U Srbiji ima oko 100.000 vozača koji se komercijalno bave prevozom robe ili putnika, od kojih je oko 85.000 za volanom kamiona, dok oko 15.000 vozi autobuse.
@ Salas: Potpuno si u pravu,do 1990 god šećerna repa iz daljih sela,vozena je u šećerane vozom i slepovima kanolom,sto je bilo daleko jeftinije nego prevoz kamionima.
Возача има и више него што треба, чак има и вишка и то доста. Теретни али и цео друмски саобраћај потпуно неуређена област. Нпр. у шећерани у Врбасу сваки дан виси 40 камиона и то је 40 возача само у једној фабрици за утовар шећера, меласе, резанца....Шећерана има индустријски колосек као и многе фабрике који се готово и не користе. Једна локомотива повуче воз колико свих 40 камиона а да не говоримо о загађењу-40 камиона 40 СУС дизел мотора који непотребно загађују околину и + гомилу лоших возача који се на друмовима понашају као каубоји. Да терет иде возом од Врбаса до НС и Бг или Ниша камионом би обављали локални превоз, не би требало толико возача, услови и селекција кандидата би била ригорознија а плата далеко већа. Овако циркус и расуло
Polaganje za C i E kategorije plus ADR, lekarski pregled, vozačke dozvole bez i jednog ponavljanja koštaju 105000, pa onda licenca oko 150000 plus taksa za agenciju 16000, još 6500 za lokaln AMSS kao i 2000 za dozvolu i oko 70000 za taho karticu. Saberite gospodo koliko je sve to zajedno a da bi sve završio treba ti od 6-10 meseci jer ne mogu da skupe grupu od bar 10 učenika da bi im se isplatilo, ljudi koji ne rade ne mogu to da plate, a kad završe čeka ih posao u Merkatoru Maksiju i manjim firmama gde više fizikališu nego što voze sve za 50000 i nema radnog vremena od 8 h, zbog svega toga nemamo vozače niti ćemo ih imati
Polaganje za C i E kategorije plus ADR, lekarski pregled, vozačke dozvole bez i jednog ponavljanja koštaju 105000, pa onda licenca oko 150000 plus taksa za agenciju 16000, još 6500 za lokaln AMSS kao i 2000 za dozvolu i oko 70000 za taho karticu. Saberite gospodo koliko je sve to zajedno a da bi sve završio treba ti od 6-10 meseci jer ne mogu da skupe grupu od bar 10 učenika da bi im se isplatilo, ljudi koji ne rade ne mogu to da plate, a kad završe čeka ih posao u Merkatoru Maksiju i manjim firmama gde više fizikališu nego što voze sve za 50000 i nema radnog vremena od 8 h, zbog svega toga nemamo vozače niti ćemo ih imati
Poceo je tigar da lipsava! Svaki mesec nesto poskupi od hrane,cigara....do lekova! I sada neko da radi za 40,50hiljada dinara,nema sanse vise! Mladi su upravu sto nejce da rade kao belo roblje i sto beze iz ove smrdije! Koliko sam informisan,cene hrane su i skuplje kod nas nego u EU. A plate juzno africke,dok se to nepromeni nema nama spasa! Omladino bezite odavde prvom prilikom jer zivot je samo jedan! Ostanete li ovde procicete gore nego mi matori!
Ti strucnjaci samo pominju starosne granice,a ne pominju granice gde se çeka 2 dana za prelaz i policiju koja je najgora u evropi.Mali prekrsaj i nemozes doci sebi od visokih kazni.
Nejcu da radim ispod hiljadu evra i kraj! Rentiram dva stana po dvesta pedest eura i nebolime glava za nista! Da radim nekom ispod hiljadarke nema sanse a cene hrane i dazbina ko u nemackoj. Ma daj budimo realni.
Kome treba vozač, platiće ga i 200.000, kada ih više ne bude bilo u Srbiji. Ko želi da ga operiše dobar hirurg, prekosutra, platiće 5000 evra privatnoj zdravstvenoj ustanovi. Posvećenost i kvalitetno učenje naše dece, plaćamo kroz privatne časove. Plate vozača i radnika ostalih deficitarnih zanimanja određuje tržište. Teško je naći kvalitetnog zidara za manju platu od 1500 evra mesečno. Zbog migracija, cene rada rastu, i približavaju se cenama rada u EU. Za kvalitetan rad, naravno. Završen fakultet i stečeni nivo formalnog obrazovanja ne garantuje visinu mesečnih primanja. Lekare, profesore, i fakultetski obrazovane "ćate", niko ne primorava da rade za zagrantovane, ali niske plate u sistemu državnih ustanova. Država ima novca za ovaj nivo plata, i takav će biti i kvalitet rada i usluge u državnim ustanovama. Svršeni studenti medicine će sticati praksu, za malu platu, u državnom zdravstvu, pa kada NAUČE DA RADE, preći će u privatni sektor i adekvatno naplaćivati svoje usluge. Već postoje dve grupe stručnjaka. Stručnjaci za sirotinju,rade za državnu platu u državnim ustanovama i stručnjaci za imućne, koji prodaju svoje znanje i iskustvo po mnogo višoj ceni.
U svakom slučaju kad je platio sve dadžnine ostalo mu je barem 2000 eura, a što je najvažnije živi dostojanstveno u Švedskoj. Ja moje mrtve nosim u srcu i svaki dan mislim na njih, a otiću na groblje kad mognem. Uživaj u sendviču
Мало нам је лудака на путевима, само нам фале још и балавци у камионима од 20 тона. Уместо да подигнете плате возачима, ви хоћете да израбљујете неискусне возаче који ће чим стекну искуство побећи. Дивна стратегија.
Sada da bi počeo da voziš kamion sa prikolicom u Srbiji treba ti skoro 3000e za Ce kategoriju i za CPC Sertifikat vozača. Zato svi odlaze u Sloveniju i ne vraćaju se više kada polože kod95.
Ja sam jedan od njih.
Prijavljen si minimalac. Poslodavci te tretiraju ko stoku a ne čoveka.U ovoj zemlji se vrednuje ništa.
Srbiji ne nedostaju radnici bilo kog profila već joj nedostaju veće plate u privatnom sektoru, veća radnička prava, poštovanje zakona o radu i ljudski odnos prema zaposlenima. Zašto bi neko vozio kamion ceo dan, imao dvadeset istovarnih mesta, utovarao istovarao robu, vodio računa o tačnosti isporuke, brinuo o kamionu, pazio da ne napravi saobraćajni prekršaj ili ne daj bože udes, radio šest dana u nedelji i sve to za 400 eura? Zar mu nije bolje da se učlani u SNS i da ga ubace u neku državnu i javnu firmu i da tamo skoro ništa ne radi, da su mu poštovana radnička prava i to za 600 ili 700 eura?
Da da radice neko za 45-50 hiljada-400 eura 12 sati dnevno 26 dana u nedelji sa C ili D kategorijom bez placenog obroka i bez prekovremenog rada.
Kiosk u Beogradu Vam je 50 hiljada dinara ne mogu da nadju radnike vise od sest meseci radnike i za 50 hiljada RSD za kioske u Beogradu,vlasnici transportnih preduzeca u Srbiji bi vozace za 50 hiljada i to jos da im donesu uverenje iz MUP ili od Suda da nisu osudjivani za tu platu i da rade neplaceni probni rad od 15 dana pre toga "pa ako su dobri onda ce da ih uposle za platu od 50 hiljada RSD".
Pozdrav iz Svedske za sve preostale vozace u Vojvodini.Proslog meseca sam uzeo 33 hiljada kruna sto je nekih 3400 eura po kursu u eurima.140 radnih sati.Isti kamion koji sam vozio u okolini Novoga Sada do 2018 e godine za platu od 41 hiljadu dinara 185 efektivnih sati kod srpskog gazde.I to mi je ostao duzan 22 hiljada dinara kad sam mu rekao da necu vise da radim hocu platu to sto sam do tada radio.
Sve je jednostavno! Ispod 1000eura minimalno niko nejce da radi,narod je zeljan svega a ne da prezivljava u grcu! Podignite plate i sve je reseno! Niko profesionalno nesme da vozi ako nema cetiri godine iskustva! Ovim drzava cini krivicno delo ugrozavanje gradjana! A nemoze neko voziti sa 60,65 godina profesionalno! Dakle plate kao u EU jer su nam cene kao kod njih,penzija sa 65 i sve ce krenuti bolje! Sve ostalo nevredi,vise jer pucamo po svemu,ono sto je vredelo otislo je a ovo jos nezrelo i za ove plate nejce da radi!
Ta suluda,nestručna politika rukovodstva ove države polako dolazi na naplatu,nemamo doktore,šofere,nema ko da promeni slavinu i sijalicu i tek će da se vide posledice smišljenog uništavanja države od strane rukovodstva.
Pod hitno, vlada mora doneti neku uredbu ili slično po kojoj vozač u vladi i ministarstvu ne može biti lice mlađe od 60 godina, a ako se podigne uslov za odlazak u penziju na 70 godina..onda da ne može biti vozač u vladi...ministarstvima...ispod 65 godina života...zbog ravnopravnosti...takođe...zabraniti lečenje svim članovima vlade, ministrima, odbornicima lećenje u inostranstvu već isključivo u bolnicama u gradovima odakle su došli uz toda im osoblje ne može biti mlađe od gore navedenog...i idemoooo
Sta hoces, vecu platu?
Bre, ja dignem kamen kad ono ispod trojica cekaju da ih zaposlim.
Slobodan si, paljba, uzgred ovaj mesec nema plate!
Stav koji je doveo do ovakve situacije. Ovaj predlog ce dovesti do toga da ce vozaci ranije da idu na zapad.
Tek će da bide nedostatak vozača jer je za sve one koji su položili C, CE ili D kategoriju od 2020. godine uvedeno polaganje CPC-a koji košta oko 160.000 dinara a obuka traje mesec dana. To niko ne spominje! Ogromna većina vozača će ići u inostranstvo da vozi.
Njima* bi odgovaralo da se trziste preplavi vozacima, odnosno, da ima vise vozaca nego radnih mesta, pa da ih placaju jos manje nego sto bi ih placali sad. To je njihov predlog u sustini "da ja vozim X5 dok oni voze moje kamione za 30 iljada mesecno".
* =Stoka.
Igrom slučaja juče sam spomenuo nedostatak šofera u mom komentaru na nedostatak ugostiteljskih radnika. A koliko je ovome hroničnom nedostatku radnika kumovala vlast od 2012, vreme će ubrzo pokazati. Svakom čoveku koji može da dobije radnu dozvolu u EU savetujem da to što prije uradi.
Koliko su obuceni ti vasi vozaci u Srbiji i kako cjene vasu obuku za vozace vidjeo sam ovdje u Austriji dosao novi kolega vozac iz Srbije isteklo vrjeme za voznju sa Srpskom vozackom pa da zamjeni u Austrijsku ima 2 opcije 1.priznaju mu samo B kategoriju,nista C D E iako ih ima naravno u Srbijanskoj vozackoj ili da polaze ovdje sve ponovo,eto toliko o obuci u Srbiji,dajte im i sa 15 godina da voze slepere ali tamo vama po Srbiji Ne nama u EU.
niko ae ne ceni u srbiji kao radnika ali niko!samo olos i bezobzirna bagra!e sad treba i hrabrosti pa krenuti dalje u buducnost, malo ko sme zato i ostaju da rade kao roblje svojim izrabljivacima!ne kriviti ni jedne a ni druge..
Dete od 18 god da vozi kamion? Alooooo!
Pitanje da li je uopste zrelost voziti B kateg.sa toliko god.a kamoli kamion.
Pre 25.gid.ne mogu se voziti kamioni i autobusi.
Zrelost je u pitanju!
Svake godine ista tema, isti problemi. A nista se ne resava. Tako da i ne treba cuditi da je sve manje vozaca koji zele voziti sleper za 500 600 eura i da budu prijavljeni na minimalac. Pozdrav iz Nemacke.
Ja ne samo da nisam za spustanje starosne granice, vec sam za podizanje iste, i ne samo za C i D kategoriju, i to zato sto su mladi vozaci ubedljivo najbahatiji ucesnici u saobracaju! Svi smo svedoci da sve vise mladih gine u saobracaju jer se ponasaju kao da za njih nikakvi propisi i pravila ne vaze, a ne usudjujem se da zamislim sta bi bilo kada bi takvi bili za volanom kamiona i autobusa!
Znači ja sa 53 godine sam ispod proseka godina vozača u Srbiji! Bogami na putu se vidi koliko starijih ljudi vozi kamione, i to po celoj evropi ne samo kod nas
Predlazem da se ukine obuka i da svako ko zeli da vozi kamion ili autobus slobodno sedne za volan i vozi. Cemu obuka,cemu iskustvo,godine? Sedi i vozi!
Zahvaljujuci nedostatku, danas kamion vozi ko hoce. Pa se prestrojavaju u preticajnu traku kojom im vozila dolaze sa 130+ da bi propustili nekoga ko se ukljucuje na autoput, da ne daj Boze, ne bi uleteo tek sa 90. Gde je tu pamet? Propustam kada god mogu ali znaju se pravila prvenstva prolaza (?).
Dokle god ti nazovi gazde budu toliko alavi biće ovako.Svi su znali da čim se zaposliš kao vozač moraš gazdi potpisati punomoć da bi mogao podizati devizne dnevnice koje obračunavaju redovno.Svi su znali da jedino bivši carinik može dobiti izlazne dozvole pa su olovke piši briši bile hit.Hajde da se više ne glupiraju svi i da zaborave nazovi gazde da za par meseci kupi dzip i stan a vozača gleda kao stoku....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Srbiji nedostaju vozači: Predlažu da se sa 18 godina seda za volan kamiona
Autor: Euronews Srbija
Info
•19.06.2021.
•11:55 > 11:56
Komentari 56
Imre
Салаш
Kole
Kole
Medo
Gari
N
Darvin
V
Mane
Nikola
Švedska
U svakom slučaju kad je platio sve dadžnine ostalo mu je barem 2000 eura, a što je najvažnije živi dostojanstveno u Švedskoj. Ja moje mrtve nosim u srcu i svaki dan mislim na njih, a otiću na groblje kad mognem. Uživaj u sendviču
Комша
mrk
Djins
Giga Moravac
Ja sam jedan od njih.
Prijavljen si minimalac. Poslodavci te tretiraju ko stoku a ne čoveka.U ovoj zemlji se vrednuje ništa.
Đura
Temza
Sverige
Kiosk u Beogradu Vam je 50 hiljada dinara ne mogu da nadju radnike vise od sest meseci radnike i za 50 hiljada RSD za kioske u Beogradu,vlasnici transportnih preduzeca u Srbiji bi vozace za 50 hiljada i to jos da im donesu uverenje iz MUP ili od Suda da nisu osudjivani za tu platu i da rade neplaceni probni rad od 15 dana pre toga "pa ako su dobri onda ce da ih uposle za platu od 50 hiljada RSD".
Pozdrav iz Svedske za sve preostale vozace u Vojvodini.Proslog meseca sam uzeo 33 hiljada kruna sto je nekih 3400 eura po kursu u eurima.140 radnih sati.Isti kamion koji sam vozio u okolini Novoga Sada do 2018 e godine za platu od 41 hiljadu dinara 185 efektivnih sati kod srpskog gazde.I to mi je ostao duzan 22 hiljada dinara kad sam mu rekao da necu vise da radim hocu platu to sto sam do tada radio.
zoki
ex/
Z313
Sve
Deki
Ns
Banderaš
Kasper
G din
BoeserWolf
Bahata voznja je sastavni deo srpske kulture i nažalost zahvata vozace svih mogucih generacija, od 17-77 godina
w/e
Krle
Dr
Glisic slobodan
vozi Miško
Anastasije
Bre, ja dignem kamen kad ono ispod trojica cekaju da ih zaposlim.
Slobodan si, paljba, uzgred ovaj mesec nema plate!
Stav koji je doveo do ovakve situacije. Ovaj predlog ce dovesti do toga da ce vozaci ranije da idu na zapad.
Mrki
gradjaninX
* =Stoka.
Švedska
Srećan put
Silvester
klagenfurt 21
Dragojlo
Platite ljude pa cete imati vozace!
Lola
Pitanje da li je uopste zrelost voziti B kateg.sa toliko god.a kamoli kamion.
Pre 25.gid.ne mogu se voziti kamioni i autobusi.
Zrelost je u pitanju!
Podbara
Vozac
haha
Lala
xxx
Vladimir
Stefan
Gramzi - Bagins
Ko?
hit
Petar
Slucaj
Mile
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H