Mogu reci da je moje dete kao maturant jedan intelektualac u odnosu na mnoge "vukovce". Sa njim se radilo od malena, jer takvo je dete, u dve skole koje je pohadjao nastavnici se divili u cudu da takvo dete postoji. Prvo sa kucnim vaspitanjem, empatijama za druge, osecajno, neiskvareno, puno znanja. Online nastava takvom djaku nije odgovarala mada se dobro snalazio jer je imao jaku osnovu sem iz hemije koju je dobio kao nov predmet pocetkom korone. Posto tu nisam mogla da pripomognem kao sa matom i jos nekim oredmetima placala sam privatne casove. Ne moze mi niko reci da online nastava sa losim predavanjima na rts u, losom organizacijom celog sistema moze biti korisna kao normalna. Ako se krene online roditelji treba da zahtevaju od skola da svaki nastavnik isperd skolske table ispredaje gradivo i da taj cas traje 45 min. Kao sto se emisije u studiju snimaju bez gostiju, nastavnici nece biti ugrozeni ako se organizuju na ovaj nacin u skolama. Svaka skola mora to da organizuje!
U krugu porodice često razgovarate o knjigama, matematici, muzici, svemiru, biljkama, životinjama a ne o novcu, kolima, odeći, letovanju. Onda, nekim čudom deca "ne povuku" na vas pa im je sve što "nema veze sa životom" dosadno, besmisleno, pa i prezira dostojno.
Ma da, deca nikada nisu kriva. Kako da ne. Popričajte malo sa svojom decom svih uzrasta i sa mladima pa ćete videti nivo neznanja i nivo opšte kulture koji je sada već na nivou debilizma. Ali ih zato pitajte o "džet setu", e tu će briljirati. U moje vreme su i oni loši učenici bili obrazovaniji i zainerosavaniji za svet oko sebe od današnjih "genijalaca".
Znam da je teško svakom roditelju da prizna da su mu deca neobrazovana, nezainteresovana da ne upotrebim teži oblik ali su to činjenice.
Pa citav smisao ovog "obrazovnog sistema" i jesu ti privatni casovi. Da ljudi koji ne znaju nista uzivotu sem da resavaju matematicke jednacine mogu da zive od imaginarnog znanja. To samo u Srbiji ima.
Nastava je ove godine bila jko losa: proresiri nezainteresivani (neki izjave da oni ne rade on line, neki da nisu dovoljno placeni da rade dopunske..), nastva od 30 min. pa pri tom jako retko i u glavnom se svodi na slanje "materijala" ( koje je kod prof. srpskog napisano nepismeno i sa netacnim podacima)...Pri tome profesori od dece traze visok srepen znanja jer su "gimnazijalci" a sami nisu dorasli profesorskog mesta ( zna se kako se dolazi do posla u skoli). I na kraju je vazn samo ocena i nista vise! Znanja nema i za to deca nisu kriva! Od kako se rode, ne posvecuje im se dovoljno paznje u porodici, kasnije u skoli i oni sami upijaju model ponasanja koji je prihvatljiv u drustvu. Zasto da se muce kad ce sve vec neka partijska knjizica da resi!
Zakljucna ocena je uvek cinila deo bodova potrebnih za upis, ostatak je znanje koje se stice kontinuiranim radom i u skoli i kod kuce. A privatni casovi su delom moda, a delom lenjost. Retko koje dete nema kapacitet da savlada gradivo, ali je roditeljima lakse da plate privatan cas nego da nateraju dete da u skoli slusa i kod kuce vezba. Korona je samo izgovor jer je na internetu dostupno mnostvo materijala za one koji hoce. Ko nece, taj slusa i nastavnika koji kaze da se ne prati TV nastava.
Kao majka i nastavnik matematike sam se namučila ove školske godine kao nikada pre. U školi u kojoj radim je nastava bila organizovana svakodnevno po 30min tako da su učenici imali kontuinirani rad, osim onih dana kada je cela država bila na online nastavi i to mi je grozno iskustvo, sreća te je ove školske godine toga bilo manje. Kao roditelj sam svedok koliko su deca oštećena upravo iz matematike i to će se tek pokazati kada to znanje bude trebalo u daljem školovanju, jer matematika je takva, ona traži nadogradnju. Puno dece iz mog okruženja je tražilo pomoć od mene i ja sam je pružala, trebaće deci to znanje jednog dana, nadam se.
TV nastava je, da prostite, bila teško s****. Svaka čast nastavnicima koji su je snimali ali tako se to ne radi. Za online nastavu naši nastavnici nisu bili podržani od škola. Niko im nije platio ni internet.
Negativna selekcija je sumrak napretka jednog drustva. Nema vise popravnih ispita ni ponovaca. Nosioci kvaliteta skola godinama su na “teret” profesorima matematike i srpskog jezika, fizike. Oni su imali obaveze i odgovornost da drze dopunsku nastavu i prpremnu nastavu a ostali su “likovali”, tako da su i oni digli ruke od kriterijuma. Nema samoodgovornosti i radnih navika. Istina je prava a plate iste za sve. Nije tako u Engleskoj i zato su njihove skole najbolje.
Casovi su se morali uzimati.Dete mi je upisano zeljenu skolu.Mi nemamo drzavu imamo tamni vilajet i vladavinu najgorih.Sami moramo to da promenimo kauboji sigurno nece.On je njihov covek.
Samo činjenice:
1. Sadašnji mali maturant je imao kombinovanu nastavu od marta prošle godine.
2. I redovan i online čas je trajao 30’. Zašto online čas nije trajao duže, nisu se udostojili da objasne.
3. Kada su bili redovni časovi, organizovani su svaki 2. dan, što znači da je bilo bolje da ostanu online, jer su bar imali svaki dan.
4. Nije bilo redovne dopunske nastave ninu kom obliku
5. Nastavnici su često deci govorili da ne prate TV nastavu i tako minirali roditeljske savete.
6. Do kraja 8. razreda nije bilo online roditeljskih sastanaka.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Đaci više uzimali privatne časove: Obrazovni sistem pogrešno usmeren na ocene
Autor: Nova ekonomija
Info
•17.07.2021.
•19:09 > 19:11
Komentari 13
Majka
Mihailo
Nana
Znam da je teško svakom roditelju da prizna da su mu deca neobrazovana, nezainteresovana da ne upotrebim teži oblik ali su to činjenice.
DFGH
Reina
Caca
Majka
Ognjen
Sima
Sve po ugledu na svoje roditelje.
Profesor
Ja
Sloven
Nema
1. Sadašnji mali maturant je imao kombinovanu nastavu od marta prošle godine.
2. I redovan i online čas je trajao 30’. Zašto online čas nije trajao duže, nisu se udostojili da objasne.
3. Kada su bili redovni časovi, organizovani su svaki 2. dan, što znači da je bilo bolje da ostanu online, jer su bar imali svaki dan.
4. Nije bilo redovne dopunske nastave ninu kom obliku
5. Nastavnici su često deci govorili da ne prate TV nastavu i tako minirali roditeljske savete.
6. Do kraja 8. razreda nije bilo online roditeljskih sastanaka.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H