Autor: Euronews Srbija

Info
28.06.2021.
19:23 > 19:23
Usvajanjem izmena Zakona o ličnoj karti, prijava prebivališta postala je stavka koja se mora uneti u ovaj dokument.
  • Dunja

    30.09.2023 15:49
    Ako te stanodavac odjavi sa svoje adrese, dali i vaceci licni dokumenti automacki postanu nevazec? Unapred hvala na odgovoru.
  • Tina

    01.03.2023 02:10
    Savet
    Ljudi,zanima me da li moja zaova koju je suprug prijavio na nasu adresu moze da stekne stanarsko pravo,naglasicu da se kuca vodi na supruga mi smo je sazidali,a njegovu sestru je prijavio pre dve godine iz razloga sto nema gde da joj stize posta.Ona trenutno boravi van Srbije.Mene zanima da li ona sutra nedaj boze da se nesto desi,ima prava na kucu koja nije njena.Mi imamo sina jedinica.Pa eto samo da znamo sta da radimo.Da li da je odjavimo.Msm nezna covek vise sta moze da ga snadje.Inacw smo iz Bg.Pozz
  • Jelena

    19.02.2023 15:07
    Privremeno boraviste
    Stanar treba da ima privremeni boravak dok mu traje ugovor. Istekne ugovor, boravak automatski ne vazi. I tu niko ne bi imao problem. Drzava sebe stiti, a ne narod. Nas stanar je uzeo mobilni na svoje ime ali je prijavio adresu gde stanuje i otisao iz stana sa raznim dugovima i prema nama. Nije platio ni jednu ratu i nas su maltretirali mesecima za njegov dug. I kad smo mi pokusali da ga nadjemo, on covek ima samo nasu adresu. Prijavili smo da nije vise na toj adresi, ali tu ne moze nista da se uradi dok ne dodje po novu licnu kartu. Dok njemu istekne licna karta da se on prijavi na drugu adresu, svi njegovi dugovi zastarevaju, a mi smo sve morali da platimo, osim tih dugova za mobilni, ali se moj tata mnogo namucio da se toga resi.
  • Kristina

    11.01.2022 09:05
    Kirija
    Imam pitanje I molila bih za odgovor. Dali stanodavac ima pravo da mi bez najave u januaru mesecu podigne kiriju I grejanje? Zivim u privatnoj kuci u Kaludjerici, hvalaaa
  • Острво

    01.07.2021 22:40
    @pasivni krajevi
    “...to što ste napisali uopšte nije tačno. “

    Врло интересантно, објасните то онима у СУП-у.....
  • pasivni krajevi

    01.07.2021 18:51
    Острво
    to što ste napisali uopšte nije tačno. možete tražiti od policije da izvrši proveru i da pasivizira adresu iz lične karte i tu ste priču završili. kad uradite to, izvadite od njih potvrdu o članovima domaćinstva i rešavajte ostalo šta treba da rešavate. nema na čemu.

    http://arhiva.mup.gov.rs/cms_lat/sadrzaj.nsf/fiktivna-adresa.h
  • Острво

    01.07.2021 08:57
    @Mia
    “Ali KAD PODSTANAR ODE, STANODAVAC NE MOŽE SAM DA ODE U MUP DA GA ODJAVI”

    Да, ово је велики проблем!
    Ми смо купили стан 1994., а на њему се и даље води подстанар, кога су претходни власници пријавили и који на нашу адресу редовно добија позиве за гласање, као и разне казне?!?!?
    Пробао сам га одјавити и није било могуће!

  • Mia

    30.06.2021 23:45
    Loš sistem!
    Problem sa prijavljivanjem je sledeći:
    - Stanodavac i podstanar odlaze zajedno u MUP i tamo vrše prijavu na adresu stanodavca.
    - Ali KAD PODSTANAR ODE, STANODAVAC NE MOŽE SAM DA ODE U MUP DA GA ODJAVI (a mnogim podstanarima ne pada na pamet da ispoštuju taj deo procedure i da se svojevoljno, sa stanodavcem odjave).
    I onda dolazi do problema. Stanodavca mogu da ganjaju izvršitelji, policija ako je bivši podstanar ostavio neke dugove ili je sklon kriminalu i na udaru policije.
    I zašto bi neko sebi pravio haos od života ako ne mora?! Neka država potpuno reguliše prava i obaveze i pravno zaštiti sve, pa će onda ljudi poštovati i državu!
  • Lola

    30.06.2021 23:32
    @robin hud
    Prvo, u Novom Sadu je Informatika, a u Beogradu se to zove Infostan. Nauči da razlikuješ. Drugo, na računu Informatike su i stavke -potrošena voda, naplata odnošenja smeća, Ciklonizacija. Dakle, ako ti živiš u stanu, TI TROŠIŠ VODU, TVOJE SMEĆE ČISTOĆA ODNOSI, a ne vlasnik stana! I ne lupetaj više, jer nemaš pojma o temi!
  • Stanodavac

    30.06.2021 20:23
    @Maja_večiti podstanar
    “Ni jedan vlasnik stana ne smatra da se stan amortizuje, da mora u njega uložiti: krečenje, instalacija, laminati, dotrajala stolarija, radijatori koji greju do pola,.... “

    Poštovana Maja,
    Ne znam u kakvim ste stanovima Vi bili, ali kada izdajemo, svaki put stan je čist, okrečen i potpuno funkcionalan.
    Porez na izdavanje plaćamo, a u sumi, koja se odobrava za održavanje je svega 5% od mesečnog zakupa.
    (Osnovica za porez je 75% bruto prihoda -> npr. ako je mesečni zakup za nameštenu garsonjeru 160€, ta se suma množi sa 0,75 i dobije suma 120€, na koju se obračunava porez od 20% ili 24€. Drugim rečima, umesto 20% na 160€ i 32€, plaća se 8€ manje, eto to je ono što jedino država toleriše i brine o stanodavcu).
    Za sve ostale troškove, ako do njih dođe, po Poreskoj upravi, stanodavac treba da pokrene građansku parnicu i tuži podstanara.
    Drugim rečima, izdavanje nekretnina je čista kocka, kakvog podstanara izabrati.



  • Maja

    30.06.2021 14:23
    večiti podstanar
    Na žalost, imam malu platu, mnogo godina i banka neće da mi odobri kredit za stan. Kirijašim već godinama. Nikada niko nije želeo da mi prijavi prebivalište, samo su uzimali kiriju. Čistu kiriju - čistu zaradu. Jer,...
    Ni jedan vlasnik stana ne smatra da se stan amortizuje, da mora u njega uložiti: krečenje, instalacija, laminati, dotrajala stolarija, radijatori koji greju do pola,....
    Svaki stanodavac smatra da treba da dobije čistu kiriju, račune na uvid i ni slučajno Ugovor o stanovanju.
    Selim se svaki put u sve manji i jeftiniji stan jer od plate mogu sve manje, ali priča je svugde ista.
    Kada se podstanarstvo bude zakonom regulisalo kao u drugim zemljama da se znaju prava ali i obaveze i stanodavca i podstanara - e, tada će svi biti zadovoljni. Pa i država.
  • sofija

    30.06.2021 13:16
    primedba
    pa zar nije bolje da i jednostavnije da se poveca jos porez na stanza 20 posto na onaj u kojem ti nezivis daliga izdajes ili ne to je tvoj problem
  • Novosadista

    30.06.2021 11:18
    Minhauzen
    @Robert
    E jesi smešan! I regres i topli obrok si zaboravio. Da, i zdravstveno osiguranje.
    Čoveče, krsti se.
  • Dražen

    30.06.2021 10:02
    Dražen
    Ja sam do svoih šest stanova došao,staro za novo to jest dao sam plac za kvadrate! Rentiram ih i od toga hranim porodicu! Zašto nemogu da otvorim firmu za rentiranje gde bih mogao sve da uplaćujem po zakonu kao u svim EU državama! Ovakvih kao ja ima dosta po NS koji rentiraju na polu legalan način! Kao firma bi mogao više postići na primer uzeti kredit i kupiti nešto ili izgraditi gde bi svima bilo u koristi! Ovo po meni nejće da zaživi kako su zamislili!
  • @Robin Hud

    30.06.2021 08:53
    Ko koristi usluge, taj i plaća
    Kada na Zapadu iznajmiš stan, na tvoje ime idu komunalije, tako da ako ih ne plaćaš, tebe terete, a ne stanodavca.
    Što je sasvim normalno, jer ko koristi, taj plaća.
  • Robert

    30.06.2021 03:00
    Plaćen porez-uplaćeno penziono
    Ako se plaća porez za izdavanje svoje nekretnine ali deo tog poreza da se obračunava za penziono vlasnika nekretnine te tako da se to računa kao dodatni posao koji mu omogućuje radni staž po principu rentiranja..Takođe da se dobro zaštite stanodavci od nesavesnih podstanara koji će napraviti štetu i njemu ako ih ganjaju već izvršitelji...
  • Ja

    30.06.2021 01:11
    Da
    Moze mi ko reci sta znaci
    Mesto PREBIVALISTA
    Mesto BORAVISTA
    I ciji su to izrazi.. Hrvatski?
  • Robin Hud

    29.06.2021 23:31
    Da, na gubitku "jadni" stanodavci. Izdaju, zarade, i još zahtevaju da podstanar plaća infostan koji bi oni moralu da plaćaju bilo da im je stan prazan ili ne. Ok je da se plaća ono što se troši, struja, internet, ali infostan ne jer to bi vlasnik stana morao da plati u da niko ne živi u njemu. Sigurno je teže ljudima koji nemaju svoje, nego oni koji imaju i više. Što niko ne stane na stranu podstanara. Za početak odrediti prava i obaveze i stanodavca, neka plaća ono što bi inače plaćao
  • Саласо

    29.06.2021 23:22
    Кренуше ми сузе
    Расплаках се од кукњаве станодаваца, јадни људи, читајући коментаре стиче се утисак да станодавци плаћају подстанарима кирију, само да имају душевни мир.
  • Саласо

    29.06.2021 23:18
    Ево кренуше ми сузе
    Расплаках се од кукњаве станодаваца, јадни људи, читајући коментаре стиче се утисак да станодавци плаћају подстанарима кирију, само да имају душевни мир.
  • Vlada

    29.06.2021 17:35
    @odmah plaćam porez

    Tak oje, poenta je da ti država pruži zaštitu. Nema zaštite - ne plaćam porez.
  • Pera

    29.06.2021 13:14
    Zakon
    28.05.2021.

    Zakon o izmenama i dopunama Zakona o ličnoj karti
    ("Sl. glasnik RS", br. 53/2021)

    Član 1.

    U Zakonu o ličnoj karti („Službeni glasnik RSˮ, br. 62/06 i 36/11), u članu 7. posle stava 4. dodaje se stav 5. koji glasi:

    „U obrazac lične karte unosi se i podatak o adresi prijavljenog prebivališta, ako obrazac lične karte ne sadrži mikrokontroler (čip).ˮ.

    Član 2.

    U članu 8. posle stava 2. dodaje se novi stav 3. koji glasi:

    „U mikrokontroler (čip) upisuje se i sertifikat za elektronsku identifikaciju na osnovu čega lična karta predstavlja sredstvo za identifikaciju na daljinu i šemu elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa propisima koji uređuju oblast elektronskog dokumenta, elektronske identifikacije i usluga od poverenja u elektronskom poslovanju.”.

    Dosadašnji stav 3. koji postaje stav 4. menja se i glasi:

    „Lična karta predstavlja kvalifikovano sredstvo za kreiranje elektronskog potpisa u skladu sa propisima koji uređuju oblast elektronskog dokumenta, elektronske identifikacije i usluga od poverenja u elektronskom poslovanju.”.

    Posle stava 4. dodaje se novi stav 5. koji glasi:

    „Na zahtev imaoca lične karte, u skladu sa posebnim propisima, u mikrokontroler (čip) upisuje se kvalifikovani sertifikat za elektronski potpis imaoca i odgovarajući podaci za formiranje kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis.”.

    Dosadašnji stav 4. postaje stav 6.

    Član 3.

    U članu 10. stav 5. reči: „ukoliko taj roditelj ne vrši roditeljsko pravo” briš
  • Banr

    29.06.2021 13:09
    Banr
    Ja kao stanodavac vise stanova uzimam depozit,kiriju uzimam sa racunima,ako se insistira na overu ugovora,sve pada na teret zakupca meni ide cist kirija koja je dogovorena! Jako losa iskustva imam sa podstanarima i to od ozbiljnih porodicnih ljudi! Ugovor pod obavezno kod advokata i sve u vasu korist inace mala greska,presecevam svaka kirija koju ste zaradili posteno! Nema vise cestitosti kada je novac u pitanju zato ako moram drzavi da placam porez,mora i ona da zastiti mene kao poreskog obveznika! Inace nista od ovoga!
  • odmah plaćam porez

    29.06.2021 11:59
    @M i u Engleskoj možeš naleteti na bitangu koja neće da plati porez najčešće na nekakav sobičak koji izdaje, ali kada se izdaje ozbiljna nekretnina, a u Londonu čak i jednosobni stanovi dostižu cenu od 1M£ u pristojnim delovima grada, stanodavac neće rizikovati. Poenta je da ti država pruža zaštitu, a svakako će se naći neko nepromišljeni pametnjaković koji misli da mu je bolje ako mu zaštita sistema nije potrebna.
  • Zoran

    29.06.2021 10:51
    Mi koji nemamo svoj dom( a neki od nas nijada neće ni imati), već smo godinama po tudjim stanovima, napišite nam brojeve farbom na čelu. Lakše i nama i bogatima, a i državi. Bićemo prepoznatljiviji, kad nas budu lovili.
  • As

    29.06.2021 10:11
    ", i do sad je bila neophodna adresa prebivalista u licnoj karti, bilo da je cipovana ili da pise, ali svaki gradjanin mora da ima licnu kartu i svaki mora da ima adresu na kojoj je prijavljen, sta se menja?"

    Ne menja se nista. Tj to sto je bilo i do sad, kako si i sam rekao, upisivalo se, sad je u zakonu uvedeno kao obavezna stavka, tj bitan podatak. I sad se digla buka, kao menjace se lk, i slicno. Ali sustinski se nista nije promenilo. I do sad se to upisivalo u lk, nisi mogao izvaditi lk a da nemas adresu, sa novim zakonom je samo precizirano da je to obavezan podatak.
  • Iskren savet

    29.06.2021 09:49
    Jedan savet svim stanodavcima. Citam uvek jeziva iskustva. Uvek uzimajte pare za racune sa kirijom i sami ih placajte, to je danas vrlo jednostavno, elektronski (mozete i racun da vidite i platite. Nikada ne dopustite sebi da vam stanar kasni vise od par dana. Posten stanar ce od nekog pozajmiti, ostali ce muljati i bicete ucenjeni dugom. Regulisite te uslove kratkim ugovorom koje su obe strane potpisale, cisto da ne bude posle nesporazuma. Za svaku stetu odmah trazite da poprave. Isto tako sve sto je do vas resavajte odmah. Sve ostalo sami sebi kopate rupu.
  • ggg

    29.06.2021 09:31
    šta ako smo sin i ja menjali privremeno boravište, nama je dovoljan mali stan, njima treba veliki, svako plaća svoj porez , prijavljeni smo na tuđoj adresi jer smo upravnici zgrade, ja na njegovoj adresi on na mojoj , ne bi menjala u ličnoj karti adresu ali sam morala kada sam postala upravnik zgrade. šta sad?
  • 3OPAH

    29.06.2021 09:26
    Ma ostavite se poreta, šta da se radi kad stanar koji je bio prijavljen kod vas ima dugove na sve strane a izvršilac kuca na vrata jer se posle toga nije nigde prijavio?! Ova oblast mora da se uredi što pre, sa porezom ili bez njega. U Nemačkoj se svi računi prebacuju na ime podstanara od trenutka kad uđe u stan pa dok ne izađe. Jeste malo teže da ga izbaciš iz stana ali uvek možeš da naplatiš štetu, ako ju je napravio (pri čemu u namešten stan može da se uđe samo ako se uplati osiguranje koje bi pokrilo štetu). Kada se sve ovo izreguliše i i podstanari budu zaštićeni od izbacivanja bez razloga a stanodavci od eventualne štete, onda nikog neće biti briga za porez. A da bi se ovo uradilo, stanar mora da promeni adresu svaki put. To je početak i drugačije ne može.
  • S

    29.06.2021 08:35
    Porez ce se preliti na ledja podstanara budite sigurni u to!

    Sirotinja placa poreze a ne bogati zato su i bogati.
  • Djordje

    29.06.2021 08:11
    Problem
    Problem je obostran. Ima raznih stanodavaca, ali i raznih podstanara. Vise puta mi se dogodilo da mi ostave dugove koje sam otplacivao mesecima. Najmanje je sto ne plati kiriju. Ostave haos, izlome namestaj, zaprljaju sve, nece da izadju i slicno. Jedan mi je za kiriju nudio traku za trcanje od njegove devojke, bastenske stolice i slicne gluposti. Covece bozji, meni je tvoj dug za infirmatku takav da ja ne znam kako cu da ga platim, sta ce mi tvoje stolice. U Americi dug se vezuje za broj socijalne zastite, kao nas jmbg i cim se lice zaposli krece naplata duga. Stanodavac je u tom pogledu zasticen. A ne ovde. Ovde mozes da se ubijes samo kad ti ostave haos u zivotu.
  • petar

    29.06.2021 08:00
    imam sa stanodavcem uredno potpisan ugovor (nismo ga overavali), uredno prijavljeno prebivalište, uredno plaćam kiriju i račune o čemu mu dostavljam redovno dokaze (mesec za mesec) i vodim računa o stanu, on plaća porez i ima prihod za koji niko ne može da mu dođe (kao frilenserima) i pita odakle ti.

    na vratima, pošti, interfonu, stoji moje prezime da svako može da me nađe.
    ne razumem ljude, mislim da je to sve normalan život, ako želimo da živimo u normalnoj državi i mi treba da se ponašamo normalno.
  • E

    29.06.2021 07:50
    E
    E ovako se gube sigurni glasači!
  • Uroš

    29.06.2021 07:42
    Ne damo se navući
    Jasno je da se porez prevaljuje na podstanara, pa ako hoće neka ga i plati.
    Uslovi su takvi da se ostavi depozit u visini dva meseca.ugovor samo usmeni,i provera stanja jednom nedeljno.čim dođe rok plaćanja komunalija,proveriti online.ako nije plaćeno, upozorenje i izbacivanje.Jasno!
  • M

    29.06.2021 07:34
    @odmah placam porez
    Bio sam podstanar u Engleskoj, napravili smo neki "wc papir ugovor". Nikakva treca strana (sud, advokat i sl.) nije overila ugovor. Tako da verujem da bi na sudu taj ugovor bio bezvredan. Mozda je stanodavac hteo da izbegne placanje poreza, pa zato nismo napravili pravi ugovor. Sto se teme tice, nadam se da ce ih podstanari kazniti na izborima.
  • LoL

    29.06.2021 07:31
    Onog momenta kad drzava formulise jasno propise i zastiti i stanodavce i podstanare iz budzeta ljudi ce poceti placati dodatni porez pored vec dodatnog poreza za stan u kome ne zive. Ni u jednoj zemlji ne postoji ovako ne regulisan sistem za koji ze zahteva placanje. Prosla sam sito i reseto sa podstanarkom sa kojom sam imala sklopljen i overen ugovor ostavila mi je dugovanja koja godinama nismo uspeli da namirimo a od drzave sam dobila podsmeh u policiji prilikom prijave i ponudjena mi je opcija privatne tuzbe za koju je advokat u startu rekao da je bacanje para. Poznanica nedavno je imala situaciju uredno overen ugovor podstanar odlazi u agenciju i izdaje stan u kome je podstanar preko agencije trecem licu. Trece lice placa njemu zaku po vecoj ceni i n zadrzava razliku. U ugovoru stoji stavka da to ne sme. Trece lice ne placa racune gomila dugove i prestaje sa placanjem stanarine i tek tada prvi podstanar priznaje sta radi i bezi. U stanu nepoznat podstanar sa gomilom dugova koji ne zeli da izadje policija kaze nemozete nista. Advokat nemozemo nista. Podstanar u toku noci bezi ostavlja stan prazan i abnormalne dugove. Policija nista ne moze, advokat takodje nista i za sta da se plati porez?
  • Rale

    29.06.2021 07:13
    globa i samo globa
    Sistem svakodnevno smislja nove nacine da napuni kasu. To bi bilo lepo da je sistem posten i transparentan. Postavlja se pitanje, ako imam po ustavu zagarantovanu slobodu kretanja. Zasto sistem zeli to da zna u svakom trenutku. Neka kontrolise kretanje bitangama, njih navodno ne moze da kontrolise, pa onda ajmo svi pod istu kapu. Nacija ne shvata da se ovim cinom cisti teren uterivacima-izvrsiteljima kako bi lakse otimali imovinu gradjanima. Ova neodgovorna politika nas tri decenije izcrpljuje i na kraju zeli da nas dotuce. Ne sme joj se to dozvoliti.
  • Pera

    29.06.2021 05:38
    Koja je svrha poreza i ostalih nameta "države"? Šta obveznik plaćanja dobija od "države" za tu nikada dovoljno veliku sumu po osnovu poreza, taksi, naknada, izmišljenih dugova, kamata, kamata na kamate... Dobije NIŠTA. Čak i bezakonje, nezakonje, selektivnu primenu zakona i povrede svojih prava. Čemu onda plaćanje nameta? Nameti treba da su tzv. usluge servisa koje "država" pruža a pruža ništa korisno ali štetno. Plaćanje nameta je radi PROFITA "države". Država koja DAJE ima pravo i da TRAŽI.




  • Ns

    29.06.2021 01:16
    Uzas
    Znaci svako ko ima stan vise je bogat? Mozda je nasledio i ne zeli da proda... trenutno ... iznajmljivanje stanova u Nsu na dugorocno se uopste ne isplati. Plati porez, proveri racune, plati ugovor(agencija eventualno snosi), dodji, prodji, e znas crklo mi..... pare u banku!!!! I to nijednu ovde!
  • gradjaninX

    29.06.2021 01:15
    Vec postoji adresa prebivalista u LK. Odavno. Mozda ne postoji u onim matorim papirnim, al to imaju samo neki stariji ljudi koji ni ne iozlaze iz kuce i misle da ne moraju da nose LK ako su blizu adrese na kojoj zive.
    Pored toga, ne pise, niti ce pisati, broj kuce, ili broj stana u zgradi. Ako je prebivaliste u recimo nekoj zgradi, ulaz broj 50, a ima 20 spatova, tu moze biti i 200 ljudi.
    Kako ce oni da utvrde ko gde tu zivi? Svi u istom ulazu...

    Budalastine.
  • BoeserWolf

    28.06.2021 23:10
    @V
    U Austriji je porez na izdavanje stanova 10%, vazi pa bi nasa skromna vlast pristala na takvu poresku stopu.
  • Novosadanka

    28.06.2021 22:32
    Zakon o licnoj karti
    Postoji prebivaliste i boraviste.Svaki podstanar ima svoje prebivaliste a boraviste mu je u ns,bg i imena ulica menja u zavisnosti od cene stana ili vremena boravka jer studenata nema leti i zimi a zapisleni su dok imaju posao.Vecina ne zeli da menja svoje prebivaliste dokle god ne stekne svoj stan ili kucu
  • Mirko

    28.06.2021 22:23
    neko im uvalio podvalu
    Mislili su da ce ovako bolje kontrolisati glasanje, medjutim vratice se lopta. Svako pgodjen ovim zakonom je izgubljen glasac. Cudi da je i sam ON naseo ma loptu.
  • Ljubičica

    28.06.2021 22:22
    A nadlezne ne interesuje
    Kako ljudi izdaju stanove,koje su sami zavrsavali,jer je investitor otisao u stecaj,izvrsio prevaru i ostavio kupce same da zavrsavaju plaćene stanove. Do danas ne mogu se uknjiziti a ljudi su u teskom materij.stanju otplacujuci kredite.
    Kostalo ih ko Svetog Petra kajgana.
    Malo im je sto ljudi placaju porez na imovinu na samodovrsene ili nedovrsene stanove,sad smisljaju dalje.
    Pa sta ostane stanodavcu od svega nego da skrpi mesec na bednu platu i penziju.
    Ogledalo drzave,kako deru svoje drzavljane.
  • Mr.M

    28.06.2021 22:16
    Ako se stanodavac ne vodi na adresi stana koji izdaje onda placa porez 100posto bez umanjenja ali poreskoj ni to nije dovoljno vec daj jos i od kirije da uzimamo a zauzvrat ako bude problema sa podstanarima idite na sud pa se tamo natezite...
  • odmah plaćam porez

    28.06.2021 22:16
    U Engleskoj su svi podstanari obavezno prijavljeni, ali se tim činom sve obaveze oko utrošene struje, grejanja i svih ostalih troškova zauvek prenose na njih, pa ako ne plaćaju redovno, ceo dug ostaje na teret nesavesnih podstanara i kad se presele u drugi grad. Eventualne zaostale kirije se sudski rešavaju brzo i efikasno i nema šanse da se to izbegne.
    E, u takvoj zemlji stanodavcu rado plaćaju porez.
  • haha

    28.06.2021 22:15
    Objasnjenje je genijalno kako se zastiti kao stanodavac. Bukvalno da niko nikad ne pristane da prijavi podstanara, eto takvi su uslovi. Nikakve kazne nisu dovoljne za golgotu koja se prodje samo ako se podstanaru hoce da bude baraba.
    Ali apropo teme, sta je novo u novom zakonu, koliko znam, i do sad je bila neophodna adresa prebivalista u licnoj karti, bilo da je cipovana ili da pise, ali svaki gradjanin mora da ima licnu kartu i svaki mora da ima adresu na kojoj je prijavljen, sta se menja?
  • Rade

    28.06.2021 22:08
    Samo u Srbiji si ugrozen ako neplas porez a da pri tome posedujes nekretninu viskakoju izdajes a svi ostali koji placaju su budale .
  • Petrović

    28.06.2021 21:59
    Nije problem porez. Problem je što ako sklopis ugovor stanodavac je u lošem pravnom položaju. Stanarine su ionako niske s obzirom koliko su skočile cene nekretnina. Tako da teško da se neko bogati sa 150 eur mesečno plus troškovi održavanja lom čišćenje i slično.
  • Bravo

    28.06.2021 21:35
    Pomolite se
    Svi vi koji izdajete krseve, i ne ulazete. Bravo, evo dobre vesti. Svi koji izdaju stanove treba da plate porez 20%. Sta je problem, odrecite se dela zarade. Ulozite jednu mesecnu posle zakupninu od 250 do 300 evra da okrecite stan svake 3 godine.
  • 49

    28.06.2021 21:30
    Sve je pod kontrolom
    Veliki brat je pun ideja. Orvel bi mogao, da je živ, da nauči nešto od najboljeg studenta.
  • Dragan

    28.06.2021 21:18
    Ah
    U mojoj zgradi pola podstanara,redovno obijaju ulazna vrata zgrade.A bar 20% ne prijavljenih obdaništa, zabavišta.
  • Marta

    28.06.2021 21:10
    ha!
    Dok se ti izboris sa izvrsiteljem, platis troskove advokata, pa jos dugove sto ti ostavi podstanar, jako puno ti ostane. Koja je to logika da ti nekog moras da prijavis, a da si u stalnom strahu da taj ne navuce izvrsitelja. Malo sutra!
  • Yyy

    28.06.2021 20:55
    Na Zapadu
    Podstanari plaćaju porez a ne stanodavci!Ti si izdao stan nekome i taj sve pokriva ,ništa tu stanodavac ne plaća...
  • DachaNS

    28.06.2021 20:45
    Jako
    sam se uplašio,i dalje neprijavljujem podstanare i to je to ...
  • Ns

    28.06.2021 20:19
    Uvedite vi gospodo obavezu placanja svih racuna na teret podstanara kao sto je to u celoj Evropi , obavezan depozit u visini 3 ili 6 meseci kao u Nemackoj , pa mozemo da pricamo na ovu temu.Niko ko izdaje stan u ovoj drzavi se nije obogatio , cak naprotiv znam mnoge koji su ojadili nesavesni podstanari....
  • Stanodavac

    28.06.2021 20:15
    A da kao prvo zastitite vlasnike stanova tako sto cete prebaciti racune na ime zakupca kao sto radi SBB? Pa da onda pricamo o porezu.
  • Stanodavac

    28.06.2021 20:11
    moj primer
    Pitam se kakva je pravna zaštita stanodavaca u slučaju nesavesnih podstanara. Kada bi bilo zaštite garantujem da bi većina plaćala taj porez i prijavljivali podstanare...
    Meni je recimo podstanar registrovao firmu u mom stanu bez ikakve moje saglasnosti kao vlasnika stana...
    Potom kada je otišao nije ugasio firmu, nagomilao je dugove i izvršitelj je došao da pleni stvari drugog podstanara u mom stanu...
    APR dozvoljava da se sedište preduzetničke firme registruje u stanu a da uopšte ne proverava vlasništvo nad tim Stanom... Sve je to koštalo i vremena i živaca a inoara da se posle reši, jer je taj bivši podstanar programer otišao u inostranstvo
  • V

    28.06.2021 19:41
    A da smanjite porez pa da svi prijavimo podstanare i da podelimo porez sa njima a ne ovako da svi bezimo od placanja?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna