Autor: Danas

Info
23.07.2020.
12:48 > 13:21
Izgradnja beogradskog metroa, o kome se decenijama priča mogla bi da počne krajem naredne godine, najavljeno je prilikom potpisivanja ugovora o izradi projektno-tehničke dokumentacije za ovaj projekat.
  • Dragan Stojanović

    24.07.2020 20:55
    Šta me briga
    Pare i onako neću vraćati ja ,već narod.E dok je meni ovakvng naroda mogu da trošim(kradem) koliko me volja!A.Vučić
  • SrbIN

    24.07.2020 12:11
    Odavno
    Je napravljena studija naših i nemačkih stručnjaka u vezi metroa u BG. Na dve reke sa velikom verovatnocom podvodnih voda ne isplati se. Rešenje premreziti BG tramvajima...bolje i jeftinije rešenje.
  • youea

    23.07.2020 21:25
    Dokle se stiglo sa izgradnjom kosmodroma u Batajnici?
  • Info

    23.07.2020 20:58
    Pre 124 godine otvoren je metro u Budimpesti (1896).
    O cemu dalje uopste pricati.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Budapest_Metro
  • Dragan

    23.07.2020 20:45
    Gg
    Raseljenje Beograda i svi problemi rešeni.Sve cene u Beogradu dići za pet puta pa nek se seljaci vrate lopatama,ašovima.Rešili ste sve i to za džabe.Nema metro,nema gužvi,više zelenila manje parkinga.
  • Smeh i sala

    23.07.2020 20:21
    Srbija i metro ... hahahah
  • Poređenje

    23.07.2020 19:06
    @Ivan
    Odabrali ste verovatno najskuplji metro da ga poredite. U Njujorku trenutno grade liniju koja povezuje Long ajlend i Menheten i to košta oko 3.500 miliona dolara po kilometru. Možda da poredimo sa budimpeštanskom linijom 4 koju su gradili pre jedno desetak godina za oko 280 miliona evra po kilometru. No takva poređenja služe samo za dnevno-političku igranku, ne mogu se porediti tek tako projekti po kilometru kad postoji niz parametara koji utiču na cenu, od dužine nadzemnih i podzemnih deonica do vrste terena kroz koji treba probijati cevi.
  • zato vas i gaze

    23.07.2020 18:59
    i treba da vas gaze
    Sto da ne, ja bih ugovorio i milijardu po km ako se niko ne buni. Ovce cute i placaju
  • sobodan p

    23.07.2020 18:32
    Već vidjeno...
    Ništa novo i ništa čudno. Previše je onih koji bi da umoče, makar malo...
  • dijasporac

    23.07.2020 17:45
    Cela prica nema logike, prvo zbog cene jer cena po kilometru je nelogicno mala, 100 miliona eura po duznom kilometru metroa je malo. Prosecan kilometar u svetu kosat oko 170 miliona eura a recimo kilometar U-Link metroa u Seattle-u je kostao 375 milona eura ( 800 mil us$ po milji) ili trenutno aktuelna linija Sky Traina (vankuverskog nadzemnog metroa) kosta oko 200 miliona eura ko kilometru. Zasto bi beogradski metro bio toliko jeftiniji?

    A sasvim drugi plan opanaka je da Beograd i Srbija nema teorije da obezbede toliki novac za investiciju kada drzava prezivljava posledice virusa, ni u srecnija vremena pre 40-50 godina nije bilo novca da se ozbiljnije prokopa jedan asov od tog metroa.

    No, ono sto jos vise bode oci, zasto bi ostatak Srbije finansirao standard gradjanima Beograda, zasto bi Madjar iz Vranja davao svoje novce za gradnju metroa u Beogradu kad tamo nema nikakvih interesa?
  • RVosha

    23.07.2020 17:41
    Smrdija
    hoce li se nesto i preliti?
  • Goran

    23.07.2020 17:35
    Bolnice se raspadaju, opremljene kao u srednjem veku, nema medicinskih instrumenata, opreme, a mi gradimo metro? Jesmo li mi normalni? Da li je ovaj narod normalan kad trpi ove na vlasti koji su dosli kradjom izbora?
  • Lol

    23.07.2020 17:03
    Ruanda se smeje.
  • Kerefeke

    23.07.2020 17:01
    Izgradnja metro je bunar bez dna. Iz njega ce zahvatati novac vodja i njegova bolumenta za svoje potrebe. Dok su oni na vlasti nece imati interesa da se zavrsi jer zasto bi isusili bunar iz koga finansiraju sve svoje potrebe. Jednostavno, metro, ce se graditi polako na tenane i cena ce mu rastiu nedogled
  • Ivan

    23.07.2020 17:00
    .
    Treba potraziti info koliko je kostao u NY metro po km,iako je izgradjen 20ih god proslog veka
  • Luka

    23.07.2020 16:53
    Nemam ništa protiv izgradnje metroa, ali onda u mom selu barem popravite trotoar koji je napravljen pre 40 godina i sav je ispucao. Mi takodje plaćamo porez a već godinama se iz budzeta nista ne ulaze u nase selo. Pretpostavljam da je tako u vecini sela i gradova u provinciji.
  • Dejan

    23.07.2020 16:37
    Posao
    Cela srbija ce da placa da bi se neko u bgd vozio i jos ce usput dobro da pokradu kao i obicno, dinkicev most je kostao 2,5 vise od predvidjene cene i nakraju nikom nista !
  • Vlade

    23.07.2020 16:26
    Cenim da je jedno 70 miliona po kilometru ugradnja, znači 30 realna cena.
  • Mile

    23.07.2020 16:18
    Mile
    A deca nam se lece sms porukama. Bruka i sramota.
  • Mile

    23.07.2020 16:17
    Mile
    A deca nam se lece sms porukama. Bruka i sramota.
  • nervno labilan

    23.07.2020 16:12
    Koji crni metro?
    Otkad sam se rodio slusam ovo lupetanje.
  • SRB

    23.07.2020 15:44
    Da, ali 2020000000 godine
  • Realno

    23.07.2020 15:34
    Realno
    Bolje zbog ovoga izadjite na ulice.
  • Neven Stefancic

    23.07.2020 15:24
    Bazovicka ulica 33
    Nemate kanalizaciju niti filtriranje otpadnih voda a vi bi iz opanaka u papuce gospodske? Sramota. Prioritet voda pitka, kanalizacija, cistoca i dobre ulice a onda prevoz.
  • milanm

    23.07.2020 14:49
    @Iljf i Petrov
    U pitanju su dve potpuno razlicite stvari. Izgradnja tunela kroz kamen je verovali ili ne znatno jeftnija od izgradnje podzemnih tunela na rastresitom zemljistu na kojem lezi Beograd, sa mnostvom podzemnih voda i dve velike reke u blizini. U prvom slucaju je potrebno samo probiti tunel i postaviti oblogu i cev. U drugom slucaju moraju da se obave geotehnicki radovi na drenazi, injektiranju i jacanju nosivosti izuzetnog rastresitog tla, a to kosta izuzetno puno. Takodje u tom slucaju su i obloge i cevi tunela drugacije konstrukcije, tj skuplje, tu su naravno i stanice,ventilacija,protivpozarna zastita i sve ostalo. I naravno nakon toga izgradnja same pruge koja kosta vise nego autoput po km. Oko 100 miliona evra po km inace i jeste neka okvirna cena izgradnje metroa u vecini slucajeva, nije u tome stvar.
    Beogradu ne treba metro jer nemaju dovoljan broj putnika da bi uvodjenje metroa bilo opravdano niti ce ih imati, jer Bg stagnira sa brojem stanovnika, verovali ili ne. Za opravdanost uvodjenja metroa je potrebno bar 25 000 putnika na cas u vrsnom periodu na, iliti spicu, na najopterecenijoj liniji. U Beogradu to opterecenje iznosi tek oko 10 000, a 15 000 nece preci nikad. To bez problema resava LRT sistem koji je ranije bio u planu, na mestima ukrstanja i vecih zagusenja je pod zemljom, ostalo je nad zemljom. Odnos je ta dva dela je otprilike 50/50. Kapacitet je 18 000 putnika na cas. Cena izgradnje po km je tri puta manja od metroa. O tome se radi.
  • Milan

    23.07.2020 14:35
    U Bugarskoj u Sofiji se gradi treća linija metroa. Pušta se za saobraćaj sledećeg meseca. Cena po kilometru je 41 milion euro. U cenu su uračunati i metro vozovi.Znači dva i po puta manje nego predviđena cena za Beogradski metro. Neko misli baš dobro da se ugradi. Bolje bi mu priličio naziv BeoKRADSKI metro.
  • Remus

    23.07.2020 14:25
    Zasto se misli da je to mnogo novca? 100.000.000,00 Evra za ceo kilometar zeleznice koja nema cak ni uske tracnice mego one regularne. Zar mali Sinisa i veliki Andrej nemaju prava da dodatno izvrse akomulaciju u svoj dobrotvorni fond "Zelim sve za sebe ali uvek i po svaku cenu" koji ce se baviti njima i njihovom. Zasto se ovi predobri i preposteni ljudi onemogucavaju u svojoj altruistickoj aktivnosti brige za sebe i umesto da im se dodeli jos jedan orden Svetoga Save mi sada nemamo razumevanja za njihovu specificnu humanost samo zato sto nemamo sta da rucamo?
  • Toma

    23.07.2020 13:55
    lopovi racunaju
    Nije poskupela gradnja nego Ugradnja...
    Normalna drzava bi za projekat od par milijardi stvorila sopstveno preduzece da se pare obrnu unutra, obuci kadar i zarade novci a ne da potpisuje i gotovinom placa strance da debelo zaradjuju. Tako bi izgledala gradnja.

    Ovako izgleda Ugradnja.
  • Hahaha

    23.07.2020 13:54
    Srbijanski metro. Vic desetleca.
  • rale

    23.07.2020 13:49
    Sve ćemo mi to otplaćivati od kredita koje će država 'povoljno' da dobije od ko zna kakvih investitora narednih 50 godina, samo da bi Vučić i ekipa svečano otvorili radove i još u svojoj glavi produžili vladavinu par godina.
  • cuvar

    23.07.2020 13:46
    eeee....
    To se ne isplati,baceni novci.....Eto nama duznickog ropstva!
  • Marko

    23.07.2020 13:45
    ...
    Da je građeno na vreme, ne bi bilo "najveća strukturna investicija na Balkanu" nego najnormalniji sistem javnog transporta za dva miliona ljudi. Beogradu ne treba metro, metro je za narode koji plaćaju javni prevoz.
  • Iljf i Petrov

    23.07.2020 13:45
    Gotthard Base Tunnel kroz Alpe koji predstavlja dve odvojene tunelske cevi duzine po 57 km svaka, sa mnostvom servisnih tunela izmedju i ventilacionih otvora kostao je 9,6 milijardi CHF.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel

    Ovo ce biti pljacka i ugradnja nevidjenih razmera.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna