Info
27.03.2021.
17:00 > 09:11
Najnoviji zastoj u prometu 193 kilometara dugim kanalom između Mediterana i Crvenog mora još jednom pokazuje potrebu za alternativnim rutama između Dalekog istoka i Evrope.
  • Vidoviti Limanac

    28.03.2021 12:03
    @ Ex sailor zaboravih
    Zaboravih još jedan jako bitan uticaj u plovnim putevima ograničenih dimenzija a to je promena brzine opstrujavanja vode oko trupa broda usled nedovoljne dubine što dovodi između ostalog do dodatnog uronjaja... Takođe se pojavljuju oblasti različitih pritisaka i mogao je brod biti "povučen" ka ivici kanala...
    Samo manje zanošenje može brzo da dovede do ovih efekata....
  • Vidoviti Limanac

    28.03.2021 11:39
    @Ex Sailor
    Veličina broda upravo ima najveći uticaj. Ovakvi brodovi imaju ogromnu površinu boka.
    Sila kojom vetar deluje povećava se proporcionoalno izloženoj površini i kvadratu brzine vetra....
    Ako su tačni ovi neki podaci koje sam na brzaka pronašao ovaj brod ima površinu boka od 13.200 m^2.....
    Ako nikada nisi radio proračune stabiliteta i plovnosti broda, a jedan moranr nema razloga da ih radi, nemoj previše da se praviš pametan. Ovoliki objekti imaju ogromne zaustavne puteve i teško se kontrolišu.
    Ne bih se upuštao u dalju raspravu, ovde su i onako svi najpametniji....
  • Ex sailor

    28.03.2021 07:32
    @Vidoviti Limanac
    A inače vetar je duvao,kojom jačinom?A brod ima tričavih 229000 tona pa ga svaki povetarac može da zanese?Baš logično?
  • Миодраг

    28.03.2021 06:24
    Ситуација је озбиљна. Неће бити тоалет папира па ћемо гузицу брисати прстима.
  • oh

    27.03.2021 23:16
    ovo je samo deo toga kako shipping industrija i njeni problemi utiču na ekonomiju
  • Miloš

    27.03.2021 22:53
    Kvalitet
    Svaka čast za tekst!
  • Gojko

    27.03.2021 20:33
    @A
    "Nije do pošte nego do ljudi koji su prijavljivali krađu koje nije bilo."

    Raspitaj se malo kako se zove skladište paketa pristiglih u Srbiju i zašto se zove "kineski zid".
  • Sulja

    27.03.2021 20:15
    Falus
    Treba i napomenuti da je brod svojom putanjom iscrtao falusni oblik pre nego što se nasukao u kanalu. Potrazite vest. Slucajnost ili ne...
  • Anonimus

    27.03.2021 19:55
    Zanimljiv prilog, odlično sagledani značaj i uloga kanala.
  • A

    27.03.2021 19:44
    @ Gojko27.03.2021 • 18:31
    Mene baš briga što je začepljen kanal, jer ljubaznošću pošte isporuka za svaki paket sa Aliexpresa ionako košta minimum 35 dolara. Jbg lider u regionu a ne ko glupi Hrvati koji imaju džabe isporuku.

    Nije do pošte nego do ljudi koji su prijavljivali krađu koje nije bilo.
  • Vidoviti Limanac

    27.03.2021 19:23
    @Ex sailor
    Ako si bivši mornar onda znaš šta znači slobodna površina i kako na nju utiče vetar. Ovi novi Kontenerski brodovi su ogromna jedra. U plovnom putu ograničene širine izuzetno je nezgodna plovidba. Ne bi me čudilo obavezna pilotaža prilikom prolaska tako da sumnjam da je posada tu mogla puno šta da uradi.
  • Kalimero

    27.03.2021 19:07
    Svaka čast
    Svaka čast. Odličan tekst!
  • Salamander

    27.03.2021 19:02
    rezonancija
    dovoljno bi bilo napraviti interferentni sistem: kao kod ledolomaca, ali od spolja
  • dd

    27.03.2021 18:56
    Sad će kod nas dodatno da poskupi gorivo zbog začepljenja svetske arterije.
  • Orwell Vegan

    27.03.2021 18:47
    Istina
    Trenutno je barem 20 krcatih brodova koji prevoze zivotinje zaustavljeno zbog ovog problema, a zivotinje ce biti izlozene neopisivom mucenju ako se ovo ne resi uskoro.
  • Gojko

    27.03.2021 18:31
    Mene baš briga što je začepljen kanal, jer ljubaznošću pošte isporuka za svaki paket sa Aliexpresa ionako košta minimum 35 dolara. Jbg lider u regionu a ne ko glupi Hrvati koji imaju džabe isporuku.
  • Ex sailor

    27.03.2021 18:11
    Nemar
    Izgleda da je uzrok nemar posade u manevrisanju ali i nedovoljna dubina kanala na tom mestu pa je brod ovako velikog gaza naseo na dno.Ovakvi plovni putevi moraju povremeno da se produbljavaju odnosno održavaju dubinu baš zbog ovakvih brodova.Kriv je Egipat kao vlasnik kanala.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna