Najnoviji zastoj u prometu 193 kilometara dugim kanalom između Mediterana i Crvenog mora još jednom pokazuje potrebu za alternativnim rutama između Dalekog istoka i Evrope.
Zaboravih još jedan jako bitan uticaj u plovnim putevima ograničenih dimenzija a to je promena brzine opstrujavanja vode oko trupa broda usled nedovoljne dubine što dovodi između ostalog do dodatnog uronjaja... Takođe se pojavljuju oblasti različitih pritisaka i mogao je brod biti "povučen" ka ivici kanala...
Samo manje zanošenje može brzo da dovede do ovih efekata....
Veličina broda upravo ima najveći uticaj. Ovakvi brodovi imaju ogromnu površinu boka.
Sila kojom vetar deluje povećava se proporcionoalno izloženoj površini i kvadratu brzine vetra....
Ako su tačni ovi neki podaci koje sam na brzaka pronašao ovaj brod ima površinu boka od 13.200 m^2.....
Ako nikada nisi radio proračune stabiliteta i plovnosti broda, a jedan moranr nema razloga da ih radi, nemoj previše da se praviš pametan. Ovoliki objekti imaju ogromne zaustavne puteve i teško se kontrolišu.
Ne bih se upuštao u dalju raspravu, ovde su i onako svi najpametniji....
@ Gojko27.03.2021 • 18:31
Mene baš briga što je začepljen kanal, jer ljubaznošću pošte isporuka za svaki paket sa Aliexpresa ionako košta minimum 35 dolara. Jbg lider u regionu a ne ko glupi Hrvati koji imaju džabe isporuku.
Nije do pošte nego do ljudi koji su prijavljivali krađu koje nije bilo.
Ako si bivši mornar onda znaš šta znači slobodna površina i kako na nju utiče vetar. Ovi novi Kontenerski brodovi su ogromna jedra. U plovnom putu ograničene širine izuzetno je nezgodna plovidba. Ne bi me čudilo obavezna pilotaža prilikom prolaska tako da sumnjam da je posada tu mogla puno šta da uradi.
Trenutno je barem 20 krcatih brodova koji prevoze zivotinje zaustavljeno zbog ovog problema, a zivotinje ce biti izlozene neopisivom mucenju ako se ovo ne resi uskoro.
Mene baš briga što je začepljen kanal, jer ljubaznošću pošte isporuka za svaki paket sa Aliexpresa ionako košta minimum 35 dolara. Jbg lider u regionu a ne ko glupi Hrvati koji imaju džabe isporuku.
Izgleda da je uzrok nemar posade u manevrisanju ali i nedovoljna dubina kanala na tom mestu pa je brod ovako velikog gaza naseo na dno.Ovakvi plovni putevi moraju povremeno da se produbljavaju odnosno održavaju dubinu baš zbog ovakvih brodova.Kriv je Egipat kao vlasnik kanala.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Suecki kanal - kada se začepi arterija svetskog saobraćaja
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•27.03.2021.
•17:00 > 09:11
Komentari 17
Vidoviti Limanac
Samo manje zanošenje može brzo da dovede do ovih efekata....
Vidoviti Limanac
Sila kojom vetar deluje povećava se proporcionoalno izloženoj površini i kvadratu brzine vetra....
Ako su tačni ovi neki podaci koje sam na brzaka pronašao ovaj brod ima površinu boka od 13.200 m^2.....
Ako nikada nisi radio proračune stabiliteta i plovnosti broda, a jedan moranr nema razloga da ih radi, nemoj previše da se praviš pametan. Ovoliki objekti imaju ogromne zaustavne puteve i teško se kontrolišu.
Ne bih se upuštao u dalju raspravu, ovde su i onako svi najpametniji....
Ex sailor
Миодраг
oh
Miloš
Gojko
Raspitaj se malo kako se zove skladište paketa pristiglih u Srbiju i zašto se zove "kineski zid".
Sulja
Anonimus
A
Mene baš briga što je začepljen kanal, jer ljubaznošću pošte isporuka za svaki paket sa Aliexpresa ionako košta minimum 35 dolara. Jbg lider u regionu a ne ko glupi Hrvati koji imaju džabe isporuku.
Nije do pošte nego do ljudi koji su prijavljivali krađu koje nije bilo.
Vidoviti Limanac
Kalimero
Salamander
dd
Orwell Vegan
Gojko
Ex sailor
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H