Autor: 021.rs, Nova ekonomija

Info
29.12.2020.
08:21 > 10:16
Udruženje radnika na internetu najavilo je protest ispred Vlade sutra u 17 časova, jer je, kako su saopštili, počelo masovno slanje poziva od Poreske uprave.
  • Dragan

    23.12.2022 08:51
    Voleo bih da pocne naplata poreza kladionicama i ovima koji se klade svaki dan a to da bude retroaktivno unazad deset godina.
    Pa da vidis onda kad narod koji nema za cigarete a ima za kladjenje izadje na ulicu.
    Kada se sa vlasti skine Vucelic, Vucic i ostala banda a dodju pametni ekonomisti sa uspesima onda moze da se pravi novi zakon o freelance-erima.
  • Ma

    15.01.2021 13:50
    Da vam ja kažem
    Srbi su zaslužili da budu 10 puta bedniji nego što jesu, ne zna se koji su gori. Da li vučićevi, da li antivučićevi.
    Greota je što takav grozan narod postoji, i zapravo je čudo što još uvek postoji.
  • /

    31.12.2020 23:56
    /
    @MMG
    ti ljudi iz lp ne placaju porez.
    99% njih ni ne zna niti ih je briga kolika im je bruto plata
  • MMG

    31.12.2020 13:59
    " Ауторитет
    29.12.2020 • 10:47
    Само удри! Људи који раде по фирмама и предузећима за 300 евра плаћају порез, а ове да жалимо?! Не може, прво да се измире обавезе према држави."

    Ljudi rade za 300e zato sto je drzava tako dozvolila.
    Drzava gaji tu rob-privredu, tu se lepo sipa novac u duboke dzepove.
    Ti se debilko radujes sto drzava lomi ljude za 300e.

    Ti ljudi imaju staz (verovatno vecina) i ostalu zastitu.
    Frilenseri nemaju nikakvu zastitu, neki zaraduju mnogo, neki 300e a neki i manje.

    Ne treba nikog ti da zalis, samo nemoj da se cudis kada se stvari budu pomerale
    a tebi i tvojoj bajnoj drzavi ne bude islo na ruku.

    Bas da te vidim , ti sto se radujes kada neko udara slomljen narod,
    dodi sa ekipom pa mi naplati ili oduzmi sve. Evo. Spreman sam.

  • Saša

    31.12.2020 08:25
    Kada istoj toj Poreskoj upravi pošalješ zatev za otpis duga po osnovu zastarelosti, 8 (osam)! meseci ne dobiješ odgovor! Ni dinar ne treba dati ovim lopovima! Neće još dugo biti na vlasti, pa sad grabe šta i gde još mogu. Toliko kradu da će sami sebe srušiti. Mi ćemo im samo pripomoći!
  • Kohoutek II

    31.12.2020 00:00
    bednici
    Neće oni ništa ovako naplatiti
    jasno je njima da ima ut neka kinta ali ne ide to ovako
    alave gnjide
  • Јован

    30.12.2020 21:20
    Држава уместо да буде партнер нацији, као свом оснивачу и власнику, она је постала њен паразит, мислећи да има сва права и никакве обавезе а понаша се као да је она основала нацију. Па ако је толико брижна, где је била пет година, зашто није упозорила или покренула наплату пре пет година? Шта мисли држава, да су фриленсери толико зарадили и сачували неплаћени износ пореза? Па зарада је тек да се преживи!!!!!
  • Ljubica

    30.12.2020 20:49
    Porez
    Ako nista ne zaradia ima troskove.. onda drzava zaradjuje jer placaju ljudi Internewt, placaju odrzavanje opreme, niz trokosva..
    mozda je bolje napisati oglas Usluge, popravke po stanovima, krecenje .. itd.. prodaja na buvljim pijacam.. itd..

    Bar da su najavili od ... tog i tog dana.. a ovako nema smisla...
  • Jovan

    30.12.2020 13:30
    Shvatate li
    Shvatate li da bi normalna drzava upozorila svakog gradjanina na obaveze i edukovala ga o njima, pa onda oporezivala, a ne obrnuto.
  • g pen

    30.12.2020 10:05
    Porez mora i / su vam sve objasnili av dotle patriJoti i sendvicari umuknite jer nemate pravo da se javite, ali bukvalno nemate pravo da se javite i kritikujete zato sto ti ljudi nisu grebatori i uvlakaci kao vi. Ljudi ih angazuju zbog svoje sposobnosti, talenta i pameti. Za razliku od vas, sram vas bilo.
  • samo kazem

    30.12.2020 06:01
    Crna buducnost
    Dok je ovih kojima je najmilije sto je i komsijina krava dosla na red za klanje, nikad, ali bas nikad nece biti bolje u Srbiji. Zlobnici sa drzavne sise, zvakaci sendvica o trosku partije, diplomci Sega-Mega-Singi-Lingi-Fabusa, vlasnici prepisanih doktorata, profesionalni obozavaoci Velikog Vodje (bilo kojeg, od Tita, preko Slobe, Kostunice, Tadica, do Vucica), konzumenti rijalitija i tabloidnog taloga... Sta ste vi ucinili za bilo koga, kakvo ste dobro ucinili za zajednicu, ikad?
    Zaista mi je zao sto sam 1999 ratovao protiv NATO. Toliko dobrih ljudi je poginulo da se danas bagra siri i namece svoja mafijaska pravila...
  • Marina

    29.12.2020 23:31
    Ozakonjena placka
    Ovo sto se radi frilenserima je ozakonjena pljacka kriminalne bande koja nam vodi drzavu. Apsolutna podrska nasim mladim i obrazovanim ljudima!
  • U

    29.12.2020 22:09
    U
    Ma nemojte se nervirati udarice ih neki zemljotres jer su prevrsili dara meru u svemu.
  • dz0

    29.12.2020 18:44
    ...i još nešto....
    ...da se razumemo, budžet se najlakše puni kada se iskoreni korupcija, rupe na čamcu su prevelike dragi moji Srbijanci
  • NS 2

    29.12.2020 17:36
    @NS
    Ti sigurno nisi zaposlen čim toliko visiš ovde. Sa obzirom koliki manjak razumevanja i empatije imaš a koliki višak vremena i zlobe evidentno sastavljaš kraj sa krajem na mišiće. Još ti mama sponzoriše sendvič ;)
  • Knjigovođa

    29.12.2020 17:12
    Savet
    Otvarajte paušalne radnje u nerazvijenim opštinama(Blace, Opovo). Prvo se tamo "preselite' kod nekih dobrih ljudi, otvorite firmu, i elektronski potpis... A radite od kuće. Za delatnost radnje konsultovati moje kolege .
  • Voja

    29.12.2020 16:41
    Neka ide po redu
    Ako se radi o oporezivanju radi punjenja kase treba da krenu od SPC, koji iz kase uzimaju.Estradni umetnici se prave ludi i dan danas, a zarađuju ogromne pare.Verovatno su procenili da ovaj segment može najmanji problem da im pravi, pošto nije u vezi sa državnim aparatom.
  • Rema

    29.12.2020 16:39
    Auuuu bice para za Republiku Srpsku, za SPC za njihove dzipove, za Notr Damove, za Albaniju, za NaciJonalne StadiJone, za patriJote, za SNS dzipove od 150 000 eura....
  • Natasa

    29.12.2020 16:11
    Strasno
    Ovo je toliko strasno!!! Sta ce sad svi ovi ljudi???
  • Porez mora

    29.12.2020 16:10
    ali ne i harac
    Mi zelimo da placamo porez, ali normalan.
    I zelimo prava kao i svi.
    Mi nemamo:
    Pravo na trudnicko
    Pravo godislji odmor
    Pravo na kredit
    Pravo na bolovanje
    Nemamo bilo kao pravo osim da platimo 50% od ukupne ne zarade nego priliva. Traze da platimo zdrastveno retroaktivno a nismo ga koristili.
  • Kiza

    29.12.2020 16:02
    Pazi sad
    Da je ova vlast, iole pametna, umesto što na čelu finansija ima Ministra falsifikatora, znala bi da izračuna da, da su u oktobru uveli 10% sveukupan porez i doprinose za frilensere, i otpisali SVE dugove, više bi para do sada uzeli, nego što misle da će uzeti u prinudnoj naplati, cedeći suvu drenovinu. A pritom su bez problema mogli otpisati dugove malim preduzetnicima koje su zatvorili, a traže im pare za poreze i doprinose kao da se sve redovno. Dakle, jedno bi nadoknadilo drugo, kasa bi se redovno punila, i ljudi ne bi morali da piju lekove za smirenje. Ovako, samo su pokazali da su bahati, i da moraju da padnu. Ko se mača lati...
  • Milos Milinkovic

    29.12.2020 15:46
    Fer resenje
    Razmisljam u ovoj situaciji kao covek koji je godinama preduzetnik. Sigurno ne bih od nekoga uzeo 5000 dinara od jednom i da mi vise nikada ne dodje, nego bi pokusao da mu uzmem 25000 u naredne 3-4 godine. Tako treba da se resi ova situacija po meni, otpis dugova ovim ljudima i pravljenje zakona za njih. Pre svega bi drzava imala veci prihod, ovo je jednokratno i nista nam nece znaciti posebno. Ovo je prava situacija da pobedi dogovor i zdrava pamet pre svega sa svih strana.
  • Miodrag

    29.12.2020 15:42
    strahota
    Ja sam sudija u penziji i mogu da vam kazem da je ovakva strahota nezabelezena! Ovo je kontra Ustavu i savetujem svima da se udruze i tuze drzavu za ovo! Nas Ustav koji je iznad SVIH ZAKONA ikada napisanih lepo NALAZE da porezi ne mogu biti veci od ekonomske moci obveznika, u prevodu ne mozete nekog da kamatirate sa 80 posto! Ovo ne postoji ni u Severnoj Koreji! Bas bih da vidim koji bi kolega smeo da ovo presudi u korist PU! Sramota u sta nam se i pravni sistem i poreski pretvorio!
  • Merkur Retrogradni

    29.12.2020 15:31
    Ne uništavajte moju porodicu!
    Podrška frilenserima! Od svog posla izdržavam svoju porodicu i želim da platim porez, ali ne pola, i više od toga sa kamatama, pet godina unazad. To bi me uništilo finansijski i emotivno. Odrekla sam se svega da moja deca ne bi bila gladna, radim od jutra do sutra, sa dvoje male dece od kojih je jedno u autističnom spektru. Znate li koliko košta jedan tretman kod logopeda, defektologa?

    Ja nisam kategorija ostalo, ja sam samostalni radnik, kome ne teče staž, i koji ne uživa apsolutno nikakva radnička prava. Naplata unazad bi uništila moju porodicu i mene…Kad samo pomislim koliko je tu bilo odricanja, truda i rada tokom prethodnih godina, i sada je sve to ni za šta. Godinama nisam izašla iz kuće, niti sam se naspavala, jer sam verovala da radim najbolje što mogu za svoju porodicu, da ne budemo gladni i da ne budemo zauvek podstanari.

    Definišite naš status, dajte nam da radimo poslove koje radimo dobro i da doprinosimo zajednici. Stop naplati unazad, ne uništavajte frilensere i njihove porodice Ne terajte me da se selim, jer ne mogu da vam platim
  • Poreski savetnik2

    29.12.2020 15:07
    @poreski savetnik
    Vaš predlog nije konstruktivan. Ne može se nešto nakaradno prihvatiti samo zato što neko nije blagovremeno izmenio zakon. A to je bio njihov posao. Šta je opravdanje za prethodnih 5 godina? Bio drugi ministar?
    Da podsetim, davne 2003 je tadašnja vlast svim državnim preduzećima uplatila doprinos PIO i povezala staž za 10 godina, takođe opisivala dugovanja uz plaćanje polovine duga.
    Ova sad "država" zbog svog nedorečeno zakona i svoje greške, pokušava nasilno grupu pametnih ljudi opljačkati i oterati.
    Kao PS uporedite oporezivanje pevaljki i frilensera, pa onda zakljičite. Pevaljkama ipak više prihoda legne na ruke, a povlašćene su.
    I freelans se može tretirati kao autori sa 50% norm.tr.
  • Minja

    29.12.2020 14:41
    Nema nade treba otići
    Pored tolikih komentara kojima se kritikuje rad Ministarstva i PU, po glasanju se zaključuje da ovu teritoriju treba napustiti. Koliko samo ispraznih mozgova, sa kojima se ipak ne može živeti.
    U pravu je Seka i Bjela
    Srećno svima koji se odvažne.
  • Dragica

    29.12.2020 14:22
    VELIKA NEPRAVDA!!!
    Kada mi je cerka zavrsila fakultet i htela da se zaposli niko od skola za koje je konkurisala nije hteo da placa punu platu i doprinose i to jako poznate skole jezika u Srbiji! Pocela je da predaje na internetu jer nije mogla da dobije normalan posao. Kad je pocela da radi, raspitivali smo se i kod poreske, kod advokatice i knjigovodje, niko nije imao kako oni kazu ;;sifru'' za to cim se ona bavi. Ja deco dolazim sa vama na protest sutra kao i moj muz zajedno sa cerkom jer je ovakva nepravda nezabelezena! Normalni sistem da vam uvedu i normalne poreze kao sto je to slucaj sa svim komsijskim drzavama pa onda da vam nesto traze! Preko 40 godina sam ja njima placala sve uredno pa mi otese i ono malo penzije sto sam imala! Necu da mi teraju decu u inostranstvo! Zasto da im se ne omoguci normalan zivot i rad u zemlji u kojoj su se rodili??!
  • Vladimir

    29.12.2020 14:17
    PODRSKA FILENSERIMA
    Ova drzava je jeziva, umesto da urede tu oblast, donesu normalne zakone, i sve u vedu u legalne tokove, i cak daju neke podsticaje, oni djonom na jednu od najprosperitetnijih privrednih grana. Potpuna podrska frilenserima!!!
  • alisa

    29.12.2020 14:14
    Ja kao preduzetnik paušalac se već sad tresem u iščekivanju primene testa samostalnosti kad prodje godinu dana od njegovog donošenja. Mislim da smo sledeći i po ovoj količini bezumlja koje Poreska ispoljava i nepriznavanja očiglednih činjenica u korist poreznika, plašim se da ćemo svi platiti 46% od prihoda. Lepo su iz vlade najavljivali da paušalci mogu biti samo keramičari i zanatlije, ne neko sa redovnim klijentima.
  • Sanja

    29.12.2020 14:13
    Ovo će ugroziti egzistenciju stotina hiljada ljudi. Ko će tada kupovati u radnjama? Jeste li svesni kakvi socijalni nemiri su mogući? Zar ne vidite da je ovo oporezivanje unazad jedan kamen oko vrata celoj zemlji?
  • Paor

    29.12.2020 13:59
    Da li je moguce
    Nesto mislim, da li je moguce!? Kazu ljudi ja placam porez kao budala, ljudi sa vlasti sa tim novcem rade sta hoce ali meni je bitno da ja ne budem jedina budala, daj da i komsiji crkne krava. Umesto daj da ispraznimo budzet pa da se sklone .... pali svetlo ja vec treci put ....
  • /

    29.12.2020 13:42
    /
    @ns
    tebe treba da je sramota.
    mora se biti frilenser. nisu svi pridosli botovi koji dobiju radna mesta.
  • dz0

    29.12.2020 13:31
    ološ
    Nije nikada pojeftinilo gorivo, smanjen PDV u pandemiji ali jesu povećani nameti, pretplate, podignute akcize, uterivanje poreza jedinoj ekipi koja nesto i radi, poskupele maske, lekovi, testovi... E sad, koga god da je stranka ili nije, ovo se jednostavno ne radi SADA svom narodu u muci i neprilici.
  • Trt

    29.12.2020 13:23
    @Ns

    Čekaj, ti porediš one koji besposleni sede kući sa ljudima koji su uprli i samo sebi ni iz čega stvorili pošten i relativno pristojno plaćen posao - bez subvencija, veza i lopovluka? Koji si ti ljigavac.
  • Halion

    29.12.2020 13:19
    @Mile
    Mile brate moj, informiši se malo, zdravstveno sada možeš da budeš osiguran i ako samo odeš u socijalno, kažeš da živiš sam i nemaš primanja. Bračni partner u javnom sektoru ti za to ne treba. Vučko lično to namestio. Onda lepo imaš svoje zdravstveno osiguranje, možeš da uzmeš to zdravstveno osiguranje i čekaš 6 meseci na magnetnu rezonancu kad dobiješ raka, pre toga umreš jer nemaš kinte da daš mito lekarima, al bar ti je savest čista što nisi nikome na grbači, bravo care evo svi treba da živimo po tvom primeru
  • Halion

    29.12.2020 13:13
    Najsmešnije od svega je što su ovi "stiglo na naplatu" komentari isti oni što se žale što moraju da plaćaju porez na imovinu - džaba vam, neće komšiji crći krava od vaše zavisti jer imaju i intelekt i kvalitet dvadeset puta veći od vašeg. Nesposobni ste za sopstveni život pa vam drago kad je nekome drugome isto teško. Ne znam kako vas nije sramota sopstvene egzistencije.
  • Ns

    29.12.2020 13:03
    @Tamara
    Ma nemoj. Sram vas bilo. Kao da ste morali da budete frilenser. Ima i drugih poslova. I sad treba da vas zalimo sto ste morali da radite kad vam je dete imalo 4 meseca? A sta je sa onim majkama dece koje nisu mogle nigde da rade, sa onima koje su dobile otkaz i ostale bez sredstava za zivot? Treba da vas zalimo sto niste hteli da placate porez i doprinose na vreme pa sad frka, sto ste se smejali onima koji su placali po sistemu " vidi ovih budala sto placaju", "dok je ovaca bice i sisanja"? Znali ste da morate da placate, ali ste racunali nece to drzava traziti od vas. E stiglo na naplatu.
  • NS

    29.12.2020 12:54
    @Ат Боле
    Nije drzava ni meni omogucila posao pa opet moram da placam poreze i doprinose. Ti izgovori tipa "necu da placam harac drzavi", " necu da se od mojih uplata poreza finansiraju pevacice", " necu da se nenamenski trosi budzet" ne piju vodu. Obaveza placanja poreza postoji nezavisno od bilo kog razloga koji ce da smisli onaj koji hoce da to izbegne
  • BoeserWolf

    29.12.2020 12:40
    Drzava je po obicaju debelo zakazala po pitanju frilensera, ali ne mogu da ne primetim paradoks, da je gospodin Pogacar takodje aktivista u "antifasitckim" i marksistickim organizacijama.
    Po ubedjenju marksista, po pitanju poreza libertarijanac.
  • Paor

    29.12.2020 12:35
    Ovo je nasa slika
    Drzava nam radi sta hoce, otima javno zemljiste i prodaje ga za ogromnu lovu, poklanja/pere novac u RS, koferi sevaju - tetke salju... a napaceni ovde vicu porez mora da se plati, mora da se vidi odakle Vulinu lova, mora da se vidi sta je sa autobuskom stanicom, mora da se vidi sta je sa Bugarskim stanovima, mora da se vidi da li neko iz drzavnog vrha proizvodi drogu - to mora da se vidi da bi bilo kakva uplata u drzavnu kasu imala smisla. Treba da se takodje vidi gde su pare koje su moja majka i otac uplacivali desetinama godina u PIO i u Zdravstveno - verovatno Miskovic i Karic o tome nesto znaju.... e to mora prvo.....
  • Alimpije

    29.12.2020 12:33
    Radnik preko interneta u firmi
    Iako svaki mesec platim 50k rsd na ime poreza i doprinosa ovom mafijaškom udruženju koje je prisvojilo ime R.Srbija, te imam svako pravo da budem besan na nekog ko troši bruto platu, podržavam ih. Podržavam jer je ovo veće od toga da li se ja osećam kao budala ili ne. Ovo je čisti pokušaj mafije da otme još para jer im fali. Oni su kao rak i svi treba da prestanu da finansiraju udruženje bilo na koji način. Kada 400k ljudi reši da postane neposlušno u svakom smislu, mafija će se sama izjesti i implodirati. A tada treba imati spiskove svih članova mafije, svih 700+k pa onda polako redom oporezivati istim modelom kao frilensere sada. Od 2012 do danas ste bili član mafije. Zbog toga ste prihodovali ovoliko iz JP XY. Dugujete narodu Srbije sve to što ste prihodovali, plus pripadajuće kamate. Da se ekvilibrijum uspostavi. Posle toga mogu da se ljutim na frilensere.
  • Poreski savetnik

    29.12.2020 12:23
    Ne znam da li udruzenje vuce frilensere za nos ili su stvarno naivni ali nazalost otpis poreza se nece desiti i insistiranje na tome, uz argumentaciju "sto niste ranije poslali resenja, sada ih ne priznajemo", ce samo zatvoriti vrata za bilo kakav dijalog koji moze dovesti do boljitka. Ono sto frilenseri treba da traze i sto realno mogu dobiti je: 1. Otpis kamate, 2. Priznavanje PIO staza, 3. Otpis duga po osnovu zdravstvenog osiguranja za one koji nisu bili zdravstveno osigurani u periodu potrazivanja (oni koji su bili osigurani kao nezaposleni ili preko drugih lica ovde ne mogu dobiti otpis) 4. Reprogram glavnice duga na period od 5-10 godina, 5. Pocetak pregovora oko postavljanja buduceg poreskog sistema koji ce frilensere tretirati drugacije u odnosnu na postojeci
  • socko

    29.12.2020 12:16
    @Biba
    "Jednokratno ce naplatiti porez na ovaj ili onaj nacin i ti ljudi ce ostati bez sredstava, prestati da rade, napustiti zemlju.... Time nista nije reseno. Da neko malo razmislja, trazio bi mogucnost da trajno deo stanovnika uposli, omoguci im da rade, pa da dugorocno naplacuje porez."

    Upravo tako, 100% u metu. Cilj ove vlasti nije da se rešava stanje u državi, cilj je samo nesmetano bogaćenje Bratije V, Bratije M i Bratije B. I još po nekog ko je u tom krugu.

    Najžalosnije je što su oni, predvođeni "ministrom doktorom" finansija počeli da veruju u svoju mentalnu kanalizaciju, a zaboravili su da to što su nameštali subvencije raznimm Continentalima i zbog kojih sad uništavaju kompletan IT (ne samo frilensere) će doći njima direktno na naplatu. Oni zaista misle da će otimanjem novca popuniti budžet iz kojeg će preliti AeroSmrdijama, Continentalima, Jurama, i drugima kojima da ju 80000eur po radnom mestu, za "skroman" procenat sebi. O tome se radi, nema tu priče o "porezu koji mora da se plati". Ovo nije porez, ovo je reket, i tako ga treba i zvati. A zna se ko reketira.
  • ana

    29.12.2020 12:16
    komentar
    prenosim komentar jednog citaoca sa jednog drugog sajta:

    Ne razumem zasto to rade. Zar nije bilo bolje sesti prouciti tu oblast napisati valjan zakon i poceti ga sprovoditi. Pa vecina frilensera zeli da plati porez. Zar nije uloga drzave da omoguci ljudima rad. Poreska uprava je izjavila da 99.7% frilensera nije placalo porez, 20 godina nisu sprovodili zakon a sada odjedno i psihicki i fizicki unistavaju ljude. Ni prema kriminalcima ne postupaju tako. Stvarno je zalosno ovo posmatrati.
  • Stole

    29.12.2020 11:59
    Registrovati politicku stranku
    Oformiti i registrovati politicku stranku umesto protesta pa kao registrovana stranka izaci na proteste.Nece smeti rec da kazu vise iko ikada.Od predsednika do kafe kuvarice u Vladi Srbije.Klin se klinom izbija ne lepim recima ne govorima.Kad bagra shvati da joj govorite jezikom koja samo ona razume necete vise rec cuti od bagre.
  • Zijami

    29.12.2020 11:59
    Platite pa se klatite! Bratiji treba lova, a vi imate!
  • /

    29.12.2020 11:54
    /
    drugo, kada radite nesto za napolje gde su te vece pare narucilac vam trazi potvrdu da ste poreski obveznik, sto opet ne mozete ako nemate firmu.

    opet nesto ne stima u svemu ovome
    cilj ove kampanje nije bas ono sta se navodi
  • Piško

    29.12.2020 11:50
    ...
    Ja sam za to i da se plate porezi i da ceo ugostiteljski sektor pukne.
  • /

    29.12.2020 11:48
    /
    svako ko je mesecno prohodovao ozbiljniji novac je otvorio firmu.
    to nisu mogli oni koji su uspevali mesecno da izvuku $300-$500

    tako da nesto ne stima u celoj ovoj kampanji
  • Todor

    29.12.2020 11:47
    Kome porez
    Kako trosite novce? Sve ugovore sakrivate od javnosti a trazite da se porez plati. Taj potez ne donosi nama gradjanima dobro vec iskljucivo vama. Ne placanjem poreza narod pruza otpor nenamenskom bahatom trosenju novca iz Budzeta
  • Ат Боле

    29.12.2020 11:41
    Зато што им држава није омогућила тај посао већ је управо онемогућила.
  • Retrogradni Element

    29.12.2020 11:36
    Sada ste na hit listi, gde bukvalno preko noći možete postati državni neprijatelji #1
    ako se sruče na vas u svojim tabloidima, televizijama i vanrednim saopštenjima za javnost.
    Bitno je da šuplji narod nekog mrzi, dal doktore je rade državno i privatno, dal nastavnike jer ništa ne rade a dobijaju platu, dal gastarbajtere koji se masovno slivaju u maticu dan pre lokdauna. Sada ste i vi na radaru kanalizacionih medija, bili ste krivi za pogrešne podatke o umrlima od kovida, to je bio samo mali početak. Zabijaju kolac razdora između IT firmi/agencija i frilensera, tek će da bude mržnje i gorčine po soc. mrežama. Nevolje u raju.
  • Tamara

    29.12.2020 11:25
    Sram vas bilo
    Znate šta, muka mi je od vas nekih gradjana koji nemate pojma naše probleme. Nije problem porez već što plaćamo Doprinose i zdravstvo a nemamo pravo da nam se upiše staž niti imamo zdravstveno. Ne, nemamo prava kao vi na bolovanje, godišnje odmore i porodiljsko čak u da platimo sve to. Sram vas bilo što nemate saosećanja. Ja sam morala da radim kada mi je dete imalo 4 meseca, zato nemojte da me poredite sa sobom molim vas.
  • Mile

    29.12.2020 11:22
    Osiguran preko žene
    Dosta free lansera radi za dobru deviznu platu u bruto iznosu a pred državom i zakonom su nezaposleni i imaju zdravstveno osiguranje preko supruga koje rade na primer u javnom sektoru! Da li je to u redu? Deca im idu u školu, od kog novca se prave i održavaju te škole? Putevi po kojima voze od čega se prave i održavaju? Najbolje je da nikada ništa ne plate i prave se grbavi!
  • Odbranimo NS Sodros

    29.12.2020 11:21
    @BulevarEvrope
    pre nego sto krenete sa sastavljanjem takve liste, @BulevarEvrope, pogledajte serijal "Politika kao biznis, drzava kao partijski plen".

    Kazem to da biste znali koga da stavite na pocetak te liste.
  • Chiki

    29.12.2020 11:21
    @Aspic

    Gde ti izgradise put i parking, koju ulicu osvetlise, koju skolu i dom zdravlja izgradise? Ja u NS vidim samo GaleNS zgrade a po Vojvodini bas nesto i nisu ulozili u puteve. Ako ne verujes kreni od Subotice ka NS autoputem npr.

    Sto se parkinga tice istina napravise na Bul Evrope, naustrb zelenila al ajd da ne cepidlacimo.
  • Luka

    29.12.2020 11:18
    Sta je ovo..
    Najezda botova. Evo pitanje za sve vas koji stalno mantrate da treba porez da se placa. Frilenseri hoce da placaju to nije sporno. Sporno je unazad iz 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 nam traze da platimo PIO fond za 25%, a ne ide nam staz. I sad da je po tom zakonu neko i placao od 2001, uredno 20 godina.. milione bi uplatio u PIO fond a imao bi NULA dana radnog staza. Ajde sad vi preduzetnici koji placate poreze svaki mesec i zaposleni, sta bi vi rekli da placate a ne ide vam staz? To je OK i normalno? Sta bi rekli da vam neko hoce naplatiti kamatu iz 2015, tako da ste duzni 100% od iznosa. Npr. zaradili ste cele godine 5000eur.. i vi ste duzni drzavi isto 5000eur. A to se ne bi desilo da su na kraju godine poreski inspektori slali opomene ili obavestenja? Zasto su cekali 5 god da vrse kontrole? Bacaju nas u duznicko robstvo, namerno.
  • Retrogradni Element

    29.12.2020 11:16
    Džaba sad racionališete o pravdi, krivdi, zašto ja moram kad onaj nije, dobrim i lošim zakonima, potrošenim parama, socijalnoj pravdi, šta ja imam od poreza realno, ne isplati mi
    se da plaćam jer onda imam manje a ako ne plaćam imam više...
    Dok je drugima ova kvazi-država otimala i uništavala živote, ćutali ste i gledali samo svoj interes, jbg kapitalizam brate. E sad došlo i po vas. Nije ovo od juče niti od pre pet godina. Samo se ovo odjednom vas tiče, ali sada je kasno.
    Prodaj stan u kraljevim parkovima, električni trotinet i dustera, plati harač dušmanima, pa se ondaj pitaj Kako sam se našao u ovome?
  • Biba

    29.12.2020 11:15
    .
    Drzava ili vlast sa vizijom bi razmisljala kako da stvori klimu da omoguci ljudimo da se samouposle, da samostalno zaradjuju, da iskoluje jos 10.000 ljudi da se bave IT, marketingom, dizajnom, analitikom...pa onda da krene da ubira porez.
    U svakom poslu moras prvo nesto uloziti i biti strpljiv da bi svoj rad posle naplatio, a vlast se ponasa kao vocar koji je posadio mlado drvo i prve godine hoce 200kg roda sa njega bez da ga ijednom zalije, okopa ili nadjubri.
    Jednokratno ce naplatiti porez na ovaj ili onaj nacin i ti ljudi ce ostati bez sredstava, prestati da rade, napustiti zemlju.... Time nista nije reseno. Da neko malo razmislja, trazio bi mogucnost da trajno deo stanovnika uposli, omoguci im da rade, pa da dugorocno naplacuje porez.
  • Kata Telep Sodros

    29.12.2020 11:15
    Porez da ali ne i otimacina!
    Sigurno bi velika vecina freelancer-a placala porez od prvog dana, da je to zaista bio porez a ne BESRAMNA OTIMACINA.

    A svi oni koji se nasladjuju ovom hajkom na freelencer-e ( koji PUNE budzet ove zemlje tako sto UNOSE pare u ovu zemlju, za razliku od politicara koji je iznose iz zemlje), dakle, oni koji se nasladjuju tudjoj nezasluzenoj muci - su uglavnom lenji nesposobnjakovici ili jos daleko gore - supljoglavi poklonici mafijaske bratije zvane SNS
  • Hm

    29.12.2020 11:14
    @Aspic
    Zaboravili ste na prideve: najmodernije puteve i skupe parkinge, savremeno opremljene škole (svaka ima wc), domove zdravlja i bolnice svemirske brodove... Vi svakako jeste u pravu, država se finansira iz poreza ali nekako iz ovog "gospodo draga" proističe da se obraćate maloumnicima a ne obrazovanim ljudima. I potpuno besmisleno im delegirate najveću krivicu za propast ovog ekonomskog diva
  • Free

    29.12.2020 11:11
    Prazna drzavma kasa
    Kakve su ovo gluposti, kakav se porez mora platit ovoj mafijaskoj drzavi, sta su oni omogucili ili uradili da se ostvari zarada freelancer a, prazna drzavna kasa, pa sa dazbine i porezi sa svih strana, ovi sto govore porez se mora platiti ili su sns botovi ili neki napaceni ljudi, koji misle da diktator "unapredjuje" ovu banana republiku
    Dakle ajmo nesto komstruktivno, porez preko bugarske je manji istrazite za one koji zaradjuju 500,600e da vise ljudi idu pod jrdnu pausalnu firmu i tako placaju 5x manje para, za porez pohrdinacno, istraziti podizanje para u okolnim zemljama. Dole diktatura i ova banana republika, sns mafiji ce doci kraj
  • Mrk

    29.12.2020 11:08
    Žalosno je koliko ovde ljudi misli da frilenseri NEĆE da plate porez. Hoćemo, ali ne za 5 god unazad bez da nam se prizna socijalno i zdravstveno. Znam da je moda da u Sbiji komšiji crkne krava, al malo informisanja pre naslade za tudju nesreću ne bi bilo na odmet.
  • Minja

    29.12.2020 11:07
    Odgovornost mora postojati
    Prvo bi trebalo sve rukovodioce u PU, koji su radili, tj. bili zaposleni, a nisu blagovremeno ispostavljali rešenja, pozvati na odgovornost i kazniti. Ne može se godinama kriti iza nesuvislog zakona ofrlje urađenog. Naročito sada kad zakone menjaju i pre podne i popodne istog dana.
    Ako su mogli da otpisuju poreze propalim firmama, čak im plate i doprinose, ili reprogramiraju sa otpisom kamate, kao Pinku, mogu i sad to da učine.
    A da su imali malo više sluha, mogli su davno i pravičnije da urede ovu oblast. Evo primera sadašnjeg zacementiranog "zakona":
    Porez za starlete i pevaljke, koji veći deo dobiju na ruke(u ruke), je ovakav:
    Umanjenje za normirane troškove 34%
    Frilenseri i drugi prihodi: umanjenje za normirane troškove 20%
    Da prevedemo na srbski, više dupe zarađuje nego glava!
  • Informacija

    29.12.2020 11:02
    @NS
    Mnogi ne mogu da plate pa.... Im država otiše dug: TV Pinku, Srbijagasu, Air Serbia....
  • Ali

    29.12.2020 11:00
    Porez mora da se plati i tu se sva prica završava. Ako mislite da ce iko od ljudi koji plaćaju porez imati sažaljenja za vase probleme varate se setite se samo kako ste se cerili ljudima u lice kad bi vas pitali pre godinu dana kako je moguće da neplaćas porez i vaših odgovora NEPADA MI NA PAMET DA PLATIM BILO KAKAV POREZ .Prodaj te kola i stanove koje ste kupili u međuvremenu pa platite porez .
  • Saša

    29.12.2020 10:48
    Za NS
    Baš lep komentar.
    I meni od početka nije jasno zašto se brkaju babe i žabe po ovom pitanju. Porez se po zakonu mora platiti, kakve veze ima ko je na vlasti, SNS ili DS ili neko sasvim treći? Koji će cilj i moto biti na protestu?

  • Ауторитет

    29.12.2020 10:47
    Само удри! Људи који раде по фирмама и предузећима за 300 евра плаћају порез, а ове да жалимо?! Не може, прво да се измире обавезе према држави.
  • bratko

    29.12.2020 10:43
    Ugledajte se na Sinisu Malog i otvorite firme po Bulgaria. Bratko ne dere, porez mnogo manji, nema retro,samo placas redovno i uzivas. Srbija je raj za lopove jer je puna budala. Bez budala nema ni lopova. Sta se cudite. U krvi nam je da krademo kao narod i gledamo da sve prepravimo zbudzimo ofrlje itd.
    Znam za slucaj da je poreska ladno odbila poznanika koji je igrom slucaja bas u it i nisu mu dali, naglasak na NISU MU DALI da placa porez. Razlog bio nema sifre!? Ta ista poreska koja sada misli da tuzi tog istog coveka a koji je na vreme otisao van smrdije.
  • Sa90

    29.12.2020 10:42
    Lupate gluposti
    Jbt, kako su neki ljudi naporni sa tim "Porez se mora platiti"...

    Jednom se barem edukujte oko cele situacije i videcete da porez nije glavni problem nego doprinosi koji su neostvarivi za prethodnih 5 godina (za period od 2015-2019). Zasto da iko placa nesto na sta ne moze da ostvari pravo... Porez je ok (mada previsok), ali ovo ostalo je budalastina.
    I slazem se da ima krivice i frilensera, ali ovakvo opravdavanje PU koja nije radila svoj posao moze samo ovde da se vidi.
    Za mene je resenje porez da se plati (bez kamata), eventualno na rate, a doprinose mogu da traze samo za 2020. godinu. Ostalo je najobicnije reketiranje.

    Inace, bas me zanima da li je svako od ovih moralnih gromada medju komentatorima nekada unajmio nekoga ko radi na crno za neki posao (moleri, elektricari, vodoinstalateri, prevoznici i sl.) i zasto niste trazili racune za usluge. Ni oni ne placaju porez. Medjutim tu ste vi imali koristi jer ste jeftinije prosli i zbog toga su takve stvari ok...
  • Deutsche

    29.12.2020 10:41
    Ma nemojte se vi frilenseri brinuti, evo i ja kao gastarbajter koji sam 10 dana godisnje u Srbiji isto ne plaćam porez. Recite im opet da udare prvo na nas, jel tako? ;)
  • Bla truć

    29.12.2020 10:39
    Zapatili botove
    Epidemija botovanja u punom jeku... U trenutku dok ovo pišem, bukvalno svaki komentar koji nije afirmativan prema zahtevu da se porez ne plaća ima negativan broj glasova.

    Kad već pišem, osvrt na ponešto napisano:

    1.
    nije u pitanju novi zakon, zakon kao takav nije menjan godinama tako da se ne radi o retroaktivnoj primeni.

    2. ako se govori o nesprovođenju, onda je to još jedan argument ali protiv tih koji su zarađivali a nisu plaćali poreze - svaki porez koji se plaća se plaća kao obaveza pojedinca (fizičkog ili pravnog lica) bez nekog tutora koji stoji iznad i podseća te da platiš. postoje zakoni, njima su definisane obaveze i tvoje je da se toga držiš. kao što te pandur ne podseća da ti je istekla lična karta ili registracija, tako te niko neće podsećati ni za ovo. država te cima kada porez ne platiš ali to znači da taj koji nije platio nije sproveo svoju obavezu a ne obrnuto.

    3. teorija kako neko ko živi ovde, zarađuje na bilo koji način a ne daje ništa zato što "nema ništa od toga" je neverovatno debilna, toliko debilna da prosto ne mogu da verujem da je posledica neznanja ili nedostatka svesti već čistog bezobrazluka.

    4. problem kako se novac od poreza u Srbiji troši (a to jeste sporno, već decenijama) se ne rešava neplaćanjem poreza već promenama vlasti. I za ovo mi je teško da verujem da neko ne shvata ili nema svest o tome već da je jednostavno lenj u glavi.
  • NS

    29.12.2020 10:39
    @Hgf
    Ne kaze se Markovog zrna, vec makovog zrna (zrna maka)
  • Pera

    29.12.2020 10:38
    Frilenseri su se godinama rugali kolegama koji su otvorili preduzetnicke radje i preduzeca. Mora se uvesti red da ne moze bolje da prodje onaj koji krade porez a to su frilenseri godinama radili. Sada su dosli na red za kontrolu jer je obim utaje bio veliki. Niko nema nista protiv frilensera, radite, zaradite, platite porez i ono sto ostane je vase. Verujem da ce najvecim utajivacima stici resenje o utvrdjenju poreza i kamata.
  • BulevarEvrope

    29.12.2020 10:37
    A ne ne, molim lepo, porez mora da se plati.
    Dobro bi bilo da se napravi neka blacklista u .txt formatu sa svim tim firnclerima koji ne placaju porez.Treba narod da zna ko im podriva drzavu.
    Posto je broj ovih delikvenata zaista velik smatram da bi u proces trebalo pored policije ukljuciti i vojnu policiju (koja ionako nista ne radi).
    Gradjani regujte i prijavljujte.
  • Bombon

    29.12.2020 10:33
    A isto tako primećujem da smo, kao i za svaku oblast do sad, postali stručnjaci i za poreze preko noći. Sve sami poreski inspektori, zdušno branite poreska načela države i ustav. Bravo! Ali zato ćutite kad bogomdani svevišnji svakodnevno prekrši vaša prava u svim mogućim oblastima života. Ali porez mora da se plati! Tako je. Isto tako mora da se brani pravo na objektivno informisanje..slobodu mišljenja, fer i poštene izbore.. ali ko će sad još o tome brinuti.
  • Bogdan Stošić

    29.12.2020 10:33
    ili svi na ulice ili ropstvo
    I neko se pita odakle para državi od 9 miliona eura bez ikakvog referenduma gradjana samo za jedan spomenik u centru glavnog grada koji tržišno košta 10% od toga.Pročitam naslov ovog clanka i sve mi je jasno.

    -----

    "U zemlji rodjenih slepaca-jednooki je doživotni kralj"

    -Erasimo Roterdamski holandski književnik 1466-1536 god.



  • Novosadjanka

    29.12.2020 10:31
    Nepravda
    Slazem se da treba da plate neki porez, ali napravite nesto normalno i srazmerno. Dajete pomoc estradnim zvezdama koje dinar ne uplacuju, pa pogledajte kod njih disproporciju izmedju prijavljenih prihoda i imovine. Radnici u gradjevinskoj industriji rade na crno, ginu, okrecete glavu od milionske naplate poreza u ovoj grani jer ne smete ili ste u dilu sa kriminalcima. Bajatovic daje po 100.000, 13tu platu, preduzece koje ima gubitak iznad visine kapitala, ima li DRI, budzetska inspekcija oci i usi? Za to vreme dr koriste oprane cevcice za kiseonik. Mrak.
  • Bombon

    29.12.2020 10:28
    Sve stoji, porez se mora platiti tu nema priče. Kad ga plate Željko Mitrović, Ceca, Siniša Mali, baka prase, i sva državna preduzeća koja radnicima duguju milijarde za poreze, socijalno i penzijsko. Kad se to desi, onda treba naplatiti i porez od internet radnika. Napraviti im neki fer reprogram koji ih neće oterati u lični bankrot momentalno. Ali dok ekipa gore navedena ne plati šta duguje državi, ovi ljudi ne treba da daju dinara istoj.
  • Miloš

    29.12.2020 10:19
    Alergičan sam kad ja kao preduzetnik moram da plaćam poreze i doprinose svakog meseca, a vidim da postoje ljudi koji uopšte ne plaćaju ni pdv ni porez. ALI ne može se naplaćivati porez retroaktivno 5 godina unazad, pobogu ljudi! Ukoliko vlada ima nameru da krene sa oporezivanjem frilensera, to bi trebalo da se uradi OD momenta te odluke, NIKAKO retroaktivno!!! I šta ih sprečava da produže taj retroaktivni period??? Ko može da garantuje da im sutra neće pasti na pamet da uvedu retroaktivno oporezivanje 30 godina unazad... Pa ti dokaži šta si platio a šta ne 30 godina unazad... Apsurdno je i dve godine unazad! Zar ne postoji neki zakonski način da se ovo obesmisli?
  • Nema rasprave

    29.12.2020 10:18
    Oko placanja poreza nema sta da se raspravlja.Svi ga placamo
  • Mile

    29.12.2020 10:18
    Zakon
    A mi što smo otvorili agencije smo ludi?

    Zakon se ne primenjuje retroaktivno nego ga vi niste poštovali!

    Ja sam svaki mesec 250 eur poreza na agenciju plaćao...

    Platite i vi sada gospodo... Isto sam počeo kao freelancer...
  • NS

    29.12.2020 10:15
    @Strazbur
    Da se zakon ne može primenjivati retroaktivno nije tačno. Član 197. stav 2 Ustava Republike Srbije kaze: Izuzetno, samo pojedine odredbe zakona mogu imati povratno dejstvo, ako to nalaže opšti interes utvrđen pri donošenju zakona.

    Ovde uopšte nije reč o retroaktivnoj primeni zakona. Obaveza podnošenja poreske prijave postojala je oduvek prema Zakonu o poreskom postupku i poreskoj administraciji. Pošto nepodnošenje poreske prijave predstavlja prekršaj koji zastareva za 5 godina, zato poreska i traži plaćanje 5 godina unazad. Platiti se mora. A da li će se platiti za 5 godina unazad ili manje zavisi od mnogo faktora, a ponajviše od snalažljivosti poreskog obveznika
  • marko

    29.12.2020 10:09
    cilj je konfiskovati ljudima imovinu na ime poreza
    reketaši, razbojnici i kriminalci su u vlasti, toliko o tome "da su svi isti"
  • Hgf

    29.12.2020 10:08
    Svi ti frilenseri su te ućutkivali kad se pominje porez koji mora da se plati. Da sam slikala te komentare samo, a sad su manji od Markovog zrna. Skupo će vas koštati to što niste na vreme hteli da plaćate porez već ste ućutkivali svakog ko je hteo da otvori firmu. Neću vas podržavati. To što su nam političari jadni,vi honorarci idete u isti koš s njima. Svako ko izbegava plaćanje poreza pod izgovorom kako drugi krade je jadan. To što neko ubija ne znači da morate i vi.
  • Milenko IT

    29.12.2020 09:55
    Porez je obaveza
    Porez se mora platiti.
    To stao je PU duzna da radi svake godine je jedna stvar. Prosto se sad doslo pod lupu.

    Isto tako je freelancer duzan da svake godine misli na to koliko poreza bi trebalo da plati, zar ne.
    Neznanje (u ovom slucaju ignorisanje) svakako nije opravdanje.

    Vase je da se izborite za to da tokom tog perioda koji se zahteva placanje poreza takodje bude uvazeno penziono i zdravstveno. Ostalo izbeci ne mozete.
  • НС

    29.12.2020 09:49
    Нисте само ви угрожени. Многи не могу да плате па их пореска није ослободила. Дугови држави се морају платити јер кад тад стигну на наплату. Док сте годинама радили и неплаћали порезе и доприносе било вам је добро и смејали сте се онима који су све то уредно плаћали. Е сад дошао ред на вас да платите све што дугујете. Сами сте криви што вам се нагомилало. Да сте плаћали редовно не бисте имали дуг
  • Petar

    29.12.2020 09:34
    zagustilo je
    Ekonomski tigar treba malo para..
  • Danilo

    29.12.2020 09:26
    Ma uzmite im unazad ne 5 nego 8 godina i dajte sve estradnim radnicima, stranim investitorima, vlasnicima vetrenjaca...

    Zamislite psihicko stanje coveka usred frke oko Kovida, smanjenja posla na internetu zbog Kovida i kada ti kao slag na tortu poreska isporuci racun na 10000-20000Eu koje ti nemas jer nisi placao porez posto niko 20 godina nije primenjivao zakon. Naravno taj covek nema taj novac jer je potrosio na decu, zivot, namirnice, kiriju... strasno
  • Комша

    29.12.2020 09:25
    Људима који нису могли да нађу запослење, који су радили за 300-400е да преживе, а таквих је много више од ИТ стручњака, држава сад хоће да на брзину наплати по неколико хиљада евра. Нема горе државе од ове где већа права има странац од грађанина Србије. Дају се силне субвенције за стане инвеститоре који долазе овде да нас поробе, а људима који су се сами снашли да преживе сад хоће да отму све и избаце их на улицу. Е па неће моћи багро! Ни пасаран!
  • Aaa

    29.12.2020 09:20
    Zakon je isti za sve, zar ne...
  • Strazbur

    29.12.2020 09:18
    bez razmisljanja
    Nijedan zakon ne moze da se primenjuje retroaktivno. To je direktno krsenje Ustava Republike Srbije. Nema dalje. Ne treba ni komentarisati ni protestvovati, nego lepo presaviti tabak, pa od majmuna koji zakone ne poznaju sve naplatiti i to sa kamatama. Pa neka se "najbolji student pravnog fakulteta" cese i gde ga ne svrbi
  • Sudije i advokati

    29.12.2020 09:08
    Trebale bi i sudije da protestuju zbog ovoga i advokati i sudije jer dobro znaju da država sme slati rešenja samo redovno na godišnjem nivou ako se unapred zna da se nešto naplaćuje oduvek, a ovo će im zatrpati sudove, osim što su sudije u državi sa nepoštenim ponašanjem poreznika.
  • Milan

    29.12.2020 09:03
    Mislim da se ovo udruzenje potpuno pogresno postavlja i da ce to prouzrokovati nesagledivu stetu frilens zajednici. Zasto poreska resenja nisu poslata ranije? Pa nije to valjda vas najaci argument u odbrani prava na zivot i rad? Zaista zalosno.
  • Mile

    29.12.2020 08:56
    Bagra
    Ovi sto su se obogatili na izgradnji stanova i preprodaji, nisu obuhvaceni poreskim zahvatanjem. Od nji bezite kao djavo o krsta, zajasili ste mlade, vredne i obrazovane ljude. Bitange ne dirate jer su one iz vaseg tabora i vrlo su kooperativne sa politicarima.
  • Aspic

    29.12.2020 08:56
    Gospodo draga, takodje bih jako voleo da ne placam porez, lova je to. Ali od toga mi izgradise put i parking, osvetlise ulicu, izgradise skolu, dom zdravlja, itd. A to sve koristim svaki dan.
  • Bole

    29.12.2020 08:53
    Kme kme, aj dosadni ste sa protestima. Porez mora da se plati i ne vidim sto biste vi bili postedjeni.
  • Darko

    29.12.2020 08:53
    Vise od 13 godina radim kao frilenser, ne zato sto sam to zeleo nego zato sto su politicari unistili masinsku industriju i ostao sam bez posla. Kada sam pocinjao, interesovao sam se za poreze i doznao sam da po njemu treba da placam doprinose na koje nemam posle prava i treba da platim 20% poreza a da mi drzava za to ama bas nista ne daje (godisnji, bolovanje), a moj status ama bas nigde nije definisan. Da ne pricam o tome da u Srbiji je praksa da su oni koji ne placaju nagradjeni a oni koji nesto placaju budale. Zakon po kome porezuju frilensereje toliko los da ga ni poreznici nisu primenjivali 20 godina.

    Zar je tako bilo tesko malo prouciti ovu oblast, sesti, napisati valjan zakon, malo marketinske kampanje o njemu i vecina bi placali. Ali ne, treba od svega napraviti problem, treba neki birokrata ljudima da demonstrira svoju moc, treba namamiti opoziciju da podrzi frilensere a onda i to iskoristiti da se pokaze da opozicija podrzava one koji ne placaju poreze. Hvalimo se da smo tigrovi u IT sektoru a Bosna i Makedonija su vec davno resile ovaj problem.

    Razocaravajuce je da danas drzava daje pomoc estradnim radnicima koji ne placaju porez a dere kozu s ledja frilenserima koji su milion puta izjavili da hoce da plate porez. Ko ima novca da plati 5 godina unazad porez, doprinose (na koje nije imao prava) i kamate na sve to. Sta je cilj da unistite ljude, da pocnu da se ubijaju iz ocaja, da beze iz drzave, ne razumem.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna