Uvođenje 24-časovnog policijskog časa u borbi protiv širenja epidemije virusa korona je smisleno, ako predstavlja jedini način da se osigura prekid svih socijalnih kontakata, osim onih najnužnijih, smatra imunolog Srđa Janković.
@Bojan
Da su se građani okupljali i u centru i tamo bi bilo zabranjeno. Zabranjeno je tamo gde su se okupljali kao da se ništa ne dešava, samo se ti seljačino voliš praviti blesav. Kej nije ulica niti je to ikada bio. Samo degeneriku pada na pamet da se u sred epidemije, kada se svakog dana mole i preklinju građani da se ne okupljaju, okuplja na keju.
Ti stručnjaci su stekli svoje zvanje za razliku od jednog lajavog koji je stručan samo iz svoje sebične guzice, koji zna samo da laje i vređa svakoga ko ne deli njegovo "uzvišeno" mišljenje. Verujem da ćete cepati trake jer niste ljudi već ste majmuni kojima ne vredi govoriti, zato su i uvedene ovakve mere jer sa majmunima drugačije ni ne može. Ti si lično, slika i prilika mentaliteta većine građana ove države, nije trebalo dugo da to ispliva na površinu, sam si i bez ikakve prinude to veoma lepo oslikao i bio dovoljno glup da time potvrdiš sve što sam napisao.
Vidim ne kažeš ništa o tome a ni u jednoj od navedenih država nisu uvedene blokade ulica, ali bilo je iluzorno očekivati da se čvorovićevski talog poput tebe bavi činjenicama. Što se tiče zabrane okupljanja, ako važi važi svuda, onda se svuda sprovodi - i na keju i u centru - i to na onima koji se okupljaju, a ne ograđivanjem ulice. A kej jeste ulica, to što ti misliš da nije zato što ne možeš tuda da prođeš automobilom samo pokazuje kakva si nedokazana seljačina. I to što se može proći drugim putem ne znači da je blokiranje prolaza prihvatljivo, ne postoji ulica u ovom gradu koja se ne može zaobići, pa ipak samo degeneriku pada na pamet da je u redu neku zatvoriti.
A ti stručnjaci kojima viriš iz zadnice su posebna priča, evo ima već dve nedelje kako im se razboljevaju samo medicinski radnici i bolesnici jer ne znaju da im odrede adekvatne mere zaštite, a još uvek lupetaju da je narod kriv što se šeta. E ima da cepamo trake i prolazimo, a majmuni poput tebe mogu samo da gledaju.
Ajde sad pali izbeglico s Tvitrera, čekaju te na drugoj vesti da baljezgaš kako je inteligentna ideja paralisati državu od petka do ponedeljka.
@Bojan
Slažem se sa vama, očigledno je da tokom ove krize na površinu usplivavaju svakakve budalaste izjave operisane od realnosti, pa tako i ova tvoja. Sve te masovne žurke su se odigravale i u Srbiji i to čak i nakon uvođenja vanrednog stanja, pa čak i proslave rođendana. Zabrana okupljanja - u Srbiji se okupe na keju. Ogradi se kej - traka se pokida. Kej isto tako NIJE ni ulica, vidiš kako imam i ja velika slova, i ako je zabranjeno kretanje ne znači da je nemoguće stići iz tačke A u tačku B. Ako je nešto zabranjeno, zabranjeno je, to vama tupoglavima nikako ne ulazi u glavu. Da li je zabrana opravdana ili ne može biti predmet diskusije pa i građanske inicijative, ali to ne znači da imaš pravo da bahato kršiš zabranu jer "ti znaš bolje", jer nažalost imamo previše takvih budala koji uvek "znaju bolje", pa kada vas puno "pojedinaca" koji "znate bolje" krenete da se ponašate bahato kako jedino i umete, ne postoji dovoljno ljudskog resursa da se nadgleda svaki pedalj države i spreči svaka budala u kršenju zabrane okupljanja, usled čega smo sada svi obuhvaćeni takvim merama. I o tome sam upravo i govorio, o mentalitetu građana ove države, uvek znate bolje, uvek ste prvi da popljujete stručnjake i one koji nešto rade i isto tako ste uvek prvi da se nađete uvređeni kada vam neko ukaže da to nije normalno ponašanje. Ventilirate svoje političke stavove kroz nešto o čemu ne znate apsolutno ništa.
@Mentalitet
Očigledno tokom ove krize na površinu isplivavaju svakakve budalaste izjave operisane od realnosti, pa tako i ova tvoja. U svim zemljama koje imaju ozbiljne probleme s epidemijom - npr. Italija, Španija, Francuska, SAD, imamo slučajeve da su se organizovale masovne žurke posle pojavljivanja virusa u zemlji, a recimo u Italiji se to dešavalo čak i posle uvođenja policijskog časa u tolikoj meri da su ih kineski stručnjaci na to javno upozoravali. Takođe na internetu imaš na stotine, verovatno i hiljade snimaka na kojima policija zaustavlja i kažnjava ljude koji se šetaju tokom policijskog časa (što ovde na keju NIJE bio slučaj), a na nekim od njih možemo da vidimo i da građani pokušavaju da se fizički suprotstave policiji.
Još jednom, ništa od toga ne opravdava neodgovorno okupljanje u grupama, ali policija je dužna da postupa prema onima koji se tako ponašaju, a ne da blokira normalan saobraćaj - jer kej NIJE samo šetalište.
Nažalost, kao što se pokazalo i sa uvođenjem policijskog časa za vikend, mi ovde imamo sistem koji nije u stanju da rešava pojedinačne probleme, nego povlači široke poteze koji donose barem podjednako štete koliko i koristi - a za njima dolaze i svakakvi pojedinci koji takve poteze pokušavaju da opravdaju.
@Bojan Zašto bih pokušavao ponovo? Izmislili ste i to čak "desetine zemalja" gde su navodno "neozbiljniji i neodgovorniji" od Srbije i sada ja treba da nešto "pokušavam ponovo", da biste potom samo naveli novu izmišljotinu. Nemojte da na kraju ispadne da su baš građani Srbije najodgovorniji i najozbiljniji od svih država na ovom svetu. Koje su to "desetine zemalja"? Ma navedite samo par, ne morate desetine.
Svetska zdravstvena org. akcenat daje na što većem testiranju ,uz objašnjenje ,da se tim putem otkriju zaraženi,prenosioci ,koji će u daljem postupku biti izolovani .Nama su jedino doneli mere zatvaranja u domove bez većeg i šireg kruga testiranja,što onda mera kao mera gubi smisao.Virus nam je ušao u bolnice....sutra će u domove.
Netačno. U desetinama zemlja je stanje ozbiljnije nego kod nas, a u dvostruko više ima primera da se građani ponašaju neozbiljno i neodgovorno. Postoje situacije u kojima policija interveniše i rasteruje okupljanja, ali ne znam ni za jedan primer blokiranja gradskog saobraćaja van policijskog časa. Hoćeš da pokušaš ponovo?
@Bojan To je zato što za time nije bilo potrebe. Kod nas su poziv da se ostane u kućama građani shvatili kao poziv da se okupljaju na keju nakon čega je to urađeno. Nije to urađeno tako iz čistog mira i bez ikakvog razloga.
@@Mentalitet Tako je, imaju bolje rezultate iz više razloga, a u osnovi zato što imaju manji broj početnih slučajeva zaraze pre nego što su zatvorili granice, što zajedno sa manjim brojem stanovnika i nižim kriterijumima za testiranje utiče da dalji prenos unutar zemlje bude ograničeniji nego ovde. Hrvatska nije imala toliki priliv svojih građana iz inostranstva baš u ovom kritičnom periodu iz žarišta pandemije. Uz to, imaju manji nivo ispolitizovanosti, saopštenja njihove vlade se ne shvataju odmah politički i ne traže odmah neke skrivene političke motive, kao ni razloge i opravdanja zašto da date smernice ne poštuju, što je u Srbiji postao nacionalni sport. U Srbiji većina, a što se itekako vidi i po komentarima ovde, ima tu patološku potrebu da tera inat jer su umislili da o svemu bolje znaju od drugih, konstantno, svaki dan i od jutra do mraka nipodaštavajući rad i saopštenja stručnjaka. Svest o kolektivu i odgovornosti ne postoji, svako gleda samo sebe, a naročito je iritantan taj stav "koga ja to sam ugrožavam dok kršim zabranu kretanja". E pa evo i odgovora takvima: nikoga. Ali nisi ti jedina budala koja je došla na tu "pametnu" ideju, ima vas puno takvih, pa onda njih ko zna koliko hiljada tako sebi kaže "ma koga ja to ugrožavam", i onda od njih se nađe nekoliko koji zaista i ugroze kako sebe tako i svoje okruženje, što imajući u vidu brzinu širenja ovog virusa potom dovodi do daljeg širenja zaraze. Nedisciplinovani smo, i ono što je problem je što se time ponosimo.
Успут,бундес лига ускоро поново креће, тимови почињу с редовним тренинзима,у Немачкој није било ванредног стања , људи се слободно кретали и крећу по улицама, а број оболелих је између 60 и 70 хиљада док је број преминулих једва нешто већи од 1%. Следеће недеље је католички ускрс, и нема дилеме да ће верници бити икаквим мерама ограничени у упражњвању својих верских права и слобода.
Зашто се то Немци разликују по предузетим мерама и резултатима истих у односу на остале европске земље а и нас ?
Не прихватам објашњења да се ми у Србији не поредимо с другима јер смо другачијег(како се углавном подразумева под овим)менталитета и још запуштеног, како например, кидамо траке којима су ограђени забрањени предели и простори за шетњу и тд. Рецимо у Немачкој, таквих забрана и ограђених простора није ни било као ни ограничења кретања на јавним местима и просторима. А оно "пипање
хлеба" као тенденциозне примере наше заосталости не бих ни помињао.
Ако је ипак МЕНТАЛИТЕТ фактор на којег треба обратити пажњу и који прави разлику онда је то свакако менталитет политичара и људи који воде ову земљу и тај и такав МЕНТАЛИТЕТ је вредност за поређење у односу на политичаре и људе који воде друге земље.
Тај и такав МЕНТАЛИТЕТ прави разлику а уважени гоосподин имунолог се менталитету ових наших политичара управо уподобљава оваквом изјавом. Да не кажем да им се -шлихта.
Ulazimo polako u drugi mesec VS, a mi i dalje drvimo o merama i postovanju. Prica Kinez mi neodgovorni, a ja na snimku iz NS ne vidim ni macku na ulici, samo pse lutalice. Onaj prica o milionima maski a gde su,, moraas stajati u redu bez maske da bi kupio istu? Marsal sa predvojnickom tera vojnike da spremaju krevete po halama, ne mogu utrefiti tri kocke iste debljine, a zaraza mu se siiri po jedinicama. Penzioneri da bi kupili kilo brasno postase nokturnalni kao i slepi misevi. Poljoprivrednicima treba dnevni e-ausvajs da bi isli na njivu. E sada ako vam ni ovo nije dosta....
Iako si imunolog, morao si imati bar neka osnovna predavanja iz psihologije. Sigurno ti ni fiziologija nije strana. Evo izbacićemo i ekonomiju iz priče, abrakadabra, nebitna je. Ali ako je rečeno da možemo u većim razmacima bez opasnosti da stojimo i šetamo ukoliko smo zaštićeni, u čemu je problem? Zašto ljudi moraju da se asocijalizuju? Čemu toliko strog stav? Zar ne može to bolje malo da se organizuje? Može naravno.
Za tvoju informaciju, ja sam dugogodišnji antialkoholičar, kao i moj otac. A, kao što ne preporučujem čitanje opusa narkosa Hakslija - isto tako smatram da dela komunjare Orvela nisu ništa manje naporna od Hakslijevih. Najpogobnije za psihu mlade osobe su dosadne tirade NVO-zamlata, koji pokušavaju da "objasne" kako je vrhunac moralnosti suprotstavljanje svojoj državi i nipodaštavanje sopstvene nacionalne pripadnosti. Međutim, ta otužna blebetanja o "kritičkom mišljenju" (koje se svodi na pljuvanje po svojoj zemlji, veri i naciji) možete da okačite mačku o rep. Niko vas više ne shvata ozbiljno, a vaš "aktivizam" se svakim danom sve više suočava sa zasluženim prezirom.
