99% buke dolazi od protoka vazduha, tj. izlaznog mlaza. Udeo turbine i komore za sagorevanje je minimalan u buci koju pravi turbomlalzni motor.
Kod "putničkih" aviona u upotrebi su uglavnom "turbo-fan" motori, koji su značajno tiši, pošto dolazi do mešanja hladnog i pregrajanog malaza, ali imaju dodatnu komponentu buke, a to je upravo "fan".
Kod njih je moguće malo ih dodatno utišati boljom izolacijom komore i turbine, ali opet, tu se ništa značajno ne dobija - protok vazduha iz fana i mlaza je problem. Ako se "utiša", tj. uspori, gubi se i pogon...
Ujedno, ovaj tip motora i nije pogodan za nadzvučne brzine, dakle nema utišavanja Konkorda, kao ni vojnih aviona...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Naučnici razvijaju materijal koji bi utišao zvuk motora aviona na nivo fena za kosu
Autor: Klix.ba
Info
•23.06.2021.
•22:10
Komentari 2
Pilot
Kod "putničkih" aviona u upotrebi su uglavnom "turbo-fan" motori, koji su značajno tiši, pošto dolazi do mešanja hladnog i pregrajanog malaza, ali imaju dodatnu komponentu buke, a to je upravo "fan".
Kod njih je moguće malo ih dodatno utišati boljom izolacijom komore i turbine, ali opet, tu se ništa značajno ne dobija - protok vazduha iz fana i mlaza je problem. Ako se "utiša", tj. uspori, gubi se i pogon...
Ujedno, ovaj tip motora i nije pogodan za nadzvučne brzine, dakle nema utišavanja Konkorda, kao ni vojnih aviona...
https://asa.scitation.org/doi/10.1121/1.1937078
IvanNS
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H