Najslabija strana obrazovnog sistema Srbije je to što ne postoji sistem objektivnog eksternog ocenjivanja obrazovnih postignuća na svim nivoima obrazovanja.
Osnovne škole funkcionišu savršeno u sladu sa onim šta im je i cilj - da stvore manuelne radnike koji neće tražiti više od života, poslušne glasače i klimače glavama bez moći kritičkog razmišljanja. Ako nam se to ne sviđa onda moramo menjati mnogo više toga od samog obrazovanja jer ono je samo posledica čitave atmosfere u društvu.
Ove komentare kao da pisu Ujedinjeni ateisti Srbije. Ti bi da Boga isteraju iz srca i duše, iz skole... kako moze veronauka biti kriva za sve? Ide ko želi, uce o veri svojih otaca, o hriscanstvu na kome počiva Evropa. Ljubi bliznjega svog, kao samoga sebe. Prijatan dan!
Nastavnik sam sa preko deset godina iskustva. Do nastavnika je, ali, bogami i do učenika ( u većoj meri). Odgovorno tvrdim da imam kvalitetno znanje, koje profesionalno i neštedimice dajem svojim učenicima. No, oni to ne umeju da cene, nemaju motivaciju, ubijeni su u pojam i ne prihvataju moje dobronamerne savete. Školski planovi i programi su očajni već desetinama godina unazad, disciplina odavno na najnižim granama, osoblju ruke vezane. Šta pojedinac može u takvim okolnostima?! Da li je iko od vas komentatora ikada ušao u učionicu da vidi u kojim uslovima se stiče/namiče znanje? Naravno da ne! Stalno provejavaju komentari na račun nastavnog osoblja; da, ima onih što hvataju krivine, ali one posvećene, požrtvovane, marljive i odgovorne niko ne primećuje. Inače, volim svoje učenike, ali im ne mogu pomoći ako oni sa svoje strane ne potegnu barem minimum truda.
Silom prilika, moram sa cerkom, 6. razred, da kuci svo gradivo prelazim i pokusavam da na brzinu odradim sto u skoli nije. Prvo, gradivo je zbrkano, sabijeno u gomilu cinjenica u par pasusa. Na primer, udzbenik iz istorije mi vise lici na telefonski imenik. 2 strane po lekciji, nabacani datumi, licnosti, sve nepovezano, bez ikakvog kontesta ili da je prilagodjeno deci od 12 godina. Onda se svodi na ucenje napamet tih 10 strana, zapamtiti samo tih par licnosti, datume, vekove, imena gradova i naroda i slicno, i pokusati da to pamtis do odgovaranja. I ono sto je najgore - deca ne znaju da uce, deca ne znaju da resavaju probleme. Sve se svodi na konzumaciju velike kolicine podataka, bez smisla, nepovezano, bez primene, samo ucenje napamet. Ne krivim ja nastavnike - 30 i kusur dece u odeljenju je apsolutno suludo. Nastavni program nam je na nivou 19. veka. Mozda se tako i moglo kad sam ja isao u skolu, 2 tv kanala, crtani u 19:15 i to je to. U sadasnje vreme potrebno je jako jako puno da se deci paznja usmeri na obrazovanje. Sa ovim programom nemoguce.
Digitalno sve. Dnevnici, predavanja, udžbenici,... Nastavnici su za ovu vlast, a i one pre nje roboti, pardon roblje. Mi treba da ih čuvamo, vaspitamo, učimo, negujemo, mazimo, pazimo,... Niko ne sme da ih grdi, tera da uče, pritiska, može da ih moli ako su dobre volje. Mame u tate nogom otvaraju vrata direktora, odlučuju o tome ko i šta i kako sme sa njihovim detetom. A dete onda ostane dete do 35.
Komentare pišu svi,a najmanje oni koji rade u školi. Svake godine je taj posao sve gori i teško je u ovim uslovima raditi kvalitetno. Nastavnici trpe pritiske uprave, rodjtelja i nekulturnih ðaka. Program nije problem, već veština da se on prilagodi pogledima dece i učini zanimljivim.
Što bi obrazovanje u ovoj zemlji bilo na većem nivou nego što je cela zemlja? Važno nam je, više ulažemo, poštujemo profesiju? Kakva je država, obrazovanje nam je super.
@ns
jedan nas u eu je trazio od nastavnika da mu pusti dete sa casova kako bi mogli putovati za vikend.
odgovorio mu je da ne razume sta trazi, kada se zavrse casovi moze ici gde hoce.
uocavas li razliku u gradivu za klinca i roditelja
Od dece se trazi da bubaju napamet pesmice i lekcije i onda kad zavrse skolu dobiju platu 300 evra. A u Norveskoj se deca igraju i uce strane jezike. Imamo jako puno nepotrebnog gradiva.
Pa stani, ovo je zapravo sjajna vest. Upravo ovo smo i hteli. Trogodisnja srednja i treba da bude dualno obrazovanje, da nauci lepo da spaja kablove i dosta mu je. Kad zatvore tu firmu, naucice nesto drugo na kursu koji traje tri meseca... pa i pandusrka skola je sad kurs od par meseci ako se ne varam. Pitajte vi Ministra u procentima da vam objasni koliko je to s jedne strane zapravo sjajno.
Deca uče fiziku,hemiju,biologiju ,geografiju,istoriju i onda dođe pripiti vero učitelj i kaže sve su to gluposti.Sve yo ja znam.Dok se verska nastava ne izbaci,i ne prekraja istorija boljitka nema.Jeste videli da više nema privatnih radionica gde se sve miže popraviti ?Imaš diplomu recimo ekonomist,pravnik itd a krečiš stanove,menjaš pločice,motaš kablove.
Moje dete ide u osnovnu skolu u starom gradu i vidim da im nastavnica poklanja ocene a da ne pricam da je opsti javasluk sto se tice discipline i postovanja reda u skoli..bas sam jako razocarana.
Nastavnici imaju neke nove metode, ne daju deci domaće zadatke, ne objašnjavaju dovoljno da bi deca razumela. Roditelji koji imaju para šalju decu na privatne časove, oni koji nemaju sami pokazuju deci, koliko znaju. Haos je u obrazovanju. Moramo javno izgovoriti da u Srbiji postoji paralelno obrazovanje koje je veoma skupo i da se roditelji muče i da rade dva i više poslova da bi deci priuštili sve što im treba.
Sto nam je program preopterecen. Od dece se trazi cisto bubanje. Nema prakticnog znanja. Retko kad i ogled vide. Kod nas se reforma svodi na dodavanje predmeta i gradiva. Treba sve procesljati i rateretiti,da deca razmisljaju, rade,diskutuju a ne samo bubaju. Nama je samo forma vazno da se zadovolji. Sustine nigde...
Nista to nije ni iznenadjujuce ni slucajno. Znanje niko vise ne ceni, najgori djaci su na najboljim pozicijama.
A ocene su posebna prica. Ako nije petica, neki roditelji su spremni do ministra da stignu, misleci da svom detetu cine uslugu.
Brojnost odeljenja prevazilazi moderne standarde obrazovanja.Pritisak na nastavni kadar od strane roditelja velik, a neki skolu vide kao mesto koje ce im cuvari decu da oni ne moraju.Nastavnici su pravno nezasticeni. Nemamo jasnu strategiju obrazovanja. Plate nastavnika su takve da ne motivisu previse. Postoji vec vidljiv problem sa nedostatkom pojedninih profila nastavnika.Drustvo nam tone, sa njim i obrazovanje. Ministri koji vode obrazovanje zadnjih 10-ak godina su nezainteresovani.
Moze se neko sloziti ili ne, ali je ovo surova realnost.
O cemu ovi trucaju? Djaci nam imaju lose rezultate jer se neuci vec se ocene poklanjaju, narocito u vreme korone kad se skoro i ne ide u skolu. Ali porediti ih sa decom u eu je smesno. Djaci u Nemackoj uce iz matematike sa 14 godina ono mi radimo sa 11. Nihov obrazovni sistem je zaostao. Nasa deca su i svemu naprednija, samo sto su se ulenjila u koroni. Mozda ne mogu da se porede sa decom iz Singapura ili Japana (jer te drzave ulazu ogroman novac u obrazovanje), ali nisu nista specijalno losiji od drugih
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Alarm da naša osnovna škola ne funkcioniše dobro: Đaci za vršnjacima iz EU zaostaju godinu i po dana
Autor: Danas
Info
•06.10.2021.
•21:36 > 21:52
Komentari 33
Bojan
Samo idiot može da misli da vera ima šta da traži u obrazovanju.
Milan
123
Viki
Tatjana
Dt
Važno
Mina
Jovs
Rade
/
jedan nas u eu je trazio od nastavnika da mu pusti dete sa casova kako bi mogli putovati za vikend.
odgovorio mu je da ne razume sta trazi, kada se zavrse casovi moze ici gde hoce.
uocavas li razliku u gradivu za klinca i roditelja
Vlada
g pen
g pen
Pera zdera
Lacika
Ana
Dragan
Ivko
Evica Somborac
Ćoravi desk
Nisu krivi nastavnici i profesori...
Lily
Mile
Mane
Ns
Da nemaju monopol davno bi propale!
Robika
Problem je
Milenko M.
Fredi Kruger
Mare
A ocene su posebna prica. Ako nije petica, neki roditelji su spremni do ministra da stignu, misleci da svom detetu cine uslugu.
NNunited
Moze se neko sloziti ili ne, ali je ovo surova realnost.
NS
Cilj
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H