Na železničkoj deonici Stara Pazova - Novi Sad danas je probijena leva cev tunela "Čortanovci", u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.
znaš, to je ipak samo jedan graditeljski ekstrem, čist egzibicionizam, a preći za 17 /20 min nekih 57 km sa 200+ ne znači da se narod ne vozi ko krompir, naprotiv. Šta znači napraviti jezivo skup tunel, a od usluge prevoza napraviti smejuriju?
https://www.swissinfo.ch/eng/business/gotthard-base-tunnel_world-s-longest-railway-tunnel-victim-of-own-success/43228674
Info
07.06.2020 • 14:30
Svajcarci probise masiv Alpa izgradivsi tunel 57 km duzine.
Kada su zavrsili izgradnju samo su pustili tunel u saobracaj bez prisustva predsednika i zvanica.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
----------
Ајде више не смарајте са таквим поређењима! Далеко смо ми од Швице, и за нас је и ово успех. Кад научите то можда постанете скромнији и понете да ценити и оно што имамо. Мада тешко, Србин би да има Швицу од државе, а неће да ради као Швајцарац...
Svajcarci probise masiv Alpa izgradivsi tunel 57 km duzine.
Kada su zavrsili izgradnju samo su pustili tunel u saobracaj bez prisustva predsednika i zvanica.
Ja bih pre angazovao huliganski sljam,hiljadu ih moze nakupiti za jedan dan, svakom po pijuk,kramp,lopate i kofe, iskopali bi borci za futbal meni taj tunel brze nego masinerija ! Em brze,em jeftino,sklonjen sljam sa ulice,mir i tisina, ne treba uzimati tudj kredit, veoma puno koristi zar ne !!!
kad budali kazes da je tesko praviti tunel u glinovitom i sipkom brdu on misli da ga lazes, zato ovoliko krembilastih komentara, a tunel je nas i drago mi je da vidim da naoreduju, vasa deca nece znati ni ko je bio av, ni ko koji drugi a tunel ce biti tu, pljuvanje po difoltu je narodski receno pisanje uz vetar...
kad budali kazes da je tesko praviti tunel u glinovitom i sipkom brdu on misli da ga lazes, zato ovoliko krembilastih komentara, a tunel je nas i drago mi je da vidim da naoreduju, vasa deca nece znati ni ko je bio av, ni ko koji drugi a tunel ce biti tu, pljuvanje po difoltu je narodski receno pisanje uz vetar...
Molim strucan odgovor . Zasto brza pruga nije isla Backom,lepo u nju usla preko Beske pa do Rimskih Sanceva i dalje ka Subotici, Treba li teretni vozovi da jure 200km/h kroz Podbaru i Salajku ,pre toga klizistem desne obale Dunava ,unistavajuci cortanovacku sumu,Sremske Karlovce,panoramu Dunava,Tekije,Rit,Petrovaradin...
"Inženijeru izgleda da je more nešto visočije od jezera...."
Zar ti neprimeti da je ovo oda pohvale vlastima
koje su angažovale sve druge osim domaćih firmi
,ču li da su im već štrajkovali turski radnici zbog
neisplaćenih plata ili si izgleda SNS inžinijer ? Svako
normalan zna da se tunel ne pravi preko noći ali
izgleda imaš "U građevinsku" logiku pa braniš ovu bratiju.
Na ovom portalu...kopači tunela...kriticari pravoslavlja...vojni strucnjaci..EU eksperti itd. Kako god ..tunel je prokopan i to je uspeh....dali dobre ili lose vlade...to je vec drugo pitanje
Ja bih se osvrnuo na finansiranje. Dakle, mi uzmemo kredit od Rusije da bismo angazovali rusku kompaniju. Za Ruse to je win-win-win. Dobice nazad svoje pare, dobice kamatu i jos ce im se pare vratiti jer je placena njihova kompanija, koja ce te pare potrositi u Rusiji, obrtati kapital, radnici ce trositi novac... Isto i sa Kinezima sa Pupinovim mostom i ko zna jos koliko slucaja. Zasto nismo angazovali nase kompanije, nase inzenjere... A da, otislo sve u Nemacku. Izvini, nastavi dalje.
Matematike bez inženjerskog znanja je beskorisna. Štaviše, može da bude i štetna.
Prvo, izgradnja tunela ne podrazumeva samo iskop već i mnogo drugih aktivnosti (bušenje i injeketiranje cevi i ankera, ugradnja rešetkastih ili čeličnih profila, armaturne mreže i mlaznog betona itd.). Te druge aktivnosti zajedno traju mnogo duže od samog iskopa. Da ste vi gradili tunel, obrušilo bi se na stotine kubika peska i gline jer biste vi samo kopali i kopali bez ikakvog osiguranja iskopa.
Drugo, napredovanje kod tunela koji se grade u ovakvim materijalima (pesak, glina, les itd.) je sporije nego kod tunela u čvrstim stenama baš zbog osiguranja iskopa. Manji je korak iskopa i potrebno je bolje osigurati iskop (više armaturne mreže, čeličnih profila i mlaznog betona).
Jednu celu godinu kopaju dva kilometra. Mora se izbušiti, pardon oprati mnogo para, za sve botove i poslušnike režima koji motaju kablove, a zauzvrat treba da obezbede siguran glas na izborima. Zločinačka i pljačkaška vlast sa sve našim novcima nas uništava, ismejava i hvali se onim čime sa pametan stidi.
2020.god
Pruga zatvorena već 1 godinu =365 dana
2240 m x 48 m² = 107 520 mᶟ
107 520 mᶟ : 365 = 294 mᶟ dnevno.
Ovi ruskokineski stručnjaci sa svom silom tehnke
i naših para iskopaše 294 mᶟ dnevno.
“29. јула 1949. Године ( savremeni alat kramp i lopata )
Алија Сиротановић је, са својих осам комората, за осам
сати рада ископао 152 тоне угља (253-ја колица),” ≈ 253 mᶟ.
Alal ti kapa Alija da si se naljutio onomad mi bi brze pruge
imali daleko pre ovih respiratorskih i za nešto manje para.
Ovi buše peščar i treset kao da prolaze kroz Mon Blan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Probijena leva cev tunela Čortanovci na budućoj brzoj pruzi
Autor: 021.rs
Info
•05.06.2020.
•21:53 > 21:54
Komentari 21
what?
https://www.swissinfo.ch/eng/business/gotthard-base-tunnel_world-s-longest-railway-tunnel-victim-of-own-success/43228674
nemanja
"...Ајде више не смарајте са таквим поређењима!.."
Jel tako da smeta kad se poredimo sa boljim
Aleksej
tja
Bojan
"...kriticari pravoslavlja..."
Kakve veze ima pravoslavlje sa ovom vescu?
комша
07.06.2020 • 14:30
Svajcarci probise masiv Alpa izgradivsi tunel 57 km duzine.
Kada su zavrsili izgradnju samo su pustili tunel u saobracaj bez prisustva predsednika i zvanica.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
----------
Ајде више не смарајте са таквим поређењима! Далеко смо ми од Швице, и за нас је и ово успех. Кад научите то можда постанете скромнији и понете да ценити и оно што имамо. Мада тешко, Србин би да има Швицу од државе, а неће да ради као Швајцарац...
Info
Kada su zavrsili izgradnju samo su pustili tunel u saobracaj bez prisustva predsednika i zvanica.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
Dejan
deda
deda
Zavicajac
9
Zar ti neprimeti da je ovo oda pohvale vlastima
koje su angažovale sve druge osim domaćih firmi
,ču li da su im već štrajkovali turski radnici zbog
neisplaćenih plata ili si izgleda SNS inžinijer ? Svako
normalan zna da se tunel ne pravi preko noći ali
izgleda imaš "U građevinsku" logiku pa braniš ovu bratiju.
Hvala na razumevanju
Pa
Smeh i sala
Nimbus
Inženjer
Prvo, izgradnja tunela ne podrazumeva samo iskop već i mnogo drugih aktivnosti (bušenje i injeketiranje cevi i ankera, ugradnja rešetkastih ili čeličnih profila, armaturne mreže i mlaznog betona itd.). Te druge aktivnosti zajedno traju mnogo duže od samog iskopa. Da ste vi gradili tunel, obrušilo bi se na stotine kubika peska i gline jer biste vi samo kopali i kopali bez ikakvog osiguranja iskopa.
Drugo, napredovanje kod tunela koji se grade u ovakvim materijalima (pesak, glina, les itd.) je sporije nego kod tunela u čvrstim stenama baš zbog osiguranja iskopa. Manji je korak iskopa i potrebno je bolje osigurati iskop (više armaturne mreže, čeličnih profila i mlaznog betona).
Moreeee!
Vlada
9
Pruga zatvorena već 1 godinu =365 dana
2240 m x 48 m² = 107 520 mᶟ
107 520 mᶟ : 365 = 294 mᶟ dnevno.
Ovi ruskokineski stručnjaci sa svom silom tehnke
i naših para iskopaše 294 mᶟ dnevno.
“29. јула 1949. Године ( savremeni alat kramp i lopata )
Алија Сиротановић је, са својих осам комората, за осам
сати рада ископао 152 тоне угља (253-ја колица),” ≈ 253 mᶟ.
Alal ti kapa Alija da si se naljutio onomad mi bi brze pruge
imali daleko pre ovih respiratorskih i za nešto manje para.
Ovi buše peščar i treset kao da prolaze kroz Mon Blan
Ns 49
Zavicajac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H