Enormne gužve na saobraćajnicama u starijim kvartovima mogu da se umanje destimulacijom upotrebe automobila u gradskoj vožnji i kreiranjem ambijenta za jednostavnije i brže korišćenje javnog prevoza.
setite se vasih odgovora za voznju od begeca za koje vreme. kada budete imali decu, nekoga od starijih prevozili kod doktora ili vam bude trebao transport kabastih stvari.
cuj, kampus, pa jos kolega. digitalni nomadi
vi ste tipican primer licemera.
Zestoko kaznjavati vozace automobila koji ostavljaju parkirana kola sa trepcucih 4 zmigavca u desnoj krajnjoj traci, obzirom da se bulevari u gradu time pretvaraju u obicne ulicice, gde se stvaraju ogromne guzve iz tog razloga. U celom gradu se mora praviti slalom kolima, jer ljudi parkiraju gde hoce.
nazalost, u danasnje vreme skoro da nije moguce ziveti bez auta u Srbiji. Pogotovo ko putuje u druga mesta prevoz je ocajan. Vozova ima malo autobusi idu u veca mesta , za manja lokalna sela prevoza pitanje je da li ima a bas ga i nema. To vazi za mesta gde nema GSP-a. Po gradu bi se mogla izbeci voznja autom ali i ovako su guzve u gradskim autobusima a i ne idu po redu voznje . Ko razvozi decu na aktivnosti i ide u nabavku ipak mu je potreban auto
U NS se saobracaj mora regulisati naprednijim vidom a ne samo semaforima. To podrazumeva izgradnju ogrombih podzemnih prolaza (futoska pijaca, jevrejska sa bul.Mihaila Pupina, kod Promenade i Merkatora, kod Ž. Stanice...). Dalje, izgradnja pasarela na novim bulevarima i po neki podzemni prolaz zbog biciklova. Moraju se denivelisati pesaci i automobili kako ne bi jedni druge ogranicavali. Hitna izgradnja veceg broja spratnih parkinga na strateskim mestima u gradu, i nakon toga surovo kaznjavanje za zaustavljanje u desnoj traci. Neki pravci u gradu, npr. Jevrejska, bi se mogli napraviti kao jednosmerni pravci. Ima jos puno mogucnosti ali traze strucnost i doslednost a ne strancarenje i korupciju.
Moje iskustvo je takvo da su najveći problem vozači, pa tek onda saobraćajnice, a to je potvrdila i britanska studija od pre par godina: neprilagođena vožnja, premalo rastojanje, kasno prestrojavanje, naglo ubrzavanje i kočenje...
Zaustavljanje i desnoj traci je posebna priča, ali i navika vozača da ne voze desnom zbog toga. Na bul. Evrope, potez od Lidla do Higijenskog, uglavnom nema zaustavljenih vozila u desnoj traci, ali niko njom ne vozi.
Spavanje na semaforu, posebno tamo gde postoji posebno svetlo za levo - umesto da prođe 10-15 vozila, prođe 5-6, naravno da je gužva. Plus pešaci kojima je problem da sačekaju još 10 sekundi, nego kreću na crveno...
Nabijanje u raskrsnicu - čak i kada je zeleno na semaforu, ne treba (a to i pripisi kažu) ulaziti u raskrsnicu ako ne možeš da je prođeš, a ne da ostaneš na sred i kompletno je zagušiš.
Usporavanje u srednjoj traci kada postoji traka za levo - nema potrebe za tim. Pređeš u levu traku i onda usporavaš, ako voziš 50 sasvim je dovoljno tih 15-20 metara da se uspori pre skretanja.
Skretanje iz sporednih ulica na bulevare - ako je desna traka slobodna, možeš da skreneš, ne moraš da čekaš da i leva oslobodi, a vozači koji voze bulevarom desnom trakom, ako je leva slobodna mogu da se pomere u nju i oslobode desnu, pa se posle vrate u desnu. Isto važi i za kružne tokove.
Pravovremeno prestrojavanje - ako kod Merkatora skrećeš desno ka Limanskoj pijaci, nemaš ni jedan normalan razlog da kod Vremeplova budeš u levoj i obratno.
...
@/ - druze, da li si ti nekad probao da vozis bajs od Begeca do NS? Pa nema ni 45 min opustene voznje! :)
Pa da ima izdvojena staza picilo bi se Begec-NS elektrotrotinetima i elektro i obicnim bajsevima samo tako!
Pa ko bi bio lud da krece autom (osim kad bas ne mora) u NS!
Kolega i ja zivimo na Detelinari i radimo na Univerzitetu. Zivimo u istoj zgradi. Skoro svako jutro imamo "trku". Ja krenem bajsom on krene autom. Stignemo u isto vreme u Kampus, ulazimo na faks u isto vreme. Ali ja sam opusten a on stresiran od voznje.
U povratku ja sam "na konju". Dok sam ja vec uveliko u stanu on i dalje trazi parking.
Na stranu zagadjenje vazduha i zagusenje saobracajnica, bajs je spas za male gradove kao sto je NS.
Cuj ovog, ko ce bajsom za Begec??? Pa Begec je 20 km od NS!!! Pa po Nemackoj je to bajsom kao dobar dan do posla!
Žute trake za vozila javnog prevoza u Novom Sadu postoje na više saobraćajnica,ali nažalost ko bi trebalo da ih koristi ne koristi ih,služe samo za kažnjavanje putničkih vozila koja ih koriste i za postavljanje radara u istima
Dao si dobre predloge, ali vecina njih ima veliku manu - da bi se realizovali potrebno je vise od jednog politickog mandata, sto se nasim instant politicarima nikako ne uklapa u racunicu.
Bulevar Evrope, iz pravca Limana prema auto putu, svaki semafor sa skretanjem u levo je kolaps,ne moze da se skrene iz 4 puta. Kruzni tok kod Lidla puno brze ide. ( Na istom bulevaru se vidi koliko je bolji kruzni tok od semafora)
Edukacija svih ucesnika u saobracaju.
Izgradnja podzemnih prolaza u Jevrejskoj, Futoskoj, na Bul Oslobodjenja, kod Merkatora i Promenade bi znatno ubrzala protok.
Uskladjivanje signalizacije na semaforima, koja je totalno obesmisljena, konkretno ugao kod Norka, iz Jevrejske kad je crveno idu pesaci, Kada se upali zeleno isto idu pesaci na Bul Mihajla pupina, znaci uvek se ceka da pesaci prodju, i mislim da bi dva podzeman u Jevrejskoj znatno rasteretila od guzvi.
Broj stanovnika Novog Sada drastično raste. Gde je bila kuća, i jedna porodica, sada je zgrada, i puno porodica. Na koliko su takvih mesta niknule zgrade? Ko to sve kupuje? Ako ne bude mincovano, popis će pokazati da NS ima 800 hiljada stanovnika. Dok oni koji dozvaljavaju ovakvo širenje grada to shvate, parkinga odavno neće biti, saobraćaj će biti potpuno neizdrživ, a Novi Sad konačno srpska Atina, u smislu vožnje po parnim i neparnim brojevima na tablicama. Možeš ponedeljkom, sredom i petkom. Razvijamo se u pravcu u kojem niko normalan ne bi želeo grad da ostavi deci.
1. Хитна изградња мреже јавних гаража (центар, суд, спенс, болнице, ж. станица, пијаце)
2. изградње мреже стаза за бицикле и ел. тротинете
3. изградити мрежу станица за јавне бицикле и тротинете
4. увести приградске возове (Шајкаш-Будисава-Каћ; Б. Петровац-Футог-Ветерник; Ср. Карловци-Петроварадин; Беочин-Раковац-Ср. Каменица-Петроварадин)
5. почети изградњу трамвајских линија;
6. 3 пута поскупети паркирање на улици у односу на гаражу а сву добит Паркинг сервиса усмерити у ГСП
7. када се све горе наведено оствари почети наплаћивати улазак у центар (препознавање таблица и сл.)
8. и почети наплаћивати паркирање у свим јавним паркинзима у граду стим да само једно возило по стану има право на повлашћену (станарску) карту.
Pričaš gluposti. Život u gradu uopšte ne mora da podrazumeva obavezne gužve i krkljanac.
Živro sam preko u gradu nešto većim od Novog Sada i sa približno istim brojem stanovnika. Sve to vreme gužvu nisam video. U centru grada ne postoje parkinzi sem onih za osobe sa invaliditetom. Na takav način su destimulizovali dolazak kolima u centar grada. Nema parkinga, nema autombila. Problem rešen. Ako ćeš u centar sedni na autobus, bicikli ili idi peške. Ili neka te neko doveze i istovari a posle neka dođe po tebe. I niko se ne buni što je tako. Kod nas bi auto uterali u trafiku da mogu a ako nema slobodnog parking mesta odmah do mesta na koje treba odu to je odmah psovanje, kidanje živaca, nervoza, . . .
Grad je u poslednjih dvadesetak godina toliko uskrnavljen da je sada nemoguće uraditi bilo šta smisleno i normalno. Krivu Drinu je sada nemoguće ispraviti, Novi Sad će ostati i biće sve veća i veća rupčaga. A pametnim planiranjem smo mogli imati eksta grad i ambijent za življenje i funkcionisanje.
Lepo sam juce prokomentarisao, zamisli udjes u metro kod sajma, lepo odes za 7 minuta do promenade, pa za jos 3 na tvrdjavu na kafu i opet za 7 nazad na sajam. Ne bi seo u auto nikada da se vozam po gradu...
@Boža
Naravno da nećete podizati garaže na našim parkinzima da sanirate to što NIS i Park City nemaju dovoljno mesta za parkiranje, a bagri je teško da na posao ide drugim prevozom ili da parkira kod Kineske četvrti. Možete da se organizujete dok vam organizacija ne curi iz ušiju, ali od toga i dalje neće biti ništa.
Na rumenačkom putu se odvija saobraćaj ravan autoputu. Pri izlasku iz autobusa br. 14 postoji velika rupa tako da svako ko ne zna za nju može da se dobro povredi a pri prelasku ka avijatičarskom naselju se ne može bezbedno preko označenog prelaza preći jer kamioni,autobusi, automobili i motori voze brzinom kao da su na auto putu. Pa ko sporije prelazi put može tragično da prodje. Nadam se da će neko od nadležnih, mada sumnjam ovo pročitati i postaviti semafore na datim mestima.
Bicikl, koji vozi redovno preko 40.000 Novosađana i Novosađanki i u koji se trenutno značajno ulaže, valjalo bi pomenuti kao rešenje više od dve skromne rečenice ili van konteksta "novotarija" i entuzijazma, makar na nivou Novog Sada.
Kada je u pitanju protok, nisu problem garaže koje se sugerišu, one jesu potrebne (kao i parkinzi za bicikle uostalom). Problem je ako taj slobodan prostor pretvorite u novu saobraćajnicu za motorna vozila i to je klasičan problem saobraćaja koji se zove "indukovana potražnja" - što više saobraćajnica i infrastrukture za automobile pravite i više ih proširujete, više će ih biti. Kao kada rešavate problem gojaznosti tako što kupite veće pantalone. Oslobođeni parking prostor treba vratiti pešacima i biciklistima i uostalom uvesti dodatno zelenilo koje će smanjiti negativne efekte postojećeg saobraćaja (buku, čađ, svetlosno zagađenje, itd.) i učiniti ambijent prijatnim za druge načine kretanja.
Zagušenja u saobraćaju se rešavaju kvalitetnim saobraćajnicama a pre svega dobrim planiranjem pre početka izgradnje što se ovoj zemlji, nažalost, ne radi.
Kakvi smo ljudi, takav nam je i saobraćaj!
Uglavnom sebični, samoživi, bez empatije. Svako samo svoju guzicu gleda.
Kada se tome doda investitorski (profiterski) urbanizam i neodgovorna vlast (koji se izgeda uzdaju u skori pronalazak teleport mašina), nesposobna saobraćajna policija, priučeni vozači GSPa, i najgori nesoj za volanima taxi vozila (čast izuzecima kojih je premalo), dobija se recept za totalni kolaps.
Код нас се све ради обрнуто у односу на западни свет. Ми смо девастирали јавни превоз, градимо гараже у самом центру града и тиме подстичемо аутомобилски саобраћај и гужве у центру. И уопште не очекујем да ови назадни реше овај проблем који су они управо створили дозвољавањем братији да ненормално зида зграде и насељава десетине хиљада људи задњу деценију.
А што се тиче аутомобила. Не значи да је ауто стар 10 година крш ако је редовно одржаван. Ја возим Астру Ј атмосферског бензинца старог 9 година. Катализатор му је унутра скоро беле боје. Одржавам га редовно, и даље изгледа модерно. Прешао само 130.000км. И уопште немам намеру да га мењам наредних 5 година. А зашто бих кад ради као првог дана? Е сад, проблем су дизели увежени са запада који су прешли 300.000+ километара, којима су повадили филтере и катализаторе, којима дизне не раде како треба, троше уље, звижде турбине итд... А наш човек се ухвати дизела јер мање троши, а на крају кад га стигну поправке кошта га дупло више од бензинца. Али то смо ми Срби, не размишљамо унапред.
Naravno da je gužva, sve više i više liči na Beograd.
Što je svakako i normalno. Pre 30-40 godina je grad imao oko 150000 stanovnika, tri mosta, glavni bulevar i pomoćne (manje) bulevare. Danas je broj stanovnika premašio 500000, a mi imamo samo jedan novi bulevar, Bulevar Evrope, Somborski bulevar (Bul. Patrijarha Pavla) ima dve trake od koje je jedna začepljena vozilima sa 4 žmigavca, dakle ne ispunjava realnu ideju bulevara u osnovi. Normalno je da je gužva, kako i neće biti, nažalost.
Fali taj famozni most u produžetku Bulevara Evrope (kojeg neće biti sigurno u ovoj, možda u sledećoj deceniji), fali što je neko napisao dislocirati sve šta može iz centralnih delova grada, iskoristiti prostor oko Mišeluka maksimalno itd. Metro bi pomogao, čak šta više i vrlo je potreban, ali metro u Srbiji, malo mi je to Sci-Fi :)
1995.godine mi je bilo čudno da vozači za ulazak u gradsku zonu Osla plaćaju ulaz 10 ondašnji maraka. Oslo je grad 30% veći od Novog Sada. U Londonu se već godinama naplaćuje ulaz autom u centralnu zonu grada. Ima i mnogo drastičnijih primera, u Tokiju vam je zabranjeno posedovanje automobila ako nemate garažno mesto pa su garaže tamo duplo skuplje od kvadrata stana. Ima načina da se ovo reši manje bolno od pomenutih. Npr. dokazano je da svakih 100km biciklističkih staza smanjuje saobraćaj za 3 do 5 %, tramvaji pod obavezno, gradnja podzemnih garaža u opterećenim zonama, kružni tokovi umesto semafora itd. itd....
"Istovremeno bi valjalo da se ukine parking po trotoaru. Svuda bi mesta za parking trebalo da se transformišu u novu saobraćajnu trasu,"
Ovo.
Ukinuti parkinge po svim "bulevarima" (navodnici zato što isti to odavno nisu) u korist još jedne, "žute" trake za GSP i (registrovan) Taxi, tramvaji nam više ne bi pali na pamet. U zoniranim ulicama ukinuti stanarske karte i umesto toga uvesti zakup parking mesta (za neku normalnu cenu), sa sve onim šipkama za blokadu/zaključavanje. "Sva četiri" tretirati kao teško delo protiv bezbednosti saobraćaja.
Vise vole ljudi 20 min da traze parking nego 25 da prosetaju. Bicikl je za ljude nize rase (sarkazam naravno).
Kupuju se stanovi na "elitnim" likacijama a garaze im zvrje prazne, jer "elita" nece da plati garazu, parkirace vec negde na ulici, pa za mesec dana kukati kako nema gde da parkira.
Problem je u tome sto je javni prevoz katastrofalan u NS. Guzve su ogromne, neizvesno je da li cete uopste i uci u autobus ili cete visiti na vratima i samo je pitanje vremena kada ce se neka nesreca desiti. Nekada morate cekati i po 45 minuta da dodje autobus u kome ima mesta. Dakle javni prevoz je uzasan, nekomforan a sada u doba pandemije i rizican.
Sve veca guzva u saobracaju nije logicka posledica sirenja grada, koji se uzgred uopste ne siri. Da biste znali sta znaci siriti se, morate pogledate malo istoriju, i videti sta su te, kako volite da kazete "proklete komunjare" radili. Izgradnja citavih novih naslelja na IVICAMA grada, ne proguscivanje, kao da zivimo u Singapuru. Sve veca guzva je posledica padanja pod uticaj amerikanizovanog nacina zivota, gde svaka osoba mora da ima svoj auto. Ali americki gradovi su taoci automobilske industrije. Tamo je, sada vec, ceo jedan vek usadjivana ideja o posedovanju automobila, i ulice i svi objekti su dovoljno udaljeni jedni od drugih da bi to imalo smisla. Pogledajte recimo parkinge njihovih centara za kupovinu. To je bukvalno po deset puta vece od nasih. E sada, kada preuzimate oblike ponasanja jedne sredine, i prenosite ga u drugu, bez da razmislite da li ta sredina ima kapaciteta za to, onda vrsite ovaj zlocin prema gradu, kakav danas zivimo.
Vise Holandije, manje Amerike, i svima bolje. Ali ne. Ma koliko se busate u grude, patriote, da ste drugaciji od "zlih Amerikanaca", vi niste nista drugaciji od njih. NISTA.
Najveci "dnevni priliv" vozila u grad je iz okolnih mesta-Futog/Veternik/Begec/Rumenka/Temerin/Kac...
I sta uraditi? Izolovane bici staze do svih tih mesta! Najjeftinija investicija!
Evo uradili su novu bici stazu u Hajduk Veljkovoj, investicija nije ni milion dinara a svi mogu da je koriste! Pa za milion dinara ne bi presvukli ni 50 metara Hajduk Veljkove a bici staza nova!
Znaci nove izolovane bici staze! Nova komunikacija sa Kacom preko novog mosta na DTD koji bi tukao direkt na Sangaj (tuda bi bajsom do Kaca bilo 20 min).
Subvencije za elektro bajseve i trotinete!
Bici staze do Novog Naselja!!!
Samo bici!
Vozio sam sinoc, bilo je hladno, ali ako se obuces moze se!
Vise vise vise vise bici infre!!!
Evo pogledajte samo koliko kokosarnika se gradi po gradu pa dodajte jos kola, a nekad bile kuce i ulice za zaprezna kola..Sve patrijote pa istaknu zastavu u toku gradnje da vidi narod kako vole zemlju i kako lako dobijaju dozvole da grade u nebesa.
Jedna laka stvar - Brace Ribnikara i Maksima Gorkog jednosmerna KA GRADU a Jevrejska i Futoska (do Br. Ribnikara) jednosmerna od grada.
Sve "dvosmerne" ulice da se "ujednosmere" kao sto je uradjeno sa Petra Drapsina - jedna traka paralelni parking, jedna traka saobracajna.
Cak sta vise i taj paralelni parking bi trebao pretvoriti u bici stazu!!!
Garaze garaze garaze!!! Gde god ima neka kuca grad garazu da digne!!!
Evo primer - Branka Bajica 32! Srusiti kucu/kuce i dici obicnu montaznu garazu na 6 spratova!!!
Bilo bo dobro po jednu kolovoznu traku u oba smera rezervisati samo za javni saobraćaj, time bi se zatno ubrzao protok autobusa GSP. Svakako, ukinuti prodaju karata u vozilu, svako bi trebalo da kupi jednu iz šire ponude pretplatnih karti.
Ima jedna grupacija "spontano" organizovanih, koja posećuje javne uvide za planove i smatra za shodno da iste preuređuju kako im je volja, a uz to imaju i drskost da sebe doživljavaju kao predstavnike ostalih građana.
Tako su, na primer, izdejstvovali da se na limanima na postojećim parkinzima ne izgrade garaže, tobože zbog očuvanja zelenih površina, a onda su na istoj sednici izdejstvovali da se deo livade proglasi za parking.
Za problem parkiranja na Limanu okrivili su Naftagas i Park City, odnosno zapolsene u firmama koje tamo posluju. Ti radnici su izgleda baš vredni, s obzirom da se preko dana još i može naći mesta, ali nedeljom uveče nema ni jednog jedinog, plus su vozila parkirana na zelenim površinama, trotoarima i pristupnim saobraćajnicama gde ometaju prolaz vozilima hitnih službi. To im nije bilo dovoljno, pa su i osujetili plan za izgradnju novog vatrogasnog doma na lokaciji koja je za to bila uplanirana 1991.
Neću reći da ovim "spontanim" treba zabraniti rad, jer to je nedemokraCki, ali apelujem na ostale građane da se više uključe u rad ovih komisija i da se zauzmu za svoje interese. Odmah ću upozoriti da su ovi glasni, bezobrazni i nevaspitani, da od njih nećete doći do reči, ali ako ništa ne preduzmemo, onaj niz će se nastaviti.
Svaka vaska se danas dovukla do NS svuda je guzva i u saobracaju i u autobusima ne mozes ni trotoarom hodati koliko njih se gura oko tebe jednostavno nije NS za toliku rulju.
Prljavo, guzve, nervoza, postajemo kao BG.
U Novom Sadu se sve radi stihijski. Poslesnjih 20 godina je naseljeno mnogo ljudi bez ikakvih procena na kvalitet života u gradu. Daj samo da se gradi. Saobraćajnice su ostale iste, ne ulaže se u parkinge i garaže. U gradu ima oko 110 000 registrovanih vozila plus oni koji dolaze sa strane jednako gužve svaki dan. Nismo te sreće da je iko pametan seo u fotelju da kaže hajde da širimo grad a ne sve u centar.
Dokle vise da jedan Čovek zvani Manuel vrši torturu nad celim Telepom Novim naseljem Veternikom Futogom Begečom Bačkom Palankom sa njegovim placom?
Zna se šta je EXPROPRIJACIJA! Državi treba za put. Izvoli novce.
Hoćeš nećeš. Od prvog se seli.
Ako su tako urađeni svi Bulevari zašto je on specialan?
Voznja Futoskim putem, kada se zaleti ekipa iz Vjeternika, Futoga, u njihovim....hm...vozilima, jako podseća ne scene iz filma Mad Max - Fury Road... pa ko preživi.
Svi su krivi, prosečna porodica bez obzira što živi skrnavo mora da ima bar 2 ili 3 auta (makar i polovna) minimalno... svaki auto skoro prazan, samo 1 vozi solo, sebičluk se širi, solidarnost umrla...
S druge strane Grad poklanja "porodično srebro" i daje u bescenje lokacije za "Kinder jaja" zgrade i karton geto pilićarnike fuš novogradnje gde u prizemlju čujete vodokotlić komšije sa krova...gužva se namerno zida...
NEMA pešačko-biciklističkih mostova na ključnim raskrsnicama tipa kod Futoške, Merkatora, Lutrije, Norka, DIF-a, po magistrali od Veternika do Futoga.
Pošto sede sve sami stručnjaci na vlasti i u opoziciji...
Nisu čuli za mostove preko raskrnica, nema to na privatnom trafika faksu gde se kupuju diplome...
jedino resenje je da se zabrani sirotinji da vozi bilo sta
a mafijasi i njihovo potomstvo nek svako vozi po dva auta - istovremeno, a treci nek bude stalno parkiran bas na toj krivini kod trcike, tako da blikira bar pola desne trake
nekada su u NS ziveli Novosadjani kojima nije prioritet bio da ih svi vide u najskupljim kolima koja mogu da priuste. danas je sramota da neko ide peske bilo gde. bicikl se ponovo popularise, ali uz nesrecnu nuspojavu da se u bisikliste usadjuje svest da su Bogom dani i da ne moraju da imaju obzira ni prema jacima ni prema slabijima u saobracaju. ne dao Bog da znacajan broj ljudi privati bicikl kao redovno prevozno sredstvo - mala bi vam bila groblja sto reko pRcednik
gradski saobracaj u doba pandemije je jedan od najzgodnijih rasadnika tako da ne bi trebalo o tome mnogo polemisati dok se ne vidi sta ce biti sa Covidom. javni prevoz je nuzno zlo a ne spasonosno resenje
ne ogu da saosecam sa onima koji moraju da putuju svaki dan ili da menjaju po 2-3 autobusa. oduvek sam ziveo u centru, i tamo i ovde, a nisam bio iskopleksiran, pa sam svuda isao peske.
bolje urbano planiranje je kljuc, ali za to je nazalost pored strucnosti potrebna i svest o OPSTEM dobru koje uvek treba da ima primat na PRIVATNIM biznisom. toga je nekad bilo u NS ali je nazalost nemislosrdnom propagandom isterano iz svesti naroda
"moje ti necu dat, a tvoje - privatizovaaaaa...!"
Gužve će se definitivno smanjiti kada grad počne da se širi a ne da na mestu gde su nekada bile četiri kuće "nikne" zgrada sa dvanaest spratova pa još pride bez parkinga...
Guzve bi bile manje da policija pocne kaznjavati ljude koji parkiraju na putu. Na bulevarima je desna traka standardno neprohodna jer svi parkiraju u njoj. Ulice na Grbavici da ne pricam.
Grad se siri ali ne planski, zida gde ko stigne i ko ima bolje veze, inf.struktura se ne menja i ne prati porast broja vozila.Javni prevoz je haotican i nefunkcionalan, vozaci su losi i bahati, pesaci i biciklisti saobracajno nepismeni.Kada se sve ovo sabere, dobije se to sto se vidja na ulicama Novog Sada.
Nikakva destimulacija i kažnjavanje nije rešenje. Podzemne ili nadzemne garaže, veliki sistemi sa velikim brojem zaposlenih moraju da budu prebacivani na dalje lokacije od centra( NIS, EV Informatika, Poreska, SDK), prigradski kvartovi moraju biti uređeni sa svom potrebnom infrastrukturom (dom zdravlja, škole, vrtići, pijace, marketi, parkovi, teretane, biblioteke bioskopi kulturni centri... ), grad treba da se širi van postojećih granica i da se ti novi kvartovi učine zanimljivim novim kupcima upravo kroz sadržaj.
Čuveni novosadski parkinzi na bulevarima uz levu traku (riblja kost) su imali smisla sa manjim obimom saobraćaja ali sad zaista mora doći do novih rešenja. Naravno tramvajski saobraćaj je pod moranjem jer je trenutni autobuski potpuno zastareo i samo ruži ugled grada. Nadalje konekcije sa Bačkom Palankom, Temerinom, Srbobranom, Kaćem, Žabljem, Sremskim Karlovcima i Beočinom moraju da dobiju novu dimenziju jer je ovo sad zaista srednji vek.
Biciklističke staze je neophodno održavati i razvijati nove.
Ne razumem zasto bi iko isao kolima kroz Novi Sad kada je lepo vreme. Da vec ne vozim bajs, kupio bih skuter. Imam i kola naravno, ali ona se voze samo kada je bas lose vreme po gradu. I definitivno je potrebno povecanje cene godisnje parking karte kada imas vise od 1 automobila u kuci. I to drasticno bas.
Gore navedenom...Tramvaj je neophodan za Novi Sad..pogotovo ako se nastavi siriti...Eto Galensu prilike da osmisli nesto lijepo ekoloski funkcionalno i da profitira. ????
Ceo svet beži od upotrebe semafora, kod nas niču kao pečurke. I između raskrsnica, gde god mesta ima , ti semafor posadi i evo. Semafor=zagađenje! Usporenje je zagađenje!
Dodatno, umesto da rade svoj posao i kažnjavaju bahate, sada je trend postavljanja onih asfatnih brda, po putevima da bi ljudi, čak i koji poštuju propise, dobro razbili kola i učinili vožnju neudobnom. Odlično!
Hajde da vratimo kaldrmu, tu se ne može preko 20-30km/h... A i šta će nam put uopšte, ajmo svi peške, ajmo bosi po blatu, to je baš moderno!
Ogromne gužve? Ovo je mogao samo napisati neko ko nije otišao dalje od Novog Sada. Pre neki dan mi je trebalo dvadeset minuta da prodjem kroz Segedin, koji je dva puta manji od Novog Sada. U svakom gradu su gužve, što veći grad - veće gužve.
Trajno jedino kako se može rešiti gužva sa ovakvom gustinom izgradjenosti je destimulanje automobilskog saobraćaja na sve moguće načine i poboljšanje kvaliteta alternativnih tipova prevoza. Sve drugo samo vodi ka većim gužvama.
A što se tiče trenutnih poboljšanja, za početak bi mogli da uklone nepropisno zaustavljena vozila iz desne trake, pola ulica u Novom Sadu ima smanjen protok zbog toga.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Saobraćajni krkljanac neprekidno usporava vožnju... i to svi osetite
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•25.10.2021.
•09:43 > 09:46
Komentari 73
002211
/
cuj, kampus, pa jos kolega. digitalni nomadi
vi ste tipican primer licemera.
Vule
Relja
Nemanja
Realno nije ni 20 kilometara, zamisli da se neko uvredi što si mu rekao da se provoza toliko na sopstveni pogon...
g pen
ja
Neko
Milan
Zaustavljanje i desnoj traci je posebna priča, ali i navika vozača da ne voze desnom zbog toga. Na bul. Evrope, potez od Lidla do Higijenskog, uglavnom nema zaustavljenih vozila u desnoj traci, ali niko njom ne vozi.
Spavanje na semaforu, posebno tamo gde postoji posebno svetlo za levo - umesto da prođe 10-15 vozila, prođe 5-6, naravno da je gužva. Plus pešaci kojima je problem da sačekaju još 10 sekundi, nego kreću na crveno...
Nabijanje u raskrsnicu - čak i kada je zeleno na semaforu, ne treba (a to i pripisi kažu) ulaziti u raskrsnicu ako ne možeš da je prođeš, a ne da ostaneš na sred i kompletno je zagušiš.
Usporavanje u srednjoj traci kada postoji traka za levo - nema potrebe za tim. Pređeš u levu traku i onda usporavaš, ako voziš 50 sasvim je dovoljno tih 15-20 metara da se uspori pre skretanja.
Skretanje iz sporednih ulica na bulevare - ako je desna traka slobodna, možeš da skreneš, ne moraš da čekaš da i leva oslobodi, a vozači koji voze bulevarom desnom trakom, ako je leva slobodna mogu da se pomere u nju i oslobode desnu, pa se posle vrate u desnu. Isto važi i za kružne tokove.
Pravovremeno prestrojavanje - ako kod Merkatora skrećeš desno ka Limanskoj pijaci, nemaš ni jedan normalan razlog da kod Vremeplova budeš u levoj i obratno.
...
Za /
Pa da ima izdvojena staza picilo bi se Begec-NS elektrotrotinetima i elektro i obicnim bajsevima samo tako!
Pa ko bi bio lud da krece autom (osim kad bas ne mora) u NS!
Kolega i ja zivimo na Detelinari i radimo na Univerzitetu. Zivimo u istoj zgradi. Skoro svako jutro imamo "trku". Ja krenem bajsom on krene autom. Stignemo u isto vreme u Kampus, ulazimo na faks u isto vreme. Ali ja sam opusten a on stresiran od voznje.
U povratku ja sam "na konju". Dok sam ja vec uveliko u stanu on i dalje trazi parking.
Na stranu zagadjenje vazduha i zagusenje saobracajnica, bajs je spas za male gradove kao sto je NS.
Cuj ovog, ko ce bajsom za Begec??? Pa Begec je 20 km od NS!!! Pa po Nemackoj je to bajsom kao dobar dan do posla!
Goran
Pešak
Zokizuca
Ивица
Provincija
MilaNS
Edukacija svih ucesnika u saobracaju.
Izgradnja podzemnih prolaza u Jevrejskoj, Futoskoj, na Bul Oslobodjenja, kod Merkatora i Promenade bi znatno ubrzala protok.
Uskladjivanje signalizacije na semaforima, koja je totalno obesmisljena, konkretno ugao kod Norka, iz Jevrejske kad je crveno idu pesaci, Kada se upali zeleno isto idu pesaci na Bul Mihajla pupina, znaci uvek se ceka da pesaci prodju, i mislim da bi dva podzeman u Jevrejskoj znatno rasteretila od guzvi.
/
vozi se ti biciklom od begeca
Vlastimira Stanković
Kasper
Спретко
2. изградње мреже стаза за бицикле и ел. тротинете
3. изградити мрежу станица за јавне бицикле и тротинете
4. увести приградске возове (Шајкаш-Будисава-Каћ; Б. Петровац-Футог-Ветерник; Ср. Карловци-Петроварадин; Беочин-Раковац-Ср. Каменица-Петроварадин)
5. почети изградњу трамвајских линија;
6. 3 пута поскупети паркирање на улици у односу на гаражу а сву добит Паркинг сервиса усмерити у ГСП
7. када се све горе наведено оствари почети наплаћивати улазак у центар (препознавање таблица и сл.)
8. и почети наплаћивати паркирање у свим јавним паркинзима у граду стим да само једно возило по стану има право на повлашћену (станарску) карту.
@ Sabahudin
Živro sam preko u gradu nešto većim od Novog Sada i sa približno istim brojem stanovnika. Sve to vreme gužvu nisam video. U centru grada ne postoje parkinzi sem onih za osobe sa invaliditetom. Na takav način su destimulizovali dolazak kolima u centar grada. Nema parkinga, nema autombila. Problem rešen. Ako ćeš u centar sedni na autobus, bicikli ili idi peške. Ili neka te neko doveze i istovari a posle neka dođe po tebe. I niko se ne buni što je tako. Kod nas bi auto uterali u trafiku da mogu a ako nema slobodnog parking mesta odmah do mesta na koje treba odu to je odmah psovanje, kidanje živaca, nervoza, . . .
sale
Trt
Poslušaj svoj savet.
Nik
/
dovuci toliko ljudi i onda kukate kako ih ima mnogo.
tipicno udbaski
albino
Jer svi moraju da vide kako je uspeo u zivotu.
Da svi vide kako je on bogat.
Mastodont
Naravno da nećete podizati garaže na našim parkinzima da sanirate to što NIS i Park City nemaju dovoljno mesta za parkiranje, a bagri je teško da na posao ide drugim prevozom ili da parkira kod Kineske četvrti. Možete da se organizujete dok vam organizacija ne curi iz ušiju, ali od toga i dalje neće biti ništa.
Salamander
Pešak
S21
zmau
biciklista
Kada je u pitanju protok, nisu problem garaže koje se sugerišu, one jesu potrebne (kao i parkinzi za bicikle uostalom). Problem je ako taj slobodan prostor pretvorite u novu saobraćajnicu za motorna vozila i to je klasičan problem saobraćaja koji se zove "indukovana potražnja" - što više saobraćajnica i infrastrukture za automobile pravite i više ih proširujete, više će ih biti. Kao kada rešavate problem gojaznosti tako što kupite veće pantalone. Oslobođeni parking prostor treba vratiti pešacima i biciklistima i uostalom uvesti dodatno zelenilo koje će smanjiti negativne efekte postojećeg saobraćaja (buku, čađ, svetlosno zagađenje, itd.) i učiniti ambijent prijatnim za druge načine kretanja.
g pen
tinol
Tramvajemu22vek
/
jedino resenje je da se vi arhitekte destimulisete za arhitekturu.
pa vi ste napravili sve ove probleme u gradu
Rasa sa salasa
Uglavnom sebični, samoživi, bez empatije. Svako samo svoju guzicu gleda.
Kada se tome doda investitorski (profiterski) urbanizam i neodgovorna vlast (koji se izgeda uzdaju u skori pronalazak teleport mašina), nesposobna saobraćajna policija, priučeni vozači GSPa, i najgori nesoj za volanima taxi vozila (čast izuzecima kojih je premalo), dobija se recept za totalni kolaps.
комша
А што се тиче аутомобила. Не значи да је ауто стар 10 година крш ако је редовно одржаван. Ја возим Астру Ј атмосферског бензинца старог 9 година. Катализатор му је унутра скоро беле боје. Одржавам га редовно, и даље изгледа модерно. Прешао само 130.000км. И уопште немам намеру да га мењам наредних 5 година. А зашто бих кад ради као првог дана? Е сад, проблем су дизели увежени са запада који су прешли 300.000+ километара, којима су повадили филтере и катализаторе, којима дизне не раде како треба, троше уље, звижде турбине итд... А наш човек се ухвати дизела јер мање троши, а на крају кад га стигну поправке кошта га дупло више од бензинца. Али то смо ми Срби, не размишљамо унапред.
Vazd
Što je svakako i normalno. Pre 30-40 godina je grad imao oko 150000 stanovnika, tri mosta, glavni bulevar i pomoćne (manje) bulevare. Danas je broj stanovnika premašio 500000, a mi imamo samo jedan novi bulevar, Bulevar Evrope, Somborski bulevar (Bul. Patrijarha Pavla) ima dve trake od koje je jedna začepljena vozilima sa 4 žmigavca, dakle ne ispunjava realnu ideju bulevara u osnovi. Normalno je da je gužva, kako i neće biti, nažalost.
Fali taj famozni most u produžetku Bulevara Evrope (kojeg neće biti sigurno u ovoj, možda u sledećoj deceniji), fali što je neko napisao dislocirati sve šta može iz centralnih delova grada, iskoristiti prostor oko Mišeluka maksimalno itd. Metro bi pomogao, čak šta više i vrlo je potreban, ali metro u Srbiji, malo mi je to Sci-Fi :)
Sabahudin
Laloš
Nemanja
Ovo.
Ukinuti parkinge po svim "bulevarima" (navodnici zato što isti to odavno nisu) u korist još jedne, "žute" trake za GSP i (registrovan) Taxi, tramvaji nam više ne bi pali na pamet. U zoniranim ulicama ukinuti stanarske karte i umesto toga uvesti zakup parking mesta (za neku normalnu cenu), sa sve onim šipkama za blokadu/zaključavanje. "Sva četiri" tretirati kao teško delo protiv bezbednosti saobraćaja.
igor_t
Kupuju se stanovi na "elitnim" likacijama a garaze im zvrje prazne, jer "elita" nece da plati garazu, parkirace vec negde na ulici, pa za mesec dana kukati kako nema gde da parkira.
Mirjana
D.
Vise Holandije, manje Amerike, i svima bolje. Ali ne. Ma koliko se busate u grude, patriote, da ste drugaciji od "zlih Amerikanaca", vi niste nista drugaciji od njih. NISTA.
Vise bajs staza
I sta uraditi? Izolovane bici staze do svih tih mesta! Najjeftinija investicija!
Evo uradili su novu bici stazu u Hajduk Veljkovoj, investicija nije ni milion dinara a svi mogu da je koriste! Pa za milion dinara ne bi presvukli ni 50 metara Hajduk Veljkove a bici staza nova!
Znaci nove izolovane bici staze! Nova komunikacija sa Kacom preko novog mosta na DTD koji bi tukao direkt na Sangaj (tuda bi bajsom do Kaca bilo 20 min).
Subvencije za elektro bajseve i trotinete!
Bici staze do Novog Naselja!!!
Samo bici!
Vozio sam sinoc, bilo je hladno, ali ako se obuces moze se!
Vise vise vise vise bici infre!!!
Sale
Jedna
Sve "dvosmerne" ulice da se "ujednosmere" kao sto je uradjeno sa Petra Drapsina - jedna traka paralelni parking, jedna traka saobracajna.
Cak sta vise i taj paralelni parking bi trebao pretvoriti u bici stazu!!!
Garaze garaze garaze!!! Gde god ima neka kuca grad garazu da digne!!!
Evo primer - Branka Bajica 32! Srusiti kucu/kuce i dici obicnu montaznu garazu na 6 spratova!!!
Anonimus
general war
Stize namet posle izbora, a do tad trpi koronu, jedi šnenokle i slusaj brnabu.
Miki
Daki
Boža
Tako su, na primer, izdejstvovali da se na limanima na postojećim parkinzima ne izgrade garaže, tobože zbog očuvanja zelenih površina, a onda su na istoj sednici izdejstvovali da se deo livade proglasi za parking.
Za problem parkiranja na Limanu okrivili su Naftagas i Park City, odnosno zapolsene u firmama koje tamo posluju. Ti radnici su izgleda baš vredni, s obzirom da se preko dana još i može naći mesta, ali nedeljom uveče nema ni jednog jedinog, plus su vozila parkirana na zelenim površinama, trotoarima i pristupnim saobraćajnicama gde ometaju prolaz vozilima hitnih službi. To im nije bilo dovoljno, pa su i osujetili plan za izgradnju novog vatrogasnog doma na lokaciji koja je za to bila uplanirana 1991.
Neću reći da ovim "spontanim" treba zabraniti rad, jer to je nedemokraCki, ali apelujem na ostale građane da se više uključe u rad ovih komisija i da se zauzmu za svoje interese. Odmah ću upozoriti da su ovi glasni, bezobrazni i nevaspitani, da od njih nećete doći do reči, ali ako ništa ne preduzmemo, onaj niz će se nastaviti.
Ns
Prljavo, guzve, nervoza, postajemo kao BG.
Markes
Matori
Komšija
Zna se šta je EXPROPRIJACIJA! Državi treba za put. Izvoli novce.
Hoćeš nećeš. Od prvog se seli.
Ako su tako urađeni svi Bulevari zašto je on specialan?
g pen
Vojislav
Voznja Futoskim putem, kada se zaleti ekipa iz Vjeternika, Futoga, u njihovim....hm...vozilima, jako podseća ne scene iz filma Mad Max - Fury Road... pa ko preživi.
Cana fontana
S druge strane Grad poklanja "porodično srebro" i daje u bescenje lokacije za "Kinder jaja" zgrade i karton geto pilićarnike fuš novogradnje gde u prizemlju čujete vodokotlić komšije sa krova...gužva se namerno zida...
NEMA pešačko-biciklističkih mostova na ključnim raskrsnicama tipa kod Futoške, Merkatora, Lutrije, Norka, DIF-a, po magistrali od Veternika do Futoga.
Pošto sede sve sami stručnjaci na vlasti i u opoziciji...
Nisu čuli za mostove preko raskrnica, nema to na privatnom trafika faksu gde se kupuju diplome...
ex chapman
a mafijasi i njihovo potomstvo nek svako vozi po dva auta - istovremeno, a treci nek bude stalno parkiran bas na toj krivini kod trcike, tako da blikira bar pola desne trake
nekada su u NS ziveli Novosadjani kojima nije prioritet bio da ih svi vide u najskupljim kolima koja mogu da priuste. danas je sramota da neko ide peske bilo gde. bicikl se ponovo popularise, ali uz nesrecnu nuspojavu da se u bisikliste usadjuje svest da su Bogom dani i da ne moraju da imaju obzira ni prema jacima ni prema slabijima u saobracaju. ne dao Bog da znacajan broj ljudi privati bicikl kao redovno prevozno sredstvo - mala bi vam bila groblja sto reko pRcednik
gradski saobracaj u doba pandemije je jedan od najzgodnijih rasadnika tako da ne bi trebalo o tome mnogo polemisati dok se ne vidi sta ce biti sa Covidom. javni prevoz je nuzno zlo a ne spasonosno resenje
ne ogu da saosecam sa onima koji moraju da putuju svaki dan ili da menjaju po 2-3 autobusa. oduvek sam ziveo u centru, i tamo i ovde, a nisam bio iskopleksiran, pa sam svuda isao peske.
bolje urbano planiranje je kljuc, ali za to je nazalost pored strucnosti potrebna i svest o OPSTEM dobru koje uvek treba da ima primat na PRIVATNIM biznisom. toga je nekad bilo u NS ali je nazalost nemislosrdnom propagandom isterano iz svesti naroda
"moje ti necu dat, a tvoje - privatizovaaaaa...!"
Gloginje
NSrdjan
Stariji vozac
BBOORRIISS
Čuveni novosadski parkinzi na bulevarima uz levu traku (riblja kost) su imali smisla sa manjim obimom saobraćaja ali sad zaista mora doći do novih rešenja. Naravno tramvajski saobraćaj je pod moranjem jer je trenutni autobuski potpuno zastareo i samo ruži ugled grada. Nadalje konekcije sa Bačkom Palankom, Temerinom, Srbobranom, Kaćem, Žabljem, Sremskim Karlovcima i Beočinom moraju da dobiju novu dimenziju jer je ovo sad zaista srednji vek.
Biciklističke staze je neophodno održavati i razvijati nove.
Samo kazem
Aleksandar
Silver
Po
albino
Boki
Dodatno, umesto da rade svoj posao i kažnjavaju bahate, sada je trend postavljanja onih asfatnih brda, po putevima da bi ljudi, čak i koji poštuju propise, dobro razbili kola i učinili vožnju neudobnom. Odlično!
Hajde da vratimo kaldrmu, tu se ne može preko 20-30km/h... A i šta će nam put uopšte, ajmo svi peške, ajmo bosi po blatu, to je baš moderno!
motamkabloveza200eur
Arhitekta
A što se tiče trenutnih poboljšanja, za početak bi mogli da uklone nepropisno zaustavljena vozila iz desne trake, pola ulica u Novom Sadu ima smanjen protok zbog toga.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H