Prijavljivanje i plaćanje poreza na prihode iz inostranstva nije ništa novo, a kako Milan Trbojević iz jedne knjigovodstvene agencije ukazuje, sada je samo Poreska uprava kroz svoje saopštenje obavestila kako je indentifikovala fizička lica koja to ne čine.
Placamo svi internet koji je los, potpisujemo ugovor sa firmom na dve godine pa nas iste { MTS, Vip, Telenor] oderu..
Telefoniramo sto puta za "tehnicku podrsku".
Pravimo sajtove. i to placamo.
pa AKO se zaradi nesto.. veliko je pitanje.. oni misle da nama pada novac sa neba..
50% da se plati njima.. kao porez.. pa to je van pameti..
Mogu sajtovi da se ugase, mnogi ce otkazati internet jer nista od toga vise nece biti isto,, pa da vidimo kako ce onda i od koga npalacivati..
i ovako na sve sto kupujemo placamo 20%.. na svaku caparapu, na svaki hleb,, na kg. kg. paradajza..
Programeri su ljudi koji koriste svoj mozak i pokazuju svoju inteligenciju,i normalno je da zaradjuju puno i vise nego vi koji radite u firmama ne razmisljajuci nista drk*juci telefone.
I slazem se da porez mora da se plati ali da to bude nekih 20%, uvodjenje 45-55% je previse,drzava zaradjuje na vasem trudu i inteligenciji,oprema jako skupa,od drzave ponovo nikakva pomoc.
Aman ljudi manite se ovih debila sa vlasti. za sve postoji resenje, npr Revolut, N26 itd. Lepo proverite kako da napravite racune u jednoj od internet banaka i kraj price. Mogu samo da placu
Kako i rekoh znam čoveka.Bio rankiran kao 7mi u svetu na Elancu u razvoju u elektronici.Vi koji dajete negativne glasove dajte i neko objašnjenje.Dobili ste sendvič i neku crkavicu da isključite mozak i sada kulirate.Jedan koji je sposoban kao ovaj čovek koga sam pomenuo može u Srbiji da promeni Srbiju.Mirne duše čovek kaže da će bez razmišljanja u zatvor jer je prošao golgotu dok je skupio novac da kupi osnovna sredstva za rad koja nimalo nisu jeftina.Probao da kontaktira i državu i frme povodom inovacija i naravno dobio zatvorena vrata.Pojavio se kao frilanser i sada je jedini u svetu koji može da uradi neke stvari u elektronici i nauci.Kaže,nema problema.......ceo život mučenje pored partijskog zapošljavanja,ceo život jurnjava da se nešto pokaže i eto pokazao sam i dokazao...imam crno na belo.Red je i da ja odmorim a kada izađem znam šta ću.Umesto da prenesem znanje kao predavač u školi ili da radim razvoj u srpskoj firmi i pravim kapital za svoju i tuđu decu biće kriminalni dosije za prekršaj koji nije učinjen po nijednom zakonu u vreme kada je učinjen i na koji se odnosi neki zakon koji je donesen mnogo godina ranije i nije u skladu ni sa čim vezanim za moju profesiju.
Ali svakako ne može svako da razume a i ne treba.Igramo se sa najvrednijim u Srbiji a kada i to ugasimo ugasićemo do kraja.Sav kvalifikovani kadar odlazi.Čovek se kaje što nije , ali i ne mora da ode.Dovoljno je da ode inovacija .... i automatski Srbiji ostaje multimilionski gubitak.Mislite da je šala?
Ako recimo neko radi razvoj u elektronici (hardver) i može da zaradi sebi platu....i ako je bez ikakve pomoći države a ima porodicu i decu on mučenik mora da odvaja od usta godinama kako bi kupio osnovnu opremu koja mu je neophodna za rad (razvoj u elektronici je najskuplji sport).Razvoj ne podrazumeva reprodukciju naučenog već inovativnost i inovacije.I vi ste rešili da takvom čoveku skočite za vrat i otmete mu 46% od prihoda koje ima.....a u tim prihodima su i sredstva za repromaterijal,poštarinu i još dosta nezaobilaznih troškova....ovo je direktan napad na opstanak takvog čoveka.Ako reši da ode iz zemlje novac koji će odneti sa sobom je najmanji problem ali inovacije koje će odneti nimalo nisu mala stvar.Ne možete gospodo tretirati isto nekog ko prevodi za novac i nekog ko radi razvoj.Trebate naći ma kakvo rešenje da takve ljude zadržite u Srbiji i da im priđete sa posebnim poštovanjem i ponudom.Otimajte sada i više će te oteti sebi nego takvim ljudima.
Ne možete sve u jedan koš a da time činite dobro Srbiji.Ljude koji su posebni trebate da uposlite i uhlebite sa ozbiljnom platom (minimum 5000E) a ne da ih odjurite i sami sebi oduzmete budućnost.Nije vam nikada došlo iz D u glavu pa neće ni sada...gledajte svoj džep a dogledaćete praznu poljanu zvanu Srbija.
Ne bi bio problem da su nam ovo stavili do znanja pre recimo 7-8 god. pa lepo odlučimo da li nam se isplati ili ne. Poenta je što u tom periodu nisu imali pojma o čemu se tu radi, u banci su me gledali kao nekog indijanca kada im pomenem platne procesore i povezivanje na iste, a sada kada je priliv deviza drastično povećan setili se poreza, i što je najgore ne znaju kako da kategorizuju. I umesto da kažu da će od sada oporezivati, pa ko hoće da radi neka radi, oni traže 5 god. unazad da im se plati. Pričate o nekim BUM ciframa a niste svesni da većina ljudi, koje ovde pominjete, ne mogu da zarade više od $100-200 mesečno kao freelancer. Da bi neko zaradio na netu, u većini slučajeva, mora i da uloži a to je posebna priča jer sistem je odlučio da POREZ MORA DA SE PLATI, a pošto ne znaju tačno na šta odlučili su se na porez na vazduh.
Zanimljivo je kako su svi ogorceni na svoju drzavu ali frustracije izbacuju jedni na druge. Zivimo u banana drzavi i to je cinjenica. Takodje je cinjenica da placanje poreza za zanimanje koje ne postoji u zakonu je smesno i po uslovima kojima nista ne dobijas. ( koje dobijaju svi ostali gradjani, to je neustavno! , a ako nije trebalo bi biti. )
Ja stvarno zelim da verujem da su ljudi ovde u Srb. mnogo pamentiji ali nazalost buduci da su nam razni rijaliti programi najgledaniji dolazimo do zakljucka da nisu.
Svi zelimo da nam bude bolje sutra, ali ovim merama stvarno pucaju sebi u nogu.
Ako u Makedoniji mogu da spuste porez na 0% za istu delatnost ( doduse spusta se do 0% u roku od 2 godine, nije trenutno 0% ) i svuda u okruzenju je manji, zasto nije i kod nas? Isto vazi i za pausalce ( mnogi su zloupotrebljavali sistem zato je i promenjen zakon )
Na kraju opet sve padne na ledja obicnih gradjana, a ne onih protiv kojih se svi borimo ovde u Srb. A posledice ovoga ce svi osetiti. Nema vise Marka da kupuje mleko u lokalnoj prodavnici, zove Mirka da mu namesti struju itd. Postoji velika razlika izmedju cistih para zaradjenih u inostranstvu, i para zaradjenih ovde. ( u prvom slucaju pare iz inostranstva se u upumpavaju u srb, a u drugom samo cirkulisu unutar drzave ). No nije ni bitno, kakav smo narod i kuda ide ovaj brod za bolje i nismo.
@Marko
Retroaktivnost znači da je neki zakon donešen i potom RETROAKTIVNO primenjen na vreme kada zakon nije postojao. Ovde nema nikakve retroaktivnosti, uvek je postojao zakon o plaćanju poreza na dobit. Kada ubijete nekoga pa vas uhvate posle 10 godina, to nije RETROAKTIVNOST.
Hoćemo li zato da licitiramo: čija je svest bila niža - države u naplati poreza ili vama u utaji poreza? Svima su puna usta poštenja, traže nešto "zauzvrat" da bi ispoštovali obavezu koju su oduvek imali i krive SNS za sve, a utaju poreza su vršili oduvek bez obzira ko je bio na vlasti. Ko neće da plaća porez izvolite put pod noge, idite u druge države kojima ste zadovoljniji jer su oni izgradili svoje društvo zahvaljujući svojim građanima koji su vama sušta suprotnost, ovde od vas i tog vašeg održavanja i opravdavanja lopovluka nema puno koristi, veliki lopovi opstaju zahvaljujući gomili malih kojima su puna usta poštenja.
Nista od ovoga meni nije problematicno, sem RETROAKTIVNOST ove akcije i nesrazmeran porez u pogledu toga da drzava nista ne daje za uzvrat.
Retroaktivno sankcionisanje je jedna obicna pandorina kutija i nikada nista dobro nije proizislo iz toga.
Ja ne znam ko normalan misli da je ljudski da imamo zakonskih problema zbog necdega o cemu je svest bila niska ili nepostojeca.
Ovo govorim kao neko ko ceni vecinu reformi i akcija ove vlasti i smatra da Srbija ide u dobrom pravcu (koliko god to bilo nepopularno reci medju ovim silnim srpskim SJWs-ima - EHEM! - hocu reci medju ovim silnim mladima u Novom Sadu :D).
Odlicno sto hoce ovo, pljackaj, otimaj od naroda.
pre ce narod da se digne, na ulice, da svane 6.oktobar...ili Rumunija '89.
Nema drugog resenja. Ovi nece otici na izborima
1. Naravno, ostali su oni koji zele da uzimaju kredite za stanove i koji ne razmisljaju da od 2gdisnje plate u npr. Kaliforniji mogu da otplate svoj stan u NS.
2. Hoces da kazes da su Srpske IT firme bolje od americkih? Hahahah.... Ostali su luzeri bez ambicija i u programeskom i u materijalnom smislu.
Ne gubite vreme za raspravu sa botovima. Oni misle da mi svi redom zaradjujemo hiljade evra dok eto oni jadni moraju da umacu keks u caj u javnim preduzecima firmama za mnogo manje novca. I realno...zar ocekujete empatije od ljudi koji dozvoljavaju da komunalna policija tuce prodavce lubenica, bake i deke po ulici?
Goran15.10.2020 • 21:45
@Programer
Ja vecina senior programera koji ozbiljno rade core back end programiranje su odavno u USA, Japanu, Australiji, Finskoj,... Uostalom onaj ko ima 4000$ mesecno u Srbiji od freelance-a taj moze u USA 4x toliko...
A ja opet Gorane znam gomilu odlicnih programera koji rade u Srbiji. Neke za srpske firme, neke za strance. I svako ko je ostao ima razlog zasto je ostao, a svako ko je otisao ima razlog zasto je otisao.
@Mara Povraćaj ti svaki put kad čuješ da IT stručnjak plaća PDV ali znaj da to nije zbog toga nego zbog sendviča. Ima "mala razlika" između običnih radnika i frilensera. Vidi da bi frilenser platio taj PDV on taj novac mora da zaradi negde preko, radeći za strane firme, na stranom jeziku. On taj novac (koji inače ne bi ušao u zemlju) unosi i ovde troši. Dakle unosi devize u zemlju. Pri tom on ne iznosi iz Srbije ništa, ne zagađuje vazduh niti jednu reku. Dok običan radnik samo obrću novac.
@Mara Povraćaj ti svaki put kad čuješ da IT stručnjak plaća PDV ali znaj da to nije zbog toga nego zbog sendviča. Ima "mala razlika" između običnih radnika i frilensera. Vidi da bi frilenser platio taj PDV on taj novac mora da zaradi negde preko, radeći za strane firme, na stranom jeziku. On taj novac (koji inače ne bi ušao u zemlju) unosi i ovde troši. Dakle unosi devize u zemlju. Pri tom on ne iznosi iz Srbije ništa, ne zagađuje vazduh niti jednu reku. Dok običan radnik samo obrću novac.
