Leteti za deset evra od Milana do Zagreba ili polagati pravo na parkiranje "ispred zgrade" je nevidljvo zagađivanje okoline koje smo sticajem istorijskih okolnosti navikli da upražnjavamo.
Kakva stara tehnologija?
Svi avioni od onih od pre 60 godina do najnovijih imaju iste motore, koriste isto gorivo i isto zagađuju.
Uzmi za primer 737 koji leti na kratkim relacijama, pa ćeš dobiti identičan odnos zagađenja.
Pritom se samo radi o emisiji Co2, a imajući u vidu da avioni nemaju katalitički konverter, zagađuju i česticama kojima automobili sa ne zagađuju.
Ovo nema veze sa ekologijom, u pitanju je licemerna agenda licmernih zaštitnika prirode, koji neće da pođu od sebe niti da se odreknu stvari kojima lično svaki dan zagade planetu više nego bilo koji automobil.
Ja stvarno ne znam kako smo preživeli 45 godina intenzivnog industrijskog razvoja od 1945. godine do 1990. godine, kako je uopšte kamen na kamenu ovde ostao i zašto nam ne procveta otkad smo odlučili da ganjamo treći sektor i ekologiju.
Woke pokret će nas sve sahraniti. Da ljudi poveruju da je zagađenje veće u Novom Sadu nego u nekom industrijskom centru u zapadnoj Evropi (bez obzira na sve standarde i filtere) ili bilo gde drugde u svetu - to može samo budala koja misli da je zbog toga jako pametna i mnogo svesna, svesnija od svih drugih naivnih.
Uzgred, neka se prezimenjak informiše ko je i kada odlučio da ovaj pravac postane avio-koridor.
Wrong. Ovo je krajnje pojednostavljeno. Prvo, 747 ne leti na tako kratkim relacijama. Drugo, "336 dizel automobila" ne mogu da pređu atlantik ili pacifik. Treće, 747 je vrlo stara tehnologija i kao metod prevoza putnika je praktično izbačen, ili će biti vrlo uskoro.
Sve ovo što pišem ne znači da podržavam sagorevanje fosilnih goriva, naprotiv. Ali, ovoliko pojednostavljena "rešenja" ne doprinose opštem boljitku već naprotiv, pritivnicima daju šansu da kažu "vidite samo ove budale kao pišu svašta".
Mesno mlecna industrija je drugi najveci pokretac klimatskih promena i najveci zagadjivac vode na Zemlji. Svako moze da se odrekne mesa i mlecnih proizvoda, sada ima odlicnih biljnih zamena, tako da se ne prave Toše.
Kvalitetna železnica, lokalna u prvom redu, onakva kao u Sloveniji, ne zagađuje kao automobili, ali košta, verovatno posluje s gubitkom i ne ostavlja prostor za visoke apanaže - NS ima gradski prevoz koji je prljav, nepouzdan i pretrpan, nema prigradsku mrežu vozova, i sve to je namerno tako da bi kvadrat stana u gradu mogao da košta trostruko koliko vredi, a to je zato što su preduzimači na vlasti i njihova zarada bi bila direktno ugrožena ulaganjem zajedničkih novaca u ekologiju. Natrpani u blokove bez travke i drveta, drndaju klime, pod groznim stresom voze automobile i vrište da nemaju parking - tako nisu ni svesni da im zapravo treba savremeni tramvaj, uredni autobusi na 10 minuta i kej sa biciklističkom do B. Palanke bez prekida na Limanu 4 uz fini čisti stakleni voz do ZR, BP, SU, i lokal do BG. Brza pruga je bacanje para i treba samo za političare..Grac je recimo dobar primer kako to sve može u gradu veličine NS. Znači da se ovde jednostavno neće.
Да Нови Сад има бољи јавни превоз, гужве у саобраћају биле би мање. Укидање трамваја и заснивање градског превоза на смрдљивим аутобусима била је огромна глупост. Што се тиче загађења, много већи проблем од саобраћаја представљају ложишта по кућама.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Privilegije protiv životne sredine
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•21.06.2021.
•09:30 > 09:03
Komentari 12
Aleksej
Slucaj
wrong
Svi avioni od onih od pre 60 godina do najnovijih imaju iste motore, koriste isto gorivo i isto zagađuju.
Uzmi za primer 737 koji leti na kratkim relacijama, pa ćeš dobiti identičan odnos zagađenja.
Pritom se samo radi o emisiji Co2, a imajući u vidu da avioni nemaju katalitički konverter, zagađuju i česticama kojima automobili sa ne zagađuju.
Ovo nema veze sa ekologijom, u pitanju je licemerna agenda licmernih zaštitnika prirode, koji neće da pođu od sebe niti da se odreknu stvari kojima lično svaki dan zagade planetu više nego bilo koji automobil.
Davor Lazić
Woke pokret će nas sve sahraniti. Da ljudi poveruju da je zagađenje veće u Novom Sadu nego u nekom industrijskom centru u zapadnoj Evropi (bez obzira na sve standarde i filtere) ili bilo gde drugde u svetu - to može samo budala koja misli da je zbog toga jako pametna i mnogo svesna, svesnija od svih drugih naivnih.
Uzgred, neka se prezimenjak informiše ko je i kada odlučio da ovaj pravac postane avio-koridor.
@wrong
Sve ovo što pišem ne znači da podržavam sagorevanje fosilnih goriva, naprotiv. Ali, ovoliko pojednostavljena "rešenja" ne doprinose opštem boljitku već naprotiv, pritivnicima daju šansu da kažu "vidite samo ove budale kao pišu svašta".
wrong
https://www.sciencefocus.com/future-technology/how-many-cars-equal-the-co2-emissions-of-one-plane/
Orwell Vegan
Drl
Hajdi
Куп је битан
Anonimus
Istina
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H