Ova situacija je idealno dobra za hipohodre koji u spajzu imaju pola apoteke, koji gutaju razne lekove preventivno, kucni misevi i kukavice od ljudi, takvih sad vala ima poprilicno,ne slazu se sa politikom av ali im ovo ludilo potpuno prija ! Ponavljam po ko zna koji put, uvek se prvo lece zdravi a kasnije bolesni !!!
Ala ce da pluste kazne od odbora i kancelarija za krsenje ljudskih prava cim se sve ovo zavrsi.
Onda cu da vidim junake tada i sada.
Onda cu im postaviti pitanja sa presudama od par miliona eura svakome gradjaninu.
Nemas prava da uvodis policijski cas ako to SKUPSTINA NIJE IZGLASANA.
To je najdrskije krsenje osnovnog ljudskog prava.
-pravo na zivot
-pravo na identitet
-pravo na slobodu kretanja
Tu je Evropa nemilosrdna.Lako ces ti korumpirati domacu bagru od medija i takozvane"novinare".Korumpiraj one gore u Briselu.
Svi koji sada pricaju o 24 neustavnom "policijskom casu" u tuzbi navesti zajedno sa njihovim maticnim brojem gradjana imenom i prezimenom.
Ako si sposoban nesto da uradis uradi.Ako nisi nemoj da se sluzis diktaturom kako bi opravdao svoju totalnu nesposobnost.Pa niko nije na grani raso.Ako ste vi sa grane ostali nisu.
Ako ćemo pravo, u tim zemljama takođe policiji nije palo na pamet da blokira ulicu trakom jer njom šeta previše ljudi. A kej nije samo šetalište, nego ulica kojom se kreću pešaci i biciklisti.
Jeste, da, kako da ne! U Hrvatskoj su znatno blaže mere od policijskog časa 24/7 pa imaju mnogo bolje rezultate od nas u borbi protiv virusa. To je sigurno zato jer građani Hrvatske, eto, imaju mnogo drugačiji mentalitet od građana Srbije. Pričam ti priču. Pre će biti da je to zbog toga što u Hrvatskoj sistem i država bolje funkcionišu a ključne odluke donose ljudi koji su u vinklu za razliku od Srbije.
Slovenija, Hrvatska i Austrija pokazuju da ovo nije ili-ili dilema kako je predstavlja imunolog, ima mnogo nijansi između policijskog časa 24/7 i umiranja ljudi. Ovde je takvo insistiranje tek kompenzacija za nesposobnost države i sistema pod izgovorom nužne medicinske mere za opšte dobro.
neka objasni stručnjak šta će to drugačije biti po mene lično ako sam zatvoren 24h u odnosu na dosadašnji zatvor od 12h dnevno, da li to neke supersile rade na leku koji ćemo svi dobiti prvog treutka izlaska iz kuće ili je u pitanju ono što je vrovatnije da će isto biti na kraju izolacije kao i na početku, niti ćete lek napraviti niti će virus sam od sebe proći, ova nesrećna vlast je pokazala da je nesposobnija od mene kao pojedinca, od sutra ne je*em više ništa, radim po starom, krećem se po starom!
@Emil Meleg Ne možemo se ugledati na te zemlje jer ne možemo preko noći promeniti mentalitet građana Srbije. U tim zemljama građani ne cepaju traku kojom je prostor ograđen kako ne bi bio upotrebljavan, u tim zemljama su veoma retki građani koji namerno teraju inat iz čiste obesti i bez ikakvog osećaja odgovornosti za to što rade, u tim zemljama građani ne ulaze u radnju i pipaju hleb da nađu onu pravu veknu. Ne mogu iste metode biti sprovedene u svakoj zemlji jer ljudi nisu isti.
Prvo i osnovno - nije on pozvan da govori sta je od cega bolje za jedno drustvo - to izlazi iz domena njegove struke. Svaka "struka" treba da bude savetodavno telo, uz mnoge druge struke, a ne jedini i apsolutni izvor misljenja i mera.
Razumem da ovi imunolozi nemaju pojma o ekonomiji, psihologiji, sociologiji i da ne vide koliko potpuno zatvaranje moze biti stetno za ekonomiju i psihu, ali pobogu doktori su - kako ne znaju sta se desava sa, recimo, zdravljem srca, kad si okovan u stanu, ne kreces se nikuda?
I ako ste tolika struka, smete li da kazete da dok nema vakcine ovaj virus ne ide nikuda, i da ce stalno biti zarazenih i da ce stalno umirati neki broj ljudi od njega? Ili je to jos uvek tabu reci? Jos smo u onoj fazi kad se pretvaramo da cemo i bez vakcine istrebiti virus u Srbiji i savrseno kontrolisati granice i aerodrome da ne udje virus u Srbiju? Kao sto je Kina toboze istrebila virus, gde njihova "struka" kaze da imaju 0 novozarazenih? I to treba neko da veruje, da u zemlji sa milijardju ljudi, odakle je virus krenuo, imaju 0 novozarazenih? I njih vi slusate kada su u pitanju drustvene mere (a ne dijagnostika, terapija ili tako nesto)?
Ai sve dok se pretvaramo da cemo "pobediti" virus bez vakcine, nasa "borba" moze da traje koliko god nekome odgovara da ona traje... i sa kojim god merama.
Da nam vlada STRUKA a ne SILA.. mogle bi se ovako uvesti,ako BAS MORA, pravilno rasporedjene mjere:
Fizicka aktivnost dozvoljena svaki dan:ALI podijeliti ljude u grupe po godistima na 0-16,16-35,35-50,50-65 i 65+ godina, to je 5 grupa ljudi i jos ih podijeliti npr po godini rodjenja par-nepar i dobijamo 10 grupa.
pa dozvoliti svaki dan po sat i po fizicke aktivnosti za svaku grupu.I rotirati svaki dan termine(kao u kaznionicama).To je 10 grupa po sat i po=15 sati, od 06-21h.Vikendom se dobija 4 sata,jedna grupa u subota jedna u nedelju(da mogu da odu u prirodu).Grupe ne vaze za porodicu,porodica ide u grupu u kojoj je glava kuce jer se drze zajedno.
PRODAVNICE: Drzati 24h otvoreno, da se ne prave guzve za prehranu,higijenu i lijekove. Za ostale tipove prodavnica uveesti isto sistem grupa.
PRACENJE:Uvesti SMS sistem pracenja, svaki gradjanin javlja sms-om kada ide u rekreaciju, za prodavnice se javlja samo ako ide u neke druge koji nisu hrana lijekovi i higijena.Za hrane lijekove i higijenu bez sms-a se ide do 500m od kuce, za sve preko potreban sms.
Osim ovih mjera,umjesto 24sovnog zatvora uvesti temporary volontere, dakle mozes da biras da budes volonter npr 2 dana sedmicno, ili jedno popodne sedmicno, ili koliko kome odgovara-izadjes iz kuce mimo svoje fizicke aktivnosti koja ti je dozvoljena taj dan, pomognes drugima, bolje se osjecas.
I ponavljam, ovo sve bis e uvelo ako BAS MORA,jer je ovo bolje od neorganiziranog 24satnog karantina.
Ovakvo kršenje ljudskih prava je skandalozno. Zbog nekolicine koja sve ne može kontrolisati, tj. mafija i razne pevaljke i drugi skandalmajstori sada 99,99% ljudi treba da ispašta. Ovo baš nema smisla. Poenta je smanjiti kontakte a ne da ljudi sede po kućama. A ne misli se da je za imunitet potrebno kretanje i normalan odnos prema građanima. Što malo ne pogledate kako to visoko razvijene zemlje rade a ne ovako što nas tretirate ko stoku. Treba obrazovati ljude a ne derati se na njih.
@" Dimitrije
06.04.2020 • 12:28
Kombinacija policijskog časa.."
E, Dimitrije ....Moj život, moja stvar nikom država ovde nije dala život a ponajmanje ti osim, možda svojoj deci. Ali od devedestih je itekako oduzimala, padom standarda, višekratnom krađom plata i penzija a bome i ušteđevina, ukratko komentar ti je jadan kolko i država.
Ugledajte se na zemlje( i pitajte ih kako) koje imaju daleko bolje rezultate u zaustavljanju pandemije i broju smrtnih slučajeva a nemaju policijski čas (dan). Primer Slovačke , Litvanije. Austrije.... Zar nevidite da najviše obolevaju zaposleni, vojska, zdravstvo, policija. Nije rešenje u kavezu, već tz. socjalno bezbednom rastojanju.
Raditi se mora i u ratu i( vanrednim situacijam), poljoprivreda, zdravstvo trgovina, čistoća, el privreda i dr.. Molim vas ne otežavajte nam rad. Sa 63 god. hroničn i srčni bolesnik imam 24 radna dana u martu i 40% manju platu za mart.
Pozdrav razumu.
Spekulativna fikcija nas o ovome upozorava bukvalno vec decenijama. Preko ovakvih pandemija autokrate imaju sansu da cementiraju apsolutnu vlast. Treba se paziti koronavirusa i raditi sve sto mozemo da uradimo da izbegnemo da zarazimo sebe i ostale, ali ne smemo da dozvolimo da kada se sve ovo zavrsi postanemo drzava apsolutizma i autokratije.
Vidim ovih dana trudnice pred porodjaj sa stomakom do zuba u drustvu punoletne osobe cekaju u redu pred prodavnicom!!!
Druga vodi malu decu u radnju,deca hvataju kolica i stvari u radnji pa ruke u usta!!!
MAJKE I ONE BUDUCE ZASTITE SEBE I VASE DETE !!!
Setajte decu bar gde nema gomila ljudi a u radnju zamolite nekog da ode umesto vas.
Ujedno apelujem na nadlezne da uzmu u razmatranje da zabrane ovoj kategoriji da izlazi u guzvu gde ima nekoliko desetina ljudi.
Neverovatno kako su svi lekari odjedanput zaboravili onu priču o značaju kretanja, boravka na svežem vazduhu i socijalnih kontakata za imunitet. I da za virus nema boljeg lijeka od jačanja imuniteta.
Zatvaranje škola, kafića, ograničavanje okupljanja u velikim grupama to je sve OK, ali da se šetnja po šumi ili parku smatra krivičnim delom to je stvarno besmisleno. Ko se još zarazi virusom tako što je trči po keju? Zabrana boravka na vazduhu će napraviti više štete nego virus.
Lepo kaže "AKO ne možemo drugačije", a naravno da možemo drugačije.
Ne samo da može, nego se mere za to već i primenuju. Nisu ljudi glupi, samo im treba lepo objasniti šta i zašto da rade odnosno ne rade. I treba to stalno ponavljati, edukovati ljude, umesto kojekakvih svakodnevnih pretnji.
Policija i komunalna policija treba da šetaju i upozoravaju ljude da drže odstojanje i ne okupljaju se. Umesto toga, njih preko dana ni nema, a onda posle, kada nema praktično nikoga, jure i strogo kažnjavaju one koji su se iz ko zna kog razloga našli napolju, čak i kada teško da ikoga može da ugrozi čovek sam u pustoj ulici ili na njivi.
Ko je njega izabrao za bilo sta? Ako on moze da mene strpa u karantin, mogu i ja njega onda zar ne? Meni ovaj covek nije esencijalan ni za sta. Oduzeti mu dozvole za kretanje tokom karantina pa nek sedi i on 24h u kuci. Nadam se da ima i psa i decu. Onda da ga pitamo posle deset dana dal je bolje da je umro odma ili da sedi u 24h karantinu.
Trebalo je odmah na početku delovati kada se virus pojavio kod nas. Da su odmah uveli 24 časa da može samo jedan član do prodavnice, da su ograničili ulazak i izlazak iz zemlje a one koji udju u zemlju da su odmah poslati u potpunu izolaciju svi bismo već uveliko bili napolju i šetali se. Ovo nema smisla i može trajati doveka. Svaki dan pooštravaju mere jer se situacija pogoršava, a za to je krivo 99% naroda koji se pridržava mera, a ne vlast koja nas je slala u šoping u Milano jer je ovo najsmešniji virus u čitavoj istoriji čovečanstva koji samo na fejsu postoji, koja nije htela da zatvori škole i slično.
Smarati sa raspalim narkomanom Hakslijem i njegovim "delima" je, u najmanju ruku, bespredmetno. Pogotovo onda kada borba protiv korona virusa zahteva ekstremne mere. Manje palamudanja, više opreza...
Ljudi, dok se vi ovde prepucavate po političkoj liniji u isto vreme neki ljudi umiru od posledica virusa, o kojem očigledno doktori ne znaju ništa.
Prvo i jedino logično je da se obustave kontakti - ne znam šta tu nije jasno.
Trebalo je odmah na početku uvesti policijski čas koji bi počinjao u 12:00 časova i trajao do 05:00.
Bez politike, bez prepucavanja, neka uvedu odmah ovakav policijski čas na 7-14 dana, kako već procene doktori.
Jako žalosno, da se narodu samo preti, preti i preti. Umesto da se kažnjavaju on koji krše date mere, kažnjavaju se oni koji se pridržavaju mera. Da li oni stvarno misle da smo mi totalni idioti i želimo da uništimo sebe i druge. Svoje greške u radu prebacuju na druge. Razočaravajuće kome se sve dozvoli da javno saopštava svoje mišljenje. Mi koji smo disciplinovani smo ogromna većina, i molim vas da se pristojnije ophodite prema nama. Samo zahvaljući nama je stanje takvo kakvo jeste, a ne zahvaljujući nesposobnima i onima koje krše dogovorena pravila.
Jesi li ti jedini virusolog? Ako i jesi, bavi se naukom jer sad ima i previše posla.
I tebe je dosta u medijima.
Hoćeš li pomoći kolegama psihijatrima kad se odjavi epidemija?
slobodno - budite još veće autokrate i diktatori, nije da smo se juče "upoznali" ..
al, imajte u vidu da će vam ljudi i dalje umirati.
jer svime što je rađeno ili nije (u)rađeno virus se već podosta proširio...
dodatno ograničavanje sloboda i prava građana ide samo na štetu nama, al ići će i vama, na izborima.. virusu na štetu teško da može da ide..
al vi slobodno pokažite da možete biti još nepametnji i još veći diktatori nego do sad :D
Nema tu ni S od struke. Struka se preselila preko.
A gospodin iz članka da ne prima državnu obezbeđenu platu bi garantovano imao drugačije mišljenje.
Zamisli da sedi bez primanja u stanu dok virus ne prođe. Zar ne bi umro od gladi?
sve radite naopako! trebalo je merama sprečiti, tj maksimalno smanjiti grupisanje, okupljanje i ostvrivanje ne-nužnih kontakata. a rezultat mera bio je sasvim suprotan - povećanje grupisanja i okupljanja (u radnjama, apotekama, redovima, na poslu, u fabrikama, prilikom šetnje pasa, ..) .
ograničavanje površine koja se sme koristiti i ograničavanje vremena vodi većem broju ljudi na nekoj površini u nekom vremenu. to je baš osnovni zakon logike.
i umesto da kažete "nismo bili pametni, nismo bili spremni, pogrešili smo, ajmo ispraviti sve što možemo", vi ćete da uvedete još veći teror i veća ograničenja i veće kazne.
jako strašno.
Nije mi uopste jasna sad tolika briga oko zdravlja naroda u poslednje vreme, imate razne gmo uvoznike, matijevica, ove sa gaziranim sokovima itd, spisak je vala poduzi ! Sad u javnost ispadaju razni strucnjaci,imunolizi,pulmolozi, ruski i kineski ,,strucnjaci,, (izvinte agrenti) i svi se pomno slusaju i prate ! Vidim po radnjama od danas bukvalno sve poskupelo,benzin u rumuniji i madjarskoj kosta ispod 90 din za litru !!! Evo vam pljacka uzivo ?!!
Doktore,
panicis bez veze,a verovatno postoji neki razlog koji ne smes da kazes ovog momenta.
Tvoja struka se prilicno izblamirala u pocetku krize pa sada glumite neku brigu preko strogoce da bi bilo sto manje obolelih tj,preminulih.
Mnogo nestrucnosti i nespretnih poteza jer uradila vlast kao i vi zajedno sa njom,sto sta ne stima i nije kako navodite,broj mrtvih nije alarmantan a i sami kazete da obolevaju uglavnom stariji i oni koji vec imaju neku bolest,ima i dosta koji su izleceni i nije im bas nista falilo,tako da PANICARE poput tebe ne treba pustati da javno govore.
Ako neko normalan moze da objasni ljudima sta treba da rade,neka objasni,ako ne moze neka se razboljevaju,od volje im.Samo ne HISTERISI kao predsednik i premijerka,sve ce biti OK.
Kada cemo poceti dobijati ukupne statistike smrtnosti?
Da li su to stariji gradjani?
Da li su mladji gradjani oni sa vec utvrdjenim prethodnim bolestima tj osetljive grupe?
Ako je tako, dajte onda organizaciju koju je onaj manijak Erdogan organizovao...
Jer ovaj celokupni sistem izaziva vece posledice po gradjane jer umanjuje imunitet sto od stresa sto od ne aktivnost...
Ovo ispiranje mozga oko 24h izolacije treba da prestane. Ocekivati od ljudi da se pridrzavaju ovoga je nerealno, vojske i policije da to sprovede nema, a obogaljili bi ekonomiju i psihu mnogih ljudi. Pitatli smo struku, struka kaze treba 2 nedelje svi da sedimo u stanovima, struka se tako oprala odgovornosti i ajmo dalje neko drugo resenje.
Ovaj lik je sa svojim komentarima, smejuljenjem i opštim stavom bio sumnjiv još onomad 15.03. u Utisku nedelje.
Pre neki dan je gostovao na Pinku sa sa sličnim izjavama. Pored Kona, kineskog doktora, a sad i Jankovića kao struke koja više gata nekgo strukuje, a i konstantnog napadanja naroda kao jedinog krivca za stanje od političara kao da smo svi mi užas a oni eto divni, ovi na sve moguće načine pokušavaju da ostvare kredibilitet i nađu izgovor da nas zaključaju 24/7.
Hajde uradite to kad ste već toliko zapeli, videćemo kako i koliko će to potrajati.
Onaj Kon svira gitaru,ovaj vunovlačari.Ako si infektolog zavrni rukave i leči ljude.Srbija prva po umrlima,i poslednja po izlečenima.Alo Kosovo samo jedan umro od virusa.
Bolje da pomru od gladi, a mozda i na druge nacine svi koji ne slusaju Njega, Nju i dvojicu Nebojsa iz BG, nego da ne daj Boze ljudi imaju i malo slobode i dostojanstva! Policijski cas najmanje 10 godina, a posle cemo videti...
Ok, a sad daj sendvic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Imunolog: Bolje policijski čas i da smo najveće autokrate nego da ljudi umiru
Autor: N1
Info
•06.04.2020.
•11:39
Komentari 57
Mentalitet
Da su se građani okupljali i u centru i tamo bi bilo zabranjeno. Zabranjeno je tamo gde su se okupljali kao da se ništa ne dešava, samo se ti seljačino voliš praviti blesav. Kej nije ulica niti je to ikada bio. Samo degeneriku pada na pamet da se u sred epidemije, kada se svakog dana mole i preklinju građani da se ne okupljaju, okuplja na keju.
Ti stručnjaci su stekli svoje zvanje za razliku od jednog lajavog koji je stručan samo iz svoje sebične guzice, koji zna samo da laje i vređa svakoga ko ne deli njegovo "uzvišeno" mišljenje. Verujem da ćete cepati trake jer niste ljudi već ste majmuni kojima ne vredi govoriti, zato su i uvedene ovakve mere jer sa majmunima drugačije ni ne može. Ti si lično, slika i prilika mentaliteta većine građana ove države, nije trebalo dugo da to ispliva na površinu, sam si i bez ikakve prinude to veoma lepo oslikao i bio dovoljno glup da time potvrdiš sve što sam napisao.
Bojan
Vidim ne kažeš ništa o tome a ni u jednoj od navedenih država nisu uvedene blokade ulica, ali bilo je iluzorno očekivati da se čvorovićevski talog poput tebe bavi činjenicama. Što se tiče zabrane okupljanja, ako važi važi svuda, onda se svuda sprovodi - i na keju i u centru - i to na onima koji se okupljaju, a ne ograđivanjem ulice. A kej jeste ulica, to što ti misliš da nije zato što ne možeš tuda da prođeš automobilom samo pokazuje kakva si nedokazana seljačina. I to što se može proći drugim putem ne znači da je blokiranje prolaza prihvatljivo, ne postoji ulica u ovom gradu koja se ne može zaobići, pa ipak samo degeneriku pada na pamet da je u redu neku zatvoriti.
A ti stručnjaci kojima viriš iz zadnice su posebna priča, evo ima već dve nedelje kako im se razboljevaju samo medicinski radnici i bolesnici jer ne znaju da im odrede adekvatne mere zaštite, a još uvek lupetaju da je narod kriv što se šeta. E ima da cepamo trake i prolazimo, a majmuni poput tebe mogu samo da gledaju.
Ajde sad pali izbeglico s Tvitrera, čekaju te na drugoj vesti da baljezgaš kako je inteligentna ideja paralisati državu od petka do ponedeljka.
Mentalitet
Slažem se sa vama, očigledno je da tokom ove krize na površinu usplivavaju svakakve budalaste izjave operisane od realnosti, pa tako i ova tvoja. Sve te masovne žurke su se odigravale i u Srbiji i to čak i nakon uvođenja vanrednog stanja, pa čak i proslave rođendana. Zabrana okupljanja - u Srbiji se okupe na keju. Ogradi se kej - traka se pokida. Kej isto tako NIJE ni ulica, vidiš kako imam i ja velika slova, i ako je zabranjeno kretanje ne znači da je nemoguće stići iz tačke A u tačku B. Ako je nešto zabranjeno, zabranjeno je, to vama tupoglavima nikako ne ulazi u glavu. Da li je zabrana opravdana ili ne može biti predmet diskusije pa i građanske inicijative, ali to ne znači da imaš pravo da bahato kršiš zabranu jer "ti znaš bolje", jer nažalost imamo previše takvih budala koji uvek "znaju bolje", pa kada vas puno "pojedinaca" koji "znate bolje" krenete da se ponašate bahato kako jedino i umete, ne postoji dovoljno ljudskog resursa da se nadgleda svaki pedalj države i spreči svaka budala u kršenju zabrane okupljanja, usled čega smo sada svi obuhvaćeni takvim merama. I o tome sam upravo i govorio, o mentalitetu građana ove države, uvek znate bolje, uvek ste prvi da popljujete stručnjake i one koji nešto rade i isto tako ste uvek prvi da se nađete uvređeni kada vam neko ukaže da to nije normalno ponašanje. Ventilirate svoje političke stavove kroz nešto o čemu ne znate apsolutno ništa.
Bojan
Očigledno tokom ove krize na površinu isplivavaju svakakve budalaste izjave operisane od realnosti, pa tako i ova tvoja. U svim zemljama koje imaju ozbiljne probleme s epidemijom - npr. Italija, Španija, Francuska, SAD, imamo slučajeve da su se organizovale masovne žurke posle pojavljivanja virusa u zemlji, a recimo u Italiji se to dešavalo čak i posle uvođenja policijskog časa u tolikoj meri da su ih kineski stručnjaci na to javno upozoravali. Takođe na internetu imaš na stotine, verovatno i hiljade snimaka na kojima policija zaustavlja i kažnjava ljude koji se šetaju tokom policijskog časa (što ovde na keju NIJE bio slučaj), a na nekim od njih možemo da vidimo i da građani pokušavaju da se fizički suprotstave policiji.
Još jednom, ništa od toga ne opravdava neodgovorno okupljanje u grupama, ali policija je dužna da postupa prema onima koji se tako ponašaju, a ne da blokira normalan saobraćaj - jer kej NIJE samo šetalište.
Nažalost, kao što se pokazalo i sa uvođenjem policijskog časa za vikend, mi ovde imamo sistem koji nije u stanju da rešava pojedinačne probleme, nego povlači široke poteze koji donose barem podjednako štete koliko i koristi - a za njima dolaze i svakakvi pojedinci koji takve poteze pokušavaju da opravdaju.
Mentalitet
Dr
Bojan
Netačno. U desetinama zemlja je stanje ozbiljnije nego kod nas, a u dvostruko više ima primera da se građani ponašaju neozbiljno i neodgovorno. Postoje situacije u kojima policija interveniše i rasteruje okupljanja, ali ne znam ni za jedan primer blokiranja gradskog saobraćaja van policijskog časa. Hoćeš da pokušaš ponovo?
Mentalitet
Mentalitet
Новосађанин
Зашто се то Немци разликују по предузетим мерама и резултатима истих у односу на остале европске земље а и нас ?
Не прихватам објашњења да се ми у Србији не поредимо с другима јер смо другачијег(како се углавном подразумева под овим)менталитета и још запуштеног, како например, кидамо траке којима су ограђени забрањени предели и простори за шетњу и тд. Рецимо у Немачкој, таквих забрана и ограђених простора није ни било као ни ограничења кретања на јавним местима и просторима. А оно "пипање
хлеба" као тенденциозне примере наше заосталости не бих ни помињао.
Ако је ипак МЕНТАЛИТЕТ фактор на којег треба обратити пажњу и који прави разлику онда је то свакако менталитет политичара и људи који воде ову земљу и тај и такав МЕНТАЛИТЕТ је вредност за поређење у односу на политичаре и људе који воде друге земље.
Тај и такав МЕНТАЛИТЕТ прави разлику а уважени гоосподин имунолог се менталитету ових наших политичара управо уподобљава оваквом изјавом. Да не кажем да им се -шлихта.
Trabant limuzina
Aha
Ptić Rugalac
DonJuan
Dejan
Marijan Stanovic
Onda cu da vidim junake tada i sada.
Onda cu im postaviti pitanja sa presudama od par miliona eura svakome gradjaninu.
Nemas prava da uvodis policijski cas ako to SKUPSTINA NIJE IZGLASANA.
To je najdrskije krsenje osnovnog ljudskog prava.
-pravo na zivot
-pravo na identitet
-pravo na slobodu kretanja
Tu je Evropa nemilosrdna.Lako ces ti korumpirati domacu bagru od medija i takozvane"novinare".Korumpiraj one gore u Briselu.
Svi koji sada pricaju o 24 neustavnom "policijskom casu" u tuzbi navesti zajedno sa njihovim maticnim brojem gradjana imenom i prezimenom.
Ako si sposoban nesto da uradis uradi.Ako nisi nemoj da se sluzis diktaturom kako bi opravdao svoju totalnu nesposobnost.Pa niko nije na grani raso.Ako ste vi sa grane ostali nisu.
@Mentalitet
Bojan
Ako ćemo pravo, u tim zemljama takođe policiji nije palo na pamet da blokira ulicu trakom jer njom šeta previše ljudi. A kej nije samo šetalište, nego ulica kojom se kreću pešaci i biciklisti.
@Mentalitet
Prodavnica? Nikada!
ns
@Imunolog
asd
"Moj život, moja stvar"
Tvoj život jeste tvoja stvar ali ako ugroziš nečiji tuđi život to više nije tvoja stvar nego stvar države tj. tužilaštva...
Mentalitet
Pera
struka
Razumem da ovi imunolozi nemaju pojma o ekonomiji, psihologiji, sociologiji i da ne vide koliko potpuno zatvaranje moze biti stetno za ekonomiju i psihu, ali pobogu doktori su - kako ne znaju sta se desava sa, recimo, zdravljem srca, kad si okovan u stanu, ne kreces se nikuda?
I ako ste tolika struka, smete li da kazete da dok nema vakcine ovaj virus ne ide nikuda, i da ce stalno biti zarazenih i da ce stalno umirati neki broj ljudi od njega? Ili je to jos uvek tabu reci? Jos smo u onoj fazi kad se pretvaramo da cemo i bez vakcine istrebiti virus u Srbiji i savrseno kontrolisati granice i aerodrome da ne udje virus u Srbiju? Kao sto je Kina toboze istrebila virus, gde njihova "struka" kaze da imaju 0 novozarazenih? I to treba neko da veruje, da u zemlji sa milijardju ljudi, odakle je virus krenuo, imaju 0 novozarazenih? I njih vi slusate kada su u pitanju drustvene mere (a ne dijagnostika, terapija ili tako nesto)?
Ai sve dok se pretvaramo da cemo "pobediti" virus bez vakcine, nasa "borba" moze da traje koliko god nekome odgovara da ona traje... i sa kojim god merama.
Matematicar
Fizicka aktivnost dozvoljena svaki dan:ALI podijeliti ljude u grupe po godistima na 0-16,16-35,35-50,50-65 i 65+ godina, to je 5 grupa ljudi i jos ih podijeliti npr po godini rodjenja par-nepar i dobijamo 10 grupa.
pa dozvoliti svaki dan po sat i po fizicke aktivnosti za svaku grupu.I rotirati svaki dan termine(kao u kaznionicama).To je 10 grupa po sat i po=15 sati, od 06-21h.Vikendom se dobija 4 sata,jedna grupa u subota jedna u nedelju(da mogu da odu u prirodu).Grupe ne vaze za porodicu,porodica ide u grupu u kojoj je glava kuce jer se drze zajedno.
PRODAVNICE: Drzati 24h otvoreno, da se ne prave guzve za prehranu,higijenu i lijekove. Za ostale tipove prodavnica uveesti isto sistem grupa.
PRACENJE:Uvesti SMS sistem pracenja, svaki gradjanin javlja sms-om kada ide u rekreaciju, za prodavnice se javlja samo ako ide u neke druge koji nisu hrana lijekovi i higijena.Za hrane lijekove i higijenu bez sms-a se ide do 500m od kuce, za sve preko potreban sms.
Osim ovih mjera,umjesto 24sovnog zatvora uvesti temporary volontere, dakle mozes da biras da budes volonter npr 2 dana sedmicno, ili jedno popodne sedmicno, ili koliko kome odgovara-izadjes iz kuce mimo svoje fizicke aktivnosti koja ti je dozvoljena taj dan, pomognes drugima, bolje se osjecas.
I ponavljam, ovo sve bis e uvelo ako BAS MORA,jer je ovo bolje od neorganiziranog 24satnog karantina.
Užas
svašta..
06.04.2020 • 12:28
Kombinacija policijskog časa.."
E, Dimitrije ....Moj život, moja stvar nikom država ovde nije dala život a ponajmanje ti osim, možda svojoj deci. Ali od devedestih je itekako oduzimala, padom standarda, višekratnom krađom plata i penzija a bome i ušteđevina, ukratko komentar ti je jadan kolko i država.
Emil Meleg
Raditi se mora i u ratu i( vanrednim situacijam), poljoprivreda, zdravstvo trgovina, čistoća, el privreda i dr.. Molim vas ne otežavajte nam rad. Sa 63 god. hroničn i srčni bolesnik imam 24 radna dana u martu i 40% manju platu za mart.
Pozdrav razumu.
Shin Sekai
Jedan predlog
Dragana
Druga vodi malu decu u radnju,deca hvataju kolica i stvari u radnji pa ruke u usta!!!
MAJKE I ONE BUDUCE ZASTITE SEBE I VASE DETE !!!
Setajte decu bar gde nema gomila ljudi a u radnju zamolite nekog da ode umesto vas.
Ujedno apelujem na nadlezne da uzmu u razmatranje da zabrane ovoj kategoriji da izlazi u guzvu gde ima nekoliko desetina ljudi.
Izolacija
Zatvaranje škola, kafića, ograničavanje okupljanja u velikim grupama to je sve OK, ali da se šetnja po šumi ili parku smatra krivičnim delom to je stvarno besmisleno. Ko se još zarazi virusom tako što je trči po keju? Zabrana boravka na vazduhu će napraviti više štete nego virus.
Mile
Blajv
Pa da, bolje je da ljuštimo brlju i bijemo decu po glavi, pa da izrastu u mentalno oštećene botove poput tebe.
Calc
Ne samo da može, nego se mere za to već i primenuju. Nisu ljudi glupi, samo im treba lepo objasniti šta i zašto da rade odnosno ne rade. I treba to stalno ponavljati, edukovati ljude, umesto kojekakvih svakodnevnih pretnji.
Policija i komunalna policija treba da šetaju i upozoravaju ljude da drže odstojanje i ne okupljaju se. Umesto toga, njih preko dana ni nema, a onda posle, kada nema praktično nikoga, jure i strogo kažnjavaju one koji su se iz ko zna kog razloga našli napolju, čak i kada teško da ikoga može da ugrozi čovek sam u pustoj ulici ili na njivi.
gradjaninX
Frajla
Ptić Rugalac
Dimitrije
Prvo i jedino logično je da se obustave kontakti - ne znam šta tu nije jasno.
Trebalo je odmah na početku uvesti policijski čas koji bi počinjao u 12:00 časova i trajao do 05:00.
Bez politike, bez prepucavanja, neka uvedu odmah ovakav policijski čas na 7-14 dana, kako već procene doktori.
Giga Moravac
Gradjanin
Dr
I tebe je dosta u medijima.
Hoćeš li pomoći kolegama psihijatrima kad se odjavi epidemija?
ha
al, imajte u vidu da će vam ljudi i dalje umirati.
jer svime što je rađeno ili nije (u)rađeno virus se već podosta proširio...
dodatno ograničavanje sloboda i prava građana ide samo na štetu nama, al ići će i vama, na izborima.. virusu na štetu teško da može da ide..
al vi slobodno pokažite da možete biti još nepametnji i još veći diktatori nego do sad :D
PetarPP
A gospodin iz članka da ne prima državnu obezbeđenu platu bi garantovano imao drugačije mišljenje.
Zamisli da sedi bez primanja u stanu dok virus ne prođe. Zar ne bi umro od gladi?
aliii
ograničavanje površine koja se sme koristiti i ograničavanje vremena vodi većem broju ljudi na nekoj površini u nekom vremenu. to je baš osnovni zakon logike.
i umesto da kažete "nismo bili pametni, nismo bili spremni, pogrešili smo, ajmo ispraviti sve što možemo", vi ćete da uvedete još veći teror i veća ograničenja i veće kazne.
jako strašno.
Mitar
Dejan
Podbarac Original
panicis bez veze,a verovatno postoji neki razlog koji ne smes da kazes ovog momenta.
Tvoja struka se prilicno izblamirala u pocetku krize pa sada glumite neku brigu preko strogoce da bi bilo sto manje obolelih tj,preminulih.
Mnogo nestrucnosti i nespretnih poteza jer uradila vlast kao i vi zajedno sa njom,sto sta ne stima i nije kako navodite,broj mrtvih nije alarmantan a i sami kazete da obolevaju uglavnom stariji i oni koji vec imaju neku bolest,ima i dosta koji su izleceni i nije im bas nista falilo,tako da PANICARE poput tebe ne treba pustati da javno govore.
Ako neko normalan moze da objasni ljudima sta treba da rade,neka objasni,ako ne moze neka se razboljevaju,od volje im.Samo ne HISTERISI kao predsednik i premijerka,sve ce biti OK.
Coravi deka
Da li su to stariji gradjani?
Da li su mladji gradjani oni sa vec utvrdjenim prethodnim bolestima tj osetljive grupe?
Ako je tako, dajte onda organizaciju koju je onaj manijak Erdogan organizovao...
Jer ovaj celokupni sistem izaziva vece posledice po gradjane jer umanjuje imunitet sto od stresa sto od ne aktivnost...
rale
Edi
Pre neki dan je gostovao na Pinku sa sa sličnim izjavama. Pored Kona, kineskog doktora, a sad i Jankovića kao struke koja više gata nekgo strukuje, a i konstantnog napadanja naroda kao jedinog krivca za stanje od političara kao da smo svi mi užas a oni eto divni, ovi na sve moguće načine pokušavaju da ostvare kredibilitet i nađu izgovor da nas zaključaju 24/7.
Hajde uradite to kad ste već toliko zapeli, videćemo kako i koliko će to potrajati.
/
Dragan
Djole
Niko ne zeli da ostane bez oca, majke, dece,...
B
Ok, a sad daj sendvic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H