Autor: Beta, 021

Info
14.05.2020.
07:09
Advokat Rodoljub Šabić, stručnjak za pravo na zaštitu podataka o ličnosti i prvi poverenik Srbije za tu oblast, ocenio je da je Vlada Srbije dužna da građanima pruži sve relevantne informacije o tome gde se obrađuju podaci o ličnosti prikupljeni pri prijavljivanju za jednokratnu državnu pomoć od 100 evra.
  • Citalac

    15.05.2020 08:27
    Ne shavatam jednu stvar
    Jeste nacin na koji su sve odradili u najmanju ruku "smesan" i ne zelim da komentarisem taj deo.
    Osvrnucu se samo na deo oko nasih podataka.
    Pa zar nemaju vec sve te iste i kompletnije podatke o gradjanima u bazi mup-a , pio fonda itd.?
    Ne vidim cemu halabuka u tom smislu.
    A druga stvar jeste da su mogli po automatizmu da otvore namenske racune na, recimo, 3 meseca, pa onda ko hoce da podigne novac, podigne a ko nece -zdravo.
    Samo toliko.
  • Gladan sam a debeo

    14.05.2020 14:51
    Pretpostavljam da je problem i razlog zbog koga su uvedene ove prijave za novac, to sto se broj ljudi u birackom spisku i broj ljudi koji realno zive u Srbiji veoma razlikuju. Kada bi novac delili prosto svima, u nekom momentu bi se u budzetu pojavila cifra na osnovu koje mozete tacno utvrditi (podeljeno sa 100 evra) koliko zaista ima ljudi u Srbiji, sto je podatak koji u ovom trenutku ne mozete nigde zvanicno i pouzdano dobiti.... P.S. @nenad m... "Naprotiv, sve je jasno.." Ako je sve jasno, evo pitanja: Ako nemate racun u banci i od ponudjenih opcija odaberete Mobi Banku (Telenor), kako cete podici novac? Kod te banke (i Mts Banke cini mi se) novac se moze podici jedino sa bankomata, a za sta vam treba kartica, koju ne dobijate sa ovim namenskim racunima. Ni banke jos uvek nemaju resenje za ovaj problem, ali bitno da je Vama sve jasno...
  • Preambula

    14.05.2020 14:27
    Rekli su nakon sto prodje Akcija -da ce izbrisati sve podatke. Na -Majke mi . Vodj je garancija.
  • skankhunt42

    14.05.2020 13:58
    Nije bilo logičnije.
  • Nina

    14.05.2020 13:08
    Lakoća življenja
    Kako je vama "osvešćenima" lako u životu....svi koji imaju iole drugačije mišljenje su "botovi" i "sendvičari", a "država" šta god da uradi je jedna velika "prevara"....uživajte u svojoj "dalekovidnosti".
  • Pera

    14.05.2020 13:05
    Prevaranti moraju da znaju ko su im potencijalne žrtve. Da ne gube energiju na neaktivne i nepostojeće.
  • Јое

    14.05.2020 12:05
    @x
    Колико је тупавих људи у овој Србији, то је чудо једно.

    Држава већ има све податке о свима нама. То значи да држава зна ко све има право на ову помоћ и који су његови подаци, јер само они са подацима које има државе испуњавају те услове (држављансто = ЈМБГ и боравак = лична карта). Ако је тако, онда је једноставније да оних 1% који не желе помоћ, пошаљу своје податке и буду избрисани са списка, него да оних 99% који желе помоћ шаље своје податке, како би одузимањем оних 1% било избрисано са списака. Паре се једноставне уплате у једину домаћу банку, Поштанску Штедионицу и решен проблем.

  • Milosavljević

    14.05.2020 12:04
    Nema upita za tekući račun!
    A na koji broj računa? U upitu je samo ime banke i kraj.Nema upita za broj računa!

    Znači da država ZNA u kojim sve bankama imate račune automatski čim joj ostavite JMBG i da Vam može blokirati račune a da vi toga nista svesni ostavljanjem JMBG državi.

    I može Vam automatski pratiti SVE UPLATE PREKO SVIH RAČUNA U SVIM BANKAMA U SRBIJI nakon ostavke JMBG.I ništa joj ne mozete.Apsolutno ništa.


  • Darko

    14.05.2020 11:43
    @NIA
    Slobina pljacka izbora ce biti mala maca naspram 21.06. Zivi bili pa videli.
  • Sve stručnjaci

    14.05.2020 11:39
    @Nikola
    Vidite tačno zbog ovoga ste morali kompletirati svih osam godina obaveznog osmogodišnjeg obrazovanja. Da jeste, primetili biste odmah da vaša izjava od 240 isplata mesečno znači da će za 2 miliona građana to sve trajati skoro 700 godina. Možda biste trebali onda razumeti da su te vaše "informacije" veoma upitne ako se uzme u obzir da vi ne umete ni da podelite dva broja.
    Uzgred, veoma sam zainteresovan za te vaše "garancije isplate". Kako kad inače nešto plaćate, na primer vaše račune, garantujete da ćete ih platiti?
  • nenad m

    14.05.2020 11:28
    Naprotiv, sve je jasno..
    "..U istom kontekstu sasvim je nejasno zašto se ne traži da se izjašnjavaju penzioneri,.."
    - "Nejasno je" zato sto ne poznajete postojece sisteme elektronskog placanja odn. ko sve, kome i kako, distribuira drzavni novac.
    - Penzioneri su "obuhvaceni automatski" i njima ce ovih 100EUR u dinarskoj protivvrednosti biti uplaceni preko fonda PIO, preko koga vec primaju penzije (PIO ima azurnu bazu penzionera).
    - Slicno vazi i za sve osobe koje primaju neki vid socijalne pomoci. I oni su "obuhvaceni automatski" a novac ce im biti uplacen preko fonda Socijalnog osiguranja, preko koga im se uplacuju razna socijalna primanja (FSO isto ima azurnu bazu svojih korisnika).
    - Svi ostali punoletni drzavljani Srbije (koji su evidentirani u bazama banaka ili nigde) se prijavljuju ili preko portala Uprave za trezor ili telefonom-kad im proradi kol-centar.
    - Osnovna objasnjenja imate na linku https://www.trezor.gov.rs/src/news/2020_05_13/
    sa koga skidate pdf-fajl "Najčešća pitanja i odgovori.pdf" (u kome pise sve ovo gore).
  • DonJuan

    14.05.2020 11:17
    Naravno da je bilo logicnije, ali ova vlast nema mnogo veze ni sa logikom ni sa zdravim razumom.
  • NIA

    14.05.2020 11:12
    ????
    DA DOBIJU BROJ JMBG I LK PA JE ONDA LAKO JE DOCI I DO DRUGIH PODATAKA. Ime prezime, adresa, godina, imovina........ Ovo je osmisljeno iz drugih razloga ne zbog 100 avAra. Brnabickin brat ce znati sta sa tim dalje. Verovatno traze onih 1,2 miliona gradjana koji su na birackim spiskovima xa xaxxaxaaa
  • x

    14.05.2020 11:11
    y
    zamolo bih gospodina šabića da mi uplati 1 dinar na račun, a da mu ne kažem ništa o sebi i svom broju računa, čisto da vidim kako on to zamišlja tehnički da izvede, kad je tako pametan.
    pa kad to uradi i objasni mi kako je to uradio, vratiću mu tih 1 dinar na isti način.

    ova "treba mi informacija neću informaciju moram informaciju ne smem informaciju" igranka mi sve više liči na monti pajtona, mogu vam reći.

    i ako iko sumnja sa koje sam strane barikada, neka slobodno prelista moje dosadašnje komentare.
  • Orvelovski

