Autor: 021.rs

Info
23.11.2021.
19:42 > 19:50
Srbija razmatra mogućnost izgradnje nuklearne elektrane, izjavio je predsednik Aleksandar Vučić.
  • Ja

    27.11.2021 11:43
    Za neku novu modernu nuklearku koja ne zagadjuje - da.
    Nisam siguran da za sada ima komercijalno isplativih torijumskih reaktora, ima eksperimentalnih ali bolje da sacekamo pa da pravimo prvi na svetu komercijalni. I sto ne kazete ljudima, u jadru gde ima litijuma, ima i uranijuma.
    Eto otkud ideja za nuklearku.
  • bata iz Banata

    27.11.2021 09:26
    NO!
    Prvo valda treba da znamo koliko elektr. energije stvarno proizvodimo i koliko se stvarno trosi. Gubimo u transportu (navodno 11%, u Evropi 4%), zastarele masine, aparati u domacinstvu, kablovi brojila itd. Treba celu infrastrukturu popraviti i maksimalno sunce i vetar instalirati. Pa onda da vidimo. U EPS-u visak zaposlenih, treba ga reorganizovati i Nikako u Vojvodini - najbolje mesto za to je Novi Beograd!
  • Grubach

    26.11.2021 21:49
    Gradnja
    Pa di bre, kada vidim sto ne znaju sahovsku tablu da okrenu... Ko ce da gradi to bre?! Ko ce da radi u njoj? Kome gradimo? Inzenjerima iz Kine... a nasih "1000" ljudi ce da nosi nuklearni otpad i da radi u nehumanim uslovima sa pelenama... Pa na fabrici guma ste presli igricu ovo kasnije je sve samo flaf... Ako me razumete
  • Srem

    26.11.2021 16:32
    Deponija
    to sto nam nece poskupeti gas,platicemo glavom.Deponija smo postali za ceo svet.Radjace nam se bolesna deca da ih necemo nikada za zivota izleciti.
  • Ђорђе Ивковић

    26.11.2021 11:16
    А шта друго?
    Нуклеарна електрана је једини излаз.
    Фосилна горива су ограничена.
    Ветропаркови и соларне електране су дословно играчке.
    Водотокови су ограничени.
    Мини-хидроелектране би уништиле био-систем, а помогле би 3% енергетском систему.
    Тупити о штетности нуклеарних електрана је депласирано, зато што смо опкољени њима.
    Ми нећемо производити електрику у нуклеаркама, већ ћемо куповати електрику од суседних земаља произведену у истим таквим електранама?
  • Lucifer

    26.11.2021 08:45
    Btw, u poslednke vreme se dosra ulaže u razvoj reaktora na bazi torijumakoji su znatno sigurniji i proizvode daleko manje opasnog otpada. Koncept nije nov, ali je prednost data uranijumskim zbog vojne primene.
  • Lucifer

    26.11.2021 08:42
    Slažem se ja se napravi nuklearka, ali znamo svi sa je to u uslovima nepotističke i nestručne vlasti samo veeeelika tempirana bomba.
  • boki2

    25.11.2021 11:42
    neka struja onda bude za đabe i ovako se trujemo sa svim i svačim tako da jedno dve nuklearke neće biti problem a i sami će mo noću svetlucati haha
  • DR

    25.11.2021 09:05
    @Srđan Stankov

    Na kojoj dubini prijatelju ? da bi se dobila elektrićna energija treba mnogo mnogo dublje da se buši.
  • Milosh

    24.11.2021 18:58
    Nadam se da je ova priča o nuklearki samo predizborno lupetanje i da niko tako nešto ne razmatra ozbiljno. Mislim da nuklearna energija može da bude dobra stvar, ali nikako ne u ovako korumpiranim zemljama gde bi se time bavili nestručni ljudi sa kupljenim diplomama zaposleni preko veze i po partijskoj liniji.
  • Ljubičica

    24.11.2021 12:47
    Najveće zlo
    Koje je čovek proizveo.
    Nikako...sve nuklearke ugasiti.
    A gde sa nukl.otpadom?
    Postoji vetar od Boga dat za proizvodnju struje!
  • Srđan Stankov

    24.11.2021 11:41
    Ne sada
    Možda nam u daljoj budućnosti zatreba i nuklearka...
    Ali nikako pre potpunog iskorišćenja dostupne geotermalne energije. Ova energija je obnovljiva i ima je svuda i uvek. A bezbednosni rizici su minimalni.
  • ja

    24.11.2021 09:53
    gari
    Krško je blizu, ni nuklearke u Slovačkoj nisu daleko, ali ljudi koji rade u tim objektima su ŠKOLOVANI-nisu kupili diplome kao kod nas. Ne treba nam Homer Simpson, inače mi "cigani letimo u nebo".
  • Georg

    24.11.2021 09:08
    Može nuklearka ali obavezno našu maju postaviti za direktoricu.
  • gari

    24.11.2021 07:54
    Zivite jako blizu nuklearne elektrane Krsko, koja radi od 1981. godine i sad se bojite izgradnje nuklearke u Srbiji?! A hocete jeftinu struju? Havarija u Krskom bi i te kako ostavila posledice i u Srbiji, a to vam ne smeta.
  • nuklearna

    24.11.2021 07:46
    trana bez elek
    Ja sam POTPUNO ZA nuklearku, inteligentan i obrazovan čovek razume se u materiju i šta ona donosi, ali sam isto tako PROTIV NUKLEARKE OVDE, dokle god tako nešto ozbiljno ali opasno predlaže boranija koja nema dan staža, izgrava kralja a ne predsednika, investitora sopstvenog preduzeća a ne predsednika naroda i države, koji se bakće od puteva preko vakcina do nuklearne fizike. Muka i povrać od slike i prilike, fuj fujčina, ti ćeš da mi predlažeš nuklearnu, da ode sve u p.m, svetleli bi u mraku zbog tebe 100 godina.
  • Neko iz Laze

    24.11.2021 07:38
    Naši "strućnjaci i menadjeri" nisu u stanju ni da gazduju i upravljaju običnim svinjcem a kamoli da vode nuklearnu elektranu!
  • Ahab

    24.11.2021 07:18
    Ako preCednik veli da kosta 10 jardi, racunaj da nije vise od 5.
    Da bi dobro dosla-bi.
    Da je bas neophodna-i nije.
    Ali kada u jednacinu ubacis gramzivost, pohlepu i banditizam reciklirane radikalske gamadi-eto nuklearke 1 u 1.
    Samo jos da postave nekog strucnog poput ekipe koja svako malo digne u vazduh neku fabriku oruzja-i eto srece.
    Nuklearni rat Srbi ce docekati spremni-OZRACENI.
  • fisija

    24.11.2021 07:17
    fisija
    pa zašto su bili predstavnici Rosatom-a pre neki dan u Srbiji :)
  • jovica s brcima

    24.11.2021 07:06
    kakva nuklearka... malo malo pa nam eksplodiraju fabrike oruzija....protivgradnih raketa....zamislite nuklearku u srpskim rukama... bum
  • Bart S.

    24.11.2021 06:55
    zamislite samo da dodje neki babic iz sns za direktora te nuklearke ili maja g. ili jovanov neuroticni ili peceranja grčić
    Jbt Homer Simson bi bio bolji od bilo kog lika iz SNS
  • Q Milica

    24.11.2021 06:51
    Kanda botovi SNSa jos nisu dobili nalog da glasaju ZA
  • Gramzi - Bagins

    24.11.2021 06:46
    Apsolutno ne, bar sa ovom garniturom političara na sceni. U osnovi, ja ideju razumem, ali sa našim "stručnjacima" i partijski postavljenim a sve samo ne stručnim upravnim kadrom - to je Černobilj u najavi. Samo ako će je stranac voditi jer u naše nemam nimalo poverenja. A što bi nas izgradnja jedne koštala kao da smo pet izgradili - o tome i da ne govorim.
  • Obrad

    24.11.2021 06:42
    Može
    Ali samo ako Bocara gradi sa svojim stručnjacima. Odmah pored Dunava, iza novog nasipa.
  • Toma

    24.11.2021 06:35
    ne
    Nuklearka je izuzetno skupa i potrebno je oko 6god za izgradnju i još toliko za projektovanje.
    Sa ovakvim režimom koji ne ume bazen da sredi bez krađe para, fala lepo.
    Ko da bude direktor nuklearke, neko iz "akademije mladih lidera sns" ? Hahaha
    Ako je moguće treba samo ući kao koinvestitor u Mađarskoj ili Bugarskoj.
  • Vanja

    24.11.2021 06:28
    @Uroš
    Da, ali u Japanu se mašinovođa ubije kada mu voz zakasni par minuta. U Srbiji se brze pruge grade već 30 godina, a kada će završiti prvi deonicu Bg-NS ne zna se...
  • Fubar

    24.11.2021 06:04
    Nebitno
    Nije pitanje zelimo li, pitanje je hove li nam dopustiti. Nisu dopustili Bugarima i Rumunima da stave u pogon one koje su ugasili da bi ih pustili u EU.
  • Sremac

    24.11.2021 05:42
    Realno
    Sto se mene tice moze da je instalira slobodno u centar beograda ..
  • Nikola

    24.11.2021 05:35
    Inače, za izgradnju NE je potrebno barem 10 godina. Tako i da krenemo, dok ne dođemo do aktivnog reaktora, ima da se već uveliko vozimo 200 na sat... U krivinu... Vozom... Siđi do reke...
  • Pedja

    24.11.2021 01:32
    Ma jok
    Nuklearku će da nam prave i vode SNS stručnjaci sa kupljenim diplomama. Katastrofa zagarantovana.
  • Liman NS

    24.11.2021 01:28
    falicno
    U anketi nema odgovora za ostala misljenja. Ono nemam stav nije pokrilo ostala misljenja.
  • Povetarac

    24.11.2021 01:28
    Da u Zagrebu...
  • Marko

    24.11.2021 01:12
    Nuklearke su skupe i dugo se grade, duže od 10 godina.

    Iako neki komentatori porede nas sa okolnim zemljama, uveren sam da su oni pod manjim rizikom - jednostavno, nemaju naše političare. Pogledajte samo šta se dešava sa fabrikama oružja, svako malo eksplozija.

    Isplativije je i bezbednije ići na obnovljive izvore energije u kombinaciji sa skladištenjem. Dajte nam subvencije za solarne panele i izolaciju po kućama u iznosu od 5 milijardi i da vidiš čuda.
  • Banderaš

    24.11.2021 00:41
    40% nepismenih
    U zemlji koja nema cistu pijacu vodu? Nema kanalizaciju? 40% nepismenih? Krezava srbija koja umire od izlecivih bolesti u 21 veku neko prica o nuklearnoj energiji,a nemamo majstora da zameni cesmu ili sijalicu ili popravi automatski menjac,neki idiot pominje nuklearni reaktor!!?? Ovaj narod ne zna da skuva pirinac ispravno, a znace da iskljuci reaktor?! Idiotizam.
  • Neko iz mase

    24.11.2021 00:06
    Moji vi
    Rezolucijom UN zabraniti Srbiji igranje sa nuklearnom energijom. Prvo nemamo naucnog kadra, stari su napolju ili u penziji. Mladi koji su po bolonji zavrsili su prosli kroz fakultete kao ker kroz vodu, bez ikakvog traga. Drugo, ova drzava je vec pokazala da je ne interesuje preterano zivotna sredina i zdravlje gradjana. Trece, pa nama su direktor EPS-a kafedzija, a bivsi direktor EMS-a konobar koji je postavio svalerku sa kupljenom diplomom na mesto direktorke da moze da nastavi da kontrolise EMS. Pokrali i unistili su sve. Cetvrto, ovde se bre jos krade na debljini asfalta, mozete misliti sta ce biti sa nuklearnim gorivom i otpadom. Peto, ne mozete koristiti primer da u okolini imamo nuklearne elektrane, nije problem do elektrana nego do nas. Mi ne smemo da imamo nuklearne elektrane zato sto vec imamo mentalitet gori od bilo kakve nuklearne katastrofe. Nisam protiv nuklearne energije nego sam protiv koriscenja nuklearne energije u srpskoj reziji. Ljudi, nece nas biti bre.
  • Avion od papira

    23.11.2021 23:11
    -
    Čitala sam da je jedan od razloga eksplozije u Černobilu bio i taj što se nisu ispoštovale sigurnosne mere u izgradnji objekta. 100 % sam sigurna da će se i ovaj objekat graditi tako. A pošto se sve u poslednjih 20-30 gradi loše, "brzo" i "što je jeftinije moguće", sve ovo me jako plaši.....
  • Bacvanin

    23.11.2021 22:55
    Nasli ste koga da pitate, ovde inace sve vrhunski strucnjaci za nuklearne elektrane
  • Mico

    23.11.2021 22:54
    Bazen
    Pa ovi ne mogu bazene da poprave, ane nuklearku da prave.
  • Roko

    23.11.2021 22:53
    Što je najgore, nabili bi je nama u Vojvodinu.
  • Uroš

    23.11.2021 22:38
    Da pojasnimo
    Fukušima je stradala od zemljotresa, ne od ljudske greške.
  • Nikola

    23.11.2021 22:30
    Nuklearna elektrana jeste dobar potez. Ako se bojite za sigurnost, kasno je, mala je razlika da li se desi nesreća u Bugarskoj, Hrvatskoj, Mađarskoj ili Srbiji.
    Da, posledice mogu biti užasne, ali šanse da se dogode su minimalne.
    Nuklearni otpad se u ogromnoj meri reciklira i nije više tooiko problem.
    Zagađenje od nuklearne elektrane je neverovatno manje od termoelektrane na ugalj pa i na gas!
  • Bot

    23.11.2021 22:13
    Bot
    Pa ako je VODJA rekao da treba kako drugačije...
  • Žedni Zrenjaninac

    23.11.2021 22:10
    Baš
    Najbolje bi bilo nuklearku izgraditi u Zrenjaninu. Već 17 godina nemamo vodu za piće i puni smo arsena i olova. Vazduh je već zagađen, a pluća će nam od Ling longa biti puna čađi i formalina. Oranice će biti totalno zagađene, pa je svejedno da li nam stiže i nuklearka.
  • Bojan

    23.11.2021 22:06
    Treba ali...
    Da Srbiji treba nuklearka kao cist izvor energije apsolutno se slazem, ali ovi nazadnjaci su apsolutno sve pokvarili sto su pipnuli i sta su napravili ne funkcionise... Da ne pricamo jos o korupciji.. znajuci vec garnituru vlasti imacemo verovatnu katastrofu jer ce neciji bratanac sa visok poslovnom da sedi kao direktor elektrane i jos ce nas kostati kao 4 elektrane da napravimo jednu.
  • not good not terribl

    23.11.2021 22:00
    Mooze, i dajte Vulinu da bude upravnik!
  • ZX

    23.11.2021 21:42
    Ravno samoubistvu
    Nuklearke da, ali ne u Srbistanu gde caruju javašluk, krađa, nestručnost i dezorganizacija.
  • Ljubičica

    23.11.2021 21:39
    Interesantno
    Od koga potiče ta ideja i samoubilačka mašta.
    Neko ko ne voli Srbiju!
  • Laloš

    23.11.2021 21:37
    Uz granicu sa Srbijom ima dve nuklearne elektrane (Mađarska i Bugarska) plus Krško koji je 300km vazdušne linije od Srbije. Zar stvarno mislite da ćemo biti manje bezbedni ako napravimo svoju? Rusi imaju trenutno najnaprednije tehnologije u nuklearnoj energiji. Černobilska elektrana je bukvalno srednji vek u odnosu na današnje tehnologije proizvodnje struje na nuklearni pogon. Problem izgradnje nuklearne elektrane je cena iste i ljudstvo koje bi je opsluživalo jer mi nemamo kadar za tako nešto. Zagađenje koje proizvode naše trenutne termoelektrane ubije samo u Srbiji 6000 ljudi godišnje a otrovne čestice prelaze i u druge zemlje.
  • +384

    23.11.2021 21:26
    ka-bum
    Nekim narodima prosto nije pametno dati da se igraju opasnim igrackama.
  • misko

    23.11.2021 21:24
    tako ce proci i na izborima
    29,80% TO SU VAM sns=OVCI oni uvek glasaju kako misli i govori AV.
  • semtexns

    23.11.2021 21:24
    @Pera
    Da ali Fokusimu vode Japanci koji i kad dodje do nesrece to rese da bude sto manje zrtava,a ovde bi je vodili kadrovi SNSa sa kupljenim diplomama...
  • MisterStruka

    23.11.2021 21:21
    hmmm
    Mada razumem ideju ne prihvatam da se izgradi
    Za nuklearne elektrane treba daleko vise infrastrukture nego samo napravi elektranu i napuni je uranijumom.
    Pitanja za Vucica: 1) Gde planira da je napravi 2) Ko ce je snabdevati gorivom 3) Ko ce tamo raditi, odakle nama nuklearni inzinjeri 4) NAJVAZNIJE Sta planira da radi sa otpadom iz te elektrane???
  • @Janko

    23.11.2021 21:20
    Nemačka sprovodi fazno zatvaranje nuklearnih elektrana do kraja 2022. godine.
  • samo kazem

    23.11.2021 21:16
    Imamo vec
    Paks, Madjarska, Kozloduj, Bugarska. Ako Hrvatska bude gradila nuklearku na Dunavu, to ce biti kao da je kod nas... osim sto od toga necemo imati nikakve koristi.
  • mila

    23.11.2021 21:07
    Ne dok su nam ministri sa kupovnim diplomama na vlasti. Trenutno nam je za nuklearne stvari zaduzena maja gojkovic. Dok se to ne promeni nema nista od sigurnosti
  • Sigurnost

    23.11.2021 21:05
    Kako da se osiguramo od incidenata u Madjarskoj i Bugarskoj. Ako se tamo nesto desi kao da se desilo kod nas. Cela Francuska dobija struju iz nuklearki tako da mislim da kad kazemo sigurnost treba samo da mislimo o energetskoj sigurnosti jer o ovoj drugoj ne vredi pricati kad su nam nuklerake odmah preko granice.
  • Pera Ložač

    23.11.2021 21:01
    Prioritet
    Prioritet treba da bude svemirski program.
  • Pera šofer Minhen

    23.11.2021 20:59
    A na
    svega 520 km od NS u Sloveniji ili na 240 km u Mađarskoj se nalazi nuklearka. Da se nešto desi, tako nam je svejedno da li je u u Kragujevcu, Krškom ili Pakšu. Svi ćemo nagrabusiti.
  • pavle

    23.11.2021 20:57
    Pitanje je pogresno formulisano. Bolje bi bilo "da li zelite nuklearku sa ovakvom vlascu?". Odgovor na to je ne.
  • steve

    23.11.2021 20:57
    Sigurnost??
    Cuj vaznija nam je sigurnost...Termoelektrane su toliko sigurne da zbog njihovog zagadjenje godisnje izgubimo 10.000 ljudi.
  • Dragan

    23.11.2021 20:50
    Ne, važnija nam je sigurnost
    Kakva sigurnost? Od čega? Svuda u okruženju ih ima nuklearnih elektrana.

    Sve razvijene države imaju nuklearne elektrane i jeftinu struju.
  • Biba

    23.11.2021 20:40
    .
    Ako ce je praviti ovi nasi specijalci, onda smo nagrabusili.
  • LjUbAzNiKoMšIjA

    23.11.2021 20:36
    zavisi
    Nemam ništa protiv nuklearke, ali nikako da ovakvim rukovodstvom.

    Kad bi inženjer sa radnim iskustvom od bar 10 godina bio ministar energetike i pri tom da isti ne udovoljava stranci nego nauci, onda bih razmislio, ovako, ne dolazi u obzir!
  • Pametnjaković

    23.11.2021 20:35
    Predlog
    Molim vas dodajte još jednu opciju:
    Da, ali ne pod ovim režimom.
  • Za, odavno

    23.11.2021 20:29
    Zanimljivo bi bilo da ovih skoron70% koji su protiv potpišu lako ćee vrteti pedale i tako puniti telefone, laptopove i automobile.
  • BoeserWolf

    23.11.2021 20:25
    samo pod uslovom sa je stranci vode, i pod stranci ne mislim na slovenske narode i ostale izrode komunizma zadojene partokratijom.

    i u Cernobilu se za sigurnost nije pitao stručni savet, vec prodavac cipela, ugledni clan partije
  • Zoki

    23.11.2021 20:24
    Samo da vas podsetim pre glasanja, vrlo blizu nasih granica nalaze se Nuklearke ako se tu nesto desi i mi smo nadrljali. Onda je bolje imati svoju i praviti povoljnu struju...
  • ime

    23.11.2021 20:24
    Apsolutno ZA nuklearku ! Priče o nekakvoj navodnoj sigurnosti zbog negradnje nuklearne elektrane u Srbiji su deplasirane u svetlu činjenice da u radijusu od nekoliko stotina km od Srbije imamo više aktivnih nuklearnih elektrana.
  • Pera

    23.11.2021 20:15
    Slobodno proverite
    Od Fukušime je ukupno jedna osoba umrla, dok od zagađenja vazduha umre preko 4 miliona ljudi godišnje, koje većinski izazivaju termoelektrane(posebno naše). Koje je sigurnije?
  • Ivan

    23.11.2021 20:10
    .
    Kao da nesto znaci anketiranje gradjana, ovi rade kako dzep kaze
  • Aleksandar

    23.11.2021 20:10
    Ne kriviti nikog
    Problem je u edukacionom sistemu.
  • nebesky

    23.11.2021 20:05
    Explozy
    Pa, sada posle eksplozije u Bubanj potoku siguran sam da nam je potrebna nuklearna!
  • Janko

    23.11.2021 20:01
    Da, ali...
    Želim nuklearku samo onda kada budemo precizni kao Nemci, tj. kao vladareva ljubljena tetka Merkel. Dokle god ne možemo da se dogovorimo oko jednostavnih stvari, npr. da li je u redu falsifikovati diplome i potkradati državu, ja sam protiv.
  • pobogu

    23.11.2021 19:58
    Jest "malo" opasno, al ako naprave nuklearku naprednjaci ce postati najbogatiji ljudi na svetu...

    A kod pohlepnih nema ni razuma, ni straha, ni stida, kako nam dokazase...
  • Joca

    23.11.2021 19:55
    Ako se konsultuje sa Rusima, onda OK - evo i ja ću da mešam malter.

    NOT!
  • NKNS

    23.11.2021 19:51
    Mogu samo da zamislim koliko bi se kralo na izgradnji te nuklearke a jos kad bi zaposlili SNS "strucnjake"... Neka hvala.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna