Vojska? Koja vojska? Ako se vratimo u istoriju vidimo da su pali samo slavljeni seljaci, radnici i mladi pitomci zavedeni frazama o rodoljublju i otadžbini. Oni koji nisu verovali u laži uvek su bežali a posle sebi pripisivali zasluge i delili ordenje. Bio sam vojnik godinu i po i od početka sam video svu bedu i glupost JNA. Pobedili su nas "Bečki konjušari" i domobrani uz svu nama raspoloživu silu. I kasnije u Vukovaru ratovali su rezervisti a zadrigli oficiri čekali čist teren u Bačkoj da bi lovili jelene po Baranji. Vojska nas je totalno razočarala i osramotila i svaka diskusija o njoj je bespredmetna pogotovo zbog nivoa tehnologije kojom raspolažemo. I od koga da nas brani, pa Nato je oko nas. A za vlast da se ratuje? Nema šanse.
Pomisao da će se služenjem vojnog roka već formirani nesposobnjakovići i lezilebovići naučiti kakvom redu i radnim navikama je blago rečeno neutemeljena u realnosti. Služio sam, video i potvrdio - iz vojske su se vratili isti ljudi.
Protivnici redovnog služenja vojnog roka slaće svoje žene da ih zamene.Kad mogu umesto žena koristiti trudničko bolovanje mogu ih slati i u vojsku. Evo upravo jedna takva se proteže u krevetu kraj mene dok joj muž čuva decu.
Čak ni u Titinu vojsku nisu svi išli. Uvek je bilo privilegovanih, bar su im tate sređivale da ne idu daleko ili da dobiju prekomandu tamo gde su želeli. Efikasnost vojne sile JNA smo videli 90ih. Moji sinovi sigurno neće gubiti vreme na gluposti a ako ih ja ne vaspitam do 18te niko neće.
Ako je zaista istina što je ovde naveo čovek u komentaru a tiče se Vesića i neodazivanje 99te u rat...e pa onda stvarno "rođaci" nakon sprdačine sa služenjem vojnog roka onog klovna Vulina ovo je vrh i početak vaše propasti...da li stvarno mislite da ratni veterani ovo zaslužuju...
Obaveza služenja vojnog roka nije uslov za ulazak u EU. Što i nije bitno, jer ova zemlja ionako
a) nema kapacitete i sposobnost da uvede vojni rok
b) neće trajati dovoljno dugo da uđe u EU
Ne treba uvoditi obavezni vojni rok dok nam to EU ne postavi kao uslov da nas primi u svoje okrilje. Tada će momci (i devojke) ići u vojsku sve pevajući a komentatori kukati što kasnimo za Evropom. Sad da čujem kako ovo nije moguće.
Lalo u delu teksta koji si citirso nema ni jednd pravopisne greske!!!
Kod tebe "pismenog" Naprimer si napisao zajedno,recenicu pocinjes sa Jer?
Ti si lalo.nepismen ali bas
najneorganizovanija institucija sa kojom sam bio u dodiru, i najvece gubljenje vremena ikada
po ceo dan svi spavaju ili izbegavaju neke obaveze tzv. “krivina”, ili prenose s jednog mesta nesto na drugo mesta pa sutra vracaju i sl.
Autorka konstatuje da je vojni rok finansijski neodrziv, a mozda upravo u tom grmu lezi zec.
Neko mora da tu hipoteticku vojsku oblaci, hrani i snabdeva drugim potrepstinama, a moze da se pri tom ugradi, po srpskom obicaju. Moguce je i da vojska, u sklopu obuke, besplatno izvodi kojekakve radove za lokakne mocnike i sl.
Nekom cebovanje, nekom debela provizija, sve za srpstvo, a srpstvo nizasta nije!
Hajd da informišem iz ličnog iskustva. Bilo je obavezno oko 1990 pa sam odslužio. Ne bih da poredim sa zatvorom jer to nisam probao, ali je jedino sa čim bih mogao da uporedim. Uz razliku što u zatvoru nema terenskih vežbi tipa marširanja, jurišanja, možda ni kopanja rovova. Jesmo naučili da napunimo i rasklopimo pušku, što se može za sat vremena, ne treba godina dana.
Ono što se ne da naučiti za kratko vreme je "prvo izvrši pa se posle žali", dresura bespogovorne poslušnosti.
Može se pričati čitav dan, a već ovo je dovoljno da se vidi koliko je iluzorno pitanje da li je stanovništvo za. Ako je za, već može dobrovoljno. Ako je protiv, nema veze kad postane ponovo obavezno.
Interes ima samo ratnohuškačka vlast, što više topovskog mesa to bolje. Civilizovanom biću je nezamislivo da zapusti život na godinu dana da bi išao da ga dresiraju za rat. Ne bi ni mene tada "obučavali" da nisam bio glupi jedva punoletni klinac koji je radio sve što radi većina.
PS
Mnogi iz moje gerenacije su imali priliku da "naučeno" i primene u ratu. Može biti da su oficiri JNA bili dovoljno sposobni da prepoznaju da je bolje da ne zovu na ratište ovakve kao ja.
Nije sve ni crno ni belo. Istina je negde na sredini. Vojska treba da bude profesionalna, ali i pored toga potrebno je da stanovništvo ima neke osnovne pojmove o ratnim uslovima. To bi moglo da se organizuje kroz povremene kurseve. Mnogi pričaju o izgubljenom vremenu za vreme služenja vojnog roka. Vreme može da se gubi na mnogo raznih načina. Mladi su specijalisti u tome, ne samo u Srbiji.
Vesic osudjen na zatvorsku kaznu u trajanju od 2.godine zatvora zbog neodazivanja vojnom pozivu po presudi Vojnog suda br.241/99 od dana 26.04 1999.god.za vreme NATO bombardovanja zemlje.
Jer pre ljudi nisu sedeli po kaficima. Jer pre ljudi nisu pljackali i ubijali. Jer 90ih beograd je raj na zemlji. Jer danasnje generacije nisu vaspitane od strane ljudi koji su sluzili isti, i tako dalje i tako dalje...
Mnogo mazohizma i nezadovoljstva u ovoj drzavi, odnosno gradjanima. Svako svakom zeli podjednako zlo ili jos gore..
U jednu ruku ste u pravu, u drugu ruku: Izrael je patentirao botove i manipulaciju na drustvenim mrezama. Marketinski i ostali savetnici SNSa su izraelske firme, softver za botovanje koji koriste je takodje Izraelski.
Nisu sve autokrate komunisti kao ovi nasi
Za početak postaviti Vojnika na čelo Armije a ne Vojno ne orazovanog Vulina i Manekena Srefanovića.Da bi neko išao da služi vojni rok mora imati poverenja u svoje pred postavljene a ne Ministra Vulina koji je upravo veliki minus ideji o uvodjenju vojnog roka.
Ako je većina za obavezno služenje vojnog roka onda nema potrebe da se uvodi OBAVEZA nego prosto neka ta VEĆINA ide u vojsku - niko im ne brani.
Ako pak nije reč o većini nego o glasnoj manjini onda je opet red da nam oni svojim primerom pokažu i odu da je služe umesto prisile za sve.
Najverovatnija opcija je da je reč o kafanskim bukadžijama,nezrelim klincima i nedo*banim ženama koji su glasni samo na rečima, vojska bi po njima trebala da bude obavezna ali za neke druge, ne i za njih.
Zaključak: U Srbiji postoji veliki broj potencijalnih dobrovoljnih davaoca TUDJE krvi (narodna:lako je tudjim ku*cem gloginje mlatiti).
Eto, "nedo" nam ni sluzenje vojske u neuredjenoj drzavi iz koje mlade zele da odu. Zasto je brdo ljudi koji zele vojsku opet nepismeno? Kako to volis svoju zemlju kada ne poznajes pravopis?
Svako kome treba spoljna sila (kao sto je vojska) da mu uspostavlja red i disciplinu, je toliko ogranicen da ne bih dalje trosio reci. Sto se tice znanja po pitanju bezanja, organizovanosti, satora, kuvanja i sta god da ste jos spomenuli, za sve to se mogu organizovati online materijali i posebni recimo dvonedeljni kursevi, a ne da se citave generacije guraju pod oruzje jer je neko utripovao da vosjka od decaka pravi muskarca.
I da se razumemo, ovo pitanje vojske je tu samo da nam zamaze oci i skloni pogled od stvarnih problema, a to je kradja naroda i drzave od strane mafije na vlasti. Pa nek ses narod raspravlja da li treba ili ne treba ici u vojsku.
Sastavi potres u Novom Sadu i Beogradu?
Tada nije bitna Vojska vec organizacija mrtvacnice.
Videli smo kakva nam je vojska kad je pao helihopter i to bas u spasavanju. Padaju oni krsevi aviJoni prosle godine. Nismo ni ovo sto imamo vojske da je imamo. I to treba raspustiti samo stetu nanose i bacaju pare koje nemamo.
3 pilota su nam izginula 1999te u 3 MIG 29. Posle toga niko nije poleteo. Sa ovim krsevima smo jadni da jadniji nemozemo biti.
Bio sam u vojsci godinu dana. Jedino, ali jedino što je vredelo je fiskultura svaki dan. Stekao sam kondiciju. Sve ostalo je bilo totalno bezveze. Nisu u pravu ovi što kažu kako te vojska uči da preživiš u ratu. Od cele obuke sam ispucao cirka 30 metaka i bacio jednu praznu bombu. Taktička obuka, kretanje, zakloni, napad, ništa nismo radili. Više sam o tome naučio na pejntbolu (igram turnire) nego u vojsci.
Nakon završetka pešadijske obuke, služenje u JNA je za mene bilo gotovo uživanje i, kada se danas osvrnem, jedno vrlo zanimljivo i vrddno životno iskustvo, a bio sam stotinama kilometara daleko od NS i poslednja klasa koja je služila 13,5 meseci, netom pre uvođenja jednogodišnjeg vojnog roka. Doduše, i u mirnodopsko vreme. A kako bi sve to funkcionisalo u današnjoj situaciji i s današnjom omladinom, to već ne bih znao da vam kažem.
Gomila ljudi ovde kao da nije u stanju da isprati prosirenu misao.
Niko ne zagovara da vojska treba da se ukine, vec da se ne vrati prisilna vojska.
Naravno da treba da postoji profesionalna grupa ljudi koja ce da bude odgovor na bilo koje tesko stanje koje zadesi ovu zemlju. Zemljotres, poplave, pozari, rat... naravno da je vojska potrebna u tim trenucima. Vojnik treba da bude profesionalac i dobro placen.
Opsta prisilnost u vojsku nece stvoriti valjanu odbranu, vec ce samo dotuci to malo slobode koja postoji u ovoj zemlji.
A ako neko se oseca kao da bi mu godilo da bude obucen za ove stvari, moze takodje dobrovoljno da se prijavi i taj trening sebi realizuje.
A sve to na silu? Van pameti.
Dosta već jednom sa tom raspravom!
Meni je vojska sigurno bila dragoceno iskustvo, ali još sigurnije da to iskustvo ne vredi godinu dana života. Dragocena su iskustva i recimo otići isto vreme u inostranstvo, ili se jednostavno zaposliti!
Naročita je glupost da ćeš se u vojsci postati čovek, uozbiljiti se....
Kakav si kad uđeš u kasarnu, takav si kad izađeš!
A od ovih što najviše zagovaraju obavezni vojni rok, bar pola bi se sakrilo od mobilizacije!
Povećajte plate, poboljšajte uslove, depolitizujte vojsku i eto gomile profesionalaca i dobrovoljaca. Ima dovoljan broj mladih koji se pale na vojsku ali ne žele jer nije isplativo. Obavezna vojska je samo izgovor za loš odnos političara prema istoj.
Nekad su i starešine u vojsci znale svoj posao,za razliku od ovih danas koji moraju da slušaju i osluškuju šta će im neki bivši dezerter,a ministar vojni narediti. Sve je to jako tužno jel ništa nije ko pre,tako da mante se priče o obaveznoj vojsci.
Licno nisam za mladice neko tera u cizme ako oni to nece. Tim se nista ne dobija osim armije potencijalnih dezertera.
Ja sam svoje odsluzio pre 20 godina. Nije bilo lako, ali mi nije ni zao.
Mislim da za mlade jeste dobro da se malo odvoje od mamine suknje, da se malo discipinuju i nauce da postoju autoritet. Ali, to im treba objasniti i usaditi, a ne terati ih protiv njihove volje.
Jesi gledao kako se ratuje u Jermeniji? U SRJ 1999te? U Siriji?
Sa visina od preko 10km i sa udaljenosti do 4000km. I sta ce regrut da nauci u vojsci da se zastiti od toga? Da ga uce da bezi od rakete, da bude pokretna meta?
Ovo je 21. vek, vek tehnoloskog ratovanja sa udaljenosti i distance, a ne 14. vek prsa u prsa kao sto patriJote zamisljaju. I to sto pravimo od naoruzanja su kartonske kutije-mamci.
Za ozbiljnu vojsku moras imati ozbiljnu ekonomiju i ozbiljnu organizaciju drzave. Mi to nemamo i mozemo samo da sanjamo kako smo jaki.
Ја сам своје одлужио пре 18. година када се морало, а и војска је још била велика, организована и доста јака. После силних реформи не видим разлог да се неко тера да служи војни рок јер су све земље прешле на професионалну војску. Ипак сматрам да због наше историје би могла да се организује нека обука по школама или касарнама два, три викенда да се научи користити оружје, прва помоћ, како реаговати у кризним ситуацијама у цивилном сектору и сл. Историја нас је увек учила да такве ствари не смемо заборавити. А коме се служи војни рок има добровољни па нека иде. Није лако бити војник, али после војске се памте само лепи тренуци и другарство које је у војсци јединствено и непоновљиво.
Kad sam išao na preglede za vojsku kao klinac u grupi bilo i par cigančića, svi odreda nepismeni i sa onim zidarskim tetovažama, pravili su nered čitavo vreme. Kad su se vratili od psihologa, komentarisali su kako im je svima odreda rečeno da će dobiti dobiti vojnu policiju. Zato potpuno razumem da vojska nekom pomaže, možda čak koliko i popravni dom.
To koliko je vojska bila efikasna pokazalo se u Vukovaru gde su se medjusobno pobili pijani rezervisti. Imate gomilu vide kako covek puca iznad glave svoga saborca znaci jedan totalni raspad ili kao što su puštali tenkove bez pešadije itd
Zanimljiva analiza fenomena "žala za obaveznim vojnim rokom" ali ako je za utehu to nije karakteristično samo za Srbiju ili bivšu Jugoslaviju kako mnogi veruju. U mnogim zemljama gde je ukinut obavezni vojni rok prisutan je ovaj fenomen. Ne biste na primer verovali da u nekom kutku Velike Britanije mnogi obični ljudi imaju isto mišljenje kao u našoj zemlji po ovom pitanju. Pričao sam sa jednom devojkom u VB koja, kada je spomenula svog brata, navela je upravo nešto slično - svi u porodici imaju problem zbog njegovog nezrelog ponašanja, lenjosti, agresije... i uverena je da bi u slučaju obavezne vojske kod njega došlo do pozitivnih promena.
Tako je, od nesigurnih od kojih isto tako bilo sta produktivnije moze izgradi karakter, poput neke korisnije struke, profesionalnog sporta itd. Pretpostavljam da se "Covek" postaje tako sto se igrate hijerarhije i postovanja u nekom raspadnutom sistemu, a onda "Covek" dodje kuci i nema od cega da plati racune i da jede... Ili ga mozda vojska uci kako da krade po napustenim kucama i prezivi, posto ga vec uci da zivi na racun svih gradjana nezavisno od ucinka...
Sastavi potres u Novom Sadu i Beogradu.......koja bi to organizovana sila bila da se brzo disciplina red i pomoc uspostavi osim VOJSKE....gdje se zna red ko zapovjedni lanac..plus tehnika satori kuhanje hrane ..medecinska pomoc.........a malo je falilo zar ne....ljuljalo je i nas.......Da nepricamo o ratu....itd itd.....Svi kazu necemo ginuti biti topovsko meso......Pa nepita onaj koji te zasipa granatama i bombama dali si ti u uniformi ili civil.......samo sto ces lakse izginuti neorganiziran i bez ikakvog znanja...cak i onoga da znas pobjeci.......A tada ako zlo krene ce fijukati iznad glava i bogatu i siromahu i onome u BG i Beču ....JEDNAKO
Slažem se da je rapsrava potpuno besmislena. Koliko god da je ova vlast bahata i zla, davno je ostala bez mehanizama kojima građane može da natera u vojsku. U suštini jedina svrha ovoga je da mobiliše (hahaha!) idiote koji se lože na vojsku da pomisle kako je ovakva vlast upravo ostvarenje njihovih militantnih snova.
"kao bivsi vojnik i pripadnik jedne specijalne jedinice ja sa sigurnoscu mogu da tvrdim da vojska od nesigurnog decaka napravi coveka..."
Ja kao bivsi vojnik i pripadnik jedinice koja je imala nesrecu da kasarnu deli sa, vrlo moguce, tvojom jedinicom (pretpostavljam 25. bataljon VP), sa sigurnoscu mogu da tvrdim da mi je jasno zasto tako mislis.... ja sam u vojsku otisao kao covek, i skinuo se kao covek, niti me vojska "poboljsala" niti sam pametniji ni bolji. A za takve kao ti, eno dobrovoljno moze i sad da se sluzi pa izvolite slobodno.
Зар није боље да знаш да сачуваш главу него да не знаш, уколико дође до рата, а прагматично гледано дође свакој генерацији. На cca 50 год где год.
Обука не може да шкоди.
Ако се запуца, не дај Боже, треба ми из ВЈ и ЈНА да бранимо 'нејач' од 20+ и 30+ год.
Само обука, мало 'челичења' и кући. Професионалци професипнално.
"... ja sa sigurnoscu mogu da tvrdim da vojska od nesigurnog decaka napravi coveka..."
Ali, očito, ne napravi pismenog čoveka. :)
Odslužio sam JNA davne 1978. godine.
Čisto gubljenje vremena.
A da ne govorimo o tome što vojska nije umela da iskoristi znanja i veštine koje su vojnici već imali pre dolaska u vosku. (Npr fakultetsko znanje, vozačke dozvole, razne veštine, itd). Naprimer, na vozačku obuku su upućivani polupismeni čobani umesto da se vlasnici A i B kategorija rasporede ili doškoluju za C i sl.
Jer je to JEFTINIJE i tako rade sve savremene armije.
PS: nas nekolicina, u jedinici od šezdesetak vojnika, smo mogli držati predavanje većini starešina iz orjentacije (bili članovi izviđačkih društava), čitanja geografskih karata, poznavanja vozila pa čak i naoružanja, verovali ili ne.
Drzava koja nema redovan vojni rok je miki maus zemlja, da se razumemo. Dzaba uvodjenje vojnog roka nazad ako ce vam staresina biti covek koji ne moze da uradi 15 sklekova i 10 zgibova, i ima stomak kao Homer Simpson.. O tome ko nam je bio ministar odbrane bolje da ne pricamo, ne znam kakav su osecaj u stomaku imali ljudi koji su ratovali i bili u prvim redovima a morali su da salutiraju jednom takvom golji...
Onakva vojska kakva je bila u SFRJ i SRJ svakako nije potrebna. Kraći vojni rok, ali sa intenzivnijom obukom. Ova država se mora braniti, pogotovo kada NVO-lešinari grakću, sve u želji da im alchajmerizovani deda-Baki omugući da budu kabadahije. Nikakvi mir-brate-mir "umetnici", već efikasna vojska.
Mnogi navode Izrael kao primer gde svi moraju da služe vojsku, i to više godina. Međutim i tamo je to nepopularna obaveza, postoje izjave da će se sistem prebaciti na dobrovoljno služenje, a i oko 20% regruta dobija oslobođenje služenja iz različitih razloga. Neki običaj među njima je da nakon služenja vojnog roka bukvalno pobegnu iz Izraela u Indiju na godinu dana kako bi se isključili iz ludila vojske, i to radi oko 40 hiljada ljudi godišnje.
Sve u svemu navesti argument da neka država ima vojni rok i da samim tim i mi to moramo imati je kao da kažeš da eto komšija bije svoju decu, samim tim i ja to moram da radim.
Ljudi imaju poverenje u državu jer se ono baš vidi koliko prava i poštovanja imaju ratni veterani...evo na primer, ako se pogleda u Agencije ili Komore koje je osnovala Država Srbija tu su sve ratni veterani ili članovi porodica poginulih...ali izgleda maskirani u tere u kratkim suknjicama i eto tako...o ministarstvima i državnim organima da i ne govorimo...
Kod nas na psihijatriji se kaze u sali "vojno lice nije zanimanje, nego dijagnoza". To je uobicajena sala koja se moze cuti u raznim psihijatrijskim krugovima, a koja je izvucena iz zivota, jedna od onih "u svakoj sali pola zbilje". Mozes se na to ljutiti jer ti toga nisi svestan, ali eto, da znas kako vas ljudi koji se bave proucavanjem i lecenjem ljudske psihe dozivljavaju. Vojska je jedna neophodnost u svetu u kom se ratuje, nije nikom za pozeleti i nije za vecinu ljudi i vecina ne treba da ima veze s njom, to je profesija za pojedince koji je biraju, iz razlicitih razloga (a o kojima imamo vec gore pomenuto misljenje), jer neko i to mora da radi.
Kada je bilo pravde, i kada ce je biti? Nase pretke niko nije ni pitao hoce li u vojsku ili nece. Dodju i mobilisu te. Jedna, druga il i treca vojska koliko ih je vec bilo. Sirotinja je uvek ginula. Tako je svugdje. Ne samo kod nas. Kriva nam je drzava za ovo ili ono. Sami smo mi sebi krivi. Komunizam nas je unistio. Naucio nas da stalno nesto trazimo od drzave. Kakvi ljudi takva i drzava. Svima su nam puna usta postenja, a samo gledamo kako cemo jedan drugoga zeznuti pa makar za malo crnog pod noktom. Nema idealno drustva, idealne drzave, idealnog zakona. Sve ove institiucije samo pokusavaju da urede medjuljudske odnose i to je sve. Negde urede bolje, negde losije.
" i samo da znate u svajcarskoj je obavezan vojni rok!!!"
Čim Srbija bude imala plate i standard kao Švajcarska neka bude obavezno i kod nas. Inače to što Švajcarska ima obavezan vojni rok je čini ogromnom vojnom silom:) Siguran sam da bi se kao neutralna država samostalno branili od ozbiljne invazije oko pet minuta baš zato što imaju obavezan vojni rok. Dajte da razgovaramo ozbiljno ne možemo porediti Srbiju i Švajcarsku po bilo kakvom društvenom i organizacionom merilu.
Ko zeli vojsku jeste nezrela licnost, jer je sama ideja da su ljudi neprijatelji, dakle mentalna projekcija neprijatelja je neprirodno stresno stanje nezrelih individua.
Ako je tebe neko nacinio muskarcem od nesigurnog decaka (bolje da ne pitam kako) tvoja stvar. Postujem tvoje lepo iskustvo :)
Moja vojska nije bila losa, upoznao sam divne ljude i drugare (nivo %) ali i ono sto je Srbija dominantno (skoro pa svi ostali, od vojnika, staresina do nekog generala) a to je mahom prost svet, nerazvijenog stanja svesti, bez da misli svojom glavom i da "razume" do konacnog uhlebljenja stana od firme i sigurne plate. Nema to veze s vojskom ali ima s otreznjenjem gde se zivi i s kim.
Svajcarska zaista ima obavezno sluzenje roka ali i redovne vojne vezbe do 45 god zivota, ali vojska za to vreme tim ljudima PLATI njihovu platu koju bi inace zaradili na svom redovnom poslu a ne vojnicku dnevnicu od 42 dinara ;)
Ne pravi vojska ljude nego sebi podobne poslusnike a da sklopi pusku, uradi sklek, baci bombu moze svaka budala kao sto vidjamo pod sekcijom "Hronika"
S obzirom na profil ljudi koje primaju u vojnu policiju, sasvim je moguće da vojska takve napravi za nijansu bojlim ljudima od onih kakvi su bili. Međutim, momentalno se postavlja neizbežno pitanje: zašto bi to bilo potrebno već prethodno normalnim i ostvarenim osobama?
Igor15.01.2021 • 12:32
U Izraelu i devojke sluze vojsku.
@
U Izraelu ne motaju kablove za 200 evra mesečno, imaju ozbiljan parlament, zakone, sud i pravnu državu. Imaju snažan uticaj u svetu i zaštitu od strane najvećih vojnih sila. Kada tako bude i kod nas onda neka i vojni rok bude kao u Izraelu.
1. U Svajcarskoj je opsta vojna obaveza. I to iz 2 razloga: sprecavanje politickog autokrate uzurpatora vlasti i odbrana od spolja. Svaki rezervista drzi KUCI automatsko oruzije, 2 okvira municije i 2 kompleta uniforme. Jesi siguran da Vucic to (kao u Svajcarskoj) sme da uradi?
2. Vojska je idealna za pravljenje poslusnih poltrona koji ce kasnije nauciti da slusaju i biti podlozni pranju mozga. Zato Vucic vrlo lako pere mozak penzionerima jer su nauceni u vojsci i skoli da SLUSAJU i da budu POSLUSNICI (PODANICI).
3. Hoces zive mete (nasu decu) da gajite u vojsci sa krsevima od 40g kao u Jermeniji? Sa bespilotnim avionima/tenkovima da ubijaju nasu decu? Da ginu za dzabe kao 1999te ili u RSK 1995te?
Vi navijači ste primitivni razulareni klošari. Razumljivo je što se ložite na vojsku pošto vam je bespogovorno obavljanje jenostavnih poslova vrhunac korisnosti u životu.
U osnovnoj školi osmi razred predvojnička obuka predmet-sklapanje,rasklapanje oružja,gađanje na strelištu i ocenjivanje iste.Isto to u prvim razredima srednje.Ja sam se posle škole javio u dobrovoljne omladinske teritorijalne jedinice imali smo kasarnu,vežbe,manevre (poslednje "oslobađanje" fabrike Albus),posle JNA.Ibu 60 g kai hvala tehnološki višak koji niko neće.Rado bi služio bilo kojojbstranoj vojsci nego ovoj indijanskoj državi.
Vodi se potpuno besmislena rasprava "za" ili "protiv" vracanja sluzenja vojnog roka. Nece sirotinju raju (obican narod) niko ni pitati za misljenje. Bice kako vlast odluci pa makar to bila i nerazumna odluka. Tako je uvek bilo i bice. Jer narod nije sposoban da se organizuje i izbori se za svoje "bolje sutra"
Za mene je bili gubljenje vremena i zatvor. I prestanit da spinujete jer ko hoce moze da sluzi vojsku i to uz platu. Nasa plata je bila sredstvo za ciscenje cizama kako nam je rekao staresina.
U Izraelu sigurno bot nema platu vecu od prosvetara, zdravstvenog radnika i vojnika i to puta 2. To vala nema nigde ni u zemljama Dembelije i Nedodjije. A drugo jos bitnije njima je SAD prvi i glavni saveznik plus ostatak ekipe a nama pesme kosovskog ciklusa i neki imaginarni saveznici sa jutjub kanala, dalje nema sta da komentarisem.
tacno sam znao da je tekst pripremila dama:)(uz svo postovanje)...
kao bivsi vojnik i pripadnik jedne specijalne jedinice ja sa sigurnoscu mogu da tvrdim da vojska od nesigurnog decaka napravi coveka...
to mogu da potvrdim svojim licnim primerom i ne znam zasto bi sad analizirali studije ne znam koji univerziteta da li je dobro ili ne kad imate masu nas koja svojim licnim primerom dokazuje da je od koristi. ne treba duze od 6 meseci da se sluzi. i samo da znate u svajcarskoj je obavezan vojni rok!!!
služio vojsku još u bivšoj srj.
ma koliko mi se to ne sviđalo, iako traumatično, jeste me to iskustvo u neku ruku očvrsnulo i osamostalilo, ne bih se nosio sa životom isto da ga nisam imao.
ali: godinu dana života oduzeto, sve čime sam se bavio prekinuto.
to je dovoljno, nijedan drugi argument 'protiv' nije potreban.
ni onaj o zaludnosti, neisplativnosti, formiranju ličnosti, inkluziji, političkoj korektnosti, diskriminaciji, o autoritarnim režimima... nijedan. svaki od njih može da bude i ne mora da znači, presipaće se te priče iz šupljeg u prazno.
bačeno vreme i prekidanje svega na čemu se radilo, to je ključan razlog 'protiv'.
vrlo bih rado bio malčice veći mlakonja i dozvolio da me život, a ne vojska, kali, samo da mi nisu oduzeli vreme i kontinuitet života.
Izrael moze sebi da priusti vojsku, znaci oprema i sve sto ide uz to...a i obaveza je svakog gradjanina 2.god.jer veže se i za drzavljanstvo kao i to da su zemlja koja je u ratnoj-neprijateljskoj zoni od svog postanka.. glupo je porediti bilo koju zemlju sa nama!imate NATO ili ste za, ili ste protiv..a srpski vojnik osim poderanih gaca i carapa vise nema nista.. pozdrav
Neka oni koji zagovaraju obavezno sluzenje vojnog roka prvo vrate majkama u Srbiji posmrtne ostatke sinova - vojnika koji su izginuli na prostorima ex Jugoslavije. Da su culi lelek majki drugacije bi razmisljali
To nije moguce sve fok u vojnim vrhovima Srbije deluje jak ustaski lobi, posebno u Upravi za tradiciju i veterane.
Заборавите шта је било до 1970 када мали број момака ишао у школу и војска им је била прво путовање из села.
Када је мене капетан командир чете питао по завршетку служења војног рока како сам ја доживео војни рок ја сам одговорио КАО ЗАТВОР на што се он наљутио, али било је тако.
И сада мислим да је то губљење времена за већину момака.
Ко нема паметнија посла нека иде да служи.
Pa evo, sve te starije generacije koje danas ponavljaju prazne parole o vojsci su služile vojni rok pa na šta je to sve izašlo, kako je završilo i kakvu državu i okruženje su nam ostavili? Niti su bolji ljudi, niti bolji domaćini a ni bolji muškarci. Od tih generacija sam naučio jedino kako se ne ponašati i kad mi neko kaže da je Srbiji potreban vojni rok "da bi se deca nečemu naučila" meni je odmah jasno s kakvom osobom imam posla.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Zbogom ̶o̶r̶u̶ž̶j̶e̶ pameti: Na parove razbrojs!
Dragana Prica Kovačević
dragana@021.rs
Info
•15.01.2021.
•12:15 > 12:49
Komentari 88
Saša Todorović
istina
Đoka
Igor
N.Sad
Laloš
Rođak
JELA BUGARSKI
Nemanja
Obaveza služenja vojnog roka nije uslov za ulazak u EU. Što i nije bitno, jer ova zemlja ionako
a) nema kapacitete i sposobnost da uvede vojni rok
b) neće trajati dovoljno dugo da uđe u EU
Vojnik (bivši)
Vojni policajac
Kod tebe "pismenog" Naprimer si napisao zajedno,recenicu pocinjes sa Jer?
Ti si lalo.nepismen ali bas
ss
po ceo dan svi spavaju ili izbegavaju neke obaveze tzv. “krivina”, ili prenose s jednog mesta nesto na drugo mesta pa sutra vracaju i sl.
Bucko
Neko mora da tu hipoteticku vojsku oblaci, hrani i snabdeva drugim potrepstinama, a moze da se pri tom ugradi, po srpskom obicaju. Moguce je i da vojska, u sklopu obuke, besplatno izvodi kojekakve radove za lokakne mocnike i sl.
Nekom cebovanje, nekom debela provizija, sve za srpstvo, a srpstvo nizasta nije!
Paja
Ono što se ne da naučiti za kratko vreme je "prvo izvrši pa se posle žali", dresura bespogovorne poslušnosti.
Može se pričati čitav dan, a već ovo je dovoljno da se vidi koliko je iluzorno pitanje da li je stanovništvo za. Ako je za, već može dobrovoljno. Ako je protiv, nema veze kad postane ponovo obavezno.
Interes ima samo ratnohuškačka vlast, što više topovskog mesa to bolje. Civilizovanom biću je nezamislivo da zapusti život na godinu dana da bi išao da ga dresiraju za rat. Ne bi ni mene tada "obučavali" da nisam bio glupi jedva punoletni klinac koji je radio sve što radi većina.
PS
Mnogi iz moje gerenacije su imali priliku da "naučeno" i primene u ratu. Može biti da su oficiri JNA bili dovoljno sposobni da prepoznaju da je bolje da ne zovu na ratište ovakve kao ja.
Bojan
Za početak da se ti okupaš pa polako kući.
Zzx
Ja
Zoran
Mnogo mazohizma i nezadovoljstva u ovoj drzavi, odnosno gradjanima. Svako svakom zeli podjednako zlo ili jos gore..
BoeserWolf
Nisu sve autokrate komunisti kao ovi nasi
eho
Aleks D
Ako pak nije reč o većini nego o glasnoj manjini onda je opet red da nam oni svojim primerom pokažu i odu da je služe umesto prisile za sve.
Najverovatnija opcija je da je reč o kafanskim bukadžijama,nezrelim klincima i nedo*banim ženama koji su glasni samo na rečima, vojska bi po njima trebala da bude obavezna ali za neke druge, ne i za njih.
Zaključak: U Srbiji postoji veliki broj potencijalnih dobrovoljnih davaoca TUDJE krvi (narodna:lako je tudjim ku*cem gloginje mlatiti).
Slanina
Anon
I da se razumemo, ovo pitanje vojske je tu samo da nam zamaze oci i skloni pogled od stvarnih problema, a to je kradja naroda i drzave od strane mafije na vlasti. Pa nek ses narod raspravlja da li treba ili ne treba ici u vojsku.
Sinisa
Tada nije bitna Vojska vec organizacija mrtvacnice.
Videli smo kakva nam je vojska kad je pao helihopter i to bas u spasavanju. Padaju oni krsevi aviJoni prosle godine. Nismo ni ovo sto imamo vojske da je imamo. I to treba raspustiti samo stetu nanose i bacaju pare koje nemamo.
3 pilota su nam izginula 1999te u 3 MIG 29. Posle toga niko nije poleteo. Sa ovim krsevima smo jadni da jadniji nemozemo biti.
Tactical Miloje
Novosađanka
Alexandar
Mondo Freudo
Orko
Niko ne zagovara da vojska treba da se ukine, vec da se ne vrati prisilna vojska.
Naravno da treba da postoji profesionalna grupa ljudi koja ce da bude odgovor na bilo koje tesko stanje koje zadesi ovu zemlju. Zemljotres, poplave, pozari, rat... naravno da je vojska potrebna u tim trenucima. Vojnik treba da bude profesionalac i dobro placen.
Opsta prisilnost u vojsku nece stvoriti valjanu odbranu, vec ce samo dotuci to malo slobode koja postoji u ovoj zemlji.
A ako neko se oseca kao da bi mu godilo da bude obucen za ove stvari, moze takodje dobrovoljno da se prijavi i taj trening sebi realizuje.
A sve to na silu? Van pameti.
Inspektor Višekruna
Meni je vojska sigurno bila dragoceno iskustvo, ali još sigurnije da to iskustvo ne vredi godinu dana života. Dragocena su iskustva i recimo otići isto vreme u inostranstvo, ili se jednostavno zaposliti!
Naročita je glupost da ćeš se u vojsci postati čovek, uozbiljiti se....
Kakav si kad uđeš u kasarnu, takav si kad izađeš!
A od ovih što najviše zagovaraju obavezni vojni rok, bar pola bi se sakrilo od mobilizacije!
Talac
/
Drvar selo
Sve polako kovati.obrijati.kupati.i sve.
Kus bolje
veni vidi viči
Lala
Ja
Biba
Ja sam svoje odsluzio pre 20 godina. Nije bilo lako, ali mi nije ni zao.
Mislim da za mlade jeste dobro da se malo odvoje od mamine suknje, da se malo discipinuju i nauce da postoju autoritet. Ali, to im treba objasniti i usaditi, a ne terati ih protiv njihove volje.
Zoran
Sa visina od preko 10km i sa udaljenosti do 4000km. I sta ce regrut da nauci u vojsci da se zastiti od toga? Da ga uce da bezi od rakete, da bude pokretna meta?
Ovo je 21. vek, vek tehnoloskog ratovanja sa udaljenosti i distance, a ne 14. vek prsa u prsa kao sto patriJote zamisljaju. I to sto pravimo od naoruzanja su kartonske kutije-mamci.
Za ozbiljnu vojsku moras imati ozbiljnu ekonomiju i ozbiljnu organizaciju drzave. Mi to nemamo i mozemo samo da sanjamo kako smo jaki.
комша
Vlada
Kad sam išao na preglede za vojsku kao klinac u grupi bilo i par cigančića, svi odreda nepismeni i sa onim zidarskim tetovažama, pravili su nered čitavo vreme. Kad su se vratili od psihologa, komentarisali su kako im je svima odreda rečeno da će dobiti dobiti vojnu policiju. Zato potpuno razumem da vojska nekom pomaže, možda čak koliko i popravni dom.
Blok
Deks
w/e
Da
Trt
Slažem se da je rapsrava potpuno besmislena. Koliko god da je ova vlast bahata i zla, davno je ostala bez mehanizama kojima građane može da natera u vojsku. U suštini jedina svrha ovoga je da mobiliše (hahaha!) idiote koji se lože na vojsku da pomisle kako je ovakva vlast upravo ostvarenje njihovih militantnih snova.
@ vojni policajac
Ja kao bivsi vojnik i pripadnik jedinice koja je imala nesrecu da kasarnu deli sa, vrlo moguce, tvojom jedinicom (pretpostavljam 25. bataljon VP), sa sigurnoscu mogu da tvrdim da mi je jasno zasto tako mislis.... ja sam u vojsku otisao kao covek, i skinuo se kao covek, niti me vojska "poboljsala" niti sam pametniji ni bolji. A za takve kao ti, eno dobrovoljno moze i sad da se sluzi pa izvolite slobodno.
alias
Обука не може да шкоди.
Ако се запуца, не дај Боже, треба ми из ВЈ и ЈНА да бранимо 'нејач' од 20+ и 30+ год.
Само обука, мало 'челичења' и кући. Професионалци професипнално.
Lala
"... ja sa sigurnoscu mogu da tvrdim da vojska od nesigurnog decaka napravi coveka..."
Ali, očito, ne napravi pismenog čoveka. :)
Odslužio sam JNA davne 1978. godine.
Čisto gubljenje vremena.
A da ne govorimo o tome što vojska nije umela da iskoristi znanja i veštine koje su vojnici već imali pre dolaska u vosku. (Npr fakultetsko znanje, vozačke dozvole, razne veštine, itd). Naprimer, na vozačku obuku su upućivani polupismeni čobani umesto da se vlasnici A i B kategorija rasporede ili doškoluju za C i sl.
Jer je to JEFTINIJE i tako rade sve savremene armije.
PS: nas nekolicina, u jedinici od šezdesetak vojnika, smo mogli držati predavanje većini starešina iz orjentacije (bili članovi izviđačkih društava), čitanja geografskih karata, poznavanja vozila pa čak i naoružanja, verovali ili ne.
dule
U Izraelu i devojke sluze vojsku.
I u Sudanu i Severnoj Koreji. A recimo u Danskoj samo muskarci.
Al recimo u Holandiji i Italiji je profi vojska.
U principu ima primera i jedni i drugi, ali vise je zemalja gde vojska nije obavezna.
NN
Ptić Rugalac
rale
Sve u svemu navesti argument da neka država ima vojni rok i da samim tim i mi to moramo imati je kao da kažeš da eto komšija bije svoju decu, samim tim i ja to moram da radim.
Zdravko
@vojni policajac
Una
@vojni policajac
Petar
@vojni policajac
Čim Srbija bude imala plate i standard kao Švajcarska neka bude obavezno i kod nas. Inače to što Švajcarska ima obavezan vojni rok je čini ogromnom vojnom silom:) Siguran sam da bi se kao neutralna država samostalno branili od ozbiljne invazije oko pet minuta baš zato što imaju obavezan vojni rok. Dajte da razgovaramo ozbiljno ne možemo porediti Srbiju i Švajcarsku po bilo kakvom društvenom i organizacionom merilu.
Orwell Vegan
@vojni policajac
Jel se cujes sa varvinkom?
@vojni policajac
Moja vojska nije bila losa, upoznao sam divne ljude i drugare (nivo %) ali i ono sto je Srbija dominantno (skoro pa svi ostali, od vojnika, staresina do nekog generala) a to je mahom prost svet, nerazvijenog stanja svesti, bez da misli svojom glavom i da "razume" do konacnog uhlebljenja stana od firme i sigurne plate. Nema to veze s vojskom ali ima s otreznjenjem gde se zivi i s kim.
Svajcarska zaista ima obavezno sluzenje roka ali i redovne vojne vezbe do 45 god zivota, ali vojska za to vreme tim ljudima PLATI njihovu platu koju bi inace zaradili na svom redovnom poslu a ne vojnicku dnevnicu od 42 dinara ;)
Ne pravi vojska ljude nego sebi podobne poslusnike a da sklopi pusku, uradi sklek, baci bombu moze svaka budala kao sto vidjamo pod sekcijom "Hronika"
Voljno!
Banderaš
Aleksandar
Ognjen
Bojan
S obzirom na profil ljudi koje primaju u vojnu policiju, sasvim je moguće da vojska takve napravi za nijansu bojlim ljudima od onih kakvi su bili. Međutim, momentalno se postavlja neizbežno pitanje: zašto bi to bilo potrebno već prethodno normalnim i ostvarenim osobama?
Yehohanan
U Izraelu i devojke sluze vojsku.
@
U Izraelu ne motaju kablove za 200 evra mesečno, imaju ozbiljan parlament, zakone, sud i pravnu državu. Imaju snažan uticaj u svetu i zaštitu od strane najvećih vojnih sila. Kada tako bude i kod nas onda neka i vojni rok bude kao u Izraelu.
Mile
2. Vojska je idealna za pravljenje poslusnih poltrona koji ce kasnije nauciti da slusaju i biti podlozni pranju mozga. Zato Vucic vrlo lako pere mozak penzionerima jer su nauceni u vojsci i skoli da SLUSAJU i da budu POSLUSNICI (PODANICI).
3. Hoces zive mete (nasu decu) da gajite u vojsci sa krsevima od 40g kao u Jermeniji? Sa bespilotnim avionima/tenkovima da ubijaju nasu decu? Da ginu za dzabe kao 1999te ili u RSK 1995te?
Mastodont
Vi navijači ste primitivni razulareni klošari. Razumljivo je što se ložite na vojsku pošto vam je bespogovorno obavljanje jenostavnih poslova vrhunac korisnosti u životu.
Dragan
NS
g pen
Apostol
Deco bežite odavde!
vojni policajac
kao bivsi vojnik i pripadnik jedne specijalne jedinice ja sa sigurnoscu mogu da tvrdim da vojska od nesigurnog decaka napravi coveka...
to mogu da potvrdim svojim licnim primerom i ne znam zasto bi sad analizirali studije ne znam koji univerziteta da li je dobro ili ne kad imate masu nas koja svojim licnim primerom dokazuje da je od koristi. ne treba duze od 6 meseci da se sluzi. i samo da znate u svajcarskoj je obavezan vojni rok!!!
Josey
x
ma koliko mi se to ne sviđalo, iako traumatično, jeste me to iskustvo u neku ruku očvrsnulo i osamostalilo, ne bih se nosio sa životom isto da ga nisam imao.
ali: godinu dana života oduzeto, sve čime sam se bavio prekinuto.
to je dovoljno, nijedan drugi argument 'protiv' nije potreban.
ni onaj o zaludnosti, neisplativnosti, formiranju ličnosti, inkluziji, političkoj korektnosti, diskriminaciji, o autoritarnim režimima... nijedan. svaki od njih može da bude i ne mora da znači, presipaće se te priče iz šupljeg u prazno.
bačeno vreme i prekidanje svega na čemu se radilo, to je ključan razlog 'protiv'.
vrlo bih rado bio malčice veći mlakonja i dozvolio da me život, a ne vojska, kali, samo da mi nisu oduzeli vreme i kontinuitet života.
@Igor
pajo patak
trubadur
Dragan
s
@igor
Jovan
To nije moguce sve fok u vojnim vrhovima Srbije deluje jak ustaski lobi, posebno u Upravi za tradiciju i veterane.
ВОЈНИ РОК
Када је мене капетан командир чете питао по завршетку служења војног рока како сам ја доживео војни рок ја сам одговорио КАО ЗАТВОР на што се он наљутио, али било је тако.
И сада мислим да је то губљење времена за већину момака.
Ко нема паметнија посла нека иде да служи.
Praline
Kao bonus idu ucesca u ratovima 91 i 99.
Nikome za pozeleti.
Ice
Liman
Igor
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H