    14.05.2020 11:06
    Vratite mu njegove igracke
    Da se izjasne oni koji ne zele? Interesantan koncept. Zamislite na vasem vencanju maticar kaze neka se izjasni onaj ko ne zeli da stupi u brak. Svi cute. I to je to. Kraj. Da li to znaci onda da svi koji su cutali zele da stupe u brak? Cija supruga postaje ta mlada, posto nema nikog ko ne zeli da stupi u brak? Ova logika je ravna ovoj koju zastupa covek koji ne moze da prezali gubitak funkcije za koju je mislio da mu je bogom dana. Ali to su balkanska posla, nije bitno da znam sta hocu, bitno je da znam sta necu.
    Vajmja oca, koje ludilo u svilenim rukavicama.
  • Nikola

    14.05.2020 11:05
    a isplata nakon 5 godina
    Ono što većina građana ne zna je neslužbena informacija iz određenih državnih vrhova i državne administracije jer brat mi radi tamo u Srbiji da će uplate ići periodično odnosno 60 uplata nedeljno od ukupnog broj prijavljenih gradjana 2 ili 3 miliona nebitno ili 240 mesečno.

    Dalje izračunajte sami. Otprilike to je period od nekih 5 godina.Minimum.Za tih 5 godina necete smeti nista da se pobunite protiv "vlasti" jer Vam ih nece dati ako bilo sta pricati protiv"vlasti".

    Ali zato "vlast" za tih 5 godina koliko će trebati nezvanično da se isplati tih 100 eurića ima Vaš JMBG i sve ostalo i drži Vas u šaci.

    Ako Vas država laže i kaže "100 eura ali ne znamo tačno kada će biti isplaćeno" trebate reći državi pre ostavke svojih podataka"kad bude isplata u roku od sedam dana po ostavci JMBG onda ću Vam dati svoje podatke..Ako ne garantujete isplata u prvih 7 najkasnije 15 dana po ostavci mojih podataka nećete ih ni dobiti"

    Molim novinare da istraže ovu informaciju o UČESTALOSTI isplate tih 100 eura.DAkle dobri i nasamareni ljudi u Srbiji tih 100 eura ćete dobiti u najboljem slučaju u narednih 5 godina.U teoriji.U praksi niko ne zna.Niko ne garantuje nijednim potpisom.Gde je potpis bilo kog državnika da ćete biti isplaćeni u roku od 7 ili 15 dana po ostavci JMBG?Reko Vam predsednik na televiziji i vi sve verujete?Gde je potpis?Gde je garancija isplate?Koja je garancija isplate osim pojavljivanja predsednika na televiziji?

    Čitamo se ovde nakon 30 ili 90 ili 365 dana.
  • www

    14.05.2020 11:02
    svim veselim botovima iz ćoška
    Hajde da još jednom pojasnimo svim ovim botovima koji rade za džabe, a ne za sendviče: tačno je da država MOŽE da sazna sve o vama na osnovu vašeg matičnog broja, ali VI ne možete! Ne, nećete moći na osnovu matičnog broja građana da saznate njegovo ime i prezime, osim ako ne provalite u bazu MUP-a, ili nekog drugog organa koji ima te podatke. Sam JMBG sadrži podatke o vašem datumu rođenja i polu, ali ne i vaše ime, ono je u BAZI, ne u broju! Naravno da država može da dođe do broja vašeg računa u banci, ali samo u dva slučaja: ako vi to sami odobrite (što se od vas i traži u ovom slučaju) ili po nalogu suda. Nije sporno da država može da prekrši ovo pravilo, a možda to i čini, ali ne može to da učini JAVNO. Zato vi morate da se prijavite, ako hoćete da država uplati nešto na vaš račun. Ovom nazovi gospodinu koji me uporno vređa i tvrdi da u SAD država zna adresu građana: da, zna, baš kao i naša. Ali, baš kao i naša, NE SME da koristi te podatke, bez odobrenja građana ili suda! Zato se ovde (SAD) popunjava jedno mlion obrazaca da bi se dobio famozni Trampov ček! Mada, lično ne poznajem nikog ko je taj ček do sada dobio. Kad bude iko dobio, javiću! Pozdrav svima koji jedino znaju da drugima lepe etikete i trućaju gluposti!
  • Simo

    14.05.2020 11:01
    Banana
    Bilo je logicno, ali kad ti drzavu vode ometeni i nadobudni korumpirani ljudi onda mora sve kontra.
  • Uros

    14.05.2020 10:21
    @www
    Nemoj da lozis ljude, nije ti ovo Nemacka sa jakim pravosudjem. Ovo je srpsko korumpirano ui kriminalizovano pravosudje. Muljanje sa firmama, podacima je ovde kao dobar dan. Kada SNS ode sa vlasti e tada ces videti kakvo je mafijanje ovde na delu. Nemoj se praviti naivan, to su lopovska i mafijaska posla i gradjani to moraju da znaju sa kim imaju posla. Da plagijatoru dajem svoj JMBG, broj racuna, moram biti stvarno poremecen i mentalno bolestan.
  • Sve stručnjaci

    14.05.2020 10:18
    @stefan i ankica
    Ono što je potrebno, osim da prestanete da ponavljate isti komentar a sa različitim potpisima i prestanete da lažete da je traženo i ime i prezime pored JMBG i broja lične karte, je i da navedete kako su članovi zakona koje ste preneli narušeni-prekršeni. Dakle gospodine ili gospođo ili šta god da ste, kako je ovom prijavom za pomoć državnom organu narušena ijedna jedina odredba ovog zakona? Razumeću ako ste glupi ili oboleli od paranoidne šizofrenije te živite u uverenju odnosno paranoji da država uopšte nema vaš JMBG i broj lične karte te stoga te podatke morate držati u potpunosti sakrivene od državnih organa jer ćete otkrivanjem tih podataka državi koja vam je te podatke i dale ugroziti svoje "pravo na identitet". Lično bih vam najiskrenije preporučio lečenje.
  • Ivan

    14.05.2020 10:16
    Svako ko im (exRadikalima i lopovskim zutima) posalje JMBG, broj racuna treba da se seti predsednickih izbora, Tome i Vucica sa dzakovima navodno falsifikovanih glasackih listica.
  • Robot

    14.05.2020 10:14
    @www Sendvičaru, ako ti živiš u SAD (zemlji u kojoj nemaju pojma gde ko živi) ja sam američki predsednik. Još jednom, prijatan ti bio današnji parizer!
  • stefan i ankica

    14.05.2020 10:02
    prijavati evropi sta se radi
    To sto se radi sa ovim "prijavljivanjem" za 100 eura "pomoci" i potrazivanje JMBG i broja licne karte i imena i prezimena gradjana Republike Srbije koja je potpisnica Konvencija o ljudskim pravima se krsi jedan od prvih i osnovnih ljudskih prava-pravo na identitet.

    ZAKON
    O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA O STABILIZACIJI I PRIDRUŽIVANJU IZMEĐU EVROPSKIH ZAJEDNICA I NJIHOVIH DRŽAVA ČLANICA, SA JEDNE STRANE, I REPUBLIKE SRBIJE, SA DRUGE STRANE
    ("Sl. glasnik RS - Međunarodni ugovori", br. 83/2008)

    Član 81

    Zaštita ličnih podataka

    Srbija će uskladiti svoje zakonodavstvo koje se odnosi na zaštitu ličnih podataka sa komunitarnim zakonodavstvom i ostalim evropskim i međunarodnim propisima o privatnosti, nakon stupanja na snagu ovog sporazuma.

    Član 86

    Sprečavanje i borba protiv organizovanog kriminala i ostalih nezakonitih aktivnosti

    Strane će sarađivati u sprečavanju i borbi protiv kriminalnih i nezakonitih aktivnosti, organizovanih ili drugih, kao što su:

    d) krađa identiteta;


  • www

    14.05.2020 09:51
    @Robot
    Hajde' se VI malo raspitajte šta, recimo, treba da urade Amerikanci da bi dobili pomoć od države. Ako znate da čitate! A to da mene optužujete da sam bot, dok VI inkasirate pare od svoje stranke se u psihologiji zopve transfer. Na kućnu adfresu, koješta! U SAD, gde ja živim, ni uvid nemaju u to ko gde stanuje! Kakva kućna adresa, kakve gluposti! Kako mali Đokica zamišlja državu!
  • pametni sendvičar

    14.05.2020 09:29
    botovski naučnik
    @ www
    daj mi svoj JMBG ,rećiću ti kako se zoveš,gde živiš(zašto to samo ti znaš-verovatno za sendvič dnevno ili nedeljno) ,dići ću kredit kod banke na tvoje brojeve JMBG-a bez imena.
    Prijatno ti bilo
  • Robot

    14.05.2020 09:22
    @www Gospodine www vi biste, kada već imate želju da se pravite pametni, MORALI da znate da su građani normalnijih država dobili čekove na kućnu adresu poštom, sve sa propratnim pismom od strane predsednika. Nikome nisu morali da se javljaju i nikome nisu morali ništa da objašnjavaju. Nadam se da će vaš sendvič danas biti kvalitetniji i da nećete puno podrigivati.
  • Analiza

    14.05.2020 09:12
    Ko je pažljivo pročitao uredbu, naročito prvu tačku prvog stava člana br. 4, mogao je da vidi da će registar sadržati sve punoletne osobe, bez obzira na to da li se prijavila za 100e ili ne.
    Uredbom su ozakonili to da Ministarstvo finansija (Siniša Mali) ima takav registar. Gde sve takav registar može da stigne možemo pustiti mašti na volju, a o razlozima možemo samo da teoretišemo. Ukratko, bojazan g. Šabića je na mestu.
  • Novosađanin

    14.05.2020 09:05
    hmm
    E ovih pametnjakovića ima na izvoz. Drzava je izdala dokumente koje im sad dajemo na uvid. To znaci da drzava, sto je logicno, ima vec sve nase podatke. Cemu frka?
    Mnogi se hvale kako njima ne treba 100e. Ok. verujem da ne treba svima alli.. uzmi tih 100e pa ih doniraj u dobrotvorne svrhe, daj ih nekom iz komsiluka kome znace ti novci. Svako od nas zna nekog ko nema za hranu... Budi human, ne hvali se kako ti pomoc ne treba. Hvali se time da si donirao novac za veće dobro.
  • Komentar

    14.05.2020 08:56
    @Djuka
    Ako je tako gde se i kako izjašnjavaju ovi što neće 100 E.
    Nemojte da se pravimo ludi, za..ju nas sve od reda. G-din Šabić je upravu. Za svakog normalnog bi bilo jasno da je trebao da se postavi sistem da se izjasni onaj ko neće!
  • rale

    14.05.2020 08:49
    Sve je to pitanje moći i manipulacije koje nema puno veze sa zdravim razumom. Ako ja tebe nateram da makar digneš ruku i moliš da ti dam 100 eur, to je sasvim drugačiji odnos nego da ja svima uplatim 100 eur, pa ako neko neće neka se javi - što je krajnje podanički odnos. U principu isti mafijaški princip koji koristi Palma u svojim čuvenim donacijama 2000 dinara, ako mu neko dođe na noge i snimi se pred kameru kako moli.
  • www

    14.05.2020 08:35
    Ne, nije logično, jer da bi neko dobio moj broj računa u banci mora dobiti od mene dozvolu, upravo u obliku ove prijave. To bi gospodin Šabić MORAO da zna. Drugo, ako uz moj matični broj ne ide ime, onda se taj podatak ne može zloupotrebiti, ma gde se izvozio. Može jedino u slučaju da neko upadne u bazu MUPa, ili neku drugu u kojoj je moj matični broj povezan sa mojim imenom. Ali, ako se to desi, ovo što se prijavljuje nema baš nikakvog značaja. Ovako, međutim, ako neko ima samo matični broj, bez imena, to nema nikakvu upotrebnu vrednost, I to bi gospodin Šabić morao znati. Ako zna, onda je ovo što piše politička kampanja bez značaja.
  • Login

    14.05.2020 08:33
    castle.rs
    Botovi su se vec upisali i podelili pluseve medjusobno
    Izgleda da imaju pik na sabica u centrali zamka.
  • lecce

    14.05.2020 08:27
    Vlast prvo ispali meru koja joj populisticki ide u prilog,, da ce svi punoletni sa sedistem boravka ovde, a drzavljani srbije dobiti po 100 evra.

    Onda dolazi problem, tj sama realizacija. Koliko takvih gradjana ima?

    Onda se izmisli razlog da opozicioni tajkuni nece taj novac, pa eto oni koji hoce neka se prijave.

    Na brzinu sklepano, ali im radi posao zbog izbora.
  • Joca

    14.05.2020 08:18
    Racionalno
    Racunica je: 5,5 mil. X 1min. Rezultat je 5 500 000 minuta na internetu neto a o bruto da ni ne spominjemo. Pitao bih nadlezne, jel koriste oni olovku kad povlace ozbiljne poteze.
  • Djole

    14.05.2020 08:17
    Sabicu, Sabicu,...
    Pa rialiti mora da ide.
  • Djuka

    14.05.2020 08:04
    Logicno - izjasnite se!
    Ne, gospodine Sabic, logicno je da se izjasnite o svakoj promeni statusa - pozitivnoj ili negativnoj. Logicno je, jer slobodan covek izrazava svoju volju za nastupanje posledice, a ne iscekuje ravnodusno njeno dejstvo. Dakle, ako se ne izjasnim - podnesem zahtev, nista se nece posledicno desiti i moja sloboda je u potpunosti ocuvana.
  • dejan

    14.05.2020 07:59
    Neke su već zvali i telefonom da pitaju da li će da glasaju za SNS.
  • ex Pezos

    14.05.2020 07:58
    SUMNJA
    Citajuci , pazljivo , tekst nisam mogao da se uzdrzim od komentara.Akcenat je na "zastiti i sigurnosti " podataka.
    Mozete me etiketirati hejterom , zaverenikom , ili kako vec , ali iskreno sumnjam da nece biti zloupotrebe podataka.
    Promenom rukovodstva u NS-GASu , dobih dopis da dostavim JMBG "zbog azuriranja podataka" , u organizaciji penzionera nude spisak za kapilarne glasove (koji odbih) i uz svako uclanjenje i obnovu potreban JMBG ???
    Kaze dalje gospodin Sabic , pita se , zasto nisu trazeni podaci penzionera , pa putem PIO Fonda isti su im vec dostupni .
    Pitam se , sta cemo "prodati" za tih sto eura ???
  • Laki je nervozan

    14.05.2020 07:42
    Ma šta vam je
    Manite se više teorija zavere... Sve podatke koje smo ostavili imaju o nama. Šta se tu novo, epohalno dogodilo? Samo da kritikujete. Užasno me nervira ovo konstantno negodovanje bez bilo kakve ideje. Osim ideje imaš kapu, zašto imaš, nemaš kapu zašto nemaš.
  • Грађанин

    14.05.2020 07:27
    Глупости
  • Pera

    14.05.2020 07:21
    Jedini razlog zastoje prijavljivanje zgodno je to sto oni koji imaju vise racuna mogu da odaberu na koji ce racun dobiti uplatu a isto tako i oni koji nemaju racun mogu da odaberu u kojoj ce banci moci da podignu novac. Isto tako bi bilo lepo da lica koja se ne prijave imaju neki primeren rok da preuzmu novac u Postanskoj stedionici sa licnom kartom.
  • Svi

    14.05.2020 07:17
    Žele
    Svi žele tu pomoć i oni koji na sav glas govore da neće. To je jedina istina.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna