Autor: RTS

Info
13.10.2021.
22:05 > 22:11
Piratski snimak filma "Toma", koji je samo tri nedelje od bioskopske premijere preplavio društvene mreže, opet je otvorio temu zaštite autorskih prava u digitalnom svetu.
  • Toma

    14.10.2021 13:03
    @вага правде

    Ja hoću da se hapse pirati, ali isto tako da se hapse i lažni doktor i pravi vlasnici stanova.
  • Voldi

    14.10.2021 10:19
    Sve je to lepo, nego kada će Južni Vetar 2 na torrente?
  • Robika

    14.10.2021 10:06
    rob
    Kakva vlast takav i narod! A sta se digla tolika buka pa nije tonu kokaina prodao nego podelio film da moze za dzabe da ga pogleda ostalih 80% naroda koji nemaju pare za bioskop!
  • Nemanja

    14.10.2021 10:06
    Bulšit
    "Original" - bilo gledanje filma u bioskopu, bilo posedovanje fizičke kopije filmskog ili muzičkog izdanja sa propratnim materijalom (blu ray, vinil...) je ono kako je vlasnik dela (nosilac prava) to zamislio. Sve van toga ne spada i ne može spadati pod ta ista prava i biti sankcionisano.
    Kompromisno rešenje bi bilo nešto nalik na ono kako je iTunes svojevremeno bukvalno spasao diskografsku industriju - platforma na kojoj je sve doupno uz simboličnu naknadu, tako da se piratizovanje ne isplati.
  • Kokakole

    14.10.2021 09:48
    Da Bjela više ne kuka, pošaljite sms.
    20 godina nam ceo svet se*e zbog piratizovanja, a mi se pravimo ludi. Odjednom frka zbog jednog filma.
    Inače, sjajan marketing. Za pet dana je film postao istorijski, nacionalno blago i nešto što se neće smeti ni komentarisati. Snimiće film o filmu gde Bjela kuka 2 sata.
    Inače, nisam gledao film.
    Naše licemerje u borbi za selektivnu pravdu. Odma da platite za svaki program koji se za dž skinuli.
  • Hamlet

    14.10.2021 09:38
    Ja bih platio, ali ne vidim opciju plaćanja na piratebay-u.
  • 65+

    14.10.2021 09:29
    Ja znam. Pa to skidaju antiva..... Ne mogu bez potvrde da udju. Sramota me je kako nam dobro ide. Da Bjela da onakvu izjavu, koliko je ON ulozio u taj film? Narod jeste. Bas je narodu do filma u ovom zlom vremenu. Gledaju kako da prezive, da sacuvaju svoju decu i decinu decu. Skretanje paznje na 3 dana.
  • Ja

    14.10.2021 09:21
    slazem se
    Medjutim, policija ne hapsi ako neko uzme dzak kukuruza sa njive zato to to kosta < 20.000 dinara.

    Zbog cega policija sada privodi ljude zbog stete jedne 'bioskopske' ulaznice?

    Koliko je tacno stete naneo svako ko je odgledao film ?

    Film niti sam gledao niti nameravam.
  • /

    14.10.2021 09:09
    /
    ko se seca, u jednoj prosloj turi borbe protiv pirata su se pojavili oni silni krsevi od dvda po kioscima.
    srbi su i to obesmislili tako sto su prodavali diskove iz internet arhive filmova kojima su istekla autorska prava
  • igor_t

    14.10.2021 09:01
    Pa sad kako se uzme.
    Ako je nesto ne kupim u radnji, ukrao sam.
    Ako kupim pa to dam nekom drugom, kupio sam i podelio.

    Ako taj film nije niko prodavao ilegalno, nego delio, onda nije bas za zatvor, kako ovde potenciraju.

    Sta da je izasao na DVD i ja kupim disk i dam prijatelju da gleda?

    Svakako digitalno deljenje je malo plivanje u mutnom, ali polemisati o ovome vec nekoliko dana, dok su kao sto drugi komentatori navode sakriveni mnogo veci i gnusniji zlocini od ovog deljenja filma.
  • NsLiman

    14.10.2021 08:58
    Koja drama
    Da nije sad izasao na netu, pojavio bi se stndardno na torentu za mesec, dva kao i svaki film na svetu, sta moralisete, vec kriminal se desava oko nas svaki dan.
    Ziveo pirate bay!
  • Dragan

    14.10.2021 08:55
    Eh
    Što subti vremena došla-prebiješ čoveja i samo se izvibeš preko novina-omakli mi se,onda ti neko iz fotelje sa javnog interneta skine film i pošalju policiju sa dugim cevima ko da je narko bos.Tvrdim kao dei googla da 90% državnih firmi koristi krekovane verzije ,ilegalne verzihe raznih programa google i microsofta i ostalih.Niko u Srbiji nena original verziju winows 7 ili 10 uključujući sve državne organe iako su imali ugovore sa njima da će koristi ,(i platiti) njihove original programe.
  • zokki

    14.10.2021 08:51
    hmm..
    Baš me zanima hoće li Kesić reći nešto po ovom pitanju, pošto mu je "Bjela" (bože, kakav nadimak) drugar..
  • !

    14.10.2021 08:49
    !
    Koja reklama vec danima..
    Drzavim parama placen film sve jasno. Kakva piraterija gledanje i deljenje materijala dostupnog na internetu. Nebuloza.
  • Ranko

    14.10.2021 08:39
    Nekoliko komentara
    Vidim da neki ne vole Bjelogrlića. Onda takvi neka ne gledaju njegove filmove i problem rešen. Nemojte mu namerno nanositi štetu time što piratizujete njegov film.

    Kopiranje filma nije kao da ukradeš nešto iz prodavnice, zato što kada ukradeš hleb onda ga ti pojedeš a jedna druga osoba ne može da ga kupi. Šteta je tačno jedan hleb.

    Kada iskopiraš film, onda ga ti pogledaš i pogledaju ga svi oni kojima si ga podelio, pa mnogo drugih osoba ne plati ulaznicu. Ovde je šteta onoliko ulaznica koliko osoba neće otići u bioskop.
  • haha

    14.10.2021 07:58
    Komentari su super, već su rekli šta čini se mnogi razumni ljudi misle. Posebno je licemerje i onih koji osudjuju ovaj gest, jer svakodnevno skidaju sve druge privatne svojine sa torenta, ispalo da je jedini problem u ovom mediokritetu od umetnika i filma. I da, ako ga nije producirao od svojih para, onda i nije njegova svojina.
  • МилеНС

    14.10.2021 07:56
    вага правде
    А гажење девојке на пешачком? А скривање 2 минута са наплатне рампе? А тоне марихуане које брани "председник"? А 24 стана у Бугарској? Аааа плагирање доктората? А ангажовање батинаша на протестима?
  • E

    14.10.2021 07:43
    E
    E stvarno ste dosadni sa ovim filmom i ovom temom! Daj da vidimo mi racun,prvo kolko je drzava(narod) a koliko su dali producenti,novca! Ako je finansiran i jedan dinar od drzave,nema prava da trazi zabrane,kazne..itd,niko od producenata i raznih filmskih kuca! Ako su ulozili svoj novac kao sto se radi po svetu,to su trebali sa drzavom na vreme da naprave ugovor daim garantuje autorska prava i profit! Narod sa ovim nema nista,niti iko ima prava daga kaznjava i brani stace da gleda do tada! Do tada evo link na netu ide slobodno i svako ga moze pogledati! Prvo vi zakonski uredite sve kako treba pa trazite novac!
  • Milan NS

    14.10.2021 07:32
    Kaže ovaj i to na RTS
    "Ako znate da neki predmet nije vaš, nećete posegnuti da ga uzmete i da iznesete iz prodavnice, a da ne platite..."
    Nije isto! Ako ćemo analogiju, onda je sledeća:
    iz budžeta se izdvaja xy para za izgradnju puteva. Na nekim putevima plaća se "putarina", na nekim ne.
    Ako hoću da idem brže i udobnije, platim da idem po autoputu i stignem u BG za 45 min.
    Ako neću da platim, idem starim putem, malo se klackam i stignem za sat i po.
    U oba slučaja JA sam platio i porez i sve dadžbine koje su napunile budžet iz kojeg je uzet deo da se izgrade i put koji se naplaćuje i ovaj drugi.
    Sad ovaj drugi deo: JA sam napunio budžet iz kojeg je uzet deo da se snimi film "Toma".
    Ako hoću da ful uživam u filmu, odem u bioskop, platim kartu i uživam.
    Ako ne želim da platim kartu, pa samim tim i da ne uživam potpuno u filmu, ja otvorim "krekovanu" verziju i gledam film sa manje uživanja, ali opet gledam.
    Sloboda upravo i jeste stvar izbora. A ako autori/vlasnici filma misle da im je neko nešto ukrao, neka podnesu privatne tužbe. Ooo čekaj, pa to umesto njih radi država! Jel tako i u slučaju "Pandorini papiri"?!
  • Alooo

