Autor: Politika

Info
15.06.2020.
09:40 > 09:46
Nezadovoljan ocenama svog deteta, jedan otac je krajem nastavne godine odlučio da ode u školu i lično zatraži objašnjenje od predmetnog profesora.
  • Prosvetar

    18.06.2020 23:18
    @Kokra

    Nisu prosvetari pregaženi, nego poniženi i sputani. Danas ako profesor obori dete na razredni ispit, samo kažnjava sam sebe jer mora da organizuje dodatnu nastavu, individualni rad, a za sve to se vode posebni zapisnici i dnevnici. To je mnogo dodatnog posla koji se naravno ništa ne plaća a dete opet neće učiti. Onda tu je ispit u avgustu, znači kazna za nastavnika i još par njih koji moraju da budu u komisiji i na kraju je bolje da puste dete da što pre ode iz škole nego da se gnjave sa njim još godinu dana duže. Sve to vreme neka deca su nevaspitana a nastavnik ne može ni da ih izbaci sa časa. Time deca kvare čas drugoj deci koja bi htela da uče i rade. Vreme je da se suočimo sa istinom a to je da nije svaka škola za svakoga.

    E sada malo o prevaziđenosti, prevaziđeni su školski programi, ali to je toliko ozbiljna tema da zaista nije mesto u komentarima preko novina.
  • Kokra

    18.06.2020 20:35
    Kurs
    Koliko se vidi prosvetari udaraju minuse..istina boli..nesposobni..pregazeni su tehnoloski..pod hitno reforma skolstva..drustveni trutovi i paraziti..
  • Poljski WC

    18.06.2020 15:14
    @Ada: "Tzv nastava na daljinu je pokazala koliko je prosvetara zapravo nezainteresovano za svoj posao. "

    Tzv. nastava na daljinu je pokazala da nastavnici nemaju ni dobar internet ni dobre računare a ni dodatnu opremu. Za kvalitetnu nastavu na daljinu ti treba pre svega laptop koji rad dobro i brzo, a to nije onaj iz supermarketa za 300 evra nego neki sa SSD-om za 600-800 evra. Drugo, treba ti dobra web kamera, dobar interent, a vrlo verovatno i grafička tabla za skiciranje i crtanje. Onda treba znati raditi sa softverom za snimanje i montažu videa i na kraju to sve publikovati na Internetu da deci bude dostupno. Za pripremu jednog časa od 45 minuta realno treba ceo radni dan ako se tako sprema.

    E sad je pitanje, koji nastavnik sa platom od 400€ ima para da kupi sebi takvu opremu i odakle mu vremena ako nedeljno mora da održi uživo 20 časova? Naravno da to tako ne ide.
  • vslv

    18.06.2020 14:55
    @Joe
    Ne smem da tvrdim da nisi u pravu za programere al ovde si ga fino lupio: "Када сам писао о инжењерима, мислио сам и на математичаре и на физичаре и на биологе и остале факултетски образоване људе који су стручњаци у својим областима". Nije svako ko je stručnjak u svojoj oblasti inženjer. Ili se lečiš kod inženjera medicine? Studije osnovnih nauka su sasvim različite od studija za inženjera, kao i što bi trebalo da bude različito čime se kasnije bave.
  • Јое

    16.06.2020 08:06
    @Neko
    То што ви у вашем предузећу сви радите све, не значи да је то исправно. У Србији су сви селектори, сви су лекари и сви су председници, па су тако и сви тестери и сви су дизајнери и сви анализирају и пишу алгоритме, али то не значи да је тако исправно. У озбиљном предузећу постоји посебан део за анализу и дизајн, посебан део за тестирање, посебан део за писање документације, посебан део за кодирање, одржавање... У свим тим деловима, раде различити људи и не раде сви исти посао. Кодери (од речи code) су последња карика у ланцу и они од девелопера (develop) односно од развоја (анализа и дизајн) добију шта ће да куцају. Укратко, програмери нису синоним за девелопере, мада у микро предузећима, може једна особа која обавља више послова, али то не значи да је то правило и да је правилно.
    Када сам писао о инжењерима, мислио сам и на математичаре и на физичаре и на биологе и остале факултетски образоване људе који су стручњаци у својим областима. Када треба да направиш неки програм за правнике зовеш правника у анализу, када правиш слушни апарат, треба ти неко ко се разуме у механику и резонанцију, када правиш неуронске мреже, зовеш математичара, када правиш програм за прорачун статике на грађевини зовеш грађевинског инжењера... Ти сада хоћеш мене да убедиш да неки програмер зна све што су ови људи годинама учили на факултету и да он то све сам ради? Ако ћемо да причамо вицеве, знам и ја неколико добрих.
  • Malo istine

    16.06.2020 08:00
    @Mima
    Pobrkala si pojmove. Izvela si pogresne zakljucke. Nisu sva deca, nisu svi roditelji, i niko ne govori o tome da svi sve mogu. Ali da se dotaknemo i toga. Redovnu osnovnu skolu upisuju deca prosecne inteligencije, gradivo je upravo tome prilagodjeno, sto bi znacilo da oko 80% moze da postigne odlican uspeh, da nedovoljnih ne bi smelo da bude, ali u paksi to nije tako. Zasto? Zato sto ti nevini nastavnici ne mogu da razgranice u glavama da su na poslu, da su placeni da poducavaju i zainteresuju auditorijum, da korisnici usluga nisu ti sa kojima su sklopili ugovor sa uslovima poslovanja i da nemaju pravo da ih opterecuju svojim privatnim problemima. Ako im se ne svidja neka pomene posao. Ne mogu ja da zainteresujem dete za odredjenu materiju, to je posao predavaca. Moj posao je da naucim dete da cuti na casu, da ne ometa rad nastavnika i drugu decu, da ne laze i ne krade, ostalo nije moj posao. Ima i vic na tu temu. I da prestanu da vrse selekciju uspeha na osnovu izgleda dece, cene na njihovoj garderobi, vrednosti poklona, drustvenog polozaja roditelja...
  • @ Mima

    16.06.2020 07:11
    Slazem se
    Potpuno se slazem i jos bih da dodam sledece:
    Koja je svrha skolovanja u zemljama gde je Bog rekao laku noc, poput Srbije? Pre svega je tu bitna nacionalna indoktrinacija, da svi mislimo isto, verujemo u isto, zelimo isto. Istina, logika i cinjenice su, uz promaju, najveci neprijatelji srpskog naroda.
    Svi treba da sutra zrtvujemo sve sto imamo, buducnost i sve ostalo, da bi elita mogla da nastavi da krade.
    Druga stvar je jednostavno sklanjanje dece s ulice. Nije vazno sto maltretira kolege i nastavnika, sto nista nece nauciti, neka je u instituciji.
    Treca vazna stvar su, naravno, pare. Ko ce jos da bude tamo neki zanatlija ili radnik, kad se moze za male pare zavrsiti Sega-Mega-Fabus-Singi-Lingi i biti menadzer, a tu je i politicka karijera i javnom preduzecu i naravno skupljanje sigurnih glasova.
    Sta ste ono pitali, zasto je toliko ljudi otislo? Zasto se na pozicije med. sestara primeju priucene osobe sa 6-mesecnim kursom? Zasto ne mozes da nadjes majstora koji zna posao ni za lek? Nasmesite se, sutra ce biti jos gore, ma ko bio na vlasti...
  • Мима

    15.06.2020 21:59
    ...
    На основу неколико коментара стичем утисак да би најбоље било да родитељи сами уче и оцењују своју децу, сви ће све знати, сви ће имати све петице и сви ће бити задовољни. Најбоље је укинути школе да се, како рече једна госпођа, "багра" не иживљава на деци. Нека свако свом детету створи идеалан свет и увери га да је све у животу мед и млеко, да могу да постану што год пожеле, без рада и залагања, јер знање је свакако постало непожељна и обезвређена категорија. Ионако све има да се пронађе на интернету, а и дипломе могу да се купе, по потреби. Испадоше наставници највећи мрзитељи и злостављачи деце. Невоља је када не постоји развијена свест код родитеља о склоностима, потенцијалима и марљивости сопствене деце, изгледа да је лакше гајити илузију да су сва деца сјајна у свему, само су ти одвратни и покварени наставници препрека у остваривању потпуне среће. Урушавање школства је почело оног тренутка када се изгубила свест о томе да су родитељи и наставници на истој страни и да имају заједнички циљ, када је постало срамота бити пекар, тесар, бравар, зидар.... Најважније је да на сваком факултету има довољно места за будуће менаџере за ово и оно, јер је најважније уз мало рада зарадити много новца. То је идеал, то се тражи, само нешто од чега има пара, јер су паре постале јединица мере за срећу и успех. А пре тога, дете мора имати све петице, јер није битно шта зна, важно је шта пише у сведочанству, е, а за то треба нагазити наставнике. Све је ово јако, јако тужно...
  • Neko

    15.06.2020 21:56
    Ma stvarno
    @Joe

    Druze ti si pobrkao pojmove i ne razumes se nista, valjda znam sta radim. Skroro svi algoritmi i metodike vestacke inteligencije su razvijene od strane kompjutersih naucnika ili matematicara. I ta prica za sintaksu ne pije vodu van webdeva, preporucujem se da se edukujes o oblasti o kojoj pricas.

    Niko ne zeli da zaposli lika koji samo razume sintaksu, sama priroda posla podrazumeva razumevanje slozenosti i mogucnost implementacije tih algoritama i struktura podataka i bez tudjih biblioteka jer neko ko ne zna da ih implementira samostalno vec, ne moze ni da razume bag kad ga napravi ili koju kompleksnost dobija. I nema sta da zna da procita algoritme "koje dobije od razvoja" pa da kuca kod, pa jel ih cita ili ih kuca, odluci se? Programeri su developeri to je sinonim, a ljudi koji smisljalju najkvalitetnija algoritamska resenja nisu inzenjeri po struci vec CompSci, informaticari aka komjuterski naucnici
  • Ada

    15.06.2020 20:19
    ..
    Tzv nastava na daljinu je pokazala koliko je prosvetara zapravo nezainteresovano za svoj posao. Malokrvni prosvetari ne mogu inspirisati decu ili ih uciniti savesnijom i odgovornijom. Nije samo do roditelja. Svi u lancu smo slabe karike ali kao sto ne cutim svom detetu necu ni prosvetarima koji otaljavaju, selektiraju, ne trude se.
  • Novisadka

    15.06.2020 20:18
    Gospodo profesori, zapitajte se koliko vas je BAS zelelo da PRENOSI ZNANJE deci, a koliko vas radi u prosveti jer mora...A koliko vas je shvatilo da je problem u obrazovnom sistemu, a ne u deci i roditeljima...
    Nasa deca se tokom skolovanja "obrazuju" da budu POSLUSNA i POSTUJU AUTORITET nastavnika, umesto da uce da MISLE i PRIMENJUJI nauceno. Takva deca kao odrasli ljudi zive zivote kakve DANAS zivimo - POSLUSNO i POSTUJUCI AUTORITET!
    Malo je vas prosvetnih radnika, koji ZASLUZUJU da rade sa decom, a jos manje onih koji su zaista AUTORITETI u svojoj oblasti...kakvo nam je pravosudje, zdravstvo pa takvo nam je i skolstvo, i sto se kvaliteta a i kadra tice...
  • Ana

    15.06.2020 20:13
    Nije to bas tako
    Da da. Roditelju ne valjaju nista, ni deca ne valjaju, samo su nastavnici i psiholozi super. Bagra ste vi velika. Nemate pojma. Vecina vas nikada ne bi trebalo da radi sa decom. Koliko ste dugo studirali, koliki vam je prosek na studijama, kako ste se zapislili? Pa zna se, preko veze. Vecina vas nema decu ali zato znate da se izivljavate sa decom. Znamo vas mi roditelji dobro. Izivljavate se sa decom i izigravate nesto. Mozete pred decom da izigravate nesto ali pred vecinom roditelja koji imaju 2 gr mozga u glavi, ne mozete. VIdimo ko ste, sta ste, kako se ophodite prema deci, negujete podanicki mentalitet. Bog ce vam suditi bagro!!!
  • Јое

    15.06.2020 18:33
    @Neko
    Мислим да мало бркаш појмове. Инжењер није исто што и програмер, као што архитекта није исто што и технички цртач, као што грађевински инжењер није исто што и зидар... Зна грађевински инжењер да зида, као што и архитекта зна да црта, као што и електро инжењер зна да програмира, али рећи за електро инжењера да је програмер је велика увреда за струку. Програмер или другачије речено кодер је најнижи ниво у области информационих технологија. Он је физикалац на грађевини. Он зна синтаксу програмског језика и зна да прочита алгоритме које добије од развоја и само куца код. Други развијају, планирају, брину о стандардима, проналазе савремена решења, пишу алгоритме, а програмер туђе идеје претвара у код. Програмер не мора да разуме систем, не мора да познаје вештачку интелигенцију, не мора да зна законе, мора само да познаје синтаксу програмског језика у ком кодира. То је све што он мора да зна. И то може да научи за месец дана, ако је паметан, ако није онда за 3,5 месеца.

    Све то што си ти навео као послове програмера, програмери не раде, то раде инжењери или у зависности од области тзв. девелопери.
  • Vlada

    15.06.2020 16:59
    @Јое

    Ahahaha, pa nije programiranje Bogoslovski 'fakultet' pa da je dovoljno da naučiš da se preksrstiš.
  • Malo istine

    15.06.2020 15:57
    Bilo bi lepo da cujemo i drugu stranu. Koliko je novca dala za privatne casove i uz tvrdnju da njihovo dete zna za vise od prolazne ocene, dete obore na popravni ili na popravnom. O visim ocenama da ne trosimo reci.
    Kao dete sam morala da cutim na nepravdu, sto meni sto drugima, jer su moji roditelji bili nezainteresovani za "isterivanje pravde" i bas u tom fazonu "oni su zakon". Sada sam roditelj. Neka me se cuvaju. Evo otvoreno kazem da cu uciti dete da ih ne postuje, vec da ih tretira kao radnike koje placaju poreski obveznici, izmedju ostalog i mi. Da su oni tu nama na usluzi, a ne mi njima da se klanjamo. Za sve godine skolovanja (osnovna, srednja, fakultet) to je postovanje koje su zaradili kod mene odlicnog
    primernog djaka i studenta. Sljam koji nije vredan pomena. Cast izuzecima.
  • Neko

    15.06.2020 14:27
    Programer za tri meseca hahaha
    @Joe

    Daj mi tog programera da mi napise programski jezik ili drajvere za graficku. Mozda da mi resi koji algoritamski problem ili primeni vestacku inteligenciju.

    Programeri po pravom znacenju reci uce samostalno godinama a onda se usavrse nekim obrazovnim planom. U ovoj zemlji vlada iluzija o ovom zanimanju, ljudi koji se bave pravljenjem sajtova vise spadaju u zanatlije nego u programere i za tu uzu oblast informatike nije potrebno znanje koje je potrebno za svaku drugu. Webdevovi su vise zanatlije ako rade bekend ili umetnici ako rade frontend. Ostale branse veoma velike oblasti informatike bivaju zapostavljene kada se prica o srpskom trzistu. Svi ostali programerski poslovi iziskuju jako razvijen logicki aparat i razumevanje sistema na kome se radi i zahtevaju vise truda i sklonosti ka ovoj oblasti
  • Јое

    15.06.2020 13:11
    @B
    Боље би ти било да размислиш и прочиташ са разумевањем оно што је написано, пре него што друге људе почнеш да вређаш и називаш глупим. Нека буде 3,5 месеца за производњу програмера уместо 3 месеца. Да ли си сада задовољан?
  • horor Sprdija

    15.06.2020 13:06
    Sta ces kad roditelji vole da gledaju Zadrugu zurku
  • Bljuc

    15.06.2020 12:50
    Meni nikad nece biti jasno zasto je za vozacku dozvolu potreban ispit a za roditeljstvo ne. Losim roditeljstvom se napravi daleko veca steta po drustvo u celini nego losom voznjom.
  • B

    15.06.2020 12:49
    koliko treba da si glup
    da misliš da se programer pravi za tri meseca...verovatno Joe gleda puno farme i konferencija o koroni...
  • Pavle

    15.06.2020 12:44
    Oblikovanje, obrazovanje mrava
    Nikad ne gubite iz vida čemu služi škola. U čijem interesu i koji je to interes. Hint: državna institucija.
  • Prvi pravi botfucker

    15.06.2020 12:44
    Sta ocekivati od idiota u voznji koji je iza tebe i kada das zmigavac da menjas traku on stisne gas. Takvo ponasanje je u svim sferama zivota. Sunarodnic, vi ste idioti i morate se menjati.
  • /

    15.06.2020 12:39
    /
    a vi mislite da je situacija drugacija?

  • Salamander

    15.06.2020 11:58
    Džirlo-školstvo
    riba smrdi od glave

  • Lako rešenje

    15.06.2020 11:40
    Neka se uvede posebna služba za rad sa roditeljima nezadovoljnim ocenama, da to ne budu nastavnici koji ocenjuju.

    Pa će se tako otkriti gde su problemi.
  • Hinkel

    15.06.2020 11:39
    Kako to da se svi ovde bave agresivnim roditeljima i agresivnom decom, a niko agresivnim ministarstvom? Od njih dolaze samo pretnje i "reforme" a prave pomoći nigde.
  • Senka

    15.06.2020 11:05
    Roditelji su preuzeli ulogu ucitelja u ovom polugodistu. Trebali su i oni biti pozvani na sednicu gde se ocene zakljucuju, ipak su oni mnogo vise bili upuceni nego prosvetni radnici u doba korone. Igramo se skolovanja preko viber grupa i mailovima, a najgore je sto deca ispastaju.
  • Knut

    15.06.2020 10:56
    Dok sam jedno vreme radila u privatnoj školi jezika, imala sam upravo slučaj nezadovoljnog roditelja koji je napravio neverovatnu scenu samo zato što njegovo dete nije dobilo glavnu ulogu u školskoj predstavi. Zatim je usledilo omalovažavanje druge dece koja su dobila "bolje uloge", a naposletku i mene kao predavača. Nažalost, to nije bio jedini slučaj agresivnog roditelja, ali često upravo taj navodim kao primer suludih roditeljskih zahteva sa kojima se prosvetni radnici inače suočavaju. Jedan od razloga zašto više nisam u prosveti.
  • VFG

    15.06.2020 10:50
    Red rad disciplina
    Dok se ne vrati batina u skolu i pravo profesoru da je koristi bice samo sve gore i gore.
  • Јое

    15.06.2020 10:50
    Узрок и последица
    Нису криви родитељи, нису крива деца, али нису криви ни наставници. Крив је систем. Сврха свих досадашњих образовних реформи, ту мислим и на "Болоњу" која нам је упропастила високо образовање, а посебно ових у последњих 20 година је била уништавање самог образовног система и обесмишљавање истог. Крајњи циљ је престанак образовања и стварање робовске радне снаге, која ће знати заврнути шараф, али га неће знати направити.
    Први корак је направљен, у Србији је извршена потпуна деиндустријализација. Сви производни погони су затворени или уништени. Имамо парадоксалну ситуацију да Нови Сад, највећи град Војводине, нема млекару. Сетите се "Југоалата", "Југодента", "Новкабела", "Победе".. Да не набрајам даље. Нови Сад више нема производњу, барем не домаћу. Сада имамо страна предузећа у којима наши радници мотају каблове. Немамо више наше производе, сада склапамо туђе. Ако немамо производњу, не требају нам ни кадрови. Шта ће нам ФТН, ако нема производних хала у којима ће ти стручњаци радити? Хвалимо се програмерима и ИТ индустријом? Једног програмера можемо направити са тромесечним курсом, а колико нам времена треба за једног машинског или електро инжењера?
    Не треба да се чудимо што деца и њихови родитељи не поштују наставнике, они само гледају како се држава понаша према њима.
  • JA

    15.06.2020 10:32
    Ovde je jedno ludilo.
  • Дејан

    15.06.2020 10:31
    С једне стране, свака измена закона о образовању је смањивала обавезе ученика, а повећавала њихова права. Наставницима су често везане руке и не могу да изађу на крај са бахатим ученицима, који често имају и бахате родитеље јер ивер не пада далеко од кладе. Систематски је урушаван ауторитет наставника, а родитељи једноставно не могу да се помире са чињеницом да постоје и друге оцене осим петице, и то са разлогом.

    С друге стране, најлакше је посматрати пола приче и рећи да су деца безобразна, родитељи такође, а јадни убоги наставници остављени да се сами обрачунавају са малим силеџијама и њиховим родитељима. Верујем да сваки читалац овог портала који је завршио бар средњу школу зна бар једног свог наставника (а многи и више) који се понашао као садиста. Једно је бити строг и захтевати дисциплину на часу и тражити да знање пружено ученицима на часовима они покажу на провери знања, друго је малтретирати децу и лечити своје комплексе. Шта је држава урадила поводом наставника који деценијама малтретирају и киње ученике без икаквог разлога? Ништа. И ето откуд долазе бесни родитељи. Не подржавам било какво насиље, увреде и претње, само кажем да би било јако површно овакву причу посматрати једнострано.
  • Pera

    15.06.2020 10:31
    Roditelji se brane od nasilnhcke "demokratske" drzave.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna