Autor: Beta

Info
04.11.2021.
17:55 > 17:55
Poglavar Srpske pravoslavne crkve (SPC) patrijarh Porfirije pozvao je danas vlasti na "odgovarajuće izmene zakona", kako bi verska nastava imala status predmeta, a ne školskog programa.

Komentari 129

  • Mastodont

    09.11.2021 11:24
    @C

    Opet te nepismene grebatorske fantazije o tome kako smo "braća"... Drž se ti svoje plan'ne, ovaca i vračeva i ne trpaj nos u tuđe.
  • Masadont@

    08.11.2021 19:43
    C
    Oprastam ti tvoj egoizam iskompleksiranost osjecaj "vise"vrste i jos 1000 kompleksa Tvoj "umrli duh u tvome mrtvom materijalnom bicu" Najvise govori da svako svoj greh placa na svoj nacin..Mozda da procitas koju Besjedu oca Nikolaja V.ili da odes na Jutjub ako ti internet prirasto srcu..To ti od srca savjetuje brat s planine zarasto u bradu sa šubarom i 100 ovaca❤
  • /

    08.11.2021 16:52
    Neplacaju porez a sada bi da nametnu svakome njihovu religiju kao predmet?
    Nece da moze!
  • Vladan

    08.11.2021 15:45
    @bns

    U svim delovima Nemačke (osim npr. Bremena ili Berlina, gde uopšte nema časova veronauke) deca i roditelji bilo koje konfesije mogu da se umesto veronauke određene vere odluče za časove etike ili filozofije. Fascinantno je to laganje oko stvari koje su proverljive za manje od minut, ne znam da li i to spada u brojne "korisne" stvari koje se nauče u crkvi.
  • Mastodont

    08.11.2021 15:37
    @C

    Otišli smo "k vragu" zato što je svako neuko, sujeverno magare iz svih mogućih pasivnih krajeva na Balkanu nabilo svoju gu*icu ovde da pametuje o svojim primitivnim kretenarijama kao da ga je uopšte bilo ko pitao.
  • pera

    08.11.2021 14:34
    sekularna drzava
    kakva drskost i bezobrazluk.
    toliko crkava imate, sad i u skole hocete. pa hajde onda da drzimo biologiju u crkvi ?
  • C

    08.11.2021 14:16
    C
    Samo se vi rugajte i pljujte po crkvi vjeri ..Svi ce propasti i propadamo svaki dan u grijehovima materijalizma egoizma AUTOSOVINIZMA ...Crkva nisu korumpirano svestenstvo..Crkva treba da nam pomogne da shvatimo rijec Boziju da se pokusamo drzati barem 10 Bozijih zapovjedi..da smo umjereni da postimo i Bogu se molimo....Sto danas u drzavi SRBIJI po mome misljenju ne cini ni 5% građana..Zato i odosmo k vragu jer ni morala ni vjere
  • bns

    08.11.2021 14:15
    @Sanja
    Pre nego što ti počneš lupetati po netu i optuživati druge da lažu, proveri, a to danas makar nije teško, informacije koje iznosiš.
    Da, u Nemačkoj je religija tj. veronauk obavezan. Postoji rimokatolički i protestantski, a ponegde i islam. Tako da npr. naša deca, koja su pravoslavna, ili deca ateista takođe pohađaju nešto od ovo troje što je ponuđeno.
  • Novosadista

    08.11.2021 12:44
    Vrlo je jednostavno rešenje
    Ukinuti crkvu kao ustanovu čije mišljenje se uzima u obzir, i rešeni su razni problemi.
  • Trt

    08.11.2021 12:23
    @khm

    Poznato je da otpor uvlačenju crkve i religije u sve pore društva i budžeta predstavlja jedan od osnovnih postulata fašizma.
  • ciga

    08.11.2021 12:21
    sviranje q...
    @istina
    Da li si ti glup,ili se samo tako nosis ?
    Najveci broj ratova kroz istoriju su bili religijski ratovi ili ratovi u ime vere.Milioni ljudi su pobijeni citave kulture izbrisane zbog vere,a ti pricas kako ne bi bilo ratova ?
  • Pavle

    08.11.2021 12:00
    I u nauku se (ne)veruje
    Dve žalosne opcije.
    Bez veronauke je prva. Užas: mora čovek znati kome i u šta da veruje. Svakodnevno neophodna vešitna.
    Ili druga - "veronauka" koja sa istinom ima malo dodirnih tačaka, a i to samo na rečima.
  • Vesko

    08.11.2021 11:54
    @khm
    U tvom komentaru se vidi licemerje vasionskih granica. To sto neko preispituje nametnute vrednosti ne znaci da je fasista vec da ima mozak. Bezmozgasa je na ovim prostorima mnogo zato i imamo autoritarne vodje (3 kom za 70 godina), raspale institucije i 50 godina zaostalu zemlju.
  • khm

    08.11.2021 10:40
    Volim da čitam komentare na 021.rs, tu se vidi da su novosađani najveći šovinisti/fašisti. Pod plaštom lažnog građanstva šire mržnju.
  • Hm

    08.11.2021 07:09
    strani plaćenici
    Za meme su oni svi strani plaćenici. Ruski plaćenici.
  • Sanja

    07.11.2021 21:33
    @Bns. Ne lupetaj i ne laži. U Nemačkoj je obavezan predmet Ethik, a Religion je fakultativan predmet.
  • Sanja

    07.11.2021 20:58
    Izbaciti veronaku iz škole. Ni ja ne idem u crkvu da pričam vernicima kako Bog ne postoji i objašnjavam šta je evolucija.
  • B

    07.11.2021 19:06
    Za @istinu
    Koji kaže da nije imao mogućnost da ide na veronauku. Za veronauku uvek postoji mogućnost u crkvi. Moj otac je davno, davno pohađao u crkvi. Tako da je @istina stvarno hteo da pohađa, mogao je. Ali @istina je želeo samo da ostavi komentar.
  • mrva

    07.11.2021 17:36
    @Luka

    Jedno je biti upućen u neke stvari, drugo je nametati "istinitost" (inace besmislenih) stvari. Tvoj pokojni profesor se ne bi složio sa uvođenjem veronauke kao obaveznog predmeta. A to da su ateisti često obrazovaniji pa i da bolje poznaju istoriju i filozofiju religije od vernika nije ništa novo. U pitanju su dve u korenu različite grupe ljudi: jedni osposobljeni za kritičko mišljenje, preispitivanje i sa kapacitetom, drugi u stanju samo da prihvate šta im neko servira.
  • Istina

    07.11.2021 16:21
    Patrijarh je u pravu
    Ja sam želeo a nisam imao mogućnost za veronauku, što se koprcaju ovi ateisti , da su i oni imali možda bi i nešto naučili i ne bi bilo toliko ratova, narkomana i egocentrika
  • Trt

    06.11.2021 19:29
    @Ivan Marković
    Laplas, Šrodinger, Bor, Vajnberg, Bete...
  • Ivan Marković

    06.11.2021 19:04
    @Mile
    Slažem se. Ali, većina onih koji slepo veruju u nauku je sklona da tvrdi da su nepobitno istinite i teorije, poput Darvinove. Crkva (ovde računam pravoslavne, katolike, anglikance i evangeliste) se ne sukobljava sa naukom, osim ako je antiteistička i nemoralna. Veliki prasak i Darvinova teorija danas nisu prihvatljive samo nekim protestantskim fundamenalistima. Dogme se takođe menjaju tokom vremena i niko ozbiljan još od Galilea ne veruje u geocentrični sistem. Takođe, nijedan ozbiljan fizičar, izuzimajući Hokinga, nije bio ateista. Biolozi su neka druga, priča mada je i sam Darvin verovao, što zna svako ko je pročitao Poreklo vrsta.
  • mrva

    06.11.2021 17:28
    Za pocetak ukinuti termin veronauka. Vera i nauka su u korenu suprotni cak se i u istu rec mogu samo nasilno i gluposcu spojiti.
  • Mile

    06.11.2021 16:40
    @Ivan Marković, ne, zapravo se samo pojedini detalji mogu porediti. Ako pročitaš svoj komentar još jednom možda ti zapne za oko reč "teorija". Nauka je mnoge stvari praktično dokazala. Ovo je teorija, te sklona promeni.
  • Komifo

    06.11.2021 13:15
    @Ja
    Uvesti predmet "loženje na crkvu, ali u svojoj zemlji".
  • Ja

    06.11.2021 10:02
    Bih
    Uveo predmet ..Tradicija vjera i obicaji..Kako bi djeca naucila roditelje da se pre rucka prekrste i da ponekad barem jedanput sedmicno SVI (porodica)zapale svijecu u crkvi.Ali bojim se da je svima TIK/TOK draza opcija

  • Kiki

    06.11.2021 08:55
    Veronauku treba izbaciti iz škole. Ko hoće neka ide u crkvu na veronauku.
  • Luka

    06.11.2021 08:55
    Osnova Evropske civilizacije
    Moj profesor pokojni Pal Tibor nas je oštro kritikovao jer ne poznajemo Sveto Pismo, rekao je "sram vas bilo ja kao komunista i ateista treba da vas podučavam osnovnim stvarima iz Svetog pisma. To morate znati, to je osnova Evropske civilizacije,"
    Ta rečenica je smisao bez obzira na to da li neko vernik ili ne i kojoj konfesiji pripada, da bi se smatrao obrazovanim mora znati neke osnove, hrišćanstva, judeizma i islama.
  • Čika

    05.11.2021 20:49
    Legende
    Kako pretenciozan naziv - veronauka. Primerenije bi bilo - čitanje legendi ili nešto slično. Verska učenja su nauka taman koliko i astrologija. Da ne širimo temu definicijama o tome šta je potrebno da bi nešto bilo nauka.
  • Bojan

    05.11.2021 19:39
    @Ivan Marković

    Nauka unapređuje svoja stanovišta i teorije svakih par decenija, a popovi naivčine poput tebe već milenijumima uče iste budalaštine i ladno im prolazi.
  • Ivan Marković

    05.11.2021 19:15
    @Nastavak geografije
    Nastavniče, trebalo je da kažete učeniku da su svi u pravu. Teorija o Velikom prasku se savršeno poklapa sa biblijskim učenjem. Nauka je prethodno zastupala potpuno suprotnu Kant-Laplasovu teoremu. Mi smo je učili kao ortodoksnu u vreme socijalizma. Toliko o nauci.
  • Nastavak geografije

    05.11.2021 17:19
    Kada sam kao nastavnik geografije u petom razredu osnovne škole držao prvu lekciju, a to je nastanak Svemira, formirmiranje Sunčevog sistema kao i nastanka zvezda i planeta sa objašnjenjem koliko se to dugo formiralo deca su nejasno gledala u mene, da bi jedan učenik podigao dva prsta, a zatim rekao kako su oni o nastanku naše planete učili na časovima Veronauke i pitao me je "Ko je od vas sada u pravu?" Pazite, to su deca petog razreda osnovne škole! Nisu tako mali, a da nisu obavešteni o teriji Velikog praska i formiranju planete Zemlje.
  • boringoldfart

    05.11.2021 16:30
    Moze, ali u tom slucaju popovi u crkvi da predaju fiziku, hemiju, matematiku...
  • Saca

    05.11.2021 15:52
    Veronauka
    Kako zbuniti ucenike ?
    Posle casa biologije poslati ih na cas veronauke !
  • Dača

    05.11.2021 15:44
    @Iskljucivost

    Moj Bog ima smeđe oči, nekad je bio frontmen Motorheda i poručio je tebi i tvom Bogu da od*ebete.
  • Sinisa

    05.11.2021 15:32
    Vazno je deci objasniti kako doci do svestenih nadimaka AUDIje, BMWije i MERCEDESije.
  • D

    05.11.2021 14:56
    .
    Gadi mi se kada pomislim da u i na crkvana ima više zlata i uloženo je više novca i drugih resursa, a škole nam trunu, imamo porodice kojima je preko potrebna pomoć, pola stvari se raspada.
    I onda me pitaju "zašto ne veruješ u Boga?" Odgovor mi je "zato što je i Bog digao ruke od lopova koji vode crkve, ali narod to ne vidi. Bitno je na ikonu u crkvi ostaviti 200,300,500 dinara".
    Gresi se ne okajavaju na taj način (čak je u pravoslavlju i nemoguće), niti novac po ikonama ima moć kada nam treba lečenje ili hrana.
  • Buna

    05.11.2021 14:45
    manite se skole
    Crkva je mesto za veru,a skole za nauku.Vero-nauka,veronauka nikada nije trebalo da udje u skole.
    Gospodine Porfirije,zar matematika i jezik treba da bude predcas da bi veronauka bila cas?
    Nek se crkva mane skole,ima onoliko dobara i prihoda o kojima treba da se stara,pa nek gleda svoja posla.
  • Iskljucivost

    05.11.2021 14:27
    Svi zajedno u crkvi
    Tako cemo nauciti da je Bog - Bog oprostaja i tolerancije, pa cemo se svi zajedno, i krvnici i zrtve naci u crkvi i u sabornosti moliti! Moj Bog je Bog istine i pravde i ima plave oci!
  • Bog

    05.11.2021 12:40
    Nema veze
    sa crkvom i popovima...
  • T

    05.11.2021 12:31
    T
    E moj Porfirije i ti sise prodao! Niko od popova da nauci nesto od pok. Patrijarha Pavla! Ako vec nepostuju sveto pismo!
  • Zašto

    05.11.2021 12:25
    U nazad?
    Podižu se crkve umesto zabavišta škola i bolnica prema tome deca željna veronauke treba pri crkvi da imaju nastavu i nikako ne uvoditi u 21 veku veronauku koja je vera a ne nauka u škole i posebno još davati radna mesta veroučitelj ima jer crkva ima u posedu više nekretnina i novaca nego svi prosvetni radnici zajedno.
    Crkva je govoreći čak i planetarno kroz ceo ljudski vek kočila vraćala unatrag i donosila odluke koje ne čine da ljudski rod napreduje. Samo edukacija u nauci može pokrenuti ljude napred.
    Ljubav ka čoveku i ostalim živim bićima kao i lepo vaspitanje i znanje o tome šta je loše a šta dobro donosi se od kuće od zabavišta od škole od fakulteta a ne od crkve.
  • Stefan

    05.11.2021 11:38
    ama
    uvesti i praktičnu nastavu pride , ma begaj breeee
  • Darvinova Religija

    05.11.2021 11:17
    @Mihailo
    Lupetas gluposti ocigledno jer nisi se nikad bavio naukom pogotovo egzaktnom prirodnom gde se sve MORA dokazati, kako teorijski tako i eksperimentalno. Sve ono sto je aksiom/pretpostavka/verovanje spada u domen religije, a takve velicine u nauci se dokazuju. Mihajlo Pupin nije isao u crkvu kada je dokazivao patente vec u labaratoriju, i nije se hvatao Biblije vec matematickih/fizickih knjiga i spisa koje su mu pomogle u otkricima. I da ne treba zaboraviti sta je ta religija radila ljudima koji su u istoriji pokusavali da se bave naukom (spaljivala ih na lomaci i etiketirala kao nevernike).
  • pawlle

    05.11.2021 10:46
    satan get ya
  • Mikele

    05.11.2021 10:05
    Stado se stalno smanjuje, ovaca je sve manje pa aj sada malo da mladim generacijama ispirate mozak sa vašom demagogijom i parolom jedno mislim, drugo govorim a treće radim.
    Džaba vam i svo bogatstvo i podsticaji države i ordenje, narod vas je odavno pročitao.
    Ja svoju veru imam, svoje pravoslavlje volim i poštujem a vas ne mogu očima da vidim pogotovo kada izlazite iz besnih džipova i gledate onako sa visine i prezirom ovaj jadni narod kome je crkva stotinama godina unazad bila jedina nada i pomoć u teškim vremenima.
  • Y

    05.11.2021 09:08
    1. naziv veronauka je paradox za sebe.
    2.deca biraju versku nastavu jer se casovi ne odrzavaju.
  • Milisav

    05.11.2021 09:06
    Ovo je jos jedan primer da su poremecene vrednosti u ovom drustvu i drzavi. Kada je uvedena veronauka u skole to je udaranje u temelje sistema obrazovanja i napretka ove drzave. Jer, ili se moze verovati u dogmu ili ispitujete sve sto postoji. Ne moze da se veruje u dogmu a da ispitujete sve sto postoji. Naravno kod genijalaca iz SPC, Zutih i SNS-SPS oni mogu ovo dvoje da pomire. Ako se zeli i veruje u dogmu onda se ide u crkvu.
    Neki nasi velikodostojnici se ne bave verom, vec se bave politikom. Nije njihovo da se bave politikom, njihovo je da se bave verom. Oni nastupaju i govore kao da nisu hriscani i kao da nisu procitali jevandjelja. Prave od SPC novo paganstvo i smisljaju nove pozorisne predstave u crkvi. Oni treba da se ponasaju skromno, jednostavno, ne skrecuci paznju na sebe, ako uopste razumeju sta je pravoslavlje. Usla nam je ulica i ateizam u crkvu. Sve vise ima onih koji nose mantiju, kamilavku (mitru) a nikakve veze nemaju sa svestenim licima. Kad god je SPC pokusala da se bavi politikom uvek je gresila, jer joj to nije uloga. Mi smo Srbi toliko poklekli kao narod i toliko su unistene instucije, da nam ni crkva vise nije to sto je bila, i odavno nemamo crkvenu velicinu kojoj verujemo i koju postujemo...
  • Ogi

    05.11.2021 08:46
    @Popaj
    Religija je opijum za narodne mase. Veronauka je uvedena da bi se deci izbila iz glave sumnja i preispitivanje, da sve prihvataju "zdravo za gotovo", "idealno tlo" za nove autoritarne vodje i feudalce, da nista i nikoga ne preispituju, da veruju svima i svakome, a pritom se promovise ne rad uz velike privilegije i ne placanje poreza. I kako takvom drustvu objasniti da treba placati svoje obaveze komunalije/porez/fakture.... kada se deci usadjuje da svestenici i sama SPC ne moraju da placaju porez?
  • Ciga

    05.11.2021 08:24
    Sviranje Q...
    @Nevernik
    Većina roditelja upisuje veronauku zato što je pomodarstvo biti što veći vernik, a ne zato što su iskreni vernici. Drugo, veronauku razdvaja decu od malih nogu. Zamislite dođe dete kući i pita tatu zašto ja idem na pravoslavnu, Iva na katoličku a Muja na islamsku? I onda mu novopečeni tata patriJota objasni kako je Iva ustaša a Muja balija. Kako u kom pravcu će se to dete razvijati?
  • Синиша

    05.11.2021 08:24
    Наука?
    Постоји дефиниција науке, у шта се религија никако не уклапа! Прво, промените име, друго, 21 век је! Докле ће се веровати на реч поповима да нешто постоји када се они не понашају како проповедају!?
  • Rasa sa salasa

    05.11.2021 08:22
    @Лиманац
    Ima ovde i gorih od tebe. Mislim, stavovi su ti toliko zastareli i prevaziđeni, da mi uopšte nije jasno zašto posećuješ ovaj sajt i mučiš sebe. Očigledno zloupotrebljavaš to ime, jer sem geografske širine i dužine tvog kreveca, ti nemaš apsolutno nikakve veze sa Limanom i Limancima. A ja čak i nisam Limanac. Štaviše, malko ih i ne volem, al' onako novosadski.
    Što je najgore ti nisi ni bot, nego nešto drugo, al' ću ostati pristojan.
  • Mihailo

    05.11.2021 08:11
    Pupin
    Predlazem svima koji su komentarisali o suprotnosti vere i nauke da procitaju knjigu Mihajla Pupina " Od pasnjaka do naucenjaka". Nakon toga komentarisite, a ako sumnjate da je to jedan od najvecih naucnika, onda ne treba ni da procitate, ostanite tako pametni
  • V

    05.11.2021 07:57
    V
    Veronauku treba ukinuti po skolama! Ko je religiozan ima crkve,sinagoge,đamije...pa nek tamo,uci svako o svojoj religiji! Svako namecanje nije dobro po nikoga! Evo koliko godina je veronauka po skolama...dali se nesto promenilo...da manje vernika i vise ateista i raznih sekti! Kada mlad covek vidi kako popa zivi i sta vozi...o cemu dalje da ucimo i pricamo! Vera je u srcu i nigde vise! Hvala!
  • Razočarani

    05.11.2021 07:54
    Kad mi Bog bude uplaćivao penzijsko i zdravstveno, nema problema.
  • Maja

    05.11.2021 07:49
    Škola je za nauku a vera je za crkvu.Tačka.Natera li mi iko dete da u školi sluša te besmislice ispisaću ga.I neće biti neka šteta pošto ih u poslednje vreme sve učimo sami,jer od ove televizorske nastave nema nikakve vajde.I ovako se dosta radi na zaglupljivanju dece,još samo popovi fale da ih dokrajče!
  • Tja

    05.11.2021 07:41
    @V

    Ne samo da plaćaju porez, nego da žive od svojih članova koji će plaćati članarinu sami. Možda onda neće sakrivati pedofile iz svojih redova, jer će neki član reći "ja neću da budem deo i plaćam kačavendu, pahomija" i slično. Ili će možda objasniti onim kretenima što pale džamije i pozivaju na razna nasilja prema drugim grupama da to nije hrišćanski i da ne crtaju verske simbole pored grafita poziva na mržnju. Možda ih nauče da ne tetoviraju na sebe manastire i svece, kače brojanice gde god stignu i izgledaju kao kriminalci. Ali to sigurno neće, to su im mecene.
  • Milan NS

    05.11.2021 07:34
    U tom slučaju
    hoću da deca podjednako uče o svim religijama.
    Pa i o Satani
  • Bubica

    05.11.2021 07:30
    Sto da ne
    Ako ce se u ovom predmetu deca uciti kako da bez rada i truda dodju do luksuznog smestaja, dzipova, audija, raznih beneficija i "drzavne pomoci"... pa mozda i nije lose. Bolje nego da se tome uce na ulici ili SNS akademiji.
  • Tja

    05.11.2021 07:22
    Jel imate crkve, hramove? Svako malo se diže po jedan, ima ih više nego škola, a imate više i para jer ne plaćate porez. Pa šta vas sprečava da veronauku organizujete u svojim objektima? Još kad bi se plaćao i porez i članarina, imali bi bolje uslove nego škole. Pa izvolite. Šta jašete obrazovni sistem verama? To nije nauka koja počiva na faktima, nego na verovanju, pa nema šta da traži u sekularnoj državi i školi, nego joj je mesto upravo u verskim objektima.
  • Dr Feel-Ud

    05.11.2021 06:18
    Potrebno je kompletno rekonstruisati sistem. U drugoj godini gimnazije ima 17 predmeta. U americkim srednjim školama obavezno je nekoliko, uz ostale izborne. Obaveznk su jezik, matematika (ima 5 nivoa, ne uče svi isto jer im neće isto trebati), americka istorija (dovoljno su veliki pa im se može), science (ne uče posebno biol, geo, fiziku, hemiju),

    Naše čuvene gimnazije se odlikuju biflačenjem grafiva napamet pa kad dođe Piza testiranje a mi poslednji.
    O veronauci u školama ne bi ni raspravljao
  • Danica

    05.11.2021 06:16
    Veronauka i skola
    Veronauka ne treba da bude obavezan predmet.Verujem u Boga i postujem nasu crkvu.To ne znaci da SPC treba da vodi drzavu i da se pretvara u politicku stranku.
  • Hm

    05.11.2021 05:55
    Šta reče? Bog pa Rusija?
  • Popaj

    05.11.2021 02:09
    Nemoguce
    Vera i Nauka nikako ne idu zajedno... Nauka počiva na sumnji i stalnom preispitivanju dokaza, a vera počiva na pokornosti i ubedjenju...
  • Ja

    05.11.2021 01:06
    Uz postovanje prema Crkvi i svim vernicima, ne moze predmet ni da se zove veronauka.
    Moze da se zove veroucenje ili veropredanje ili verska nastava.
    Razlog je sto to nije nauka. Ne primenjuju se naucni metodi.

    Fizika je nauka. Matematika je nauka. Istorija je nauka jer postoje istorijski nedvosmisleni dokazi, zapisi i tragovi.
  • Mile

    05.11.2021 01:02
    Vera
    Vera se ne uči!
  • Gari021

    05.11.2021 00:21
    Churuzhan, a da se ti manesh nashe dece. Nastavi bolje da se druzhish sa onim tvojim Duletom amerom umetnikom, pjevachem i nadasve vatropircem iz RNS.
  • Ivan Marković

    05.11.2021 00:13
    Predmet se zove verska nastava, a ne „veronauka” što je kolokvijalni naziv. Vidim da neki izvode iz toga pogrešne zaključke da je vera nauka. Nastavnik se zove veroučitelj, što znači da decu uči veri.
  • Marija

    04.11.2021 23:17
    Neka se zalazu za vakcinaciju
    Jer ce im malo od krda preostati
  • Marija

    04.11.2021 23:15
    Samo nam je jos ovaj falio
    Ja stvarno zelim da vaspitam dete da bude vernik ali se plasim kako cu objasniti sva decija pitanja koja me cekaju sifra lexus /audi amg
  • Ja

    04.11.2021 23:09
    Nikad dosta ovaca
    I tad su došli popovi... Pa topovi... Pa lopovi...
  • Nevernik

    04.11.2021 23:04
    Svi komentatori koji koriste reč NEVERNIK očigledno nemaju pojma da demokratija predstavlja uvažavanje različitosti i da ne mora svako da bude vernik, može da bude i ateista, kao što ne mora da bude hrišćanin, već budista, musliman, kako god. Veronauka neka se drži crkve, ne možete je svakom naturiti. Sem toga obrazovanje je palo na tako niske grane da vlada opšta neobrazovanost, bilo bi bolje da se rasmišlja o tome kako unaprediti školski sistem, a ne vraćati se unazad.
  • Вероучитељ

    04.11.2021 22:46
    Патријарх је говорио на научном скупу поводом 20 година враћања веронауке у српске школе. На скупу су били гости из западних европских земаља као и представници свих верских заједница који имају веронауку у Србији - дакле: католици, муслимани, гркокатолици и протестанти.
    Не видим шта има лоше у томе да се различите националне заједнице уче вери у школама. Да ли је то нешто неморално? Да ли то треба да смета некоме ко се поноси мултикултуралном Војводином? Не постоји култура без религије, осим у Кини и Северној Кореји.
    Деца се на веронауци (као и на грађанском) уче да буду добра, јер то су васпитни предмети, а не "науке", како многи мисле.
    Разумем да многима смета понашање свештенства, али, верујте, смета и нама вероучитељима.
    Већина родитеља у Србији бира веронауку, немојте их молим вас сматрати заосталима само зато што су другачији.
  • Nsadjanin

    04.11.2021 22:01
    Citam komentare I sve je ok,Ali nesto nismo imali toliki bunt kada je bilo nagovesteno da ce se u udzbenike uvesti to da postoje gej brakovi . Meni je to strasnije od bilo cega
  • Nidza

    04.11.2021 21:59
    Kao osnovni i obavezni predmeti iskljucivo matematika, fizika, hemija, veronauka i srpski. Sve ostalo je indoktrinacija na ovaj ili onaj nacin. Totalno ukidanje tzv. gradjanskog jer je napravilo par hiljada idota.
  • BB

    04.11.2021 21:48
    Veronauka nek ostane u okviru crkve,ko hoce nek ide, ne moze biti obavezan predmet.
  • Imre

    04.11.2021 21:32
    Potreba za veronaukom proistice u smanjivanju broja vernika,pa se hoce kroz uvodjenja veronauke kao obaveznog predmeta da podigne brojnost vernika medju mladima.Kako ce to uticati na djake da posle biologoje i veronauke saznaju sta je istina.
  • Gajo

    04.11.2021 21:16
    Može...
    ...ali da jedina lekcija bude kako je Isus isterao trgovce iz hrama!
  • Chooyu

    04.11.2021 20:47
    Porfirije
    Kakva transformacija...od rokera do talibana
  • Horor

    04.11.2021 20:34
    Uzas
    Da u crkvi nek bude veronauka tu joj je mesto. Sta hoce vise dogmu da naturaju, ovaca izgleda sve manje.
  • Mihailo

    04.11.2021 20:29
    Naravno
    Nasi stariji gradjani koji nemaju pojma sta je to vera, a pogotovu veronauka, se nadjose pametni da komentarisu...A sta je to lose u veronauci? Pomoc drugima, pomoc slabijima, vredan rad, svakodnevno napredovanje, pridrzavanje Bozijim zapovestima??? Naravno da treba taj predmet uvrstiti kao obavezan, a uz njega i svaki radni dan cas iz zastite zivotne sredine i prve pomoci...Umesto gomile gluposti iz matematike kao da su svi specijalno daroviti...a ako je neko stavrno dobar za matematiku ili drugi predmet uvek ga treba pogurati, a ne gubiti vreme sa onima kojima nije to jaca strana...Sve je napravljeno pogresno i delimicno, a preko pola razreda vukovci...dakle nesto ne valja...
  • Chiske

    04.11.2021 20:16
    Ima bolji predlog uvesti u skole kako otvarati sopstveni biznis, ekonomiju i kako baratati akcijama zarad profita. Nauciti decu kako funkcionise porez, sta je doo, pausal.Kako sracunavati poreze u zavisnosti od vrste biznisa. Naravno sve to uvoditi polako. A ne da od dece pravite robove koji ce posle kad odrastu praviti iste takve robove.
  • Deja

    04.11.2021 20:11
    Vec vidjeno
    U toku rata u Trebinju veronauka je bila obavezan predmet koji je ocenjivan kao i svi drugi predmeti. Tako su nam slatko ispirali mozak i niko nas nije pitao koje smo vere i da li uopste verujemo. E od tada ja vise ne idem u crkvu...sve mi se smucilo...
  • Dax

    04.11.2021 20:09
    Deo opšteg cirkusa
    O veri i veronauci u sekularnoj državi ne treba da odlučuju vlasti. Nameće se pitanje da li je ekonomski tigar sekularna država. U današnjem Srbistanu vera se zloupotrebljava i degradira. To ne koristi ni vernicima ni državnom aparatu.
  • Bns

    04.11.2021 20:00
    Ograničeni i zli
    Komentari su mahom zli i veoma ograničeni pameću.
    Kakve veze ima sto je država sekularna? To ne isključuje izucavanje veronauke kao predmeta u školama. Celokupnu evropsku književnost i umetnost nije moguće razumeti bez poznavanja hrišćanstva.
    Nemačka je sekularna, pa je tamo veronauka obavezan predmet. I ne, ne bira se veronauka vs. građansko vaspitanje, već je veronauka obavezna. Pa sad recite kako Nemačka nije sekularna država.
  • Rade

    04.11.2021 19:58
    Ja sam za
    Kad vidim ovde ovu gomilu nevermika nije ni čudo što nam je ovako.
  • Neda

    04.11.2021 19:52
    Nepotrebno
    Nametnut izbor- veronauka ili gradjansko?Mozda ima smisla,ali samo u nizim razredima Osnovne skole.Posle su ionako preoptereceni.A uce jedno te isto.Bolje da imaju domacinstvo,fizicko u vidu vise casova.Strada im kicma od tolikog sedenja.Neka se bavi popovima i uci ih vrednostima skromnosti,postenja i smernosti.
  • Лиманац

    04.11.2021 19:51
    Пијемо сузе друге Србије
    Подршка патријарху српском господину Порфирију!
  • Bakis

    04.11.2021 19:41
    Aj sad pop-botovi po minusima...
  • N. Jov.

    04.11.2021 19:36
    Ovo je sekularna država i imajte to na umu.
    Šta hoćete da učite decu na časovima?
    Kako da ne plaćaju porez, koji džip je najbolji ili ko je bio Kačavenda?
    Treba da vas je sramota od ovog gladnog i napaćenog naroda kome nikad niste pružili nikakvu podršku.
    Ja svoju veru volim i poštujem a za to mi vi sa takvim ponašanjem apsolutno niste potrebni. Mogu i u miru doma svoga da se se molim i pomolim našem dragom bogu.
  • Pokojni Čika Franja

    04.11.2021 19:36
    preterujete, crkveni oče
    Onda je jedino ispravno da i građansko vaspitanje bude predmet, a ne program, kao što je bio slučaj.
  • Sandra

    04.11.2021 19:32
    Ali u crkvi
    Moze u Crkvi, a ne u skoli. U skoli SVI TREBA DA UCE GRADJANSKO VASPITANJE, ali kao predmet a ne da bude spusten na nivo programa..
  • Ovdašnji

    04.11.2021 19:32
    Tako je, neka bude redovan predmet, nevernicima davati jedinice i obarati ih na popravni.
  • Laloš

    04.11.2021 19:29
    Vera ne može biti nauka. U nauci nema verovanja u nauci postoje samo činjenice i sumnja. Tako da "veronauka" ne postoji niti može tako da se zove jer su nauka i vera dijametralno suprotne stvari kao. Može eventualno veručenje.
  • x

    04.11.2021 19:27
    y
    da se crkva razdvoji od države.
    ko hoće da uči o verovanju neka ide u crkvu i nek plaća privatne časove, kao i za sve drugo.
    i da, šta to beše porez? plus dotiranja iz budžeta.

    mnogo nam se crkva osilila.
  • Neko

    04.11.2021 19:23
    Samo kazem
    Ja bih je potpuno izbacio, i ostavio samo par informativnih lekcija u istoriji. Kakav predmet, ni da cujem!
  • Izbaciti

    04.11.2021 19:21
    svakako
    ko hoce da slusa veronauku ide u crkvu, kao i oni sto hoce da igraju tenis idu na teniske terene ;)
    moze i jedno pored drugog, da se ne odvajamo vec zivimo zajedno
  • V2

    04.11.2021 19:17
    Veronauka u crkve!
    Veronauka u crkve, a ne u skole.

    Nema vere u nauci. Nauka ispituje i sumnja. Mislite o tome.
  • Dr Jovan

    04.11.2021 19:12
    vera nije nauka
    Vera ne moze biti nauka. Nauka poseduje hipotezu, nauka vrsi predikciju i trazi dokaze, pokusava da dokaze neku predpostavku-hipotezu. Vera ne trazi dokaz, zato i jeste vera, neko veruje da postoji carstvo nebesko i bog tvorac svega. Onog momenta kada se dokaze da postoji bog vera vise nema smisla. Vera je vera sve dok nemamo dokaz u nesto sto verujemo, onog momenta kada dodjemo do dokaza u verovanje vise nema smisla verovati u to. Zato je pojam veronauka apsurdan, netacan i totalno nepotreban. Jednostavno nauka sa tim nema nista a ako ikada budemo dokazali postojanje boga vera tu vise nema sta da trazi.
  • Moj stav

    04.11.2021 19:11
    ...
    I neverujem ti da nisi znao da veronauka nije predmet vec program. TAČKA
  • Građanin

    04.11.2021 19:01
    Dokle više opterećivati učenik
    Mislim da je ovaj zahtev potpuno nerazuman. U evropskim državama je to stvar ličnog opredeljenja i učenici tamo idu u svoje verske organizacije subotom na časove veronauke. Kod nas se učenici teraju da se opredele za Građansko ili Veronauku. Mislim da to treba da izađe iz školskog sistema i da bude lična stvar.
  • Ime

    04.11.2021 18:52
    Da bude predmet zahebancije!
  • Sfu

    04.11.2021 18:50
    Zasto bi u sekularnoj drzavi veronauka uopste bila u skolama? Tamo je mesto nauci, a ne praznim pricama o svetoj vodici. Nek izucava u svom domu i crkvi onaj ko hoce time da se zamlacuje.
  • Neko iz mase

    04.11.2021 18:48
    Veronauku treba izbaciti iz skolskog programa.
  • Noj(e)

    04.11.2021 18:48
    Kuda plovi ovaj brod
    Bezobrazluk! Hajde da Srbija ne bude republika, nego pravoslavna džamahirija.
  • Sale

    04.11.2021 18:47
    Može. Čim ti kreneš peške umesto da te vozi BMW sa gumama od 40 cola.
  • Zokins

    04.11.2021 18:41
    veronauka
    Vera i nauka nikako ne idu zajedno!! Vesko učenje da ,ali u crkvi !!
  • Gorana

    04.11.2021 18:41
    Katastrofa
    E moj Prle... Sestra ti direktorica skole u Churugu a ti ne znas sta je sa veronaukom. Udarila slava u glavu... Vratiti domacinstvo da deca znaju jaje da obare i caj da skuvaju i civilnu zastitu da znaju da se snadju kad je pozar, poplava, zemljotres... kakva veronauka, jel vera il nauka. Ochaj...
  • svako svoje

    04.11.2021 18:33
    Moze ali da casovi ne budu u skoli vec u crkvi
  • Den

    04.11.2021 18:33
    Potpuno nepotrebno!
  • NSCitizen

    04.11.2021 18:30
    Polako sa željama
    Srbija je građanska i sekularna država.Ne može niko pa ni Patrijarh da zahteva da se u državnim školama kao obavezan predmet nađe i veronauka.Crkva je odvojena od države ako ste zaboravili.Vera je privatna stvar svakog čoveka i niko nema pravo da mu je nameće ni na koji način pa ni putem obrazovanja u državnim školama.Državne škole nisu Bogoslovije pa da moraju da imaju tu vrstu školskih predmeta.Fakultativan predmet još i može da bude ali obavezan nikako.I ne verujem da 450.000 učenika danas pohađa versku nastavu.Cifra jednostavno ne odgovara stvarnosti u odnosu na ukupan broj učenika u Srbiji.Izgleda da postoji kriza u broju potencijalnih vernika u SPC pa treba država o svom trošku da ih za to obrazuje.Možda bi bilo korisnije da Patrijarh ispita neke probleme u okviru dela svojih crkvenih starešina ( pronevere crkvenog novca,slučajeve pedofilije među jednim brojem sveštenika i dr.) i da tako pokuša da povrati poljuljano poverenje u SPC a ne da se bavi programima državnih škola.
  • .

    04.11.2021 18:30
    Da, nek bude predmet ali samo u vikend skoli pri crkvi i o trosku crkve.
    U skoli u sekularnoj drzavi je mesto egzaktnim naukama, kulturi, umetnosti i vaspitanju, ne sujeverju i srednjovekovnim vradzbinama.
  • marko

    04.11.2021 18:29
    "veronauka" služi religijskoj indoktrinaciji dece pod pritiskom okruženja. od kad znam za sebe muzu pare iz budžeta, iz dijaspore, naplaćuju sve, porez ne plaćaju nikakav, vedre, mrače i oblače, određuju ko će kako da živi, učestvovali na ovaj ili onaj način u ratovima i slično, a poslednji uspeh im je širenje antivakserstva među pastvom... nekad pomislim da su nam podmetnuti kao kukavičje jaje. najpohlepnija organizacija u srbiji.
  • Maxi

    04.11.2021 18:24
    Prosirite Novi zavet sa jos jednim poglavljem u kome bi deca izucavala sv. Audija Nemackog, kao naj bogougodnije "kocije" za SPC.
  • Milojko

    04.11.2021 18:21
    Zasto
    A zasto da bude veronauka predmet? Sta cemo jo uvesti kao predmete? Gatanje iz karata? Citanje buducnosti iz kafe? Neka uce sta hoce u crkvama ali skola je gradjanska institucija ne verska.
  • Trt

    04.11.2021 18:16
    Naravno da veronauka nije školski predmet. Kakav ********* treba da budeš pa da je porediš sa poznavanjem prirode ili likovnim? Šta je sledeće, da tarot karte budu predmet?
  • Borislav

    04.11.2021 18:15
    Tako je
    I ukinuti tehničko, geografiju i biologiju. A i matematiku, da ne znaju ni sta je dva i dva. Pa da svi prosimo ispred crkve... Jer tamo se deli... Da...
  • Milenko M.

    04.11.2021 18:14
    ...
    Ja bih izbacio i građansko vaspitanje, deca ionako bolje znaju simvole vere nego koja su im građanska prava. Ako već neće kod drugara u inostranstvo, bolje im je da sede, ćute i da ostavljaju novce na ikoni.
  • Dule

    04.11.2021 18:14
    Porfirije kaze oko pola miliona ucenika bira versku nastavu.

    Republicki zavod za statistiku kaze:
    Za osnovnu skolu: 2019/2020 nastavu je pohadjalo ukupno 515 572 učenika, 463 830 u matičnim i 51 742 u izdvojenim odeljenjima.
    Za srednju skolu: U školskoj 2019/20. godini u 517 redovnih srednjih škola nastavu je pohadjalo 247 980 učenika.

    Dakle, 500 hiljada od 760 hiljada ucenika pohadja versku nastavu. Porazavajuce je da toliko ucenika bira versku nastavu umesto gradjanske nastave, pa ne znaju ni svoja osnovna prava do 30-e godine kad krenu da ih zanimaju problemi u drzavi.
  • Sramota

    04.11.2021 18:11
    Ko hoce da uci o “veronauci” (kakav oksimoron), neka slobodno ide u crkvu na nastavu. Skola je sekularna institucija kao i ova republika. Ili samo na papiru barem…
  • ateist

    04.11.2021 18:11
    Ma nemoj!
    Trt!
    U sekularnoj državi?!
  • Wolfgang

    04.11.2021 18:10
    Prodavci magle
    Da li je vera ili je nauka? Odlučite se
  • Rade

    04.11.2021 18:00
    Pa valjda se i narod nesto pita ko si ti da menjas zakone drzave nemesajte obrazovanje i religiju opet cete nas gurnuti u neki rat .
  • Ime

    04.11.2021 17:58
    Naslov
    "Veronauku", odnosno katehizis ili kako je već zovu, jednostavno, ukloniti iz nasatave u potpunosti. Versku nastavu organizovati pri crkvama, o njihovom trošku, pa ko hoće da ide, neka ide. Crkve neka isplaćuju platu veroučiteljima, ili neka nastavu drže sveštenici.
  • Humpty Dumpty

    04.11.2021 17:56
    Pravda za Džedaje
    Moja deca su Džedajske veroispovesti i neću diskriminacuju!!!
  • Bbb

    04.11.2021 17:54
    Www
    Zasto decu zaglupljivati veronaukom?
  • New Horizon

    04.11.2021 17:53
    Ni "N" od nauke
    Veronauka nikada nije bila, niti će biti nauka. Njeno prikladno ime je "veronavika" jer se ovde radi o pokušaju da se učenici privole da prihvate jedan pogled na svet u potpunoj suprotnosti sa onim što se zove nauka: posmatranje, eksperiment, dokaz, provera rezultata... Veronavika okuplja u nacionalne torove. Bavi se "društveno korisnom manipilacijom" čiji je cilj veličanje vladara, patrijarhata, ideologija krvi i tla, konzervativnih ideja uperenih protiv modernosti.
  • Moj stav

    04.11.2021 17:51
    ...
    i obavezno izučavanje tvoga žitija.
    O tome koliko ste zavukli ruke u džep naroda ces se ispovediti svom poslodavcu a i svetovnom vladaru. Biznis ili vera? Ima nas sitih vaših propovedi.
  • V

    04.11.2021 17:47
    Važi
    Kad vi počnete da plaćate porez, onda se javite s predlozima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna