Autor: Beta

Info
05.06.2020.
10:08 > 20:55
Najkonzervativnije stavove srednjoškolci imaju prema LGBT populaciji pa se 44 odsto ispitanih može okvalifikovati kao "homofobično", a oko četvrtine smatra da pripadnici LGBT populacije "zaslužuju batine".
  • Predragg

    09.06.2020 11:56
    Srbija i njen vecinski narod imaju se cime ponositi,ali se barem 3 puta vise imaju cega stideti. Dvadesetprvi vek je,mrmoti. Dvadesetprvi vek .
  • Bili Piton

    09.06.2020 01:49
    Par zapazanja
    Nisam svestenik, pa ne znam da strucno obradim termin "greh". Ali znam da sam 90 i neke platio abortus u Betaniji svojoj tadasnjoj devojci, kasnije supruzi. Znam da je i njoj i meni bilo vrlo tesko, da je taj osecaj praznine i jada tesko opisati nekom ko to nije doziveo.
    Samo bih voleo da se to vise nikom ne dogodi. Toliko.
  • vidra

    06.06.2020 23:44
    Unazadili smo se čitav vek
    80tih prošlog veka, poslednje decenije Jugoslavije, smo bili mnogo kosmopolitskiji nego sada. Primitivizam, nacionalizam i klerofašizam su nas unazadili više od 100 godina, kako mentalno, tako i etički i ekonomski. Jako mi nedostaje Jugoslavija i njeni napredni delovi. Bez njih je ovo grotlo primitivizma nepodnošljivo.
  • Vlada

    06.06.2020 23:32
    @Борис

    Lepo je kad se uhvatiš za detalj pa ne ispadneš baš 100% lažov, nego samo licemer. Iz budžeta R. Srbije se sveštenicima ne plaćaju plate, nego samo doprinosi za penzijsko, invalidsko i zdravstveno osiguranje. To mu inače izađe nešto manje od 200 hiljada dinara godišnje za svakog od oko 2 hiljade sveštenika u Srbiji, od toka oko 1700 zaposlenih u SPC.

    Zašto država plaća doprinose radnicima organizacija koja su Ustavom odvojene od države?
  • Josey

    06.06.2020 21:51
    45% srednjoskolaca u srbiji smatra da je abortus greh... Dok ne zakace nezeljenu trudnocu. A s obzirom koliko se radi na seksualnom obrazovanju u istim tim skolama - nezeljena trudnoca je i vise nego moguca, da ne govorim o polno prenosivim bolestima.
  • Борис

    06.06.2020 20:41
    Redovna pojava da se najprosvećeniji postavljaju oni najmanje obavešteni, ili su možda zlonamerni lažovi? Evo dva primera, jedan gospodin koji poziva na ukidanje plata sveštenicima iz budžeta države, sveštenici u Srbiji nemaju plate iz budžeta države (ali imaju u nekim zemljama EU kojoj se gospodin verovatno klanja kao boginji). Drugi jedan gospodin tvrdi da treba ukinuti versku nastavu inače nema napretka (pod napretkom verovatno podrazumeva ulazak u EU ?), skoro sve evropske države imaju veronauku https://www.danas.rs/drustvo/i-evropa-uci-o-veri/. Inače, verska nastava je izborni predmet.
  • Boba

    06.06.2020 18:39
    @Kek
    Abortus je moguće uraditi do 10. nedelje trudnoće na sopstveni zahtev, a posle toga po odobrenju lekara. Otkucaji bebinog srca se čuju preko Uzv već u 6-7. nedelji. To što sopstvenim čulima ne vidimo i ne čujemo dete u stomaku ne umanjuje činjenicu da je to živo biće. Pre su medicinari govorili da život počinje rođenjem, a babe da dete "oživi" u nekom 4. mesecu, a danas je tehnologija napredovala da imamo razne NIFTY testove - iz kapi majčine krvi izoluju bebin dnk. Zar ne možemo svest da promenimo? Možemo li biti odgovorniji prema sebi, partneru, deci? Ne bih zabranila abortuse, ali sam protiv onih koji to smatraju za neku rutinsku intervenciju. Maltene žena izvadila zub ili prekinula trudnoću - mnogi smatraju da je to tekovina civilizacije i upiru prst u crkvu kako je zaostala. Ovo je ozbiljna tema.
  • Da li je neko

    06.06.2020 16:54
    pročitao tekst?
    Interesantno je da se niko u komentarima ne zgražava nad ovim delom teksta:

    "više od polovine mladih u Srbiji životne dobi od 19 do 35 godina i dalje živi sa roditeljima, a 37,5 odsto mladih nema nikakve prihode, dok više od polovine studenata mora u isto vreme da radi i studira, kako bi pokrili troškove studija i života."

    Čini se da je mnogima ovde amputiran mozak i da nisu pročitali više od naslova ili prosto uživaju u tome da mladi ljudi imaju stav o nečemu što je biološki potpuno ispravno bez obzira na vokabular koji koriste, a nemaju uslove za ostvarivanje roditeljstva, kao ni drugih najosnovnijih životnih i psiholoških potreba.
  • Kek

    06.06.2020 13:27
    @-J-
    Deca se ni ne abortiraju. Izuzetno je zabrinjavajuće što ne znaš u čemu je razlika između deteta i embriona, iako si sigurno išao u osnovnu školu, a valjda si je i završio. Domaće obrazovanje je u ozbiljnom problemu
  • dule

    06.06.2020 12:48
    socko06.06.2020 • 08:48
    @snow white
    "85% stanovnistva u Srbiji čine pravoslavci"

    Sjajno! Hajde da se uvede obavezan crkveni poorez za sve religiozne za sve veroispovesti. Od plate odmah da se uplacuje crkama, a da se sve crkve i verske zajednice trajno skinu sa budzeta, iz svih oojavnih formi finansiranja.

    Mogu da se kladim da bi ovih "85% pravoslavih" u prvoj godini palo na realnih 3% verujucih a vozni park SPC bi bio desetkovan.

    Lopovi u mantijama koji prave sebi stado.





    Ne treba uvesti nikakav crkveni porez. Porez je državna kategorija, a država ne treba da se meša u crkvena pitanja u ovom obliku. Država samo treba da prekine sa finansiranjem svih Crkvi i svih crkvenih akcija koje nemaju kulturno-istorijski aspekat, a i tu treba biti uzdržan. Definitivno bi trebalo da se prekine sa isplatom plata popovima iz budžeta, kao i ostalim ... Uvesti poreze, naravo. I za kraj, definitivno izbaciti veronauku iz škole (kao i ono glupo građansko vaspitanje).

    Pustiti Crkve i njihove vernike da se međusobno dogovore kako da urede pitanje finansiranja crkvi i organizovanja verske nastave.
  • Aleks

    06.06.2020 12:45
    prema broju minusa, rekao bih da ste za bortus u većini. Čestitam vam. Samo ne vidim čega se plašite, sumnjam da će biti zakonom zabranjen abortus... ili je savest na delu. Ako volite druge i sebe ,svoj život ,onda ste zahvalni što vas vaši roditelji nisu abortirali.
  • Prvi Pravi botfucker

    06.06.2020 12:00
    I ja sam mislio da ce mladi biti pametniji...i juce vidoh klipana sa SPS majicom. Pa sta ocekujete od populacije koja slusa muziku koju slusaju njihovi matori? Povraca mi se kada u vidim klinacku plej listu u telefonu. Sluzba je odradila posao, isprala je mozgove.
  • Buđenje

    06.06.2020 11:29
    Botovanje je masakr naroda
    A šta je botovanje?

    Da li je botovanje greh?

    Botovanje je prvi greh u Bibliji.

    Jer pre svega beše Reč.

    Intelektualni, logički, duhovni, emototivni i posledično i fizički maskr je botovanje.

  • Orko

    06.06.2020 11:25
    Za pocetak
    Ovo je drzava gde se glasa za SNS i gde je Dacic u vlasti zadnjih 30 godina. Imamo ne edukovanu decu koja se vise drzi knjige stare 2000 godinu koju nikad nece procitati, nego nekog modernog udzbenika.
    Trebace nam bar 10 godina negovanja kvalitetnih moralnih vrednosti da se ovde ista promeni.
  • Abortusi

    06.06.2020 11:22
    Žene u Srbiji ne žele da rađaju prvenstveno jer im se gade ljudi
  • Definicija greha

    06.06.2020 11:19
    Ko je grešnik danas u Srbiji
    Greh je svaka bahatost koja nas same ili drugoga povređuje, a nije bila zaista neophodna tj mogla je da se spreči da smo bili pametniji i veći ljudi.

    Ljudskost u Srbiji jeste na niskom nivou i treba pričati o gresima.

    Grešnici su uglavnom SNS.

    Pitanje abortusa samo pokušava da skrene temu sa pravih grešnika.

    I u Americi se pokreće tema abortusa uvek kada narod traži da se političari koji su vršili zlodela kazne - da bi se promenio fokus javne rasprave.
  • Jos gore

    06.06.2020 11:14
    Za Alarmantno
    U Hriscanstvu je zena vecito kriva - treba da pati jer je nagovorila jadnog i cestitog Adama da pojede onu jabuku. A sta bi s oprastanjem? Nema za zene! Ima da se povinuju muzu i proizvode decu koju ce sama da podizu jer su to zasluzile. Grozim se religije!
  • Psihologija

    06.06.2020 11:07
    Abortus nije državni greh
    Svaka žena padne u prolaznu depresiju posle abortusa, znači jeste greh, ali to je njen problem a ne problem države.

    Rešenje jeste u edukovanju ljudi.

    Greh je biti i loš roditelj.

    Greh je i roditi dete u monstruoznoj Srbiji da živi među monstrumima.
  • Hahahah

    06.06.2020 11:06
    Hahaha
    Da, da i svi mladi hoce da idu u vojsku i da se bore..... A posle dozivaju svoju majku.
    No da se vratimo na temu. Zena radi sa svojim telom sta hoce, lgbt populacija takodje radi sta hoce, zato sto su to ustavom zagarantovana prava, niko nema prava da nekome zabrani to.
    Mozda nam se to ne svidja ali je to tako. Samo se treba postaviti sta bi bilo da su stvari obrnute. Kako bi se mi hetero osecali. Trudnoca moze da se desi, ali etiketirati to kao greh... Mislim deco nismo u srednjem veku. Ako vec smatrate da je greh, onda deco pocnite da skupljate novce da se brinete o tim bebama. Ili ce mozda crkva i drzava da pomogne. Cisto sumnjam.
  • -J-

    06.06.2020 11:02
    @JoK
    Ne znam zašto ljudi smatraju da začeto dete nije čovek? Kako se niko ne pita da li to dete ima pravo na život. Zar ono nema prava da odlučuje o SVOM telu? To što je malo i bespomoćno ne znači da je manje čovek. A vidim da ljudi smatraju da nije uopšte. Ne razumem kakva je to logika!!?
    Nikada neću zaboraviti kada sam imao sreće da kao tata vidim svoju ćeku na ultrazvuku u supruginom stomaku. Imala je 31mm i potpuno je bila formirana. Pomerala je ruke, noge i okretala glavu. Neopisivo!!! I sada to nije čovek??!
  • Vladeta Jerotić

    06.06.2020 11:01
    Nemojte huliti na pravoslavlje
    Problem je u nestručnom sveštenstvu i slizavanju sa otimačima ljudskih prava koji od ljudi prave mašine za proizvodnju novca državi.

    Pravoslavlje ima dobre poruke kada ga predstavljaju umni i razumni ljudi.

    Nema potrebe da se vodi rat najgore vrste između svetovnog i svetačkog.

    I pravoslavljev i državu trebaju da predstavljaju stručnjaci koji mogu da razumeju i vode intelektualni dijalog sa drugom stranom.

    A ne da umesto intelektualnog dijaliga se međusobno potkupljuju, ližu i sližavaju.
  • NSrebel

    06.06.2020 10:59
    Neverovatno
    Mislio sam da ce mladje generacije biti mnogo pametnije i inteligentnije. Dugo sam smatrao da su stariji stanovnici Srbije vecinom zatucani, kad ono...
  • Petrovaradin

    06.06.2020 10:57
    @Grbavica
    E samo sam čekala neku ovakvu izjavu. Naravno, kakvi bi vi to pravoslavni hrišćani bili kada ne bi proklinjali? Je li se i to uči na veeronauci?
  • Alarmantno

    06.06.2020 10:55
    Alo, zaostali monasi!
    Žena nije mašina za proizvodnju dece!
    Vratite svoje bogoslovske diplome onima od kojih ste ih dobili!
    Mnogi nemaju nikakve veze sa Bogom !
  • Zloupot.pravoslavlja

    06.06.2020 10:51
    Ako iko u školama ili javno u ime crkve tvrdi da upravljanje nečijim telom i životom nije greh, da bilo abortus ili zabrana nije greh prema ženi i da ona nema prava da odluči šta je za nju najbolje, treba ga tužiti i to hitno!
  • Turbo Powerslavlje

    06.06.2020 10:51
    Onda je i kontracepcija greh, baš kao i seks van braka. Definitvno sve zabraniti.
  • Vesna

    06.06.2020 10:41
    Sramno
    Ovo istraživanje samo pokazuje koliko smo podbacili kao roditelji, sramno je da deca tako misle...Nazalost, svako ko je i malo valjao i mislio svojom glavom otišao je iz ove zemlje, ostao samo šljam i najgori talog, koji, pored toga što upropašćuje decu, ima i pravo glasa... Uzas i sramota!
  • Pavle

    06.06.2020 10:31
    Dve čudne reči u 1 pitanju
    Nema napretka dok se u pitanjima i odgovorima koriste strane i arhaične reči, kao što je greh. Problem je što nisu ni definisane.
    Kad smo kod toga, i reč "abortus" je problematična (a sam čin stravičan). Skriveno u latinskom eufemizmu "prekid" trudnoće, dovoljno je iz cele definicije izvući na svetlo: ubistvo. I ako se na tren zaboravi svaka religijska konotacija, i majka ne vidi nerođeno dete koje doktori u delovima izvade, posledice po psihu su dovoljne da se vidi da je tzv. abortus nedvosmislena greška.
  • Mastodont

    06.06.2020 09:48
    Svuda u svetu važi isto pravilo - protiv abortusa najviše dreče oni kojima je bio najpotrebniji.
  • Бојан

    06.06.2020 09:48
    Сетите се Алабаме
    Не само да је грех већ је то убиство.Треба се угледати на Алабаму и донети Закон о забрани абортуса у свим случајевима.
  • Popara

    06.06.2020 09:47
    ...
    Prosečan iq u Srba je 89. Dobro je da ovi srednjoškolci umeju da vežu pertle, to je dovoljno.
  • Bushman

    06.06.2020 09:47
    a zasto Hriscanke ne nose one haljine i marame i zasto jedu svinjsko meso, kad je to protiv knjige?
  • Konstruktivan

    06.06.2020 09:44
    Predlog
    Zbog opsteg nemorala i hajke na religiju, predlazem najvecim vernicima da se izopste iz ovog odvratnog moralnog sveta i povuku na vrh neke planine bez dodira s ostatkom sveta, samo tako cete se spasiti.
  • Boba

    06.06.2020 09:43
    Moje je mišljenje, bez uplitanja religije, da nije ljudski, etički, moralno itd. sprečiti začeto ljudsko biće da dođe na ovaj svet i proživi ovaj zemaljski život kao svi mi koji smo rođeni (osim u slučaju silovanja, incesta, bolesti). Mislim da je surovo da žena rodi 1 ili 2, 3 dece i onda ostalu decu abortira ne pružajući im nikakvu šansu. To su nerođena braća i sestre koja nisu dobila šansu za život. Nije fer. Nisam protiv abortusa jer će uvek biti onih koji će to raditi pa bolje nek idu u bolnicu nego da rizikuju život u nečijoj nelegalnoj ordinaciji. Treba uvesti seksualno obrazovanje u škole i objasniti deci sve od A do Š.
  • JoK

    06.06.2020 09:40
    Smatram da apsolutno niko nema prava da osudjuje ili odredjuje sta ce zena uraditi sa svojim telom. Njeno telo, njen plod, njeno pravo. Imam 40 godina i niti jedan abortus u svom zivotu , ja o svom telu brinem na drugaciji nacin . Postoje naravno moralno diskutabilni slucajevi npr. kad zena abortus koristi kao kontracepciju. Ja licno znam dve , jednoj se muz ne oseca kao muskarac ako ona nije malo malo trudna i godisnje uradi makar jedan (licno mislim da su udareni u glavu po tom pitanju), a druga je ni manje ni vise popadija a objasnjenje za abortuse je da ne voli kondome a ostale dostupne kontracepcije ne zeli da koristi. U svakom slucaju obe su vernice , ja sam na primer ateista tako da to ocigledno nema puno veze sa nacinom na koji se gleda na kontracepciju i na abortus.
  • Pitanje

    06.06.2020 08:55
    Grbavica
    Znaci dozvoljen je kad je zivot majke u opasnosti, tada nije ubistvo? A zasto spasavati majcin zivot ako je to volja bozija? Ne znam, eto zbunjen sam
  • uključi mozak

    06.06.2020 08:48
    Abortus postoji sa razlogom
    Svi vi pričate o kondomima. A šta je sa slučajevima kada su roditelji želeli dete a otkrije se rano u trudnoći da ima neku genetsku anomaliju?
    Sve vi lepe stavove imate o tome.
    Da li znate kako izgleda briga o osobi koja je 100% invalid?
    Nije to nikakav anđeo. Majke uglavnom moraju da daju otkaz jer je to 24h briga. Ostaju sa niskim primanjima.
    Da li znate koliko je mizerna stvar tuđa nega i pomoć?
    A šta posle kad roditelji ostare i ne mogu više da se brinu o toj osobi?
    Onda ona ide u dom. Pogledajete malo kako ti domovi izgledaju.
    I sad mi recite, šta je humanije, da se to dete nikad ne rodi ili da cela porodica ispašta do kraja života uključujući i to dete?
  • socko

    06.06.2020 08:48
    @snow white
    "85% stanovnistva u Srbiji čine pravoslavci"

    Sjajno! Hajde da se uvede obavezan crkveni poorez za sve religiozne za sve veroispovesti. Od plate odmah da se uplacuje crkama, a da se sve crkve i verske zajednice trajno skinu sa budzeta, iz svih oojavnih formi finansiranja.

    Mogu da se kladim da bi ovih "85% pravoslavih" u prvoj godini palo na realnih 3% verujucih a vozni park SPC bi bio desetkovan.

    Lopovi u mantijama koji prave sebi stado.
  • Inspektor Višekruna

    06.06.2020 08:48
    Greh
    Greh je termin koji se uobičajeno hrišćanski !
    A abortus je za svakog hrišćanina greh!
    Totalno pogrešno postavljeno pitanje!
    Helsinški fond je zatucan u svojoj dogmatici kao i SPC!
  • 123

    06.06.2020 08:42
    Ko je bio uzorak? Decaci i devojcice?! Tek ispileli! Hajde anketirajte one kojima se nezeljena trudnoca dogodila. Pitajte ih i da li su bili zaposleni, imaju li krov nad glavom...
  • Pančevac

    06.06.2020 08:34
    Žena ima prava da odluči da abortira, nakon porođaja može i da da dete socijalnoj službi i završi sa svakom odgovornošću. Muškarac se ne pita za abortus, čak i ako je protiv. Nakon rodjenja je u obavezi da izdržava dete čak i ako ga nije hteo ili sam nema izvora prihoda. Deca vide i to.
  • Pablo

    06.06.2020 08:33
    Pravoslavna
    Dzamahirija
  • Torkemada

    06.06.2020 07:53
    Veronauka u skolama...sta je sledece - inkvizicija umesto sudstva?
    Ne, nije greh. Ako je bog dao ljudima slobodnu volji, zasto se onda ona ogranicava nekakvim knjigama koje su napisali, gle cuda, ljudi?
  • Torkemada

    06.06.2020 07:52
    Veronauka u skolama...sta je sledece - inkvizicija umesto sudstva?
    Ne, nije greh. Ako je bog dao ljudima slobodnu volji, zasto se onda ona ogranicava nekakvim knjigama koje su napisali, gle cuda, ljudi?
  • Cica

    06.06.2020 07:48
    Pravo pitanje
    Da li je greh da popovi zlostavljaju maloletnike? Tome ih nisu učili?
  • Grbavica

    06.06.2020 07:35
    E moji ateisti i idolopklonici. Sručiće vam se sve na glavu jednog dana. Svaki prekid trudnoće se smatra ubistvom osim kada je život majke ugrožen.
  • Dokle vise s crkvom

    06.06.2020 06:51
    Kad jedna drzava ima veronauku u programu, nikad nece napredovati. Srbija ide unazad.
  • Dokle vise s crkvom

    06.06.2020 06:50
    Kad jedna drzava ima veronauku u programu, nikad nece napredovati. Srbija ide unazad.
  • jaPAja

    06.06.2020 06:28
    Eto dokaza da su i srednjoškolci već zadojeni lažima, da su budući trpitelji i učesnici ovog korumpiranog jada jer su očito shvatili da je bolje da javno lažu i predstavljaju se u rajskom svetlu a tajno se mulja, pije, drogira, podmeće noga...itd...itd...LAŽ JE, UZ NOVAC I MOĆ SVETO TROJSTVO U PROPALIM DRUŠTVIMA!
  • jaPAja

    06.06.2020 06:28
    Eto dokaza da su i srednjoškolci već zadojeni lažima, da su budući trpitelji i učesnici ovog korumpiranog jada jer su očito shvatili da je bolje da javno lažu i predstavljaju se u rajskom svetlu a tajno se mulja, pije, drogira, podmeće noga...itd...itd...LAŽ JE, UZ NOVAC I MOĆ SVETO TROJSTVO U PROPALIM DRUŠTVIMA!
  • Sabahudin

    06.06.2020 06:24
    Omerović
    Zar onaj policajac u SAD nije ubio onog Flojda?
    Zar onaj doktor iz Karlovaca nije ubio roditelje?
    Zar buduća majka, koja u sebi nosi zdravo dete, nije ubica ukoliko svesno ode kod (nadri)lekara i iz čista mira dopusti da joj on ubije dete? Pobogu, zar je toliko teško kupiti kondom i staviti ga pre seksa?!?!?!? Veronauka zaista nema nikakve veze sa seksualnom higijenom. Ukoliko već želimo u Evropu naučimo decu barem da koriste prezervative i kontracepciju
  • B

    06.06.2020 03:33
    U narednih 10 godina
    90 % anketiranih srednjoškolki će imati više od 2 abortusa...
  • Mate

    06.06.2020 02:24
    Napokon
    Hvala Gospodu pa su se mladi opametii. Da je srece 100% mladih bi bilo svesno da jw abortus ubistvo. Konacno da i mi progledavamo. Decoubice znate li gde ce vam duse i kakve li vas muke cekaju???
  • Баш ме брига

    06.06.2020 02:05
    Средњошколци,
    Свака част! Идемо у добром правцу, само нам фали едукације и већа заступљеност национализма као елемента љубави према нацији (а не мржње према другима као што се у медијима представља). Догодине у Призрену!
  • Tozo

    06.06.2020 01:35
    Zato treba betonirati svaku travu i otvoriti još više kladionica.
  • Dule

    06.06.2020 01:28
    A sta je drugo ako ne greh? Prvo, za pravni poredak ne postoje "grehovi". U pavnom sistemu postoje prekrsaji i krivicna dela. Niko nece biti procesuiran ako abortira u skladu sa zakonom, u predvidjenom roku. Dakle, drzava se ne bavi grehovima. Pa ko se onda bavi? Crkva i religija. Znaci "greh" je religiozna kategorija, i ako je tako ko je onda pozvaniji da kaze svima nama ukljucujuci i decu sta je to "greh protiv Boga" ako ne onaj ko se na prvom mestu idejom Boga i bavi. Pa sigurno ne "Zene u crnom" ili ministar zdravlja, nego religijske institucije koje Boga propovedaju. Cak i ako pod "grehom" ne podrazumevate religijske nego vise univerazno eticke koncepte, tj ako verujete da deca ne bi trebala da abortus gledaju kao na "ne-eticki" cin, ja vas onda pitam, a zar je eticki? Ako je abortus eticki zasto onda ne postupati "eticki" stalno? Zasto svaka trudnica ne abortira? Zasto se ne mrstite kada vidite trudnu zenu, kako bahato seta svoj trudnicki stomak, koji nije ispraznila kako nalaze etika? U sustini vi svi sto vam "gresnost" abortusa ljulja kavez ste samo gomila mrzitelja vere, zbog toga sto vam je rela onos to i sami znate: radi vase zlobe zatvorena su vam vrata carstva nebeskog. I zaista necete u njega jer ako ono ne postoji necete zato sto ne postoji. Ako pak postoji necete zato sto za ljubitelje abortusa u njemu mesta nema.
  • Joker

    06.06.2020 01:22
    Da li je greh ili ne stvar je coveka da li je vernik ili ne. Ali je svakako ubistvo i treba ga zabraniti, osim u odredjenim retkim slucajevima! A vi “moderni” i “napredni” polako ali sigurno vodite ovu naciju u bananu!
  • Мирко

    06.06.2020 00:39
    Реалност
    А тко је вама испрао мозгове? Информишите се од када дете,ембрион, постоји, функционише, памти, постоји? Да није било СПЦ којим језиком би причали, и да ли би постојали?
  • dijasporac

    06.06.2020 00:33
    U anketi nije precizirano da li je abortus greh po verskom ili ljudskom shvatanju ali je Helsinski odbor to, jelte, odmah po automatizmu strpao u uticaj crkve, sto je i u skladu sa onima na cijem su platnom spisku.

    Dakle, abortus jerte greh iz ljudskog shvatanja, ubija se jedan buduci zivot a da do toga nije moralo doci samo da su ucesnici bili malo obazriviji ili obavesteniji. No ljudska vrsta ne satire sama sebe, satire i ostali zivi svet, satire planetu na kojoj zivi a sve zarad bahatosti, neobavestenosti i neobrazovanja.

    Sto se verskog razloga tice, onaj ko u to veruje to je njegovo pravo i ako nikoga drugoga ne ugrozava mirna Bachka. A ovi sto su protiv protivnika abortusa po automatizmu nisu bolji od njih jer su i oni iskljucivi, no to je opet ljudska priroda, pogotovo u ova vremena drustvenih mreza kad svi sve znaju i ako nisu dobacili dalje od srednje skole i Megableje, sve je iskljucivo crno ili belo, filter za sivo im se pokvario.
  • Snow White

    05.06.2020 23:59
    Dokle
    Ne mogu da verujem da je SVAKA vest, svaki prilog, povod za dezurne ateiste da opletu po crkvi. Dokle više? Prema popisu iz 2011. godine, 85% stanovnistva u Srbiji čine pravoslavci, oko 5% katolici itd. Šta su srednjoškolci trebali da kažu? Da je abortus dobar, zabavan, koristan po zdravlje, sasvim prihvatljiv.... U SAD 45% mladih smatra da je abortus u moralnom smislu pogresan (prema Galupovom istrazivanju iz 2018). Kako to tumačite?
  • Sport Billy

    05.06.2020 23:46
    Naucila deca na veronauci sta je greh.

    Bradonje se nece smiriti sve dok i onih drugih 55% ne naprave imbecilima.

    Samo kad su oni bezgresni.
  • kao da nikada niste

    05.06.2020 23:14
    bili u tim godinama
    hahaha i vi verujete njima. Klinci pricaju ono sto misle da vi zelite da cujete :).
  • Mnogo toga je greh

    05.06.2020 23:09
    Pa jeste vrsta greha, i to pre svega prema ženi.

    Greh je formirati društvo gde su žene niža rasa.

    Greh je zloupotreba ljudi, životinja i prirode.

    Greh je zloupotreba radnog mesta i zakona.

    Greh je i baviti se onim što te ne ispunjava iznutra.

    Greh je unižavati društvo i stručnjake.

    Greh je mučiti sebe.

    Greh je mučiti druge.

    Greh je nametati ljudima zaostalost.

    Mnogo stvari je greh.

    Pitanje je da li bi ga zabranili i kako bi rešili pitanje drugih grehova.
  • Jarac

    05.06.2020 23:07
    A zašto se tako tendenciozno ovo saopštava? Kao da je rečeno da srednjoškolci misle na primer kako je ok biti lopov ili ubica. Zašto je loše misliti da je abortus greh? Nekako smatram da bi mnogo više trebalo da se zabrinemo ukoliko bi mladi smatrali da je abortus stvar prema kojoj ne treba imati nikakav odnos, nešto na foru onog čuvenog "to je kao da izvadiš zub". Nije to tako. Dete nije zub i svaki abortus, koliko god da je stvar izbora, opravdanog razloga ili čega god je jezivo i bolno iskustvo. I da, izaziva osećaj ogrešenja, griže savesti, može se to zvati ovako ili onako, u svakom slučaju izaziva osećaj da je uradjeno nešto loše. Intonacija ovog teksta sugeriše da je religiozni diskurs nešto što je sramotno. To je u najmanju ruku nepristojno prema velikom procentu stanovnika ove zemlje, bez obzira na njihovu konfesiju. Sa druge strane, tekst sugeriše da bi abortus trebao biti nešto što se prihvata olako i normalno. Takve sugestije su opasne posebno kada se plasiraju medju mladim ljudima koji još nemaju sasvim stabilne stavove prema nekim važnim i velikim pitanjima u životu. Nadam se da ne težimo ka tome da srednjoškolci treba da misle kako je abortus jednak vadjenju zuba i kako mu treba pribegavati kao da to ne podleže nikakvom ličnom moralnom preispitivanju. To nekoga kasnije u životu može puno da košta.
  • Piško

    05.06.2020 23:03
    ...
    Greh je sam po sebi već neka vrsta sholastičkog abortusa.
  • Марина

    05.06.2020 22:56
    Абортус је тешко убиство са предумишљајем, Тотална забрана и криминализација је једино хумано и праведно решење.
  • Ivan

    05.06.2020 22:50
    jes vala
    Koliko nas ima... i jeste greh (sem u posebnim okolnostima).
  • /

    05.06.2020 22:42
    /
    pa greh im je i da stave kondom
  • Jaja

    05.06.2020 22:26
    Sta drugo ocekivati kada im se glava ispira veronaukom...
  • Dejan

    05.06.2020 22:26
    Srb-i
    Dovedete copavig zagorca tita na vlast, uzmete kredit od amera, podelite deciji dodatak,budete kum 9 detetu i posle pola veka imate republiku kosowe ( na primer) ! Onda na to pitate balavurdiju o abortusu a sipusi sledili prirodu pacova !! Divna kombinacija da kao domacin nestanes u svojoj domovini, veca briga a dzukelama nego o deci !!!!
  • +384

    05.06.2020 22:04
    Drustvo u kojem je omladina konzervativnija od svojih roditelja (u nasem slucaju cak i od svojih deda i baba) je osudjeno na put u ponor. Toliko.
  • Orwell Vegan

    05.06.2020 21:52
    Istina
    Abortus jeste ubistvo vec prilicno zivog ljudskog stvorenja, zvali to greh ili ne, to je stravicna smrt, beba se bukvalno iskasapi i onda izvadi, to treba svi da znaju pre nego bilo sta kazu.
  • +384

    05.06.2020 21:51
    Hvala Đinđiću na uvođenju spc-a u škole... Ugrobario normalnost.
  • neko

    05.06.2020 21:46
    Kako i zasto bi srednjoskolci imali stavove o abortusu? Besmisleno istrazivanje
  • w/e

    05.06.2020 21:34
    Abortus
    To je i ocekivano, uglavnom je svuda ~50/50.
  • ExGradjanin

    05.06.2020 21:32
    Zar nije? Osim u veoma retkim slucajevima... A ako se opredele za abortus ,jer nisu pazili nema goreg greha. Abortus kao eufemizam,zapravo je ubistvo. Dvostruko- nove duše,a i spora ali sigurna smrt nacije.
  • Gordana

    05.06.2020 21:30
    Za mene je abortus greh.
  • Mima

    05.06.2020 21:23
    @Cica
    Tacno, abortus nije greh, nego zlocin - ubistvo.
  • Novosadjan

    05.06.2020 21:19
    Nasa buducnost strasno
  • Cica

    05.06.2020 21:08
    Glupost
    "Više od 45 odsto ispitanika smatra da je abortus greh"
    Mora da je ispitivanje izvršeno na času veronauke!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna