Ovo će dovesti do smanjena prodaje novih vozila. Trenutno nam je vozni park star preko 15 godina, posle ovog zakona će nam vozni park biti još stariji, a o bezbednosti u saobraćaju da i ne govorim posle ovog zakona....Više se neće kupovati nove dacije a ni škode samo krntije stare preko 20 god.
Je'l treba da plaćaju oni koji kupuju nove dacije i škode ekstra poreze, zar je to luksuz?
Kakvo je ovo "poentiranje" na kraju teksta - da se porez obračunava kao i do sada za automobile velike kubikaže, a da se zapremina motora izbaci iz računice.?
Opet udarac na siromašniju populaciju stanovništva. Značineko kupi najjeftiniji nov auto na kredit i to male kubikaže plaćaće papreno porez. Sa druge strane gledano neko ko ima para vozi na primer BMW od 3000 kubika je star 5 godina plaća će manje porez od onoga što je uzeo nov auto. Trebalo bi oporezovati po vrednosti automobila i to bi bilo možda najbolje rešenje.
...
Al zato je realno da neko ko kuoi VW Golf 8, nov, za 20.000eur sa registracijom od 30.000dinara zato sto je motor 1.6 ili sta vec, a neko ko ku0i, pa makar i BMW od 3000kubika, 2005godiste cija je vrednost 5.000eur, placa 90.000registraciju... vrednost vozila mora biti faktor definitivno, i da novi jeftiniji automobili imaju vecu cenu registracije nego polovan a skup auto cija je trenutna vrednost manja od tog novog jeftinog... ako imas 20.000e za auto imas i 500e za registraciju...
Opet udarac na siromašniju populaciju stanovništva. Značineko kupi najjeftiniji nov auto na kredit i to male kubikaže plaćaće papreno porez. Sa druge strane gledano neko ko ima para vozi na primer BMW od 3000 kubika je star 5 godina plaća će manje porez od onoga što je uzeo nov auto. Trebalo bi oporezovati po vrednosti automobila i to bi bilo možda najbolje rešenje.
Uvesti zamenu vozila "staro za novo". Realna procena starog vozila i država da omogući povoljne kredite za kupovinu novih ili novijih vozila starosti do 5 godina.
Ako se pitate odakle državi pare, odgovor je jednostavan:oporezovati profiteri, kontraverzne biznismene, strane firme....
"...hoće siromašne građane da natera da prodaju svoje stare automobile i da kupuju nove"
A sto se stalno potencira da ko uzima nov auto je bogat, a ko vozi polovan siromasan? Moj otac, penzioner, uzeo novu Daciu Sondero, 3-cilindrasa, u klot opremi (ok ima klimu). Za te pare je mogao uzeti polovni neki polukrs, neki VW ili Skodu koja je presla xyz kilometara, na poluizdisaju.
Oni koji imaju para vecinom uzimaju polovne 4-5 godina stare luksuzne automobile iz uvoza, retko ko u salonu kod na uzme nov luksuzan auto.
sve se slažemo da sadašenje rešenje nije pravedno, a odmah piše u tekstu da su oba potencijalna nova rešenje nepravedna, logično je da novije automobile voze ljudi sa boljim standardom, ako bi se gledalo po EURO, 3, 4 , 5 smanjili bi broj automobila na ulici i izazvali veliko nezadovoljstvo siromašnih građana
jasno je da pred izbore povlace samo populisticke mere, i da ce sniziti iznos registracije starih vozila. Zivotna sredina trpi, ali njima nije stalo ni do zivotne sredine niti do prosecnog gradjanina sa niskim primanjima, samo da odrze vlast, a posle njih i potop.
U danasnje vreme kola nisu luksuz vec potreba za vecinu ljudi iz raznih razloga! Svako bi hteo da vozi nova kola i luksuzna ali 50% gradjana nema novca za to! Svako vozi ono sto moze sebi da priusti i nije u redu da neko placa za stara kola od 2001g kao onaj sto vozi 2021g! Neznam zasto se pojefini bune ako imas novca za novija kola imas i za porez i sve ostalo! U ostalom mi koj vozimo krseve vise novca damo za opravke i odrzavanja a tomu na godisnjem nivou dodje skoro na isto! Najzad nesto pametno od ovog rezima! Podrska!
U danasnje vreme kola nisu luksuz vec potreba za vecinu ljudi iz raznih razloga! Svako bi hteo da vozi nova kola i luksuzna ali 50% gradjana nema novca za to! Svako vozi ono sto moze sebi da priusti i nije u redu da neko placa za stara kola od 2001g kao onaj sto vozi 2021g! Neznam zasto se pojefini bune ako imas novca za novija kola imas i za porez i sve ostalo! U ostalom mi koj vozimo krseve vise novca damo za opravke i odrzavanja a tomu na godisnjem nivou dodje skoro na isto! Najzad nesto pametno od ovog rezima! Podrska!
Kao i do sada udri po sirotinji a panduri sajevci ili koji vec koji drze auto pijace,carde,restorane,spa centre,stanove i vozikaju dzipove od 100.000Evra ne dirati oni su patriote....
Podrska za ovaj zakon, ako nemas pare idi bos i jedi parizer, za to ste glasali i to cete i dobiti, stize 30e za koji dan pa ce biti love za registraciju ali razvucite te novce do decembra dok stigne drugih 20e! Za bolje niste!
To sto je neko sirotinja, ne znaci da ima pravo da truje druge. Zato, sto veci porez na krseve, pogotovo dizelase. Tako je u svakoj normalnoj zemlji. Samo kod nas je malo sta normalno, tako da ne verujem da ce misliti o zdravlju...
i zove se porez na upotrebu vozila, što je stavka koja se drastično povećava nakon 2000 kubika.
Oko 9000din košta od 1.6 do 2.0, oko 4500 din od 1.4 do 1.6, oko 2000din od 1.2 do 1.4 i oko 1000din ispod toga.
Ja mislim da će oni sve te niže kategorije povećati da sve što je bilo ispod 5000 sada bude bar 5000, ovo što je bilo 9000 biće 12000.
Smanjiće malo ove što su preko 2000 i to je to.
Sigurno neće napraviti takvu računicu koja na kraju znači manji zahvat novaca od građana, samo će preraspodeliti i poskupeti kad su već tu.
Ne zamlaćujte narod. Prilikom registracije vozila ne plaća se POREZ, nego opštinska i republička taksa, obavezno osiguranje, nova saobraćajna i nove tablice (ako je došlo vreme za zamenu)...
Ostaje nejasno koji od ovih elemenata se menja i na osnovu čega. Članak je skroz dezinformativan.
Vlast pokušava da zavara građane kako da poveća poreze za sve kategorije vozila i ujedno se "opravda".
Godinama je poznato da se vozila preko 2000ccm više oporezuju, i to se prihvatilo. Siromašni sa starim "lađama" su završili na otpadu, a za nove skupe "aždaje" to ne predstavlja problem.
Ova kvarna vlast likuje nad ovakvim predlozima kako za*ebati glupe građane.
Šta mislite da li će se povećati porezi za ciljanu grupu sns glasača??? Ili će da donesu neku “strašnu” odluku gde svima porez ide na više pa će da se
“smiluju” i odlože primenu jedno godinu dana da se pripremimo…
Gospodo prvo oslobodite nameta automobile sa tng pa onda sve ostalo. Sve drugo pada u vodu dok ne oslobodite nameta vozila sa tng pa tek onda pricajte o zagadjenju. Sramota sta se radi, a ono stobje realno se ne sprovodi
Gospodo zašto lažete gradjane? Zašto ne kazete da automobili ucestvuju u ukupnom zagadjenju u Srbiji od 3-5%??? Najveći zagađivači su termoelektrane, toplane i individualna ložišta.. da je starost vozila u Srbiji 5 godina zagadjenje bi se smanjilo svega za 1% ili 2%... kod nas elektro auto više zagadjuje nego novi benzinac (proizvodnja struje je najveći zagadjivac u Srbiji)... zašto zamena teza? Kome to odgovara? Naravno lakše je državi oporezovati sve vozače nego samu sebe po termoelektranama i toplanama...
Osloboditi plaćanja skrox jer im drzava ne plaća rehabilitaciju.
Registovanje automobila je preskupa stavka inače.
Koliko puta se plaćaju porezi na istu stvar.
Srbima je dovoljno dati cigarete,WI-FI,kafu mogućnost da voze neispravne krševe i njima uopšte nije bitno što im je odcepljeno 18% teritorije,što narod nema ko da leči,vozi,nema majstora jer su svi pobegli u Nemačku,što je prosečna starost 56godina i što izumiremo,što predsednik nosi sako od 3000€,a penzioneri imaju i po 14000dinara penziju i td. Znači:cigare,kafa,wi-fi i krševi sa 500dinara goriva u rezeorvaru i možeš da ih jašeš.
Ako sam dobro shvatio država sa novim propisima hoće siromašne građane da natera da prodaju svoje stare automobile i da kupuju nove.Hoćemo kako da ne naročito mi sa platama ili penzijama od 30-40000 dinara.Dakle po sili vlasti postajemo džipadžije.
Pa ko god je pomislio da ce prosecan covek srednje stalezi da prodje bolje je klasicna naivcina, naravno da ce sirotinja biti na udaru ko i uvek, ali tako nam i treba kad smo svi preponosni i cutimo dok GRCAMO!
Prestanite sa tim žalopojkama zbog vlasnika starijih automobila. Stvarno je neukusno. Najveći gubitnici smo svi zajedno jer trpimo posledice zagadjenog vazduha. Vreme je da se stvari postave na zdrave osnove.
Kod automobila do 2000 ccm najveci trosak prilikom registracije je polisa osiguranja. Njena cena se ne menja, iako se i ona glupavo obracunava po snazi motora, a ne po vrednosti vozila. Porez na auta do 2000ccm je smesno nizak, tako da za ova auta ne treba ni ocekivati neke velike promene. Najvise ce profitirati oni koji registruju preko 2000 ccm, jer se ukida porez na luksuz.
Ne znamo, pa se glođemo, još jedan cilj ostvaren. Posebno je zanimljivo kako lako se ljudi svrstaju na dve strane, kao bogati i kao siromašni i onda idu jedni protiv drugih.
Na primer, ja sam vozio u par navrata polovne automobile, ma muka živa, stalno se nešto kvarilo i taman misliš da si prošao povoljno kad ono neki veliki kvar. Prvom prilikom kada sam skupio dovoljno za učešće i ostatak na kredit uzeo sam nov automobil i po nekoj mojoj računici izaći će u sumi nešto više, ali bar se neću cimati, dosta mi inače stresa. E sad, prilikom kupovine sam platio 20% PDV, a inače kroz platu plaćam porez na zaradi i sve to po redu kako treba, a kod polovnih ide 2,5% za apsolutna prava, tako da je porez svakako već plaćen u oba slučaja na neki način.
Da li sam bogat što vozim noviji automobil ili, pak, ne, ko će ga znati. Nije ni bitno - sistem treba da bude relativno pravedan i usmeren ka nekom cilju. Kod nas jeste to teško, jer treba zadovoljiti realno stanje manjih primanja, a sa druge da budemo zdravija sredina, a uvek se provlači i treći da se kasa što više napuni. I ne znam šta je najbolje, ali znam da to pominjanje bogatih, siromašnih, svrstavanje i prepucavanje sigurno nije dobro.
Pa nismo ni pomislili da će za bilo koga biti jeftinije niti je to neko i rekao.Drugačije će se obračunavati a to ne znači da će biti jeftinije a kao i sve ostalo verovatno će biti skuplje.
Što stariji auto, to veći porez! Neka siromašni plaćaju, a bogataše oslobodite poreza. Uvedite porez na siromaštvo, ko hoće da bude siromašan, neka to lepo plati, bre! Brže, jače, bolje, bre!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi sistem naplaćivanja registracije mogao bi biti udar na siromašne građane
Autor: Nova.rs
Info
•31.10.2021.
•18:12
Komentari 52
Johnson
Skodilak
Je'l treba da plaćaju oni koji kupuju nove dacije i škode ekstra poreze, zar je to luksuz?
Mile
Vuk
01.11.2021 • 09:10
Nepravedno
Opet udarac na siromašniju populaciju stanovništva. Značineko kupi najjeftiniji nov auto na kredit i to male kubikaže plaćaće papreno porez. Sa druge strane gledano neko ko ima para vozi na primer BMW od 3000 kubika je star 5 godina plaća će manje porez od onoga što je uzeo nov auto. Trebalo bi oporezovati po vrednosti automobila i to bi bilo možda najbolje rešenje.
...
Al zato je realno da neko ko kuoi VW Golf 8, nov, za 20.000eur sa registracijom od 30.000dinara zato sto je motor 1.6 ili sta vec, a neko ko ku0i, pa makar i BMW od 3000kubika, 2005godiste cija je vrednost 5.000eur, placa 90.000registraciju... vrednost vozila mora biti faktor definitivno, i da novi jeftiniji automobili imaju vecu cenu registracije nego polovan a skup auto cija je trenutna vrednost manja od tog novog jeftinog... ako imas 20.000e za auto imas i 500e za registraciju...
Goran
@Xx
NS
Ako se pitate odakle državi pare, odgovor je jednostavan:oporezovati profiteri, kontraverzne biznismene, strane firme....
Kj
A sto se stalno potencira da ko uzima nov auto je bogat, a ko vozi polovan siromasan? Moj otac, penzioner, uzeo novu Daciu Sondero, 3-cilindrasa, u klot opremi (ok ima klimu). Za te pare je mogao uzeti polovni neki polukrs, neki VW ili Skodu koja je presla xyz kilometara, na poluizdisaju.
Oni koji imaju para vecinom uzimaju polovne 4-5 godina stare luksuzne automobile iz uvoza, retko ko u salonu kod na uzme nov luksuzan auto.
Q
Zoran
Odbranimo Sodros
/
Xx
Xx
Aleksej
Neka
Baner
Aleksej
Ahahahahahhahaha!!!!
Rotkvarija
Jedino ispravno.
Paja
Neoplanta
M
@joker
Oko 9000din košta od 1.6 do 2.0, oko 4500 din od 1.4 do 1.6, oko 2000din od 1.2 do 1.4 i oko 1000din ispod toga.
Ja mislim da će oni sve te niže kategorije povećati da sve što je bilo ispod 5000 sada bude bar 5000, ovo što je bilo 9000 biće 12000.
Smanjiće malo ove što su preko 2000 i to je to.
Sigurno neće napraviti takvu računicu koja na kraju znači manji zahvat novaca od građana, samo će preraspodeliti i poskupeti kad su već tu.
Sabahudin
joker
Ostaje nejasno koji od ovih elemenata se menja i na osnovu čega. Članak je skroz dezinformativan.
Pera
Nenad
Godinama je poznato da se vozila preko 2000ccm više oporezuju, i to se prihvatilo. Siromašni sa starim "lađama" su završili na otpadu, a za nove skupe "aždaje" to ne predstavlja problem.
Ova kvarna vlast likuje nad ovakvim predlozima kako za*ebati glupe građane.
Dudarim II
“smiluju” i odlože primenu jedno godinu dana da se pripremimo…
Dejan
Niko
NS
Mićaaa
Joca
- nisam vozač, al' da se nađem u diskusiji -
Lažnu sliku stanja na putevima na kojima se nalaze samo podobna vozila, pošto vlasnici ova druga neće imati novca da registruju. Još jedna SNS šminka.
Dragojlo
Registovanje automobila je preskupa stavka inače.
Koliko puta se plaćaju porezi na istu stvar.
Banderaš
Pawlle
Komsija
Steva
DonJuan
021
Đura
Jela
NitkoV
Av
drmr
Rade
Zeljko Miljus
Mudri
Na primer, ja sam vozio u par navrata polovne automobile, ma muka živa, stalno se nešto kvarilo i taman misliš da si prošao povoljno kad ono neki veliki kvar. Prvom prilikom kada sam skupio dovoljno za učešće i ostatak na kredit uzeo sam nov automobil i po nekoj mojoj računici izaći će u sumi nešto više, ali bar se neću cimati, dosta mi inače stresa. E sad, prilikom kupovine sam platio 20% PDV, a inače kroz platu plaćam porez na zaradi i sve to po redu kako treba, a kod polovnih ide 2,5% za apsolutna prava, tako da je porez svakako već plaćen u oba slučaja na neki način.
Da li sam bogat što vozim noviji automobil ili, pak, ne, ko će ga znati. Nije ni bitno - sistem treba da bude relativno pravedan i usmeren ka nekom cilju. Kod nas jeste to teško, jer treba zadovoljiti realno stanje manjih primanja, a sa druge da budemo zdravija sredina, a uvek se provlači i treći da se kasa što više napuni. I ne znam šta je najbolje, ali znam da to pominjanje bogatih, siromašnih, svrstavanje i prepucavanje sigurno nije dobro.
pera nevera
Gogi
motamkabloveza200eur
Piško
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H