Ministar odbrane Aleksandar Vulin izjavio je da avion MIG-21, koji u petak pao kod Malog Zvornika, nije bio zastareo i da je njegov resurs bio do 2026.
@Bjeli
20% svih avionskih nesreća nastaje zbog mehaničkih kvarova a 80% zbog ljudskog faktora. Zašto tvrdite da uglavnom nije greška pilota?
@smarač To je veoma jednostavno, ovo je zato što vi ne umete napraviti razliku između izrade letelice i izrade automobila odnosno neko vas je uverio ili ste sami došli do pogrešnog zaključka da se u izradi oba upotrebljavaju isti materijali.
"Mig-21 je nesiguran jer odozdo ima uzdužni potezni panel koji avansuje celokupnu avioniku, Rusi su to znali zato ih je više bilo u izvozu nego u upotrebi u SSSR. Povučeš pilon, napravi se zazor i avion gubi rotacionu stabilnost."
- Brat Evgenij Rajt, šef odseka za kafansku avioniku
Gospodin "Nazalost" je sve objasnio u tekstu. Pilot se dzekirao iznad sela, planine su bile blizu i desilo se sta se desilo. Ostale price nemaju osnova. Sto se tice "ministra", sve najgore sto pomislite i ja to isto mislim. Ne zasluzuje ni da se pomene, u najmanju ruku
Ako nije greska pilota, a uglavnom nije, treba kazniti redom sve ucesnike, a ministar treba da cuti ako vec nema obraza da podnese ostavku!
O vrhovnom komandantu vojske da ne govorima, mada ceka se specijalna emisija gde ce braniti vojsku i drzavu od Djilasa, a porodicama pilota obecati penzije, iako im to i mnogo vise svakako pripada!
Pilot se malo džekirao iznad svog sela pa pogrešio. Saučešće porodici al nažalost ova tragedija odgovara našem mentalitetu. Avioni vojske ne smeju da lete ispod 400m. Sa te visine bi se oba pilota katapultirala i najverovatnije bezbedno spustila na zemlju. Nema ovo veze sa samim avionom.
Nije ovaj avion los* ali je ipak dominantno bio namenjen da bude lovac-presretac (cesto nazivan i kao raketa sa pilotom) koji je nosio tek par raketa i eventualno koju bombu za drop-off. Nikada nije bio "pravi" lovac, vec avion koji je u svoje vreme bio neprikosnoven, da presretne neprijatelja (bilo u kopnenoj zoni, bilo drugu letelicu) sprasi to sto ima i nestane. Kraj price.
Uporedjivati MIG21 sa MIG29 ili nekim Suhoj modelima je kao uporedjivati Golf 1 sa Opel Astrom J, Mercedesom C klase, Renault Meganom i sl. Svaki od njih je napravljen za odredjenu svrhu i za odredjeno vreme. MIG21 je bio neprikosnoven tokom Vijetnamskog rata, i tog perioda sukoba 70ih-80ih ali je vec i tada bilo konkurenata u vidu drugih aviona, koje opet ni u ludilu ne treba uporedjivati sa DANASNJIM uslovima i taktikama ratovanja.
Elem - poenta se sama nekako nadzire, a nebrojeni incidenti u mirnodopskim uslovima od kojih neki koji su se desili i tokom aeromitinga a vezani za MIG21 su upravo to - ovo NIJE AKROBATSKI AVION! Obucavati pilota da necemu sto je "raketa sa pilotom" i ni po obliku i rasponu krila, ni po inicijalnoj nameni nije nesto sa cim se demonstrira sila ili umece ili niski naleti. To je kao da na Stojadinu ucite da vozite VW Passat. Takodje - trebalo bi zabraniti sva nadletanja naseljenih mesta upravo iz ovih razloga, jer uvek nesto moze da podje po zlu, a vidimo da TopGun#1Avijaticarstva Srbije "Tetkino mezimce" Vulin i Vrhovni mu komandant kanda vole da se pokazuju narodu
Ok, preformulisaćemo; MiG-21 je prevaziđen i nebezbedan. Ako je prvi MiG-21 prvi put poleteo 1955, to znači da je dizajn bar još 5 godina stariji a proizvodili su ga od 1959-1985. Znači već 35 godina se ne proizvodi. A to da li je zastareo ili ne se svodi na pitanje da li imaš para za tornado ili gripen.
Ako avion nije zastareo, zašto automobil star 20 godina treba isključiti iz saobraćaja?
Da li to znači da je avion izrađen od specifičnih (dugotrajnih) čelika? Takvi ne postoje.
Sta ce biti sa mestaninom kome je 50% koze izgorelo gde je avion pao na 5 metara u dvoristu,o kome niko nista ne zna koji je celog zivota placao poreze,doprinose,takse ko ce mu cuvati porodicu,skolovati decu?Covek je u sekundi ostao invalid od drzave kojoj je na vreme sve placao.
Ne da treba bezati iz Srbije vec treba juriti iz Srbije.Ali juriti.
Gospodin ministar je imao dvodnevni kurs sluzenja vojnog roka, pa mu je mozda teze da proceni. Ja sam sluzio svoje u periodu 2002.-2003. u protivoklopnoj jedinici pesadije. Za vezbu borbe protiv tenkova nam ja tada receno da zamislimo tenk i bacamo "bombe" na njega jer je najblizi ispravan tenk bio u Beogradu, a mi u Pozarevcu, i da je preskupo da se dopremi. A "bombe" su bile flasice od 0.5l napunjene vodom.
Spram toga, mogu misliti koliko su nam avioni ispravni i pouzdani.
Mig21 JESTE zastareo. ne znaci da je zato pao ali je ZASTAREO! dokaz za to je to sto nase vazduhopovstvo vec godinama planira da ih zameni sa Mig29 ali je to skuuuuuppooooo!
u svakom slucaju saocesca porodici poginulog, a ministru - sram te bilo! ne zbog ovoga, vec zbog svega ostalog!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Vulin: Avion koji se srušio kod Malog Zvornika nije bio zastareo
Autor: 021.rs
Info
•28.09.2020.
•07:46
Komentari 23
Mile
Miki
Celicna krila
Djole
Kisprdilov Sveta
Sve stručnjaci
20% svih avionskih nesreća nastaje zbog mehaničkih kvarova a 80% zbog ljudskog faktora. Zašto tvrdite da uglavnom nije greška pilota?
@smarač To je veoma jednostavno, ovo je zato što vi ne umete napraviti razliku između izrade letelice i izrade automobila odnosno neko vas je uverio ili ste sami došli do pogrešnog zaključka da se u izradi oba upotrebljavaju isti materijali.
Piško
- Brat Evgenij Rajt, šef odseka za kafansku avioniku
Samo kazem
dobrivoje
Bjeli
O vrhovnom komandantu vojske da ne govorima, mada ceka se specijalna emisija gde ce braniti vojsku i drzavu od Djilasa, a porodicama pilota obecati penzije, iako im to i mnogo vise svakako pripada!
Nažalost
t
Sluzio RV i PVO
Uporedjivati MIG21 sa MIG29 ili nekim Suhoj modelima je kao uporedjivati Golf 1 sa Opel Astrom J, Mercedesom C klase, Renault Meganom i sl. Svaki od njih je napravljen za odredjenu svrhu i za odredjeno vreme. MIG21 je bio neprikosnoven tokom Vijetnamskog rata, i tog perioda sukoba 70ih-80ih ali je vec i tada bilo konkurenata u vidu drugih aviona, koje opet ni u ludilu ne treba uporedjivati sa DANASNJIM uslovima i taktikama ratovanja.
Elem - poenta se sama nekako nadzire, a nebrojeni incidenti u mirnodopskim uslovima od kojih neki koji su se desili i tokom aeromitinga a vezani za MIG21 su upravo to - ovo NIJE AKROBATSKI AVION! Obucavati pilota da necemu sto je "raketa sa pilotom" i ni po obliku i rasponu krila, ni po inicijalnoj nameni nije nesto sa cim se demonstrira sila ili umece ili niski naleti. To je kao da na Stojadinu ucite da vozite VW Passat. Takodje - trebalo bi zabraniti sva nadletanja naseljenih mesta upravo iz ovih razloga, jer uvek nesto moze da podje po zlu, a vidimo da TopGun#1Avijaticarstva Srbije "Tetkino mezimce" Vulin i Vrhovni mu komandant kanda vole da se pokazuju narodu
cccp
???
Koliko je potrebno za produženje dozvole?
Zvoncica
Pawlle
Puffff
smarač
Da li to znači da je avion izrađen od specifičnih (dugotrajnih) čelika? Takvi ne postoje.
Gaspar
Ne da treba bezati iz Srbije vec treba juriti iz Srbije.Ali juriti.
dino badjo
Spram toga, mogu misliti koliko su nam avioni ispravni i pouzdani.
ex chapman
u svakom slucaju saocesca porodici poginulog, a ministru - sram te bilo! ne zbog ovoga, vec zbog svega ostalog!
9
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H