Sve sami strucnjaci pisu o porezu, sve sami programeri, ja verujem da jesu strucnjaci za strukturalno programiranje u Pascal-u. Kad SNS bot prica o programiranju, OOP, o C++, o placanju poreza, tacno mi se u toj kombinaciji povraca. Kao i u svemu odvratni su kao i njihov Vodja kome se dive. Sigurno stavljaju za Wallpaper njegovu sliku zvalavu.
inace, ovo je udbino kuvanje zabe posto je najavljeno jos tokom ds-a.
tada je uvedeno da banke podatke salju nbs od koje poreznici treba da traze podatke.
kako bre, unapred znaju cije podatke da traze posto su u mom okruzenju cimnuli velike igrace.
nego, kamo se dede reforma poreskog sistema?
brnabicka je nedavno razglasila da samo 200e nece biti porezovano
Ok, da se plati porez. I da zanemarimo ostale, samo da se osvrnemo na freelance/re. Ako Pera Peric ima prilive 3 puta godisnje recimo, i od toga treba da plati porez i ostale doprinose u roku od 30 dana od kad mu novac legne na racun ili ga sam prebaci, ja pitam struku koja se time bavi kako ce Peri biti validna zdravstvena knjizica? Kako ce se Peri beleziti radni staz, jer to je jedino i bitno po meni u celoj prici?! A sta ako je Pera redovni studnet na budzetu a radi za dzeparac kao freelancer, jel mu se i tada belezi radni staz, zasto bi placao zdravstvo ako je student? Dajte bre hocete pare a nemate sistem za to. Ne znam zasto ne uvristite freelancera kao neke vrste firmu i kazete da se placa samo porez od 20% a doprinosi i zdravstvo po zelji. Nema doprinosa, nema staza, nema zdrastva nema drzavnog lecenja i to je to. Drzava dobija svoj deo za priliv novca. Kakve veze imaju sa time doprinosi? Znam, sve to pise u zakonu, procitala sam, i mislim da je to totalno glupo. Imamo zakon koji ni oni sami ne razumeju!
Najjaci su ovi botovi koji ,gle cuda isto se bave IT poslom, lupaju minuse.
Placate li vi porez bando, spavate li mirno znajuci da vi necete trajati dugo
kao i kolege iz realnog IT sektora? Dajete li "gazdi" procenat ili on vama?
Smesni ste.
Cime se ti bavis, koja je tvoja "strucnost"?
Zelim da znam.
Ja ti GARANTUJEM da sam ja u svojoj struci Dr.Doktor
naspram tebe. To sto ti zamisljas kako ljudi rade i sta rade,
ko su, gde su i sta su...to je tvoja stvar.
Nauci da razlikujes spavanje od stvarnosti.
Do tada, malo vise tolerancije i razmisljanja, molim.
Ako još jednom pročitam da neki IT "stručnjak" u svoju odbranu napiše da već plaća porez time što plaća PDV - ispovraćaću se! Vi stručnjaci? Priučeni manuelci osposobljeni za par operacija, koji radite za kompanije iz zemalja prvog sveta za plate namenjene trećem svetu, i zahvaljujući toj razlici ovde živite pristojno u odnosu na prosek. Tako stručni ne možete da razumete šta je PDV? Pa PDV plaća i svaki onaj mučenik iz Sirije i Avganistana kad u samoposluzi kupi jogurt i veknu hleba! Dok ste ćutali, mislili smo da je to znak mudrosti, sad vidimo da vi ne znate i ne razumete ništa osim tog vašeg zanata.
Ma koji porez? Kome da placam? Sta mi je ova drzava omogucila??? I pravo na materijalno - socijalnu pomoc moze da se izvuce samo na 9 meseci u toku godine, a za ostala 3 kazu mozete da se snadjete. Ha,ha, i to kaze zakon!!! Kako da se snadjem? Da kradem? Ili da radim na crno? Ili da prosim? Sve ove tri opcije su protivzakonite. I onda kako da se snadjemo. Ako smo zaposleni onda ni nemamo prava na socijalnu pomoc.. Ma zemlja nam je uzas... Ovamo u Nisu, ovi iz Zavoda za zaposljavanje jure nezaposlene da ih zaposle po onim socijalnim firmama kao sto su Leoni, Sinvon, Jura, Beneton. Jer tamo niko nece da radi. Te firme nemaju dovoljno radnika, jer se tamo placa minimalac, a sefovi se stalno izdiru i prete otkazima i traze neke neverovatne norme, plus medjuljudski odnosi su nula. E, kad se to sve sabere, ljudi ne zele tamo da rade, onda iz ovih firmi preko Zavoda traze radnike, a ovi iz Zavoda kao sinteri jure ljude sa Biroa da ih potrpaju u ove firme. Sve da bi se narod na silu naterao da placa drzavi. A sta da placa? Plate dzabolebarosima po drzavnim firmama? Jel zato? Je li?
svi da plaćaju porez. i crkva i estrada i advokati i lekari i taxi. baš svi . tih nekolicina na koje se ostrvila poreska je smešan broj u odnosu na ove koji imaju ogromne pare a ne plaćaju.
Ali i ti plati veknu hleba 300 dinara da bi proizvodjaci, prevoznici i prodavci imali zaradu kao kad ne bi placali porez, a to vazi za sve sto kupujes.
"Ne znam koji su ti koji ne placaju i kako im nije palo na pamet da drzava ima uvid u devizne prilive i da veoma lako moze utvrditi ko placa, a ko ne placa porez i da veoma lako moze bez i da vas ista pita obradi stotine hiljada slucajeva u danu bez problema."
Hahaha, u poreskoj se porezi obracunavaju "peske" tj. nadje broj/jmbg, proveri da li je/za sta/koliko duzan i onda se prave resenja. Jedno po jedno
@ evo držaču ti ja časove nemačkog preko skyp-a za 7 evra, pošto ja ostajem - da radim za 60.000 neto, jer nemam načina da eskiviram ni poreze ni doprinose, a moram da učim i tvoju decu
Problem se brzo moze resiti..pospesiti razvoj i smanjiti dazbine mikro i malim preduzecima..influnserima pausal..smanjiti plate i otpustiti veci deo radne snage iz javnih i drzavnih firmi..smanjiti pdv na 16 posto bar dok je korona..svaka delatnoat koja ima mogucnost prebaciti na online..pijace vratiti pravim proizvodjacima kao sto je bilo nekad....verske zajednice porez da placaju...reformisati pio fondove..
U Mađarskoj mi je račun. Iz Mađarske uplatim letovanje u Turskoj, skijanje u Bugarskoj, po neki vikend u Ohridu ili Sloveniji i polovan auto kad ga uzimam u Nemačkoj. Po garderobu u Lulius mall u Rumuniju a ovoj bandi na vlasti ostavljam porez jedino na leb, mleko i struju ... više se Boško ne zakopčava na leđa !!!
Oduvek su banke morale da salju NBSu podatke kada vam legne uplata iz inostranstva. Oduvek se morao placati porez i doprinosi na svaku uplatu iz inostranstva ako je od pravnog lica. Ja to radim, po preporuci banke i racunovodje od 2013, od kada imam otvorenu pausal agenciju. Drzava od 2015 ima potpisane protokole sa paypalom i ostalim platformama tog tipa, svaki racun kod njih se zakonski racuna kao da je vas licni. Inace ne bih poslovali u Srbiji kao ni u jednoj drugoj zemlji, jer zakon o terorizmu koji svi imamo uskladjen i to ne dozvoljava.
Gore napisano je laz. Godinu dana obija pragove poreske i sistem je rasulo. Stariji kadar koji nesto zna o porezu o ovoj novotariji pojma nema a mladi preko stranke niti su zainteresovani niti ih briga.
Dalje, mi nemamo potpisan ugovor o saradnji sa USA, samo sa okolnim zemljama, prema tome ni nasi organi NEMAJU UVID U PAYPAL niti PAYONEER racune.
https://prnt.sc/v09jy7
Porez da, ali odrati kozu nekome kome nista nisi pomogao nije u redu.
"Supruga i ja plaćamo više od 100.000,00 din poreza mesečno, tako da po meni nije korektno da programeri ili crkva ili neko treći ne plaća porez!!! "
A imate li Vlado nesto kao zdravstveno osiguranje, tece li vam radni staz?
Crkva fura dzipove, vecina frilensera jedva sastavi 200-300 eura mesecno.
Njima uzeti pola je sahrana. Nema smisla uopste raditi.Nece biti ni priliva novca ni potrosnje.
Ali ajde, ako vas globe i vi ste posteni ,onda i drugi moraju isti tretman jel.
Nije korektno svasta u ovoj drzavi. Ali oni bace kosku i mi se raspravljamo ko je lopov.
"...pa ako ne placas porez, drzava od tebe nema koristi, nama koji placamo porez si samo trosak,"
Zasto bi drzava trebala da ima koristi od gradana?
Zar ne bi trebalo da drzava pomaze gradane, da oni imaju neku korist od nje.'
Recimo, da se prepozna radni staz frilensera, da se lepo uvedu u sistem pa da imaju zdravstveno osiguranje, da primaju pomoc kada nemaju posao, da dobiju penziju...hm?
Malo da se poradi na progresiji poreza, da se ponovo napise, pa da to bude humanije i da se ne podriva i unisti i ova grana privrede. Sve to ide kao domino. Sto manje oni trose u Srbiji to je manje posla za druge usluge, onda lepo tu dode do "visaka" pa je manje posla, manje ubranog poreza pa biroi, pa pomoci, curi novac iz kasice a dug je sve veci.
Zasto vi mislite da je vama neko trosak?
Vi meni , recimo, ne placate nista?
Infrastruktura koju koristim je od Titovog vremena, dakle nista se ne ulaze.
Komunalije i sve racune placam ja sam, ne vi. Odzacarinu, RTS, nove patike Aleku...aj dobro.
Vazduh je besplatan, za sada.
Ja vecina senior programera koji ozbiljno rade core back end programiranje su odavno u USA, Japanu, Australiji, Finskoj,... Uostalom onaj ko ima 4000$ mesecno u Srbiji od freelance-a taj moze u USA 4x toliko...
Sami bih dodao da ljudima iz it-ja ne idu u korist komentari kojima su počeli: bili me k..., briga me za Srbiju, znaš šta ću da im dam...
Jednistavno: Mnogo siromašniji plaćaju porez. Izlaznost na izborima je među najmanjima u Evropi jer srpski narod veruje da je utaja poreza resenje svih resenja.
Velika vecina programera i placa porez. Ne znam koji su ti koji ne placaju i kako im nije palo na pamet da drzava ima uvid u devizne prilive i da veoma lako moze utvrditi ko placa, a ko ne placa porez i da veoma lako moze bez i da vas ista pita obradi stotine hiljada slucajeva u danu bez problema.
Banke vec godinama unazad dostavljaju sve informacije o deviznim prilivima narodnoj banci, koja to, naravno, prosledjuje poreskoj i veoma se lako da ustanoviti kada se uporede baze ko je platio porez, a ko nije.
Stvarno nema smisla pricati da su ovde vecinom programeri koji ne placaju, kada to nije slucaj, ja ne znam programera, a znam ih mnogo koji nema svoju agenciju.
I ne shvatam ljude koji bi da se obracunaju sa IT sektorom, kao da ne razumeju trickle down efekat koji IT ima u Srbiji. Vecina para koju sam zaradio sam potrosio i trosim u Srbiji, roditelje koji su bez posla usled privatizacija koje je sprovela drzava imam ja na teretu, ne drzava.
Mislim da je vreme da se konstantni napadi na IT prekinu, jer stvarno imamo opcije, ali ne zelimo da odemo. Zelimo da zivimo ovde i da doprinosimo ovde, ako nas pustite.
Ne znam cemu drama. Svi moraju da placaju isti porez (srazmerni). Nema razloga da jedna delatnost bude potpuno izuzeta. Cemu te decije vriske i pretknje odlaskom iz zemlje, pa ako ne placas porez, drzava od tebe nema koristi, nama koji placamo porez si samo trosak, idi slobodno ako mozes i ako procenis da ce ti negde u svetu biti bolje.
Teško će oni da naplate IT sektoru, koji je tehnološki pismen.Porezom mogu da proganjaju male firme koji ne znaju drugačije.Bojim se da su ti kojima planiraju da naplaćuju daleko veštiji od onih koji zakon sprovode, a vreme će pokazati.
To je to bilo, ovo je kap koja preliva casu, godinama se razmisljam da odem u nemacku sa porodicom da radim kao programer jer konstantno imam ponude od njihovih firmi. Takodje sve ce obezbidi da i ja i moja porodica predjemo tamo samo da bih radio za njih. Odbijao sam jer sa zaradom koju imam od freelancea ovde u Srbiji normalno zivim. Ali to je to, ovo je kraj.
Zbogom Srbijo idem tamo gde ce me vise ceniti.
Znas koliko me zabole za Srbiju i porez od 60%? ni 5%. Snacemo se kao i uvek, a g....ma dinar necu dati vise, pa da je i 1% porez. Cisto iz prezira prema tim g....a koja bi da uzme vise od pola, a da nam da jos retarda u mantijama i zlatnim dzipovima. Njen deo je sada samo da mi ...... i to ako sam dovoljno pijan da pristanem. O propisima ne moze da mi prica gomila fekalija koja svakodnevno krsi Ustav. Kada Srbija odluci da bude drzava, a ne raspandrkani maroder, onda pricajte o zakonima.
Meni je drago sto se ovo desava, jer ce Radikacine konacno rasturiti i poslednje znake zdrave industrije i razjuriti one developere koji nesto vrede. Ovaj narod to i zasluzuje cim bira ratno-huskacku bagru koja je vodila 2 rata 90ih, kupuje oruzije. Zato podrzavam ovu odluku jer ce razjuriti sve ono sto vredi i drago mi je zbog toga!
Pa referisao sam upravo zato što opšte nije bitno gde ja živim prijatelju a gde ću imati firmu. Mogu da živim u Sbiji a imam firmu u Nemačkoj, ja plaćam doprinos i poreze u Nemačkoj, prihod ide u nemačku a u Srbiji trošim lovu. Ja prodajem proizvod3e naprimer u USA i naprimer po nemačkom zakonu ja kažem samo primer, budem oslobođen poreza, sa tim Srbija nema ništa. Problem je u tome što država preti i rpoverava prihode, ok neka prvo naprave informativni portal šta se može a šta se ne može po njima, pa će onda neki dobar stručnjak za poslovno pravo i porez da im objasni koliko nisu upravu. Ja neću da imam firmu u Srbiji jer Srbija nema međunarodne sporazume i dobar teren za ISDS, pre bih se odlučio za Holandiju ako poreska uprava, minstartstvo finansija dozvoljava? - ako imaš državljanstvo Srbije nisi rob a oni bbi malo trebali da čitaju ustav, međunarodno pravo, poslovno pravo to im je posao a ne da vijaju ljude i plaše svojim izjavama.
Reko čika Zvonko da mora da se plati jer sad treba da se namire osobe koje palicama obučavaju demokratiji narod koji bezobzirno divlja. Ko će plaćati krezubave glasače koji nemaju dan radnog staža? Ko će popunjavati rupe u budžetu nastalih otimačinom i korupcijom? Pa onaj ko nešto radi i zarađuje a to je IT. Tako treba
Vidim da se pojavio jos jedan sa mojim imenom. Ja sam prvi koji je pisao.
Naravno, treba da postoji minimalna suma koja se ne oporezuje. Kako zivite na grbaci drugih nema sta da se objasnjava.
Mislim da treba da se zalazetete onda za neplacanje poreza. Da država svima omogući da dobiju svoje pare od poreza i rade sa njima sta hoce. Nije niciji posao da se brine o vašoj deci.
Možda sam grub, ali prvi su da kritikuju oni koji ne olacaju. Takodje znam da ne oklevaju kada treba korumpirati za svoje potrebe.
Dragi moji programeri i svi ostali sa neo digitalnim nazivima zanimanja, do pre 5-7 godina ste bili pod maminom suknjom, sad ste poceli da ,,zaradjujete,, za malo krupnije mrvice i a te mrvice su poprilicna plata u srbistanu, sad srbistan majka hoce svoj deo a vi ne date ! Osamostalili ste se, donose vam hranu na vrata, birate samo naj bolje organik i ostalo ! Kao sto vas nije briga za mene i ostale, tako isto ni mene nijebriga za vas i koliki vam konto, namazite masti i leba, vise steditei radite pa ce bitii za srbiju !
Zasto sada kukate??? Ne izlazite na proteste, izbore i ostale manifestacije protiv vlasti, a kad vas nagaze cvilite.
I dalje sedite u toploj sobi, a ove ce vladati jos 100 godina!
Ljudi ne budite naivni, nije ovo upereno da se uzme novac od vas vec da se naterate da odete u IT firme koje su povezane na neki nacin sa vlasti. Imate dve outsourcing firme koje su agresivno krenule da se sire po Srbiji i treba im ljudi. Obe firme su kupile po jednu vecu IT firmu u Srbiji i planiraju jos. Ne deluje dobro za IT, sledi malo tezi period za nas, nastupa kartelizacija IT trzista.
Nije sve crno-belo,ima i sivog
"Neću da hranim javni sektor od 700.000 ljudi. Neću, moj posao je da hranim dve ćerke koje rastu, ne njih"
Vidi prijatelju u tih 700.000 spadaju: vaspitačice, učiteljice, nastavnici, lekari, policajci, vatrogasci, kanalski radnici, medicinske sestre, vojnici, đubretari, komunalci, carinici....ćerke bi ti bez njih teško rasle.
Nije da ih nema viška ali nemoj sve u isti koš, ti ljudi rade svoj posao za tebe a tvoje je da ih platiš...
Petar
Nisam frilenser ali ovo sto drzava radi je cist kriminal, ne znam da li u evropi postoji zemlja sa ovolikom poreskom stopom. Trenutno odvajam nekoliko hiljada evra mesecno na porez i cekam i dalje da mi se ulica asfaltira a pride jos i porez za stan u prvoj zoni placam. Sto se tice vrtica, usluga je bila toliko dobra da sam morao oba deteta da prebacim u privatni vrtic. Školstvo znamo kakvo je, infrastruktura znamo kakva je, zdravstvo nam se raspalo cim je korona krenula a sns direktori samo zataskavaju. Svi znamo na koga se odnosi komentar o 700 000 parazita, nemoj izvrtati stvari.
Saki 14.10.2020 • 13:45
E pa milenijalci dvije opcije su moguce ili da se odselite u inostranstvo ili da glasate sledeci put na izborima.Mada i u inostranstvu se mora platiti porez.
U inostranstvu se placa porez ali ne ovoliki veruj mi. Primer za Svajcarsku ugrubo posto sve zavisi od kantona do kantona. Ako imas 10k platu, porez ti je ako nemas decu oko 2000 franaka. A ako imas dvoje dece na primer onda je blize 1500. E sad, da li je okej da ti kod nas drzava uzme mnogo vise a da za taj novac ne dobijes nista ( vrtic , skole, zdravstvo, infrastruktura,...) , sam proceni.
Predlažem da se svi iz IT-ja skupe i osnuju versku zajednicu.
Možemo da verujemo u vrhovno božanstvo, Sv. Marvina - depresivnog robota sa mozgom veličine planete, na primer. (Ko je čitao "Autostoperski vodič kroz galaksiju" zna o čemu govorim).
Pa ćemo porez plaćati KAD i KAO sve ostale verske zajednice...
Poenta je sto nerazumes uopste ekonomiju. J.P.Morgan and Chase ima centralu u drzavi Delaver, nije u NY upravo zbog manjeg poreza na prihod. Tako ce i ovi ljudi koji rade freelance otvoriti firme u drzavama sa manjim porezom na IT i drzava Srbija gubi neminovno. Uostalom, odes u advokatsku kancelariju u Rumuniji ili Luxemburgu ili cak i virtuelno i oni ti uz odredjenu proviziju zavrse sve oko birokratije. Tvoje je samo da kodiras iz Srbije... Svakako glupa odluka pogotovo u industriji koja je u razvoju u Srbiji i koja vrlo lako menja lokaciju. Ovim ce je samo dodatno unistavati i upropastavati.
Posle pada s motora sam se lecio u privatnoj klinici, gips, longeta, itd. tako da ne znam o cemu pricas. Ljudi jos samo mozak ne operisu po privatnim, sve ostalo je preslo tamo
Pa iselite se više, sigurna sam da će vam tamo biti bolje. Što do sada niste?
Slažem se da treba da plaćate porez po ugledu na zapad, ali se isti tako ne slažem sa zloupotrebama naših para od strane korumpirane vlasti.
Isto se tako ne slažem da se u istu kategoriju za porez stavljaju programeri, prevodioci i građevinski inžinjeri koji rade za preko platformi, jer nisu isti prihodi a ispade da su isto oporezovani.
Manite me praznih priča kako to nema nigde u svetu, ima i te kako. Zato i jeste konkurentni u odnosu na zapad, oni placaju porez i te kako.
Nemoj da spinujes. Poenta nije u poredjenju Amerike i Srbije, vec u placanju poreza. U svim drzavama sveta postoji obaveza placanja poreza i porezima se svuda najvise puni drzavna kasa, bilo da je Amerika ili Zimbabve. Porez treba da placaju svi koji ostvaruju prihode od rada. Kome se ne svidja ne mora ovde da zivi. Obavezu placanja poreza ce imati svuda
To sto odes kod privatnog da mu das dve crvene da ti skine kondilome nije lecenje, lecenje ce biti ako dozivis saobracajku pa te budu krpili u drzavnoj bolnici i nigde drugde, a za novce koje nisi odvojio za 20 godina svoj placanja doprinosa, nego smo odvojili svi zajedno. Jako ste primitivni svi koliko vas je, sama kolicina vase ogranicenosti govori o tome koliko ste preplaceni za bilo koji posao, pa i taj koji radite.
Brkas babe i zabe. Svaka novcana transakcija opisuje poverenje. Hleb kupujem kod Pere, a ne kod Mike jer mi se tako svidja. Ako neko hoce da mu ja dajem casove engleskog, da mu programiram i sl, to je zato sto smatra da ja to umem. Sta ume drzava Srbija osim da laze, vara, krade i zaposljava partijske poslusnike u javnom sektoru? Koliko je Vucic zaduzio Srbiju od 2012?
Na Zapadu gradjani itekako imaju mogucnost da ukazu na sta ce se trositi pare, a tamo takodje postoji neoporezivi deo zarade, kao i troskovi koje ti priznaju u poreske odbitke. Kod nas se na minimalac placa porez, to bi bilo smesno da nije zalosno.
Tito je mrtav preko 40 godina, zao mi je sto te je toliko isfrustrirao.
Porez se mora plaćati, ali problem je ogroman porez. Programeri sada kukaju nešto, a šta da kažu nezavisni filmski i pozorišni radnici!? Znate koliki je tu porez, 60%!!! Ljudi otvaraju paušalne agencije, gluposti, da bi izbegli te ugovore o delu.
Umesto da se smanji porez na primanja, generalno, oni nabijaju sve kao nenormalni!
Pa oporezujte kineske kompanije koje će nas pobiti sve!
Nije mi jasno zašto si se referisao na moj post u svom izlaganju koje nema veze sa onim što sam ja napisao. Da, naravno da ti možeš da razmišljaš da odeš u neku drugu zemlju, otvoriš tamo firmu i tamo plaćaš porez. Tu nema spora. Želim ti svaku sreću. Samo, ako živiš i radiš u Srbiji, onda poštuj pravila igre. A ne da ti kao pretiš svojim odlaskom, ako se sistem ne prilagodi tebi. Inače, čisto radi informisanja tebe i ostalih čitatelja, ja živim i radim u Belgiji. Da te ne bih ja ubeđivao, pretpostavljam da ti nije teško, čak i ako nisi iz IT branše, da posetiš google i otkucaš "taxes in Belgium". Pa ćeš se vrlo brzo uveriti da su procentualno one veće nego kod nas. I ne samo da su veće, nego možeš da plaćaš ili na sud. A na ta čuvena pametovanja i proseravanja koja prolaze u Srbiji, ovde niko ne obraća pažnju. Objašnjavanja sa sistemom nema. Ili poštuj ili putuj dalje.
Poredis placanje poreza Holandije (USA) i Srbije? Sto ne poredis sudstvo, obrazovanje Srbije i Holandije? Nebo i zemlja... U Holandiji ministar kad plagira doktorat podnosi ostavku, a u Srbiji? Holandija ima institucije sistema, a Srbija ima svinjac od institucija....
Za vreme Tileta se porez itekako placao. I to manje nego sad. A sve je bilo bolje (putevi, skole, bolnice, policija, vojska). Kako? Lako, 90% uplacenog je zavrsavalo tamo gde treba i pravilno korisceno.
Sad 10% zavrsi tamo gde treba, ostalo se pokrade (zbog alavosti) ili baci (zbog nestrucnog kadra).
Takodje, u Holandiji i Americi su manja izdvajanja (procentualno u odnosu na prihode) a dobije se vise.
Tako da nemoj vise da branis derikoze, samo ljudima dajes razlog za izbegavanje placanja
Srblje i porez ! Dva Sveta ! Tile vas je naucio pola veka da ne placate porez, sve oci su vam uprte u Zapad kako je tamo dobro i sve po loju klizi, al kad dodje porez to je rak rana u srba ! Kad volite srbiju, pijete pivo, pomislite malo i na porez ! Idite u holandiju ili usa, probajte da ne platite porez a ovde cete na sva usta da ih hvalite, to su ti srbi
@Mike
Znas li ti da ukoliko koristis privatno zdravstvo i dodje o toga da ti treba hitna pomoc moras ici u drzavnu bolnicu.
Sta radis u tom slucaju?
Pretpostavljam da letis i da ne koristis puteve u Srbiji?
Pretpostavljam da placas privatnu policiju da te stiti na ulici i regulise saobracaj?
Pretpostavljam da placas privatne vatrogasce u slucaju pozara?
Dubina tvog razmisljanja me jako zabrinjava.Mozda si dobar u tome sto radis, ali ove opste stvari nisi nimalo promislio i bezveze si ispao nepametan.
Ovo je sve besmisleno. Pa naravno da mi nije sve jedno hoce mi mesecno ostati 2000e ili 3000eur. Za koga da placam porez 45%. Kod lekara drzavnog ni ne pomisliti otici a i kad odes uputi kod sebr samog privatno. Vrtic bez veze ne mozes ni dobiti. Cek pa posao koji je najosnovniji izvor egzistencije ne mozes dobiti u javnom sektoru bez teske veze. Alo ljudi nema da dam nikome mojih 3000eur.
Iskreno se radujem ovoj vesti jer ce podstaci iseljavanje kvalitetnih i sposobnih programera, a sa druge strane naterati pojedine da udju u sivu zonu. Nemacka potrazuje 40 000 programera, USA 100 000, Australija 60 000. Predlazem da Megatrend, Fabus otvore IT odeljenja i da osposobe SNS bagru da google-programiraju.
Vucic i SNS su deo legende, deo bajke koji je sam Vucic stvorio o sebi i partiji, ne bi li se on sam ovom narodu nametnuo kao neprikosnoveni, ne samo lider, vec i staratelj, i ova jadna i psihicki rasturena nacija je pretvorena u jednu infantilnu primitivnu omadjijanu masu koja se divi jednom pojedincu koga dozivljava skoro kao neko pagansko nadrealno bozanstvo, gde su halucione seanse periodicno prikazivane u medijima koje je on postepeno sveo pod svoju kontrolu. Na tome ovaj rezim opstaje, na toj vrsti kolektivne psihoze, a svako ko digne svoj glas protiv toga (bilo na ozbiljan ili komican nacin) zbog toga biva kaznjen (disciplinovan) da li preko kontrolisanih institucija represije (sudstvo, policija,...) ili vaninstitucionalnih metoda (preko BIA i njihovih saradnickih navijackih grupa Delije, Janjicari,...) ili preko ucene pretnjama otkazima i uskracivanjima egzistencije. Jer Vucic zna da je ucenjen covek najposlusniji, ucenjen covek nema prava da se buni. Bilo koji kriticni glas koji je disonantan u odnosu na vlast (i Vucicev lik i delo) mora biti ucutkan.
Porez treba platiti. Tj ni jedna drzava ns funjciobise bez istog. No dve su stvari ovde sporne. Prvo 46% stopa je pljacka. Drugo ta retroaktivna prica za zadnjih nekoliko god. 90%nema te pare da plati. Da je cifra npr 20-25%max i interval npr ova god mislim da ne bi bilo problema. Olaksati proceduru naplate poreza, nor da se s bankama napravi sema da se to radj na klik ja mislim da bi vise nakupili para nego ovako. I bezbolnije bi proslo. Ovako koga ce da tuze covek zaradio 3000 e ove gidine. I sad da mu uzmu 1500 tih oara nema vise
Na zapadu nemas Velju Nevolju Belivuka koji radi za vlast i prebija gradjane svoje zemlje a zauzvrat mu se oprasta krivicna dela. Ministar Zdravlja je drugar Zemunskog Klana. Hoces zapad ali samo kada su obaveze gradjana prema drzavi, a drzava moze da se prema gradjaninu ponasa kao Mafijaska drzava?
Kad je država propisala maksimalni iznos za naknadu za vreme porodiljskog odsustva da li ste se pobunili što je žena iz IT sektora, koja je godinama plaćala poreze i doprinose na ostvarenu zaradu, za 12 meseci ovim propisom oštećena baš baš?
Ja konkretno redovno placam porez i sve ostale drangulije koje su smislili jer nemam zivaca da mislim oce li me neko nekada vijati zbog nekog zagubljenog dinara... mozda sam ovca, mozda nisam, vreme ce pokazati...
Naime, sta ako bi svima omogucili da biraju u koji budzet uplacuju porez? Platis lepo jedan deo gde mora, SZO, PIO ili sta god a neku procentualnu razliku u namenski budzet. Recimo budzet za lecenje dece sa retkim bolestima ili nesto slicno?
To mozda ti zivis na grbaci drugih, ako si "programer" u nekom JP ili sl.
Ja ne, u vrtic nisam isao, osnovna i srednja katastrofa (bolje da ih nema), fax platio, kod drzavnog doktora bio par puta kao dete, od tad ni u ludilu, gradski prevoz ne koristim, puteve takodje (ni 3000km godisnje, i to izbegavajuci rupcage, stepenike, odrone), policiju i ostale sluzbe/organe ne zovem, telekomunikacije debelo placam (spram kvaliteta i brzine) kao i porez na imovinu i PDV.
Dakle ne da ne treba da platim porez na prihode nego mi je jos drzava i duzna s obzirom koliko placam a nista nisam dobio
Sve je to tacno pod uslovom da se novac od poreza zaista koristi za svrhe koje si naveo, dodji samo u Vojvodjansku ulicu u glavnom gradu APV da vidis na cega lici ulicna rasveta..
Domacim preduzetnicima seku grane, noge i ruke, gase ih a strancima poklanjaju zemljiste, poreske olaksice, poklankaju im zaposlene.. Sta vam to govori? Sve domace inicijative da neko nesto radi oni zele da stopiraju.
To je pitanje za pravosudne organe. Pitanje placanja poreza je kljucno za opstanak svake drzave. Pa u Americi je bolje da ubijes coveka nego da ne platis porez (blaza je kazna). Porez se svuda placa i si koji rade placaju porez. Kad mogu da placaju oni koji daleko manje zaradjuju, mogu i programeri
Vidi Simo ja kažem da ti nisi u pravu u vremenu globalizma gde svaka korporacija može da bira iz koje će zemlje da trguje i proizvodi može i pojedinac. Da li ću ja kao IT stručnjak otvoriti firmu u Nemačkoj, Holandiji ili Srbiji niko nema ništa sa tim. Ja plaćam porez zemlje u kojoj je firma otvorena uplaćujem sebi radni staž i sve drugo što sa tim ide. To što ja živim fizički u Srbiji nema nikakve veze sa mojom firmom. Što bi reako Tramp za umanjeni porez kad ga je napala Hilari,: " Ja sam sve postupio po zakonu to što sam ja iskoristio svoje pravo za oslobađanje od poreza, to ne treba da bude sporno", Tako da zaista ne trebaju mi srpski zdravstveni sistem, srpski stručnjaci za razne sektore društva i zaista nikakva pomoć države koja nikad nije bila ni nuđena niti smo je mi u IT primili osim možda premijerke i njenog brata. Veruj mi tvoja je priča smešna u 21 veku, to je priča iz naftalina SFRJ. Meni Srbija NE MOŽE NIŠTA ako ja plaćam porez i dokažem da sam ga platio, kolko god on bio.
Pro svi koji zaradjuju su porezni obveznici.
Contra:
Imovonske liste politicara pokaziju da vecina
ne posediju nista. Javna tajna da je to laz. Znaci utaja poteza!
Tajkuni- utaja poreza.
Novac od poreza se koristi ne namenski. Pljacka budzeta!
Lista contra placanja poreza je mnogo dugacka.
Ako je to primer vlasti zasto bi onda onaj ko moze da izbegne placanje poreza uplacivao porez?
Iz budzeza se finansira npr. Infrastruktura, privreda i poljoprivreda.
Sta od toga imamo.
Nove polugotove nekvalitetne puteve i zeljeznicu u pokusaju
Privreda: subvecionirane motacnice kablova. O fiatu i zeljezari da negovorimo.
Poljoprivreda:
zemljiste dato arapima koje se parlozi i kinezima za fabriku guma.
A iz budzeta samo ove godine vise od 10 miliona dodiku nepovratno i pre neki dan arapima 50 miliona za air serbia.
Da mogu ni ja ne bih placao porez!
Moze. ALI!!! Samo po ugledu na uredjenije zemlje sto znaci skupljanje racuna na kraju godine zbog olaksica. Samo sto ce to biti bosans...pardon naprednjacka varijanta prilagodjena za jos vece drpanje iz budzeta. Nego, zar se ne placaju porezi ako hoces da budes zdravstveno i penziono osiguran, kada banke uzimaju deo... I da, i ja se secam cuvenog Zajma za Srbiju bacaca jogurta, na zalost. Pricajte malo klincima kako ste nas varali.
Nista. Zaradu cemo primati na Bitcoin novcanike. Posle kad ti treba novac, prodas bitkoine. Zato su i smisljene kripto valute, da mocnici koji bi da uniste privatnost ljudi imaju uvid u sve sto radite i posedujete. Ne razmisljajte kao kmetovi i poslusne ovcice.
Podaci postoje. Registar radi. Svima se porez moze obracunati automatski i podneti krivicna ili prekrsajna prijava u zavisnosti od iznosa ukradenog poreza. U R Srbiji je Zakon propisao samooporezivanje i ako vas uhvate u kradji kazne su drakonske.
Poreska je bila veoma korektna sto je dala upozorenje i omogucila obveznicima da se korigiju ponasanje. Problem ce biti ako se ponovi situacija iz proslosti da 20% pocne da placa porez a ostalih 80% nastavi po starom bez posledica.
Nema izgovora za neplacanje poreza. Svi moraju da placaju porez u uredjenoj drzavi.
E, sad, placati "porez" na teritoriji SNS kartela, tj. reket, da bi Vodji i njegovom bati bilo super, to je vec druga stvar.
Neverovatni su mi likovi koji na najavu naplate poreza od ljudi koji zaradjuju na freelance uslugama kazu ili se seli ili glasaj za drugoga. Pa jarani koji ste juce dosli u civilizaciju ali jos niste razvili logiku mislite da ce drzava da odustane od poreza bilo ko bio na vlasti? Ili ce freelancer selidbom iz Srbije izbeci porez koje mu zloce u Srbiji naplacuju? Meni je recimo neverovatno da danas drzava nije uzela svoj deo od tih usluga, verovatno samo zbog neverovatne aljkavosti presvucenih radikala.
Problem Srbije je sto je bar 30% novca u sivoj zoni ekonomije tj na njega se ne obracunava porez te drzava raspolaze sa dosta manje novca od onoga sa kojim bi mogla da barata. Na stranu korupcija, opet bi budzet bio veci i vise bi se moglo uraditi u zdravstvu, prosveti, penzionom osiguranju i krajnjem slucaju bi bile vise i plate u drzavnom sektoru ( ato vuce i veci novac ubacen u ekonomiju). Za toliko % je manji i zvanican BDP a toliko su i realno vece plate u privatnom sektoru - konkretno ogroman broj ljudi je prijavljen na minimalac a na ruke prima ostatak do pune plate ( ne radi inzenjer, rogramer, zavarivac, kamiondzija ili zidar u Srbiji za 25 hiljada dinara, znate i sami kolike su tim ljudima realne plate). Pola Srbije koju ja znam je zvanicno na minimalcu a svi putuju po turistickim destinacijama i voze relativno nova nemacka kola...
Čitam ove uglavnom uvrnute komentare i na osnovu toga predlažem svim medijima da ukinu komentarisanje, jer ovoliko nebuloza mogu samo pripadnici nebeskog naroda da napišu. Alo, ljudi... Radite, primate nadoknadu za taj rad i MORATE na tu zaradu da platite porez. Razlike između vas i bilo kog drugog ko to čini nema i ne može biti. Sad, da li se taj novac krade, kome ide, da li je to izdvajanje procentualno veliko itd-o tome se može polemisati. Ali, nemojte molim vas piskarati gluposti kako vas plaćanje poreza ne sleduje jer idete privatno kod lekara, nemojte pisati da zbog poreza više nećete kupovati domaće proizvode, nemojte pisati da vam je naneta šteta jer ste dosad zarađivali 3.900 evra mesečno a sada ćete manje, nemojte pisati da svakako plaćate porez jer plaćate pdv na robu (?!) itd itd. Nemojte, jer je mnogo glupo i niste u pravu.
Porez plaćaju ili svi ili niko. It ekipa bi da radi ne plaća porez a svi ostali da plaćaju. Što se tiče škola vrtića policije vojske itd, sve funkcioniše. Nije sjajno ali šljaka. Može bolje? Naravno. Za sve IT_jevce: Izađite na izbore.
Oduvek su banke morale da salju NBSu podatke kada vam legne uplata iz inostranstva. Oduvek se morao placati porez i doprinosi na svaku uplatu iz inostranstva ako je od pravnog lica. Ja to radim, po preporuci banke i racunovodje od 2013, od kada imam otvorenu pausal agenciju. Drzava od 2015 ima potpisane protokole sa paypalom i ostalim platformama tog tipa, svaki racun kod njih se zakonski racuna kao da je vas licni. Inace ne bih poslovali u Srbiji kao ni u jednoj drugoj zemlji, jer zakon o terorizmu koji svi imamo uskladjen i to ne dozvoljava. Ovo nema veze sa vlascu, ovo bi se uvelo u red kada tad, cuveni GRECO koji ne uspevamo da uskaldimo i za koje ova vlast je kritikovana je upravo vezan za kontrolu nad tokovima novca, sto mi ne uspevamo da uredimo, i jedna od problema je ovo Tacno se to i navodi. I ovi koji se zale da nece biti konkuretni, pa nisu ni zapadno evropski nama jer oni moraju da placaju sve poreze i doprinose, sta mislite zasto institiraju na ovome. Ali se takodje slazem, ako Vulin ima tetku i Mitrovicu se gleda kroz prste onda sto ne bi i drugima, roba se cisti od glave. Drugo red je da se daju neke olaksice, BiH to nije lose uradila, mada i tamo se kuka..
Verujte da nikom nije problem da plati porez, ali jeste to sto se nas novac uplacen kroz milion izmisljenih poreza i doprinosa ne trosi transparentno i na pravi nacin, ne zelim da budem grublji...
Sa ovim nisam rekao nista novo, ovo svi znamo...
U uređenoj državi, svako plaća porez.
A za neplaćanje poreza na zaradu sleduje ogromna kazna.
Programeri su jedna manje važnih profesija u jednom društvu, mada oni ne misle tako, a sila koju su stekli neopravdano ogromnim zaradama je učinila da se osećaju izuzetno halapljivim, samoživim. Šteta. A to su nekada bili dobri likovi sa FTN....
I ti se sa svakim ubedjujes, mada lepo od tebe. Koga interesuje zasto ne treba placati porez neka obidje nekog svog od 65+ u bolnici, mozda mu bude jasno....Nek se priseti zajma za Srbiju....vid sad se i ja upustio u objasnjavanje.....
I treba da ih istresu iz gaća. Sve koji su se zavukli u mišije rupe i svojom pasivnošću dali pristanak na ovako nepravedan politički, ekonomski i socijalni sistem. Treba sve da im uzmu. Dvaput.
Hoćemo lepe škole, kadar, hoćemo opremljene bolnice, rasvetu, puteve, svašta još ali da ne plaćamo porez e pa ne može to nigde. Plaćam uredno sve što treba jer je to moja obaveza prema državi u kojoj živim i školujem decu. Kad odem u Nemačku ili Australiju zamislite i tamo ću da plaćam porez. Tamo narod svašta ima jer plaća porez a kod nas se bune oni koji su u sivoj zoni i kukaju kako nam ništa ne valja. Krade se svuda ali se plaća i porez.
15.juna je NBS formirala registar svih gradjana koji šalju i primaju novac iz inostranstva. Banke su dužne da dostavljaju podatke. Poreska uprava ima pristup registru. Vrlo je jednostavno: data je mogućnost da se sami prijavite ili sledi kazna.
E sad, da li je to pravično ili ne to je za roman, nije za kratke komentare..
Стигли су и ботови да лупају минусе. Боли их што немају мозак за праву зараду преко рачунара, већ им је ниво интелигенције на нивоу камена и да је једино за шта су плаћени је + - Copy Paste.
Ali cakajte...
U srbiji ako se razbolite idete kod privatnog lekara, zubara
Dete saljete u privatno obdaniste
Kasnije u privatnu skolu
Kupujete knjige za skolovanje
Posle na privatni fakultet
Kupujete auto placate pdv, registrujete auto placate poreze na sve i svasta
Ako imate pravnih problema placate advokate, placate sudske troskove,
Sms om skupljamo priloge za tesko bolesnu decu...
Ako imate preduzece ovaj spisak se povecava do beskraja...
Aman ljudi...
..jbg preteraše ga ovi freelenceri, morate negde platiti porez za svoju aktivnost..Najlakše vam je preko Postneta da dignete lovu, niko ništa ne pita, osim dinari ili evri...
Pa nije bas tako, taj novac se trosi ovde na gorivo, hranu, ugostitlje, kupovina stanova itd... Drugim recima ceo grad ozivi sa tim novcem a novac ponovo zavrsava kroz sistem pdv-a u budzetu srbije. Problem je sto se nenamenski trosi na uhleblljavanje jos poslusnika zbog kog nam je svakog dana sve losije i sve vise ljudi odlazi. Niko ne bezi ovde od placanja poreza problem je kako se taj novac trosi.
Ja gospodo ne bih puno pisao to me kako se radi i šta se radi posebno o sistemima kako radite da sklonite lovu, jer je verovatno upravo to razlog njihove objave da snime kako se pare sklanjaju i da prilagođavaju zakon i popunjavaju rupe u zakonu. Zato jezik za zube i ko ih šiša, pa nek smisle šta će i kako će kad su tako stučni. Treba biti pametzniji od neandertalaca, pa nek se oni bave politikom i ganjaju nas koji imamo znanje pa da vidimo ko će više para da uzme. Drugo protivustavno je objavljivati da znaš da neko prima novac al nećeš da mu kažeš nego nek se on sam prijavi, posebno ako si država. pa nije to školica da se igramo žmurke. Ako imaš nešto pošalji opmenu prijatelju deluj sukcesivno a ne da javna opomena bude sukcesivna a sledeća mera represivna. To samo rade ljudi koji žele da te ugrobare i da ti naude, država to ne bi smela da radi.
Zasto da freelancer placa porez?
1. Nece mu ici u staz
2. 40 godina da radi i placa to za penziju od ~20,000 dinara? Da radi na Kruzeru 10 godina imao bi 5 puta vecu penziju, o plati da ne pricam
3. Nije validan kandidat za kreidte, cekove, revolving kartice, minuse i td.
Drzava bi samo da uzme, a nista da ne da. Dovidjenja drzavo.
Sta ce svi ovi koji pored svog redovnog posla MORAJU da rade sa strane preko interneta zato sto im je ova redovna plata u nasoj zemlji ispod prosecne zarade koja pokriva potrosacku korpu?
Ali na stranu to sto moraju, jasno je zasto, radi se o tome da UMEJU.
A posto umeju dakle i da zarade na taj nacin 200, 300, 500, 1000 ili 2000 eura gospoda sisaci kicmene mozdine su reseni i to da im uzmu...
neki od onih koji ne umeju, gledaju da se ucure u neko drzavno preduzece pa da bude lagano. Onda na tom istom poslu dok "rade" mogu i sami nesto sa strane da raduckaju, kraduckaju... Struja, voda, grejanje, porez na imovinu, PDV na svakoj namirnici, potrepstini.. jos malo i krece porez na vazduh, porez na zivot jbt...
I jos nesto, hajde molim vas donesite taj zakon o poreklu imovine MOLIM VAS! pa da vidimo ko je lopovcina a ko je posteno zaradio. Takodje zelja za deda mraza, da Mitrovic prvi plati porez, da krenete da se bavite narko dilerima i kriminalcima, ali onim pravim krminalcima vec jednom. Nemojte da pravite od radnog naroda kriminalce, posto oni to nisu. Isprada da kad namirisete da neki programer, fotograf, dizajner zaradi oko 1000 eura vec trljate ruke i grohotom se smejete... PA gde trose te pare alooooo??? OVDE... Niko od inspektora nema petlju da pipne tamo je najveci kriminal... nema heroja vise bre.. svi ste isti, svi ste banda i smrdite do neba.
ijaoj
14.10.2020 • 13:47
Mnogo su mi slatki programercici i ovi drugi hipsteri koji se ponasaju ko mala razmazena deca, pa pocnu da skice kad god ih neko obavesti kako svet odraslih funkcionise i da ne moze sve sto zarade da im bude njihov dzeparac za sladoled, nego nesto nekom moraju da vrate.
---------
Коме да врате шта? Сами се људи школују, плаћају школарине, плаћају приватно лечење, приватне вртиће јер им држава ништа није дала, већ само гледа да завуче руку што дубље у џепове људи. Мало јој је што 20% тог новца који су унели остане овде када се плаћа ПДВ на куповину било чега??? Ова држава је наша маћеха која нас грађане мрзи!
Vidi "prijatelju", raspitaj se koliko poreza i doprinosa se naplati, koliko dobiju "vaspitačice, učiteljice, nastavnici, lekari, policajci, vatrogasci, kanalski radnici, medicinske sestre, vojnici, đubretari, komunalci, carinici" a koliko nestane bez traga...
I kakvi su nam vrtici, skole, bolnice, pravosudni organi, ulice, parkovi, groblja, deponije a koliko trose
Nema placanja jos vise za isto, pre cemo prestati da radimo i ziveti na ulici nego dopustati dranje koze s ledja za nista
U Minhenu sam obracunavas godisnji porez na zaradu, ima uputstvo na internetu ili angazujes knjigovodju, tako da ni tamo poreska sluzba ne radi obracun tog poreza za obveznike. I porez na zarade nije mali.
Naravno da bi trebalo sprovoditi rigoroznu kontrolu trosenja " javnog" novca, i da bi gradjani trebali da uticu na to kako i na sta ce se potrositi.
Banke dostavljaju sve transakcije NBS, a ne poreskoj upravi!!!
Međutim, poreska može vrlo jednostavno da zatraži uvid u podatke od banke i da isti dobije.
Do sada, poreska je češljala samo velike igrače a i to nasumice.
Naravno, nikad se ne zna kada mogu da počnu da češljaju i ostale.
"Neću da hranim javni sektor od 700.000 ljudi. Neću, moj posao je da hranim dve ćerke koje rastu, ne njih"
Vidi prijatelju u tih 700.000 spadaju: vaspitačice, učiteljice, nastavnici, lekari, policajci, vatrogasci, kanalski radnici, medicinske sestre, vojnici, đubretari, komunalci, carinici....ćerke bi ti bez njih teško rasle.
Nije da ih nema viška ali nemoj sve u isti koš, ti ljudi rade svoj posao za tebe a tvoje je da ih platiš...
Nigde nazalost nema sistema kao sto je bio nas pausal. Na 50.000 evra koliko je moglo da ide preko agencije godisnje se placalo manje od 3.000, odnosno na prihod od 4.150 evra mesecno placalo se 250e za poreze, doprinose i troskove. I mesecno ostane 3900. Sada da bi ostalo 3900 treba bruto prihod od 5.575 sto je skoro 1.700 poreza mesecno. Kad vec mora da se placa toliki porez pa neces ga Bole placati u Srbiji. Vise ne zivim u Srbiji, placam puno poreza ali sam mnogo zadovoljniji drzavom kojoj taj porez ide.
Kada naš rezident dobije novac na Pejpal ili Pejonir nalog, on ga povlači na račun u Srbiji, a NBS ima (ili lako može da zatraži) uvod u sav platni promet u zemlji.
Porezi osim što plaćaju državne službe oni plaćaju i puteve, škole, vrtiće, železnice, gradski prevoz.
Potrebno je naći/promeniti model poslovanja freelancera tako što će se udruživati i na taj način ulaziti u trku za tržištem. Trenutno njihov proizvod/usluga uopšte nije konkurentna osim cenom.
Svi poznati mafijaši su u jednom momentu hteli svoj posao da uvedu u legalne tokove.
Znam da ću biti izminusovan, ako vas interesuje libertarijanizam uključite se u Liberland pa živite tamo.
porez nije vracanje novca, porez je reket koji placas drzavi, sve floskule o vrticima itd padaju u vodu, nemojmo se zavaravati drzavni aparat je parazit koji zahteva (neki) novac... e sad, u sretnim drzavama taj parazit ne ubija domacina dok je u nekim (Srbija) domacin u samrtnom ropcu
Probajte da ne platite porez u Americi? Ored sudom ćete se lakše braniti za ubistvo nego za utaju poreza! Uostalom, i CIA je nastala na inicijativu Ministarstva finansija!
Banke poreskoj dostavljaju sve (normalno za vece sume, kakvih 100$), prebacili su na njih svoj posao.
Sto se poreza tice, PDV placaju svi i to je za freelanser-e i vise nego dovoljno (s obzirom sta dobiju zauzvrat).
To sto botovi placaju ~50% poreza i doprinosa je njihov problem, sto se ne bune
Ako to nisi nikad imala, za svaki devizni priliv se u banci potpisuje izjava, između ostalog sa šifrom plaćanja, t.j. okvirnom vrstom usluge. Malo varira od banke do banke ali generalno se odnosi i na prilive sa Pejpel računa, tako oni znaju.
Za IT sektor nisam siguran, ali za Youtubere (zna se koje, ne one sto snimaju nesto poucno vec fejk drame , reakcije, prenkove i tako to zatupjivanje) i Instagram influensere treba porescina kao i na rijaliti programe.
Ako Pera povuce 100 dolara sa svog Paypal ili Payoeer naloga na neki devizni racun u banci. Kako poreska dodje do te informacije? Mislim jel to kao samoinicijativno treba neko da javi?
Porez se mora placati svuda! Porez se obracunava procentualno u odnosu na prihode, moze imati i razrede od-do. Npr. moj komsija uredno placa porez na svaku zaradu i od toga se odrzava ulicna rasveta, parking, vrtic i skola. Drugi komsija je freelancer i ne placa niti jedan dinar poreza; seta uvece, parkira kola na parking i vodi dvoje dece-jedno vrtic, drugo skola svaki dan. Mislite o tome!
Kad bih znao da novac ide na školstvo pa recimo deca imaju besplatne knjige, prosvetni radnici imaju vece plate, škole savremene kabinete za informatiku, bolnice savremenu opremu, doktori i sestre vece plate, policaja i vojska takođe ... dao bih porez koliko god treba ovako dok se na javnim nabavkama i kroz korupciju hrene partijski nameštenici, njihove porodice i prijatelji ...
od mene VELIKA NULA ...
Kad vec svi placaju porez, kako cemo oporezovati lopovluk direktora jp i jkp koji nemilice kradu budzetska sredstva postenih gradjana kroz namestene i naduvane tendere i javne nabavke? Ispadose ljudi koji nesto sami preko neta zarade najgori lopovi, hajmo malo i o drugima.
Dakle, ova država smatra da najviši njeni funkcioneri imaju pravo da rade šta hoće i da otvaraju na dnevnom nivou afere sa filmskim iznosima od nekoliko stotina miliona eura i da za to ne odgovaraju, a zatim imaju petlju da odu kod frilensera ili nekog ko je ZARADIO novac od svog znanja i svojim trudom pa da od njih traže da plate porez u iznosu od preko 50%. Jedva čekam da vidim kako će to da sprovedu!
Mnogo su mi slatki programercici i ovi drugi hipsteri koji se ponasaju ko mala razmazena deca, pa pocnu da skice kad god ih neko obavesti kako svet odraslih funkcionise i da ne moze sve sto zarade da im bude njihov dzeparac za sladoled, nego nesto nekom moraju da vrate.
E pa milenijalci dvije opcije su moguce ili da se odselite u inostranstvo ili da glasate sledeci put na izborima.Mada i u inostranstvu se mora platiti porez.
Pa ko je lud od stranaca da preuzme posao koji ne donosi dobru zaradu ako je to uopste dobro saopstenje. Svuda u svetu onaj koji radi placa porez e sad od njegove angazovanosti i sposobnosti zavisi koliko ce raditi i zaraditi i zato mislim da izjave tipa da se prezivljava nisu tacne ali da bi drzava morala napraviti selekciju bi.
Naravno da ce se neko samoinicijativno javiti. I da se javi 20% ljudi, a sigurno hoce, Poreska je uspela da ubere nesto poreza i oni su zadovoljni jer su uvecali prihod, a nisu nikoga morali da proveravaju.
Treba da postoji minimalna suma ispod koje se porez ne placa, ko zaradjuje preko te sume naravno da ima dovoljno i za sebe i za porez, ko zaradjuje malo njemu je to samo ispomoc da prezivi. Drzava ne treba da pravi socijalne slucajeve od ljudi, pa da im onda pomaze udeljujuci mrvice (i hvaleci se time).
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Reakcije na objavu Poreske uprave da frilenseri moraju da plate porez: Od "nije ništa novo" do "još jedan lopovluk države" i "pokušaj da se ubije domaći IT"
Autor: Startit
Info
•14.10.2020.
•12:18 > 12:44
Komentari 155
Ljuba
Telefoniramo sto puta za "tehnicku podrsku".
Pravimo sajtove. i to placamo.
pa AKO se zaradi nesto.. veliko je pitanje.. oni misle da nama pada novac sa neba..
50% da se plati njima.. kao porez.. pa to je van pameti..
Mogu sajtovi da se ugase, mnogi ce otkazati internet jer nista od toga vise nece biti isto,, pa da vidimo kako ce onda i od koga npalacivati..
i ovako na sve sto kupujemo placamo 20%.. na svaku caparapu, na svaki hleb,, na kg. kg. paradajza..
siromastvo i beda..!!
Miloš
I slazem se da porez mora da se plati ali da to bude nekih 20%, uvodjenje 45-55% je previse,drzava zaradjuje na vasem trudu i inteligenciji,oprema jako skupa,od drzave ponovo nikakva pomoc.
Anti_Bot
Proka pronalazac
Ali svakako ne može svako da razume a i ne treba.Igramo se sa najvrednijim u Srbiji a kada i to ugasimo ugasićemo do kraja.Sav kvalifikovani kadar odlazi.Čovek se kaje što nije , ali i ne mora da ode.Dovoljno je da ode inovacija .... i automatski Srbiji ostaje multimilionski gubitak.Mislite da je šala?
Proka pronalazac
Ne možete sve u jedan koš a da time činite dobro Srbiji.Ljude koji su posebni trebate da uposlite i uhlebite sa ozbiljnom platom (minimum 5000E) a ne da ih odjurite i sami sebi oduzmete budućnost.Nije vam nikada došlo iz D u glavu pa neće ni sada...gledajte svoj džep a dogledaćete praznu poljanu zvanu Srbija.
Alisa
Dragan
Neko iz mase
Ja stvarno zelim da verujem da su ljudi ovde u Srb. mnogo pamentiji ali nazalost buduci da su nam razni rijaliti programi najgledaniji dolazimo do zakljucka da nisu.
Svi zelimo da nam bude bolje sutra, ali ovim merama stvarno pucaju sebi u nogu.
Ako u Makedoniji mogu da spuste porez na 0% za istu delatnost ( doduse spusta se do 0% u roku od 2 godine, nije trenutno 0% ) i svuda u okruzenju je manji, zasto nije i kod nas? Isto vazi i za pausalce ( mnogi su zloupotrebljavali sistem zato je i promenjen zakon )
Na kraju opet sve padne na ledja obicnih gradjana, a ne onih protiv kojih se svi borimo ovde u Srb. A posledice ovoga ce svi osetiti. Nema vise Marka da kupuje mleko u lokalnoj prodavnici, zove Mirka da mu namesti struju itd. Postoji velika razlika izmedju cistih para zaradjenih u inostranstvu, i para zaradjenih ovde. ( u prvom slucaju pare iz inostranstva se u upumpavaju u srb, a u drugom samo cirkulisu unutar drzave ). No nije ni bitno, kakav smo narod i kuda ide ovaj brod za bolje i nismo.
Usta puna poštenja
Retroaktivnost znači da je neki zakon donešen i potom RETROAKTIVNO primenjen na vreme kada zakon nije postojao. Ovde nema nikakve retroaktivnosti, uvek je postojao zakon o plaćanju poreza na dobit. Kada ubijete nekoga pa vas uhvate posle 10 godina, to nije RETROAKTIVNOST.
Hoćemo li zato da licitiramo: čija je svest bila niža - države u naplati poreza ili vama u utaji poreza? Svima su puna usta poštenja, traže nešto "zauzvrat" da bi ispoštovali obavezu koju su oduvek imali i krive SNS za sve, a utaju poreza su vršili oduvek bez obzira ko je bio na vlasti. Ko neće da plaća porez izvolite put pod noge, idite u druge države kojima ste zadovoljniji jer su oni izgradili svoje društvo zahvaljujući svojim građanima koji su vama sušta suprotnost, ovde od vas i tog vašeg održavanja i opravdavanja lopovluka nema puno koristi, veliki lopovi opstaju zahvaljujući gomili malih kojima su puna usta poštenja.
Marko
Retroaktivno sankcionisanje je jedna obicna pandorina kutija i nikada nista dobro nije proizislo iz toga.
Ja ne znam ko normalan misli da je ljudski da imamo zakonskih problema zbog necdega o cemu je svest bila niska ili nepostojeca.
Ovo govorim kao neko ko ceni vecinu reformi i akcija ove vlasti i smatra da Srbija ide u dobrom pravcu (koliko god to bilo nepopularno reci medju ovim silnim srpskim SJWs-ima - EHEM! - hocu reci medju ovim silnim mladima u Novom Sadu :D).
Vlado
pre ce narod da se digne, na ulice, da svane 6.oktobar...ili Rumunija '89.
Nema drugog resenja. Ovi nece otici na izborima
Goran
2. Hoces da kazes da su Srpske IT firme bolje od americkih? Hahahah.... Ostali su luzeri bez ambicija i u programeskom i u materijalnom smislu.
Joni
dule
@Programer
Ja vecina senior programera koji ozbiljno rade core back end programiranje su odavno u USA, Japanu, Australiji, Finskoj,... Uostalom onaj ko ima 4000$ mesecno u Srbiji od freelance-a taj moze u USA 4x toliko...
A ja opet Gorane znam gomilu odlicnih programera koji rade u Srbiji. Neke za srpske firme, neke za strance. I svako ko je ostao ima razlog zasto je ostao, a svako ko je otisao ima razlog zasto je otisao.
I sta cemo sad?
Nikola
Nikola
aco
{Somi}
/
tada je uvedeno da banke podatke salju nbs od koje poreznici treba da traze podatke.
kako bre, unapred znaju cije podatke da traze posto su u mom okruzenju cimnuli velike igrace.
nego, kamo se dede reforma poreskog sistema?
brnabicka je nedavno razglasila da samo 200e nece biti porezovano
Neko tamo
%bot%
Placate li vi porez bando, spavate li mirno znajuci da vi necete trajati dugo
kao i kolege iz realnog IT sektora? Dajete li "gazdi" procenat ili on vama?
Smesni ste.
Just do IT
@Mara
Zelim da znam.
Ja ti GARANTUJEM da sam ja u svojoj struci Dr.Doktor
naspram tebe. To sto ti zamisljas kako ljudi rade i sta rade,
ko su, gde su i sta su...to je tvoja stvar.
Nauci da razlikujes spavanje od stvarnosti.
Do tada, malo vise tolerancije i razmisljanja, molim.
Mara
Vaal Molten Shell
Bojan Stojanovic
/
svi iliniko
/
za vucica ili djilasa?
Ivan
.
@Programer
Hahaha, u poreskoj se porezi obracunavaju "peske" tj. nadje broj/jmbg, proveri da li je/za sta/koliko duzan i onda se prave resenja. Jedno po jedno
Deutshlehrerin
Rotkva
Nomad
Roka
Adam
Gore napisano je laz. Godinu dana obija pragove poreske i sistem je rasulo. Stariji kadar koji nesto zna o porezu o ovoj novotariji pojma nema a mladi preko stranke niti su zainteresovani niti ih briga.
Dalje, mi nemamo potpisan ugovor o saradnji sa USA, samo sa okolnim zemljama, prema tome ni nasi organi NEMAJU UVID U PAYPAL niti PAYONEER racune.
https://prnt.sc/v09jy7
Porez da, ali odrati kozu nekome kome nista nisi pomogao nije u redu.
@Vlada
A imate li Vlado nesto kao zdravstveno osiguranje, tece li vam radni staz?
Crkva fura dzipove, vecina frilensera jedva sastavi 200-300 eura mesecno.
Njima uzeti pola je sahrana. Nema smisla uopste raditi.Nece biti ni priliva novca ni potrosnje.
Ali ajde, ako vas globe i vi ste posteni ,onda i drugi moraju isti tretman jel.
Nije korektno svasta u ovoj drzavi. Ali oni bace kosku i mi se raspravljamo ko je lopov.
@hm
Zasto bi drzava trebala da ima koristi od gradana?
Zar ne bi trebalo da drzava pomaze gradane, da oni imaju neku korist od nje.'
Recimo, da se prepozna radni staz frilensera, da se lepo uvedu u sistem pa da imaju zdravstveno osiguranje, da primaju pomoc kada nemaju posao, da dobiju penziju...hm?
Malo da se poradi na progresiji poreza, da se ponovo napise, pa da to bude humanije i da se ne podriva i unisti i ova grana privrede. Sve to ide kao domino. Sto manje oni trose u Srbiji to je manje posla za druge usluge, onda lepo tu dode do "visaka" pa je manje posla, manje ubranog poreza pa biroi, pa pomoci, curi novac iz kasice a dug je sve veci.
Zasto vi mislite da je vama neko trosak?
Vi meni , recimo, ne placate nista?
Infrastruktura koju koristim je od Titovog vremena, dakle nista se ne ulaze.
Komunalije i sve racune placam ja sam, ne vi. Odzacarinu, RTS, nove patike Aleku...aj dobro.
Vazduh je besplatan, za sada.
Hm
Jakov
Goran
Programer
Sami bih dodao da ljudima iz it-ja ne idu u korist komentari kojima su počeli: bili me k..., briga me za Srbiju, znaš šta ću da im dam...
Jednistavno: Mnogo siromašniji plaćaju porez. Izlaznost na izborima je među najmanjima u Evropi jer srpski narod veruje da je utaja poreza resenje svih resenja.
Programer
Banke vec godinama unazad dostavljaju sve informacije o deviznim prilivima narodnoj banci, koja to, naravno, prosledjuje poreskoj i veoma se lako da ustanoviti kada se uporede baze ko je platio porez, a ko nije.
Stvarno nema smisla pricati da su ovde vecinom programeri koji ne placaju, kada to nije slucaj, ja ne znam programera, a znam ih mnogo koji nema svoju agenciju.
I ne shvatam ljude koji bi da se obracunaju sa IT sektorom, kao da ne razumeju trickle down efekat koji IT ima u Srbiji. Vecina para koju sam zaradio sam potrosio i trosim u Srbiji, roditelje koji su bez posla usled privatizacija koje je sprovela drzava imam ja na teretu, ne drzava.
Mislim da je vreme da se konstantni napadi na IT prekinu, jer stvarno imamo opcije, ali ne zelimo da odemo. Zelimo da zivimo ovde i da doprinosimo ovde, ako nas pustite.
ALI BABA
@Liman4
A ko god da se naseli ovde, sigurno nece trpeti Vucice, Dacice, Dinkice, Tadice, Kostunice, Seselje i ostale indijance
hm
Stanoje
Vlada
Voja
JJ
Zbogom Srbijo idem tamo gde ce me vise ceniti.
Tja
Znas koliko me zabole za Srbiju i porez od 60%? ni 5%. Snacemo se kao i uvek, a g....ma dinar necu dati vise, pa da je i 1% porez. Cisto iz prezira prema tim g....a koja bi da uzme vise od pola, a da nam da jos retarda u mantijama i zlatnim dzipovima. Njen deo je sada samo da mi ...... i to ako sam dovoljno pijan da pristanem. O propisima ne moze da mi prica gomila fekalija koja svakodnevno krsi Ustav. Kada Srbija odluci da bude drzava, a ne raspandrkani maroder, onda pricajte o zakonima.
Mislilac
Mike
Aj
goxy
@goxy
Nemoj da spinujes. Poenta nije u poredjenju Amerike i Srbije, vec u placanju poreza..."
Ako poenta nije u poredjenju Amerike i Srbije sto onda na primer nisi naveo Bugarsku nego bas Ameriku?
Programer
Naravno, treba da postoji minimalna suma koja se ne oporezuje. Kako zivite na grbaci drugih nema sta da se objasnjava.
Mislim da treba da se zalazetete onda za neplacanje poreza. Da država svima omogući da dobiju svoje pare od poreza i rade sa njima sta hoce. Nije niciji posao da se brine o vašoj deci.
Možda sam grub, ali prvi su da kritikuju oni koji ne olacaju. Takodje znam da ne oklevaju kada treba korumpirati za svoje potrebe.
Ne možemo biti površni.
Dejan
Liman4
I dalje sedite u toploj sobi, a ove ce vladati jos 100 godina!
Hight Tech Engineeri
Miki
"Neću da hranim javni sektor od 700.000 ljudi. Neću, moj posao je da hranim dve ćerke koje rastu, ne njih"
Vidi prijatelju u tih 700.000 spadaju: vaspitačice, učiteljice, nastavnici, lekari, policajci, vatrogasci, kanalski radnici, medicinske sestre, vojnici, đubretari, komunalci, carinici....ćerke bi ti bez njih teško rasle.
Nije da ih nema viška ali nemoj sve u isti koš, ti ljudi rade svoj posao za tebe a tvoje je da ih platiš...
Petar
Nisam frilenser ali ovo sto drzava radi je cist kriminal, ne znam da li u evropi postoji zemlja sa ovolikom poreskom stopom. Trenutno odvajam nekoliko hiljada evra mesecno na porez i cekam i dalje da mi se ulica asfaltira a pride jos i porez za stan u prvoj zoni placam. Sto se tice vrtica, usluga je bila toliko dobra da sam morao oba deteta da prebacim u privatni vrtic. Školstvo znamo kakvo je, infrastruktura znamo kakva je, zdravstvo nam se raspalo cim je korona krenula a sns direktori samo zataskavaju. Svi znamo na koga se odnosi komentar o 700 000 parazita, nemoj izvrtati stvari.
ITneko
E pa milenijalci dvije opcije su moguce ili da se odselite u inostranstvo ili da glasate sledeci put na izborima.Mada i u inostranstvu se mora platiti porez.
U inostranstvu se placa porez ali ne ovoliki veruj mi. Primer za Svajcarsku ugrubo posto sve zavisi od kantona do kantona. Ako imas 10k platu, porez ti je ako nemas decu oko 2000 franaka. A ako imas dvoje dece na primer onda je blize 1500. E sad, da li je okej da ti kod nas drzava uzme mnogo vise a da za taj novac ne dobijes nista ( vrtic , skole, zdravstvo, infrastruktura,...) , sam proceni.
HellRaiser
Možemo da verujemo u vrhovno božanstvo, Sv. Marvina - depresivnog robota sa mozgom veličine planete, na primer. (Ko je čitao "Autostoperski vodič kroz galaksiju" zna o čemu govorim).
Pa ćemo porez plaćati KAD i KAO sve ostale verske zajednice...
Uros
@@Limanac
Nana
Slažem se da treba da plaćate porez po ugledu na zapad, ali se isti tako ne slažem sa zloupotrebama naših para od strane korumpirane vlasti.
Isto se tako ne slažem da se u istu kategoriju za porez stavljaju programeri, prevodioci i građevinski inžinjeri koji rade za preko platformi, jer nisu isti prihodi a ispade da su isto oporezovani.
Manite me praznih priča kako to nema nigde u svetu, ima i te kako. Zato i jeste konkurentni u odnosu na zapad, oni placaju porez i te kako.
NS
@Limanac
@ Dejan
Na Zapadu gradjani itekako imaju mogucnost da ukazu na sta ce se trositi pare, a tamo takodje postoji neoporezivi deo zarade, kao i troskovi koje ti priznaju u poreske odbitke. Kod nas se na minimalac placa porez, to bi bilo smesno da nije zalosno.
Tito je mrtav preko 40 godina, zao mi je sto te je toliko isfrustrirao.
Nikola
Umesto da se smanji porez na primanja, generalno, oni nabijaju sve kao nenormalni!
Pa oporezujte kineske kompanije koje će nas pobiti sve!
Sima
Tesa
@Dejan
Sad 10% zavrsi tamo gde treba, ostalo se pokrade (zbog alavosti) ili baci (zbog nestrucnog kadra).
Takodje, u Holandiji i Americi su manja izdvajanja (procentualno u odnosu na prihode) a dobije se vise.
Tako da nemoj vise da branis derikoze, samo ljudima dajes razlog za izbegavanje placanja
Dejan
Profa
Znas li ti da ukoliko koristis privatno zdravstvo i dodje o toga da ti treba hitna pomoc moras ici u drzavnu bolnicu.
Sta radis u tom slucaju?
Pretpostavljam da letis i da ne koristis puteve u Srbiji?
Pretpostavljam da placas privatnu policiju da te stiti na ulici i regulise saobracaj?
Pretpostavljam da placas privatne vatrogasce u slucaju pozara?
Dubina tvog razmisljanja me jako zabrinjava.Mozda si dobar u tome sto radis, ali ove opste stvari nisi nimalo promislio i bezveze si ispao nepametan.
Limanac
@programer
14.10.2020 • 18:17
Jedan od najglupljih nacina borbe za svoja prava: neplacanje poreza. Zivite na grbaci drugih."
Hajde objasni kako oni to zive na grbaci drugih?
Programer
Janko
Bili Kid
Buranija od drzave
Poreznik
Rade
Poreski ne/obveznik
Prolaznik
Naime, sta ako bi svima omogucili da biraju u koji budzet uplacuju porez? Platis lepo jedan deo gde mora, SZO, PIO ili sta god a neku procentualnu razliku u namenski budzet. Recimo budzet za lecenje dece sa retkim bolestima ili nesto slicno?
Hm?
@ programer
Ja ne, u vrtic nisam isao, osnovna i srednja katastrofa (bolje da ih nema), fax platio, kod drzavnog doktora bio par puta kao dete, od tad ni u ludilu, gradski prevoz ne koristim, puteve takodje (ni 3000km godisnje, i to izbegavajuci rupcage, stepenike, odrone), policiju i ostale sluzbe/organe ne zovem, telekomunikacije debelo placam (spram kvaliteta i brzine) kao i porez na imovinu i PDV.
Dakle ne da ne treba da platim porez na prihode nego mi je jos drzava i duzna s obzirom koliko placam a nista nisam dobio
goxy
Poredis najrazvijeniju silu sveta sa jednom od najsiromasnijih drzava u Evropi??
Stole
Domaci nek umru a
Peki
NS
programer
Mike
Pro i contra
Contra:
Imovonske liste politicara pokaziju da vecina
ne posediju nista. Javna tajna da je to laz. Znaci utaja poteza!
Tajkuni- utaja poreza.
Novac od poreza se koristi ne namenski. Pljacka budzeta!
Lista contra placanja poreza je mnogo dugacka.
Ako je to primer vlasti zasto bi onda onaj ko moze da izbegne placanje poreza uplacivao porez?
Iz budzeza se finansira npr. Infrastruktura, privreda i poljoprivreda.
Sta od toga imamo.
Nove polugotove nekvalitetne puteve i zeljeznicu u pokusaju
Privreda: subvecionirane motacnice kablova. O fiatu i zeljezari da negovorimo.
Poljoprivreda:
zemljiste dato arapima koje se parlozi i kinezima za fabriku guma.
A iz budzeta samo ove godine vise od 10 miliona dodiku nepovratno i pre neki dan arapima 50 miliona za air serbia.
Da mogu ni ja ne bih placao porez!
Logan
G pen
Roshav
@комша
Poreska je bila veoma korektna sto je dala upozorenje i omogucila obveznicima da se korigiju ponasanje. Problem ce biti ako se ponovi situacija iz proslosti da 20% pocne da placa porez a ostalih 80% nastavi po starom bez posledica.
pera
E, sad, placati "porez" na teritoriji SNS kartela, tj. reket, da bi Vodji i njegovom bati bilo super, to je vec druga stvar.
dijasporac
Problem Srbije je sto je bar 30% novca u sivoj zoni ekonomije tj na njega se ne obracunava porez te drzava raspolaze sa dosta manje novca od onoga sa kojim bi mogla da barata. Na stranu korupcija, opet bi budzet bio veci i vise bi se moglo uraditi u zdravstvu, prosveti, penzionom osiguranju i krajnjem slucaju bi bile vise i plate u drzavnom sektoru ( ato vuce i veci novac ubacen u ekonomiju). Za toliko % je manji i zvanican BDP a toliko su i realno vece plate u privatnom sektoru - konkretno ogroman broj ljudi je prijavljen na minimalac a na ruke prima ostatak do pune plate ( ne radi inzenjer, rogramer, zavarivac, kamiondzija ili zidar u Srbiji za 25 hiljada dinara, znate i sami kolike su tim ljudima realne plate). Pola Srbije koju ja znam je zvanicno na minimalcu a svi putuju po turistickim destinacijama i voze relativno nova nemacka kola...
Branislav
hm
Sima
Nkvd
Mare
kontraofanziva
Ili ako paypal balans i sl. servise koriste za placanje, zamenu za kes, itd?
Ili ako pomocu paypala i sl. kupe crypto valute koje posle menjaju za kes?
A u Srbiji se prijave na biro, zatraze socijalnu pomoc, deciji dodatak, itd?
Coolg
Sa ovim nisam rekao nista novo, ovo svi znamo...
Milorad
50 nijansi sivog
A za neplaćanje poreza na zaradu sleduje ogromna kazna.
Programeri su jedna manje važnih profesija u jednom društvu, mada oni ne misle tako, a sila koju su stekli neopravdano ogromnim zaradama je učinila da se osećaju izuzetno halapljivim, samoživim. Šteta. A to su nekada bili dobri likovi sa FTN....
Paor
Dvaput
Keva
Ns
E sad, da li je to pravično ili ne to je za roman, nije za kratke komentare..
Vule
маре
Coolg
U srbiji ako se razbolite idete kod privatnog lekara, zubara
Dete saljete u privatno obdaniste
Kasnije u privatnu skolu
Kupujete knjige za skolovanje
Posle na privatni fakultet
Kupujete auto placate pdv, registrujete auto placate poreze na sve i svasta
Ako imate pravnih problema placate advokate, placate sudske troskove,
Sms om skupljamo priloge za tesko bolesnu decu...
Ako imate preduzece ovaj spisak se povecava do beskraja...
Aman ljudi...
Hattori Hanzo
Stari novosadjanin
Mike
/
nije isti prihod 300 i 30.000 e
pitacu ove sns botine iz jp: sta cemo sa povracajem novca od sakupljenih fiskalnih racuna ili vracanje novca od neiskoristene zdravstvene usluge?
vama je 'vuna miko' zbog inflacije koju ste prouzrokovali izborima. automati su pubi sveze nastampanih novcanica.
dok ste vi ratovali mi smo imali hiperinflaciju
Pera
gradjaninX
1. Nece mu ici u staz
2. 40 godina da radi i placa to za penziju od ~20,000 dinara? Da radi na Kruzeru 10 godina imao bi 5 puta vecu penziju, o plati da ne pricam
3. Nije validan kandidat za kreidte, cekove, revolving kartice, minuse i td.
Drzava bi samo da uzme, a nista da ne da. Dovidjenja drzavo.
Tugomir
Ali na stranu to sto moraju, jasno je zasto, radi se o tome da UMEJU.
A posto umeju dakle i da zarade na taj nacin 200, 300, 500, 1000 ili 2000 eura gospoda sisaci kicmene mozdine su reseni i to da im uzmu...
neki od onih koji ne umeju, gledaju da se ucure u neko drzavno preduzece pa da bude lagano. Onda na tom istom poslu dok "rade" mogu i sami nesto sa strane da raduckaju, kraduckaju... Struja, voda, grejanje, porez na imovinu, PDV na svakoj namirnici, potrepstini.. jos malo i krece porez na vazduh, porez na zivot jbt...
I jos nesto, hajde molim vas donesite taj zakon o poreklu imovine MOLIM VAS! pa da vidimo ko je lopovcina a ko je posteno zaradio. Takodje zelja za deda mraza, da Mitrovic prvi plati porez, da krenete da se bavite narko dilerima i kriminalcima, ali onim pravim krminalcima vec jednom. Nemojte da pravite od radnog naroda kriminalce, posto oni to nisu. Isprada da kad namirisete da neki programer, fotograf, dizajner zaradi oko 1000 eura vec trljate ruke i grohotom se smejete... PA gde trose te pare alooooo??? OVDE... Niko od inspektora nema petlju da pipne tamo je najveci kriminal... nema heroja vise bre.. svi ste isti, svi ste banda i smrdite do neba.
детелинара
14.10.2020 • 13:47
Mnogo su mi slatki programercici i ovi drugi hipsteri koji se ponasaju ko mala razmazena deca, pa pocnu da skice kad god ih neko obavesti kako svet odraslih funkcionise i da ne moze sve sto zarade da im bude njihov dzeparac za sladoled, nego nesto nekom moraju da vrate.
---------
Коме да врате шта? Сами се људи школују, плаћају школарине, плаћају приватно лечење, приватне вртиће јер им држава ништа није дала, већ само гледа да завуче руку што дубље у џепове људи. Мало јој је што 20% тог новца који су унели остане овде када се плаћа ПДВ на куповину било чега??? Ова држава је наша маћеха која нас грађане мрзи!
комша
@ Petar
I kakvi su nam vrtici, skole, bolnice, pravosudni organi, ulice, parkovi, groblja, deponije a koliko trose
Nema placanja jos vise za isto, pre cemo prestati da radimo i ziveti na ulici nego dopustati dranje koze s ledja za nista
Kontrola
Naravno da bi trebalo sprovoditi rigoroznu kontrolu trosenja " javnog" novca, i da bi gradjani trebali da uticu na to kako i na sta ce se potrositi.
Limanac
Nisi u pravu!!!
Banke dostavljaju sve transakcije NBS, a ne poreskoj upravi!!!
Međutim, poreska može vrlo jednostavno da zatraži uvid u podatke od banke i da isti dobije.
Do sada, poreska je češljala samo velike igrače a i to nasumice.
Naravno, nikad se ne zna kada mogu da počnu da češljaju i ostale.
Petar
Vidi prijatelju u tih 700.000 spadaju: vaspitačice, učiteljice, nastavnici, lekari, policajci, vatrogasci, kanalski radnici, medicinske sestre, vojnici, đubretari, komunalci, carinici....ćerke bi ti bez njih teško rasle.
Nije da ih nema viška ali nemoj sve u isti koš, ti ljudi rade svoj posao za tebe a tvoje je da ih platiš...
Bole
@Preduzetnik
Ali u Srbiji, isto ako ne i vise za prakticno nista?! Nikad
Pa u SAD je porez za zaposlene (ne preduzetnike nego radnike) max. 30%, s tim da u neoporezivo ulaze svi troskovi, stan/auto/tehnika/alat itd.
Sreten
Željko
Potrebno je naći/promeniti model poslovanja freelancera tako što će se udruživati i na taj način ulaziti u trku za tržištem. Trenutno njihov proizvod/usluga uopšte nije konkurentna osim cenom.
Svi poznati mafijaši su u jednom momentu hteli svoj posao da uvedu u legalne tokove.
Znam da ću biti izminusovan, ako vas interesuje libertarijanizam uključite se u Liberland pa živite tamo.
pismen
@D
ZABRINUT
@Tamara
Sto se poreza tice, PDV placaju svi i to je za freelanser-e i vise nego dovoljno (s obzirom sta dobiju zauzvrat).
To sto botovi placaju ~50% poreza i doprinosa je njihov problem, sto se ne bune
Mario
Tole
Boris
Mrkonjić
Mišković
Vulin
Mitrović
Bata
itd
Preduzetnik
Tamara
Ako Pera povuce 100 dolara sa svog Paypal ili Payoeer naloga na neki devizni racun u banci. Kako poreska dodje do te informacije? Mislim jel to kao samoinicijativno treba neko da javi?
Nije mi jasno kako to poreska proverava.
moje ime da
dobar dan minhene. minhen plus 3 (2 radno sposobna & jedno dete od 10god) srbija minus 3, vise prostora za vulina.
Pera
Aspic
D
od mene VELIKA NULA ...
Novosadjanka
Roki
ijaoj
Voldi
Saki
milicica
DD
Nenad
A
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H