    14.10.2021 07:10
    Alooo
    Alooo majstore,dok mi drzava uzima moje novce za snimanje,filmova i serija a neispostavi racun i pitame,dali hocu da dam uopste,to nije nikakvo krivicno delo a kamoli piraterija! Nek svaki filmadzija da novac iz svog dzepa i snima sta hoce tek tada ima prava na obestecenje! Dok sisa gradjane i ovih tri nedelje muje bilo previse! Tako se radi u svim ozbiljnim i pravnim drzavama! Hvala!
  • Gramzi - Bagins

    14.10.2021 07:08
    S to razlikom što nismo dužni da platimo ono što uzmemo u prodavnici ako nam ne izdaju fiskalni račun, a nešto se ne sećam da ih dobijamo kada kupimo kartu u biospoku. A o tome da u Srbiji poreski obveznici plaćaju snimanje filmova, bolje da i ne govorim.
  • Nsadjanin

    14.10.2021 07:02
    Cemu tolika frka oko tog filma,svuda u svetuuu se te stvari desavaju.hapse u Roku od jednog Dana lika Koji je pustio link,kako ne pohapse sto pale kola,diluju drogu,I sl. Drzava hajducija
  • rale

    14.10.2021 06:54
    Film i muzika nisu fizička roba. Možda jeste krađa ako si ranije ukrao CD ili DVD iz radnje, ali danas oni koji se najviše bore protiv piraterije su oni koji imaju para da se protiv nje bore.
  • Predlazem

    14.10.2021 06:51
    10godina
    Strogog zatvora za svakog onoga tko je u svome zivotu pogledao film na "crno"..Gspn. advokat to vazi i za vas..Bjelogrlica..Vulina itd itd...
  • g pen

    14.10.2021 06:46
    Dobro je...nisu se setili knjiga i tutorijala. Ah da, to su ipak radikali, nacisti su spaljivali knjige.
  • Silver

    14.10.2021 05:40
    the pirate bay away from keyboard pogledajte film snimljem o sudjenju tvorcima torrenta vise puta hapseni i procesuirani i ni rec nisu rekli za piratsku verziju filma o njima ........
  • @Sasa

    14.10.2021 05:25
    drugar....
    tada je vrsena agresija na nasu zemlju , koga bre boli uvo za holivudske hitove, kakvo su nam zlo napravili svaki dan bi pustao njihove filmove dzabe. nama je na infrastrukturi naneto stetec3 milijarde eura ,a ti pricas o zastiti tih skrnaveta? gde god da su se ponavili samo su sejali smrt i teror.
  • Dragan

    14.10.2021 02:05
    Wack the dog
    Da li se sećate onomad kad je TV Politika na dan izbora (ne sećam se da li su bili parlamentarni ili predsednički) puštala sveže blokbastere koji su se tek pojavili u američkim bioskopima? Sve kako bi građani koji nisu bili stranački vojnici vlasti ostali kod kuće.
  • Dule

    14.10.2021 00:46
    Omladina i akademski građani su Srbiji su svoju opštu kulturu stekli zahvaljujući pirateriji.

    Jeste, ilegalno je, ali je izuzetno potrebno.
  • попара

    13.10.2021 23:56
    ...
    Jeste kradja ako drzava nije dala dinar za snimanje. Ako jeste mi smo to vec jednom platili, jer mi smo drzava. Inace ne bih skinuo ovaj film, ni da je poslednji na svetu.
  • Copy Paste

    13.10.2021 23:49
    Ovaj film je dobio 100x vecu medijsku paznju odkako ga je neko "ukrao" od Bjele i Jokse. Neverovatno da se film moze ukrasti tako lako! 5 dana se samo o tome prica. Ima jos da zahvale "kradljivcu" jer im je napravio dobru reklamu.
  • Pirat mozga

    13.10.2021 23:44
    Sve ce to narod opet glasati
    Da je uvozio respiratore bez tendera i Skupstinske procedure umesto sto se bavio piraterijom sad bi bio milioner u eurima.Potpuno legalno.Sve po Zakonu.
  • Podbarac

    13.10.2021 23:41
    Svega i svačega
    Naravno da će vlasnici prava da tvrde da je u pitanju "krađa", ali to ipak nije - ovo više liči na kao kada se vozite auto-putem bez plaćene putarine ili se švercujete u autobusu ili ne platite ulaznici u pozorištu...

    Ali... Ovi (tzv. "pirati") koji omogućavaju ostalima da se "švercuju" - e to je već druga priča! Ali i tu ima razlike - da li je "pirat" uzeo novce, tj. da li je preprodavao ili nije?

    I naravno ostaje ono glavno: Ko je finansirao i koje vlasnik prava? Ako je tačno da je pravljenje filma bilo finansirano "kolektivno" i bez pitanja - onda bi sav taj novac morao da bude prvi vraćen, pa odšteta svima koji su oštećeni snimanjem filma...

    Mislim svega... Tolko.

  • pavle

    13.10.2021 23:36
    sad vec smarate sa ovom temom.

    ne. piraterija nije kradja. iz jednog prostog razloga. original je i dalje tu. ko hoce pogledace ga. meni licno ne bi palo na pamet da odem u bioskop da pogledam taj famozni film. a ne pada mi na pamet ni da ga pogledam na kompu, ali to sad nije tema. ali da se vratimo na temu. neko ko mozda nema para da ode u bioskop, ne sme da ode u bioskop zbog raznih razloga... on nije nista oduzeo od onoga sto je film zaradio (mada placen iz budzeta).. ne. ta zarada je ostala ista. neko ko i tako ne bi otisao u bioskop, a odgledao ga je kod kuce moze samo da prica o tom filmu i da mu pravi marketing i mozda postakne neke koji hoce otici u bioskop.
  • Harold Plavobradi

    13.10.2021 23:33
    Piraterija prvi zanat
    Što se advokata tiče mogu da mi dounloudju pamtidbeni prutić.

    Krađa predpostavlja otudjivanje predmeta i/ili dela piraterija podrazumeva kopiranje. Isto kao kad bi prepisivanje sa table bilo povreda autorskih prava.

    Mislim da moji pirati mogu da mirnim snom plove morima neta.
  • dule

    13.10.2021 23:27
    Nije isto. Ima sličnih elemenata, ali isto nije.
  • M

    13.10.2021 23:10
    .
    Advokat priča o krađi...
  • V

    13.10.2021 22:58
    Bjelogrlic SPS biznismen…
  • Dokle vise?

    13.10.2021 22:52
    Ok, skontali smo to. Ali nas iskustvo u ovoj zemlji uci da npr mozes da ukrades doktorat i da budes ministar, tako da mi film Toma dodje kao ama bas nista posebno.
  • Tomek,

    13.10.2021 22:51
    Drz-te lopova!
    Piraterija filma je cista boranija. Bitnije su piratske diplome u ogromnom broju. Ti nepismeni vode drzavu u ambis, a vi se pravite blesavi. Kao svi smo lopovi. Uozbiljite se!
  • Марина

    13.10.2021 22:49
    Бранша оних што плаћају убедљиво најмање порезе у држави брани браншу која се као крпељ закачила на буџет, односно на наше новце. Закачила се, па не пушта. Не зна се ко је гори.
  • D

    13.10.2021 22:43
    .
    Mislim da je ovo tema koju treba hitno rešavati. Nema bitnije stvari u Srbiji.
    Predlažem da se otvori SMS broj za uplate pomoći "za Bijelu".
  • комша

    13.10.2021 22:35
    Није кривично дело крађа до 5000 динара. Шта ћемо сад госн адвокат? Колико кошта улазница? Да ли је крађа ако украдеш чоколаду па од ње направиш две, три или педесет? Копирање НИЈЕ крађа!
  • Šira slika

    13.10.2021 22:33
    ... Taj film košta. Kada se ne bi poštovala autorska prava, došli bismo u situaciju da se ne proizvode novi filmovi", kaže advokat...

    Taj film je platilo 7 miliona ljudi. A niko ih nije pitao. Neki su voljni da plate još, da ga vide, neki nisu. Neki kao ja ga ne bi ni gledali, ali me niko nije pitao da li želim da ga platim.
  • /

    13.10.2021 22:20
    /
    aman bre, prosli smo to vec nekoliko puta zadnjih 20g.
    sabotiranje pridruzivanja je i piraterija.

    bolje otvorite karte da nas ne mrcvarite kuvanjem zabe ili stvarno cuvate bjeline pare.
    niste se ovako srdili na piraterizovanje filma o jasenovcu
  • Saša

    13.10.2021 22:18
    Naravno...
    Zemljače, objasni to onima na RTS koji su na svom 3K kanalu pre 20 godina puštali piratske verzije najnovijih holivudskih hitova, pa će onda možda i svima ostalima biti jasno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna