Istoričarka Radina Vučetić smatra da je "ovaj nesrećni Stefan Nemanja od 23 metra" na simboličkom nivou najvidljivija slika ururšavanja nekada kosmopolitskog Beograda.
Не подржавам владајући режим уопште, али коме смете Стефан Немања у главном граду Србије ? Докле ћемо се стидети наше историје ? Ако је за некога споменик једном од најзнаменитијих српских владара "ратнохушкачки", онда тај неко има озбиљан проблем.
Od gospođe sam očekivala objektivnost a ne ogorčennst i lične frustracije.Od. ove zemlje očekujem spomenik na svakom uglu ulice, na svakom trgu. na kulturu se najmanje budžetom izdvaja te pozdravljam svaku šansu da se nešto stvara, po mogućstvu od naših autora a ima ih. Bilo bi sigurno sve bolje i lepše kao rešenje da je išao zvanični konkurs za naše vajare .
U vreme pada Berlinskog zida i kraha istočnog bloka (1989-1992) činilo se da istočna Evropa ima lak zadatak - prihvatanje kapitalizma, slobodnog tržišta i demokratije. Zato se - posle višedecenijskog izučavanja Marksovog "Kapitala" - prešlo na Veberovu "Protestantsku etiku i duh kapitalizma". Prošlo je od tada tridesetak godina i - šta se desilo? Slobodno tržište, koje je podrazumevalo slobodan protok ljudi, ideja, robe i kapitala, počelo je da podrazumeva slobodan protok migranata. Demokratija se - sa druge strane - izvitoperila u soroševske priče o multi-kulti liberalno-kosmopolitskoj "toleranciji" prema "drugosti" ("trećosti", "četvrtosti"...). Najzad, Veberova važna zapažanja o protestantizmu kao predanoj veri da je USPEH individue (lični, profesionalni, politički) dokaz BOŽJE MILOSTI retko se navodi, iako je ključan za shvatanje protestantizma, pogotovo kalvinističkog i anglikanskog.
Rezultat - danas na globalnom nivou prisustvujemo laganom krahu kejnzijanskog funkcionisanja ekonomije, što će biti dodatno ubrzano katastrofom izazvanom virusom korona. "Tvrda kula je bog moj", govorio je Martin Luter. Za ono što nas tek čeka biće nam potrebno mnogo više od pomenutih tvrdih kula...
A sta Srbija uopste od tih stvari (sem hrane) proizvodi da bi mogla da izveze?
Uzgred, moje pitanje je bilo u vezi spomenika, jel' jos stoji na Keju ili su ga uklonili? Secam se da su naprednjaci kad je taj spomenik dizan bili protiv njega, tad smo jedini put bili za nesto isto, a dodjose na vlast u NS i nista nisu preduzeli povodom uklanjanja tog poltronskog cina. Kako svi brzo zaborave svoje price i obecanja, strava.
Naravno da je tako, slazem se opisuje odnos moci, politicke partije, religije (protestantizma) i kapitala. Takodje lepo objasnjava na dominaciju sile i monopol fizicke prinude drzavnog aparata za odrzanje moci - vlasti. Svakako, Weber je sve svoje snage usmerio na razumevanje kapitalistickog drustva i razvoj njene racionalne komponente - profita, koji predstavlja polaznu i krajnju tacku kapitalisticke proizvodnje, njena sustina i pobuda i svrha.
Takodje definisao je moc: "Moc predstavlja izglede da se u okviru jednog drustvenog odnosa sprovede sopstvena volja uprkos otporu, bez obzira na cemu se zasnivaju ti izgledi"
Takodje veoma lepo objasnjava "birokratski aparat" koji je zasnovan na materijalnim interesima kapitala. Weber takodje pravi klasnu razliku na:
-vladajucu klasu koja je vlasnik sredstava za proizvodnju
-potcinjenu klasu koja nema nikakvog vlasnistva
Mnoge teoretske stvari je Vucic pokusavao iz Weberovih shvatanja protestantske vere, etike i kapitala, kao i njihovog shvatanja kapitalizma da primeni prakticno u Srbiji (neki put i nasilnim putem), sto mislim da nije trebao da radi jer kulture su razlicite, narodi takodje. Pogotovo sto nemacko shvatanje vlasti, drzave, birokratije, politike nije isto kao i srpsko, hriscansko shvatanje zivota na Balkanu.
E, lepo od tebe što pozivaš na čitanje čuvene Veberove knjige. Ali, bilo bi još lepše da - kada je već pominješ - kažeš i koju reč o onome najvažnijem iz nje: o Veberovoj konstataciji da je glavna karakteristika protestantizma - dominacija starozavetnog duha nad novozavetnim. A, šta ovo znači u praksi - nije teško zaključiti.
Dakle, Veber je daleko ozbiljniji pisac nego što bi razni "nezavisni novinari" kišjuhasovskog tipa hteli da prikažu.
Pokusavam da zamislim uzasnutu reakciju nekog evropskog politicara prilikom posete i razgledanja ovog spomenika. Vodja bi EU zvanicniku verovatno rekao: "Ovo sam ja radiJo..."
Nikola Lazić 21-godisnji najmlađi poslanik u parlamentu, nije završio fakultet (student Fakulteta za kulturu i medije univerziteta "Megatrend") i nema nikakva zvanja osim srednje fizioterapeutske škole, jedina kvalifikacija mu je izgleda to što je njegova majka Verica Lazić savetnica predsednika Aleksandra Vučića. Za razliku od ostalih vršnjaka koji nisu članovi partije i moraju tek da uče i završavaju fakultet kako bi nešto učinili u životu, Nikola je išao prečicom.
Verica Lazić, majka mladog srpskog poslanika, obavlja funkciju savetnika predsednika države Aleksandra Vučića za socijalna i zdravstvena pitanja. Njeno ime prvi put se pominje devedesetih godina kada je lansirana u javnost zbog poznanstva sa Mirjanom Marković, suprugom tadašnjeg šefa države Slobodana Miloševića. Bila je u stranci JUL koju je Markovićeva vodila, a spekuliše se i da je Lazićeva bila njen lični zubar.
Uništio je vojsku, policiju, Skupštinu, Sinod, prosvetu, nauku, sport, kulturu... Sve ono što je Srbija gradila (institucije) od perioda Francuske revolucije i temelje jedne drzave, ovaj je zajedno sa Milosevicem do danas unistio.
Sta si ocekivao od Radikalcina nego da podrze prodaju oruzije Jermeniji i ko zna kojim teroristickim grupama po svetu. Nisi valjda mislio da ce Radikali podrzati prodaju softvera, automobila, kucnih aparata, medicinske opreme, poljoprivrede, hrane... Radikalcine su odusevljene jos od 90ih i njihovih ratno-huskackih dana, naoruzanjem i masinama za ubijanje. To je njihov fetish.
Bolje se uhvati knjige Max-a Weber-a:
1. Protestantska Etika i duh kapitalizma
2. Politicki spisi
Nemoj samo Vucic da cita Weber-a moras malo i ti, da vidis kako primenjuje Weber-ove teorijske prepostavke u praksi u Srbiji.
Pusti Harry Poter-a ko jos ima koristi od te bezvredne literature. Ovo ti je vaznije mozda shvatis kakva je SNS stranka (sto bi Weber rekao patronazno-klijentelisticka), a zasto procitaces i shvatices sam.... ajde sad knjigu u sake...
Pade mi na pamet, sta je sa onim spomenikom azerbejdzanskom kompozitoru na Keju kod nas? Sklonili su ga ili jos stoji tamo? Sad kao nesto nismo u ljubavi sa Azerbejdzanom.
Šta reče, prijatelju? Da i Đilas i Šolak pune u sredu devedeset godina?! Pa, deluju dosta mlađe, ali kad ti kažeš da su vršnjaci tvog omiljenog deda-Sokija...
SNS i gramatika dva razlicita pojma. Vau, oni se bore za jezik, kulturu, pismo... ? Pa prvi ga oni unistavaju. Dobrivoje ili dobrivoje(kao sto si napisao) kanda su ti kupili diplomu i od osnovne skole.
U redu ali treba podići glas i protiv neovizantijskog stila gradnje pravoslavnih crkava u Vojvodini. Ovakve crkve ruže izgled vojvođanskih varošica i gradova. To prosto nije naša Vojvodina. Neke varošice i gradovi u Vojvodini u medijima se pojavljuju veoma retko, pa smo tako ovlaš imali prilike da vidimo kako izgleda pravoslavna crkva u Sonti i to nije bilo lepo za videti.
Mislim da niste razumeli pitanje,mene Vaša(tvoja) plata ne interesuje ni malo niti posao koji ratite ništa o vama se jedne stvari a to je gde živite i ko ste sobzirom da ste se rekli:
"Jos dugo cete srbi imati plate 300e "
kao prvo Srbi se pišu velikim slovom sem ako nemate nameru da omalovažate jedan narod
a drugo gde su to veće plate nesrbinu,odnosno iz koje države kucaš ?
Jel vas SNS botine provozao Loncar u Mercedes Benz G klasi ili se i dalje vozate u raspalim autobusevima uz miris nafte i sendvica sa Matijevic podrigusom? Loncar u kozna meckina sedista a vi SNS buranija u autobuse "Ko to tamo peva"
Zaboravio si Solak, Djilas.... posle Soros ide ova dvoJica. Ne ucis dobro 100x treba Micin i Beba Popovic da ti ponavljaju i da upamtis kako pisati komentare.
U sredu vaš mili i dragi deda-Soroš puni 90 godina. Čujem da ste, zajedno sa Teofilom, pozvani na veliku žurku deda-Sokijevih poltrona. Dragi soroščići, budućnost je pred vama, kao i pred vašim vremešnim guruom. Idite u Beč, na dedicin "univerzitet". Možda i postanete tamo asistenti (na odseku "kosmopolitsko-multikulturno ispiranje mozga i obuka za pljuvanje po sopstvenoj veri i naciji")...
Nasao si SNS primitivca da naucis poslovnom bon-tonu. Ko zna kad je zadnji put uzeo knjigu da procita. Ulizivanje i pisanje hvalospeva SNS-u i diktatorskom rezimu govori mnogo o njihovoj inteligenciji.
Kad u životu ništa pametno nisi postigao, onda ti je loženje na nakaradne kipove feudalaca koji su živeli pre 800 godina 'svoje'. Istorija obično piše u knjigama, ali kome su slova naporna on mora da se preslišava u 3D.
Ocito da je spomenik prevelik za mjesto na kojem ce se postaviti. Zato predlazem da se glava ne montira, cime ce smanjiti dimenzije, a da se ispod napise koga spomenik predstavlja. Mislim da je to konstruktivno.
1. Priblizno 300 eura je minimalac u Srbiji, na to sam mislio
2. Taj minimalac ce ostati takav jer se bacaju drzavne pare na razne ne potrebne gluposti, jer Srbija nije bogata zemlja kao Svajcarska, Australija, Kanada da moze da prijusti skupocene spomenike
3. Pitanje: "Kolika je vasa plata?" je nekulturno i nevaspitano. Probaj to da pitas nekoga nepoznatog od Kanade do Australije i videces sta ce ti reci. Takva pitanja su prostacka, ja tebe ne poznajem, ti mi nisi rod (brat, rodjak, sin, otac,...) i pogotovo necu to na komentaru 021 da pisem. Nije bitno kolika mi je plata da li je 15 000 eura ili 200 eura, bitno je bespotrebno rasipanje novca. Predlozio bih ti da naucis koja se poslovna pitanja pitanja smeju postavljati ne poznatim ljudima a koja ne. Samo sebe diskreditujes i diskvalifikujes. Imas puno knjiga da procitas o poslovnom bon-tonu. Nije tesko nesto nauciti i procitati.
Glavu dajem ako je ijedan naprednjak i radikal procitao sva cetiri toma Istorije Umetnosti! Primitivci na celu sa glavnim arhitektom Beograda! Gospodja Vucetic je milion posto u pravu!
hahaha dobro pitanje,ali procitaj ponovo i postavi ga sam sebi i zapitaj se?
sta si uradio u protekloj godini za doprinos svega sto si naveo?verovatno nista?
nisam ti ja patrJota(baja,radikali i ostalo kako me zamisljas)
zato sam tebi i slicnima trn u oku.
nasa ljubav jaca je od vase mrznje.
izvinjavam se sto pisem na latinici.
Marina, sestro pravoslavna, evo ja kao austrougarski zoharcic (svidja mi se termin i ponosan sam, bolje to nego srbski patriota) ponavljam da NISAM protiv spomenika. Naprotiv, on najbolje opisuje Srbiju, odlicno joj pristaje i svakom stavlja do znanja sa kim/cim ovde ima posla. Bravo!!!!
Nije problem u ideji o spomeniku Stefanu Nemanji. U redu je da istorijske ličnosti imaju spomenike, uvek i svuda je to bilo.
Problem je u estetici i kvalitetu ovog spomenika. Preogroman, na pogrešnom mestu, na krajnje diskutabilnom postolju. Žurba uvek umanjuje kvalitet, zatim nesposobnost da se sagleda sopstvena greška u odlučivanju, neutemeljena uobraženost vlasti da estetiku spomenika nikako ne prepusti struci.
Ovo je poruka naše generacije budućim generacijama da nismo bili sposobni da napravimo nešto čime bi se svi ponosili u budućnosti.
Зашто бих се ја селио?
Ја волим своју земљу и своју историју.
Ја не мрзим никога,ал' на своје не дам.
Шта ту није јасно.
Критикујте политичаре,а не мајку Србију,као и историју.
Чувајте се зла домаћега.
Они су гори од свих непријатеља.
Госпођице,Госпођо.
Statue na Trhu Heroja su delo slavnog mađarskog vajara, izgledaju lepo i okružene su s dva muzeja. Ovo čudo je delo nekih ruskih tezgaroša, izgleda nakazno i stoji pored upropaštene železničke stanice. Što je takođe bitno, Mađari nisu imali problema da skrpe kintu za klozet papir kad su podizali svoj spomenik.
Чим су аустроугарски жохарчићи против нечега, мора да је у питању нешто веома лепо, племенито, нормално и људски. Како ли ће тек кмечати кад уђемо у систематску дезинтеграцију најружније и најкичерајскије архитектуре у познатој историји свемира???
Mozda je ovaj megalitni Stefan Nemanja tu kao veliki feudalni srednjivekovni vladar, da nam postavi paralelu sa sadasnjom feudalnim srednjovekovnim vladarom Vucicem, u smislu zivot kopira umetnost i to?
Narod koji pokusava ponovo da izmisli istoriju i svoj identitet, sve rupe u drustvu da zakrpi nacionalom ideologijom, kao da je nemamo dovoljno vec?? Dokle cemo se ovim baviti a ne drustveno aktuelnim temama?
Sta ovaj Stefan Nemanja nama znaci? Sta deca, kojoj se vec Nemanjici nasilno podmecu u osnovnoj skoli, koja nista drugo ne znaju treba od ovog da shvate? Da, imali smo vladara pre nekoliko vekova, super. A zasto sada zivim u drzavi koja je obelezena ratovima, propada decenijama, i nema poslova ni za koga sem za clanove vladajuce stranke?
Nema nista lose u spomeniku Stefanu Nemanji? Zasto bi to ikome smetalo?
Pa pogledajte kako drugi narodi cuvaju secanja na svoju proslost. Jel ste bili na Trgu heroja u Budimpesti? Tamo su svi njihovi srednjovekovni vladari...Madjari se ponose tim trgom. Postuju tradiciju. Svaka im cast.
A mi Srbi treba da se stidimo svoje srednjovekovne drzave??!
Populizam je bolest, psihicki poremecaj kao i sizofrenija, paranoja, manija velicine (nesto kao kombinacija ova tri). Kad od nje boluje jedan covek, tesko je, a kad boluje citava vladajuca garnitura, toj zemlji tesko da ima spasa.
Koliko ima komunjarskih spomenika. Ajte, molim vas, Radina Vučetić samo što nije stala sa Vesićem u red za nemačku stipendiju i revoluciju zvani 5. oktobar. Još da zbroji ovce na broju na planini sa koje je potekla umesto što se bavi socijalizmom i američkim stipendijama u svojim radovima koji su važni koliko i toalet papir.
Srbi iz dijaspore i prijatelji naših državljana širom sveta 8. avgusta će se ujediniti u globalni protest protiv politike vladajuće stranke u Srbiji i svega onog nakaradnog sa čim se suočava stanovništvu u Srbiji. Za demokratiju, slobodu, ljudska prava i ljudske živote u Srbiji protestovaće se u Amsterdamu, Briselu, Berlinu, Bostonu, Cirihu, Hamburgu, Helsinkiju, Londonu, Njujorku, Oslu, Parizu, Pragu i Vankuveru.
@bb 06.08.2020 • 10:41
kad ce da izumru ovi antisrpski brozoidi?....
nikada Srbin nije ziveo tako dobro kao za vreme Tita.
radnik sa prosecnom platom svake godine je letovao na moru i zimovao u sloveniji.
a sada?
sada se motaju kablovi za platu od 200 evra.
Bolje Vucicu isplati subvencije za poljoprivredu pomoci selu smanji uvoz, povecati izvoz, sta ce nama spomenici, pa leba necemo imati zbog vas naprednih, narod ti je u kreditima, seljaci propali, bolje kupi Ferarri umesto spomenika, pa se vozaj po izolovanoj Srbijici a mi da ti masemo i bacamo cveće...
@Djuka
06.08.2020 • 10:29
....istoricari, umetnici, filozofii i drugi visokoumnici kada je vasa gravitaciona tacka u apstraktim jezgrima estetike, gradjanskog i anacionalnog......"
Hvala - Vaš glas je zabeležen (-1)
Ukratko "kad je frka lupetaj i ti đuka" pa on je i bio katolik ako mu je sin uveo ovde pravoslavlje?
Šta znaju radikali o Stefanu Nemanja ili o kulturi spomenika , kad nemaju ni osnovno obrazovanje. Medjutim znaju kako da zarade a što veći spomenik veća zarada.
Dzaba ih prosvećuju istoričari i arhitekte oni razumeju samo ovo drugo.
@Соња 06.08.2020 • 12:40
@Petrovic
"Ти би требао да узмеш приватно часове историје, јер лупаш глупости."
Nekulturno je osobu koju ne poznajete oslovljavati sa "ti".
Vas nevaspitan i bezobrazan komentar dovoljno govori o vama i vasem vaspitanju.
Ne bih voleo da poznajem osobu kao sto ste vi.
Da li je Beograd kosmopolitski grad? Ne moze biti. U kom bi kosmopolitskom gradu na vlasti bio multinetalentovani sljam kao sada u Beogradu makar imali plasticnu jelku srednje velicine za $80.000,00 od avgusta do jula svake godine? Zamislite Vesica kao coveka koji rukovodi nekim kosmopolitskim gradom. Tamo bi se ljudi samospaljivali na samo spominjanje njegovog imena nakon prvoga dana njegovog ludila i korupcije pri cemu bi na tu funkciju mogao doci samo nakon invazije superiornih vanzemaljaca.
Da li postoji "neoradikalski kic"? Ne, ne postoji. Za kic je uvreda da se formiraju ovakve slozenice. Radikali su forma zivota koju je svoju degeneraciju izvela toliko agresivno i brzo da je jezik nespreman da to isprati adekvatnim recima. Kic uvek daje izvesnu laznu toplinu, pokusava da ti se priblizi i ucini ti zivot, naizgled, lepsim i tpeljivijim. On ima cak dozu humanosti u sebi.
"Јако ми је драго што је омладина национализована,која љубав према отаџбини и њеној великој историји"
Aha, problem je u tome sto je velika vecina te omladine neobrazovana i elementarno nepismena, zato je i nacionalizovana.
Da ne idemo u detalje pogubnog i opskurnog obrazovanja u Srbiji.
Neka za pocetak pocnemo sa zastitom prirode i okoline u kojoj zivimo.
Gde je patriJotizam kada su deponije u pitanju? Trovanje reka i zivotinja? izgradnja MHE po prirodnim dobrima?
Jel se tako voli svoja domovina?
Unistavanjem?
Dizali bi patriJote razne spomenike ali to nikako ne ide uz prljavstinu u kojoj se valjamo.
А могла би и ти да одеш негде ван свог села?
Рецимо да објасниш шта је то кич свим западноевропским престоницама, или бар и мало већим насељима на том дивном Западу.
Primecujem da su SNS botovi poceli i da pisu komentare i hvalospeve na racun lika i dela Velikog Vodje i njegovih Radikalskih spomenika, a ne samo da udaraju minuse!
Nadam se da su im povecana primanja ili bar smanjena partijska davanja, ili bar svez sendvic sa Matijevis smrdusom i uzeglim majonezom... Pravda za SNS botove! Jos uzeglog majoneza treba dodati u Srpsku Naprednu Salamuru!
Jedan od prvih genocida nad Srbima su radili Nemanjici (da, to je veoma sakrivena, nepopularna tema) u procesu sirenja Hriscanstva tako da ovaj spomenik ima i odredjenu alegoriju na sadasnji trenutak kada se opet radi nesto slicno u slavu jednog novovernog bozanstva i njegovih apostola zeljnih novca, moci i laznih diploma.
...kakvi smo mi Srbi, grešne nam duše!!! Prvo nazovemo ulicu po atentatoru na Antu Pavelića, i odmah potom postavljamo spomenik županu Stefanu Nemanji, čoveku koji je udario temelje srpskoj srednjovekovnoj državi. To je mnogo i previše za nežne i osetljive jugonostalgičarske multikulturne anarhističko-ateističke individuice. Pa, stvarno smo surovi!!!
Ти би требао да узмеш приватно часове историје, јер лупаш глупости.
Кич у Скопљу резултат је идиотарије тамошњих челних људи, који су правили споменике људима који не припадају њиховом народу, а посебно глупо изгледа што им и све њихове цркве и манастири немају везе са неоМакедонцима.
Закитили су се туђим перјем желећи да буду оно што нису (историјски народ).
Реализам код споменика има цео свет, нарочито Запад, али то су њихове историјске личности, а не туђе.
НеоМакедонци су се мало преиграли.
Pazi što su se raspisale musave četvrtpismene patriJote, umesto da kpja lukaci i prazne septičke jame. Podižite šta god hoćete, samo ubrzavate svoju propast, a Jugoslavije će se ljudi sećati i kad svi zaborave ovaj patetični abortus koji nazivate državom.
Spominjete velike spomenike u nemackoj.
Da ima ih. I svim zapadnim zemljama. Oni su podignuti davno pa su istorijsko i kulturno nasledje. Za razliku od banana zemalja gde se podizu monumenti koji su nepotreban kic a u cilju da se sadasnji vladari ovekovece. Kada je u nekim od zapadnih zemalja podignut monument nekom bivsem vladaru? Naravno da nije u novije veme jer ipak tamosnje vlast imju kulturu a i narod bi ihsmenuo zbog nezadovoljszta izborom za spomenik.
Treba da čuvamo istoriju ali ne na načun na koni ti misliš. Ja se ne slažem sa tvojim viđenjem stvari. Po tvojoj logici za mene je to pljuvanje na narod i istoruju, shodno dalje po toj istoj tvojoj logici izvoli iseli se ti.
Iskreno, nemam ništa protiv toga da se rehabilituje određeni deo istorije našeg naroda, stvar je opšte kulture da se ljudima približi ono što je nekada stajalo na ovim prostorima. Međutim, takođe mislim da je kranje neprimereno vreme i da nema iskrene namere iza ovakvih projekata. Narodu se plasira nacionalni ponos bez šireg objašnjenja šta je to. Mi smo društvo koje se duboko oporavlja od raznoraznih posledica, a po svemu sudeći, ne ide nam najbolje. Problematika neulaganja u kulturu je ta, da omladina Srbije nema lični estetski izraz, već uticaj crpi ili sa Zapada ili iz nekadašnje Jugoslavije. Tužno je to, što se za ovakav projekat nije našlo rešenje koje istinski oslikava ono što smo mi, već se pobeglo čistom, sirovom prikazu, pravljenom kao po šablonu, pa još naručenom iz strane države. Jaz koji je nastao između krajnje elitistički postavljenog akademskog sveta i naroda postaje sve gori, a za to se može kriviti samo država, koja bi trebala da bude telo solidarnosti između svih nas. Država koja ne ulaže u kulturu više neće imati ništa njeno, jer, od muzike, filma, pa do slike na zidu, oblikuje se mišljenje i stav, a složićemo se, nama fali i jedno i drugo. Razumem da je određenom delu sunarodnika ovo dopadljivo, ali verujte, sposobni smo da stvorimo mnogo više od ovog prostog prizora jedne velike ličnosti svedene na monotonost i impresivnost megalomanije.
Autor teksta u novinama , istoričarka , ostavila je svoje ime i prezime .
Autor komentara " nije lepo " u sedam tačaka izneo je neslaganje sa cenjenom istoričarkom .
Šta li je autor " nije lepo " hteo da kaže šestom tačkom o jogi i budizmu ?
Али зато милијарду политичких споменика побегуљској комунистичкој гологузанији у сваком селу није кич. Срби нажалост нису темељни као Хрвати када је у питању обрачун са ружном прошлошћу. Овде се југокомунисти и даље продају за професоре, а заштићени су као бели медведи, што је и логично у комунистичкој земљи дембелији која није ни полемисала, а камоли спровела лустрацију.
@Gordana 06.08.2020 • 10:36
Srbija
" ... Svima koji nisu posetili Skoplje, trebalo bi uplatiti vikend turu da vide kako izgleda kič u glavnom gradu jedne države. ..."
1. Ko su ti dobri naslednii Stefana Nemanje? Onaj nesrećnnik iz Španije koji je muvao ovuda u devedesetim?
2. Koliko vas koji odobravate spomenik zna uopšte ko je bio Stefan Nemanja? Kolika je bila njegova država? Kakve veze Beograd ima s tim, osim daleke istorije?
3. Da li je normalno da u ovoj sirotinji dajemo milione evra na spomenike i druge sumanute ideje?
4. Da li biste pre glasali za kanalizaiju u Kaluđerii, ili za spomenik?
5. Da li biste pre glasali za ambulantu ili spomenik?
6. Da li biste pre glasali da sva deca imaju kupatilo i toalet u stanu sa kanalizacijom ili spomenik?
7. Da li mislite da spomenike treba rušiti i menjati imena ulicama samo zato što su se uverenja ljudi promenila? Zar sve to nije deo naše istorije, kakvi god da smo.
8. Zar je zbog sulude ideje da giga mega spomenik napravi anahroni ruski vajar i da ga postave ispred željezničke stanice, trebalo zatvoriti stanicu i ostavili Beograd bez željezničkog čvora? Zar nije bilo bolje da se ta stanica sredi za upotrebu, kao u svim evropskim gradovima. Samo mrzitelji Beograda ne vole onu vizuru od stanice prema Nemanjinoj ulici i zgradama Akademije. Što njih ne obnovite, već čekate da se sruše.
9. Da li je nekom palo na pamet, ako već hoće spomenik Stefanu Nemanji, da raspiše međunarodni konkurs kao što se to radi i s aritektonskim projektima, ili bi trebalo da se radi?
10. Da li posle 800 godina ikom treba spomenik, ako je on sebi samom za života podigao onolike zadužbine?
Ko želi neka nastavi s pitanjima
Odvojiti velicinu Stefana Nemanje od lose skulpture.
Stefanu Nemanji pripada remek delo.
A ovo je u najmanju ruku inspirisano Ratovima svetova, pa umetnik je ubo temu i docarao pad drustva koje nase nasledje ne stadvlja na pijedestal, vec na neku budzu koja izgleda sablasno.
Ziveo stefan Nemanja, umetnice i komisijo jasno je sto je maestralni Miodrag Živković dao ostavku.
Taj kip ima izrazito negativne simbole na sebi. Sama velicina je okultni simbol, velicanje coveka. Takodje, loza i licnost o kojoj je rec uterala je jedan mali narod u nazovi hriscansju crkvu punu dogmi i rituala koja nemaju nikakve veze sa Hristovim ucenjima, radi se o politickoj organizaciji koja manipulise vernicima, bez ikakve sumnje, a tome svi mogu da svedoce, to ne rade skriveno vec sasvim otvoreno. Neozboljna i protivzakonita zatvorenost medija u vreme bivse i sadasnje vlasti onemogucava bilo kakav kriticki osvrt na delovanje SPC, sto doprinosu daljem moralnom padu dristva. Loza Nemanjica je takodje izvrsila nevidjene zliocine nad Bogumilima i to se ne uci na veronauci. A ta veronauka je najveca greska Djindjica sto je uveo, to je cista propaganda crkve. Sudeci po komentarima ovde, nismo tako daleko od ostvarenja srednjovekovne ideologije sabornosti crkve, drzave i naroda, naroda koji se nista ne pita. Fali samo kralj.
Кад ви нешто критукујете одмах знам да је то нешто што морам да подржим. Свака част за Србију и Београд што су се усудили да у ова зла времена подигну споменик Стефану Немањи.
Meni se ovaj spomenik ne svidja. Ne razumem onu otvorenu kuglu i figuru koja podseća na nekog katoličkog vladara.
Više me plaši nego što me smiruje ceo taj spomenik.
Skoplje je podiglo spomenike ličnostima koje nemaju veze sa Makedonijom, u stilovima koji nemaju veze sa Makedonijom. Nespojivo je i besramno porediti podizanje spomenika osnivaču naše države uz parkić okolo istog, sa megalomanijom i kičerajem Zorana Zajeva.
KOj je to imresivna istorijska ličnost po tebi ako Stefan Nemanja nije?
Edvard Kardelj?
A jesi li primetio i da su hram na Vračaru nazvali po nekom Svetom Savi? Kakve on veze ima sa srpskom crkvom?
Gledam ove komentare koji su sasvim primereni shodno šizofrenim izjavama prvorođenog i ne verujem, pa to izgleda da postoji prava armija ovih botova sendvičara a u salamu podrigušu su izgleda stavili i određenu količinu steroida sudeći po broju minusa koje lupaju.
Морамо једном да одвојимо жито од кукоља.
Ако већ толико пљујете по Србији и по њеној историји,шта тражите више овде?
Јако ми је драго што је омладина национализована,која љубав према отаџбини и њеној великој историји.
Изумреће генерације комунањара и сличних њима.Истиче Вам време,
а наше време тек долази.
Када имаш чиме поноси се искрено и сваког дана.
Чувајмо историју,традицију и хероје.
Bg je baš zaslužio ovu neoradikalsku baljezgariju kao i neoradikalsku vlast jer u zadnjih 30 godina pokazuje baš ovo lice a kosmopolitski grad je nestao krajem osamdesetih.
Gospodja da ode u nemacku da vidi koliko spomenika njihovim kraljevima vecih dimenzija po celoj zemlji tamo niko ne se....re po svojoj istoriji samo zato sto mu nije udeljen nikakav posao iz drzavne kase nisam cuo gospodju da kaze ista o nakaradnoj gradnji po centru beograda od 2000 tih .
Živimo u privatnoj Srbiji, jednog čoveka (i njegovog brata), u državi gde je laž sve, od vrha vlasti, do dna, gde se sve svodi na otimanje, prevaru obmanu...
Šljam, polusvet, banda, talog, ološ, bašibozuk, poganija, žgadija, svetina, bagra, fukara; mediokriteti, pajaci, nikogovići, šibicari, diletanti, hohštapleri, ignoranti.
Ne pamtim kada sam se ovoliko slagao sa izrečenim. Potpišite peticiju, to je najmanje što možete uraditi. I budite sigurni da ja sledeći veliki spomenik njegov, lično.
Taman sam pomislio da će " istoričarka " objasniti nešto pametno iz istorije , a ono cvrc. NJena istorija potiče od 45 -te godine . Za nju su napredni oni što grade spomenike lažne istorije. O hoće li neko pametan stupiti na scenu pa da nam piše samo istinu da se mane partizanštine i četništva i lažnog kosmopolitizma. Gospođice -gospođo znas li ti šta je svrha istoričara, sigurno nije "odbrana" kosmopolitizma.Drži se onog što si učila,ako si učila!
"šmrc, šmrc, kamo su moji betonski blokovi, treba mi sivila socrealizma"
Podizanje ovakvog spomenika se može kritikovati i bez jugonostalgičarskih vapaja.
Naravno, u redu je da na početku Nemanjine stoji spomenik Stefanu Nemanji.
Neukusno je postavljati spomenik od 20+ metara na tako malom prostoru, koji će svojom veličinom zaklanjati zgradu bivše železničke stanice, koja je i sama spomenik kulture. Nadam se da će predviđeni trg makar malo ublažiti taj odnos da ne bismo dobili isti slučaj kao sa spomenikom kralju Petru u NSu koji je uglavljen između parkinga i riblje pijace.
Ovaj "spomenik" je samo kruna jedne prave, istinske, nepatvorene i vecinske Srbije. Zemlje razbacanog smeca po gradovima, livadama, potocima i rekama. Zemlje kuca sa nedovrsenim fasadama i kic terasama i ogradama sa lavovima u betonsko-jonskom stilu. Zemlje odvratne muzike, kica i sunda u glavama i izvan njih. Sve se potpuno uklapa i sve je na svom mestu. Svoji na svome.
Kada čitam komentare sramota me je što sam deo ovog društva.
Što sam rođena i rasla u ovom gradu, širokih pogleda i slobodnih shvatanja.
Svima koji nisu posetili Skoplje, trebalo bi uplatiti vikend turu da vide kako izgleda kič u glavnom gradu jedne države.
Tako ćemo izgledati i mi uskoro, zaglavljeni između megalomanskih spomenika i bele pvc stolarije.
Ima li stida kod vas gospodo i dame istoricari, umetnici, filozofii i drugi visokoumnici kada je vasa gravitaciona tacka u apstraktim jezgrima estetike, gradjanskog i anacionalnog. Na zalost, nema, ali mi je drago da ste ipak samo kolorit neodgovorne demokratije .
Zatucan si kao motika. Niko ovde ne napada ličnost, nego upravo kič način na koji je ta ličnost predstavljena. Umesto da imaš impresivan spomenik, impresivne istorijske ličnosti značajne za Srbe, dobili smo kič i sramotu. Paradigma svega bukvalno čega se naprednjaci dohvate.
Gospodji treba da kazu za istorijsku umotvorinu koja kaze o ukusima ne vredi raspravljati i ukusi su razliciti.To je taj neoliberalni fasizam borba za prava da svi slobodno misle , a ako mislite drugacije onda ste vi fasisti.
Kao što ste rušili 90/91 one spomenike, tako će i vaša deca i unuci rušiti ove baljezgarije
kojima se mažete. Jeste da će VAŠI unuci biti možda malo tamniji i diverzifikovaniji, ali će NJIHOVI unici živeti negde napolju i naslediti vlast nad svima vama i ovim vilajetom.
Pogledajte kako su (Severno) Makedonci prošli sa svojim istovaranjem spomenika po Skopju, a sada im sve piše i miriše na Albanski.
35% gradjana Beograda nema ulicnu kanalizaciju, a Vucic i Vesic kupuju Land Rovere, Bombardere, dzipove za vojsku, rakete, spomenike.... NapreDNO nema sta.
Ne znam kada će jedan deo našeg naroda shvatiti da Jugoslavija NE POSTOJI, i da više nikada NEĆE POSTOJATI, da je Beograd glavni grad Srbije, a ne Jugoslavije. Da taj grad više ne predstavlja administrativni centar za Slovence i Hrvate, već samo za nas Srbe. Radina, koja je ceo svoj istorijski opus svela na bavljenje periodom od 1945. do 1991. ima ogroman problem da shvati da srpska istorija ima mnogo značajnijih momenata od ovih 46. godina.
E, samo kad su spomenici "najvećem sinu svih naših naroda i narodnosti" bili kosmopolitski! Za koliko se para kojekakvi "umetnici", "stručnjaci" i "novinari" prodaju deda-Sorošu, pa potom pričaju ovakve priče? Providno, jadno i bedno. Ipak, "novinarstvo"pančićteofilskog tipa je najveće drugosrbijansko mlaćenje prazne slame. Ali, i soroščići su svesni da je njihovo vreme isteklo 2012. godine.
А да постављате кип Нато пакту или Европској унији онда би то било у реду. Али пошто је то кип који слави Србство и долази из Русије онда не ваља. Покријте се ушима професорка, не треба нам лажна историја коју Нато и запад пропагирају!
Iako gispođa neće pročitati, neka stoji:
1. Stefan Nemanja nikako ne može da ide uz opis "nesrećan". To biste kao istoričar trebali da znate.
2. Statua nije rogobatna, nego veličanstvena, baš kakav je bio i Stefan Nemanja i naš narod.
3. Nikako ne smete da ponižavate tuđi rad, samo zato što vi niste učestvovali, jer niste hteli, jer ste ostrašćena osoba koja bi da ima neko svoje viđenje istorije i da to većina sledi. To ne sme da bude osobina i težnja istoričara.
4. Ne bi trebalo da vam, u Srbiji, smetaju srpska obeležja, srpski običaji i tradicija.
5. Šta ste vi predložili ili i vi kao oni koje sledite samo kritikujete ono što vam se ne dopada. To nije lepo, pogotovo ne za istoričara. Vi prvi treba da predlažete
6. Mora da idete na jogu i da podržavate Budizam. Na to imate pravo.
7. Ukusi su različiti. Oreminuli vajar ima dobre naslednike i to jako dobro znate, i nije lepo da ga hvalite na ovakav način.
Ratnohuškaški?
Verujem da je žena pokušala da ukaže na određeni problem, ni meni se ne sviđa preterivanje sa spomenikom, ali ovaj komentar je toliko političko obojen da mi je neprijatno stati na njenu stranu.
Šteta za propuštenu priliku.
Još će se potrošiti brdo para da se stigne i prestigne jedno Skoplje. Ko je skoro bio tamo, zna o čemu pričam. Ko nije bio neka pogleda šta su napravili od centra Skoplja, pa nek proba da sabere koliko para je stučeno. A narod gologuz...
Svaki grad je pretvoren u spomenik kiču i prostakluku, sa behaton pločama, kineskim lampicama na mostovima koji se urušavaju i dekoracijom za bugarske turiste. Naprednjačka elita ne zna za bolje, a moraju se novci negde oprati.
Zamislite jugoslovenski socijalisticki modernizam hahahaahahahahcpa taj termin i takva umetnost ne postoje to postoji jedino u glavama jugonostalgicara. Onaj ko misli da spomenik stefanu nemanji predstavlja nesto lose nema argument za to nikakav. Pricati ovo ce srusiti kosmopolitizam bla bla je prica bez osnova.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Istoričarka: Nesrećni Stefan Nemanja od 23 metra je nadgrobni spomenik struci i modernoj Srbiji, neoradikalski kič
Autor: FoNet, NIN, Danas
Info
•06.08.2020.
•09:04
Komentari 128
НС
zoran
Milan
Filip
Mila
Ptić Rugalac
Rezultat - danas na globalnom nivou prisustvujemo laganom krahu kejnzijanskog funkcionisanja ekonomije, što će biti dodatno ubrzano katastrofom izazvanom virusom korona. "Tvrda kula je bog moj", govorio je Martin Luter. Za ono što nas tek čeka biće nam potrebno mnogo više od pomenutih tvrdih kula...
dijasporac
Uzgred, moje pitanje je bilo u vezi spomenika, jel' jos stoji na Keju ili su ga uklonili? Secam se da su naprednjaci kad je taj spomenik dizan bili protiv njega, tad smo jedini put bili za nesto isto, a dodjose na vlast u NS i nista nisu preduzeli povodom uklanjanja tog poltronskog cina. Kako svi brzo zaborave svoje price i obecanja, strava.
Gaga
Takodje definisao je moc: "Moc predstavlja izglede da se u okviru jednog drustvenog odnosa sprovede sopstvena volja uprkos otporu, bez obzira na cemu se zasnivaju ti izgledi"
Takodje veoma lepo objasnjava "birokratski aparat" koji je zasnovan na materijalnim interesima kapitala. Weber takodje pravi klasnu razliku na:
-vladajucu klasu koja je vlasnik sredstava za proizvodnju
-potcinjenu klasu koja nema nikakvog vlasnistva
Mnoge teoretske stvari je Vucic pokusavao iz Weberovih shvatanja protestantske vere, etike i kapitala, kao i njihovog shvatanja kapitalizma da primeni prakticno u Srbiji (neki put i nasilnim putem), sto mislim da nije trebao da radi jer kulture su razlicite, narodi takodje. Pogotovo sto nemacko shvatanje vlasti, drzave, birokratije, politike nije isto kao i srpsko, hriscansko shvatanje zivota na Balkanu.
Ptić Rugalac
Dakle, Veber je daleko ozbiljniji pisac nego što bi razni "nezavisni novinari" kišjuhasovskog tipa hteli da prikažu.
Misko
Mitar
Radikalska Smrdija
Verica Lazić, majka mladog srpskog poslanika, obavlja funkciju savetnika predsednika države Aleksandra Vučića za socijalna i zdravstvena pitanja. Njeno ime prvi put se pominje devedesetih godina kada je lansirana u javnost zbog poznanstva sa Mirjanom Marković, suprugom tadašnjeg šefa države Slobodana Miloševića. Bila je u stranci JUL koju je Markovićeva vodila, a spekuliše se i da je Lazićeva bila njen lični zubar.
Goga
Dragan
Gaga
1. Protestantska Etika i duh kapitalizma
2. Politicki spisi
Nemoj samo Vucic da cita Weber-a moras malo i ti, da vidis kako primenjuje Weber-ove teorijske prepostavke u praksi u Srbiji.
Pusti Harry Poter-a ko jos ima koristi od te bezvredne literature. Ovo ti je vaznije mozda shvatis kakva je SNS stranka (sto bi Weber rekao patronazno-klijentelisticka), a zasto procitaces i shvatices sam.... ajde sad knjigu u sake...
dijasporac
Veverac
G pen
@ Марина 07.08.2020
Занимљиво.
Deks
dobrivoje
dobrivoje
"Jos dugo cete srbi imati plate 300e "
kao prvo Srbi se pišu velikim slovom sem ako nemate nameru da omalovažate jedan narod
a drugo gde su to veće plate nesrbinu,odnosno iz koje države kucaš ?
Gaga
Filip
Марина
Veverac
Marinu u zatvor
@Marina : Gospođice mrziteljko Vojvodine, govor mržnje je krivično delo!
Gaga
Tesa
Nemanja
Već ste ušli u sistemsku dezintegraciju svoje štale od države, nema tu još mnogo posla.
Komifo
Kad u životu ništa pametno nisi postigao, onda ti je loženje na nakaradne kipove feudalaca koji su živeli pre 800 godina 'svoje'. Istorija obično piše u knjigama, ali kome su slova naporna on mora da se preslišava u 3D.
Bogumil
Vesko
2. Taj minimalac ce ostati takav jer se bacaju drzavne pare na razne ne potrebne gluposti, jer Srbija nije bogata zemlja kao Svajcarska, Australija, Kanada da moze da prijusti skupocene spomenike
3. Pitanje: "Kolika je vasa plata?" je nekulturno i nevaspitano. Probaj to da pitas nekoga nepoznatog od Kanade do Australije i videces sta ce ti reci. Takva pitanja su prostacka, ja tebe ne poznajem, ti mi nisi rod (brat, rodjak, sin, otac,...) i pogotovo necu to na komentaru 021 da pisem. Nije bitno kolika mi je plata da li je 15 000 eura ili 200 eura, bitno je bespotrebno rasipanje novca. Predlozio bih ti da naucis koja se poslovna pitanja pitanja smeju postavljati ne poznatim ljudima a koja ne. Samo sebe diskreditujes i diskvalifikujes. Imas puno knjiga da procitas o poslovnom bon-tonu. Nije tesko nesto nauciti i procitati.
crni domino
Fantazijestina
Janko
@mad hatter
sta si uradio u protekloj godini za doprinos svega sto si naveo?verovatno nista?
nisam ti ja patrJota(baja,radikali i ostalo kako me zamisljas)
zato sam tebi i slicnima trn u oku.
nasa ljubav jaca je od vase mrznje.
izvinjavam se sto pisem na latinici.
+384
Alek
Problem je u estetici i kvalitetu ovog spomenika. Preogroman, na pogrešnom mestu, na krajnje diskutabilnom postolju. Žurba uvek umanjuje kvalitet, zatim nesposobnost da se sagleda sopstvena greška u odlučivanju, neutemeljena uobraženost vlasti da estetiku spomenika nikako ne prepusti struci.
Ovo je poruka naše generacije budućim generacijama da nismo bili sposobni da napravimo nešto čime bi se svi ponosili u budućnosti.
омладинац
Ја волим своју земљу и своју историју.
Ја не мрзим никога,ал' на своје не дам.
Шта ту није јасно.
Критикујте политичаре,а не мајку Србију,као и историју.
Чувајте се зла домаћега.
Они су гори од свих непријатеља.
Госпођице,Госпођо.
dobrivoje
Trt
Statue na Trhu Heroja su delo slavnog mađarskog vajara, izgledaju lepo i okružene su s dva muzeja. Ovo čudo je delo nekih ruskih tezgaroša, izgleda nakazno i stoji pored upropaštene železničke stanice. Što je takođe bitno, Mađari nisu imali problema da skrpe kintu za klozet papir kad su podizali svoj spomenik.
Марина
Haha
Bas
Sta ovaj Stefan Nemanja nama znaci? Sta deca, kojoj se vec Nemanjici nasilno podmecu u osnovnoj skoli, koja nista drugo ne znaju treba od ovog da shvate? Da, imali smo vladara pre nekoliko vekova, super. A zasto sada zivim u drzavi koja je obelezena ratovima, propada decenijama, i nema poslova ni za koga sem za clanove vladajuce stranke?
Sdragan
Pa pogledajte kako drugi narodi cuvaju secanja na svoju proslost. Jel ste bili na Trgu heroja u Budimpesti? Tamo su svi njihovi srednjovekovni vladari...Madjari se ponose tim trgom. Postuju tradiciju. Svaka im cast.
A mi Srbi treba da se stidimo svoje srednjovekovne drzave??!
RVojvodina
Baki
Ko je
Democracy 4 Serbia
Primitivna Smrdija
Petar
kad ce da izumru ovi antisrpski brozoidi?....
nikada Srbin nije ziveo tako dobro kao za vreme Tita.
radnik sa prosecnom platom svake godine je letovao na moru i zimovao u sloveniji.
a sada?
sada se motaju kablovi za platu od 200 evra.
Vladimir
/
Jovan
Josip Broz Vucic
leba ti
06.08.2020 • 10:29
....istoricari, umetnici, filozofii i drugi visokoumnici kada je vasa gravitaciona tacka u apstraktim jezgrima estetike, gradjanskog i anacionalnog......"
Hvala - Vaš glas je zabeležen (-1)
Ukratko "kad je frka lupetaj i ti đuka" pa on je i bio katolik ako mu je sin uveo ovde pravoslavlje?
dobrivoje
ometenog obrazovanja
Dzaba ih prosvećuju istoričari i arhitekte oni razumeju samo ovo drugo.
Petrovic
@Petrovic
"Ти би требао да узмеш приватно часове историје, јер лупаш глупости."
Nekulturno je osobu koju ne poznajete oslovljavati sa "ti".
Vas nevaspitan i bezobrazan komentar dovoljno govori o vama i vasem vaspitanju.
Ne bih voleo da poznajem osobu kao sto ste vi.
Samo mrznja i ljubav
Da li postoji "neoradikalski kic"? Ne, ne postoji. Za kic je uvreda da se formiraju ovakve slozenice. Radikali su forma zivota koju je svoju degeneraciju izvela toliko agresivno i brzo da je jezik nespreman da to isprati adekvatnim recima. Kic uvek daje izvesnu laznu toplinu, pokusava da ti se priblizi i ucini ti zivot, naizgled, lepsim i tpeljivijim. On ima cak dozu humanosti u sebi.
Mad Hatter
Aha, problem je u tome sto je velika vecina te omladine neobrazovana i elementarno nepismena, zato je i nacionalizovana.
Da ne idemo u detalje pogubnog i opskurnog obrazovanja u Srbiji.
Neka za pocetak pocnemo sa zastitom prirode i okoline u kojoj zivimo.
Gde je patriJotizam kada su deponije u pitanju? Trovanje reka i zivotinja? izgradnja MHE po prirodnim dobrima?
Jel se tako voli svoja domovina?
Unistavanjem?
Dizali bi patriJote razne spomenike ali to nikako ne ide uz prljavstinu u kojoj se valjamo.
Vesko
Radisko
Чарна
Рецимо да објасниш шта је то кич свим западноевропским престоницама, или бар и мало већим насељима на том дивном Западу.
Pera
Nadam se da su im povecana primanja ili bar smanjena partijska davanja, ili bar svez sendvic sa Matijevis smrdusom i uzeglim majonezom... Pravda za SNS botove! Jos uzeglog majoneza treba dodati u Srpsku Naprednu Salamuru!
Remus
Sofronije
Соња
Кич у Скопљу резултат је идиотарије тамошњих челних људи, који су правили споменике људима који не припадају њиховом народу, а посебно глупо изгледа што им и све њихове цркве и манастири немају везе са неоМакедонцима.
Закитили су се туђим перјем желећи да буду оно што нису (историјски народ).
Реализам код споменика има цео свет, нарочито Запад, али то су њихове историјске личности, а не туђе.
НеоМакедонци су се мало преиграли.
Nemanja
Kerefeke
Da ima ih. I svim zapadnim zemljama. Oni su podignuti davno pa su istorijsko i kulturno nasledje. Za razliku od banana zemalja gde se podizu monumenti koji su nepotreban kic a u cilju da se sadasnji vladari ovekovece. Kada je u nekim od zapadnih zemalja podignut monument nekom bivsem vladaru? Naravno da nije u novije veme jer ipak tamosnje vlast imju kulturu a i narod bi ihsmenuo zbog nezadovoljszta izborom za spomenik.
Nana
anti bot
kad ce da izumru ovi antisrpski brozoidi?"
da li u sendvicu ima i sunkarice?
Rintintin
ns
Autor komentara " nije lepo " u sedam tačaka izneo je neslaganje sa cenjenom istoričarkom .
Šta li je autor " nije lepo " hteo da kaže šestom tačkom o jogi i budizmu ?
Марина
Петровград
Petrovic
Srbija
" ... Svima koji nisu posetili Skoplje, trebalo bi uplatiti vikend turu da vide kako izgleda kič u glavnom gradu jedne države. ..."
Skopje je Njujork za vecinu gradova Srbije.
Pitanja
2. Koliko vas koji odobravate spomenik zna uopšte ko je bio Stefan Nemanja? Kolika je bila njegova država? Kakve veze Beograd ima s tim, osim daleke istorije?
3. Da li je normalno da u ovoj sirotinji dajemo milione evra na spomenike i druge sumanute ideje?
4. Da li biste pre glasali za kanalizaiju u Kaluđerii, ili za spomenik?
5. Da li biste pre glasali za ambulantu ili spomenik?
6. Da li biste pre glasali da sva deca imaju kupatilo i toalet u stanu sa kanalizacijom ili spomenik?
7. Da li mislite da spomenike treba rušiti i menjati imena ulicama samo zato što su se uverenja ljudi promenila? Zar sve to nije deo naše istorije, kakvi god da smo.
8. Zar je zbog sulude ideje da giga mega spomenik napravi anahroni ruski vajar i da ga postave ispred željezničke stanice, trebalo zatvoriti stanicu i ostavili Beograd bez željezničkog čvora? Zar nije bilo bolje da se ta stanica sredi za upotrebu, kao u svim evropskim gradovima. Samo mrzitelji Beograda ne vole onu vizuru od stanice prema Nemanjinoj ulici i zgradama Akademije. Što njih ne obnovite, već čekate da se sruše.
9. Da li je nekom palo na pamet, ako već hoće spomenik Stefanu Nemanji, da raspiše međunarodni konkurs kao što se to radi i s aritektonskim projektima, ili bi trebalo da se radi?
10. Da li posle 800 godina ikom treba spomenik, ako je on sebi samom za života podigao onolike zadužbine?
Ko želi neka nastavi s pitanjima
Tamara
Stefanu Nemanji pripada remek delo.
A ovo je u najmanju ruku inspirisano Ratovima svetova, pa umetnik je ubo temu i docarao pad drustva koje nase nasledje ne stadvlja na pijedestal, vec na neku budzu koja izgleda sablasno.
Ziveo stefan Nemanja, umetnice i komisijo jasno je sto je maestralni Miodrag Živković dao ostavku.
Isaija
Roki
dobrivoje
Бојан
rada
Više me plaši nego što me smiruje ceo taj spomenik.
V
dobrivoje
Edvard Kardelj?
A jesi li primetio i da su hram na Vračaru nazvali po nekom Svetom Savi? Kakve on veze ima sa srpskom crkvom?
/
zasto iz rusije?
ima mnogo toga sto nije predoceno narodu kao i posledice vezivanja za rusiju
SNS Salamura
омладина
Ако већ толико пљујете по Србији и по њеној историји,шта тражите више овде?
Јако ми је драго што је омладина национализована,која љубав према отаџбини и њеној великој историји.
Изумреће генерације комунањара и сличних њима.Истиче Вам време,
а наше време тек долази.
Када имаш чиме поноси се искрено и сваког дана.
Чувајмо историју,традицију и хероје.
Laloš
Rade
Dusan
Yu je vrh
Uros
Šljam, polusvet, banda, talog, ološ, bašibozuk, poganija, žgadija, svetina, bagra, fukara; mediokriteti, pajaci, nikogovići, šibicari, diletanti, hohštapleri, ignoranti.
Esencija najgoreg što Srbija ima!
Pokojni Čika Franja
Ovi "biseri" umetnosti, poput kakvog "vatrenog mora", zapljuskuju čitavu našu zemlju - šire se brže od korone.
Bombon
Rade
bb
Yu bila vrh
Jugoslovenska umetnost je bila VRH - pa neka nacionalisti puknu od zavisti!
Taj kvalite se teško može dostići - objektivno.
U svetu prepoznata, tek počela da bude atrakcija - greh je gušiti.
Treba da prigrlimo sve što smo bili i sve da pikažemo svetu - i Yu umetnost, sve.
Svetislav
Podizanje ovakvog spomenika se može kritikovati i bez jugonostalgičarskih vapaja.
Naravno, u redu je da na početku Nemanjine stoji spomenik Stefanu Nemanji.
Neukusno je postavljati spomenik od 20+ metara na tako malom prostoru, koji će svojom veličinom zaklanjati zgradu bivše železničke stanice, koja je i sama spomenik kulture. Nadam se da će predviđeni trg makar malo ublažiti taj odnos da ne bismo dobili isti slučaj kao sa spomenikom kralju Petru u NSu koji je uglavljen između parkinga i riblje pijace.
+384
Gordana
Što sam rođena i rasla u ovom gradu, širokih pogleda i slobodnih shvatanja.
Svima koji nisu posetili Skoplje, trebalo bi uplatiti vikend turu da vide kako izgleda kič u glavnom gradu jedne države.
Tako ćemo izgledati i mi uskoro, zaglavljeni između megalomanskih spomenika i bele pvc stolarije.
Tarana
Igor
Djuka
Kompleksasi
@Đuro
Ovan
Gojko
xx
Retrogradni Element
kojima se mažete. Jeste da će VAŠI unuci biti možda malo tamniji i diverzifikovaniji, ali će NJIHOVI unici živeti negde napolju i naslediti vlast nad svima vama i ovim vilajetom.
Pogledajte kako su (Severno) Makedonci prošli sa svojim istovaranjem spomenika po Skopju, a sada im sve piše i miriše na Albanski.
Bolje niste ni zaslužili.
Cucavac
V
Ptić Rugalac
telep
Popara
Novosadista
Uzas
Ђуро
Nije lepo
1. Stefan Nemanja nikako ne može da ide uz opis "nesrećan". To biste kao istoričar trebali da znate.
2. Statua nije rogobatna, nego veličanstvena, baš kakav je bio i Stefan Nemanja i naš narod.
3. Nikako ne smete da ponižavate tuđi rad, samo zato što vi niste učestvovali, jer niste hteli, jer ste ostrašćena osoba koja bi da ima neko svoje viđenje istorije i da to većina sledi. To ne sme da bude osobina i težnja istoričara.
4. Ne bi trebalo da vam, u Srbiji, smetaju srpska obeležja, srpski običaji i tradicija.
5. Šta ste vi predložili ili i vi kao oni koje sledite samo kritikujete ono što vam se ne dopada. To nije lepo, pogotovo ne za istoričara. Vi prvi treba da predlažete
6. Mora da idete na jogu i da podržavate Budizam. Na to imate pravo.
7. Ukusi su različiti. Oreminuli vajar ima dobre naslednike i to jako dobro znate, i nije lepo da ga hvalite na ovakav način.
khm
Verujem da je žena pokušala da ukaže na određeni problem, ni meni se ne sviđa preterivanje sa spomenikom, ali ovaj komentar je toliko političko obojen da mi je neprijatno stati na njenu stranu.
Šteta za propuštenu priliku.
Mister No
The Lalosh
Još će se potrošiti brdo para da se stigne i prestigne jedno Skoplje. Ko je skoro bio tamo, zna o čemu pričam. Ko nije bio neka pogleda šta su napravili od centra Skoplja, pa nek proba da sabere koliko para je stučeno. A narod gologuz...
Miki
Klisanac
Pa ipak je kriza ....... mora li se to postavljati u ova vremena?
Mesto za sve
Možda je umetnički pokušaj isticanja epskog karaktera?
Ako je kič, možda umetnici sa ukusom nisu davali ponude?
Kosmopolitski Bg na žalost nije uspeo da se iskoreni leglo najgoreg nemorala - možda će ovo uspeti.
Neka bude mesta za sve što ima nekog smisla.
Treba se boriti protiv besmisla a ne jedni protiv drugih.
Mile
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H