Ukoliko se nova nemačka tehnologija izdvajanja i koncetrovanja litijuma pokaže ekološki prihvatljivom, gro danas aktuelnih proizvođača "nafte 21. veka" propašće na tržištu.
Već se prelzi u istarživanju natrijumskih baterija.
Svi oni koji podržavaju života i prirode cele Zapadne i Istočne Srbije pa vi lepo kofere, porodice u kola, fruštuk pa na put i preselite se tamo gde se planiraju rudnici.
Hipokrizija i samoživost!
Potpuno netačno!
2019. Struja u EU je dolazila iz 36% naftnih proizvoda, 22% gasa, 15% obnovljivi izvori, 13% nuklearni i 13% fosilna goriva. Samo ukucaj EU energy mix i naći ćeš na njihovom sajtu Eurostat.
Mi ništa ne plaćamo EU već suprotno. Oni nama daju pare na poklon.
Što se automobila tiče, kada se izračunaju ukupne emisije CO2 za proizvodnju i za životni vek automobila dođe se do saznanja da čak i ako električni automobili pune baterije strujom iz termoelektrana manje zagađuju nego redovni automobili zato što električni imaju efikasnije motore. Pošto će biti sve više struje iz obnovljivih izvora energije samim tim će i električni automobili sve manje zagađivati.
Takođe treba razmisljati i o tome da su električni automobili novina tako da će proceš proizvodnje biti sve efikasniji kako se razvija tehnologija dok su automobili sa unutrašnjim sagorevanjem već dugo ovde i ima manje mesta za poboljšanja.
Predlažem da prestanete sa informisanjem drugih ako ni sami ne znate o čemu govorite. U EU procenat energije dobijene iz obnovljivih izvora je oko 15% a ne 2%, a ostatak nije mahom iz nuklearnih elektrana, iz nuklearki se dobija oko 15% a više od 70% otpada na fosilna goriva.
Kad bude cena litijumske baterije za mobilni telefon koštala 1000€, pitaću vas onda da li će te onda biti za ili protiv rudnika litijuma. Kad nam za 10 godina zabrane automobile na dizel i benzin, a najjeftiniji auto na litijumske baterije preko 100.000 €, da li će te kupiti konja i gajiti na terasi pa s njim u vožnju kočijama na posao i pijacu, jeftinije a i ekološki čistije....
@dijasporac
Prvo, da te informisem, da je proizvodnja struje iz obnovljivih resursa u EU negde oko 2%. Ostatak je iz Nuklearnih elektrana (mahom). Cena proizvodnje struje iz obnovljivih resursa je 5-10 puta veca od cene iz nuklerkih, termoelektrana, hidro elekrana... Sve mi to u EU doniramo iz budzeta. I na kraju da bi auto isao na struju, zagadi se planeta na drugaciji nacin. Ovo danas sa auto industrijom je samo politika i nista vise. Nema tu velike pameti. Glavni trovaci su velike industrije koje ne haju za nista osim profita. Automobili su kolateralna steta.
Evo dokaz da su Električni automobili veći zagađivači od benzinaca i dizela. To što naftna industrija i automobili ispuste u atmosferu nasrpam zagađivanja zemlje vazduha i vode od ovih EL baterija i ostalih. To se tek sada vidi.
-------------
Gde je dokaz? Dokaz je Rio Tinto i dolina Jadra?
Sam elektricni automobil nije zagadjivac za razliku od automobila sa SUS motorom jer motori na benzin/dizel svakodnevno truju planetu kako emisijom C02 tako i olovom i drugim aditivima u samom gorivu. Za proizvodnju samog automobila, bilo elektricnog bilo klasicnog, se trosi neka energija i neki materijali ali proizvodnjom baterija i rudarenjem litijuma za njih se zivotna okolina ne zagadjuje u toj meri kao samo vadjenej nafte, prerada u rafinerijima i ispustanje CO2 i olova u atmosferu i vode i zemlju oko nas.
Neko ce reci da prozivodnja elektricne energije zagadjuje okolinu, da onako kako se proizvodi u Kostolcu i Obrenovcu ali mnoge drzave proizvode sve veci deo iz obnovljiv izvora i to je globalni trend. Srbija poprilicno kaska za tim.
Električni automobili su prevazidjeni. Ima nesto bolje, a ulazimo u zlatno doba gde nema rudarenja.
---------------------------
Hajde prosvetli nas sta je to sto je prevazislo elektricne automobile, leteci automobili na vodonik ili nuklearnu energiju?
Rudarenja ce biti dok su covecanstvu potrebni metali i nemetali u industriji, poljoprivredi, medicini i svim ostalim oblastima ljudskog delovanja. Jedino se sa razvojem nekih novih industrija menja potreba za nekim metalom (nemetalom) kao sto je sad litijum u centru paznje zbog baterija. Ako litijum-jonske baterije zamene grafenskim onda ce znatno porasti potraznja za ugljenikom i opet ce se vaditi vece kolicine uglja i nafte i tako u krug.
@Mirko Ко је то у Немачкој протестовао због ,,чисте" експлоатације литијума? Неће Немац дозволити тамо некој Србији да им уништи посао вредан стотине и стотине милијарди. Свуда у свету то је прљава технологија а једино у Немачкој је ,,чиста". Зар није новац из Немачке уплаћиван нашим ,,еколошким" организацијама? То нико и не крије.
Evo dokaz da su Električni automobili veći zagađivači od benzinaca i dizela. To što naftna industrija i automobili ispuste u atmosferu nasrpam zagađivanja zemlje vazduha i vode od ovih EL baterija i ostalih. To se tek sada vidi.
Norveška donosi zakone o zabrani korišćenja goriva a ovamo prodaje naftu celom svetu i pravi se pametna. Ona bi da bude ekološka a naša zemlja da se otruje pa neće moći
Nemci tek neće dati, ma koliko "lekovito" zvučala cela priča.
Ide se etapno od države do države, pa ko se prvi upeca i pristane.
Nas mogu da zeznu jedino iz BiH, tamo je litijum isto blizu nas.
Em uzmu pare em unište svoju i našu prirodu. O tome istražite.
Za Nemce ne hajemo mnogo, oni se znaju sačuvati.
Srbija-narod je rekla ne Rio-Tintu.
Električni automobili su prevazidjeni. Ima nesto bolje, a ulazimo u zlatno doba gde nema rudarenja i gde se čuva priroda i ljudi, život je najvredniji.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Litijum - u iščekivanju nemačkog čuda
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•10.12.2021.
•09:10 > 09:08
Komentari 16
Ringišpil apsurda
Svi oni koji podržavaju života i prirode cele Zapadne i Istočne Srbije pa vi lepo kofere, porodice u kola, fruštuk pa na put i preselite se tamo gde se planiraju rudnici.
Hipokrizija i samoživost!
Marcco
Dimitrije
Dimitrije
2019. Struja u EU je dolazila iz 36% naftnih proizvoda, 22% gasa, 15% obnovljivi izvori, 13% nuklearni i 13% fosilna goriva. Samo ukucaj EU energy mix i naći ćeš na njihovom sajtu Eurostat.
Mi ništa ne plaćamo EU već suprotno. Oni nama daju pare na poklon.
Što se automobila tiče, kada se izračunaju ukupne emisije CO2 za proizvodnju i za životni vek automobila dođe se do saznanja da čak i ako električni automobili pune baterije strujom iz termoelektrana manje zagađuju nego redovni automobili zato što električni imaju efikasnije motore. Pošto će biti sve više struje iz obnovljivih izvora energije samim tim će i električni automobili sve manje zagađivati.
Takođe treba razmisljati i o tome da su električni automobili novina tako da će proceš proizvodnje biti sve efikasniji kako se razvija tehnologija dok su automobili sa unutrašnjim sagorevanjem već dugo ovde i ima manje mesta za poboljšanja.
@Gasta
Miloš
Gasta
Prvo, da te informisem, da je proizvodnja struje iz obnovljivih resursa u EU negde oko 2%. Ostatak je iz Nuklearnih elektrana (mahom). Cena proizvodnje struje iz obnovljivih resursa je 5-10 puta veca od cene iz nuklerkih, termoelektrana, hidro elekrana... Sve mi to u EU doniramo iz budzeta. I na kraju da bi auto isao na struju, zagadi se planeta na drugaciji nacin. Ovo danas sa auto industrijom je samo politika i nista vise. Nema tu velike pameti. Glavni trovaci su velike industrije koje ne haju za nista osim profita. Automobili su kolateralna steta.
dijasporac
-------------
Gde je dokaz? Dokaz je Rio Tinto i dolina Jadra?
Sam elektricni automobil nije zagadjivac za razliku od automobila sa SUS motorom jer motori na benzin/dizel svakodnevno truju planetu kako emisijom C02 tako i olovom i drugim aditivima u samom gorivu. Za proizvodnju samog automobila, bilo elektricnog bilo klasicnog, se trosi neka energija i neki materijali ali proizvodnjom baterija i rudarenjem litijuma za njih se zivotna okolina ne zagadjuje u toj meri kao samo vadjenej nafte, prerada u rafinerijima i ispustanje CO2 i olova u atmosferu i vode i zemlju oko nas.
Neko ce reci da prozivodnja elektricne energije zagadjuje okolinu, da onako kako se proizvodi u Kostolcu i Obrenovcu ali mnoge drzave proizvode sve veci deo iz obnovljiv izvora i to je globalni trend. Srbija poprilicno kaska za tim.
dijasporac
---------------------------
Hajde prosvetli nas sta je to sto je prevazislo elektricne automobile, leteci automobili na vodonik ili nuklearnu energiju?
Rudarenja ce biti dok su covecanstvu potrebni metali i nemetali u industriji, poljoprivredi, medicini i svim ostalim oblastima ljudskog delovanja. Jedino se sa razvojem nekih novih industrija menja potreba za nekim metalom (nemetalom) kao sto je sad litijum u centru paznje zbog baterija. Ako litijum-jonske baterije zamene grafenskim onda ce znatno porasti potraznja za ugljenikom i opet ce se vaditi vece kolicine uglja i nafte i tako u krug.
Н.Сад
ing
Norveška donosi zakone o zabrani korišćenja goriva a ovamo prodaje naftu celom svetu i pravi se pametna. Ona bi da bude ekološka a naša zemlja da se otruje pa neće moći
znalac
Mirko
Ide se etapno od države do države, pa ko se prvi upeca i pristane.
Nas mogu da zeznu jedino iz BiH, tamo je litijum isto blizu nas.
Em uzmu pare em unište svoju i našu prirodu. O tome istražite.
Za Nemce ne hajemo mnogo, oni se znaju sačuvati.
///
Električni automobili su prevazidjeni. Ima nesto bolje, a ulazimo u zlatno doba gde nema rudarenja i gde se čuva priroda i ljudi, život je najvredniji.
/
Anonimus
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H