Nastava na daljinu može biti valjana dopuna uobičajenim predavanjima, ali je daleko od zamene za neposredan rad učitelja i nastavnika sa đacima pod školskim krovom i, kada se primenjuje u velikoj meri, ostavlja rupe u znanju.
Potrebno je da jedni druge razumemo. Roditelji nastavnike, nastavnici roditelje, deca nas, a mi decu da razumemo. Vanredna je situacija, neki roditelji dobijaju otkaze, neki su na granici, pa rade prekovremeno da ipak ne bi bili otpusteni, mnogi su se razboleli. Vecina roditelja rade 9-10 sati dnevno, a znam i one koji rade po 12h dnevno. Ko ima decu razlicitog skolskog uzrasta nije mu lako, jos ako nema svako dete racunar... Nizi osnovci ne umeju sami da predaju rad na google ucionici. Roditelji nocu slikaju radove i domaci pa predaju jer nemaju drugi slobodan termin. Kod starijih skolaraca su problem predmeti za koje im treba pojasnjenje, a niko nema vremena, ni nastavnici ni roditelji. Svi su u haosu. Jedino resenje je sa se smanji obim gradiva, umesto 4 da budu dovoljne 3 ocene. Ukoliko neko zeli, neka odgovara i popravlja, neka dobije jos jednu ocenu. Smanjiti kriterijum. Izdvojiti samo najbitnije stvari i to predavati. Ovo je slicno ratnom stanju. Svi smo u stresu. Kako smo preziveli bombardovanje, nismo usli mesecima u skolu i nije bilo nadoknade i nije propala godina. Vazno je sacuvati zdravlje.
Pod "učenjem" većina podrazumeva nasilje nad sobom. Zna se da geografija, istorija, matematika, biologija ne interesuju "normalnu" decu nego samo "čudnu". "Normalna" se disciplinuju, stiču "radne navike" i gruvaju ono što im "neće nikada trebati u životu". Ako ih zapitate da pobroje modele automobila, modne marke, cene telefona to mogu da urade lako, bez zaključavanja u sobu, podvlačenja u udžbeniku - bez "učenja - znači da ih to zaista interesuje. Razmislite koji ste sistem vrednosti usadili deci. Od "normalne" će ispasti dobri ljudi ali ih nemojte prisiljavati da budu "vrhunski intelektualci" - ne nosi to sreću svakome a neće uvek biti dobro plaćeno. Volite decu.
@Komentator
Sve razumem, slažem se da ima mnogo gradiva, ali ne uči se sve. Ne može se ni sve isto znati. Od korice do korice ne može niko da zna, to ni onaj ko je napisao knjigu ne zna. Poenta je što deca danas ne znaju da uče. Ne znaju da upravljaju prioritetima. Previše imaju obaveza van škole. Tri jezika, sport. Neka je i jedan jezik i sport, to je svakodnevni turing. To ne sme da se radi. Deca treba da uče i da se igraju, da se druže. Da šetaju i trče. Sport dva puta nedeljno i jezik jednom. To je neki optimum. Tako će imati vremena i za sebe i za učenje. Do četvrtog razreda mora da uči kako se uči. Uz greške i savet roditelja.
Nama je reforma obrazovanja trebala i pre korone, ali u ovom slucaju ja ne krivim prosvetare, ljudi se bore koliko mogu. Za ne ucenje dece krivim roditelje , sto im nisu usadili radnu naviku, vec kad god dete zakuka, ivale mu mobilni u ruke. Ja sam do 4 razreda osnovne imao pomoc roditelja u ucenju, sto je normalno, a posle 4 razreda sam vec stekao radnu naviku i sam sam ucio i savladavao lekcije i zadatke. Posle cak zavrsio i fakultet. Roditelji morate deci sami da budete primer.
Osim udžbenika, problem je i program. Od učenika se očekuje samo da memorišu neke podatke, više se uglavnom i ne može, nema vremena. Umesto da se deca uče da povezuju stvari, razmišljaju, nastavnici im “ubacuju” gole činjenice u glavu, jer tako piše da teba, a nemaju slobode jer je sve centralizovano A svaku tu činjenicu će ubrzo zaboraviti, jer je ne povezuju sa nekom situacijom, primenom, idejom,... Objektivno gledano i ne treba da je pamte, jer sve one se nalaze na par “klikova”. Google bolje “pamti” od bilo koga. Škola bi trebalo da služi za filtraciju i organizaciju podataka, da učenici vide strukturu i smisao onoga što sami mogu (bolje od nastavnika, verujte) da nađu na internetu. Ovo je bila dobra prilika da se otarasimo balasta školskog gradiva u vidu golih činjenica i pređemo u novi milenijum. Nažalost, samo se kuka kako nema vremena da se “obrade” (čitaj: Ubace podaci deci u glave) sve lekcije, što je i očekivano - manje od polovine standardnog vremena deca provode u školi.
Nisu losa vremena losu su ljudi.deca raspustena i bahata jako mnogo stvari koje su neprimerene povlace iz svojih kuca,roditelji takodje izgubljeni u sveopstem haosu.
Nije online nastava da se nauči sve, već da se ne nauči. Šta će ti silnim "investitorima" , veleposednicima naših oranica, naših voda, i reka u cevima, naša pametna deca, kada im sutra trebaju poslušni radnici, malo plaćeni, sa malo znanja. Mogu se nastavnici "ubiti" od pripreme i želje da doprinesu obrazovanju dece, roditelji niti mogu niti stižu u pomoć svojoj deci, jer zaraditi hleb im je neophodno. Dpunska online nastava bi nešto i koristila, ali bez atmosfere škole i žive reči nema obrazovanja . Taj uzrast dece , naročito srednjoškolaca, nije nipošto za samo online nastavu.
@Jedini
Ovde se roditelji bune, jer nemaju vremena da uče sa decom???????!!!!! Halo! Dete mora da uči samo! I da vas pita ako nešto nije jasno! Nije tačno da dete ne može samo da savlada gradivo. Ono neće da uči, jer će mu roditelj sažvakati i ispljunuti bitno! Tako ih trenirate da nemaju koncentraciju ni volju, niti če umeti da ocene važno od ne toliko važnog! Jedini ko treba da prione su deca, a vi roditelji svoje tiće naučite da uče!
Dete BI MORALO da uci samo. To je apsolutno tacno. Ono sto se desava na terenu je da je gradivo toliko preobimno i zahtevno da je jaaaako tesko da dete sve postigne samostalno u nekom normalnom vremenskom okviru i zato moraju da uskacu roditelji. Poredila sam moju đacku knjizicu iz osnovne skole sa detetovim, 5 razred. Imaju 3 predmeta vise od nas i to 3 predmeta koji moraju ozbiljno da se uce pri tome ne racunam izborne predmete koji nisu u rasporedu ali se ipak odrzavaju kao precas ili 7 cas.
Generalno, deca su vise u skoli,(narocito od 5-8 razreda)i imaju vise predmeta i obimnije gradivo . I jasno da kada dete vidi koja je to kolicina gradiva i domaceg na dnevnom nivou krece da odustaje od ucenja ili uci predmete selektivno jer shvat da ne moze sve da postigne. I onda tu upada roditelj koji ne zeli da dozvoli da dete ima rupe u znanju i totalno izgubi samopouzdanje.
Svi smo ocajni. Zvanicnog smanjenja gradiva nema. Medjutim videvsi da djaci onlajn sadrzaj ni ne pogledaju ja sam od starta svakog grupi koja je u skoli ponavljala ono od prethodne nedelje kad je bila prethodna grupa u skoli. (Sto iskreno za mene zvanicno znaci da cu stici 50% gradiva da predjem pa cu jos ja dobiti po nosu). Radim tako da bi svi djaci isto culi, da ne bih trazila nepredjeno gradivo itd itd. Medjutim rezultati su i dalje daleko losiji poredivsi ih sa proslogodisnjim. Deci nw odgovara ovaj nacin rada nikako. Opuste se tu jednu nedelju kao da su na raspustu umesto te nedelje dok su kuci da im bude jos teze nego kad idu u skolu. Ocajni oni ocajni mi. Pod presijom da ih ocenimo jer Boze moj u pravilniku stoji minimum 4 ocene da imaju, da ispostujemo papirologiju sa ispostujemo sve sto su nam nametnuli, svi pod stresom, deca i nastavnici i roditelji. Predajem jedan od najtezih predmeta u skoli. Bauk od predmeta. Svela sam srednjoskolsko gradivo skoro na osnovnoskolsko, ponadala se deca su sve cula na casu bice lepih ocena a ono.... ne znam sta bih rekla. Zakazali smo svi u ovom ludilu. Kazete primate mailove u razno doba dana i noci. Desilo se i meni i desava se uporno da saljem predavanje ili ocenjene radove u pola noci. Imam malu decu, nemoguca misija je sedeti za racunarom satima na miru osim u gluvo doba noci. Imajte razumevanja i mi imamo dusu. Koliko vas radi do pola noci i ko od vas nosi posao kuci? Malo samo podrske i decii nastavnicima...
Ovo su zakuvali sa tkz Dečijim pravima ali ne i obavezama.Negativna. selekcija za decu, pozitivna za vladajuću stranku.Postupiće po tkz zakonu direktor škole pa će primiti bota i nastranu osobu jer kao ima školu , nevažno koji prosek ocena, godine studiranja, privatnk ili državni fakultet..to je nevažno! Primiće podobnog njima a ne deci! Koga briga za decu i tako fobijamo ovaj rezultat! Svk će biti poludebili na žalost! Hoću reći žao mi ih je a mi smo dozvolili da umesto moralnog i profesionalnog zavladaju lični interesi pojedinaca.Jesam, idealista sam.Žao mi je dece a da to zna samo da uči i živi, učilo bi i živelo ! Svi smo krivi! Prvi put kad je zaposleno propalo biće preko veze da radi u školi umesto. normalnog čoveka, potpisali smo ovo što nam dođe.Ovaj članak je da bi se i ono malo dobrih profesora izkontrolisalo! Nisu ciljevi znanje u dece nego podobnost svih....Nadam se da nisam u pravu.Hoću. reći da nema ništa od bilo čijeg znanja ako nema nezavisnog dobrog profesora uživo!
Čitam komentare i razmišljam koliko sam sretna što u ovom trenutku nemam školarca. Verujem da je teško. I deci i roditeljima i nastavnom kadru. Ali iz svega rečenog proizilazi činjenica da je ovo situacija kada je sve do svesti i savesti. Ali nažalost, svesti već dugo nema a savest je davno zaboravljena odlika. Stoga se i individualni utisci o krivicu za nivo znanja koji se stiče formalnim obrazovanjem tako razlikuju.
Ne valja, sad ste svesni. Kad je u avgustu Šarčević iznosio plan da se časovi skrate na 30 minuta a onih 15 ostaje za online nastavu, nikom nije smetalo. A da prosvetari rade duple smene, uživo i online, još manje. Odradite vi na vašem poslu par sati više, za dobrobit države. Naravno da tih 15 minuta nije dosta, da svi, osim možda maturanata, ne mogu da uče sami i da dolaze samo na provere znanja, i da im treba pomoć roditelja. Ali, kriv vam je sistem koji je postavljen, ako imate bolji, predložite. Inače radim u srednjoj školi, i imam troje dece, u svim nivoima školovanja, i jedan računar na kome se pravi dnevno raspored obaveza, i vidim problem sa svih strana.
Ko je hteo da uci, ucio je i naucio. Ko nije nije. Tesko ce neko otvoreno priznati da njegovo dete nije dovoljno radilo i da on kao roditelj nije dovoljno pomagao i da je kriv. Mi zivimo u drustvu gde je za licne neuspehe kriv neko drugi.
Profesor sam u srednjoj stručnoj školi već 15 godina. Od početka ovog cirkusa držim časove preko Discorda i šaljem deci mailom materijal koji treba da nauče. Materijal ne čitaju, o učenju nema ni traga a u proseku čas prati njih 5-7 od 17. Šaljem poruke roditeljima ali oni nemaju ni vremena ni volje da mi odgovore...Žalostivo je sve to-trudiš se, radiš, kucaš materijal sa slikama i objašnjenjima, držiš časove a rezultat nikad gori.
Online postoji manjak interakcije i nemogucnost podsticanja studenata nekakvom gestikulacijom vec je sve tipa "Sta ima? Nema nista," ili jos gore, samo tisina. Rupe u znanju takodje poticu od toga sto dosta njih samo upali predavanja, a pritom se bave necim drugim i ne posvecuju paznju nastavi.
Sramota da cas traje 30 minuta
Sramota da roditelji prelaze sa decom novo gradivo
Sramota da nam salju mejlove i zadatke u bilo.koje doba dana i nocu.
Sramota da nastavnici nista ne rade sem sto forvarduju mejlove, a u skoli ih samo ispituju. Sramota da deci kazu kome nije jasno ima u uzdbeniku....
Sramota da takvom brzinom prelaze gradivo koje nisu savladali.
Sramota da u ovim vanrednim uslovima zivota i rada program i rad nije prilagodjen, pa salju isti obim i nastavnici srpskog i matematike kao i nastavnici fizickog, muzickog i likovnog. Sramota!
Jedan od ključnih problema srpske škole su udžbenici. Autori se trude da zbog honorara napišu što obimnije tekstove (gomilajući ogromnu količinu nepotrebnih činjenica). Đaci se posle trude da memorišu te činjenice, na šta se troši ogromno vreme, te ne postoji mogućnost (ni vremenska, ni intelektualna) da se te činjenice učine operativnim. Kako se može očekivati da dete u petom razredu savlada biologiju, istoriju i geografiju iz udžbenika koji imaju preko 150 strana, a da uz to uče i druge predmete?Obime udžbenika bi trebalo svesti na 30-ak strana teksta u kome bi se izložile ključne činjenice, a ostatak od oko 100 strana bi morali biti testovi i pitanja (različitog nivoa težine), na osnovu kojih bi se osnovne činjenice učinile operativnim. U postojećim udžbenicima i radnim sveskama postoji gomila reproduktivnih pitanja, na koje se odgovara prostom reprodukcijom memorisanih sadržaja. Sve ovo govorim iz perspektive univerzitetskog nastavnika koji svakodnevno radi sa svojom decom osnovnoškolskog uzrasta. Prosto mi nedostaju ozbiljne zbirke zadataka iz biologije, istorije, geografije (a nisu u boljem stanju ni hemija, ni fizika) čijim bi rešavanjem naučeno postalo operativno.
Ovde se roditelji bune, jer nemaju vremena da uče sa decom???????!!!!! Halo! Dete mora da uči samo! I da vas pita ako nešto nije jasno! Nije tačno da dete ne može samo da savlada gradivo. Ono neće da uči, jer će mu roditelj sažvakati i ispljunuti bitno! Tako ih trenirate da nemaju koncentraciju ni volju, niti če umeti da ocene važno od ne toliko važnog! Jedini ko treba da prione su deca, a vi roditelji svoje tiće naučite da uče!
Online nastava bi bila dobra kada bi nastavnici spremili predavanje, a ne slali nove lekcije da se ucenici sami snalaze.
Dan ili nedelja kada idu u skolu ih resetaju po 4-5 ocena na dan a kada treba da se objasni nesto onda bleje kao nemaju internet a vi roditelji ko Vas j... placajte privatno casove jer imamo nesposoban kadar.
Cast izuzecima ima stvarno posvecenih nastavnika ali je to retkost.
Ocekuje se da dete od 5-tog razreda studira. Probajte da naucite 2 strana jezika online... probajte samo da nucite nasu gramatiku online... Kako li je roditeljima sa 3-je i vise dece. Nismo od posla sve postizali ni kada su deca isla redovno u skolu, a ovo sada je ludilo organizovati zivot.
Mnoge su prepreke u realizaciji online nastave na kvalitetan način. Dobar deo nastavnika je informatički polupismen i nemaju kod svojih kuća adekvatnu opremu (računare, softver). Kod učenika i roditelja je ista situacija. Razvoj kvalitetnog sistema online nastave (online lekcije, testovi, zadaci,...) nije moguće postići za nekoliko nedelja.
Gradjansko je jos vece zatupljivanje nego Veronauka, ali to ne spominjes.
Zapravo ovde se radi o generalnom znanju koje ce biti osakaceno, a ne prica se o izbornim predmetima koji su tu samo kao neki kulturni bonus i ne ocenjuju se.
Online nastava nije gledanje casa na tv, to je skolski program. Online nastava je kad nastavnik snimi sebe kako objasnjava lekciju i kad se online ukljuci na video call da sa decom razgovara i objasnjava. Nasi nastavnici samo salju zadatke preko g. ucionice i vibera i ocekuju znanje. Ukoliko ne moze sve da se postigne, smanjite gradivo, neka uce najbitnije, ali bar da bude objasnjeno.
U Srbalja škola ima funkciju da dete ne bude kod kuće, da roditelji ne moraju da se bave detetom.
Kriva je i kontraselekcija u školstvu. Direktori su listom podobni, a na funkciji su da bi zapošljavali cveće naprednog srpskog sveta. A tekst iz napredne "Poitike" je tu da sve ovo zabašuri.
U karantinu, nastava je jos na nesto i licila, postojali su zoom i discord casovi, postojao je raspored i postojala je interakcija sa profesorom. Od pocetka skolske godine, barem za srednje skole, odlazak jednom u tri nedelje, novo strucno gradivo bez odgovarajucih udzbenika, da ne kazem novo gradivo iz matematike i fizike bez predavanja je tragedija. Trazi se od dece znanje kao da su isli redovno, zanemaruju se sve pedagoske norme (minimum 2 kontrolna i odgovaranja iz 3 predmeta dnevno) Ako nastavnik na jednom kontrolnom ima 1 peticu, 2 trojke, 2 dvojke i ostalo jedinice, o cemu mi pricamo? Pri tom ako dobiju gradivo i vezbe sta je radjeno kad nisu bili odlicno, radi se o savesnom nastavniku. Uglavnom ne dobiju.
S druge strane, odredjeni fakulteti su organizovali predavanja online, profesori uredno po rasporedu drze od kuce casove kao da su u amfiteatrima, drze se online vezbe (za one predmete gde je to moguce).
Nije ovo sve do nastavnika niti do dece. Prosveta nam je odavno neorganizovana, kao i svugde selekcija je negativna. Postoji mnogo nacina i bilo je dovoljno vremena da se ovo mnogo bolje organizuje bez rizika i za decu i za nastavnike, a zasto nije? U krajnjoj liniji, moze se samo dozvoliti da deca snimaju cas i posalju svojim drugovima ili da sam nastavnik snimi cas dok predaje, pa bi i to bilo nesto.
sa online ,nego sa "pravima deteta" , inkluzijama i ostalim evro njemsra koje ste uveli u skolstvo kako bi napravili novu turu radnicke klase koja mozga nema. Autoritete su nastavnici izgubili od tada i to je to . Ne bune se jer su u SNS--u, zive od 1og do 1og i to je to. Na prste se mogu nabrojati profesori i direktori koji brinu za znanje i logiku dece i to je to. Imate 5% savesnih i 95% sns "profesora" koji mole roditelje da deca uce. Idiotizam totalni i raspad sistema u ovoj raspaloj drzavi.
Krenite samo od korupcije po skolama oko nabavke uzina gde kajmak skidaju direktor sekretar i knjigovogja. Nekada su skolske kuhinje pravile uzinu , danas je svako visak u istoj. Ima vise spremacica nego nastavno osposobljenog kadra alo bre!!!!!!
Jednoumlje unistava nasu decu!!!! Vratite apsolutnu vlast nastavnicima i da vidite kako ce se proseci i ucenje popraviti.
Hajde da zovemo stvari pravim imenom, u Srbiji ne postoji online nastava. Postoji skolski program kojo se gleda od kuce, ali to je svetlosnim godinama daleko od online nastave.
Realno, u sadašnjoj situaciji koju je vlast ciljano učinila još lošijom, dakle veći broj zaraženih, pa time i potreba za vakcinama koje su u fazi testiranja da primite, super, jer svaka vakcina ima fomaldehid, živu i aluminiju, kancerogeni elementi pa još vam ubrizgaju malko virusa, i dodaju nešto što ni oni ne znaju jer imunitet ne može da bude dug, 3-6 meseci, pa po drugu dozu dok se krepamo ili se stvori još šire tržište za lekove, dodatke, pa idete li često u apoteke? Idete dabome, to je i cilj!
Online učenje i ipak učenje, i time deca imaju neku kontrolu, a vi roditelji se malo više bavite decom, lepo je biti sa njima, ona srećna, zdrava, ne nose virus u kosici, i odeći, ne donose ga vama u kuću vi ne idete u bolnice na respiratore jer ste svi daleko stariji, e, to je prednost online.
Zato, ne gledajte samo usko, već gledajte na sutra, Godina se može ispraviti, ali život kada ugasite, nikada!
Hajde da budemo razumni. Ko deci obezbeđuje sredstva da "bulje" u telefone, tablete i sl.? Ko decu uči da daju prostor prvo telefonu, tabletu, a onda vazduhu, igri i učenju? Ko deci stvara radne navike? Ko se prema deci ponaša popustljivo, jer im ide na živce kad se bune? Dajte molim vas. Mi roditelji smo najodgovorniji u celoj priči koja se zove "Stvaranje čoveka". Sve ostalo je samo proširenje i neka nadogradnja već ustanovljenih vrednosti. Telefoni i tableti mogu decu da nauče mnogo čemu, dolaze do značajnih informacija mnogo brže nego što smo mi dolazili u njihovom uzrastu. Nije to loše, ako se koristi u svoju dobit. On line nastava jeste bila teža, deca nisu viđala drugare, učitelje, ali su učila i ko god je učio i imao saradnju sa roduteljima, nema rupe u znanju. Nemojte da tražite krivca u drugome, prvo pođimo od sebe. I nije tačno da se nema vrenena. Nema se volje možda, ali onda moramo da budemo spremni na posledice. Da bi se bilo šta unapredilo, izgradilo, potrebno je i malo odricanja. Izbor je na nama. Nije kriv ni virus, ni škola, ni on line nastava. Učimo decu da uče i da je to za njih, ne za nas. Nije lako, ali je posle nekog vremena jako plodonosno.
U školi u koju ide moj sin, online nastava funkcioniše tako da ja kod kuće učim sa njim, a on ide u školu na ocenjivanje. Stalno neke provere, blickovi, borba za veštačko dobijanje ocena, samo da deca budu ocenjena... Haos...
Srednjoskolci otvoreno kazu da kad su na onlajn nedelji nece nista raditi i ne mozemo da ih nateramo. Sta god da im snimim, oni nece pogledati. Na casu uzivo preko zuma se pojavi nekoliko ucenika. Nema tu pomoci i nije do profesora vec vaspitanja i nedostatka nacina da ih kaznimo.
Niko vam u zivotu nece tolerisati nerad i ne znam zasto ih roditelji tome uce.
Provedu 3 ili 4 godine ne radeci nista i ne znajuci nista, a kad izadju sebi traze najboljeg frizera, masera, krojaca... E, nema toga vise, to bi trebalo da su oni, a ne tamo neki.
Sutra će ta ista deca da vode državu govoreći kao i ovi danas u skupštini: " Želeo bih da se zahvalim predsedniku AV..." - toliko će uspeti da nauče, što je i cilj.
Naravno da online nece i ne moze biti zamena za skolu. Konacno je izaslo na videlo. To sto je Sarcevic pricao da je to isto, nije i nikad nece! Barem smo se mrdnuli od pocetka, i shvatili da smo u problemu, pohvaljujem!
Sve dok bude veronauke deca će biti ne priglupa već glupa.Pogledajte ih 20h bulhe u mobilni.Nekad su deca razvijala maštu kroz igru,u školi učili nauku a ne bajke o tkzv Bogu i samozvanim svecima.Nas je bilo sramota da nas roditelji dovode do škole bilo bi ono "mamina maza" ,i nikom nije falila dlaka sa glave.
Nadam se da će ovakvih analiza biti više i da će dopreti do mozga svih. Nastava na daljinu i ne postoji u Srbiji. Slušanje TV emisija nije nastava nego dopuna u radu i nekada se zvalo Školski program. Slanje domaćih zadataka preko google učionica je samo slanje domaćih zadataka, nikako nije nastava. A Viber i ostale aplikacije ne bih ni da spomenem u vezi sa nastavom. Dakle, realno, u većem delu Srbije nastave na daljinu nije ni bilo.
Nastava na daljinu znači da nastavnik snima čas, šalje materijal, dobija povratne informacije, održava konferncijsku vezu, razgovara, odgovara na pitanja, obezbedi bilo kakvu interakciju sa učenicima.
Ne čude ovi i ovakvi rezultati, biće još gori.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Onlajn nastava rezultirala rupama u znanju i lošijim uspehom
Autor: Politika
Info
•14.11.2020.
•18:18 > 08:34
Komentari 46
Skola
Maksa
Jedini
Sve razumem, slažem se da ima mnogo gradiva, ali ne uči se sve. Ne može se ni sve isto znati. Od korice do korice ne može niko da zna, to ni onaj ko je napisao knjigu ne zna. Poenta je što deca danas ne znaju da uče. Ne znaju da upravljaju prioritetima. Previše imaju obaveza van škole. Tri jezika, sport. Neka je i jedan jezik i sport, to je svakodnevni turing. To ne sme da se radi. Deca treba da uče i da se igraju, da se druže. Da šetaju i trče. Sport dva puta nedeljno i jezik jednom. To je neki optimum. Tako će imati vremena i za sebe i za učenje. Do četvrtog razreda mora da uči kako se uči. Uz greške i savet roditelja.
Haos
Maxa
Hogar
Zorka
Komentator
Ovde se roditelji bune, jer nemaju vremena da uče sa decom???????!!!!! Halo! Dete mora da uči samo! I da vas pita ako nešto nije jasno! Nije tačno da dete ne može samo da savlada gradivo. Ono neće da uči, jer će mu roditelj sažvakati i ispljunuti bitno! Tako ih trenirate da nemaju koncentraciju ni volju, niti če umeti da ocene važno od ne toliko važnog! Jedini ko treba da prione su deca, a vi roditelji svoje tiće naučite da uče!
Dete BI MORALO da uci samo. To je apsolutno tacno. Ono sto se desava na terenu je da je gradivo toliko preobimno i zahtevno da je jaaaako tesko da dete sve postigne samostalno u nekom normalnom vremenskom okviru i zato moraju da uskacu roditelji. Poredila sam moju đacku knjizicu iz osnovne skole sa detetovim, 5 razred. Imaju 3 predmeta vise od nas i to 3 predmeta koji moraju ozbiljno da se uce pri tome ne racunam izborne predmete koji nisu u rasporedu ali se ipak odrzavaju kao precas ili 7 cas.
Generalno, deca su vise u skoli,(narocito od 5-8 razreda)i imaju vise predmeta i obimnije gradivo . I jasno da kada dete vidi koja je to kolicina gradiva i domaceg na dnevnom nivou krece da odustaje od ucenja ili uci predmete selektivno jer shvat da ne moze sve da postigne. I onda tu upada roditelj koji ne zeli da dozvoli da dete ima rupe u znanju i totalno izgubi samopouzdanje.
Mama prosvetar
bitno?
Istina
nikola
Miaj
Profa
NNunited
Mare
w/e
Mama
Sramota da roditelji prelaze sa decom novo gradivo
Sramota da nam salju mejlove i zadatke u bilo.koje doba dana i nocu.
Sramota da nastavnici nista ne rade sem sto forvarduju mejlove, a u skoli ih samo ispituju. Sramota da deci kazu kome nije jasno ima u uzdbeniku....
Sramota da takvom brzinom prelaze gradivo koje nisu savladali.
Sramota da u ovim vanrednim uslovima zivota i rada program i rad nije prilagodjen, pa salju isti obim i nastavnici srpskog i matematike kao i nastavnici fizickog, muzickog i likovnog. Sramota!
Marko
Jedini
Ovde se roditelji bune, jer nemaju vremena da uče sa decom???????!!!!! Halo! Dete mora da uči samo! I da vas pita ako nešto nije jasno! Nije tačno da dete ne može samo da savlada gradivo. Ono neće da uči, jer će mu roditelj sažvakati i ispljunuti bitno! Tako ih trenirate da nemaju koncentraciju ni volju, niti če umeti da ocene važno od ne toliko važnog! Jedini ko treba da prione su deca, a vi roditelji svoje tiće naučite da uče!
Maki
Dan ili nedelja kada idu u skolu ih resetaju po 4-5 ocena na dan a kada treba da se objasni nesto onda bleje kao nemaju internet a vi roditelji ko Vas j... placajte privatno casove jer imamo nesposoban kadar.
Cast izuzecima ima stvarno posvecenih nastavnika ali je to retkost.
Repin
Skola iz troseda
profa
Urke
Zapravo ovde se radi o generalnom znanju koje ce biti osakaceno, a ne prica se o izbornim predmetima koji su tu samo kao neki kulturni bonus i ne ocenjuju se.
Skola
Najstarija
Kriva je i kontraselekcija u školstvu. Direktori su listom podobni, a na funkciji su da bi zapošljavali cveće naprednog srpskog sveta. A tekst iz napredne "Poitike" je tu da sve ovo zabašuri.
Persida
S druge strane, odredjeni fakulteti su organizovali predavanja online, profesori uredno po rasporedu drze od kuce casove kao da su u amfiteatrima, drze se online vezbe (za one predmete gde je to moguce).
Nije ovo sve do nastavnika niti do dece. Prosveta nam je odavno neorganizovana, kao i svugde selekcija je negativna. Postoji mnogo nacina i bilo je dovoljno vremena da se ovo mnogo bolje organizuje bez rizika i za decu i za nastavnike, a zasto nije? U krajnjoj liniji, moze se samo dozvoliti da deca snimaju cas i posalju svojim drugovima ili da sam nastavnik snimi cas dok predaje, pa bi i to bilo nesto.
zero kewl
Dusan
Krenite samo od korupcije po skolama oko nabavke uzina gde kajmak skidaju direktor sekretar i knjigovogja. Nekada su skolske kuhinje pravile uzinu , danas je svako visak u istoj. Ima vise spremacica nego nastavno osposobljenog kadra alo bre!!!!!!
Jednoumlje unistava nasu decu!!!! Vratite apsolutnu vlast nastavnicima i da vidite kako ce se proseci i ucenje popraviti.
/
pa zato i sluze te provere da ne citamo ovakve naslove
Milan
NORAD
Online učenje i ipak učenje, i time deca imaju neku kontrolu, a vi roditelji se malo više bavite decom, lepo je biti sa njima, ona srećna, zdrava, ne nose virus u kosici, i odeći, ne donose ga vama u kuću vi ne idete u bolnice na respiratore jer ste svi daleko stariji, e, to je prednost online.
Zato, ne gledajte samo usko, već gledajte na sutra, Godina se može ispraviti, ali život kada ugasite, nikada!
Starlifter
Ko
Marija
nista ne radimo
Niko vam u zivotu nece tolerisati nerad i ne znam zasto ih roditelji tome uce.
Provedu 3 ili 4 godine ne radeci nista i ne znajuci nista, a kad izadju sebi traze najboljeg frizera, masera, krojaca... E, nema toga vise, to bi trebalo da su oni, a ne tamo neki.
Zvekete
Neko
NS
Неко
Dragan
jatzans
Nastava na daljinu znači da nastavnik snima čas, šalje materijal, dobija povratne informacije, održava konferncijsku vezu, razgovara, odgovara na pitanja, obezbedi bilo kakvu interakciju sa učenicima.
Ne čude ovi i ovakvi rezultati, biće još gori.
???
Rezultati očigledni!
igor
Kao da je Sarcevic isao na online, covek nema pojma sa zivotom.
/
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H