Na ulicama se sve češće mogu videti električni trotineti čije korišćenje u saobraćaju u Srbiji još uvek nije regulisano zakonom, a bilo je i sudara s drugim vozilima.
Vozim trotinet godinu i po. Nit sam pao, nit sam ikog doveo u nezgodnu situaciju a vozim 30 km/h (Xiaomi M365 - skinuta blokada). Bezveze je sto ce nam oduzeti skoro sva prava zbog nekih baksuza koji ne mogu da paze. Sta ce mi trotinet ako se krecem brzinom pesaka? Umesto ukidanja normalnog koriscenja nek uvedu polaganje kao za auto.
Rečenicu iz ZAKONA mogu da reše đaci u prvim razredima osnovne škole ali zbog bahatog @Vlade i drugih koji ne umeju ćemo je rešavati ovde.
Da ponovimo deo iz Zakona o bezbednosti sabraćaja KOJI REGULIŠE PITANJE SMERA biciklističkih staza.
"ZoBS - Član 89
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."
Da objasnimo prvi deo rečenice do zareza: "Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila"
Ovo znači da se pravilo odnosi na situaciju u kojoj postoje DVE biciklističke staze (ne trake) PORED PUTA ZA MOTORNA VOZILA.
Drugi deo rečenice: - "vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila"
Strana je U ODNOSU NA PUT ZA MOTORNA VOZILA te biciklisti MORAJU da se kreću desnom biciklističkom stazom jer je to pravac u kome se kreću motorna vozila.
I ne, ne može samo da znači desnom stranom staze jer NE SME da se vozi u SUPROTNOM smeru kretanja (motornih) vozila.
I da zaključimo da su biciklističke staze JEDNOSMERNE osim u slučajevima gde postoji samo JEDNA biciklistička staza odnosno obeleženo je drugačije horizontalnom ili vertikalnom signalizacijom.
Ukoliko niste kadri ovo gore da shvatite ja vam pomoći ne mogu.
Slažem se da ima malo čega u ovoj zemlji što može da nas iznenadi, ali mene eto ipak fasciniraju slobodno lutajuće sociopate koji izmišljanje apsolutno nepostojećeg propisa shvataju tek kao minoran 'logički problem'. I jeste nezgodno što takvi učestvuju u saobraćaju, ali uživo ste znatno manje mahniti, tako da se ipak naročito ne brinem.
Ako jedna rečenica iz Zakona o bezbednosti saobraćaja predstavlja toliki logički problem onda ne znam kako može da se pomogne osobi koja ne može da je shvati, a nisam stručan za oblast "kako objasniti ludom da je lud ili glupom da je glup".
U ovoj zemlji se poprilično odomaćilo površno tumačenje svega i to uglavnom onako kako "tumaču" odgovara.
Deo rečenice iz komentara ispod "da ne postoji nikakvo zakonsko uređenje jednosmernih i dvosmernih staza, nego samo napamet postavljeni znakovi koji nemaju nikakvu obavezujuću pravnu snagu jer nisu utemeljeni ni na čemu" je dokaz da nam je grupni koeficijent inteligencije alarmantno nizak. S obzirom na rezultate i zadnjih izbora tu ne bi trebalo da bude čuđenja ali eto uvek neko iznenadi.
Nezgodna stvar je što sa takvima učestvujemo u saobraćaju.
Hvala ti što si još jednom potvrdio da ne postoji nikakvo zakonsko uređenje jednosmernih i dvosmernih staza, nego samo napamet postavljeni znakovi koji nemaju nikakvu obavezujuću pravnu snagu jer nisu utemeljeni ni na čemu. Dokaz su sve druge dvosmerne staze po gradu jasno obeležene horizontalno signalizacijom (npr. na Bulevaru Despota Stefana i u delu ulice Narodnog fronta), a bez ovih proizvoljnih znakova koji ništa ne znače. Malo sam se zabrinuo da ne postoji neki propis o kojem nisam obavešten, ali mi je laknulo kad sam shvatio da je u pitanju samo bulažnjenje znonamernog internet trola.
I još jedna stvar za neuke Vlade.
Bulevar Evrope - na linku ispod može da se vidi kako izgleda dvosmerna biciklistička staza odnosno obeležena je vertikalnom signalizacijom odnosno znakom.
https://bit.ly/3gkWGdT
Neko poput Vlade bi se pitao a zašto su je obeležili ako su sve dvosmerne. E pa nisu dvosmerne.
Na keju je negde sem vertikalne (da, i tamo postoji isti znak) označena i horizonatlnom signalizacijom, linija razgraničenja i strelice na rasrsnicama.
@Vlada
Pročitaj više puta šta piše, a možeš i da se konsultuješ sa nekim ko ima malo veći IQ. Sa takvim neodgovrnim stavom nadam se da ne učestvuješ u saobraćaju.
Od biti glup je gluplje ugrožavati druge jer smo tvrdoglavi pa ne želimo ni da naučimo.
U prevodu ne sme da se kreće biciklom u kontra smeru kretanja vozila samim tim su jednosmerne.
Ne, to ne znači to. To znači upravo ono što piše - da se na dvosmernim stazama vozi desnom stranom. Zato ću te još jednom pitati: imaš li ti ikakav zakonski osnov da tvrdiš da su biciklističke staze koje postoje s obe strane puta automatski jednosmerne, ili samo ovde širiš lažne informacije opasne po bezbednost saobraćaja?
Previše je ljudi koji totalno neodgovorno voze električne trotinete po centru grada u pešačkoj zoni. Ima i biciklista koji se neodgovorno ponašaju, ali ovi sa trotinetima su mnogo gori. Deca se tu igraju i trče i pre neki dan je jedna žena na trotinetu za dlaku udarila dete prijatelja. Prolaze pored ugla zgrade bez ikakvog gledanja da li u blizini možda prolazi neki pešak ili dete koje ne mogu da vide, pogotovo u brzini od 15-ak km/h. Na žalost, previše ima neodgovornih i zato se moraju uvesti drakonske kazne i mere. Da su vozači trotineta odgovorniji verujem da niko ne bi uvodio ikakvu regulaciju, ali ne vredi, neodgovornih ima pre... vi... še.
Vidim da sam pogrešan deo iz istog člana prekopirao. Onaj je za traku a ovaj za stazu a u suštini slično značenje imaju.
ZoBS - Član 89
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila.
U prevodu ne sme da se kreće biciklom u kontra smeru kretanja vozila samim tim su jednosmerne.
Ukoliko postoji biciklistička samo sa jedne strane onda ne upada u ovu stavku istog člana te bi trebala da je po automatizmu dvosmerna. Takav primer je jednim delom deo Kralja Petra I.
Jedan poznanik je imao sudar sa drugim biciklistom na Futoškom putu te je saobraćajna policija utvrdila da se nepropisno kretao pogrešnom biciklističkom te je bio kriv.
Vodite računa i edukujte ljude oko sebe u slučaju da zaista poznajete pravila. Samo tako nešto u našim životima može da se menja. Npr. svest u ovom slučaju, kultura vožnje i bezbednost. Malo li je.
Da potkrepim i tvrdnju da je biciklistička staza rezervisana isključivo za sobraćaj bicikala a nikako (bar još uvek) za trotinete, motore, mopede, trkače, rolere...
ZoBS - Član 7
26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,
Evo ti Vlado Član iz ZoBS-a, čitaj, uči. A ako ti i dalje nije jasno šta piše razjasniću ti.
Član 89
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
Da ne bude zabune, naknadnim promenama zakona mopedima više nije mesto na biciklističkim stazama.
Inače još devedesetih sam kažnjen jer sam vozio u pogrešnom smeru u Jevrejskoj ulici, tada su još kažnjavali a i edukovali bicikliste i ostale učesnike u saobraćaju. Sada je sve nakaradno jer za to ste glasali.
Meni je urnebesno kako se pozivaš na ZOBS u drugim pitanjima, ali ne i kad trebaš da dokažeš tu budalaštinu o jednosmernim stazama. Pa ću po stoti put ovde pitati: odakle vi vučete tu svoju sumanutu tvrdnju da su sve staze jednosmerne?
Da ponovim za ove što nisu shvatili.
Agencija za besbednost u saobraćaju preporučuje da se za vožnju trotinetima koristi biciklistička staza a u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju piše da je rezervisana isključivo za bicikliste.
Lepe reči nemam.
A za moje bicikliste za ovaj momenat samo 3 pravila
- biciklistička staza NIJE dvosmerna, osim ako nije obeleženo drugačije
- biciklisti NEMAJU svuda prednost, čitajte ZoBS
- crveno svetlo nazad i belo napred je OBAVEZNO, i ne sme da bude treptuće
Članak o trotinetima izazvao raspravu o biciklistima. Nije čudo. Novi Sad je u ravnici, ima biciklističke staze i reklo bi se da je idealan za dvotočkaše - nekad bio. Krajem 80-ih i početkom 90-ih svugde sam išao biciklom i pitao se što više Novosadjana ne koristi tu privilegiju. Sada imam 60 godina, grad je prenaseljen i plašim se da bi mi vožnja biciklom presela, kao što mi preseda i vožnja automobilom a nažalost i pešačenje. Lični utisak. Ne osudjujem nikoga i trudim se da ne patim previše za negdašnjim Novim Sadom. Grad je takav kakav je, stare navike ne idu uz njega. Imajte to na umu, naročito u saobraćaju. I vlast i policija bi morale da imaju ovo na umu i više se trude.
Svaki dan sam na biciklu i na granici da pocnem da vrištim na bahate ljude koji misle da biciklista treba da koči i staje svakih 5 metara. Posebno su bitne mlade debeloguze mame u helankama i tangama sa mobilnim u jednoj ruci dok prelaze raskrsnicu biciklističkom stazom jer im je teško jednom rukom da podignu kolica preko bankine a onda kad im pozvonis počnu da se deru na tebe. Izvini al necu da poginem dok cekam tebe da predjeś put!
Ukinuti pešake, bicikliste i trotinete, trotoare i biciklističke staze, da bi novosadski kapućineri mogli audijem da se parkiraju u baštu kafića i popiju eKspreso ili šoljicu toplog kapućina u društvu svog omiljenog četvorotočkaša.
Čitam i ne verujem da se delite na bicikliste, pešake itd...Zar vi koji vozite automobile nikad niste provozali bicikl ili prošetali gradom i obrnuto. Ako niste, onda nemate osnovna znanja o saobraćaju, zato se i dešavaju takve nesreće....
A ko ce da kazni trotinetasa za prekoracenje brzine na pesackoj stazi?ko ce da odgovara kad klinac sa kacigom na trotinetu udari nekog drugog klinca koji seta na pesackoj stazi?
Već vidim kako će se pridržavati vožnje brzinom pešaka kad budu išli trotoarom. Niko ih neće kontrolisati i voziće kako im odgovara a to znači brzo. Kad neko na trotinetu pokupi dete na trotoaru onda će te opet valjda promeniti zakon.
... i da se nadovezem, da ne ispadne da pljujem samo pesake. Postoji posebna kategorija biciklista, dve babe koje stanu jedna pored druge na biciklistickoj stazi i caskaju. Takodje, vozaci automobila koji skrecu desno na uslovno zeleno i ne obracaju paznju na bicikliste. Delimicno razumljivo, jer bisiklisti dolaze vecom brzinom i iz mrtvog ugla. Zato ja kao vozac uvek se okrenem kad skrecem na uslovno, da vidim ima li biciklista. I decu ucim da prvo gledaju semafor, a onda vozaca automobila u oci i dok ne vide da ih je primetio, ne prelaze put iako je zeleno. Procesljajte malo vesti na ovom sajtu, skoro svaki dan ima vest da je oboren biciklista, uglavnom na pesackom prelazu. E sad, ako ce neki da kazu, to je zato sto brzo voze, ma nemoj. To je zato sto vozaci ne obracaju paznju dovoljno.
Ja sam podjednako biciklista, pesak i vozac automobila. Najvise problema imam sa pesacima dok vozim bicikl. Izlecu na biciklisticku stazu bez gledanja i samo se pojave iza zbuna ili kola. Bukvalno, svaki dan bar jednom kad idem do posla ili nazad. I svi biciklisti koje poznajem imaju isti problem. Neka tako bez gledanja iskorace na Bulevar kojim idu automobili. A ne, tu znaju da stranu i gledaju levo-desno. Nikada kao pesak nisam imao problem sa biciklistima, zato sto pazim i gledam kad prelazim biciklisticku stazu i zati sto biciklisti paze kad voze trotoarom. Vi sto pljujete bicikliste, ocigledno ne vozite iste, pa nemate pojma o cemu pricate. Vozace trotineta treba tretirati kao bicikliste, znaci, biciklistickom stazom gde moze, ako mora trotoarom, uz maksimalno postovanje pesaka.
pozdravljam gospodu bicikliste i poručujem im da nauče razlikovati pešački od biciklističkog prelaza....kamikaze bi vam pozavidele
p.s. ako se već želite razlupati ,molim udarite u nešto tvrđe od automobila ,nešto od cigle ili betona
bicikli, trotineti, skejtovi, roleri... sve su to igracke i nije im mesto na bulevaru ili bilo kom putu dok za iste ne bude obavezna obuka i bar am dozvola i kaciga.
90% bicikala je tehnicki neispravno, a 99% biciklista ne zna da skrene levo kad vozi putem. trotineti ce
tek da naprave haos.
o ne, samo ne po biciklističkoj stazi! Ni slučajno ne dirajte taj sveti put koji na raspolaganju stoji samo prosvećenima, onima koji znaju što drugi ne, onima koji su čuvari prirode i planete, svetim biciklistima! Pa naravno da treba da voze po biciklističkoj stazi ako postoji. Gde drugde?? A po trotoaru im ne bih dozvolio ni 6 km/h nego još manje. Po putu - zabrana...
Ma ne samo to, nego uvesti da ne mozes da vozis ako nemas polozenu AM kategoriju za bicikle sa motorom do 50cm. U cemu je razlika da li stojis ili sedis a ides 35km/h?
Ti si ucesnik u saobracaju isto kao i onaj sa skutrom ili zoljicom. I kaciga obavezna ne samo za decu do 12 god, za sve! Ako je obavezna za zoljice i skutere ne vidim razliku zasto ne bi bilo obavezno za ovo, jos gore, manji tockovi, stojis, nestabilniji a brzina ista.
Biciklisti su bahati, kocnicu ne koriste.Uneti u zakon odgovornost za bicikliste. Mislim da bi saobracajni kurs bio neophodan, za sve ucesnike u saobracaju koji nemaju bilo koju kategoroju voznje polozenu.
budalastine sta drugo rece nego budalastine ali eto, ko sve ne radi u toj firmi zvana neka agencia ko , koja je ovo pamet, koja, da se vozi brzinom hoda , pa cemu onda sluzi taj ,,trotinet,, cemu ovo samo osobe bez moxga mogu da komentarisu, ovo je sramota, pa pri toj maloj brzini ima da se ti ljudi povredjuju da padaju itd., sramota, nego ima jedno a to je da su dobili papire iz ,,sveta,, sto znaci da je neko pametan nesto radio po tome a ovi sada hoce da tu pamet,, prikazu kao svoju,, dno dno dna, kao i sve u ovom drstvu dno, tu firmu treba ukinuti, treba, ima sek za saob. min. za saob. policija i sada ova tvorevina , koja zivi na globama ljudi, dozvole itd.,
Na ulazu u pešačku zonu u Njegoševoj ulici su bašte kafica toliko bezobrazno proširene da je ostao samo 1 m za prolaz u oba smera pešaka, dečijih kolica, bicuklista, trotinetaša, kerovođa i motoraša.
Svaki drugi komentar o biciklistima. Ljudi, umesto da se okrenete svi ka tom vidu prevoza vi ga mrzite. Vazduh bi nam bio cistiji a guzve manje. Naravno da ima bahatih biciklista, pa mi smo bahata nacija i to se ogleda o u svemu. Kao sto imamo bahate vozace, imamo bahate bicikliste i bahate pesake. Pogledajte samo bulevar evrope, od Zoned zgrade do Seratona, pesaci iskljucivo biciklistickom stazom se krecu i jos se ljute kad im se svira, a sama staza je odvojena od troatoara ulicom i parkingom. Najbolje bi bilo da imamo razumevanja za druge u saobracaju ma kojim prevoznim sredstvom se kretali, ako to ne uradimo ni jedan zakon nam nece pomoci
Da li ovi ljudi od neznanja znaju koliko su široki trotoari i da se jedva dva čoveka mogu mimoići.
Brzina pešaka je 5 km/h, a starije osobe idu bryinom 2-3 km/h.
Koja dece voze trotinet, ovde na Limanu voze samo magarci od 30-50 godina i to brzinama koje će pobiti pešake.
Po biciklističkoj se voze motorima A kategorije. LUDNICA.
Ja se kao vozac automobila bukvalno najezim, kada obilazim nekog na el.trotinetu.. jure kao ludi, nemaju kacigu, a za razliku od biciklova mogucunost manevrisanja trotinet tockova je mnogo manja tako da u slucaju prepreke na putu, na pr. Rupe, nemaju drugu opciju nego da je zaobidju u sirokom luku ili nedaj boze padnu pod auto. To isto vazi za roditelje koji natovare dvoje dece na bicikli a nijedno nema kacigu .. pu pu pu..
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja apeluju da trotinete koriste na biciklističkoj stazi?! Šta??
Očigledno stranačka agencija je toliko obrazovana da ne ume ni da pročita Zakon o bezbednosti u sabraćaju (ZoBS) u kojem jasno piše da je biciklistička traka registrovana isključivo za bicikliste.
Nikakvim rolerima, trkačima, trotinetima, motociklima nije mesto na istima, da ne kažem da je zabranjeno, bar dok se zakon o tome ne promeni.
Mislim da su motociklisti i dalje najrizicniji za sebe i okolinu, posebno sto se provlace izmedju kola i koriste trake koje im odgovaraju bez postovanja pravila a da ne govorim o brzinama koje postizu za kratko vreme..
Nazalost s ovim tockicima bice dosta padova.Izuzetno su nezgodni za voznju
a ne idu bas sporo i necijni su.Primetio sam da dosta njih ima problem u glavi
i skoro uvek ih voze max. brzinom.Izuzetno opasno prevozno srdstvo po meni
kaciga bi trebala da je obvezna.U vecernjim casovima se ne vide, nemaju
osvetljenje i cesto su u grupama po njih dvadesetak.
Ovi na biciklima i trotinetima se ponašaju kao u filmu Brzina, bukvalno kao da ne sme da se zaustavi, inače će eksplodirati. Vrlo često voze trotoarom i velikom brzinom prilaze s leđa, ljudi , pogotovo stariji, ne uoče ih na vreme, ne čuju, ali oni ne pomišljaju da se zaustave ili uspore. Preko raskrsnice dijagonalno najvećom brzinom. Na Limanu su jednostavno prepolovili trotoar da bi napravili stazu za bicikliste, pa ako ide veća porodica sa dvoje, troje dece i kolicima ili starija osoba u pratnji, faktički mora da zauzme i deo biciklističke staze, tesno je. Šetnja za pešake je postala nebezbedna i stresna zbog biciklista, rolera, trotineta, pa i kućnih ljubimaca. Grad jednostavno nema potrebnu infrastrukturu i prostor za sve, pešaci su ugroženi.
Mnogo je veći problem što uskoro nećemo imati gde ni da se šetamo, jer će urbicid Novog Sada uskoro biti potpun. Garaža već nema, parkinzi su pretrpani i još samo trotoari da nestanu.
Kako volimo da komplikujemo. El. trotinetu nije mesto na trotoaru, jer se prebrzo kreće.
Za el. trotinete doslovno, ali doslovno, treba prepisati pravila za bicikliste i završiti priču.
Na prvom mestu, ljudi će lakše razumeti pravila, na drugom mestu, najviše ima smisla.
Po biciklističkim stazama se ionako voza i kurta i murta, trotineti, roleri, kolica... ovo nećemo ni primetiti.
Kod nas je izgleda pravilo da pojedini predstavnici struke lupetaju. Voziti bilo kakvu napravu na dva tocka brzinom hoda je zapravno rizicno, nemoguce je odrzavati ravnotezu na maloj brini a to je i vrapcima jasno. Voziti trotoarom, ugrozavati decu i stare osobe izgleda je rentabilnije nego voznja po kolovozu. Ako je na kolovozu elektricni bicikl, elektricni motocikl elektricni automobil. Zasto bi trotinet bio opasniji od tih vozila. Problem je gospodo poznavanje saobracajnih propisa a ne vrsta vozila na kolovozu. Deca u saobracaju su opasna na bilo kojoj podlozi ako nisu obucena i ako nemaju potrebnu dozvolu. Posebna stvar je stepen rizika, jedan ekces godisnje na trotinetu, naspram silnih smrtnih slucajeva u vozilima i na motociklima.
Slazem se sa pojedinim komentatorima da su trenutno u saobracaju najbahatiji biciklisti. Zbog lose uredjenosti i skucenosti zajednickog prostora, pesak je ponekad prinudjen da na nekim deonicama koristi deo biciklisticke staze. Medjutim kada se na stazi u tom trenutku pojavi biciiklista koji se neretko krece ogromnom brzinom, nastaje konflikt i potencijalni sudar. U saobracaju se generalno najbolje odslikava bolest danasnjeg srpskog drustva: odsustvo empatije, samozivost , primitivizam i nevaspitanje, gde vecina individualnih cinioca drustva u njemu zapravo nema nikakvu aktivnu ulogu.
Cekajte malo,pa gde su maske,jednoslojne ili troslojne, mozaik kod crkvenjaka, kazu nema testova od Subote svuda oko nas pa nas zanimaju ovakvim nebulozama,cisto da nahrane hipohodre,kucne miseve i kukavice kojima ovaj virus odgovara,to im je sad zivitna navika i uslovni refleks, bez njega ce tesko moci da zive zivot svoj ! Kako sad sa respiratora na trotinete,moze li to tako ?!
uz duzno postovanje,pojma nemate. Trotinet se najvise koristi u Becu,Parizu i drugim gradovima kao najlakse prevozno sredstvo do posla. Takodje,nema vece gluposti nego da dete od 12 godina vozi trotinet koji juri vise od 20km/h. I poslednje,kao sto je navedeno,u Francuskoj su uvideli da je voznja trotoarom pogubna pa menjaju zakon da se vozi kolovozom.
zasto bi el.trotinete vozili po trotoaru kada je logicnije da se voze po bici-stazi?
Ako nema staze za bicikliste, onda treba da vazi pomenuto ogranicenje
Biciklisti već imaju ograničenje odavno....nisu oni problem...
Uopšte treba svi odgovorno da se ponašaju....
Ljudi rasejani šetaju po biciklističkoj stazi, kao i pojedini biciklisti što voze brže ..a tek vozači neznalice,"šta je to uslovno desno"...
A da na biciklističkoj stazi svi što imaju točkove , kolica sa malom decom, starije osobe sa onim vučnim kolicima sa pijace...
Pa ljudi onda i biciklista mora po trotoaru, jer nema gde...
Treba razmotriti i kretanje biciklom..
Biciklisti misle da imaju uvek prednost i u odnosu na vozače motornih vozila a pogotovo u odnosu na pešake ..ustanju su da zgaze pešaka ako je kojim slučajem zakoračio na biciklističku stazu koja se nalazi u blizini autobuskog stajališta ili ako je pešak kojom slučajem posle zebre zakoračio na biciklističku stazu...bahati bicilisti
Brzina 6km/h po trotoaru? A trotoari su vec uzurpirani bastama kafica sve se takmiceci ko ce veci prostor da zauzme a i ono malo sto je ostavljeno pesacima prepreceno je panoina sa dnevnom ponudom. I sad tu treba da jure el. trotineti 30 km/h jer je njima sporo da se krecu kao pesaci. Pretpostavljam da su i nabavili te sprave da ne bi isli peske. Trotoare koriste oni koji se krecu peske a sva ostala vozila kolovoze ili biciklisticke staze. Nigde u svetu nije dozvoljeno el. trotinetima da voze po trotoarima zasto mi moramo tako sta da uvodimo? I starosna granica bi trebala da se pomeri. Nema dete od 8 god. snagu u rukama da upravlja tom brzinom. Razmislite cija bezbednost ce biti ozbiljno dovedena u pitanje.
Predlažem da isti kriterijum policija počne da primenjuje i na bicikliste. U parkovima, biciklisti jurcaju po stazama koje dele sa pešacima bez imalo pažnje, najbrže što mogu.
Svaka čast ovi trotinetaši postali su drumski manijaci.Jure,ne brinu o drugima,a većina to vozi jet misle da su fensi,iz pomodarstva.I biciklistima da se ograniče brzina i putanja.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi zakon će usporiti trotinete, vožnja samo po trotoaru
Autor: Tanjug
Info
•21.08.2020.
•07:25 > 07:31
Komentari 61
Atila
PetarPP
Da ponovimo deo iz Zakona o bezbednosti sabraćaja KOJI REGULIŠE PITANJE SMERA biciklističkih staza.
"ZoBS - Član 89
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."
Da objasnimo prvi deo rečenice do zareza: "Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila"
Ovo znači da se pravilo odnosi na situaciju u kojoj postoje DVE biciklističke staze (ne trake) PORED PUTA ZA MOTORNA VOZILA.
Drugi deo rečenice: - "vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila"
Strana je U ODNOSU NA PUT ZA MOTORNA VOZILA te biciklisti MORAJU da se kreću desnom biciklističkom stazom jer je to pravac u kome se kreću motorna vozila.
I ne, ne može samo da znači desnom stranom staze jer NE SME da se vozi u SUPROTNOM smeru kretanja (motornih) vozila.
I da zaključimo da su biciklističke staze JEDNOSMERNE osim u slučajevima gde postoji samo JEDNA biciklistička staza odnosno obeleženo je drugačije horizontalnom ili vertikalnom signalizacijom.
Ukoliko niste kadri ovo gore da shvatite ja vam pomoći ne mogu.
Vlada
PetarPP
U ovoj zemlji se poprilično odomaćilo površno tumačenje svega i to uglavnom onako kako "tumaču" odgovara.
Deo rečenice iz komentara ispod "da ne postoji nikakvo zakonsko uređenje jednosmernih i dvosmernih staza, nego samo napamet postavljeni znakovi koji nemaju nikakvu obavezujuću pravnu snagu jer nisu utemeljeni ni na čemu" je dokaz da nam je grupni koeficijent inteligencije alarmantno nizak. S obzirom na rezultate i zadnjih izbora tu ne bi trebalo da bude čuđenja ali eto uvek neko iznenadi.
Nezgodna stvar je što sa takvima učestvujemo u saobraćaju.
Vlada
Hvala ti što si još jednom potvrdio da ne postoji nikakvo zakonsko uređenje jednosmernih i dvosmernih staza, nego samo napamet postavljeni znakovi koji nemaju nikakvu obavezujuću pravnu snagu jer nisu utemeljeni ni na čemu. Dokaz su sve druge dvosmerne staze po gradu jasno obeležene horizontalno signalizacijom (npr. na Bulevaru Despota Stefana i u delu ulice Narodnog fronta), a bez ovih proizvoljnih znakova koji ništa ne znače. Malo sam se zabrinuo da ne postoji neki propis o kojem nisam obavešten, ali mi je laknulo kad sam shvatio da je u pitanju samo bulažnjenje znonamernog internet trola.
Lava Adidas
PetarPP
https://bit.ly/3li1J2K
https://bit.ly/3lfsEw0
PetarPP
Bulevar Evrope - na linku ispod može da se vidi kako izgleda dvosmerna biciklistička staza odnosno obeležena je vertikalnom signalizacijom odnosno znakom.
https://bit.ly/3gkWGdT
Neko poput Vlade bi se pitao a zašto su je obeležili ako su sve dvosmerne. E pa nisu dvosmerne.
Na keju je negde sem vertikalne (da, i tamo postoji isti znak) označena i horizonatlnom signalizacijom, linija razgraničenja i strelice na rasrsnicama.
PetarPP
Pročitaj više puta šta piše, a možeš i da se konsultuješ sa nekim ko ima malo veći IQ. Sa takvim neodgovrnim stavom nadam se da ne učestvuješ u saobraćaju.
Od biti glup je gluplje ugrožavati druge jer smo tvrdoglavi pa ne želimo ni da naučimo.
Vlada
U prevodu ne sme da se kreće biciklom u kontra smeru kretanja vozila samim tim su jednosmerne.
Ne, to ne znači to. To znači upravo ono što piše - da se na dvosmernim stazama vozi desnom stranom. Zato ću te još jednom pitati: imaš li ti ikakav zakonski osnov da tvrdiš da su biciklističke staze koje postoje s obe strane puta automatski jednosmerne, ili samo ovde širiš lažne informacije opasne po bezbednost saobraćaja?
Jole
PetarPP
ZoBS - Član 89
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila.
U prevodu ne sme da se kreće biciklom u kontra smeru kretanja vozila samim tim su jednosmerne.
Ukoliko postoji biciklistička samo sa jedne strane onda ne upada u ovu stavku istog člana te bi trebala da je po automatizmu dvosmerna. Takav primer je jednim delom deo Kralja Petra I.
Jedan poznanik je imao sudar sa drugim biciklistom na Futoškom putu te je saobraćajna policija utvrdila da se nepropisno kretao pogrešnom biciklističkom te je bio kriv.
Vodite računa i edukujte ljude oko sebe u slučaju da zaista poznajete pravila. Samo tako nešto u našim životima može da se menja. Npr. svest u ovom slučaju, kultura vožnje i bezbednost. Malo li je.
PetarPP
ZoBS - Član 7
26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,
PetarPP
Član 89
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
Da ne bude zabune, naknadnim promenama zakona mopedima više nije mesto na biciklističkim stazama.
Inače još devedesetih sam kažnjen jer sam vozio u pogrešnom smeru u Jevrejskoj ulici, tada su još kažnjavali a i edukovali bicikliste i ostale učesnike u saobraćaju. Sada je sve nakaradno jer za to ste glasali.
Vlada
Meni je urnebesno kako se pozivaš na ZOBS u drugim pitanjima, ali ne i kad trebaš da dokažeš tu budalaštinu o jednosmernim stazama. Pa ću po stoti put ovde pitati: odakle vi vučete tu svoju sumanutu tvrdnju da su sve staze jednosmerne?
PetarPP
Agencija za besbednost u saobraćaju preporučuje da se za vožnju trotinetima koristi biciklistička staza a u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju piše da je rezervisana isključivo za bicikliste.
Lepe reči nemam.
A za moje bicikliste za ovaj momenat samo 3 pravila
- biciklistička staza NIJE dvosmerna, osim ako nije obeleženo drugačije
- biciklisti NEMAJU svuda prednost, čitajte ZoBS
- crveno svetlo nazad i belo napred je OBAVEZNO, i ne sme da bude treptuće
Vilenjak
Nik
Tata Ikun
Goxns
Mr.M
Pešak
Nimbus
Nimbus
Giga Moravac
purgerNS
p.s. ako se već želite razlupati ,molim udarite u nešto tvrđe od automobila ,nešto od cigle ili betona
vuk
90% bicikala je tehnicki neispravno, a 99% biciklista ne zna da skrene levo kad vozi putem. trotineti ce
tek da naprave haos.
pera
Marko
SDM
Ti si ucesnik u saobracaju isto kao i onaj sa skutrom ili zoljicom. I kaciga obavezna ne samo za decu do 12 god, za sve! Ako je obavezna za zoljice i skutere ne vidim razliku zasto ne bi bilo obavezno za ovo, jos gore, manji tockovi, stojis, nestabilniji a brzina ista.
Toliko
Stevica
pera kojot
zile
Ugroženi pešak
Peca
igor
Brzina pešaka je 5 km/h, a starije osobe idu bryinom 2-3 km/h.
Koja dece voze trotinet, ovde na Limanu voze samo magarci od 30-50 godina i to brzinama koje će pobiti pešake.
Po biciklističkoj se voze motorima A kategorije. LUDNICA.
anonymous
PetarPP
Očigledno stranačka agencija je toliko obrazovana da ne ume ni da pročita Zakon o bezbednosti u sabraćaju (ZoBS) u kojem jasno piše da je biciklistička traka registrovana isključivo za bicikliste.
Nikakvim rolerima, trkačima, trotinetima, motociklima nije mesto na istima, da ne kažem da je zabranjeno, bar dok se zakon o tome ne promeni.
реално
Stole
BoeserWolf
Treba im realno uvesti polaganje za "kerece" dozvole, a mogli bi i za bicikliste. To kazem kao neko ko se pretezno krece biciklom.
bora
a ne idu bas sporo i necijni su.Primetio sam da dosta njih ima problem u glavi
i skoro uvek ih voze max. brzinom.Izuzetno opasno prevozno srdstvo po meni
kaciga bi trebala da je obvezna.U vecernjim casovima se ne vide, nemaju
osvetljenje i cesto su u grupama po njih dvadesetak.
T. L.
Gaja von Grbavica
Marko T.
Za el. trotinete doslovno, ali doslovno, treba prepisati pravila za bicikliste i završiti priču.
Na prvom mestu, ljudi će lakše razumeti pravila, na drugom mestu, najviše ima smisla.
Po biciklističkim stazama se ionako voza i kurta i murta, trotineti, roleri, kolica... ovo nećemo ni primetiti.
Joca
zivkovic
Dejan
Biljana
pravilno
Ne zna se ko je bahatiji: oni ili džipadžije.
Profi
Ako nema staze za bicikliste, onda treba da vazi pomenuto ogranicenje
Ko je Ko
Uopšte treba svi odgovorno da se ponašaju....
Ljudi rasejani šetaju po biciklističkoj stazi, kao i pojedini biciklisti što voze brže ..a tek vozači neznalice,"šta je to uslovno desno"...
A da na biciklističkoj stazi svi što imaju točkove , kolica sa malom decom, starije osobe sa onim vučnim kolicima sa pijace...
Pa ljudi onda i biciklista mora po trotoaru, jer nema gde...
Če
Biciklisti misle da imaju uvek prednost i u odnosu na vozače motornih vozila a pogotovo u odnosu na pešake ..ustanju su da zgaze pešaka ako je kojim slučajem zakoračio na biciklističku stazu koja se nalazi u blizini autobuskog stajališta ili ako je pešak kojom slučajem posle zebre zakoračio na biciklističku stazu...bahati bicilisti
Biciklista
Novosadjanin
Milan
NS_BOB
A da ne spominjem da su mene više puta uplašili i roleraši i skejteri! I isto ovi što trče na autobus! I njih bi trebalo zabraniti!
Lep pozdrav svim ovcama, i ne zaboravite: nikako ne izlazite napolje kada je pomračenje sunca!
Lepa
Ostoja
Rade
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H