Opšte je poznato da gas manje haba motor. Imam Kiu Picanto staru 13 godina koja je prešla 250000km samo po gradu bez ikakvog kvara. Van grada koristim veća kola.
Gas sam ugradio kad je bila na 5000km. Kada odbijem sve uloženo, plus razne ateste, ostalo mi je 4500€ u džepu. I naravno zadovoljan sam jer manje zagađujem okolinu.
Sećamo se već toga. I kada je masa ljudi prešla na plin, kao ekološko i jeftinije orivo, počelo je klanje. Kada su koliko toliko kontrolisane promene cena drugih goriva, za plin je cena van svake logike i razuma povećavana kako im se ćefne. Svakako, na taj način su amortizovali to što ostala goriva nisu toliko poskupljivala. O kvalitetu plina da i ne govorim. Standarda nema, kontrole od strane države nema i punionice rade šta hoće.
Kao i obično, ova država upropasti svaku dobru ideju i svede je na novo dranje naroda.
Pored ogromne akcize, najveći problem je atestiranje uređaja. Toliko su ga zakomplikovali da treba dve nedelje da se atestira, pespotrebni tehnički pregled i 10 dana čekanja da neko potpiše u agenciji za bezbednost saobrsćaja
Dakle, da biste stavili glupu foliju na stakla potrebno vam je nekakvo odobrenje prozivodjaca blablabla, a plin mozete ugraditi na sta god hocete.
Ne vozim na plin niti cu ikada unistavati svoje aute takvim budzevima.
Stimulacija za TNG je:
redovan atest boce
ne moze vise tra boca
ne moze vise ni ta boca
cesci atesti boce
opet pravila o bocama se menja - nemoze vise ni ta boca
podizanje nameta na TNG
moze opet ona stara boca koju si bacio
ne moze vise ta ipak
atest
...
Ne razumem zašto bi to subvencionisali? Porediti električna vozila i hibride sa LPG-om nema nikakve logike. Ti automobili sa nadograđenim TNG uređajima nisu uopšte ekološki čisti. Ima na internetu tekst koji je napisao dr Andreas Ostermeier iz nemačkog Saveznog ministarstva za zaštitu prirode. Kod emisije fine prašine, ugljen moniksida, azotnih oksida i ugljovodonika između novih benzinskih vozila sa Euro 5 normom i novih vozila na TNG pogon nema značajne razlike. Kod starih vozila nije moguće generalizovati jer se radi o nadogradnjama koje nisu optimozovane po pitanju emisije štetnih gasova. U odnosu na dizel vozila znatno je manja emisija azotnih oksida ali ta prednost je nestala nakon uvođenja Euro 6 standarda. Problem sa LPG vozilima je i što koriste dva goriva tako da se ne mogu optimizovati za jedno gorivo.
Prevod - Padaju prihodi od akciza benzina pa treba stimulisati ugradnju TNG (koju su prethodno masakrirali) da se uzme na drugoj strani, na akcizama za TNG.
Svaki dinar dat u subvencionisanje ugradnje ce se vratiti 3x kroz to sto ce jos podici akcizu na benzin hahahaha.
Normalna drzava bi:
- zabranila uvoz dizelasa koji nisu euro 6 a benzinaca od euro 5. Postoji drasticna razlika u zagadjenju izmedju E6 dizelasa i E4, o starijima da ne pricam.
- dala subvencije za kupovinu fiat 500L na TNG za taksiste
- uvela propis da putnicka sluzbena vozila drzavnih firmi i sluzbi moraju biti na TNG (isti onaj fiat 500L)
- smanjila ili potpuno ukinula akcize na TNG
Time bi se izbacili smrdljivi golfovi iz saobracaja jer bi narod kupio normalan auto koji bi se jeftino vozio jer je na gas. Ljudi kupuju dizelase prvenstveno zbog potrosnje, sto je problem koji se resava TNGom. Dizeli bi ostali za kamione, medjugradske autobuse i slicno. Da ne kazem da bi drzava mogla biti pametnija i subvencionisati CNG za ta vozila kao sto ima u GSPNS. Par godina pametnog programa i politike, sve bi drugacije izgledalo.
E moj Pero, tih 46 dinara još ulazi u osnovicu za pdv tako da na akcizu plaćamo i porez. Nije sarkazam, uzmite račun za firmu, tu sve piše. Trenutna cena lpg je oko 15-17 dinara. Ostalo ide državi.
Pa ko je dozvolio uvoz svih ovih godina tih krševa i to bez katalizatora i sad nam je zapad kriv? Pa ko je branio da ranije date stimulaciju za TNG? Ko vam brani da radite reciklažu auto otpada zar vam nije to posao da brinete o okolini? A o kontroli izduvnih gasova na tehničkom pregledu suvišno je i pitati krivi su Austrija.....
Sve sto drzava da, presedne ti jednog dana. Papirologija je veca muka nego sto je korist od drzave. Samo da te evidentiraju,e onda krece globa. Prvo na atest, zatim na tehnickom, nakon toga u Policiji. i tako svake godine do isteka roka validnosti. Posle moras platiti demontazu i skladistenje na otpadu. Ovo je ipak ponuda za lakoverne i cvalave.
Nakon sto mi je zakonom ukradeno 3 god atesta za plin ,sada planirate da stimulisete ugradnju istog!? Kakav idiotizam majko bozija.....c c c c cc
Nista ne ugradjujte , cista precara i nepotreban trosak u ovoj zemlji i sa ovom rezimom.
Bolje ministre da ukinite za vozače koji voze na TNG svakih pet godina atest plinske boce instalacija i dodatno uzimanje para od vozača.Tos smo u Srbiji ima da se na pet godina rade Atesti u normalnim državama radi se na 10 godina.I možete vi dati subvencije za ugradnju plina al dok ove lude namete ne ukinite neće niko hteti uvoditi plin.Malo se informišite ministre koliko ljudi je skinulo plinske instalacije od kada ste uveli ove sulude namete na pet godina atest.
to naravno vodi do masovnije ugradnje, vece potraznje za tng-om, podizanja cene istog, vece guzve na pumpama i uvodjenja novih nameta i atesta na krace rokove i konacne neisplativosti istog. nema ovde dobr price uvek se to pretvori u agoniju
У европи возило мора да задовољи параметре које важе за годиште производње , а не као код нас . Значи ако је произведен као еуро 3, он мора те параметре да задовољи, а не параметре од еуро 5 мотора.
To su obecanja ministra koji sigurno nece biti ministar u novoj vladi, a i u ovaj prethodnoj se nije pitao. Obecali subvencije za elektricne i hibridne automobile od 80 prijavljenih 16 resenja 1 realizacije pa nije ni cudo sto kada odes u salon automobila sa vrata ti kazu da od te subvencije nema nista...
E moj ministre, kada sam ja to pisao u kometarima. Sad se pokazalo da je mera subvencije za električna vozila i hibride smešna jer ko danas u srbiji ima pare za tako nešto osim vas političara, 80 ljudi mislim da si postigao cilj. HAHAHAh. Bolje kreni od ovoga što je narodu prihvatljivije , smanji takse na registraciju takvih vozila, kao što je svuda u svetu, smanji zahvatanje države na ceni gasa, stimuliši malo. Ja sam već 20 godina ispred vremena i vozim na gas, ali nemam ništa od toga jednaki smo sa zagađivačima. Klepate na atestima, reatestima svakih 5 god, ranije bilo na 10 godina i za to treba min 200e. Udarate po ušima za gas gde god se ukaže prilika, bolje uradi konkretne stvari, a ne da subvecionišeš za nas sa platom 40000 din leteća vozila. Cena opet ide gore sa 66 na 77 din. Dosta je priče, vreme je za dela.
O čemu ovaj čovek priča..kakav izvoz otpada u Austriju...vozila idu pod presu po ceni od oko 15 dinara po kili gvoždja a pre prese skine se sve vredno na njemu od radija, sedišta, prekidača. Proda taj otpad po ceni kojoj ga nabavio vani. Danas kupis nov auto od 15 000e prve godine dok ti je garancija daš jos 1 hiljadu dve na razne gluposti provere i slično.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Država će davati subvencije za ugradnju plina u vozila
Autor: Telegraf
Info
•28.07.2020.
•08:36
Komentari 35
Teodosije III
I još me ubeđuje da je to moguće jer mi sipa gas pa se sabija. To što je gas u tečnoj fazi (TNG) im nije poznato.
Teodosije III
Gas sam ugradio kad je bila na 5000km. Kada odbijem sve uloženo, plus razne ateste, ostalo mi je 4500€ u džepu. I naravno zadovoljan sam jer manje zagađujem okolinu.
zunzara
Kao i obično, ova država upropasti svaku dobru ideju i svede je na novo dranje naroda.
+384
Sale
antiprotivan
w/e
Ne vozim na plin niti cu ikada unistavati svoje aute takvim budzevima.
/
a vozio sam ga od kako je cena gasa bila trecina cene benzina.
tako da nam ne treba subvencija koju ce drzava smrdija ukinuti nego je dovoljno smanjiti cenu gasa
gradjaninX
redovan atest boce
ne moze vise tra boca
ne moze vise ni ta boca
cesci atesti boce
opet pravila o bocama se menja - nemoze vise ni ta boca
podizanje nameta na TNG
moze opet ona stara boca koju si bacio
ne moze vise ta ipak
atest
...
Pauly Ester
Mr.No
Toma
Normalna drzava bi:
- zabranila uvoz dizelasa koji nisu euro 6 a benzinaca od euro 5. Postoji drasticna razlika u zagadjenju izmedju E6 dizelasa i E4, o starijima da ne pricam.
- dala subvencije za kupovinu fiat 500L na TNG za taksiste
- uvela propis da putnicka sluzbena vozila drzavnih firmi i sluzbi moraju biti na TNG (isti onaj fiat 500L)
- smanjila ili potpuno ukinula akcize na TNG
Time bi se izbacili smrdljivi golfovi iz saobracaja jer bi narod kupio normalan auto koji bi se jeftino vozio jer je na gas. Ljudi kupuju dizelase prvenstveno zbog potrosnje, sto je problem koji se resava TNGom. Dizeli bi ostali za kamione, medjugradske autobuse i slicno. Da ne kazem da bi drzava mogla biti pametnija i subvencionisati CNG za ta vozila kao sto ima u GSPNS. Par godina pametnog programa i politike, sve bi drugacije izgledalo.
ali ste glasali za sns jer ste dobili sendvic.
vozač
Uroš
Pera
Aleksandar
Kaja
Stole
Dusan
Nista ne ugradjujte , cista precara i nepotreban trosak u ovoj zemlji i sa ovom rezimom.
need for speed
aaa plin?
Kale
Ja
pera
Хомер
Tdz
White
Mila
Pera
Niko
Dalabu
Gasko
Neko
Bojan
miki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H