Autor: Blic

Info
25.03.2020.
09:06 > 09:22
Javnost u Srbiji ostala je zatečena kada je tokom javnog časa na RTS-u za učenike osmog razreda nastavnik istorije Milojko Hadžić praktično veličao lik i delo Milana Nedića, koga je nazvao poznatim herojem i nacionalnom figurom koja je sarađivala sa okupatorom da pomogne Srbiji.
  • Marko

    29.03.2020 13:05
    Smrt saradnicima okupatora!

    A što se Milojka tiče ništa me ne čudi od nepismenog "nastavnika".
  • Kaćanka

    28.03.2020 11:42
    @Milan
    Dovoljna je i samo slika sa Hitlerom.....meni su moji preci, obični ljudi preneli istinu i ja je prenosim svojim potomcima al isto tako moram i želim da se suprostavim ovim povampirenim zahtevima za rehabilitaciju jednog narodnog neprijatelja!!
  • Milan

    27.03.2020 21:44
    Istina
    Covjek je rekao onako kako jeste, nista slagao nije, a Vi koji ste pogresno naucili ili pokusavate pogresno da decu naucite, nije ni lepo a ni intelektualno opravdavajuce, svaka cast nastavniku Milojku Hadzicu ako sam dobro zapamtio ime, na iskrenosti i precizno i tacno obradjenoj tematici. Nisam istoricar a ni nacionalista, ali osnovne stvari treba svi da znamo, da nas neki “evropejci” da ne kazem pogrdni naziv ne uce o nasoj istoriji... Ali sami smo krivi i sami cemo morati nositi svoje breme. Jos jednom sve pohvale za nastavnika na obradjenoj temi. Srdacan pozdrav
  • Mastodont

    27.03.2020 08:46
    @Јое

    A vi verski fanatici paljba nazad u svoje rupe, što se šećkate među ljudima?
  • Kaćanka

    25.03.2020 18:32
    Sramota
    Čuj nastavnik je samo pročitao tekst......kakvi nam sve ne obrazuju decu....uzas...sada bi trebalo ostavke i kazne i za nastavnika i ministra i onog ko je izdavač....sad svi na volontiranje na Sajam....pa nije moj deda kosti ostavio u drugom svetskom ratu da mu sada neka jajara uči praunuče ko je bio Nedić
  • Đura

    25.03.2020 14:29
    Revizioniste treba najoštrije kažnjvati. Taj profesor treba da dobije momentalni otkaz. Ne smemo dozvoliti da nam takvi uče decu i da su u sistemu obrazovanja. Nedić je zločinac i nacista. Da li je on bio odlikovan u prvom svetskom ratu ili nije je manje bitno. I Hitler je bio odlikovan u prvom svetskom ratu ali mislim da je kažnjivo u Nemačkoj da neko decu uči samo taj deo Hitlerove prošlosti. Nedić je itekako zaslužan za to što je Beograd proglažen od nacista za prvi grad u Evropi kako oni kažu oslobođen od Jevreja. Nedićeve snage su dovodile školarce na streljanje u Kragujevcu. Nedić je bio otvoreni saradnik nacista i ne mogu ga oprati od toga ni Sava ni Dunav a ni njegovo ordenje iz prvog svetskog rata. Živela Srbija.
  • građanin X

    25.03.2020 14:26
    nateran da kaže
    @детелинара

    Ne, nisam samo unuk nego sam i sin sam nekoga ko je bio i u Jasenovcu i u Staroj Gradiški, pa dozvoli mi da kažem, da nije Nedić "prihvatio izbeglice", nego je to bila unapred dogovorena "razmena stanovništva"..., a niko nikad u mojoj porodici nije bio komunista, pogotovo ne moj otac, a ponajmanje moj deda. E pa kad je on Nedića smatrao zločincem, meni, hvala lepo, ne trebaju tvoja dodatna "objašnjenja i pojašnjenja". Toliko.
  • Bezimeni

    25.03.2020 14:23
    @Detelinara
    "Kada je on zvanicno postao namesnik okupirane Srbije u NDH se nije dogodilo ni 1% ustaskih zlocina..."

    Jel ti to namerno ili stvarno ne znaš.
    Nakon uspostave NDH u proleće i leto '41. masovni zločini: Lika, Banija, Kordun Bos. Krajina, Dalmacija, Dubrovnik...
    Pa zašto su ustanci na prostoru NDH, BiH i Hrvatska 27. Jula.?
    Informiši se.
  • Bezimeni

    25.03.2020 14:14
    @realno
    Jeste tako ali u tvojoj glavi.
    Mani emocije.
    Samo pročitaj o Vladi Tito-Šubašić i koje godine je to bilo. Sve ti pada u vodu. A možeš pročitati i memoare Koče Popovića o saradnji partizana i Nemaca, a isključivo protiv JVuO! Nije tajna.

    Btw, Jugoslavija je tvorevina Kraljevske krune Karadjordjevića, a ne Staljinovih revolucionara (čitaj Tita).
    Nadam se da toliko koministi poznaju istoriju.
  • Mad Hatter

    25.03.2020 14:06
    Kratko i jasno
    „Četnici su Srbiju zavili u crno, tragovi im smrde nečoveštvom, a u Srbiji je danas sve više i više skupo i najskuplje cenjenih javnih budala, prelukavih kukavica i izvraćenika od uticaja i moći, nemoralnih uglednika koji negiraju, zataškavaju i pravdaju neskrivene zločine četnika, sve se nadajući da će vapaje nevino zaklanih pojesti zaborav.“
  • Scotch Bonnet

    25.03.2020 14:00
    Nedic je bio i ostace ratni zlocinac i kolaborator sa nacistickim snagama. Nema tu neke diskusije.

    Ovo sto se sada radi je samo jalov revizionizam od strane veliko srba i crkve koji bi da to promene.

    Treba se samo setiti cinjenice da je logor Banjica, Staro Sajmiste izgradjen za vreme Nedica i tadasnjeg sefa policije Milana Acimovica sa sve podrskom SPC-a i fasisticke organizacije Zbor.
    Cak je i dusegupka bila dovucena u Yugoslaviju na zahtev tadasnje kvinsliske vlade.

    Narode, sve ove informacije se mogu naci na internetu tako da je ostati neobavesten i glup samo licni izbor.

    Efraim Zuroff iz Wisenthal centra je u vise navrata skretao paznju Srbiji da pripazi na ovakvo pogresno tumacenje istorije.

    Zar vam jos nije jesno zasto sadasnji drzavni vrh nije pozvan od strane Rusa na paradu proslave zavrsetka WW2. Svet priznaje Partizane a ne cetnike i ostali nacional-fasisticki olos.
  • ...

    25.03.2020 13:41
    "onda za Hitlera možemo da kažemo da nije loš, jer je gradio autoputeve"

    HAHAHAHA!!
    Bas autoputeve...
  • Novosađanka

    25.03.2020 12:49
    Ta nemojte kasti
    Posle niza afera koje su za momentalnu smenu ministra prosvete(u pravnim državama) evo još jedne zbog koje bi (u bilo kojoj normalnoj državi) ministar bio smenjen.
    Studio?
  • Detelinara

    25.03.2020 12:32
    GREŠKA
    @ Dzo

    Sva njegova odlikovanja padaju u vodu ( cak mu ih je Kralj oduzeo ) onog momenta kada je dezertirao i ostavio vojsku bez komande na glavnom pravcu nemačkog napada. Dezertirao je pre prvog ispaljenog metka dok su svi vojnici i oficiri koji su sluzili pod njegovom komandom zavrsili u zarobljeništvu. Znaci pre svega dezerter i izdajnik pa tek onda sluga nacista. Kada je on zvanicno postao namesnik okupirane Srbije u NDH se nije dogodilo ni 1% ustaskih zlocina koji su masovno krenuli sa jeseni 1941 ( jame u Dalmaciji, Lici i Kordunu ) preko zime 1942 (masovna ubista u Bosni, juce bila godisnjica masakra u Visegradu) i dalje preko lohgora Jasenovca, Gradiske i Starog Sajmista). On cuo za zlocine pa postao fasisticki sluga! Glupost i zaglupljivanje dece.
    Pored izdaje, dezerterstva i sluzenja okupatoru on je izdao naredjenje da se sakupe ljudi u Kraljevu i Kragujevcu za masovno streljanje.
  • realno

    25.03.2020 12:18
    za Bezimeni
    kažeš "Nisu li Nemačke okupacione snage komuniste nazivali 'banditen".
    Da, nazivali su ih tako, a istovremeno su četnici sarađivali sa njima.
    kažeš "Četnici tj. Jugoslovenka vojska su jedina reguralna vojska."
    To su bile razularene koljačke horde koje niko nije priznao, pa čak ni Nemci sa kojima su sarađivali.
    kažeš "Da su komunjare regularna i priznata vojska ne bi bilo Vlade Tito-Šubašić. Zar ne?"
    Partizani su bili rodoljubi patriote, običan narod od seljaka do intelektualaca. Vojska siromašna i nenaoružana, ali visoko moralna i disciplinovana koju je svet priznao, pa čak i onaj mračni deo sveta (nacisti-fašisti-kolaboracionisti). To priznanje je još uverljivije kad se uzme u obzir da su zapadne sile i pored toga što su oslobodilački pokret vodili komunisti, uvažili partizane kao saveznike. Još jednom, nisu partizani samo komunjare, ogromna većina su bili običan narod.
  • Јое

    25.03.2020 12:17
    Сјашите
    Ало комунисти, доста сте нас јахали, ево већ 75 година. Ајде сјашите већ једном.
  • h,....

    25.03.2020 12:02
    jebo ga hitler
    Ovo je pisalo i kad sam ja bio klinac 90-ih. "spasao 400k srba"..Zanemaruje se da su on i Pavelić bili službenici nemačkog rajha. Kao i da je proterivanje bilo unapred dogovoreno...
  • realno

    25.03.2020 12:01
    za Džo
    Odlikovan za zasluge u I sv. ratu. Istina. Sprovodio holokaust, proganjao i ubijao neistomišljenike Srbe. Istina. I najgore, privodio građane i đake Kragujevca na streljanje. Istina.
    Osuđen za zlodela u II sv. ratu. Istina.
    Kad ovo pročitaš trebalo bi te biti sramota svojih izjava, a ako si ponosan, jasno mi je.
  • @ Džo

    25.03.2020 12:00
    Zaboravio si i da napomeneš da je primio i nekoliko desetina hiljada Slovenaca.
    Kada su Nemci delove Slovenije direktno pripojili Trećem rajhu proterali su nekoliko desetina hiljada Slovenaca da bi na njihovo mesto naselili Germane. Pavelić je odbio da te ljude primi na teritoriju NDH pa se Nedić sam ponudio da te ljude prihvati u Srbiju. Napravljen je koridor od Slovenije do Srbije kojim je u nekoliko dana stiglo desetine hiljada Slovenaca. Svi su raspoređeni po Srbiji gde su ih u svoje kuće primali srpski domaćini. Slovenačka deca koja su rođena u Srbiji tokom okupacije često su dobijala imena svojih domaćina sa kojima su živeli u istom domaćinstvu. Posle rata skoro svi su se vratili svojim kućama u Sloveniju. Posle rata su postojale organizovane ture Slovenaca koji su dolazili u posete svojim bivšim domaćinima. Godinama se to održavalo, ali je vremenom splasnulo pa se za to danas jako malo zna. O tome se više ni u Srbiji a ni u Sloveniji ne priča. Pamte samo retki.
  • Деда

    25.03.2020 11:50
    @Scotch Bonnet & Džo & ...
    Šta nije tačno i šta je istina, pitate se?
    Da li ste pogledali fotografiju?
  • Boba NS

    25.03.2020 11:43
    Dzo
    Verovatno ste u pravu, ali je takode istina da bas nije spapso one koji su stradali u logiru na sajmu u Beogradu, logoru u Nisu i prakticno nista nije uradio oko unistavanja Jevreja u Srbiji koji su posle rata bili statisticka greska.
    Sve sto je dobro uradio pre drugog uzasno je lose uradio tokom "vladavine" .

    O njemu se nebe ismelo govoriti deci u pozitivnom kontekstu
  • Ivan Grozni

    25.03.2020 11:32
    "patriota"
    Da, da, bas je junak. Jel to onaj sto je poslao depesu u Berlin da je Beograd prvi "judenfrei" glavni grad u Evropi
  • Spindoctors

    25.03.2020 11:31
    Tužno je to da smo mi jedina istočnoevropska država u kojoj nije izvršena lustracija posle pada berlinskog zida
  • D

    25.03.2020 11:30
    ?
    Kaže "Svi udžbenici sa nacionalnim temama u narednom periodu biće proveravani i učenici će raditi na osnovu relevatnih činjenica"

    Pa da pitam: šta ste onda vi, koji vodite ovu državu, koji @#$!# radili ovih godina?
  • High ISO

    25.03.2020 11:22
    Fotografija sve govori. Dzabe se vadite.
  • Lotre

    25.03.2020 11:16
    @Scotch & Dzo
    Niko ne spori da je odlikovan, ovo na glavi za panj je za diskusiju, ali ok, nije ovde rec o tome. Rec je o tome da je ucinjeno isto kao da je u Hitlerovoj biografiji napisano da je ''bio dobar kaplar u Velikom ratu i neuspesan slikar'' i onda ostane na tome, a ono dalje nije bitno.
    E, pa, bitno je!
  • Mr

    25.03.2020 11:10
    .
    @cane
    Sta su partizani?
  • NezainteresovaniLala

    25.03.2020 11:09
    Re:
    Džou
    Sve što ste rekli je istina.
    Jedino niste rekli da je zahvaljujući njemu stradalo "nešto" Srba u Srbiji. Zbog toga je i osuđen, "a ne zato što je spasao 400. 000 Srba".
    Dakle, ili ste zločinac ili niste, ne možete biti malo zločinac, mada u ovakvoj Srbiji ispada da može.
    To je naš osnovni problem. Dakle, niko ne spori da svako može i treba da ima svoje mišljenje, ali postoji hijerarhija u mišljenju. Po tom modelu funkcionišu razvijena društva.
  • imenjak

    25.03.2020 10:56
    Udzbenike prave Nemci
    Ne znam da li znate, ali nase udzbenike prave Nemci, tako da ovo i nije za cudjenje.
    Covek je predavao po onom sto u udzbeniku pise.
  • pera

    25.03.2020 10:55
    Nedic
    Nasu Decu bas briga ko je bio Nedic.Njih nista ne interesuje osim igrica,Instagrama i ostalih Virtuelnih zajebancija..To se mi "Matori"prepucavamo.
  • Bezimeni

    25.03.2020 10:55
    @Cane
    "Četnici su banda" veliš.
    Nisu li Nemačke okupacione snage komuniste nazivali 'banditen'. Čak je tako i Brozovim propagandnim filmovima. Četnici tj. Jugoslovenka vojska su jedina reguralna vojska. Da su komunjare regularna i priznata vojska ne bi bilo Vlade Tito-Šubašić. Zar ne?

    A ti laži svoju decu, samo znaj da lažeš svesno.
    Istraži ako ti je zaista do istine.
  • Srb

    25.03.2020 10:54
    Nedic
    Velikosrbska posla.Nikako da izadjemo iz mitomanije i lakirane istorije.Nedica je na mesto predsednika vlade postavio nemacki zapovednik za Srbiju Denkelman i njemu je polagao racune a ne narodu.U tom smislu je i realizovao njihove zadatke.Jedan je posebno "dobro" resio i u svom izvestaju napisao da je jevrejsko pitanje u Srbiji "reseno."
  • Dejan

    25.03.2020 10:49
    Cccc
    Eto cime nas sluzba preko novinara zabavlja u ovo doba ?
  • Singer

    25.03.2020 10:40
    Povratak otpisanih
    (..Uča i Pavle pričaju..)

    - Pa šta su?... Nedićevci ili partizani?

    - A ko će ih znati... malo su drski i bezobrazni, pa može biti da su naši.
  • Džo

    25.03.2020 10:30
    .
    Zašto vi ne objavite istinu?
    Nedić je više puta odlikovan heroj iz balkanskih i Prvog Svetskog rata.
    Nedić je morao da prihvati saradnju sa Nemcima i zahvaljujući tome je spasio mnogo naroda. Preko 400 000 Srba iz krajeva pod NDH, medju njima i iz Srema je primio u Srbiju i spasio ih.
    Jel ima nešto od ovoga da nije istina?
  • NezainteresovaniLala

    25.03.2020 10:30
    O Nediću u školi...
    Nedić je osuđen za kolaboraciju u II svetskom ratu, kao što je odlikovan za učešće u I svetskom ratu. Da li učešće u I svetskom ratu može da ga abolira od kolaboraciju s Hitlerom?
    Ne može i ne treba!
    Uticaj crkve na gradivo u oblastima društvenih nauka dovodi do ovoga.
    Još jedna javna sramota za prosvetu. Da li su i Horti, Peten id. na ovaj predstavljena? Nisu, jer su zločinci,bez obzira kako se o njima izjašnjavaju crkve u Mađarskoj, francuskoj...
  • Cane

    25.03.2020 10:30
    Za mene bio i ostao izdajnik i kada mi decu budu učili u školi ja cu im prenositi pravu istinu..... Nedić je idajnik i saradnik okupatora .Četnici su banda ,Ustaše su koljači i ubice i jedini su imali logore za decu,Domobrani su kukavice,Handžar divizija je skupljeni ološ koljači ,Hortijevci su govna i ubice oni isti koji su bacali ljude pod led, i svako ko je sarađivao sa Hilerom je fašista najveće smeće ljudskog roda.... Popovi,Fratri,Hodže se raspiratori mržnje....
  • Đura

    25.03.2020 10:27
    Živela Srbija !!!
  • детелинара

    25.03.2020 10:22
    Све што је рекао је истина. Недић јесте херој првог светског рата. Недић јесте ставио главу на пањ да би спасио шта се спасити може после распарчавања Србије од стране свих около. Недић јесте прихватао избеглице из НДХ. То су историјске чињенице беу обзира што се не свиђају овим унуцима комуниста. Немојте да почнемо о злоделима црвених и да више прекинемо да величамо те разбојнике који су Србију и српски народ уназадили више него Турци.
  • Limanoid

    25.03.2020 10:20
    Ne znam šta treba još da se desi pa da ovi naši sindikati traže ostavku najgoreg ministra prosvete u savremenoj istoriji ove zemlje.
  • Pionir

    25.03.2020 10:20
    Uskoro će narodni heroj srpskog naroda biti i onaj poznati četnik što na internetu na fotografiji drži glavu srpskog domaćina u rukama.
    Naravno, bez tela.
    Polako, ali sigurno, izboriće se gibaničari za status boraca, a ne okretača janjaca.
  • Rasa sa salasa

    25.03.2020 10:17
    Paprikanerska posla
    Ovo uporno srbijansko koketiranje za fasizmom je siguran znak da deca u Vojvodini treba da imaju svoj nezavisni skolski program. Cetnicima i drugim saradnicima okupatora treba da se bave njihovi potomci, a ne nasa deca.
  • Srbija

    25.03.2020 10:16
    Rekao čovek istinu.
  • Dragana

    25.03.2020 10:06
    Kosta Nikolić
    Kosta Nikolić je daleko kompetentniji od Predraga Markovića. Zašto ga zaobilaze u diskusijama na ovakve teme? Njegova reč bi bila stručna interpretacija, a ne paušalno i pomalo džibersko tumačenje uglednog člana SPS P. Markovića.
  • Joker

    25.03.2020 09:55
    najslabij karika
    Već duuuugoo, duuugo nam je prosveta najslabija karika - još od infiltriranja crkve u školstvo.
  • Деда

    25.03.2020 09:55
    Шта рећи?
    Директор Завода за унапређивање васпитања и образовања каже " ... наставник је неспретно изнео контроверзну тему ...".
    Питање је одакле контроврзне теме у уџбенику за основце, када је познато да деца тог узраста сматрају своје уџбенике апсолутно истинитим?
  • Mitar

    25.03.2020 09:55
    Za vreme II svetskog rata, mnogi iz Vojvodine su bezali u Srbiju, bas kod "fasiste" Nedica. Mogli bi i oni reci koju.
  • Marko

    25.03.2020 09:53
    Pravda za nastavnika.
    Dole diktatori!
    Smrt fasizmu, sloboda narodu!
  • Nervozni glasač

    25.03.2020 09:52
    Evo prilike da ljudi počnu da vode svoj lični dnevnik i pišu svoju istoriju za svoje potomke.
    Svako bira kome I u šta će da veruje.
    Istoriju tumačim na osnovu onoga što vidim da se danas događa. Oduvek su je pisali pobednici, laže se I lagaće se I dalje. U budućnosti će biti važnije kome se I u šta veruje nego u dokaze koji mogu biti fabrikovani što ne bi bilo prvi put. Verodostojnost se dugo stiče a lako gubi. Svet I život nisu crno beli. Mi od brzine savremenog života ne uspevamo ni sadašnjost da shvatimo a ubeđeni smo da nam je jasna prošlost.
  • PIONIR

    25.03.2020 09:45
    OMLADINAC
    Ovo samo govori o zaglupljenosti vlasti, sa sopstvenom realnoscu i sadasnjosti i istorije.
    TITO vrati se, mi tvoj put ne skrecemo.
  • Dr

    25.03.2020 09:37
    malo po malo
    Nastavniku su se zahvalili ali on više neće učestvovati u snimanju on line nastave....Nije ovo prvi propust u PROSVETI.Šta radi Ministar,svi u lancu objavljivanja udžbenika....U montaži se pokušala izbaciti i ublažiti greška,kako kaže.Postoje supervizori,zašto je pušten snimak?Sada nespretno pokušavaju da rehabilituju propust ili nameru jer je javnost REAGOVALA.Ko zna šta nam još deci serviraju a da ne znamo,pod slučajnim greškama.Ovo nije za ostavku Ministra već za ZATVOR.
  • Roditelj

    25.03.2020 09:35
    Ko zna?
    Ko zna šta ima još u tim radikalskim udžbenicima, možda i da se Isus zapravo zvao Aca.
  • JS

    25.03.2020 09:30
    Pitanje
    Ovde je glavno pitanje ko je taj tekst stavi u udzbenik, ko je odobrio da se takva lekcija pronadje u udzbeniku i zasto?
  • Scotch Bonnet

    25.03.2020 09:24
    A sačekajte sekund.
    Šta konkretno nije tačno u navodu?
    Da je slavu stekao u WWI?
    Da se nećkao da stane na čelo okupacione Vlade?

  • Goran

    25.03.2020 09:19
    Ono što je neko napisao, a Šarčević i ekipa odobrili taj nastavnik je od reči do reči pročitao i na kraju samo on sankcionisan! Ubiti glasnika i sve će biti ok.
    (Kada bih iskreno napisao šta mislim o tom šarčeviću verovatno mi ne bi objavili komentar.)
  • Doktor za nadimanje

    25.03.2020 09:10
    Držao se udžbenika - to i jeste ono najgore.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna