U Srbije se godišnje emituje toliko ugljen-dioksida kao da svake godine izgori šuma površine Afrike, izjavio je Vladimir Đurđević sa Instituta za meteorologiju Fizičkog fakulteta u Beogradu.
Prema zvaničnim podacim Ministarstva zaštite životne sredine Srbija godišnje emituje oko 70 miliona ton-ekvivalenata ugljen-dioksida. Godine 1990. emitovano je preko 80. Radi se o zbiru emisija svih gasova s efektom staklene bašte preračunato po štetnom delovanju na emisiju CO2. Emisijs su prema broju stanovnika znatno veće od većine država u okruženju, u EU da i ne govorimo. Dakle, naslov nije baš bez smisla.
Na ulicama uticaj ima veliki broj automobila. Tacno je da stara vozila zagadjuju vise, ali da su nova vozila toliko cista, ne bi evropski gradovi sve vise ogranicavali saobracaj.
Nazalost, nas budzet se finansira od prodaje goriva, pa vlast ne sme da smanji potrosnju.
Cela moskva potrosi goriva za mesec dana,to ceo srbistan potrosi za 14 meseci,to je taj odnos da vidite koliko auti zagadjuju ulice, okolo Obrenovca 150km ima otrovnog pepela,raznih sumporovih oksida. Sad nekom smrdi neki dizelas,jeste smrdi to je tacno,smrdeli su i pre 10-15 godina a tada nisu smetali ?
Uzmite sa rezervom ovu vest. Tačno je da Srbija i region emitiju ogromne količine sumpor-dioksida ali ako je u pitanju ugljen-dioksid iz naslova onda je u pitanju netačan podatak. Verovatno se radi o sumpor-dioksidu ali i to treba proveriti jer je poređenje sa Afrikom potpuno besmisleno.
"rafinerija,cementara,termorlektrana" iako jako zagadjuju, nemaju prevelikog lokalnog uticaja na gradske ulice. Ali na ulicama itekako imaju uticaja olupine motornih vozila koja nisu ni euro3. Bila su nekad euro3, dok nisu stigla do Srbije i vajnih majstora. Neverovatan je broj neispravnih vozila na ulicama iza kojih se doslovno ne moze disati.
Nemojte da se palite. Znate li vi kolika je Afrika? Ko normalan može ovo da izjavi... Klasičan problem-reaction-solution. Evo elevator se upecao. Ili je bot. Vi sa euro 5 dizelima više zagađujete nego ja sa euro 3 plinom.
Uostalom, ovi samo udaraju po kolima, znači po sirotinji, niko ko ima para ne vozi euro 3, niti može da kupi euro 4 ili 5. I masa nas vozi na plin. A kola imaju 6-7 posto udela u zagađenju.
Majke mi, voleo bih da nam zabrane da vozimo euro 3. Živo me zanima šta bi bilo sa državnom kasom, osiguravajućim društvima, tehničkim pregledima, majstorima, pumpašima i slično....
nije problem samo emisija, već i što vlast i investitori, pa i građani, seku gde šta mogu i voze krš automobile svaki dan, do radnjice bukvalno. svakoma se motorom ispod euro 5 bih ograničio koliko kilometara sme da pređe od registracije do registracije, pa neka računa za šta će da koristi automobil i da li mu se isplati.
Zato su ,,strani investitori i tu zbog toga ! Zakoni iz titovog doba, podkupljivi politicari,bukvalno radi ko sta hoce. Kad je Kosava ili Severac, filteri se pod obavezno iskljucuju u rafineriji,cementari,termorlektrani i ostalim zagadjivacima, razmisljaju valjda da ce se djubre odneti nekom dalje ! Da se bi zamerali tim investitorima,ajmo da jasemo narod sa euro 3 zabavom !
I ? Koje je resenje ? Pretpostavljam da postoji i da bi mogli da dobijemo pomoc od EU, posto je ovo i njihov problem, ne zadrzi se to zagadjenje samo kod nas ...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Đurđević: U Srbiji se godišnje emituje toliko ugljen-dioksida, kao da svake godine izgori šuma površine Afrike
Autor: FoNet
Info
•03.03.2020.
•18:40 > 08:50
Komentari 10
Žalosno
Bar dok je amerike i još nekih...
Čedomir
Milos
Na ulicama uticaj ima veliki broj automobila. Tacno je da stara vozila zagadjuju vise, ali da su nova vozila toliko cista, ne bi evropski gradovi sve vise ogranicavali saobracaj.
Nazalost, nas budzet se finansira od prodaje goriva, pa vlast ne sme da smanji potrosnju.
Dejan
naučnik
socko
Rođa
Uostalom, ovi samo udaraju po kolima, znači po sirotinji, niko ko ima para ne vozi euro 3, niti može da kupi euro 4 ili 5. I masa nas vozi na plin. A kola imaju 6-7 posto udela u zagađenju.
Majke mi, voleo bih da nam zabrane da vozimo euro 3. Živo me zanima šta bi bilo sa državnom kasom, osiguravajućim društvima, tehničkim pregledima, majstorima, pumpašima i slično....
elevator
Dejan
Misha
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H