Autor: Snežana Miletić

Info
07.12.2019.
08:08 > 16:55
Zašto se radnici u Srbiji ne solidarišu sa radnicima u Francuskoj ili bar sa radnicima Pošte? Treba li nam ponovo prevoditi šta znače Liberte, egalite, fraternite? Šta to sa nama nije u redu?

Komentari 150

  • Cenzurojvođistan

    21.12.2019 09:42
    dvadeset
    @@Cenzuro Ne bih se složio, slučajnost je jedno a istrajnost u cenzuri koja je jednostrana pokazuje obrazac, nemoguće je da se jedna vrsta komentara objavljuje revnosno a druga, odnosno odgovori na prethodne ne objavljuju uopšte ili tek sedmog puta kao što je ovaj put bio slučaj.
    @Vlada Samo laj balavče, kad već za više od toga nemaš kapaciteta, srećom dovoljno si glup da sam i bez prinude ilustruješ baš taj mentalitet koji sam opisao.
  • Maja

    13.12.2019 00:14
    Neverovatno je koliko ljudi lupetaju i ne shvataju da smo svi u isti govnima. Branimo princip a ne zastupanje neke partije
  • @Cenzuro

    12.12.2019 16:46
    Morate da razvijate malo smisao za humor i razumete metafore i šale.
    Život ne vredi shvatati preozbiljno jer se iz njega niko nije izvukao živ.
  • @Cenzuro

    12.12.2019 16:42
    Ma nije to cenzura, piše da biraju komentare, svima filtrira ju i prenatrpani su poslom
  • Vlada

    12.12.2019 11:17
    @Cenzurojvođistan

    Samo udri G dok lekovi dopuštaju!
  • NS

    12.12.2019 09:20
    Bravo
    Prosto - Bravo za tekst!
    Izađimo, politički neobojeni...
  • Cenzurojvođistan

    11.12.2019 18:24
    sedam
    @Urnebesno Veoma grešite, sve institucije su prepune istih takvih, bez obzira na političku obojenost, od vrha do dna, od direktora do šaltera.
    @/ Jeste, ti si ovako javan svojim potpisom dok se beleži interesantna učestalost cenzure na ovom "slobodnom i nezavisnom" mediju kada ja nešto napišem dok se nikako ne cenzurišu potpuno identični komentari samo drugačije potpisani. Tako je, "mi" ti radimo o glavi i tebi "podmećemo" naše "genocidne stavove" a naročito kad se drznem da se usprotivim neofašistima koji šire mržnju i netrpeljivost u Vojvodini. Ja, KGB a i SASS, pola se sveta urotilo da pobedimo jednog "/" jer ga se toliko plašimo. Šizofrenija je bolest koja se klinički leči.
    @Vlada Samo laj, to je nažalost jedino za šta si sposoban i najveće je dostignuće tvog bednog postojanja.
  • Pošta

    11.12.2019 05:18
    Smisao je bitan
    Nadređeni u pošti se uopšte nisu osvrtali na molbe da proslede javno zahteve građana da se modernizuje isporuka tj
    uključivanjem sms ili email-a i obaveštenjima o stresnim vrstama pošiljki koje su se slale za svaku glupost i na ne proverene adrese, i redukovanjem razne pošte korišćenjem mobilne i internet mreže.

    A to bi koristilo i pošti i građanima i budžetu i oni koji su takve molbe preko sajta za predloge ignorisali treba da dobiju otkaz zajedno sa nadređenima koje glas građana nikad nije ni interesovao.
    Moglu su se toga i sami setiti s obzirom da postoje fakultetski smerovi za njih.

    Dogurali su do raspada prevaziđen sistema i sad samo žele veće plate??? Narod ne želi da protestuje a da ne zna ni tačno zašto.
  • Pozicija i opozicija

    11.12.2019 03:44
    Molba za medijaciju
    Neophodna je medijacija i izmeštanje politike na sajtove stranaka uz međusobnu komunikaciju javnim video porukama na njihovim sajtovima i govorima kako se ne bi ućutkivali.

    I da se zabrani da javni funkcioneri u medijima prepričavaju dnevna dešavanja i susrete. To treba da okače na svoje sajtove.

    Ako se ne usvoje takvi neki razumni konkretni zahtevi bez razumnog odgovora onda protesti.

    Teško je protestovati jer neko ne želi da da otkaz jer se ne vidi cilj. Zahtevi u protestu treba imaju jasne najkrajnije stručne ciljeve koje narod vidi kao debelo smislene.
  • @Piplfoks

    10.12.2019 22:58
    Odgovorne su stručne elite
    Svaka struka je bila dužna da štrajkuje ako je onemogućena da radi u skladu sa vrednostima svoje struke, da se bori da nametne da se radi i organizuje kako su učili da treba. Ne mogu im glasači to obezbediti jer to se dešava sa bilo kojom vlašću.
    A ne da se štrajkuje samo zbog plata. Onda se ne bi dešavalo da narod ne podržava proteste-
    Narod može jedino neko da poduči da je neophodno da postoje stručne komore a čijem profesionalizmu će se mnogo javno raspravljati i to je važnije od tamo nekih opštih demonstracija sa neizvesnim ishodom.
    Zato poruke SNS-a da opozicija treba da pokaže strategiju su potpuno smislene.
    I to su sve odgovornosti stručnih elita a ne običnog naroda i glasača koji o tome malo znaju i ne moraju da znaju.
  • @Piplfoks

    10.12.2019 21:55
    Vrlo bitna korektnost
    Politička korektnost drastično menja značenje i mogućnost dešifrovanja poruke.
    Ne kaže se "šljam" već "nes(a)vesno šljamatorsko ponašanje".
    To su više sociološka pitanja razmevanja vrednosti između različitih generacija kojima se ne bave cenzurisani mediji koji bi po starijim generacijama, trebali da budu predstavnici vrednosti različitih generacija. :)

    Za mene su nosioci "nes(a)vesno šljamatorsko ponašanje" nadležni nosioci obrazovanja o medijima i medijske strategije, udruženo sa svima koji za nju odgovaraju, koji su javno izneli nekritičke nerazumljive stavove teoretičara medija koji tvrde da se vrednost stvara "u interakciji gledalaca i medija", šta god to značilo, te da savremeni teorietičari medija smatraju da mediji ni ne treba da imaju edukativan karakter i budu predstavnici kulturnih vrednosti, više nego nesrećni nesvesni i zavedeni SNS glasači.

    Jer po meni je ipak , više od građana, odgovarajući Univerzitet ali i Ministarstvo, nosioc odgovornosti za stavove društva i mora da bude vrlo svesno presudnog značaja koji imaju na društvo.

    Čovek ne mpže da poštuje vrednosti koje nikada nije sreo i koje su potpuno van svih generacija koje su mu bliske , i za to nije odgovoran.
  • @Piplfoks

    10.12.2019 21:30
    Onda pojašnjenje za botove :)
    "Sarkazam - posljednje utočište skromnih i čestitih ljudi u situacijama kada se privatnost njihovih duša nasilno napadne." Dostojevski

    "Sarkazam je delimično i humor, ali sa dozom ironije kojom se namerno daje značenje suprotno od onoga što je očigledno. "

    "Ironija je stilska figura koju koristimo kada nekom želimo da kažemo nešto suprotno od onog što mislimo. "

    "Najčešći recept za sarkazam je ironija u negativnom kontekstu, sa dozom zlobe. Mada, sarkazam ne uključuje uvek ironiju, on može umesto ironije sadržavati alegoriju, metaforu, hiperbolu i dr. Jednostavno rečeno, tu se obično radi o kiseloj, zlobnoj šali na tuđ račun (što se svakako najefektnije postiže ironijom)."

    "Sarkazam otvara ljudske vidike, širi um, podstiče nas da razmišljamo, da dajemo dosetljive odgovore na kakva pitanja, ali i da odgovori na pitanja budu i te kako sarkastični. Razna ispitivanja i testovi koji su vršeni na ispitanicima ovih univerziteta, bolje su rešavani od strane sarkastičnih ljudi."

    Ima i "10 razloga zašto pametni ljudi vole sarkazam" ... :)))

  • Rokenroler

    10.12.2019 19:26
    I ovo
    Bogomire, Beočinsku cementaru su inače kapitalistima prodali vaši espeesovci, među kojima je i vaš, hvalili ste se devedesetih po RTV, bliski prijatelj Vučela, onaj Miloševićev pulen Milorad Vučelić.
  • @Piplfoks

    10.12.2019 19:23
    Dakle CENZURA
    U cenzuri nema protesta jer mediji stvaraju virtuelan život sa slikom blaženstva.
    Za realne i prave probleme u sistemu znaju samo ljudi koji su ih znali pre novih tehnologija.
    Njima nije data medijska pažnja ni na mrežama za mlađe generacije koje su zatrpane obavezama i ne uspevaju ni da od svoje mladosti išta da dobiju, a kamoli još da se u slobodno vreme bakću sa matorom ogorčenom opozicijom.
  • Rokenroler

    10.12.2019 19:09
    Bogomire Mijatoviću, šteta što ništa niste naučili od kolega Vitomira Simurdića, Petra Janjatovića, Pece Popovića, pokojnog Dražena Vrdoljaka ili Ante Perkovića. Sva ta divna muzika očigledno nije ostavila nikakvog traga na vama. No, to nije ni važno, jer stari Vojvođani bi rekli da se samo preskočii ono što ne valja. U vašem slučaju skok ne zahteva odviše snage. I pri tome ne mislim na visinu.
  • Piplfoks

    10.12.2019 18:49
    @Razuman razlog

    Pa ne kažem ja da je bombardovanje trebalo da ukloni tiranski režim, nego da proredi šljam koji ga je podržavao i koji ga eto i dan-danas podržava. Umesto toga, NATO je udarao po infrastrukturi koju nisu koristili samo dotični, nego i ljudi.
  • @Piplfoks

    10.12.2019 14:41
    Razuman razlog
    Tiranisani narod ne podržava režim, a "zločinački" režim se ne uklanja bombardovanjem.
    Francuzi nisu protestivali zbog cenzure i manipulacije u medijima i to je najveći svetski problem. I generalno jer su ljudi okupirani svojim problemima a za proteste treba neko da ih povede.
    Zato je vlast i opsednuta eliminisanjem svake opozicije, mada im fali da ih neko savetuje pa joj onda često diskretno upućuju poruke kako da ojača i dobije podršku naroda, koje ona kao da ne čuje već podršku traži samo kritikovanjem vlasti.
  • Urnebesno

    10.12.2019 13:38
    @Vlada
    Ne znam na koju instituciju ste mislili ali ovde je razumnima teško da ostanu normalni, a najteže je onima koji veruju da su se razočarali u ideju demokratije, kao što je to možda slučaj kod Cenzura koji pokušava da dokuči smisleno državno uređenje.

    Od kritikovanja ponašanje opozicije, a što može biti i korisno, izgleda kao veći problem nerazumevanje ljudi, npr ove poruke koje prigovaraju poređenju Srbije i Francuske kao da to ima veze sa suštinom teksta.

    E da Cenzuro i preletači njima malo objasne šta je suština, umesto što su se svi dohvatili opozicije...
  • Piplfoks

    10.12.2019 12:53
    @Bogomir Mijatović

    'Pitanje: zbog čega francuski radnici nisu izlazili na ulice kada su nas bombardolavi?'

    Zato što ste to zaslužili desetogodišnjom podrškom zločinačkom režimu?
  • Bogomir Mijatović

    10.12.2019 12:19
    francuski radnici
    Pitanje: zbog čega francuski radnici nisu izlazili na ulice kada su nas bombardolavi ili kada su nam privatizacijom (otimačinom) oduzete fabrike u kojima su radile njohove sepske kolege? Zbog čega nisu ustali protiv privatizovanja na pr. Beočinske cementare, koju su, među prvima privatizovali upravo njihovi kapitalisti? I, na kraju, zbog čega se bune francuski radnici kada je kapitalizam, kao bolji sistem od socijalizma koji su i oni uništavali širom Evrope?
  • Vlada

    10.12.2019 10:20
    @Urnebesno

    Ne brini, već je on u instituciji.
  • /

    10.12.2019 09:08
    /
    @Cenzurojvođistan
    ja se ne sakrivam izmedju nekoliko nikova koje si izmenio.
    razlika sa osobom koja se sakriva je velika

    tvoji su cak poceli da koriste moj nik podmecuci mi vase genocidne stavove
  • Urnebesno

    09.12.2019 23:35
    @Cenzuro
    Vi tako istrajni, uporni, detaljni i pravični ste trebali da dovodite u red neku instituciju. Tamo nema takvih otvorenih ns-hejtera koji vas nerviraju. Traćite vreme i energiju ovde.
  • Cenzurojvođistan

    09.12.2019 21:33
    @/
    Srećom vas nije potrebno posebno prepoznavati, ne samo zato što niste podložni cenzuri već i zato što je vaša ksenofobija kojom svakodnevno zasipate ove stranice vrlo dobro poznata, baš kao i ta bolesna opsesija pojedincima.
  • /

    09.12.2019 16:55
    /
    ma zar ne prepoznajete da je cenzuro cuveni mr g
  • Cenzurojvođistan

    09.12.2019 14:45
    @@Cenzuro
    "Samo" je u svom prvom obraćanju direktno meni započeo sa "pametnjakoviću", da bi već u sledećem odgovoru na moj, a za koji ste sada ovde bezočno slagali da sam ga izvređao obzirom da mu u tom odgovoru nisam uputio nijednu jedinu ružnu reč osim što sam mu uzvratio istom "titulom", počeo sa svojim adolescentskim kvazi-uvredama "u šta se ne gleda", kada je dobio ono što mu sleduje. Ako je vama to prihvatljivo ponašanje da se u diskusiji nepoznatoj osobi direktno tako obraćate, odnosno skloni ste ovako i da lažete i falsifikujete šta je neko napisao iako nije, onda ste možda i vi deo tog problema - mentaliteta ovog naroda koji se u Evropi izdvaja jedino svojom bahatošću i bezobrazlukom i gleda na svaki način, bilo prevarama bilo lažima da sve okrene u svoju korist umesto da ponekad prihvati da možda nije u pravu i makar pretpostavi da nije najmudriji pripadnik čovečanstva.
  • Cenzurojvođistan

    09.12.2019 14:43
    @@Cenzuro
    Obraćam se onima čije sam primere ponašanja taksativno nabrojao, kako mislite "nejasno je kome"? Niste ponovo pročitali sa razumevanjem, nisam tvrdio da takvih nema već da ih je malo i sve ih je manje, i da u demokratskom uređenju ne mogu promeniti ništa. A o "besu i nemoći" vas molim da ne govorite ako ne znate o čemu se radi, taj konkretan pojedinac godinama ostavlja poruke mržnje i priželjkuje bombardovanje svakoga sa kime se ne slaže gde je Begeč bio skorašnji primer, i to ne zbog toga što se mesto promenilo već samo jer je neko napisao da većina u tom mestu glasa na određen način. I to nije jedini primer, ima takvih primera svakog dana na ovim stranicama, a ne morate ići dalje ni od ovog konkretnog članka da ih vidite.
    Nikako se ne slažem da "traže slobodu i zakon" - traže "slobodu" i "zakon" samo onda kada to njima tako odgovara a ako im "sloboda" i "zakon" ne odgovaraju onda naprasno postaju protiv. To je, između ostalog, veoma karakteristična osobina takvih, veoma su skloni da izmišljaju pravila i zakone koji potom važe samo onda kada to njima tako odgovara, a veoma su skloni da pogaze tuđa građanska prava ako im je to u datom trenutku prihvatljivo. Takvi neće doneti nikakvu promenu i upravo su takvi prvi koji ne saslušaju a ni ne poslušaju druge jer su uvereni da su popili svu pamet sveta i nikakav argument za njih nije dovoljan, da bi na kraju kao što se i ovde vidi sveli diskusiju na adolescentske kvazi-uvrede kad nemaju ništa pametno da napišu.
  • @Cenzuro

    09.12.2019 14:02
    "Samo" nije "lajao", utiska sam da je prvo bio baš fin iako ste došli ovde i sasuli tonu negativnih ideja i trauma i napada koje je teško razumeti, i da se trudio da se suoči i objasni, ali ste ga izvređali, i opet je pokušao da pošalje poruku da iskulirate jer ljudi nisu ovde da razmenjuju uvrede... ali nije umeo da je zapakuje tako da je razumete.
    Hajde sada svi da stavimo tačku na ove međusobne napade i uvrede nepoznatih komentatora bazirane na pretpostavkama. Ljudi jedva znaju i one koje poznaju a često najslabije poznaju same sebe.
  • Limanac

    09.12.2019 13:58
    @Samo posmatram
    Druže,
    Ovom sns botu pod radnim nazivom “Cenzurisani..”, baš pomeraš d...
    Tako se dao u polemiku, da ga je najbolje ne čitati...
    Po upornosti, podseća me na reankarnaciju onog lika G!
  • @Cenzuro

    09.12.2019 13:44
    Ne znamo da li će se promeniti i šta. Možemo samo da se nadamo boljem. U sadašnjem svetu, i na istoku i na zapadu, smatra se da ljudi treba da rade najbolje što mogu umesto da predviđaju budućnost i prepucavaju se sa drugima. Većini se dopada filozofija Ekarta Tola koja još nije stigla do Sns-a. Svaki čovek treba prvo da radi na sebi i sagleda svoje mane i šta je drugi pokušao da mu kaže. Najbolji ljudi mogu postati tek kada shvate pogrde i kritike i onda vide da one često nisu uopšte bile zlonamerne već je ljudima teško da se izraze a pogotovo kada su imali puno neuspelih pokušaja jer se malo ljudi trudi drugoga da razume.
    Budite i vi promena koju želite da vidite kod drugih.
  • Samo posmatram

    09.12.2019 13:38
    @Cenzuro.....
    Ahahahaaa,
    Baš si naporan, ne čitam te, ne gledam te, ...
    kao što se na ulici ne gleda u ....
  • Nemanja

    09.12.2019 13:20
    Opaaa, Polis opet uhvatio free wifi na odeljenju pa luduje :))
  • @Cenzuro

    09.12.2019 13:09
    Nejasno je kome se obraćate sa "vi", ali da, među onima koji se protive ovoj vlasti ima i stručnih projektanta koji se sećaju greha prethodne i hoće da naprave sistem koji će drastično smanjiti mogućnost malverzacije.
    Među onima koje vlast naziva "žutima", a tako naziva sve redom koji je kritikuju, ima značaja deo onih koji žele da taj stručni promil dođe na mesta koja zaslužuje i postavi stvari
    Da bi profesionalci mogli da rade neophodno je da pozicija prestane da ih iz svog straha pritiska i naziva žutima i huška narod jedne protiv drugih. Vaše primedbe na račun prethodne pozicije stoje i njih su priznali čak i sami.
    Morate da verujete da ima onih koji mogu da poprave stvari i da pravite razlike među ljudima i da razumete da ljudi u besu i nemoći kažu nešto što stvarno ne misle.
    Ako su neki ljuti kritičari iz narida, kako ste naveli, rekli da baš Begeč treba "bombardovati" zbog sns-a, to je jako ružno ali je detinjstvo rečeno i shvatite to sa humorom. Verovatno je tim ljudima strašno teško što se Begeč toliko promenio i ako se osećaju kao stranci u svom selu. Ne znam šta je problem ali probajte te ljude da slušate srcem i da ih pitate da vam objasne kad nije jasno šta ih muči..
    Ne misle oni to tako ružno kako kažu samo traže slobodu i zakon.
  • Cenzurojvođistan

    09.12.2019 12:38
    @Samo...
    Uistinu je fenomen da reagujete i odgovarate na nešto na šta "ne gledate". Da li vi znate kako se zove mentalno stanje kad reaguješ i odgovaraš na nešto što ne postoji odnosno kad tvrdiš da nešto na šta reaguješ ne postoji?
    Razumem da si navikao da nekažnjeno laješ a istovremeno nisi da se neko toliko drzne pa da tebi, najmudrijem od najmudrijih, usprotivi i zapuši ti ta lajava usta. Zato samo nastavi da ovako laješ preko ograde u nedostatku argumenata za diskusiju kad su te već tako pogrešno vaspitali, nisam mogao čak ni poželeti bolju ilustraciju mentaliteta i bahatosti ovog naroda od tebe lično, nije ti dugo trebalo da otkriješ i pokažeš svoje pravo lice.
  • Cenzurojvođistan

    09.12.2019 12:25
    i vi ste veliki projektanti
    @@Cenzuro
    Nigde nisam ni uskraćivao ikome takvo pravo a po strani ću ostaviti nečiju opsednutost "dokazivanjem ko je pametniji" ili koga treba "procesuinirati". To što radi aktuelna pozicija sada je identično sadašnjoj opoziciji kada su na izborima koji su ove doveli na vlast kao jedini program imali "nije važno šta smo mi radili, ako ne glasate za nas doći će vam ovi". A svaki dijalog se ubija svakodnevno, ne samo ponašanjem vlasti ili besmislenim bojkotima već se to vidi i ovde. Šta god napišeš ako nije po volji kvazi-liberalima koji se tako javno deklarišu iako se ponašaju kao pripadnici nekakve nacističke struje, odmah postaješ "sendvičar", "bot", "krezub" i ostale etikete kojima im rečnici obiluju. I vlast i opozicija su ogledalo takvih, što sam i napisao a vi niste pročitali - vlast je došla iz naroda, nije narod nastao iz vlasti i kakav je narod takvi su i vlast i opozicija. Ti "profesionalci" koji "profesionalno rade" su manjina koja se sve više približava statističkoj grešci, a kako smo država demokratskog uređenja to pojednostavljeno znači da su dve budale više u pravu od jednog "profesionalca". Promenila se vlast ili ne, neće se ništa promeniti u zemlji u kojoj je prihvatljivo i normalno javno se hvaliti bahatom vožnjom, krađom na porezima, zapišavanjem spomenika, oportunističkim prisvajanjem tuđeg ili demokratskim metodima masakriranja celih naseljenih mesta jer su navodno suprotno politički orijentisani, a što smo sve imali priliku da čitamo baš na ovim stranama.
  • Samo posmatram

    09.12.2019 12:06
    @Cenzuro....
    Hehehe,
    Ne gledam te, piši koliko hoćeš......
    :)))))
    P.S. Znaš li šta je to, u što se ne gleda (npr. na ulici)?
  • @Cenzuro

    09.12.2019 11:09
    Vi ste sve projektovali
    Čovek ne mora da bude pametan da bi imao prava da traži pravnu državu.
    VI ste opsednuti dokazivanjem ko je pametniji.
    Državu po pravilu treba da uređuju ljudi koji su svoje živote žrtvovali posvetili izučavanju toga. Mi kao narod o tome skoro ništa ne znamo.
    Deo naroda vidi da vlast sprečava profesionalce da profesionalno rade što opravdava izgovorom da su to "stari grešnici" jer među njima je bilo i tih.
    VI ste iz najbolje namere možda, nekritički naseli na tu priču koju je ubacila pozicija, čiji je cilj da onemogući bilo čiji profesionalizam i saseče ga u korenu.
    To ubija svaki dijalog. Jeste li učili u školi ili gledali neki film o diktaturama i propagandi?
    Da li je sada jasnije?
  • @Cenzuro

    09.12.2019 10:43
    Intuicija i politička korektno
    Vi nažalost ne razumete kulturu jedne važne generacije koja je predivna kada je bolje upoznate.
    Upravu ste da opozicija treba da obrati pažnju na ponašanje kada se u nemoći i očaju ružno izražava ali suštinski iz najbolje namere. To misle da rade iz naivne plementisti a jer su živeli u društvu koje je moglo da ih razume na intuitivnom nivou dok se sada sve razume samo bukvalno a to nije dobro.
    Verujte da oni koji mrze zemlju kako vi mislite zbog reči da je mrze kritičari, nemaju potrebu da je kritikuju.
    Fali vam kockica da sklopite mozaik a to je poznavanje i razumevanje ljudi koji na taj način kritikuju.
    Zato dozvolite sebi stav da prosto ne znate i ne razumete dovoljno ljude i bavite se sobom i onim što razumete, a to nije društvo.
  • @Cenzuro @Samo posma

    09.12.2019 10:26
    Rad na sistemu
    Meni se čini kao da oboje delite interesovanje za pravnu državu, ali umesto da postoji način da mirno analizirati sa strucnjacima kako sistem može da spreči manipulacije, vi se svađate oko pretpostavke tj nagadjanja da li će narod dozvoliti da neki grešnici ponove grehe.
    Sistem se pravi dogovorom i tako da onemogući malverzacije.
    Zato bolje organizujte susret naroda i stručnjaka gde će se polemisati i rešenju za sistem koji treba popraviti i ispraviti i gde će se narod obrazovati kako da onemogući malverzacije bilo kojih moćnika.
  • Nina

    09.12.2019 09:52
    Put
    Bravo za clanak!
    Zivotni pravac se uvek moze menjati a samim tim i solidarisati sa drugima!
    U zemljama gde ljudi znaju kako zele da zive i potrose svoj zivot oni se solidarisu jer imaju sindikate dostojne coveka !
    U Srbiji nije tako!
    Okovani nasom istorijom i navikama , sa ruzicastim naocarima buducnosti a zamrznuti u proslosti, cekamo Godoa!
    Zaboravljajuci najvrednije mudrosti i lekcije zivota ,pustamo da nas vode oni koji su najglasniji,najprevrtljiviji i dobri retoricari....
    A ako nam se ne svidja mi odlazimo!
    Nemamo sa kim da podelimo razlicito misljenje,viziju buducnosti,zelju za znanjem, sustinu svog bitisanja, uvek se samo omalovazava tudje znanje,zanimanje,nauka....
    Nas Socijalizam je nas je sve pogresno naucio!
    Svi sve znamo,os lekar,malo proguglas,os obucar udaris dva eksera,os naucnik procitas iz novina ...A mi se divimo epp programu!
    Pa tako i ljudi koji nas vode....
    Zato mislim Srbijo,prvo sredi svoje misli, vidi sta zelis od zivota,uhvati pravac gde je ono sto je potrebno tebi treba svim stanovnicima Srbije i onda mozda nece biti kasno ...

    Sve dobijuse,niko kaznjavan za propast ....pronevera i uvek zastita takvih osoba...


    Mislim da je sustina u pogresnom pravcu
  • Vlada

    09.12.2019 09:32
    G nam je potpuno promenio terapiju pa sa njome menja i nikove... Ali histerija i dalje ostaje.
  • Cenzurojvođistan

    09.12.2019 09:04
    @Samo...
    "Pametnjakoviću",
    sledeći put poslušaj makar sopstveni savet ako si već popio svu mudrost sveta te tuđe "preskačeš". Žalosno je što čak svojevoljno i bez prinude ilustruješ tačno taj "kvalitet" naroda kakav sam već opisao, svi ste najpametniji i svi čvrsto stojite iza svake gluposti koju napišete a po svim parametrima se nalazite na samom začelju Evrope. Zato ovom narodu pomoći nema, lično ti si deo problema dok sebe smatraš i uveren si da si baš ti rešenje, baš kao što se ponašaju i politički vam izabranici. Valjda će neko jednog dana uzeti na sebe taj zadatak da istraži i objasni taj antropološki i sociološki fenomen gde ste svi do jednog najmudriji na svetu, dok ste istovremeno toliko puni sebe, nesposobni i kratko i jasno - glupi.
  • Samo posmatram

    09.12.2019 07:20
    @Cenzuro...
    Pametnjakoviću,
    Raspiši se koliko hoćeš, gluposti se ne čitaju .....
    gluposti se “preskaču”......
    :))
  • Cenzurojvođistan

    08.12.2019 22:57
    @Samo...
    Vidi i ti "pametnjakoviću",
    u svim tim istim normalnim zemljama akteri tipa bankrotiranje RVB ili izvlačenje novca na nameštenim tenderima bi isto tako bili procesuinirani. Ta se vlast promenila, zašto su abolirani?
    Tako da kada se, jednom, na vlast vrate oni koji su to sve dopuštali, iako će to teško postići bojkotom, ne mislim da trebaju ali apsolutno mislim da hoće biti abolirani.
    U toj Francuskoj će takvi biti procesuirani jer njihovi građani se ne ponašaju, ne hvale i ne ponose javno kako "kraduckaju" od države što smo desetinama puta čitali na ovim istim stranama. Tamošnji narod ne smatra da je rešenje srati po svojoj naciji i gledati kako zameniti jedne da bi potom "njihovi" mogli pljačkati. U toj Francuskoj mediji koji se na sva usta hvale kako su "slobodni" i "nezavisni" neće cenzurisati komentar ako sadrži "Smrdojvodina" dok istovremeno svakodnevno objavljuju onaj koji sadrži "Smrdija". U toj Francuskoj mentalitet građana je kvalitetniji, i zato će se tamo stvari promeniti a ovde neće. Neće, jer ovde kao i tamo je vlast došla iz naroda a ne narod iz vlasti, a sa lošim narodom svaka vlast biće loša. A vi izvinite što sam mišljenja da oni koji su uvereni da ako svaki dan seru po svojoj zemlji i naciji pozitivno doprinose, hvale se lopovlukom i zapišavanjem spomenika odnosno priželjkuju genocid stanovnika za koje su umislili da su im politički protivnici, nisu nikakvo rešenje odnosno još su gori od ovih sadašnjih.
  • Bili Kid

    08.12.2019 22:34
    Poltronsko mazohisticki narod kojem su psiholosko-propagandno-manipulativnom terapijom vec 30 godina uteran strah u kosti i izbaceni i mrvice samopostovanja i jedistva. Jedine 3 stvari cega se Vucic i SNS, SPS, SRS,... boje je od narodnog samopostovanja, sloznosti i bunta. Znaju da ce tada biti oduvani i da ce to za njih biti kraj. Kakav ja to kraj ne bih prizeljkivao, samo bih voleo da NE BUDE krvav.
  • Samo posmatram

    08.12.2019 20:48
    @Cenzuro...
    Vidi pametnjakoviću,
    U svim normalnim zemljama (kao što je npr. Francuska), akteri tipa rušenja Sava-male, maltretiranja novinara (davljenja), izvlačenja novca iz Krušika, falsifikovanja razne dokumentacije (diploma) bi bili procesuinirani pod hitno..
    Tako da kada se, jednom, ova vlast, koja to sve dopušta, promeni (a, promeniće se, pre ili kasnije, jer ništa nije večito) misliš da bi svi gore navedeni akteri trebali da budu abolirani?
  • Prosvetar

    08.12.2019 20:38
    Svaka Ti čast Snežana na ovako dobrom tekstu!!!
    Veeelikiii pozdrav!!!
  • Cenzurojvođistan

    08.12.2019 20:05
    Kakvo je na ovu temu mišljenje neofašista i šovinista, zarobljenih u prošlosti sledbenika AU monarhije u 21. veku, onih koji rešenje za aktuelno stanje vide u još većim podelama, masovnim hapšenjima građana zbog mišljenja različitog od njihovog, bombardovanja Begeča i ubistva-genocida svih njegovih stanovnika jer su navodno svi određene političke orijentacije različite od njegove a za šta je razumljivo masakr jedino rešenje, proterivanjem građana na osnovu nacionalnosti ili mesta rođenja, demonstriranjem autohtone i veoma za Evropu jedinstvene kulture zapišavanja spomenika? Onih istih koji sebe vide kao rešenje i sami sebe uzdižu na taj ničim zasluženi pijedastal pravde i poštenja a namera im je i nažalost jedino su sposobni da još više zaseru i napljuju, a naročito po svojoj naciji i državi?
    To je jedna, ne i jedina ali ključna razlika između vas i Francuza. Oni ne pljuju i ne seru po sebi, oni traže rešenje pa čak i kroz sukobe sa instrumentima države koje vide kao represivne, dok vi tražite samo sukobe sa svima koji ne misle isto i identično kao vi sa namerom da uspostavite još veću represiju.
  • Zvezdan Jovanović Jr

    08.12.2019 19:56
    @Mika Pavlov

    Kada već insistirate da su nam komšije radile sve loše stvari, da vas pitam samo, ko su sledeći likovi: Zmija, Legija, Šiptar, Arkan, Bokan, Dafina, Jezda, Slina? Jesu li i to komšije? Ili možda i ovaj bezgrešni narod ima svoju dozu kriminalaca, prevaranata i ubica?

    Prestanite da pravdate svoju seljanu nečim što se desilo pre 70 godina.
  • Biljana sm

    08.12.2019 16:09
    A da li u Fr. ima 5000 nezaposlenih inž.poljoprivrede u zemlji koja se deklariše kao poljoprivredna?
    U 50-im godinama koji nikome ne trebaju. Mladi za penziju a matori za terenske i moderne menadžere!!!!
    E Srbijo međ' šljivama!
  • Ibojka Hajdu

    08.12.2019 13:41
    Bravo
    Svaka ti čast, Snežana Miletić
  • Lala

    08.12.2019 13:07
    Crnjak
    Svako zasluzuje ono za sta je glasao..hteli ste Vodju imate vodju koji vas laze i maze vec sedam godina. Bitno je da se on inati sa svima ,uvek je u pravu..ali njegove ovce ne koriste mozak nego tv i pale se na nacionalisticke gluposti i dan danas. Ovde normalnog zivota nikada nece biti,jer je narod jednostavno toliko inteligentan da ne zeli bolje od onog sta sada ima.
  • Zvezde Granda

    08.12.2019 09:02
    ovde je najvaznije prosetati psa a zatim staviti laptop na sto u kaficu i srkati kaficu sat vremena .
    ko ce jos da razmislja o tamo nekakvoj promeni vlasti ?
  • Глигорије

    07.12.2019 18:35
    Теби звони,Србијо?
    Заборавили сте да смо далеко испод стране технологије и да контрола ума са торњевима по земљи још увек контролише хистерију,депресију,бес,апликације које вам безазлено изгледају вам нарушшава мир и спокој..Сетите се прошлости и промените будућност у позитивну суштину или нас неће бити!Чим упале 5г сви ће схватити али то је крај света збрисаћемо сами себе атомском енергијом као и све цивилизације пре нас,сложите се људи ил нас неће бити!
  • МАЈКА

    07.12.2019 18:17
    nicija deca
    Pre nekoliko dana je akademik Marko Andjelkovic rekao " Ja sam rastao u vreme kada je biti lopov bila uzasna sramota, a onda smo dosli u ovaj sistem u kojem kada nekom kazete " ti si lopov", on odgovori: " pa sa, i drugi su". To je ceo problem, tu je drustveni poraz". Draga Snezana, u njegovom odgovoru je veci deo odgovora na tvoje pitanje "zasto". Dakako, ima jos mnogo toga , ali kada nestane solidarnosti, razumevanja i tolerancije onda bolje od ovoga i ne moze biti. Lepo je da barem na ovaj nacin pokusas da skrenes paznju na problem celog drustva, ali ne verujem da ce ga oni koji treba procitati i o njemu porasmisliti. Ipak, dobro je da postojis, pa makar zasjala samo ponekad. Uvek sve pocinje s malim svetlom.
  • Ministarstvo pravde

    07.12.2019 17:54
    Misterija
    Ako je neko nekada pričao telefonom sa Ministarstvom pravde, verovatno ga zamišlja kao napušteno ruševno staro izdanje, puno šišmiša i zaraslo u mahovinu, u kojoj se samo jedan stari portir javlja na telefon sa uzvikom "shvatite da mi samo proveravali da li se održavaju ročišta", pre treskanja slušalice. Imaju i jednu web stranicu na kojoj tvrde isto.

    Zanimljivo je da je bilo članaka u kojima je kabinet predsednika izneo zaključak da primedbe koje im se šalju vraćaju na Ministarstvo pravde.
    Ove godine su napredniji pa za žalbe narod upućuju na javno tužilaštvo.

    A neko bi pomislio da je čitavo pravosuđe, sve sa zakonodavstvom i advokatima, u njihovoj nadležnosti.

    Ima li nekoga osim portira u toj zgradi i u čijoj su nadležnosti organi pravosuđa?
  • Mika Pavlov

    07.12.2019 17:51
    Istina
    Sve se slazem a posebno bih naglasio deo:
    *******
    Da li i u Francuskoj, na primer, premazuju murale falsifikatorskim slikama, koje treba da podsete na istoriju grada, dok istovremeno uništavaju sve istorijske tekovine autentične arhitekture grada?
    *********
    Tako je, treba da se prikazu na murali kako su nas komsije bacale pod led, gurali na prvu liniju da se bijemo sa bracom, raseljavali i pokatolicili, menjali nam prezimena...
  • johny

    07.12.2019 17:28
    Niz je sve objasnio .
  • Promene

    07.12.2019 17:17
    Mnogo ljudi se iselilo i prerano preminulo, a u gradu su većinom oni koji su se doselili i oni nisu solidarni sa vrednostima koje nikada nigde nisu ni upoznali, ne uviđaju probleme i ne usuđuju se da protestuju, srećni su što su se izvukli iz mnogo gorih zabiti. A stari naravno, imaju strah od gungule i buke. Roditelji brinu o deci. Možda bi pištali sa terasa u zakazano vreme. Ali to ne znači da nisu i svi oni za promene!
    Jedino što delimično odvraća narod je ideja koja im se ubacuje da će biti gore, a to je svaka vlast radila dok to nipošto ne bi smela da svoje partijske interese stavlja ispred naroda, kao ni da pokvari ono što je prethodna održala u solidnom stanju iz pukih partijskih interesa.
    Treba im odgovoriti "ako nam bude gore eto vi ćete biti opozicija koja će da spasava stvar".
  • Arheoloska zabava

    07.12.2019 16:48
    Za kim zvona zvone
    Odzvonilo nam je odavano
  • Vladimir

    07.12.2019 16:47
    Tu smo
    Bravo za autorku teksta. Napisala je istinu.
  • Nada

    07.12.2019 16:20
    Zašto?
    Zato što su podguzne muve
  • Mislim

    07.12.2019 16:17
    Dakle
    Nije mi lako da saosećam sa zaposlenima koji su redom dobili posao preko veze, a koji se bune samo kada je njima loše.
  • Samo posmatram

    07.12.2019 16:10
    @grinch
    Odmah se videlo po domišljatosti teksta, da ti je nik bio preuzeo ili veverac ili ptić rugalić (ako to već nije jedna te ista osoba).

    Ali ipak, samo je jedan Grinch!
  • Limanac

    07.12.2019 16:05
    @grinch
    ....bez tačke, zapete, velikog slova...., bez “pljuce” po propalim ligašima....

    Da, da,.... ovo je već pravi Grinch!
    :))))


  • Kosta

    07.12.2019 16:04
    Ne znam sta je ovo sa ljudima za sve cute i sve prihvataju, strah se uvukao, nema slobode misljenja i govora, politicari to koriste i rade sta hoce, da je razvijena osuda javnog mnjenja ne bi mogli tako da se ponasaju i pripazili bi sta rade, i odmah bi bilo bolje i ostalo bi vise para za narod a ovako sve zivo pokradose, najvise ovi na lokalu naravno
  • To

    07.12.2019 15:53
    ,
    Zato jer je drzava glupana i kretena. I zbog toga nam treba jedno čelično kupanje, da ocisti tu prljavstinu i talog.
  • 1 od 5 miliona

    07.12.2019 15:13
    I ja nešto da kažem
    Bravo za Snežanu!
    Sad svi na ulice!
  • Ptić Rugalac

    07.12.2019 14:57
    @+384
    Te dosadne i otužne priče o Kanti Markoviću i ostala praznoslovlja jugonostalgičnih pilećih mozgova deluju smešno i deci iz nižih razreda osnovne. A, BTW, nešto čujem da tu vajnu i kilavu EU počinju da napuštaju. Takođe, pomenuta EU se nešto slabo snalazi sa problemom migrantske plime. Tako da je - kada je EU u pitanju - mnogo zdravija skepsa, nego evrofanatizam...
  • Vanja

    07.12.2019 14:53
    ...
    zagrcnuli su se od sendvica pa ne mogu...inace sigurno bi....bebeeeebeeeee ajmo svi u glas
  • Pozdravi iz Nemačke

    07.12.2019 14:52
    .
    Mnogo zašto a jedan odgovor - glup narod.
  • Igor

    07.12.2019 14:31
    Bravo matora!
  • / grinch

    07.12.2019 14:30
    /
    @/
    promasio si temu.
    na tapeti su dupelisci kao ti koji bi radije lizali dupe vlasti i opoziciji umesto da se bore za svoja prava

  • ZLObodan m.

    07.12.2019 14:21
    Hteli ste nebesku drzavu ? eto vam je .
  • Darwin

    07.12.2019 14:06
    Najjači opstaju
    Jednostavno, nisu sve države uspešne, puna je istorija država koje više ne postoje. Isto tako i čitavih naroda kojih više nema. Istina je da nam je upravo onako kako smo i zaslužili.
  • Sneza

    07.12.2019 14:00
    ssneki@hotmail.con
    Znam da u Francuskoj normalno postoje sindikati i u privatnim firmama. Meni je to bilo neverovatno. Kada sam pitala prijatelja kako je to moguće nisam verovala šta sve oni rade, i kakvu zaštitu imaju radnici. Mi to možemo da sanjamo. I toliko smo jadni da nama niko više ne može pomoći. Samo nestajemo polako ituniremo kao narod. Nema nas
  • Sistem

    07.12.2019 13:57
    angažujete projektante sistema
    Ni jedan sistem, kao ni informacioni sistem, ne može biti dobar i ni unapređen ako nema sistem za detektovanje i ispravku grešaka.
    Pogotovo što je sada sve vezano sa informacionim sistemima pa su pravne i projektantske greške neodvojive.
    Nebitno je potpuno ko ih prijavljuj jer se sistemske greške odnose na mnoge ljude.
    Svaka instucija koja ima neke nadležnosti treba da ima adekvatan informacioni sistem u kom se prigovorima daje visoka važnost, i gde postoji obaveza da se izvuče suština prigovora,da se locira problem u zakonu i da se traži korekcija sistemske greške koja zatim treba što brže ali i stručnije da se obrađuje u hijerarhiji nadležnosti.
    Nakon toga, onome ko je prijavio, a ko može da bude anoniman, se iznosi rešenje za prijavljeni slučaj , ali i način kako će sistem u buduće biti promenjen, i traži se povratna reakcija onoga ko je grešku prijavio, koja se zatim ponovo obrađuje.
    Ako ta rešenja još nisu implementirana , onda se sve što je vezano za taj slučaj stavlja na čekanje da se završi implementacija rešenja.
  • Bogdan

    07.12.2019 13:54
    @niz

    na zalost sve si tacno rekao , boli me kakvi smo
  • Ilija

    07.12.2019 13:50
    Ovde ne zvoni,ovde je odzvonilo.
  • Zadruga zurka

    07.12.2019 13:46
    @komsa sa prvog 07.12.2019 • 10:59
    Postovani komentatori i 021, francuska drzava i dan danas dobija oko 100 MILIJARDI godisnje od svojih bivsih kolonija, na google mozete da pronadjete sve dokumentovano. Opljackali su totalno mnoge drzave, eto nedavno je to bila Libija itd itd itd...Ne zelim nas Novosadjane ni jedan promil da uporedjujem sa Francuzima."

    A mi se ubismo od postenja i dobrote .
    Procitajte odlican komentar od citaoca @niz koji tacno opisuje kakvi smo .
  • Šef analitike sa tv

    07.12.2019 13:36
    Ne znam za Francusku, ovde jeste katastrofa a znam i zašto.
  • RVosha

    07.12.2019 13:23
    Smrdija
    Kakvo je misljenje rusofila i botova o svemu ovome ?
  • Prosto, opet

    07.12.2019 13:18
    @ Dragana
    Ne poznajemo se, tako da obraćanje u prvom licu jednine i to još vređanje, stvarno ne stoji. Kada sam ja protestovao, bili su pozvani svi, nikog nije bilo briga. E sad su došli po njih. Sa mo ih gledam i baš me briga i dalje.
  • High ISO

    07.12.2019 13:09
    Nana je sve objasnila. Dodao bih, ovo je zemlja kretena. I rumuni su ugnjetavani pa su skocili. @/ nadji svoj nick mada mislim da se originalni / slaze. Inace, odao te stil.
  • +384

    07.12.2019 12:41
    Srbiji je odzvonilo jos kada je umesto rada izabrala rat. Secate se Slobe i cuvene izjave "ako ne umemo da radimo, umemo bar da se bijemo". Ili da podsetim na pomalo zapostavljenu a tako prorocansku izjavu Ante Markovica iz 1989: "Danasnje zablude cemo placati sirmastvom, trovanjem duha i polozajem daleke periferije Evrope."
  • Đura

    07.12.2019 12:41
    Kada pravdu budu zahtevali dostojanstveni ljudi onda može biti nešto od toga. Kada pravdu zahtevaju oni koji su se prodali za sendvič i jogurt da bi dobili radna mesta onda piši propalo. Solidarnosti nam treba ali treba da je traže solidarni ljudi. Svi znamo da je položaj radnika u privatnom sektoru lošiji od položaja radnika u državnom sektoru. Nikada nijedan sindikat iz državnog sektora nije protestvovao zbog položaja radnika u privatnom sektoru iako znaju da oni mnogo teže mogu da ispolje svoje nezadovoljstvo. Niko nikada nije digo glas protiv njihovog maltene robovskog položaja. Kada se bude dogodilo da radnici u privatnom sektoru budu u mogućnosti da zahtevaju svoja prava i da ih radnici iz državnog sektora podrže u tome onda će nešto biti od promene odnosa poslodavaca prema radnicima. Ovako ništa. Pre svega treba menjati svest ljudi. A svest se ne menja kupljenim diplomama, prodajom za sendvič i jogurt, TV Pinkom i TV Hepijem, Informerom, zapošljavanjem preko porodičnih veza i političke podobnosti, zavidnošću, ovakvim političarima itd. Zato braćo i sestre bolje ćutite i robijajte svoje živote kada za sada bolje i niste zaslužili.
  • The Lalosh

    07.12.2019 12:40
    @Prosto
    Prosto07.12.2019 • 09:58
    Poštare je bolelo uvce kad je moj esnaf protestovao, tako da mene boli uvce za njih.

    A sad, i jedni i drugi možete da se uhvatite za isto uvce... Pa zakrpite dupe kao što izreka kaže.
  • Meat Grinder

    07.12.2019 12:24
    istina
    Bravo za tekst i ekspertizu ovog odvratnog miljea koji se naziva Srbijom.
  • VB

    07.12.2019 12:21
    Bravo
    Odličan tekst. Zivim u Francuskoj. Represija koje se desava u Srbiji pogotovu sa izvršiteljima (malim naravno) ne postoji nigde na svetu. Ljudi bio sam protiv žutih ali ovi nastavljaju tamo gde su oni stali. Narod sve siromašniji sem ljudi bliskih vlasti. USTAJ NARODE
  • misko

    07.12.2019 12:19
    Jednostavno, kukavice smo.
  • Ruby

    07.12.2019 11:48
    Veliko
    Vam hvala za ovaj tekst.
  • anonimous

    07.12.2019 11:47
    Jedan komentar nece promeniti svet.

    Jedan glas opet nece promeniti svet.

    Ali jedno dobro delo na dan, hoce. Ne morate strajkovati, samo pomozite svom bliznjem. Tesko je mekad i pomoci, ali u ova vremena vredi vise nego ista.
  • Rade Vrtlar

    07.12.2019 11:38
    Razmaženi su
    Možda zato što im je malo povređen francuski ponos zato što su im komunalije skočile za 10 evra,račun mobilne telefonije za 8,grejanje za 12...povređen im je ponos što će morati umesto svojih skupih vina u Lidlu da kupuju jeftinija iz Čilea,neće moći više da sebi priušte Kurvoazije nego nešto jeftinije...zaboravljajući pri tom da su izbegli pravu nesreću II svetskog rata dižući Hitleru obe ruke u nebo u znak predaje...njihovi bogati gradovi su bili pošteđeni razaranja a njihovo stanovništvo ubijanja...Zaboravljajući pri tom kako su oni ubijali po severnoj i centralnoj Africi osvajajući kolonije iz kojih su u svoju zemlju godinama dovozili zlato i dijamante...kako su se po Karibima širili i otimali zemlju domorocima...sada neće moći da sebi priušte Šanel skupe parfeme ..koje su davno izmislili zbog neodržavanja lične higijene....Nasuprot njima...mi znamo šta nam se desilo od raspada SFRJ i znamo kako smo prošli..i kad uporedimo kako nam je bilo tada a kako sada...Super nam je...
    PS ako mlađe generacije ne razumeju ovaj tekst,nije njihova greška...oni očekuju bolje...ne znajući kako smo mi prošli onda kad je trebalo da počnemo da živimo...
  • biti ili ne biti

    07.12.2019 11:37
    Gde vi živite kakve su ovo teme? U Srbiji nacionalni i opšti interesi odavno ne postoje samo lični i to po svaku cenu. Gore nego u džungli i divlje životinje se po nekada ujedine i usaglase. Ovde je to potpuno nemoguće isto kao što je nemoguće da takva država opstane. Normalno je da smo s tim mentalitetom propali i ostali potpuno sami na svetu. Srbi masovno beže iz svoje zemlje zato što im druge države daju ono što njihova neće zaštitu, dostojanstvo, sigurnost i egzistenciju. Kome uopšte treba zemlja kojom vlada nasilje, kriminal, laž i bezakonje?
  • Gluvi sistemi

    07.12.2019 11:33
    Treba dodati da je naš sistem slep i gluv i da ne sluša ni jednu granu države.
    Ni privredu ni poljoprivredu ni medije ni zdravstvo ni prosvetu ni pravosuđe itd.
    Sistem je opsednut samo Kosovom, stranim investicijama, eliminacijom "nevaljale opozicije", šminkanjem, ulepšavanje i popularnošću.
    A Francuzi ne protestuju "zbog reforme" već zbog potpunog nezadovoljstva vladom koju smatraju neadekvatnom i bez te reforme.
  • White Power

    07.12.2019 11:24
    Stado
    Volovsko-paćenički mentalitet plebsa koji vapi za idolom i vođom, da ih vodi i usput maltretira.
    Mazohistička potreba za "čuvenim" inatom, za veličanjem i poštovanjem problematičnih i sumanutih pojedinaca, slepo gaženje svih sistema vrednosti uz istovremeno glorifikovanje najgorih mogućih devijacija.
    Nedostatak empatije i građanske svesti uz nemerljivu dozu nejedinstva i potrebe za identitetom izgradjenim na najgorim mogućim osnovama.
    Nedostatak belančevina iz straha od "može i gore" kombinovan sa lobotomiranim premisama tipa "svi su isti", konsekventno vodi u stanje kompletnog haosa na duge staze.
  • ja

    07.12.2019 11:21
    neradnici
    pa po Vama trebaju oni sa platom od 27.000 kod privatmika da idu i podrzavaju neradnike u drzavnim sluzbama koji realno ne zatrade ni 10.000 platu...otkaze im treba dati a ne podrzati
  • Završena priča

    07.12.2019 11:20
    Itekako je kod nas bilo svakakvih pobuna i okupljanja ali su vodje energiju demonstranata uvek preprodavale a vreme je pokazalo da je masa uvek bivala izmanipulisana. Zato sadašnji protesti protiv vlasti nemaju nikakav efekat narod više ne veruje nikome i ne pada mu na pamet da ga mesecima vodaju po ulicama i izlažu represiji policije da bi posle živeli još gore i obespravljenije. Političari i stranke se menjaju ali sistem uvek ostaje isti više nije važno ko je na vlasti svi rade za istu firmu. Zato ljudi nisu zainteresovani za Srbiju i dešavanja u njoj već spas traže preko granice. Nemaju vremena za šetnje i čuvaju svoje zdravlje. Uče jezike i sredjuju papire. Srbiji kako bude biće njen krčag je polomljen i više se ne može zalepiti. Ovde će živeti samo migranti fundamentalisti, kriminalci pod zaštitom oružanih snaga i onaj ko bude morao sve to da trpi.
  • Dragoljub Selaković

    07.12.2019 11:11
    Vrlo dobro!
    Vrlo dobar drugar'ce Snežo!
  • /

    07.12.2019 11:10
    /
    Sta je ovo, sunce ti poljubim. Jel se ovo poredimo sa uredjenim zemljama i cudimo se kako je kod njih drugacije?
    Sta to sa nama nije u redu? Evo samnom nije uredu to sto u opoziciji gledam iste one sugave politicare koji su vec imali svoju priliku da se pokazu. Sebicna bagra toliko voli vlast i moc pa im ne pada na pamet da prepuste poziciju mladim ljudima.
  • Veverac

    07.12.2019 11:02
    Ha ha ha
    Izgleda da autorka teksta nije primetila da već godinu dana srpska nazovi-opozicija baš upravo imitira Francuze: subotom protest žutih prsluka u Francuskoj/ protest "1 od 5 miliona" u Srbiji. Svaka "čast" autorki na "analizi". Pošteno me je nasmejala dok sam uz jutarnju kaficu čitao njen "tekst".
  • komsa sa prvog

    07.12.2019 10:59
    Postovani komentatori i 021, francuska drzava i dan danas dobija oko 100 MILIJARDI godisnje od svojih bivsih kolonija, na google mozete da pronadjete sve dokumentovano. Opljackali su totalno mnoge drzave, eto nedavno je to bila Libija itd itd itd...Ne zelim nas Novosadjane ni jedan promil da uporedjujem sa Francuzima.
  • Mia

    07.12.2019 10:59
    Oni koji su se dobro udomili spremni su da se odreknu ii najboljih prijatelja (a verovatno i familije) kako bi zadržali svoje privilegije i lagodan život. Banalna ilustracija: kad neko neće da da ni broj telefona agenta za nekrenine drugoj osobi, sa objašnjenjem - "neću ja sa trošim moje veze i kontakte na druge", jasno je u koji smo stadijum stigli...
  • sdragan

    07.12.2019 10:59
    Nama je odzvonilo...
    Lep tekst...Ali uporedjivati gradjane Srbije i gradjane Francuske je smesno i nerealno.
    Mi smo kroz citavu istoriju ugnjetavani i sputavani, sto od sopstvenih vlasti, sto od raznoraznih okupatora. Kod Srpskog naroda je ugradjena u podsvet recenica:"Cuti...i trpi, dobro je sto si ziv!"
    Dok je s'druge strane Francuski narod jedna velika kolonijalna sila, koja je pljackala i ubijala druge narode. Otimali su od drugih vekovima, Osecaju se "jaki" kao nacija. Ne dozvoljavaju da ih drugi gazi. Cak i pod okupacijama uspeli su da sacuvaju Drzavu.
    Narod je slozan, drzi do sopstvene nacije i ne preza ni da krvavim revolucijama promeni vlast! U njihovoj svesti je ugradjena recenica "Sloboda, jednakost, bratstvo"! (Liberté, égalité, fraternité)
    Ne mozemo se mi meriti sa njima...
  • Драган

    07.12.2019 10:58
    Проблем
    Наш проблем је што нисмо сложни. Што волимо политичаре, па се тако и делимо на сендвичаре, ботове, жуте, црвене, црне... Сви политичари међусобно сарађују, а народ се дели по линијама. Кад би схватили да смо сви у истом проблему без обзира да ли је неко “сендвичар”, “бот”, “жут”, “црвен”, “црн” и заједно се борили, онда би и Србија била другачије место за живот. Свако да крене од себе и на том пољу да да максимум и ето резултата.
  • Marko

    07.12.2019 10:49
    Umorni su ljudi.....o svega....
  • Korčagin

    07.12.2019 10:43
    Mentalitet.
    Dodvoravanje radi lične koristi.
    Odsustvo osećanja za opšte dobro.
    Negovanje kulta vođe.
    Linija manjeg otpora.
    Sklonost ka korupciji.
    Nedostatak građanske svesti.

    Ovo su samo neke osobine koje sve neguju sve elite koje su na vlasti, a radi, naravno, sopstvenih interesa.
    Odmah sam pozvao sindikate komunalnih delatnosti da se u obustavi rada pridruže poštarima. I, šta se desilo?

    SLOBODA, JEDNAKOST, BRATSTVO!
  • Cole

    07.12.2019 10:40
    Odlično
    Jedina mana ovog fenomenalnog teksta je što je toliko istinit.
  • komsa

    07.12.2019 10:35
    BRAVO
    Svaka cast na tekstu.
    Sendvicari ce skroz izgubiti apetit....
  • Dogovaranje

    07.12.2019 10:34
    bla bla bla
    tesko da ce se ovde IKADA nesto promeniti . Cinjenica je da 600 hiljada ljudi u Bukurestu SPONTANO izadje na protest bez prethodnog dogovora .
  • панонац

    07.12.2019 10:31
    парафразираћу великог Жарка Видовића - верујемо да смо народ хајдука и устаника, а великим делом смо народ логораша. Тужно, али истинито. Логораши ћуте и трпе знајући да сваким покретом могу да изгубе једино што имају, живот. То је то стање свести.
  • Zikina sarenica

    07.12.2019 10:26
    Indija ima 1,2 milijarde stanovnika i deset politickih partija koje ucestvuju na izborima .
    Srbija ima duplo manje stanovnika od Bombaja i troduplo vise partija od Indije .
    Mi smo prvaci sveta u megalomaniji .
  • Dragana

    07.12.2019 10:24
    @Prosto
    Pa, glupane, upravo o tome žena i piše. Al' davno rečeno beše: "Ne bacaj bisere pred svinje." Nisi dorastao ovom jednostavnom izlivu neverice posmatrača. Samo ti gledaj svoju "Farmu" i druge rialitije. Šta te briga da budeš solidaran s onima koji se bune protiv nepravde. Naravno da se tekst odnosi i na poštare "koje je bolelo uvce dok je tvoj esnaf protestvovao"! Pa, običan tekst koji može svaki osnovnoškolac da shvati, tebi stvori toliki problem da ne razumeš o čemu piše? Eto odgovora autorki teksta zašto je Srbiji, izgleda, odzvonilo!
  • Smoki

    07.12.2019 10:13
    Kome vi pišite
    Ljudi kojima je namenjen ovaj tekst NE ZIVE u SRBIJI. U Srbiji žive ljudi, koji prate vođu, i ljudi koji dobijaju novac od ljudi koji prati vođu. A ne može se izaći na proteste, vratiti se kući i tražiti dzrparac od ljudi koji su protiv protesta. Kada bude bilo vise mladih, i kada budu nezavisni i budu znali svoju buducnost, svako će se boriti za nju.
  • Prosto

    07.12.2019 09:58
    Poštare je bolelo uvce kad je moj esnaf protestovao, tako da mene boli uvce za njih.
  • niz

    07.12.2019 09:58
    "Šta to sa nama nije u redu?"


    Inacenje , zavist , velicanje nepostenog , gazenje postenog , neustupanje mesta starijem u autobusu , pljuvanje po trotoarima , nocna urlanja , uriniranje po ulazima , nocno razbijanje flasa , rusenje kanti za otpatke , unistavanje klupa , busenje hiltovkom u tri ujutro , voznja biciklom i motociklom na delu trotoara namenjenom pesacima , jezive kamiondzije , agresivni automobilisti , slusanje turbofolka , bacanje djubreta sa sprata , kupovina materijalnih dobara da se kod drugog izazove zavist , obozavanje zemalja sa problematicnim rezimima , lopovluk , namerno aktiviranje alarma da drugi vidi necija skupa kola , glumljenje postenog da bi se drugi prevario , insistiranje na bahatosti kao da je sramota biti normalan , tv pink , tv happy , ...
  • Dopuna liste

    07.12.2019 09:58
    Treba dodati
    -da postoje silne nejasnoće oko tumačenja zakona koje se u praksi po pravilu uopšte ne analiziraju na višem nivou osim za pojedinačne predmete i da su ukinute istovetne grupne tužbe koje bi inicirale da se problemi rešavaju efikasnije i sistemski i sistematski
    -da se pravni sistem koristi na neki čudan način u kome postoje uspavani članovi zakona i aktivni članovi zakona te da sudska praksa ima veću težinu od članova zakona, za koje se ne zna kad će koji biti aktivni
    -da država retroaktivno sprovodi uspavane članove zakona, ali svoje propuste koji su oštetili građane ne sprovodi retroaktivno sistemski a građani za njih nikad i ne tuže
    -da građani ne tuže za brojne probleme gde su neustavno oštećeni jer dobijaju odgovor da je to nemoguće
    -da sistem ignoriše primedbe sudija i advokata i pravosudnih organa upućene sistemu,
    -da se ne zna šta je čija nadležnost, pa mnogo toga obuhvaćenog zakonom nije ničija nadležnost,
    -da institucije apriori odbijaju sve žalbe i prigovore i predloge građana, dok im je često važnije ko se žali nego na čega se žali,
    -da žalbe nikada ne dovode do prepoznavanja greške u sistemu i njene ispravke,
    -da stručne komore avokatska, lekarska, izvršiteljska, itd ne štite profesionalizam i čast struke već samo omogućuju da struka pravi greške nekažnjeno
    -da kada se građani obrate zaštitnicima određenih prava, sve što dobiju je odgovor da zakon onemogućuje zaštitu prava

  • m

    07.12.2019 09:55
    BRAVO!!!!!
  • Ptič Rugalac

    07.12.2019 09:52
    Papazjanija
    Ne znam da li gospođa/gospođica/građanka/radna žena (nepotrebno precrtati) koja je napisala ovaj "tekst" živi na planeti Zemlji, ili je pala s neba, pa u svojoj detinjoj naivnosti sipa "ovo" što smo imali prilike da čitamo. Dakle, sirota Srbija treba da bude kao Francuska, u kojoj je na vlasti gerontofilni Makron, po zanimanju rotšildska pudlica. Analogno tome, ovde treba da vlada neka Miškoviževa pudlica (poput Borisa Tadića). Takođe, autorka ne piše o najaktuelnijoj evropskoj krizi - migrantskoj krizi. Što se tiče "divnih" parola francuske revolucije iz 1789. godine - neka autorka malo priča ne samo o teoriji, nego i o praksi iste revolucije (giljotine i revolucionarni teror). Malo (više) objektivnosti bilo bi poželjno.
  • Rade

    07.12.2019 09:50
    Verovatno zato sto su ti isti radnici svi zaposleni preko veze ili su nasledili stolicu od mame i tate veoma su nekulturni i dok su im se delili viskovi bili su veoma mirni neka idu ispred glavne filijale poste i traze od onog Krke da im da oni su i glasali za njega .
  • Nana

    07.12.2019 09:48
    Zato što je koristoljubiv, sebičan, beskrupulozan.....
    Gomila tekstova po "novinama" i jadnim, obespravljenim, gladnima, bolesnim bez mogućnosti lečenja. Takvi tekstovi kod mene u poslednje vreme izazivaju gađenje, baš zbog ovoga što je napisano u članku.
    Ovaj narod ćuti zato što čeka da mu neko drugi nešto odradi.
  • Figaro

    07.12.2019 09:45
    Hteo bih čitalaštvu da skrenem pažnju na nepravdu koja se kod nas sprovodi nad porodiljama, citiranjem odlomka iz teksta: napičkavaju izbezumljene prvorodilje napičkavaju izbezumljene prvorodilje napičkavaju izbezumljene prvorodilje napičkavaju izbezumljene prvorodilje napičkavaju izbezumljene prvorodilje napičkavaju izbezumljene prvorodilje

    Hvala!
  • A pravosuđe cveta ?

    07.12.2019 09:32
    Solidna lista
    Preskočili ste probleme sa pravosuđem.
  • Srbiji

    07.12.2019 09:32
    Je odzvonilo
    Narod zivi pod totalnom anestezijom....
  • Dejan

    07.12.2019 09:31
    Razlog
    Izgubili smo nadu i volju za bolje sutra.jer i da bilo ko drugi dodje na vlast,isto bi radio.secam se kako je AV pred izbore obecavao da ce pohapsiti sve ministre.i koga je uhapsio? Samo Miskovica. Samo iz te cinjenice se vidi da oni cuvaju jedni druge.tako da nama obicnom narodu nista drugo ni ne preostaje, ili otici odavde ili se ponasati kao retardiran
  • Ds

    07.12.2019 09:31
    Bravo za tekst!Toliko pitanja,nazalost bez odgovora...
  • Mitar

    07.12.2019 09:26
    Odzvonilo
    ..davnih dana...
  • ArthurDent

    07.12.2019 09:26
    Bravo!
  • Milan

    07.12.2019 09:24
    E pa...
    Nismo mi francuzi...Zampamti to ....!
  • Vojvodjanka

    07.12.2019 09:24
    Svaku potpisujem!
  • purgerNS

    07.12.2019 09:19
    odličan članak ..
    pokušaću da dam odgovor...
    ljudi više ne veruju u Srbiju,ili su se pomirili ili misle ići preko,ovde se ne misle boriti
    dosta im je više i miloševića i promena i koštunica,đinđića,tadića ..vučića
    sve im je to isto
    kada bi ljudi verovali (ne znam šta treba da se više desi) ta energija i pozitivni stav bi sve pokrenuo,ovako ne
    pogledajte demagoge na vlasti...oni nam prete između redova a ljudi su uplašeni+
    znaju šta je inflacija,ratovi i embargo....bombardovanje
    sve je to previše za jedan životni vek
    na sve to još pink,happy,kurir i ostala banda...
    ne znam šta treba da se desi...da petkom izađe više od par ljudi..da izađemo svi i osudimo ove gore da ih pohapsimo osudimo i da postavimo prave vrednosti u državi
    hvala autoru članka...i bravo
  • Ja se kopcam

    07.12.2019 09:19
    Na ledja
    Lep tekst, steta sto ga 80% nece razumeti a verovatno ni procitati.
  • Novosadjanin

    07.12.2019 09:17
    sve isto
    Svakom zaposlenom su ugradili strah terorom,pritiscima,novcem....da je svaki bunt osuđen na propast i da će im biti još gore.Skoro svaki sindikalni vođa je njhov čovek,tako je i sa vrhom na Republičkom nivou.Čak kontrolišu i mesne zajednice,pogledajte kako kontrolišu penzionere.Većina ih je na rubu egzistencije a njihov su koalicioni partner.Koriste sve obrazsce KOMUNIZMA,samo što nema GOLOG OTOKA već je čitava država jedan kazamat.Treba da se dogodi neko stvarno veliko čudo da narod krene u bunu.
  • commie

    07.12.2019 09:16
    U tekstu se preteruje o lagodnom životu francuskih radnika. Sad ispada da su se oni koji letuju u ekskluzivnim odmaralištima i kupaju se u šampanjcu pobunili...
    Bune se obični radnici kojima se davno stečena prava postepeno ukidaju. Svode ih na robu koju preprodaju na tržištu, potrošni materijal...
    Nadnice su taman tolike da priuštiš stan i hranu a ako hoćeš nešto više moraš naći drugi posao pa raditi svaki dan po ceo dan da bi nešto uštedeo.
    Prošlo je vreme radnika koji su radili 40 sati nedeljno i lepo živeli. Kako u Srbiji tako i u Francuskoj i Engleskoj. Vreme je za novu proletersku internacionalu i globalnu pobunu.
    Kapitalisti su se mnogo osilili.
  • Ja

    07.12.2019 09:13
    memorija
    Fali nam koeficijent.
  • Komšija

    07.12.2019 09:08
    Bravo za autorku teksta, odavno nisam pročitao bolji članak. Ovo su stvarno pitanja za stanovnike cele Srbije. Sindikati u Srbiji su na lošem glasu i zaposleni nemaju poverenja u njih ali ne bi trebalo da je tako. Svi zaposleni treba da se organizuju jer samo zajedno nešto mogu da promenu a sindikati su uvek bili ti koji organizuju zaposlene i tako je u celom svetu. Zaposleni treba ukoliko nisu zadovoljni sindikatima u Srbiji da ih menjaju i upravljaju sa njima a tada bi sve bilo drugačije.
  • Frankofonski narod

    07.12.2019 09:05
    Tako se to radi u Francuskoj, ali i u Rumuniji!
  • Magdalena FR

    07.12.2019 09:02
    Korupcija i nepotizam!
    Zato sto se u Francuskoj postoje radnik poste jer ZNAS TO DA RADIS i otac i majka i deda i baba i strina i ujak i sestra i brat i sin i unuk i tast ti NE RADE U ISTOJ POSTI vec rade neki drugi posao.

    Udjem u posti u Novom Sadu cela porodica uposljena za salterom.

    Takvi ce protestovati traziti bolje sutra?

    Sigurna glasacka masina koja je placena kroz izmisljeno radno mesto da cuti i glasa decenijama generacijski.

    Ljudi sa znanjem i postenim obrazovanjem nemaju sta da traze u Srbiji.Ima itekako vrednih i odgovornih u Srbiji.Ali ih je svakim danom sve manje,Jer znaju da su manjina.I to vrlo mala manjina.

    To sto je ostalo u Srbiji barem sto se tice javnog sektora su cele porodice kartela i partijski poslusnici.Kao Kuba ili Severna Koreja mozda i jos gore.Ovi sa postenim obrazovanjem i postenim radnim navikama kada to shvate krenu sa ucenjem stranih jezika i salju CV stranim firmama domacim vise ne.

    Kome da saljes CV u Srbiji?Menadzeru koji je isto uposljen preko rodbinskih,komsijskih,partijskih i politickih veza?Taj ce te izabrati za radno mesto a da pri tome shodno postenim kvalifikacijama koje imas ti ne da mizernu robovsku 220 eura platu?

    Mladi bezanija odatle.Pod hitno.

    I to ako im povecaju postarima u Srbiji nesto to ce biti mrvica 2,3,5% a sledeceg meseca ce povecati namete,poreze,prevoz,benzin,struju i ostale nebuloze.

    Ne mozes ti korumpiranoj naciji pricati sta je korupcija.Za to su potrebne generacije ako ne i vekovi socijalne evolucije.

    Pozdrav iz Francuske.
  • Bojana

    07.12.2019 09:01
    Bravo
    Svaka cast ! Sve tacno!
  • jamajka

    07.12.2019 09:00
    Skuvane žabe
    loš život, nedostatak hrabrosti, strah od svega - zato većina ćuti i trpi
  • nebesky

    07.12.2019 08:57
    DB
    DD. Uklonite njih (kao što su ih uklonile sve normalne države) pa će te videti bes naroda!
  • Micionni

    07.12.2019 08:57
    Konačno
    Bravo za autora teksta, konačno da se neko dotakne suštine u ovom opštem sivilu. Inače, odavno se divim Francuzima, jer su zaista zreli kao društvo, već decenijama, i reaguju na svako ugrožavanje od strane države. Još pre dvadesetak godina su blokirali celu državu, zbog povećanog davanja za socijalu u PROMILIMA! Zato su oni tamo gde jesu, a mi smo tu gde jesmo zbog naše anemičnosti, nedostatka saosećanja sa ugroženim sugrađanima i sitnih ličnih interesa. Teško nama s nama, kakvi smo.
  • Dejan

    07.12.2019 08:56
    Zato sto su ovi danasnji Srbi obicne sisice ubijene u pojam. Jaki samo na recima narocito posle sesije u kafani. Eto zasto.
  • Zato

    07.12.2019 08:50
    Zato sto nas tako uce i vaspitavaju od malena!!! Cuti,ne strci,uklopi se! Nemoj da se bunis,ako svi cute,cuti i ti! Od malena sam imala svoj stav,misljenje i govorila naglas ono sto drugi misle,a boje se da kazu! I kada sam ja ustajala i usprotivila se nije bilo nikog da me podrzi!! Svi cute,gledaju samo sebe,neka im je i lose,ali strah je jaci! Danas kada se upitam naglas zasto se na poslu radi nesto na taj nacin,moze bolje,jednostavnije,skoce na mene-cuti,ti ces da ispravljas krive drine! Cuti tu i klimaj glavom. I jbg, ja cutim! Goris u sebi,patis,ali nema ko da te podrzi! Gde god ukazes na problem 10 njih skoci da ti objasni da problema zapravo nema i da ga samo ti vidis!!! Ispadas budala,ne vole te! A da postoji toliko dupelizaca,poltrona,to je neverovatno! Nista ih nije blam! Gleda te u oci i prica kako je crno zapravo belo,bez trunke srama! Bojim se da nama nikad nece biti bolje. Ljudi su potonuli,ili su preplaseni ili vise nemaju snage :(
  • Sale

    07.12.2019 08:38
    Ns
    Odlican tekst,ljudi zapitajte se stvarno.
  • Saša

    07.12.2019 08:36
    Surova istina!
  • Novosađanka

    07.12.2019 08:36
    Nema
    Jer ovom narodu je izreka "Nek' komšiji crkne krava" nešto čemu ga uče od malena. To je ogledalo našeg mentaliteta.
  • марко

    07.12.2019 08:30
    Ми више нисмо ни држава ни народ. Ми смо социјално-психолошки експеримент. Сви позиви на "осећај правде" су вапаји преосталих, неким чудом још увек нелоботомираних јединки. Број таквих се мери у промилима. Нема овде ни осећаја, а још мање правде.
  • cia

    07.12.2019 08:19
    podrska
    bravo za tekst ...ovde narod na zalost vise nema svoje ja ,nema obraz i ide linijom manjeg otpora ...UMESTO da skupi hrabrost i uzme stvari u svoje ruke ...protera ovo zlo koje nas je snaslo ...
  • Dusan

    07.12.2019 08:18
    Nice

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna