Izgradnja beogradskog metroa, o kome se decenijama priča mogla bi da počne krajem naredne godine, najavljeno je prilikom potpisivanja ugovora o izradi projektno-tehničke dokumentacije za ovaj projekat.
Je napravljena studija naših i nemačkih stručnjaka u vezi metroa u BG. Na dve reke sa velikom verovatnocom podvodnih voda ne isplati se. Rešenje premreziti BG tramvajima...bolje i jeftinije rešenje.
Raseljenje Beograda i svi problemi rešeni.Sve cene u Beogradu dići za pet puta pa nek se seljaci vrate lopatama,ašovima.Rešili ste sve i to za džabe.Nema metro,nema gužvi,više zelenila manje parkinga.
@Ivan
Odabrali ste verovatno najskuplji metro da ga poredite. U Njujorku trenutno grade liniju koja povezuje Long ajlend i Menheten i to košta oko 3.500 miliona dolara po kilometru. Možda da poredimo sa budimpeštanskom linijom 4 koju su gradili pre jedno desetak godina za oko 280 miliona evra po kilometru. No takva poređenja služe samo za dnevno-političku igranku, ne mogu se porediti tek tako projekti po kilometru kad postoji niz parametara koji utiču na cenu, od dužine nadzemnih i podzemnih deonica do vrste terena kroz koji treba probijati cevi.
Cela prica nema logike, prvo zbog cene jer cena po kilometru je nelogicno mala, 100 miliona eura po duznom kilometru metroa je malo. Prosecan kilometar u svetu kosat oko 170 miliona eura a recimo kilometar U-Link metroa u Seattle-u je kostao 375 milona eura ( 800 mil us$ po milji) ili trenutno aktuelna linija Sky Traina (vankuverskog nadzemnog metroa) kosta oko 200 miliona eura ko kilometru. Zasto bi beogradski metro bio toliko jeftiniji?
A sasvim drugi plan opanaka je da Beograd i Srbija nema teorije da obezbede toliki novac za investiciju kada drzava prezivljava posledice virusa, ni u srecnija vremena pre 40-50 godina nije bilo novca da se ozbiljnije prokopa jedan asov od tog metroa.
No, ono sto jos vise bode oci, zasto bi ostatak Srbije finansirao standard gradjanima Beograda, zasto bi Madjar iz Vranja davao svoje novce za gradnju metroa u Beogradu kad tamo nema nikakvih interesa?
Bolnice se raspadaju, opremljene kao u srednjem veku, nema medicinskih instrumenata, opreme, a mi gradimo metro? Jesmo li mi normalni? Da li je ovaj narod normalan kad trpi ove na vlasti koji su dosli kradjom izbora?
Izgradnja metro je bunar bez dna. Iz njega ce zahvatati novac vodja i njegova bolumenta za svoje potrebe. Dok su oni na vlasti nece imati interesa da se zavrsi jer zasto bi isusili bunar iz koga finansiraju sve svoje potrebe. Jednostavno, metro, ce se graditi polako na tenane i cena ce mu rastiu nedogled
Nemam ništa protiv izgradnje metroa, ali onda u mom selu barem popravite trotoar koji je napravljen pre 40 godina i sav je ispucao. Mi takodje plaćamo porez a već godinama se iz budzeta nista ne ulaze u nase selo. Pretpostavljam da je tako u vecini sela i gradova u provinciji.
Cela srbija ce da placa da bi se neko u bgd vozio i jos ce usput dobro da pokradu kao i obicno, dinkicev most je kostao 2,5 vise od predvidjene cene i nakraju nikom nista !
Nemate kanalizaciju niti filtriranje otpadnih voda a vi bi iz opanaka u papuce gospodske? Sramota. Prioritet voda pitka, kanalizacija, cistoca i dobre ulice a onda prevoz.
U pitanju su dve potpuno razlicite stvari. Izgradnja tunela kroz kamen je verovali ili ne znatno jeftnija od izgradnje podzemnih tunela na rastresitom zemljistu na kojem lezi Beograd, sa mnostvom podzemnih voda i dve velike reke u blizini. U prvom slucaju je potrebno samo probiti tunel i postaviti oblogu i cev. U drugom slucaju moraju da se obave geotehnicki radovi na drenazi, injektiranju i jacanju nosivosti izuzetnog rastresitog tla, a to kosta izuzetno puno. Takodje u tom slucaju su i obloge i cevi tunela drugacije konstrukcije, tj skuplje, tu su naravno i stanice,ventilacija,protivpozarna zastita i sve ostalo. I naravno nakon toga izgradnja same pruge koja kosta vise nego autoput po km. Oko 100 miliona evra po km inace i jeste neka okvirna cena izgradnje metroa u vecini slucajeva, nije u tome stvar.
Beogradu ne treba metro jer nemaju dovoljan broj putnika da bi uvodjenje metroa bilo opravdano niti ce ih imati, jer Bg stagnira sa brojem stanovnika, verovali ili ne. Za opravdanost uvodjenja metroa je potrebno bar 25 000 putnika na cas u vrsnom periodu na, iliti spicu, na najopterecenijoj liniji. U Beogradu to opterecenje iznosi tek oko 10 000, a 15 000 nece preci nikad. To bez problema resava LRT sistem koji je ranije bio u planu, na mestima ukrstanja i vecih zagusenja je pod zemljom, ostalo je nad zemljom. Odnos je ta dva dela je otprilike 50/50. Kapacitet je 18 000 putnika na cas. Cena izgradnje po km je tri puta manja od metroa. O tome se radi.
U Bugarskoj u Sofiji se gradi treća linija metroa. Pušta se za saobraćaj sledećeg meseca. Cena po kilometru je 41 milion euro. U cenu su uračunati i metro vozovi.Znači dva i po puta manje nego predviđena cena za Beogradski metro. Neko misli baš dobro da se ugradi. Bolje bi mu priličio naziv BeoKRADSKI metro.
Zasto se misli da je to mnogo novca? 100.000.000,00 Evra za ceo kilometar zeleznice koja nema cak ni uske tracnice mego one regularne. Zar mali Sinisa i veliki Andrej nemaju prava da dodatno izvrse akomulaciju u svoj dobrotvorni fond "Zelim sve za sebe ali uvek i po svaku cenu" koji ce se baviti njima i njihovom. Zasto se ovi predobri i preposteni ljudi onemogucavaju u svojoj altruistickoj aktivnosti brige za sebe i umesto da im se dodeli jos jedan orden Svetoga Save mi sada nemamo razumevanja za njihovu specificnu humanost samo zato sto nemamo sta da rucamo?
Nije poskupela gradnja nego Ugradnja...
Normalna drzava bi za projekat od par milijardi stvorila sopstveno preduzece da se pare obrnu unutra, obuci kadar i zarade novci a ne da potpisuje i gotovinom placa strance da debelo zaradjuju. Tako bi izgledala gradnja.
Sve ćemo mi to otplaćivati od kredita koje će država 'povoljno' da dobije od ko zna kakvih investitora narednih 50 godina, samo da bi Vučić i ekipa svečano otvorili radove i još u svojoj glavi produžili vladavinu par godina.
Da je građeno na vreme, ne bi bilo "najveća strukturna investicija na Balkanu" nego najnormalniji sistem javnog transporta za dva miliona ljudi. Beogradu ne treba metro, metro je za narode koji plaćaju javni prevoz.
Gotthard Base Tunnel kroz Alpe koji predstavlja dve odvojene tunelske cevi duzine po 57 km svaka, sa mnostvom servisnih tunela izmedju i ventilacionih otvora kostao je 9,6 milijardi CHF.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
Ovo ce biti pljacka i ugradnja nevidjenih razmera.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Cena metroa u izjavama zvaničnika sve više raste, koštaće 100 miliona evra po kilometru
Autor: Danas
Info
•23.07.2020.
•12:48 > 13:21
Komentari 33
Dragan Stojanović
SrbIN
youea
Info
O cemu dalje uopste pricati.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Budapest_Metro
Dragan
Smeh i sala
Poređenje
Odabrali ste verovatno najskuplji metro da ga poredite. U Njujorku trenutno grade liniju koja povezuje Long ajlend i Menheten i to košta oko 3.500 miliona dolara po kilometru. Možda da poredimo sa budimpeštanskom linijom 4 koju su gradili pre jedno desetak godina za oko 280 miliona evra po kilometru. No takva poređenja služe samo za dnevno-političku igranku, ne mogu se porediti tek tako projekti po kilometru kad postoji niz parametara koji utiču na cenu, od dužine nadzemnih i podzemnih deonica do vrste terena kroz koji treba probijati cevi.
zato vas i gaze
sobodan p
dijasporac
A sasvim drugi plan opanaka je da Beograd i Srbija nema teorije da obezbede toliki novac za investiciju kada drzava prezivljava posledice virusa, ni u srecnija vremena pre 40-50 godina nije bilo novca da se ozbiljnije prokopa jedan asov od tog metroa.
No, ono sto jos vise bode oci, zasto bi ostatak Srbije finansirao standard gradjanima Beograda, zasto bi Madjar iz Vranja davao svoje novce za gradnju metroa u Beogradu kad tamo nema nikakvih interesa?
RVosha
Goran
Lol
Kerefeke
Ivan
Luka
Dejan
Vlade
Mile
Mile
nervno labilan
Otkad sam se rodio slusam ovo lupetanje.
SRB
Realno
Neven Stefancic
milanm
Beogradu ne treba metro jer nemaju dovoljan broj putnika da bi uvodjenje metroa bilo opravdano niti ce ih imati, jer Bg stagnira sa brojem stanovnika, verovali ili ne. Za opravdanost uvodjenja metroa je potrebno bar 25 000 putnika na cas u vrsnom periodu na, iliti spicu, na najopterecenijoj liniji. U Beogradu to opterecenje iznosi tek oko 10 000, a 15 000 nece preci nikad. To bez problema resava LRT sistem koji je ranije bio u planu, na mestima ukrstanja i vecih zagusenja je pod zemljom, ostalo je nad zemljom. Odnos je ta dva dela je otprilike 50/50. Kapacitet je 18 000 putnika na cas. Cena izgradnje po km je tri puta manja od metroa. O tome se radi.
Milan
Remus
Toma
Normalna drzava bi za projekat od par milijardi stvorila sopstveno preduzece da se pare obrnu unutra, obuci kadar i zarade novci a ne da potpisuje i gotovinom placa strance da debelo zaradjuju. Tako bi izgledala gradnja.
Ovako izgleda Ugradnja.
Hahaha
rale
cuvar
Marko
Iljf i Petrov
https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
Ovo ce biti pljacka i ugradnja nevidjenih razmera.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H