Infrastruktura železnice Srbije objavila je javni poziv za prodaju starih šina, starog kolosečnog pribora i starih skretnica, skinutih sa preko 15 deonica na kojima je ukinut saobraćaj.
Ovo što se radi sa Vojvodinom, a naročito Banatom je zločin epskih razmera i za to će neko, kad-tad, morati da odgovara. Uništiti železnicu po ravnoj Vojvodini je ravno samoubistvu.
Šine su samo završni deo pruge kome prethode obimni radovi trasiranja, nasipanja... Potez prodaje šina "na kilo bez troškova demontaže" jasno ukazuje da se radi o pretakanju novca iz budžeta u privatne džepove. Uzalud gradimo nove ako ne znamo da sačuvamo stare. Pruga Zrenjanin - Radojevo je bila žila kucavica severnog i srednjeg Banata dok je neko "pametan" nije prodao kao staro gvožđe. Danas bi to bila značajan ekonomski, ekološki i turistički objekat. Većina švajcarskih pruga je uskotračna i funkcioniše baš kao švajcarski sat. Umesto da se rekonstruiše postavljanjem novih pragova i šina, što je u postupku gradnje pruga manji trošak od onoga što tome prethodi, Vršac će i dalje biti beskonačno daleko od Novog Sada, značajni tereti će se prevoziti teškim kamionima, koji, sasvim usput, prolaze kroz centar Zrenjanina uništavajući puteve, zagađujući okolinu gasovima, bukom, vibracijama.... A sve je vrlo jednostavno rešivo i ne može biti izgovor da se sve radi zbog toga što decenijama nema saobraćaja. Nema ga zbog toga što neko nije hteo da ga ima. Jedna lokomotiva može da zameni, bar, 30 drumskih tegljača i kada se sve stavi na papir jasno se vidi šta je korisnije, isplativije, bolje, lepše, perspektivnije. Mudrost svake ekonomije je čuvanje onoga što se ima. Ne može se sačuvati kada se spadne "na ništa". Kao što su brojne fabrike zatvorene, uništene, srušene, njihov prostor pretvoren u građevinsko zemljište, tako se sada uništavaju kapitalne vrednosti, što vodi pravo u propast.
Kako da otputuješ vozom iz Novog Sada u Beograd kad Beograd nema železničku stanicu godinama. Sve su devastirali. Ostaje samo da se spase što se spasiti može a to su železničke šine u dobrom stanju koje će se prodati u "otpad".
Moji su u Vojvodini od 18. veka. Nije bilo lako pod Austrougarskom, posebno kad je Vojvodina potpala pod madjarsku upravu, ko nije znao madjarski nikako nije mogao biti u drzavnoj sluzbi. To je istina.
Istina je i da je Austrougarska gradila pruge i imala kakav-takav plan razvoja. Vec posle 1945, neke od tih pruga su demontirane i odnete u druge krajeve Jugoslavije, cak i u Albaniju.
Ovo nakon 1988 je totalni haos i raspad sistema...
Vidis, sad se ne vozi jer je zeleznica u Vojvodini (a i u Srbiji) devastirana vec decenijama. Pre se moglo sinobusom iz NS stici do puno mesta npr. Zapadne Backe. Najjeftiniji nacin saobracaja. Da se ulozi u saobracjanu infrastrukturu u na primer Backoj, smanjio bi se i pritisak na Novi Sad. Zamisli da mozes kulturno vozom/sinobusom, povoljno i komforno, iz na primer Vrbasa stici u Novi Sad. Manje bi bilo iseljavanja i pritiska na stanogradnju i devastaciju Novog Sada. Ljudi bi radije ziveli van grada a radili u NS. Svi se sele iz manjih mesta jer posla nema. Otvaranje firmi u manjim mestima je nemoguce, ali je moguce ta mesta napraviti bolje povezana sa vecim centrima. Ne samo zeleznica, i putevi su kao oranje. Pogledaj samo put do Backog Petrovca - strava i uzas. Drzave poput Holandije, ili na primer Belgije, velicine Vojvodine, ispresecane odlicnom zeleznicom. Sto ne bi i mi? Nije da se te pruge morale raditi od 0, vec postoje, samo je trebalo uloziti. Ovako, kad pocupaju sine..gotovo...vracamo se 200 godina u nazad.
Ovo je zaista skandalozno, uništava se infrastruktura naše lepe Vojvodine. Dokle? Kako je neko primetio radi se o linijama u Vojvodini koje ne vode do Novog Sada i Beograda, odnosno delu Vojvodine koji je sistematski zapostavljen. Železnica je najčistiji vid prevoza i nije istina da nema budućnost, naprotiv svuda u civilizovanom svetu je to sektor u koji se mnogo ulaže i služi sveukupnom progresu.
Ko se jos vozi železnicom?
Nema putnika za Bg-N.S,a kamoli na ovim relacijama od po 10km izmedju mesta sa 20k stanovnika,i sela sa po 1k.
Gubici od starta, a većini trasa treba ogroman novac da se privede nameni. Transport robe je moguć samo za kamione u tranzitu,za naše neefikasno(pređe se cela država uzduž za 10sati max i sad će neko da čeka utovar - istovar na voz par sati plus relacija). Činjenice su da nestajemo kao nacija i treba pogledati istini u oči i smanjiti troškove.
Jedan bitan detalj ste izostavili iz ove vesti. Uslovi za učešće na tenderu su postavljeni tako da malo ko može da učestvuje, odnosno samo jedan. A sa druge strane je početna cena kriminalno (baš tako: kriminalno) niska. Šine sada mogu da se prodaju topionicama i po 50,00 din/kg. A ovi ih prodaju za 12 din/kg. Pomnožite to sa 24.625.000 kg i dobićete ogroman iznos. Jeste da su i troškovi visoki, ali sigurno nisu viši od 100-200.000 evra. Tako da će neko na ovoj prodaji da uzme više od 500.000 evra.
Ispratite do kraja ko je taj koji će da dobije posao, ko je već dobijao poslednjih godina po kojim cenama poslove sa železnicom, EPS, TENT, itd. Milioni evra su izvučeni iz tih preduzeća preko otpada.
Nekada mi baba i deda putovali vozom od Bečkereka do Segedina, Kečkemeta i dalje...Nakon bombardovanja SRJ, ukinuta pruga Novi SAD-a Zrenjanin do dana današnjega.Već dvadeset godina ne mogu da odem njihovo srednje banatsko selo nikakvim prevozom!!!Bruk i sramota..svih dosadašnjih vlasti od pada komunizma.Selo Farkaždin, na obali Tamiša, preko puta Idvora na umoru, a nekad bogato, vredni radni ljudi,neki viđeni paori izvršil samoubistvo vješanjem zbog prezaduženosti za mehanizaciju i izvršnog postupka..."Zlatno doba" ali izgleda samo za vreme K&K i druga Tita !!
Ovi stvarno prave budale od nas , kako se boriti sa ovim zlom ,koliko je to glupo a oni to pravdaju hoćemo referendum onih koji žive na tim relacijama obavezno,kao za ljude oko Jadra
Dok se svet seli na sine,Austrija i Svajcarska imaju projekte milijarde vredne buse se tuneli Gothard,Brener,Lotschberg da bi se roba i putnici vozili na najcistiji nacin srbija unistava vec postojece linije vozova,sto je neoprostiv zlocin i izdaja srpskih interesa i razvoja jer se uporno vracamo u 17 vek umesto da napredujemo.Užasno.Mislima da bi se neka okupatorska vlada bolje ponasala sa nasom infrastrukturom nego vlada vucica i sns.
A zašto se ne odvija saobraćaj? Zato što su braća zapustila pruge, a one bi mogle da budu i te kako korisne, da rasterete puteve. Kakav je to razvoj kada se rasprodaje ono što je neko ranije stekao?
...
Ako može Šarganska osmica da se napravi, zašto nije moglo da se napravi od Sečnja do granice. Pa možda i do Temišvara ta neka turistička priča
...
e, pa zato što Glibetić nije iz Sečnja već sa Mokre Gore (poznato onima iz kruga Vase Stajića 2, odavno)
https://uzickanedelja.rs/zivot-protkan-prugama/
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Na prodaju stare šine sa brojnih deonica u Vojvodini, evo kuda voz više neće ići
Autor: RTS
Info
•16.01.2022.
•17:45 > 17:46
Komentari 24
Žarko
Stojko
Rotkvarija
greška
Mile
B
Istina je i da je Austrougarska gradila pruge i imala kakav-takav plan razvoja. Vec posle 1945, neke od tih pruga su demontirane i odnete u druge krajeve Jugoslavije, cak i u Albaniju.
Ovo nakon 1988 je totalni haos i raspad sistema...
Limanka
jj
Vidis, sad se ne vozi jer je zeleznica u Vojvodini (a i u Srbiji) devastirana vec decenijama. Pre se moglo sinobusom iz NS stici do puno mesta npr. Zapadne Backe. Najjeftiniji nacin saobracaja. Da se ulozi u saobracjanu infrastrukturu u na primer Backoj, smanjio bi se i pritisak na Novi Sad. Zamisli da mozes kulturno vozom/sinobusom, povoljno i komforno, iz na primer Vrbasa stici u Novi Sad. Manje bi bilo iseljavanja i pritiska na stanogradnju i devastaciju Novog Sada. Ljudi bi radije ziveli van grada a radili u NS. Svi se sele iz manjih mesta jer posla nema. Otvaranje firmi u manjim mestima je nemoguce, ali je moguce ta mesta napraviti bolje povezana sa vecim centrima. Ne samo zeleznica, i putevi su kao oranje. Pogledaj samo put do Backog Petrovca - strava i uzas. Drzave poput Holandije, ili na primer Belgije, velicine Vojvodine, ispresecane odlicnom zeleznicom. Sto ne bi i mi? Nije da se te pruge morale raditi od 0, vec postoje, samo je trebalo uloziti. Ovako, kad pocupaju sine..gotovo...vracamo se 200 godina u nazad.
Deks
Šteta
Neko iz Banata
Nema putnika za Bg-N.S,a kamoli na ovim relacijama od po 10km izmedju mesta sa 20k stanovnika,i sela sa po 1k.
Gubici od starta, a većini trasa treba ogroman novac da se privede nameni. Transport robe je moguć samo za kamione u tranzitu,za naše neefikasno(pređe se cela država uzduž za 10sati max i sad će neko da čeka utovar - istovar na voz par sati plus relacija). Činjenice su da nestajemo kao nacija i treba pogledati istini u oči i smanjiti troškove.
Toma
Miško
Ispratite do kraja ko je taj koji će da dobije posao, ko je već dobijao poslednjih godina po kojim cenama poslove sa železnicom, EPS, TENT, itd. Milioni evra su izvučeni iz tih preduzeća preko otpada.
PE
Tu pruga ostaje?
Vasilije
Cvejka
Cvejka
Šomi
Banderaš
Pera
Verovatno su nam asfaltni putevi u odličnom stanju, kad već pruge nisu.
Konopcevic Spago
Svedoci smo kako u poslednjih 20 godina rasprodaja dovodi do sveopsteg razvoja drzave.
Vojvođanin
?
Ako može Šarganska osmica da se napravi, zašto nije moglo da se napravi od Sečnja do granice. Pa možda i do Temišvara ta neka turistička priča
...
e, pa zato što Glibetić nije iz Sečnja već sa Mokre Gore (poznato onima iz kruga Vase Stajića 2, odavno)
https://uzickanedelja.rs/zivot-protkan-prugama/
Gavril
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H