Ministarstvo finansija dalo je obavezujuće mišljenje prema kojem preduzeća više neće morati da računima za karte u javnom prevozu ili za gorivo pravdaju troškove prevoza radnika do posla, da bi ostvarila pravo da na taj iznos ne plaćaju porez.
Nema ni plata ni naknada za prevoz, nema ni posla. To stanje uzasa u Srbiji traje više od 2 decenije i pravda se privatizacionom pljačkom drzavnih preduzeća i imovine. Ljudi bačeni na ulice, bez posla i prihoda. Drzava koja i ne postoji, ne razrešava problem ovih ljudi.
Radim u državnoj firmi. Naknadu za prevoz neki radnici dobijaju, neki ne. U knjigovodstvu kažu da nemamo pravo na to jer ne živimo na više od tri kilometara do posla, mada nigde to ne piše i ne postoji pravilnik ili bilo koji drugi akt kojom je ograničena daljina. Tako i za mnoge druge stvari se treba izboriti. Na primer i za jubilarnu nagradu, prekovremeni rad, noćni rad,...
A u pitanju je Ministarstvo rada, zapošljavanja, boračka i socijalna pitanja. Pitam se kako li drugi funkcionišu?
Radim u Udruzenju gluvih i nagluvih lica Novi Pazar. I uopste ne primam naknadu za prevoz i ako zivim 5 km. od firme. Nadredjena mi stalno govori kako nemam pravo na to i da nema novca a okolo svi primaju. Molim vas da li neko zna da mi odgovori da li mogu da tuzim zbog ovoga doticnu jer vec dve godine radi ovo. Molim vas za savet. Hvala vam
Vozim bicikl. Račun za servis bicikla u mojoj firmi nije bio dobrodošao. A već sam planirala da počnem redovno da do posla vozim mog ljubimca iz 1997. Samo mi žao što nije dizel. Uzgred, stanje na biciklističkim stazama izgleda kao da neko redovno melje staklo i posipa ih.
Konačno smo ozakonili institut - prevoz peške! U prevodu, oni koji su već dobijali nakandu za prevoz, a žive na trideset metara od radnog mesta u državnoj firmi će dobiti ono što su i do sada dobijali, a ostala raja, cvrc.
Nevladini sektor je tu da promoviše kako je kul biti saradnik, volonter i aktivista.
U Srbiji postoji gomila privatnih "preduzetnika" i "poslodavaca" koji ne plaćaju radnicima zdravstveno i penziono osiguranje, a kamoli prevoz - onaj koji ne podrazumeva pešačenje.
Oko plate može da pregovara samo neko ko je vrhunski stručnjak u svojoj oblasti ili neko čije je zanimanje deficitarno na tržištu pa ga to stavlja u poziciju da određuje uslove. Da li neka kasirka, radnik obezbeđenja, pravnik, računovođa, radnik u fabrici ima mogućnost da pregovara i ukalkuliše dodatnik 5.000-15.000 dinara na konto prevoza? Ne može. Ni poslodavcu se ne isplati da zbog troškova prevoza pristane da isplaćuje uvećanu platu takvom radniku, jer se na iznos plate obračunavaju pripadajući porezi i doprinosi. Sa druge strane, u slučaju isplate putnih troškova do 3.988 dinara iznos nije opterećen porezom, sve preko tog iznosa je oporezovano sa 10%. Moji poznanici u Nemačkoj ne dobijaju putne troškove, ali im se godišnji porez umanjuje u određenom iznosu na konto prevoza na posao (tako bar kažu).
Milan 20.06.2020 • 12:27
Troskovi prevoza
Postavlja se pitanje zasto se zaposlenima placa trosak dolaska i odlaska sa posla?Ko hoce da radi neka radi to je trazio i konkurisao...Ova odredba zakona je neustavna i samo se primenjuje da bi bilo jos vise malverzacija .Tako je juce izasao clanak u Danasu da neki poslanik Ciric naplati 1,200 000 din za putne troskove a zivi tri minuta od skupstine u trosobnom stanu.A poslanik iz SRS naplatio 2.500 000 iako zivi na Vracaru ali je prijavljen u Prokuplju.E zapravo ova stavka i zato sluzi....Naplata troskova prevoza je cista korupcija...zato verovatno i postoji
Ima tu argumenata i za i protiv.
Kad se zapošljavate, ako znate gde vam se nalazi radno mesto apsolutno ima smisla da vam daju samo platu, bez putnih troškova i toplog obroka. A vi to lepo sve uračunate u platu pa pregovarajte.
Međutim, šta se dešava ako poslodavac promeni lokaciju i vi sad umesto 5 minuta peške odjednom imate 10 kilometara kolima. Nije radnik kriv zbog promene lokacije a definitivno ima novi trošak i red je da to poslodavac kompenzuje.
Skoro sve firme su za prijem na posao naveli posedovanje vozačke dozvole a u aktima firme ti ljudi i ljudi koji stanuju bliže od 3 km od firme nemaju pravo za naknadu za prevoz.Neki dobijaju i do 50% na platu za prevoz van grada iako idu biciklom.To treba ili svima dati ili ukinuti.Ja na železnici to ne primam jer stanujem bliźe od 3km.
Milane, mislim da ste pobrkali pojmove, naknadu za dolazak i odlazak sa posla ima pravo svaki radnik koji zivi minimum dve autobuske stanice od firme, a ovo sto vi navodite su izmisljena sluzbena putovanja u zemlji i inostranstvu gde se dobija ili 2.500 din ili 50 evra po danu, ako je inostranstvo.. Mada ni naknadu za prevoz ne isplacuju sve firme, kao nisu u obavezi.. Tumacenja kako ko hoće..
Već godinu dana nas zajeba*aju sa računima za gorivo, valjda će sad prestati. Naravno da treba da nam plate naknadu za prevoz, pa nismo mi hobiti da se telepromtujemo na posao.
Da smo u normalnoj drzavi stimulisao bi se prevoz biciklom,, peske, kako god. U Stokholmu se placa ulaz u grad, ako ne vozis elektricni automobil. Daleko smo mi od civilizacije...
A zašto pivara iz NS,blizu auto puta radnicima plaća kartu na nivou grada.A ljudi dolaze iz okolnih mesta čija karta iznosi 5000-6000 din,a možda i više...Ljudi moraju iz svog dzepa da dodaju ostatak...
Trebalo bi dati vecu nadokandu onima koji na posao dolaze biciklom, a ne nikakvu kao do sada. Nadam se da ce se bar ova odluka da svi dobijaju jednako sprovoditi a ne da bude mrtvo slovo na papiru.
Postavlja se pitanje zasto se zaposlenima placa trosak dolaska i odlaska sa posla?Ko hoce da radi neka radi to je trazio i konkurisao...Ova odredba zakona je neustavna i samo se primenjuje da bi bilo jos vise malverzacija .Tako je juce izasao clanak u Danasu da neki poslanik Ciric naplati 1,200 000 din za putne troskove a zivi tri minuta od skupstine u trosobnom stanu.A poslanik iz SRS naplatio 2.500 000 iako zivi na Vracaru ali je prijavljen u Prokuplju.E zapravo ova stavka i zato sluzi....Naplata troskova prevoza je cista korupcija...zato verovatno i postoji
U mojoj firmi svi dobijaju troškove prevoza za prvu zonu a niko ne koristi autobus tj. ne kupuje markicu. Svi idu automobilom a gradski prevoz propada.
Svaki radnik,svaki čovek ima pravo na život i zaradu koja će mu omogućiti u najmanju ruku pristojan život tj život od svoga rada,bar da prehrani porodicu.A Vi ovde pričate u ERI MINIMALACA i partijskog bogaćenja o pravu na prevoz.
Ako ljudi ne kupuju karte onda vlast treba da nadoknadi troskove prevozniku. Znaci svi gradjani snose troskove prevoza, i oni koji ga koriste i oni koji idu kolima ili peske. Posto je sve potaman, dobrodosli u Komunizam.
zasto je problem da se dokumentuje trosak sem AKO NIJE MUVANJE U PITANJU. Misljenje ministarstava je misljenje sa nivoa nakom se najviše muva sa putnim troškovima.Naravno da je ono merodavno ali nije realno.
Vecu glupost u zivotu nisam video I cuo. Mene prevoz kosta vise nego sto dobijem od firme, jos ako zaboravim da uzmem na fizicko lice racun, onda budem kaznjen sa 10% odbijanja od putnih troskova. Da ne govorim o tome sto benzinske pumpe vode fizicka lica po JMBG broju, na sta bi Rodoljub Sabic imao sta da kaze. Drzava samo komplikuje.
Isplacivani su troskovi prevoza svima, vec se jedino trazilo od radnika da donose racun kako firma ne bi placala porez. Od samog pocetka se znalo da ovo ima veze iskljucivo sa Bus plus u BG. Sa druge strane, svi smo svesni zloupotreba, tj.koliko ljudi lazu oko putnih troskova. Prijavljuju se po Vrbasu, Palanci, Zrenjaninu,...a zive i rade u NS godinama. Tu se odlivaju ogromne pare i to treba spreciti i protiv toga se boriti. Ima nacina. Ali mi znamo samo prava, a retko ko postuje obaveze i onda kukamo na sistem i drzavu, a ne polazimo od nas samih.
Da se kupamo u moru besmisla i g.. a, potrvdilo je i ovo Ministarstvo. Da se ne lažemo, ovo je uvedeno zbog zaposlenih u Beogradu da se "uteraju" pare u bus plus. Na početku ove gluposti jedan zaposlen u Beogrdu doneo je račun o kupljenom SENU." Ja na posao dolazim konjem".
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Svi zaposleni imaju pravo na naknadu za prevoz, čak i kada idu peške
Autor: RTS, Blic
Info
•20.06.2020.
•09:24 > 09:50
Komentari 41
Mbm
Vlada
Pomoć prijatelja
VOYAGER
A u pitanju je Ministarstvo rada, zapošljavanja, boračka i socijalna pitanja. Pitam se kako li drugi funkcionišu?
Miki
Zoran JOVANOVIC
/
Oplakah,
Nevladini sektor je tu da promoviše kako je kul biti saradnik, volonter i aktivista.
U Srbiji postoji gomila privatnih "preduzetnika" i "poslodavaca" koji ne plaćaju radnicima zdravstveno i penziono osiguranje, a kamoli prevoz - onaj koji ne podrazumeva pešačenje.
Boba
Milica
Fočo
Prvo kroz Mordor, onda Grbavica, pa druga levo i tu si.
Predizborna
Vlada
A što ne bi dobijali nadoknadu za to što idu biciklom?
dule
Troskovi prevoza
Postavlja se pitanje zasto se zaposlenima placa trosak dolaska i odlaska sa posla?Ko hoce da radi neka radi to je trazio i konkurisao...Ova odredba zakona je neustavna i samo se primenjuje da bi bilo jos vise malverzacija .Tako je juce izasao clanak u Danasu da neki poslanik Ciric naplati 1,200 000 din za putne troskove a zivi tri minuta od skupstine u trosobnom stanu.A poslanik iz SRS naplatio 2.500 000 iako zivi na Vracaru ali je prijavljen u Prokuplju.E zapravo ova stavka i zato sluzi....Naplata troskova prevoza je cista korupcija...zato verovatno i postoji
Ima tu argumenata i za i protiv.
Kad se zapošljavate, ako znate gde vam se nalazi radno mesto apsolutno ima smisla da vam daju samo platu, bez putnih troškova i toplog obroka. A vi to lepo sve uračunate u platu pa pregovarajte.
Međutim, šta se dešava ako poslodavac promeni lokaciju i vi sad umesto 5 minuta peške odjednom imate 10 kilometara kolima. Nije radnik kriv zbog promene lokacije a definitivno ima novi trošak i red je da to poslodavac kompenzuje.
Dragan
Sofija
"pa nismo mi hobiti da se telepromtujemo na posao."
Kako se hobiti telepromtuju na posao? Bas bi volela da znam, da i ja mogu to isto!!!
Goca71
Fočo
NS
Obavezujuce
Ako je nesto obavezujuce onda menjas zakon i nemas sta da mislis
Deran
bicikl
Sima
Milan
Markica
uhuz
Dr
biciklista
donesem račun za cipele? gumu na biciklu? račun za struju?
MAX
Grada
jerrycan
Riba
Budi bog sa nama
Zile
smrdijestina
Dalabu
novosadjan
Novosadjanka
Maksa
Jelena
Армаггедон
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H