno-komercijalnih vozila neće više biti registrovano, uključujući tu polovinu voznih parkova bilo kojeg javnog prevoznika (NS, BG, NI...).
Nišlija
I treba
I nakon te dogme, svi su počeli da razmišljaju jednako, uvereni da su shvatili maltene ceo kosmos. Mozgove su zatvorili za sva druga čula, iskustva i razmišljanja.
A onda kada se desi nešto što iskače iz naučnih objašnjenja, svi to guraju pod tepih.
Jednostavno, Zemlja je odlučila da nam pokaže kako to može da izgleda.
Pa će se vazdušne inverzije dešavati i onda kada se to ne očekuje, i kada to nije objašnjivo. Kao i zemljotresi i klimatske promene.
A sve zato, jer postoje i veći oblici života od ljudi - malih mravaca uzdignuta nosa.
I još po nečeg.
Dzo
Dušan
Mile
Sale
Tomi
NS Sale
U to ime živi-zdravi bili i bajseve vozili!!!!
Laloš
betmen
Drzava je potom uvela akcizu, a pre 2-3 godine i uveli reatestiranje na 5 godina, za razliku od 10 ranije, pa se ispativost uredjaja prilicno narusila.
Sad vozim 2.0 dizela sa ad blue-om i verovatno trujem i sebe i druge mnogo vise nego da vozim 2.0 benz na plin
Tomo
PoP
Nismo mi ludi za polovnim kantama koje se uvoze, nego moramo.
Novo vozilo je nedostižno za mnoge, a novim vozilima će se drastično smanjiti zagađenje.
A TI Okanoviću, kao moj bivši đak, STIDIM TE SE.
Nokla
Rotkvarija
Djole
High ISO
Srđan
AleksandarVojvođanin
Novinar
Darko
VladaPUB
Banda Crvena
Expert za vozila / sapbracaj / vazduh / foke / vodu / dijete i diesel motore
Sta kaze prof.Vujanic ?
Mickan
Trol
Živković
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H