Info
16.08.2021.
10:52
Snažno ubrzana prodaja električnih automobila širom sveta veliko je iskušenje pred kojim se nalazi naftna industrija.
  • Miloš_NS

    24.04.2024 10:04
    @Kosmopolita
    Jak si mi ti kosmopolita kad ne znaš da se ne kaže "Lambordžini" nego "Lamborgini". :)
  • Kosmopolita

    18.08.2021 12:15
    Vidim da se pišu nebuloze:
    Punjenje sa brzim punjačima (800V aktuelan standard) od 10-80% traje najbrže 18 minuta ili srednjom snagom oko 40-60 minuta.

    Oko 0,60€ je kWčas na brzim punjacima pored autoputeva u zapadnoj Evropi. S’tim što bi Srbi “paradajz” mentalitetom punili automobile besplatno kod Lidl ili Aldija koji to nude za svoju musteriju, gde bi proveli oko 40 minuta u marketu i izasli praznih ruku…i to bez sramote.


  • Kosmopolita

    18.08.2021 01:07
    Vidim da se pišu nebuloze:
    Punjenje sa brzim punjačima (800V aktuelan standard) od 10-80% traje najbrže 18 minuta ili srednjom snagom oko 40-60 minuta.

    Oko 0,60€ je kWčas na brzim punjacima pored autoputeva u zapadnoj Evropi. S’tim što bi Srbi “paradajz” mentalitetom punili automobile besplatno kod Lidl ili Aldija koji to nude za svoju musteriju, gde bi proveli oko 40 minuta u marketu i izasli praznih ruku…i to bez sramote.


  • Kosmopolita

    18.08.2021 00:56
    Živim na zapadu, pre dve godine sam kupio nov automobil, tad sam izabrao bez dileme hibrid. U roku od te dve godine se infrastruktura punjača tako drasticno promenila da danas sigurno više ne bi kupio hibrid nego iskljucivo automobil na električni pogon. Nijedan na fosilno gorivo, bilo benzin ili dizel ne može da mi privuče panju ili divljenje, naprotiv počeo sam da ih smatram zastarelom prljavom tehnologijom bio to VW ili Lambordžini nebitno.
    Vozio sam probno električni automobil i sa današnjom tehnologijom sam impresioniran. Moja država je uvela takve CO2 takse da se uopšte ne isplati kupiti nov benzinski ili dizel automobil, oni koji to rade finansiraju subvencije kupcima elektro automobila.
  • @Li-man

    17.08.2021 02:03
    !?
    "To je prljava tehnologija...
    Struja je najprljavija od svih tehnologija.
    U srbiji se 70% struje dobija iz uglja."

    Žalosno je što su i tebe Woo-lin & Pinokijo ubedio da je famozni srpski vilajet(svet) ceo svet, e a vidiš nije ovo i pomenuto je najobičnija zabit i rupa.
  • @Šofer

    16.08.2021 17:49
    pa eto ima već
    toyota Mirai ako ti nije skupa. Za mene je to savršeno, jedino me tu brine što je i najmanja količina vodonik-peroksida smrtonosna bilo da je takneš ili udahneš. Ali hebi ga struja mož biti smrtonosna.
  • Šofer

    16.08.2021 15:31
    A šta je sa gorivnim ćelijama?
  • Stole

    16.08.2021 14:43
    Ko vam pravi struju?
  • Pera

    16.08.2021 14:13
    Interes je iznad nauke, struke, razuma, zdravlja, života. Potpuno urušavanje civilizacije je projekat, agenda. "Ekselentnosti" silom nametane imaju katastrofalne posledice.
  • Radnik

    16.08.2021 13:44
    Nece. Sve dok ne budem mogao da kupim dvadeset godina stari el. auto, koji je presao 112 000 Km, NOV, NOV, NOV!
  • ja

    16.08.2021 13:26
    Malo istoije
    "Reč je o krupnoj promeni, ništa manje nego o najvećoj tehnološkoj revoluciji nakon pronalska parne mašine."
    Kada su se pojavili prvi automobili, većina je bila na električni pogon, manje je bilo na benzin. Postoji više razloga zašto je razvoj stao. Preporučujem i gledanje dokumentarca Who Killed the Electric Car iz 2006.
  • Mile

    16.08.2021 12:51
    Struja je najskuplja varijanta
    Vožnja na struju je skuplja i od nafte i od benzina.
    U Nemačkoj struja za domaćinstvo je 0.30 e/kw, a na pumpama na brzom punjaču 1.1e/kw. Automobil troši od 14 do 18 kw na 100 km.
    Baterija na autu se puni od 6 do 12h.
    Vek trajanje baterije je 10 god.
    Posle 10 godina kola se bacaju, jer se ne isplati menjati baterije.
    Cena baterije je 40% do 70% od vrednosti novog auta.
  • Li-man

    16.08.2021 12:39
    To je prljava tehnologija...
    Struja je najprljavija od svih tehnologija.
    U srbiji se 70% struje dobija iz uglja.
  • Nimbus

    16.08.2021 12:26
    Kod nas bi posebno trebalo da budu interesantna elektricna vozila, narocito u odnosu na USA. Struja je jeftinija, a benzin/dizel mnogo skuplji. Ali, avaj? Ne moze se strpati u dzep i razvijati sistem za elektricne automobile i subvencije za iste. Kako Gazpromu objasniti? Takodje, kako prosecan stanovnik da kupi el. auto kad inace kupuje auto 10-15 godina star? Kupovacemo i mi, ali 2032. Tada ce auto imati 10 god i 300.000 km, ali ce nasi da vracaju na 142.000. "Kao nov! Bez ulaganja, kupcu samo registracija".
  • Dejan

    16.08.2021 12:14
    Odlican i veoma koristan tekst.
  • Mr.M

    16.08.2021 12:13
    Do poslednje kapi nafte ce se terati motori sa unutrasnjim sagorevanjem jer su elektricni automobili preskupi i za zapad(zato dobijaju subvencije) a kamoli za nas gde je prosek starosti vozila 15godina,euro3 norma i gde svaki drugi ne prolazi tehnicki...
  • Anonimus

    16.08.2021 12:04
    Zanimljivo štivo kakvo je retko naći na domaćim portalima.
  • W

    16.08.2021 11:50
    Bas bi velika steta bila da ovi talibani sa novcem u arapskim zemljama ostanu bez dolara!
    Gomila robovlasnika koji se sire novcem iz Evrope i Amerike.
    U glavi im 15. vek a dzepovi puni od prljave nafte.
  • Maki

    16.08.2021 11:48
    Maki
    Hoce ako bude jeftiniji,to jest pristupacan za svaciji dzep! U suprotnom corak,po obicaju!
  • Av

    16.08.2021 11:43
    Sve dok se struja pravi iz prljavih izbora i materijali za baterije se dobijaju na prljav nacin, elektricni autobili zagadjuju vise od novih benzinskih motora. Dizel motori idu u proslost uskoro, dosta proizvodjaca vise ne nudi dizel agregate a benzinski ce opstati jos dugo.
  • Aj

    16.08.2021 11:06
    hm...
    ne

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna