Teško da će u Srbiji biti veći broj spremnih i sposobnih da za odlazak "brzim vozom" iz Novog Sada u Beograd ili obrnuto izdvoje 1.000 dinara, gotovo trostruko više nego što je današnja cena. A bez putnika nijedna pruga nema ne samo finansijskog opravdanja, već ni smisla.
Nova zs u Beogradu Prokop, je od bivse glavne na savskim platou udaljena samo pet minuta voznje gradskim autibusom 36 ili dve stanice istog. Linija 36 Slavija, Savski Trg, Prokop.
voznja 200 na sat od NS do Bg ima smisla kao i odlazak na Limansku pijacu Ferarijem sa Telepa, osim ako ne zelis da te vidi komšiluk.
Mig 29 vojske Srbije leti u normalnim uslovima 600km na sat jer je zemlja mala, pravljen je za Sovjetski Savez koji je bio ogromam plus je gorivo bilo besplatno. Elem, u Beograd idem preko Petrovaradina i Karlovaca, ukljucim na auto put posle Beske, putarina 90 dinara. Laganica, bez 200 na sat , Ukupno me kosta 1700 dinara, povezem koga zelim, nosim sta hoću, nema stresa a brzom prugom nek se voze sns botovi
Tekst je napisan u dosta negativnom kontekstu. Treba gledati malo pozitivnije, sa više optimizma. Lično me zanima severna ruta, ka Subotici, Budimpešti. Bgd. nek me zaboravi.
Cisto sumljam da ce voziti 200km/h jer kao sto rece investitor.....vise ce voz morati kociti ..nego 200km voziti.....(treba lagano zbog potrosnje benzina
Kinezi to i prave za transport svoje robe, ne prave za gradjane Srbije. Nasi su uzeli procenat i bas ih briga da li je isplativo gradjanima ili ne. Kinezima jeste sigurno.
Brze pruge su u Japanu, Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španiji, Kini...
Ovo je samo brŽa pruga, a nije teško biti brži od one puž pruge. Od SU do Vrbasa u proseku 25km/h u XXI veku.
Sramota.
Nego, jel ovo Sloba-Zloba s onu stranu konačno ispunjava svoje predizborno obećanje circa 1992-1993? Ionako nam je život od 2012. baš kao da je On opet među nama.
@cegi
Kakve veze ima ko će gde parkirati kola...poenta je da ideš vozom a ne kolima do voza...
Cena karte je visoka i to je problem, a i samu izgradnju će otplaćivati naši čukun unuci
tu priči nije kraj...
transportni put za svu robu iz Kine za Evropu, onaj kraći, počinje u Pireju (2009.) i završava u Soroksáru (2019.), kažu za 10 dana kraći od onog koji ide odnekle iz Kine prema Roterdamu. Znači gospoda ukinu vozove narodu na delu magistralnog pravca, uzmu zajam od Kine da joj provuku trasu do njihovog centralnog terminala u Mađarskoj, gde su manjinski vlasnik, prave prugu od njihovih standardizovanih komponenata, angažujući njihove firme i ponude svima kartu za voz od 1000 dinara. Kakva je to tek podvala.
Tolike kredite podići i zadužiti narod za bezperspektivnu prugu od Slepog creva do Slepog creva, samo idiot može uraditi. No, pitanje je jesmo li mi još veći idioti što dopuštamo da onaj, čiji je zadatak da radi u našem najboljem interesu, radi samo i svom najboljem interesu.
“...a svi koji su protiv vlasti sve im je bljak i bezveze, opet bez razmisljanja i razloga.....”
То што ми Чортановчани и Бешчани истичемо да од нове пруге немамо ништа осим штете, је неоспорива чињеница.
Размисли мало, па ће ти се и самом рећи....
uopšteno govoreći, železničke tarife su složene i Vučić vam je bacio kosku da imate čim da se zanimate.
@ Nikola
kad već spominjete Novi Beograd, onda to nije brza železnica Beograd/Pešta već Novi Beograd/Pešta Soroksár, bitno za cenu 1 km brze, ili cenu vozne karte, kako hoćete, a teško da će se do Prokopa ići brzom, teško, ja ne verujem.
@ dijasporac
vidiš, nisam saobraćajac, ali nije mi jasno zašto se krenulo po 3. put, pa još sa brzom varijantom na delu pruge koja je 2x od 2005/2010. opravljana (St.P./NS) ako je na onom delu od NS do Su 2,5x manja propusna moć pruge i veći % iskorišćenosti, dok je gr. stanica redovno bila pod zakrčenjem od bruta u vreme dok je saobraćaj bio redovan? Prosto, nije mi jasno, zašto St.P/NS, a ne NS/SU. Valjda je normalno da vozovi idu i dok radovi traju?
Ovde izgleda moze da se lupa koliko god zelis..... Sve strucnjaci neki, i to usko opredeljeni za sinski saobracaj.... Izvinite sto iza 99% komentara prepoznajem politicku pozadinu(i ovih i onih) svega.... Tako je inace stanje u drustvu, svi Vucicevi sve dizu u nebesa i hvale bez razmisljanja i razloga, a svi koji su protiv vlasti sve im je bljak i bezveze, opet bez razmisljanja i razloga.....
Pitanje gde ce ljudi pakirati kola u Novim Sadu da je cena karte 1 dinar NS-BG kad nemas gde kola ostaviti. Ne znam ko je bio u inostranstvu i putovo kljuc je da ides vozim iz lokalnog mesta do grada i putujes vozom dalje i na kraju si na poslu i sve tece. Ovde mislim da ne ide potpuno planski, ali se nadam da ce bar nasa deca doziveti bolju infrastrukturu ako ostanu u Sebiji. Svako dobro.
“A na pitanje kako ce da pretekne superbrzi voz voz koji saobraca izmedju Beske i Indjije, lako, dace zmigavac i zaobice ga, genije.”
Ниси схватио, не постоје више ж. станице Карловачки виногради, Чортановци Дунав, Чортановци и Бешка. Гради се само нека у атару између Чортановаца и Бешке, усред ничега.
Jeste, uzimaju se krediti za autoputeve, zeleznicku prugu, metro, spomenike i zaduzuje se zemlja, to je neosporno. No, kad pogledas zaduzili bi se oni i za nesto drugo jer im treba % od svakog posla, zato su i u politici, da se ne lazemo nikad niko u politiku nije usao a da nije zeleo moc i novac.
Stos je da bolje uzmu kredit za zeleznicku prugu ili autoput koju ce koristiti i sledece generacije nego da uzmu kredit za zidanje nacionalnog stadiona ili izgradnje novog dunavskog nasipa da bi omogucili gradnju Novog Sada na vodi (nasip naravno treba zbog zastite grada a ne zbog privatne gradnje) ili nabavke novih automobila za republicke organe. Svakom ko realno razmisli zeleznicka pruga je jedna od osnovnih investicija u koju treba ulagati a da li je pravac ka Budimpesti vazniji od pravca ka Zagrebu moze se raspravljati (preko Budimpeste je do Beca blize i lakse za gradnju sa upitnom spremnoscu Hrvatske da bi unapredila prugu ka Srbiji, plus ogroman bonus, povezuju se dva najveca grada u Srbiji).
Dakle, drzava treba da ulaze u infrastrukturu a nasa decenijama nije, do pre 10-15 godina smo imali 250km autoputa i imamo zelzenicu u koju niko nije ulagao 45-50 godina. Ja sam sa malo duzim secanjem i secam se poduhvata veka za nase zeleznice, elektrifikacije glavnih putnih pravaca, to je bio drzavni projekat na kom je cela SFRJ decenijama radila i nikad ga nije zavrsila. Kotrola troskova, naravno, ne dolazi u pitanje.
Ljudi poenta je uzimanje velikih kredita, od kojih se ukrade veliki procenat novca koje ćemo vraćati mi naša deca, unuci. Spomenik, pruga, Autoputevi, sve to rade strane firme, od čijih država uzimamo kredit a cene su u najmanju ruku diskutabilne. Klasična kradja naših budućih zaradjenih para.
Cenim g. Lazića i njegove tekstove, ali mislim da u nekim stvarima greši.
1. Kako znamo da će cena u jednom smeru biti 1000 dinara? Možda je u pitanju cena povratne karte? Možda je u pitanju cena za 1. razred? U tom slučaju bi po sadašnjem cenovniku cena za 2. razred bila oko 700 din. Čak i da je cena jednosmerne karte, postojaće i vozovi nižeg ranga u kojima će karte biti jeftinije. Ja bih svakako sa rezervom uzeo cenu karte dok ne bude zvanično objavljena na sajtu Srbija voza.
2. Odakle podatak da bi rekonstruisana stara pruga omogućavala brzinu 160 km/h. Na deonici od Karlovačkih vinograda do Čortanovaca zasigurno ne jer krivine ne omogućavaju brzinu veću od 80 km/h. Dakle, tu bi svakako morala da se gradi nova trasa, što bi uključivalo i novi tunel pa verovatno i vijadukt (nasip u plavnom području bi bio prilično nepovoljno rešenje).
3. Zaboravlja se postojanje železničke stanice na Novom Beogradu, Prokop zato nije jedina stanica koju će moći da koriste putnici iz Novog Sada. U protekloj deceniji veliki broj firmi se preselio sa desna na levu obalu Save, i to baš u okruženje novobeogradske železničke stanice. I nije centar jedino odredište u Beogradu, ljudi putuju i do drugih delova grada. Ipak, slažem se da je stara železnička stanica bila na boljoj lokaciji od Prokopa.
4. Ne znam koja to karta u Beogradskom prevozu košta 120 din. Kada se plaća Bus Plus karticom vožnja košta 89 dinara, a ukoliko se plati Master karticom (sa pay pass-om) vožnja košta 98 din.
A najgore od svega ova "brza pruga" krece ne od novosadske zeleznicke, vec od POSLE kisacke ulice :) to jest nova deonica se zavrsava kod nadvoznjaka u Temerinskoj :)
Znaci krenes iz BG sa nalickane stanice, sve novo fancy sija sljasti i 30 metara pred "kraj" rekonsteuisane deonice upadas u raspad od NS stanice! Golubovi, njihov izmet, mokraca, raspad! Posto, jelte, ta deonica je u planu "na kukovo leto" kad deo rekonstrukcije NS-SU
Dakle, pruga po kojoj mogu da idu vozovi do 200km/h ima sine istog tipa, istog razmaka kao i dosadasnja pruga i Srbija se pridrzava/pridrzavace se standarda koji postoje u Evropi (na istoku Evrope, RU, UKR je drugacije). Voz koji saobraca izmedju atine i Peste ce mozci sa pruge koja podrzava brzine do 60km/h bez problema da predje na prugu koja podrzava brzine do 200km/h i obrnuto. Nije to totalno nekompatibilna pruga, samo je srepen sigurnosti mnogo veci, manji su radijusi krivina, jaci donji postroj, armirani betonski pragovi sa vecom krutoscu, sine sa boljom konekcijom za pragove, ojacan poprecni presek sina sa materijalima sa vecim modulom elasticnosti (sve to dopusta veca opterecenja odnosno brzine) ogradjena pruga, nadvoznjaci umesto pruznih prelaza itd.
Brzi voz izmedju BG-NS-SU-Peste nece stajati na svakoj stanici u Sremu i Backoj, to nije ni sustina takvog prevoza ali ce i dalje saobracati obicni vozovi koji su psotojali do pre dve godine. Ti vozovi takodje mogu saobracati novom prugom ali se nece kretati 200km/h. A na pitanje kako ce da pretekne superbrzi voz voz koji saobraca izmedju Beske i Indjije, lako, dace zmigavac i zaobice ga, genije. Zasto se gradi dvokolosecna pruga? Zbog saobracaja u oba smera i zbog sporijeg saobracaja u istom pravcu.
Ajmo ovako-da li nam je trebalo renoviranje i udvokolosecavanje pruge BG-Madjarska? Trebalo je!
Da li je bespotrebno spucano stotine miliona eura vise da bi se do NS stizalo 4 minuta ranije (samo je Batajnica-Pazova 200 kmh!!!) - bespotrebno je spucano!
Da li ce se uskoro raditi rekonsteukcija koloseka do HR granice??? Nece, a najbitnija je deonica!
Da li ce uskoro da krene NS-SU??? Trebalo je jos prosle godine pa "ne mozemo od korone" pa ovo prolece isto "pa korona je" pa kao krecu sledece prolece! A pruga je u tako sramnom stanju da je to kao u Moldaviji!
Sve u svemu, preskupo, bespotrebno, moglo je i sporije (160km/h nam je i vise nego dosta!) Ali okej, gradi se nama Vojvodjanima i nama Vojvodjanima ce da ostane u amanet.
U svetu su brze pruge 300+kmh, a obicni vozovi idu do 200kmh. Kod nas je ova do 200kmh brza, jer tako kaze k_rtel. Osim toga Rusi koji ovo grade, nemaju tehnologiju brzih pruga. I za kraj da napomenem da je zeleznicki transport od postanka bio najjeftiniji kopneni prevoz, ali eto kod nas ce biti najskuplji! Zlatno Doba kvazi brzih pruga.
Niko u sadašnjoj vlasti, a posebno predsednik, ne razmišlja o potrebi, korisnosti i ceni poduhvata koje najavljuju. Njihova jedina želja je da skupe jeftine političke poene. Nažalost to im i uspeva kod dobrog dela podanika.
1. Teretni saobraćaj neće moći da ide tom prugom.
2. Voz neće stajati na usputnim stanicama, možda na jednoj između Bg i NS
3.Stanovnici Sremskih Karlovaca, Karlovačkih vinograda, Črtanovaca, Beške, itd. više nikada neće moći vozom da stignu do susednih mesta
4.Ostali takođe to neće raditi jer će karta biti preskupa
5. U svim ostalim zemljama ostavlja se obična pruga, a posebno se grade brzi kolseci
6. Pruga neće biti povezana ni sa jugom Srbije, ni sa Mađarskom, nikad više voz od Atine za Rusiju, ili Prag, Poljsku.
7.Nikad više turistički voz Romantika do Sremskih Karlovaca.
Zaključak: samo sumanuta vlast može da uništi postojeću prudu i da izgradi nerentabilnu. To je kao da gradite nešto na pustom ostrvu.
Inace karta Budapest-Vienna kosta oko 11.50 eura, ili oko 1350-1400 din, a udaljenost je 3 puta veca nego BGD-NS, i imaju mali milion vozova dnevno, mislim preko 15 polazaka dnevno. Doduse redsovni vozovi staju u svakom naseljenom mestu ili sto bi rekli kod svake bele bandere a poslovni staju samo u vecim (Tatabanja, Djer, Mosonmadjavor) a koliko se secam o obnovi i unapredjenju te linije su pricali jos pre 10-15 godina.
Prokop u Beogradu je predvidjen da bude glavna zeleznicka stanica i cvoriste jos pre 40 i vise godina kad je i otpocela njegova gradnja. I sad kroz njega prolaze vozovi Beovoza pa kroz tunel idu do Karadjordjevog parka i dalje ka Vukovom spomeniku (najdublja podzemna zeleznicka stanica kako je reklamirana u Slobino vreme), Pancevackom mostu i Banatu. Metro linija i stara i nova je predvidjena da prolazi 300m ispod Prokopa ka Savi. No sve to su predvidjanja i planovi na 40-50 godina. Ko ziv, ko mrtav do tad. U sustini, novi poslovni centar Beograd je izmesten
U sustini buducnost Novog Sada pa i Begrada je povezivanje sa Pestom ( i Keleti palayaudvarom, ehh, koliko sam samo puta tamo sisao sa voza i osetio da sam stigao u nesto evropskije) odnosno sa EU kada jednog dana (za 20godina?) i Srbija bude deo te Evrope.
@dobrivoje05.03.2021 • 15:16
@Pa i05.03.2021 • 14:33
"....nema smisla porediti palte .....500 km smo prešli za nekih 3.5 sata"
Zasto govorite neistinu? To pricajte vasim drugarima botovima i onome ko vam veruje. Prosecna brzina TGV iznosi 320 km/h a najveca brzina 574 km/h i poceo je da saobraca 1981 godine.
Naravno da ima smisla porediti plate jer ce onaj sa vecom platom sigurno lakse kupiti kartu za voz.
https://sh.m.wikipedia.org/wiki/TGV
Totalno konfuzan i protivrecan clanak. Hajdemo prvo o opravdanosti pruge izmedju dve "metropole" (Novi Sad nije metropola svakako). Pruga za brzine do 200km/h se u Evropi ne smatra za ne znam kako "ostrvo u beznadju", to su normalne pruge izmedju vecih gradova, "metropola" sto bi rekao Lazic. Ultrabrze pruge su nesto drugo ali mreza tih pruga se siri po Evropi i to je neka buducnost od koje smo mi decenijama daleko. U prvom delu teksta se kaze da ce Madjarska izgraditi svoju brzu prugu do Segedina otprilike u isto vreme kad i Srbija do njihove granice a u drygom delu teksta da je brza pruga u Srbiji izlovana od drugih i da ce biti ostrvo usred okeana, malo konfuzno?
Postojeca mreza, pogotovo glavni pravci decenijama nisu odrzavani, veliki deo pruge kroz Srem i Backu na glavnom pruznom pravcu je izgradjen jos u doba Austrougarske i zadnji put unapredjen jos krajem '60-tih (u vreme kad je izgradjen stari Zezeljev most i zeleznicka stanica Novi Sad. U medjuvremenu Pitanje izgradnje nove pruge ili obnavljanja stare je kao pitanje odrzavanja ili kupovine novih kola, sta je isplatljivije, kratkotrajno odlaganje kupovine krpljenjem limarije ili generalkom.
Da li Srbija ima svoje firme koje mogu graditi prugu? Nema, ne postoje, privatizovane su ili ugasene pre 20 i vise godina. U Vojvodini ih nikad nje ni bilo. Sem nedostajucih ljudi potrebno je i iskustvo i tehnologija za takve radove, u Srbiji to niko nema.
Bravo za odlican text!
Po mom misljenju ovo kao i autoput, bgd na vodi, " sredjivanje" trgova, fontana, promenada., bazen na spensu i ostalo se namerno radi fuserski da bi se pri dodatnim investicijama za sanacije i popravku jos zaradilo, izvuklo novca iz budzeta i opralo novaca.
Treba učiti od najboljih,npr od Švajcaraca. To je mala država koja "pet puta meri,a jednom seče". U CH je brzina vozova ograničena na max 160km/h,osim u novom tunelu Gothard gde vozovi voze 200km/h kroz tunel. Sistem signalizacije,izgradnja mreže,šina za brzine preko 160k./h je oko 40% skuplji te su se švajcarci odlučili da prevoze svoju robu,u svojoj državi idu na tačnost(što su ostvarili), bezbednost(potpuno ostvareno),manje troškove izgradnje i održavanja(ostvareno). Međutim srbi su uvek najpametniji,pa se preskupo zadužuju u inostranstvu,projekte rade strane firme,a domaće su podizvođači,te mladi inženjeri odlaze iz srbije i odnose znanje,a ovde ostaje zadužena prestara,nekvalifikovana i nestručna radna snaga. Sve to zahvaljujući političkoj korupciji srpskih političara. Kada bi nas neko okupirao mislim da bi bolje i poštenije postupao sa ovim narodom i ovom našom otadžbinom od ovih izdajnika koji su na vlasti.
Evidentno je da je prioritet teretni saobraćaj, jer kako drugačije objasniti ukidanje stanica Beška, Čortanovci, Čortanovci Dunav, Karlovački Vinogradi.za putnički saobraćaj...
Da si ti meni živ i zdrav za četiri i po sata sam maltene pred Bečom, i to bez da jurcam. Do Pešte tri sata, sa gužvom možda tri i po - ako tebi treba četiri i po možda bi trebalo da uložiš u automobil iz ovog milenijuma.
Nije to slucaj samo sa prugom. Pogledajte samo slucaj filma Dara za koji je baceno skoro 5 miliona evra, racunajuci i propalu investiciju americke promocije, a jos se ne zna koliko je RTS paltio prikazivanje. Za ovu sumu se mogla pokrenuti produkcija visokokvalitetnih dokumantarnih filmova koji bi prekrili svetsko TV trziste slicno kako to rade BBC, mada u manjem obimu. barem 50-70 dokumentarnih filmova se moglo napraviti, ili 5-15 igranih filmova.
Svuda u Evropi funkcioniše ovakva železnica. Koriste je najviše poslovni ljudi zato što stignu od centra jednog do centra dva velikog grada bez problema sa gužvom u saobraćaju i parkiranjem. Time se štedi mnogo vremena i sa većom sigurnošću se stiže na vreme.
E sad ovde je naravno to potpuni promašaj zato što vas voz u opšte ne vodi do Beograda, nego negdje Bogu iza nogu. Brza pruga koja vas ostavlja negde u predgrađu a nemate ni direktnu metro liniju ka svim ključnim tačkama u gradu je neupotrebljivo
U Francuskoj je TGV dosta skuplji od autobusa,nema smisla porediti palte . Odličan voz stiže u minut a imate 5 minuta da izađee ili uđete na usputnim stanicama. 500 km smo prešli za nekih 3.5 sata
za nekih godinu i kusur dana kada Infrastrukturi istekne Sertifikat o bezbednosti za upravljanje železničkom infrastrukturom, da li mislite da neće biti onih koji bi je zamenili, da neće biti neka korporacija koja ispunjava uslove za dobijanje sertifikata po Zakonu?
Razumem da si usamljen u svom stočnom vagonu, ali mi što hodamo na dve noge ipak više volimo da nas vozi neko ko ne pokušava od nas da napravi govedo poput tebe.
NS - Budimpešta od vrata do vrata autom za 3 sata može samo na komentarima Radio 021. Ko je putovao ovu relaciju a nije prespavao put, zna da bez četiri i po sata nema posla, sve da na ulasku u Budimpeštu nema gužve i da carina na Mađarskoj granici radi kako je plaćena.
Brzi voz je sjajna investicija ali ne za narod koji ide sa 200 dinara u kladionicu.
@Bilja05.03.2021 • 13:46
Train Grand Vittesse
"Pa i u Francuskoj je vožnja brzom prugom TZV jako skupa."
Pa u Francuskoj su plate mnogostruko vece.
Pa u Francuskoj postoji ultramoderni TGV kakav mi necemo imati ni za 100 godina.
Pa u Francuskoj su jos sedamdesetih godina proslog veka vozovi isli 200 na sat.
Sad ste ga malo preterali, ima oko 300km znaci ima minimum 3 sata vožnje (zavisno od gužve, vremena i ostalo) + granični prelaz, dakle bez 3 ipo sata nema šanse a verovatno potraje i 4...
U sto maraka da ce karta kostati 500 dinara, namerno je sapsteno da ce biti 1000 dinara da bi posle ispalo kako se vlast sazalila i misli na svoj narod pa navodno spusta cenu..cc
Nikako da shvatimo da nije to skupo, nego smo mi sirotinja. Nije skupo dati 1000 dinara za kartu, nego je bedno raditi za manje od 60 hiljada. Takva cena karte je skroz realna, ali je minimalac i prosek plate za koju radite daleko ispod normalne. Моzemo se danas buniti protiv skupog goriva, sutra protiv skupog gradskog prevoza, prekosutra protiv skupe struje i tako sami sebe spinovati svaki dan a koren problema je u stvari negde druge. I dok god se uporno bavimo posledicama umesto uzrokom, nece se nista promeniti samo ce nam biti gore.
Pa i u Francuskoj je vožnja brzom prugom TZV jako skupa. Cena karte od jednog do drugog grada je kao i redovna cena avionske karte.
Jedino što sam primetila u Francuskoj je da tom prugom iduz samo brzi putnički vozovi, ne i teretni, tj. odvojene su pruge za putnički saobraćaj i pruge za teretni saobraćaj. Možda grešim...
Smisao pruge je da se zaduzi drzava da se napravi nesto sto manje vise nece ni trebati ali se politicki moze koristiti..Dobijemo pare na kamatu damo te iste pare njihovim firmama da nam prave prugu i onda na kraju njihove firme ce imati brzu prugu da prevoze svoju robu..Gde smo tu mi.?Pa ugradili smo se na izvodjenju radova i slikali smo se politicki da radimo i gradimo..Realna korist od toga za drzavu ..Nema je.Eto to je istina..Ali MMF,SB I SLICNO te teraju da se stalno zaduzujes i radis nesto.
Nije ova pruga pravljena za Beograđane ili Subotičane ili ostale između ova dva grada. Napraviće je samo da bi roba brže prošla/tranzitirala od Azije do Evrope. A ovo malo stanovništva što živi na ovoj deonici će se i provozati ponekad.
Ako ništa, onda turistički.
@Pera
Taj ko plaća 2k za parking na kopu i 1k za vožnju gondolom se ne vozi vozom...
@Ali
Vidi se da pojma nemaš za voz koji se zvao "romantika"... Tim vozom se vozikalo a ne redovnim i za taj voz cena neka bude adekvatna. Problem koji ti ne vidiš je taj što zvao se voz brzi, intercity, putnički ili kakogod ista garnitura te vozi tzv" ŠTADLER". E vidiš u svetu nije tako, imaš luksuzne varijante a imaš i obične putničke. I putnički i luksuzni idu istom brzinom jedina razlika je što putnički staje na sve stanice od početne stanice do zadnje.
Slažem se ako želiš luksuz plati ali da plaćam za jednu običnu garnituru 1000din... Ne budi smešan...
Očito da su im putnici najmanje bitni. Ta cena karte će sigurno biti i veća nakon nekog vremena a životni standard isti.
Pruga je potrebna i dobro su je uradili, sad očigledno da su najbitnije mnogobrojna strane kompanije koje će je koristiti najviše.
Da postajemo obična kolonija valjda je svima odavno jasno. Ekonomski smo na kolenima još da razbiju porodicu i SPC pa zadatak obavljen.
90% privrede od Subotice do Beograda ahahahahahaahah pa ti si današnji pobednik. Da li si skoro putovao južno od Beograda ili ti je sva mudrost zasnovana na potpunim budalaštinama i predasudama.
90% INDUSTRIJE je u i ispod Beograda prođi i pogledaj.
Šojićevska ekonomija recikliranih radikalskih bandita.
Nije njima ni do pruga ni do vozova, već da sapune džepove svoje lopovske do vrha, narodnim parama razume se.
Uzimanje kredita od rusa, pa od kineza, pa onda angazovanje stranih izvođača, pa muljanje sa namenama, korekcije budžeta-sve je to uhodana matrica radikalskih dahija.
Sto gluplji-to bezobrazniji.
Nigde se u svetu teret zeleznicom ne prevozi brzinom vecom od 120 km/h jer je pri vecim brzinama habanje pruge enormno. Takodje i potrosnja energije. Ovo je projekat samo radi ugradnje. Dovoljno je bilo obezbediti brzine do max 160 km/h uz odgovarajuci osovinski pritisak sto bi bilo znatno jeftinije. A mozda i ne bi?
Pazi što će me baš biti briga što me vozi "divljak", kad me vozi u udobnom kombiju direkt na adresu, plus se lepo ispavao jer ne radi u tri smene kao vi botovi. A da ne govorimo o blabla caru i sličnim internet uslugama koje već godinama šljakaju bez problema... Shvatite jednom za svagda da je putnički prevoz tržišna kategorija i da nesposobne i alave kao što je ova država tržište očas posla ostavi za sobom.
Najavljeno, i naplaceno, je kao da ce vozovi ici 400 na sat.
Postojeci vozovi, tehnologija iz 60-70ih su omogucavali 160kmh. Da su ostvarili prosek od 130kmh na toj trasi stiglo bi se za 30min u Bg. Nije isto stici u centar bg gde je bila stanica i tamo u iskop gde nema nista.
Ako je 200kmh sve sto se dobilo, to je bacena para u vetar, bar onaj deo koji nisu uzeli sebi.
U Bg sam isao vozom kada idem sam i kada me mrzi da vozim i da se guram sa seljacima u saobracaju, za ~700din sam tamo i nazad, ispadnem u centru grada peske obavim sta mi treba i nazad bez stresiranja. Sada to nece imati smisla jer ce nas voz dovesti u Pinosavu umesto u centar grada.
NS-BG CENTAR-NS - 220 km zbog lakše matematike.
Prosečan dizelaš troši 6l/100km = 14 l * 145=2030 dinara.
+ putarine 2*220 = 500 dinara
znači, ukupno 2500 + neka parking u bg košta još 500 ili ako si u nekom tržnom centru bespatno.
znači da se i za jednu osobu isplati ako računamo da treba stići do železničke u NS a posebno treba organizovati tri dana jahanja javnim prevozom ili preskupi taksi po Beogradu.
sve objašnjeno, još jedna fantastična napredna investicija koja će nam ostati kamen oko vrata nakon njih.
Prvi problem je sto smo se zaduzili debelo a ne grade nasse firme. Drugi problem je sto nas pruga do Budimpeste nije bas nesto bitna...Zagreb,Ljubljana,Trst,Venecija ili Ljubljana Salzburg to je vrh,al...pruga se ovde gradi za kineze,kineskim firmama al za nase pare
@A bez putnika nijedna pruga nema ne samo finansijskog opravdanja, već ni smisla.
u nemackom govornom podrucju se pruge grade prvenstveno zbog privrede. trenutno se u AT radi na vezi sa slovackom i povezivanje na mrezu tzv. sirokih pruga i puta svile. zamislite ne planira se zbog putnika jer putnika na toj trasi nece ni biti, samo kargo.
"Na još veće iznenađenje javnosti naišla je odluka da se, radi pravovremene gradnje nove pruge, na dve godine stopira prevoz između Novog Sada i Beograda. Ispostavlja se da će prekid vozne veze između dve metropole trajati bar godinu dana duže od najave."
Glupo je i porediti. Ko je dao za gondolu vozio se jednom, a kad plaćaš parking na Kopu verovatno nemaš izbora. Kao što tekst kaže, do Beograda imaš nekoliko jeftinijih opcija koje te ne voze preko Prokopa, tako da će voz uglavnom da zvrji prazan.
Nista nase nije......sve posudeno(krediti)se mora vratiti plus kamate...a izvodaci stranci...Samo je "PROVIZIJA SRPSKA"....Sta reci ..nekome tko zeli graditi tkz nacionalni stadion od 400 miliona eura....za drzavu kojoj mladost nestaje ...koja na Pinku i Hepiju ima najprimitivniji sund i malogradanstinu u vidu realitija...a tu ukljucujem i gostovanja nase tkz ELITE___Vucic Canak Seselj Vulin Nestorovic i ostali prodavaci MAGLE........sve je laž samo je "Tetka iz Kanade ISTINA"
Dal znate da je Vojvodina imala železnicu 60g pre Srbije,bila je spojena na magistralnu prugu Gdanjs na severu Poljse sa lukom Trst na Jadranu..Zbog sve više vozova tadašni gradonačelnik Novog Sada Dunđerski gradi veliku ranžirnu stanicu i radionice za opraku parnih lokomotiva i vagona.
Svaka pruga ima smisla. Da li ima ili nema putnika je nebitno. Autor MORA da zna /kada vec pise/ da od 100 dinara prihoda, 90 dinara donosi teretni aobracaj. A putnicki svega deset. Koliko da znate: SVAKA drzava dotira svoju zeleznicu. Primer: Italija daje 81% a prihod 19%. Engleska 80% a prihod 20%. A Srbija hoce da bude njena zeleznica iplativa. to jednostavno nije moguce.
Ne razumem zasto uzmate za ozbiljno Vuciceve izjave? Covek samo baca udice i svi se pecaju. Niti on ima bilo kako ovlasenjce da govori o cenama prevoza, niti postoji zvanican cenovnik. Mogao je da kaze 100 din mogao je i 10000 din, covek lupa i laze i ponekad (retko) kaze nesto istinito. Da ne bude zabune, zaista cenim autora teksta ali ako je polazna premisa izjava AV mislim da je takva analiza cisto gubljenje vremena.
Taxi iz centra bg do ns za 850 din samo ako je divljak i ako mu je kombi pun i da vas vozi covek koji nije spavao tri dana .Shvatite jednom za svagda da voz nije socialna kateegorija da svako treba da se vozi njime za dzabe ko ide svaki dan vozom ima mesecnu kartu i ta voznja kosta mnogo manje kp zeli da se vozika iz uzivanja neka plati .
Pa za gorivo vam treba vise ,ko ide svaki dan postoji mesecna karta osim toga u beogradu vam je taxi 1000 za pet minuta voznje u ns 500 din ljudi udju u kladionicu i ostave te pare za min sednu na kafu i ode 500 din tako da voznja od bg do ns je bagatelna cena .Ako vam vise odgovara da se vozite bez voznog reda i da to traje tri sata u prljavim vagonima samo zato sto je jeftino ili vam na kraju pijani kondukter ne naplati kartu onda postoje stocni vagoni pa izvolte .
... nije samo prevoz putnika - to je tercijalna delatnost, ali za većinu putnika, čini se primarna i jedina prepoznatljiva..
Nevezano za ličnu perspektibu - rekonstrukcija pruga je bila neophodna - to napominje i autor članka.
Sada, da li je trebalo da se radi "brza pruga" ili da se ide na samo rekonstrukciju, radi pouzdanijeg teretnog saobraćaja - je otvoreno pitanje - ima argumenta sa obe varijante. Druga ključna funkcija železnice jeste vojna - i za nas i za NATO i za sve ostale...
Dakle putnički saobraćaj je na poslednjem mestupo važnosti za železnički saobraćaj. Ali... Tako rečeno, razvijen regionalni saobraćaj uz kvalitenu povezanost-sinhronizovanost sa lokalnim prevoznicima (metro-autobus-taxi) itekako može da ima svoju ulogu.
Kada daju za parking na KOP-u 2000 dinara dnevno, ili za 20 min. voznje gondolom 1.000 dinara, dace i za N.Sad -Beograd 1000 dinara brzim vozom sigurno. Ko nema, sedeće kući ili če se švercovati, uvek je tako bilo.
Sa vecinom se slazem, sem sa ovim "o izgradnji pruge kakvu nemaju ni mnoge bogatije evropske države.", sve evropske drzave imaju mnogo bolju imfrastrukturu, ne mozemo se porediti ni sa jednom.
Što se više gradi mimo sprovođenja tendera a uzimanjem kredita od Kineza, Rusa, režim može više da opljačka i zadrži razliku para koju dogovara sa izvođačima radova. Znaju oni da im ide polako kraj pa žure što više da nalapaju novca. Da su uzeli od EU e tu ne bi mogli da se ugrađuju jer komisija kontroliše trošenje novca i proverava kvalitet radova.
Ova brza pruga je pun pogodak jer 1. 90% privrede Srbije je na potezu od Subotice do Beograda, 2. Više neće biti bitno dal živite u NS ili Bg ili Subotici jer će put na ovoj relaciji da traje koliko i putovanje iz Borče do Novog Beograda, 3. Cena od 1000 dinara za 1 pravac je smešna ako za 30 do 40 minuta stignete na odredište konforno i bezbedno. Npr putovanje Strazbur Pariz je duplo skuplje TŽV om nego avionom i to je jako sve precizno izračunato da kada saberete sve troškove i utrošeno vreme za putovanje vozom ili avionom na kraju prevagne voz. Dve milijarde za ovaj projekat mi i ne zvuči toliko skupo koliko mi zvuči skup fruškogorski koridor. 600 miliona evra za 40 km autoputa.
svi se uhvatili za 1000 dinara kao da nece i drugi vozovi ici ovuda, drugo i bitnije je koliko ce vozova istovremeno moci da cirkulise, trece zeljeznica je na dobrom putu da bude od koristi umesto kao decenijama crna rupa...
sramotno je koliko politicka obojenost utice na one koji bi po difoltu trebalo da budu realni i objektivni
zar stvarno mislite da ce ikoga jednog dana, vasu i moju decu, unuke boleti uvo ko je bio na vlasti kada budu na auto-putu, mostu, pruzi, ....
ajmo malo objektivnosti
Pa projekat i nije rađen da bi se zadovoljio javni interes nego da bi se zgrnula provizija kroz netransparentno kreditiranje od strane Kine. A kredit i njegovu cenu vraćaćemo svi.
Glupo je porediti bilo koju EU drzavu i nas, jer nam je standard neuporediv. Znaci, ako hocemo muz i ja do BG i nazad, treba nam 4000 din.? Hahaha, pa to kao vic zvuci. Znam da treba povratiti ulozene pare, ali mali je br. gradjana koji bi putovali po toj ceni, pa makar to bio i svemirski brod, a ne brzi voz.
Ova pruga se ni ne pravi za putnike. Pravi se za teretni prevoz. Jos je Hitler trazio samo tranzit kroz nasu zemlju. To se sada i dogadja. Mi smo jeftina radna snaga,prave sebi koridore,putne i zeleznicke. To njih interesuje.Kada kazzem njih mislim na Nemce,Francuze,Kineze,Ruse,Amere .... Ne pravi se ovde nista za nasu dobrobit vec za njihovu. To je kapitalizam,odnosno kolonijalizam. Mi nit imamo putnika koji ce se voziti tim vozovima,nit imamo robe koja se izvozi ili se vozi unutar zemlje.
Prevsti se do novosadske železničke stanice i sačekati voz+ putovati + doći do destimacije u Beogradu. I obrnuto. Sigurno da je za svakog ko ima auto, brže i jeftinije ići kolima. Za dve ili više osoba pogotovo.
Pre izgradnje svakog velikog objekta, javnosti se predoči projektovani plan korišćenja, sa očekivanim ekonomskim efektima. U slučaju pruge to bi bio broj vozova, broj i struktura putnika, tonaža procenjenog prevoza tereta.., naravno i finanasijska kalkulacija. Jedino u Srbiji izostaje javna rasprava o projektovanom planu i buduće generacije snosiće posledice komotnih odluka aktuelne vlasti.
Osnovni ton teksta je izuzetno maliciozan. Autor je pored nedostataka mogao da da analizu nedostataka postojeceg stanja. U celokupnu analizu isplativosti investicije treba ukljuciti j koje su negativne posledice ako se nista ne cini. Koliko ljudi godisnje oboli od bolesti povezanih sa zagadjenjm vazduhom gde izduvni gasovi automobila, pogotovo u Srbiji sa nasim voznim parkom, daju veliki doprinos? Koliki su troskovi lecenja? Koliko je skracen zivotni vek? Koliki su troskovi ekonomije? Pozabavite se malo ovim brojkama pa da vidimo koja je racunica na kraju. Koliko ce infrastruktura da traje? Koliki ce biti priliv u turizmu od turista koji ce iz Peste za 2-3 sata biti u NS ili BG?
Ne brinite - država (to sam ja!) će garantovano refundirati polovinu, ako ne i više, cene karte, na predlog "nadležnog"...
A, i biće i turističkih tura! BG za 1.000 din - sendvič, sok i kila brašna i(li) ulja, poseta spomeniku Nemanjića, vožnja Kalemegdan gondolom, povratak...
Ali - samo da se završi, više, ta pruga...
Пруга се не гради због нас него због Кинеза. Купили су луку у Солуну, а мислим и у Атини. Њима треба без транспорт терета одатле до Будимпеште па на запад. Ено и Грци граде двоколосечну пругу од Солуна до Ђевђелије.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Brza pruga Beograd - Novi Sad - Subotica: Jurcanje u propast vrednu dve milijarde evra
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•05.03.2021.
•11:00 > 08:04
Komentari 109
Voja Milutinovic
djenkinim stopama
Mig 29 vojske Srbije leti u normalnim uslovima 600km na sat jer je zemlja mala, pravljen je za Sovjetski Savez koji je bio ogromam plus je gorivo bilo besplatno. Elem, u Beograd idem preko Petrovaradina i Karlovaca, ukljucim na auto put posle Beske, putarina 90 dinara. Laganica, bez 200 na sat , Ukupno me kosta 1700 dinara, povezem koga zelim, nosim sta hoću, nema stresa a brzom prugom nek se voze sns botovi
Slobodan
@ X
X
ns
Nenad
Brza pruga?
Ovo je samo brŽa pruga, a nije teško biti brži od one puž pruge. Od SU do Vrbasa u proseku 25km/h u XXI veku.
Sramota.
Nego, jel ovo Sloba-Zloba s onu stranu konačno ispunjava svoje predizborno obećanje circa 1992-1993? Ionako nam je život od 2012. baš kao da je On opet među nama.
Dule
Kakve veze ima ko će gde parkirati kola...poenta je da ideš vozom a ne kolima do voza...
Cena karte je visoka i to je problem, a i samu izgradnju će otplaćivati naši čukun unuci
čekaj
transportni put za svu robu iz Kine za Evropu, onaj kraći, počinje u Pireju (2009.) i završava u Soroksáru (2019.), kažu za 10 dana kraći od onog koji ide odnekle iz Kine prema Roterdamu. Znači gospoda ukinu vozove narodu na delu magistralnog pravca, uzmu zajam od Kine da joj provuku trasu do njihovog centralnog terminala u Mađarskoj, gde su manjinski vlasnik, prave prugu od njihovih standardizovanih komponenata, angažujući njihove firme i ponude svima kartu za voz od 1000 dinara. Kakva je to tek podvala.
Мими
Kiki
Slobodan
Frida
Bacvanin
Чортановци
То што ми Чортановчани и Бешчани истичемо да од нове пруге немамо ништа осим штете, је неоспорива чињеница.
Размисли мало, па ће ти се и самом рећи....
/
pitajte Dačića, on se najbolje razume u kako i zašto... posle Mrkonjića
?
@ Nikola
kad već spominjete Novi Beograd, onda to nije brza železnica Beograd/Pešta već Novi Beograd/Pešta Soroksár, bitno za cenu 1 km brze, ili cenu vozne karte, kako hoćete, a teško da će se do Prokopa ići brzom, teško, ja ne verujem.
@ dijasporac
vidiš, nisam saobraćajac, ali nije mi jasno zašto se krenulo po 3. put, pa još sa brzom varijantom na delu pruge koja je 2x od 2005/2010. opravljana (St.P./NS) ako je na onom delu od NS do Su 2,5x manja propusna moć pruge i veći % iskorišćenosti, dok je gr. stanica redovno bila pod zakrčenjem od bruta u vreme dok je saobraćaj bio redovan? Prosto, nije mi jasno, zašto St.P/NS, a ne NS/SU. Valjda je normalno da vozovi idu i dok radovi traju?
Dragojlo
Cegi
Zokizuca
Чортановци
Ниси схватио, не постоје више ж. станице Карловачки виногради, Чортановци Дунав, Чортановци и Бешка. Гради се само нека у атару између Чортановаца и Бешке, усред ничега.
dijasporac
Stos je da bolje uzmu kredit za zeleznicku prugu ili autoput koju ce koristiti i sledece generacije nego da uzmu kredit za zidanje nacionalnog stadiona ili izgradnje novog dunavskog nasipa da bi omogucili gradnju Novog Sada na vodi (nasip naravno treba zbog zastite grada a ne zbog privatne gradnje) ili nabavke novih automobila za republicke organe. Svakom ko realno razmisli zeleznicka pruga je jedna od osnovnih investicija u koju treba ulagati a da li je pravac ka Budimpesti vazniji od pravca ka Zagrebu moze se raspravljati (preko Budimpeste je do Beca blize i lakse za gradnju sa upitnom spremnoscu Hrvatske da bi unapredila prugu ka Srbiji, plus ogroman bonus, povezuju se dva najveca grada u Srbiji).
Dakle, drzava treba da ulaze u infrastrukturu a nasa decenijama nije, do pre 10-15 godina smo imali 250km autoputa i imamo zelzenicu u koju niko nije ulagao 45-50 godina. Ja sam sa malo duzim secanjem i secam se poduhvata veka za nase zeleznice, elektrifikacije glavnih putnih pravaca, to je bio drzavni projekat na kom je cela SFRJ decenijama radila i nikad ga nije zavrsila. Kotrola troskova, naravno, ne dolazi u pitanje.
Nsnsn
Лиманац
@ dobrivoje
"@Dragan05.03.2021 • 12:16
Mislim da je to imala AU monarhija."
To je VOJVODINA, vek bila i ostala a pre je imala i Otomanska imperija odnosno Kosovo, to su činjenice lako proverljive, a ti dubi na glavi.
Nikola
1. Kako znamo da će cena u jednom smeru biti 1000 dinara? Možda je u pitanju cena povratne karte? Možda je u pitanju cena za 1. razred? U tom slučaju bi po sadašnjem cenovniku cena za 2. razred bila oko 700 din. Čak i da je cena jednosmerne karte, postojaće i vozovi nižeg ranga u kojima će karte biti jeftinije. Ja bih svakako sa rezervom uzeo cenu karte dok ne bude zvanično objavljena na sajtu Srbija voza.
2. Odakle podatak da bi rekonstruisana stara pruga omogućavala brzinu 160 km/h. Na deonici od Karlovačkih vinograda do Čortanovaca zasigurno ne jer krivine ne omogućavaju brzinu veću od 80 km/h. Dakle, tu bi svakako morala da se gradi nova trasa, što bi uključivalo i novi tunel pa verovatno i vijadukt (nasip u plavnom području bi bio prilično nepovoljno rešenje).
3. Zaboravlja se postojanje železničke stanice na Novom Beogradu, Prokop zato nije jedina stanica koju će moći da koriste putnici iz Novog Sada. U protekloj deceniji veliki broj firmi se preselio sa desna na levu obalu Save, i to baš u okruženje novobeogradske železničke stanice. I nije centar jedino odredište u Beogradu, ljudi putuju i do drugih delova grada. Ipak, slažem se da je stara železnička stanica bila na boljoj lokaciji od Prokopa.
4. Ne znam koja to karta u Beogradskom prevozu košta 120 din. Kada se plaća Bus Plus karticom vožnja košta 89 dinara, a ukoliko se plati Master karticom (sa pay pass-om) vožnja košta 98 din.
Nemanja
Mislim da je to imala AU monarhija.
Pa da, ozbiljna država a ne ovaj ćumez.
Treba
A najgore
Znaci krenes iz BG sa nalickane stanice, sve novo fancy sija sljasti i 30 metara pred "kraj" rekonsteuisane deonice upadas u raspad od NS stanice! Golubovi, njihov izmet, mokraca, raspad! Posto, jelte, ta deonica je u planu "na kukovo leto" kad deo rekonstrukcije NS-SU
dijasporac
Dakle, pruga po kojoj mogu da idu vozovi do 200km/h ima sine istog tipa, istog razmaka kao i dosadasnja pruga i Srbija se pridrzava/pridrzavace se standarda koji postoje u Evropi (na istoku Evrope, RU, UKR je drugacije). Voz koji saobraca izmedju atine i Peste ce mozci sa pruge koja podrzava brzine do 60km/h bez problema da predje na prugu koja podrzava brzine do 200km/h i obrnuto. Nije to totalno nekompatibilna pruga, samo je srepen sigurnosti mnogo veci, manji su radijusi krivina, jaci donji postroj, armirani betonski pragovi sa vecom krutoscu, sine sa boljom konekcijom za pragove, ojacan poprecni presek sina sa materijalima sa vecim modulom elasticnosti (sve to dopusta veca opterecenja odnosno brzine) ogradjena pruga, nadvoznjaci umesto pruznih prelaza itd.
Brzi voz izmedju BG-NS-SU-Peste nece stajati na svakoj stanici u Sremu i Backoj, to nije ni sustina takvog prevoza ali ce i dalje saobracati obicni vozovi koji su psotojali do pre dve godine. Ti vozovi takodje mogu saobracati novom prugom ali se nece kretati 200km/h. A na pitanje kako ce da pretekne superbrzi voz voz koji saobraca izmedju Beske i Indjije, lako, dace zmigavac i zaobice ga, genije. Zasto se gradi dvokolosecna pruga? Zbog saobracaja u oba smera i zbog sporijeg saobracaja u istom pravcu.
Ajmo
Da li je bespotrebno spucano stotine miliona eura vise da bi se do NS stizalo 4 minuta ranije (samo je Batajnica-Pazova 200 kmh!!!) - bespotrebno je spucano!
Da li ce se uskoro raditi rekonsteukcija koloseka do HR granice??? Nece, a najbitnija je deonica!
Da li ce uskoro da krene NS-SU??? Trebalo je jos prosle godine pa "ne mozemo od korone" pa ovo prolece isto "pa korona je" pa kao krecu sledece prolece! A pruga je u tako sramnom stanju da je to kao u Moldaviji!
Sve u svemu, preskupo, bespotrebno, moglo je i sporije (160km/h nam je i vise nego dosta!) Ali okej, gradi se nama Vojvodjanima i nama Vojvodjanima ce da ostane u amanet.
MonteDushano
Joki
Z49
Kika Bibić
Kika Bibić
2. Voz neće stajati na usputnim stanicama, možda na jednoj između Bg i NS
3.Stanovnici Sremskih Karlovaca, Karlovačkih vinograda, Črtanovaca, Beške, itd. više nikada neće moći vozom da stignu do susednih mesta
4.Ostali takođe to neće raditi jer će karta biti preskupa
5. U svim ostalim zemljama ostavlja se obična pruga, a posebno se grade brzi kolseci
6. Pruga neće biti povezana ni sa jugom Srbije, ni sa Mađarskom, nikad više voz od Atine za Rusiju, ili Prag, Poljsku.
7.Nikad više turistički voz Romantika do Sremskih Karlovaca.
Zaključak: samo sumanuta vlast može da uništi postojeću prudu i da izgradi nerentabilnu. To je kao da gradite nešto na pustom ostrvu.
AV
dijasporac
Prokop u Beogradu je predvidjen da bude glavna zeleznicka stanica i cvoriste jos pre 40 i vise godina kad je i otpocela njegova gradnja. I sad kroz njega prolaze vozovi Beovoza pa kroz tunel idu do Karadjordjevog parka i dalje ka Vukovom spomeniku (najdublja podzemna zeleznicka stanica kako je reklamirana u Slobino vreme), Pancevackom mostu i Banatu. Metro linija i stara i nova je predvidjena da prolazi 300m ispod Prokopa ka Savi. No sve to su predvidjanja i planovi na 40-50 godina. Ko ziv, ko mrtav do tad. U sustini, novi poslovni centar Beograd je izmesten
U sustini buducnost Novog Sada pa i Begrada je povezivanje sa Pestom ( i Keleti palayaudvarom, ehh, koliko sam samo puta tamo sisao sa voza i osetio da sam stigao u nesto evropskije) odnosno sa EU kada jednog dana (za 20godina?) i Srbija bude deo te Evrope.
Pa i
@Pa i05.03.2021 • 14:33
"....nema smisla porediti palte .....500 km smo prešli za nekih 3.5 sata"
Zasto govorite neistinu? To pricajte vasim drugarima botovima i onome ko vam veruje. Prosecna brzina TGV iznosi 320 km/h a najveca brzina 574 km/h i poceo je da saobraca 1981 godine.
Naravno da ima smisla porediti plate jer ce onaj sa vecom platom sigurno lakse kupiti kartu za voz.
https://sh.m.wikipedia.org/wiki/TGV
/
RVojvodina
dijasporac
Postojeca mreza, pogotovo glavni pravci decenijama nisu odrzavani, veliki deo pruge kroz Srem i Backu na glavnom pruznom pravcu je izgradjen jos u doba Austrougarske i zadnji put unapredjen jos krajem '60-tih (u vreme kad je izgradjen stari Zezeljev most i zeleznicka stanica Novi Sad. U medjuvremenu Pitanje izgradnje nove pruge ili obnavljanja stare je kao pitanje odrzavanja ili kupovine novih kola, sta je isplatljivije, kratkotrajno odlaganje kupovine krpljenjem limarije ili generalkom.
Da li Srbija ima svoje firme koje mogu graditi prugu? Nema, ne postoje, privatizovane su ili ugasene pre 20 i vise godina. U Vojvodini ih nikad nje ni bilo. Sem nedostajucih ljudi potrebno je i iskustvo i tehnologija za takve radove, u Srbiji to niko nema.
Kerefeke
Po mom misljenju ovo kao i autoput, bgd na vodi, " sredjivanje" trgova, fontana, promenada., bazen na spensu i ostalo se namerno radi fuserski da bi se pri dodatnim investicijama za sanacije i popravku jos zaradilo, izvuklo novca iz budzeta i opralo novaca.
Banderaš
bic
jovica
https://youtu.be/SSOMJ84EM1s
Mislilac
Vladan
Da si ti meni živ i zdrav za četiri i po sata sam maltene pred Bečom, i to bez da jurcam. Do Pešte tri sata, sa gužvom možda tri i po - ako tebi treba četiri i po možda bi trebalo da uložiš u automobil iz ovog milenijuma.
Blender
NS
E sad ovde je naravno to potpuni promašaj zato što vas voz u opšte ne vodi do Beograda, nego negdje Bogu iza nogu. Brza pruga koja vas ostavlja negde u predgrađu a nemate ni direktnu metro liniju ka svim ključnim tačkama u gradu je neupotrebljivo
dobrivoje
?
Bojan
Razumem da si usamljen u svom stočnom vagonu, ali mi što hodamo na dve noge ipak više volimo da nas vozi neko ko ne pokušava od nas da napravi govedo poput tebe.
Pendrek Pandurov
Brzi voz je sjajna investicija ali ne za narod koji ide sa 200 dinara u kladionicu.
Mile rent-a mozak
Milan
Pa i
Train Grand Vittesse
"Pa i u Francuskoj je vožnja brzom prugom TZV jako skupa."
Pa u Francuskoj su plate mnogostruko vece.
Pa u Francuskoj postoji ultramoderni TGV kakav mi necemo imati ni za 100 godina.
Pa u Francuskoj su jos sedamdesetih godina proslog veka vozovi isli 200 na sat.
Marko
Linijski taxi
Ctzn
Svoj
1000 din će ljudi plaćati, a za druge aspekte ne znam. 1/1
samo tako
Komentator
Ovog turbo voza do Peste jos nece biti dugo, a i da bude besmislen je ako put bude trajao duze od 1.5h.
Haha
Bilja
Jedino što sam primetila u Francuskoj je da tom prugom iduz samo brzi putnički vozovi, ne i teretni, tj. odvojene su pruge za putnički saobraćaj i pruge za teretni saobraćaj. Možda grešim...
Dule
nije Mile veverica
Ako ništa, onda turistički.
g pen
Ali
Ognjen
Hoce li tom prugom ici voz sa 10 putnika?
dobrivoje
Gloginje
Taj ko plaća 2k za parking na kopu i 1k za vožnju gondolom se ne vozi vozom...
@Ali
Vidi se da pojma nemaš za voz koji se zvao "romantika"... Tim vozom se vozikalo a ne redovnim i za taj voz cena neka bude adekvatna. Problem koji ti ne vidiš je taj što zvao se voz brzi, intercity, putnički ili kakogod ista garnitura te vozi tzv" ŠTADLER". E vidiš u svetu nije tako, imaš luksuzne varijante a imaš i obične putničke. I putnički i luksuzni idu istom brzinom jedina razlika je što putnički staje na sve stanice od početne stanice do zadnje.
Slažem se ako želiš luksuz plati ali da plaćam za jednu običnu garnituru 1000din... Ne budi smešan...
Džo
Pruga je potrebna i dobro su je uradili, sad očigledno da su najbitnije mnogobrojna strane kompanije koje će je koristiti najviše.
Da postajemo obična kolonija valjda je svima odavno jasno. Ekonomski smo na kolenima još da razbiju porodicu i SPC pa zadatak obavljen.
Sremac
90% INDUSTRIJE je u i ispod Beograda prođi i pogledaj.
Ahab
Nije njima ni do pruga ni do vozova, već da sapune džepove svoje lopovske do vrha, narodnim parama razume se.
Uzimanje kredita od rusa, pa od kineza, pa onda angazovanje stranih izvođača, pa muljanje sa namenama, korekcije budžeta-sve je to uhodana matrica radikalskih dahija.
Sto gluplji-to bezobrazniji.
Kostunica
marko
ne interesuju vlast putnici.
Bojan
Pazi što će me baš biti briga što me vozi "divljak", kad me vozi u udobnom kombiju direkt na adresu, plus se lepo ispavao jer ne radi u tri smene kao vi botovi. A da ne govorimo o blabla caru i sličnim internet uslugama koje već godinama šljakaju bez problema... Shvatite jednom za svagda da je putnički prevoz tržišna kategorija i da nesposobne i alave kao što je ova država tržište očas posla ostavi za sobom.
Antonio
Toma
Postojeci vozovi, tehnologija iz 60-70ih su omogucavali 160kmh. Da su ostvarili prosek od 130kmh na toj trasi stiglo bi se za 30min u Bg. Nije isto stici u centar bg gde je bila stanica i tamo u iskop gde nema nista.
Ako je 200kmh sve sto se dobilo, to je bacena para u vetar, bar onaj deo koji nisu uzeli sebi.
U Bg sam isao vozom kada idem sam i kada me mrzi da vozim i da se guram sa seljacima u saobracaju, za ~700din sam tamo i nazad, ispadnem u centru grada peske obavim sta mi treba i nazad bez stresiranja. Sada to nece imati smisla jer ce nas voz dovesti u Pinosavu umesto u centar grada.
sns...
Vlada
Prosečan dizelaš troši 6l/100km = 14 l * 145=2030 dinara.
+ putarine 2*220 = 500 dinara
znači, ukupno 2500 + neka parking u bg košta još 500 ili ako si u nekom tržnom centru bespatno.
znači da se i za jednu osobu isplati ako računamo da treba stići do železničke u NS a posebno treba organizovati tri dana jahanja javnim prevozom ili preskupi taksi po Beogradu.
sve objašnjeno, još jedna fantastična napredna investicija koja će nam ostati kamen oko vrata nakon njih.
Sremac
Mile
U Evropi i Kini, vozovi već odavno tuku preko 200km...
Jandra
BoeserWolf
u nemackom govornom podrucju se pruge grade prvenstveno zbog privrede. trenutno se u AT radi na vezi sa slovackom i povezivanje na mrezu tzv. sirokih pruga i puta svile. zamislite ne planira se zbog putnika jer putnika na toj trasi nece ni biti, samo kargo.
"Na još veće iznenađenje javnosti naišla je odluka da se, radi pravovremene gradnje nove pruge, na dve godine stopira prevoz između Novog Sada i Beograda. Ispostavlja se da će prekid vozne veze između dve metropole trajati bar godinu dana duže od najave."
novi sad metropola... lmao
Bojan
Glupo je i porediti. Ko je dao za gondolu vozio se jednom, a kad plaćaš parking na Kopu verovatno nemaš izbora. Kao što tekst kaže, do Beograda imaš nekoliko jeftinijih opcija koje te ne voze preko Prokopa, tako da će voz uglavnom da zvrji prazan.
Da
Dragan
mihailo
Nenad
Ali
Rade
Podbarac
Nevezano za ličnu perspektibu - rekonstrukcija pruga je bila neophodna - to napominje i autor članka.
Sada, da li je trebalo da se radi "brza pruga" ili da se ide na samo rekonstrukciju, radi pouzdanijeg teretnog saobraćaja - je otvoreno pitanje - ima argumenta sa obe varijante. Druga ključna funkcija železnice jeste vojna - i za nas i za NATO i za sve ostale...
Dakle putnički saobraćaj je na poslednjem mestupo važnosti za železnički saobraćaj. Ali... Tako rečeno, razvijen regionalni saobraćaj uz kvalitenu povezanost-sinhronizovanost sa lokalnim prevoznicima (metro-autobus-taxi) itekako može da ima svoju ulogu.
I to je to.
Pera
zoki
Milan
Laloš
deda
sramotno je koliko politicka obojenost utice na one koji bi po difoltu trebalo da budu realni i objektivni
zar stvarno mislite da ce ikoga jednog dana, vasu i moju decu, unuke boleti uvo ko je bio na vlasti kada budu na auto-putu, mostu, pruzi, ....
ajmo malo objektivnosti
Objektivan
Mira
Aleksandar974
Lustrator
Anonimus
Jela
Komsa sa prvog
Podrzavam!
Vladimir
nebesky
A, i biće i turističkih tura! BG za 1.000 din - sendvič, sok i kila brašna i(li) ulja, poseta spomeniku Nemanjića, vožnja Kalemegdan gondolom, povratak...
Ali - samo da se završi, više, ta pruga...
Иги
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H