Izgleda da si kupio golfa od babe. Srednji vek
je davno prošao i ratovi puškom za podelu
sveta. Sada se ratovi vode bitovima i potkupljivanjem
takvih "stručnjaka" kao ti. Pitaj nekog tvojih zemara
u Njemaćku da li se tamo krade nek ti kažu iz
prve ruke kakvo je stanje pošto sam bio nisi ,
a meni ne veruješ. Putuj malo tijem golfom ne samo
da se pokazuješ ovdje.
"Trziste" ubija. Svaka "deregulacija" i "diversifikacija" ubacuje pare direktno u dzep spekulantima, a otima ih obicnom narodu.
Nekad davno direktor italijanskog naftnog giganta ENI je sklopio posao sa SSSR oko uvoza ruskog gasa u Evropu. Ubrzo je poginuo u "avionskoj nesreci".
Danas izmedju elektrane i potrosaca postoji ne samo dalekovod i transformator, nego i masa "trgovaca" koji ne bi znali da proizvedu 1kWh struje da im od toga zivot zavisi. Onda dodje do poremecaja u snabdevanju i Evropa se pretvori u Teksas, gde zamenik guvernera smrznutim gradjanima porucuje da im "drzava nista ne duguje".
U Kini je pre nekoliko meseci doslo do manjeg poremecaja u snabdevanju strujom. Smanjii su privremeno broj dana u nedelji kad je industrijskim postrojenjima dozvoljeno da rade, promenili cenovnu politiku za elektrane na ugalj, ali nikom, bas nikom nije palo na pamet da menja cenu za stanovnistvo koja je 0,5 juana (1USD=6,33juana, dolar neprekidno pada prema juanu) za 1kWh, nezavisno od toga koliko i kada trosis.
Ogroman broj elektricnih vozila je na putevima u Kini, imaju zelene tablice i mogu se voziti bez ogranicenja, sto sa vozilima sa unutrasnjim sagorevanjem, posebno u velikim gradovima, nije slucaj. Skoro pred svakim restoranom je uticnica za punjenje mopeda i tricikala.
bice ovo ok da punis kuci na nocnu struju kao sto kaze gost u komentaru.
ako/kada to postane mejnstrim, nocna tarifa ima da skoci za velike potrosace.
drzave pune budzete preko akciza na gorivo. cim namirisu masovnost eto ih.
da ne pricamo o opterecenju mreze, i ovako se jedva drzimo
Vozim elektricni auto skoro 2 godine. Punim uglavnom na nocnu struju. Usteda je velika. 180 km za oko 80 din. (nocne struje!)
Nije za duze relacije, za to vam treba drugi auto. Ako pazljivo izracunate svoje realne potrebe mozete doneti pravu odluku. . A dve godine brzo prodju, a pare vam ostanu. Presao sam skoro 42000 km sa njim.
Nikad nisam punio na javnim punjacima (Promenada, Gasprom) tako da zaista ne znam cenu punejna ali verujem da nije jeftino.
Ali trenutno ko zivi u kuci ili stanu( prizemlje, prvi sprat) ovo je najbolja opcija. Plus nema odrzavanja kao kod ostalih auta (ne postoji veliki i mali servis).
Ko god zivi u Novom Sadu, ne postavlja takvo pitanje. Zivot u NS je odavno postao opasan po zdravlje zbog izduvnih gasova automobila. Sirotinja gleda da sto vise ucari, ali na duzi rok je na gubitku.
Pisao ja al neverno srblje jos to nije shvatilo, 5lit dizela ili 8-9lit plina, kraj price i diskusiji,nema dalje !!! Duga opcija, puno skuplja je neki Toyotin Hybrid !
Neznanje služi zloupotrebi radi koristi. Znanje ne dozvoljava da ga lažu, obmanjuju, varaju, kradu... Antisistemu su potrebne neznalice, da ga održavaju u životu, da urušavaju normalno, ispravno, zdravo. "Rešenje" za "problem" skupe vožnje na električni pogon je, zamislite "slučajnosti", nuklearna elektrana. I to baš ona za koju treba opravdanje što će da je grade. "Spas" u poslednji čas!
Fosilna goriva donose profit, zagađuju, donose profit od lažne borbe protiv njih, razboljevaju, donose profit od lažnih lečenja, ubijaju, donose profit od sahrana, grobnica, postupaka nasledstva, sporova oko nasledstva...
Elan punionice su od danas u Hrvatskoj pod naplatom, ali dali ste nepotpunu informaciju. Pod naplatom su samo one koje su na autoputu. U svim ostalim mestima i javnim garazama su i dalje besplatne. A ima ih sasvim dovoljno.
U Srbiji, sta god bude zastupljeno Vlada ce rebnuti akcize i to postati skupo. Jako skupo. Setite se kako je voznja na plin pre ~20-30 godina bila maltene dzabe u odnosu na ostala goriva?! Kad bi sad svi poceli da punimo vozila strujom na pumpama, struja (cena) bi skocila (na pumpama) za bar 1000%.
A tek ako vam vozilo ostane zavejano, kao što su bili slučajevi u USA, gde su se ljudi posmrzavali u njima. Električni je tu gotov veoma brzo.
Na gorivo, ipak je u stanju da duže radi. Trenutno, osim za gradsku vožnju električni mi se ne čini praktičan. Pa ako i stane, imam taxi.
Posto pratim EV, kao i vest o pocetku naplate punjenja u "susedstvu", veoma me je interesovalo da neko konacno napise uporedni proracun potrosnje tecnog i strujnog pogona. Realnost je takva kakva je. Ali...
Dolaze novi trendovi. U VB su doneli zakonsku uredbu o povecanju broja E-Pumpi. 2020 su imali oko 20.000, prosle godine 37.000, a za ovu godinu planiraju cifru od preko 80.000.
Nemci su otisli korak dalje. Predvidjena cifra E-pumpi do 2025 je trebala da bude 3.000.000 (?!), ali su se proizvodjaci istih pobunili smatrajuci cifru NEDOVOLJNOM te su trazili da se donese zakonska uredba o povecanju na 7.000.000 (!) javnih punilica tj. da se umesto da punilica bude na svakih 60km autoputa, ona bude na svakih 30km.
Mercedes, kao jedan od trenutno 2 najveca svetska proizvodjaca EV (drugi je Toyota/Lexus), suocio se sa problemom naplate punjenja EV, gde svaki prodavac struje trazi instalaciju svoje app za naplatu, te su morali napraviti svoju (Mercedes Me) kako bi olaksali vlasnicima njihovih vozila koriscenje crpnih stanica.
U Kini je ludilo EV uzelo sasvim novu dimenziju. Drzava subvencionise vise nego ikad kupovinu EV sto je opet dovelo do nestasice struje i pravljenje redova na crpnim stanicama. Kao novo resenje, pojavila se nova tenologija baterija, Natrijum jonska, koja je 30% manjih dimenzija i 50% veceg kapaciteta od Litijum jonskih. O rudnicima da i ne govorimo. A iste te baterije se lako zamenjuju punim na stanicama, tako da cekanje na punu bateriju iznosi svega 5 minuta
Morate shvatiti da se nafta vadi, a struja proizvodi (u najvecem broju slucajeva iz fosilinih izvora sagorevanjem). Prema tome bajke oko elektrovozila jos dugi niz godina nece zaziveti. Dva velika problema postoje. Prvi sam spomenuo a vezan je za proizvodnju struje, tek kada budemo imali milione megavata od sunca i vetra ili talasa mozemo da pricamo o ekoloskoj i dostupnoj struji cak i tada ce se postaviti pitanje njene cene, koja nece biti mala obzirom na kompleksan aparat koji prati proizvodnju struje preko spomenutih izvora. Drugi problem je njeno skladistenje u vozilu gde stupaju na snagu plemeniti vrlo skupi metali kojih planeta zemlja ima u ogranicenim kolicinama a koji ce biti jos skuplji kada budemo trebali da obezbedimo 2 milijarde automobilskih baterija (danas ima oko 1,5 milijardi trasnposrtnih sredstava). NIsam spomenuo vreme punjenja, nisam spomenuo toksicnost eksploatacije tih metala, troskove reciklaze, otpada, cinjenicu da bakra na primer nema dovoljno za svaki od 2 milijarde elektromotora itd... Motor SUS ce suvereno vladati jos pola veka, a u nekim segmentima kao sto je poljoprivredna mehanizacija i brodski transport verovatno citavo jedno stolece. Naravno civilizacija mora imati spremne projekte kada se sagori i poslednja kap nafte u cilindru motora, bez obzira na to da li je to bolje ili losije, skuplje ili jeftinije, mi moramo imati plan b koliko god on bio los... Trenunto ste svedoci nenormalnog subvencionisanja upravo tog plana b...
Nisu oni tamo bogati što su štedeli nego što su se nakrali i napljačkali po celoj planeti a onda tim bogatstvom pravili još veća. Mani tu demagogiju imaju jer su fini i štede, to su gluposti, imaju jer su pljačkali, silovali, otimali, ubijali..... sad sa time raspolažu.
Snažan skok cene energenata, naročito struje, će narušiti mnoge ustaljene paritete. Onima koji su godinama profitirali na niskoj ceni električne energije sada dolaze teški dani...
Po najskupljoj ceni na najjačem punjaču od
0,385 x 22kWh = 8,47 E
gde izvede račun od 13 E ? Nije tamo serBsko
obračunavanje akcize na struju. I čisto da znate
da su zapadnjaci daleko škrtiji od Piroćanaca
inače ne bi toliko imali jer se štedi na malim
stvarima konstantno. To samo kod nas prolazi priča
da je polovnjak vozila baba i da je bio garažiran pa
i ova sa cenom punjenja. I oni pune kod kuće po
najpovoljnijoj ceni i nalaze punionice gde je cena
manja u toku dana ali nisu na glavnim putnim
pravcima. Valja tamo malo živeti pa videti njihove
navike i odnos prema 1 eurocentu koji je ranga
1,2 din i može li se desiti da Vam tamo umesto
kusura uvale žvaku il Vam ne vrate 5 centi?
Platiš auto skuplje,platiš struju skuplje nego dizel,puniš sat vremena za sto kilometara i ubeđuju te da je to u redu.U međuvremenu lete avionima i transportuju robu brodovima i kamionima a ti, ekološki svestan,pominjem im užu i širu familiju i pitaš se šta ti je sve to trebalo.
Овде треба додати просечну ефикасност система за производњу електричне енергије (термо и хидро електране, ветар сунце итд.), губитке у преносу итд. Све у свему, укупна ефикасност електро аутобила је отприлике на нивоу Ватове парне машине. Коначно, батерије као батерије имају век трајања и треба их са времена на време мењати (оптимистички - након две године) а замена кошта отприлике колико и 1/3 новог аутомобила.
Bacim produzni sa treceg sprata preko zelene povrsine... auto ostavim u desnoj trazi ispred zgrade i punim preko noci... i udjem u crvenu zonu pa me oderu kao budalu. Daleko smo mi od ovog...
Svakako ne bi kupovao elektricni automobil ukoliko nemam garazu gde bi mogao da ga punim bez bojazni. Ne bi ga ostavio seljacinama na parkingu nikad, pa sta treba da dobijam svaki dan mini infarkt jer neki seljober mora da mi se parkira tako da moram kroz gepek ili izlupa auto jer ga mrzi da parkira 20 metara nize. Neka hvala. Jedino dobro je sto svi vecinom imaju kamere 360 stepeni, pa mogu da vidim te ruzne face.
Glad za strujom će uništiti čovečanstvo. Zagađenje vode, vazduha i zemlje, uz globalno zagrevanje, koje izazivaju termoelektrane i nuklearke imaće za rezultat uništenje živog sveta planete. I ljudi, koji se neće izvući nekažnjeno.
Постоји још једна важна ствар коју заговирници електричних возила не помињу. Ако би се возила са моторима на бензин/дизел избацила из употребе, скоро свака држава би изгубила огромне приходе по основу пореза и акциза на гориво. То би некако морало да се надокнади. Да ли би онда цена струје за електрична возила остала иста? Тешко. Све ово је последица мешања политике у науку. Научна открића не могу се предвидети и фиксирати за одређене датуме.
Popularnost elektroautomobila danas se može uglavnom pripisati majstoru viralnog marketinga i vrhunskom prodavcu današnje magle - Elonu Masku, koji je uspešno spojio dve strane tržišta automobila - opsednutost zagađenjem kod imućnijih potrošača i opsednutost prikupljanja podataka o vozilima od strane čitave gomile pravnih lica koji žele da snimaju saobraćaj i ponašanja vozača. A ono što je suština elektroautomobila je da je jedan ograničen prirodni resurs - nafta zamenjen sa drugim resursom koji isto treba kopati i uništavati prirodu zarad njega - litijumom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Vožnja elektromobilom skuplja nego "dizelašem"
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•24.01.2022.
•09:24 > 09:11
Komentari 27
9
je davno prošao i ratovi puškom za podelu
sveta. Sada se ratovi vode bitovima i potkupljivanjem
takvih "stručnjaka" kao ti. Pitaj nekog tvojih zemara
u Njemaćku da li se tamo krade nek ti kažu iz
prve ruke kakvo je stanje pošto sam bio nisi ,
a meni ne veruješ. Putuj malo tijem golfom ne samo
da se pokazuješ ovdje.
B
Nekad davno direktor italijanskog naftnog giganta ENI je sklopio posao sa SSSR oko uvoza ruskog gasa u Evropu. Ubrzo je poginuo u "avionskoj nesreci".
Danas izmedju elektrane i potrosaca postoji ne samo dalekovod i transformator, nego i masa "trgovaca" koji ne bi znali da proizvedu 1kWh struje da im od toga zivot zavisi. Onda dodje do poremecaja u snabdevanju i Evropa se pretvori u Teksas, gde zamenik guvernera smrznutim gradjanima porucuje da im "drzava nista ne duguje".
U Kini je pre nekoliko meseci doslo do manjeg poremecaja u snabdevanju strujom. Smanjii su privremeno broj dana u nedelji kad je industrijskim postrojenjima dozvoljeno da rade, promenili cenovnu politiku za elektrane na ugalj, ali nikom, bas nikom nije palo na pamet da menja cenu za stanovnistvo koja je 0,5 juana (1USD=6,33juana, dolar neprekidno pada prema juanu) za 1kWh, nezavisno od toga koliko i kada trosis.
Ogroman broj elektricnih vozila je na putevima u Kini, imaju zelene tablice i mogu se voziti bez ogranicenja, sto sa vozilima sa unutrasnjim sagorevanjem, posebno u velikim gradovima, nije slucaj. Skoro pred svakim restoranom je uticnica za punjenje mopeda i tricikala.
pera
ako/kada to postane mejnstrim, nocna tarifa ima da skoci za velike potrosace.
drzave pune budzete preko akciza na gorivo. cim namirisu masovnost eto ih.
da ne pricamo o opterecenju mreze, i ovako se jedva drzimo
gost
Nije za duze relacije, za to vam treba drugi auto. Ako pazljivo izracunate svoje realne potrebe mozete doneti pravu odluku. . A dve godine brzo prodju, a pare vam ostanu. Presao sam skoro 42000 km sa njim.
Nikad nisam punio na javnim punjacima (Promenada, Gasprom) tako da zaista ne znam cenu punejna ali verujem da nije jeftino.
Ali trenutno ko zivi u kuci ili stanu( prizemlje, prvi sprat) ovo je najbolja opcija. Plus nema odrzavanja kao kod ostalih auta (ne postoji veliki i mali servis).
covece, gde zivis
Vozač
Dejan
Pera
Fosilna goriva donose profit, zagađuju, donose profit od lažne borbe protiv njih, razboljevaju, donose profit od lažnih lečenja, ubijaju, donose profit od sahrana, grobnica, postupaka nasledstva, sporova oko nasledstva...
Samo gutaj, maso, sve što ti serviraju.
Ksena
/
gradjaninX
Jonny
Na gorivo, ipak je u stanju da duže radi. Trenutno, osim za gradsku vožnju električni mi se ne čini praktičan. Pa ako i stane, imam taxi.
Rock bob
Dolaze novi trendovi. U VB su doneli zakonsku uredbu o povecanju broja E-Pumpi. 2020 su imali oko 20.000, prosle godine 37.000, a za ovu godinu planiraju cifru od preko 80.000.
Nemci su otisli korak dalje. Predvidjena cifra E-pumpi do 2025 je trebala da bude 3.000.000 (?!), ali su se proizvodjaci istih pobunili smatrajuci cifru NEDOVOLJNOM te su trazili da se donese zakonska uredba o povecanju na 7.000.000 (!) javnih punilica tj. da se umesto da punilica bude na svakih 60km autoputa, ona bude na svakih 30km.
Mercedes, kao jedan od trenutno 2 najveca svetska proizvodjaca EV (drugi je Toyota/Lexus), suocio se sa problemom naplate punjenja EV, gde svaki prodavac struje trazi instalaciju svoje app za naplatu, te su morali napraviti svoju (Mercedes Me) kako bi olaksali vlasnicima njihovih vozila koriscenje crpnih stanica.
U Kini je ludilo EV uzelo sasvim novu dimenziju. Drzava subvencionise vise nego ikad kupovinu EV sto je opet dovelo do nestasice struje i pravljenje redova na crpnim stanicama. Kao novo resenje, pojavila se nova tenologija baterija, Natrijum jonska, koja je 30% manjih dimenzija i 50% veceg kapaciteta od Litijum jonskih. O rudnicima da i ne govorimo. A iste te baterije se lako zamenjuju punim na stanicama, tako da cekanje na punu bateriju iznosi svega 5 minuta
Jovan
@9
realno
Anonimus
9
0,385 x 22kWh = 8,47 E
gde izvede račun od 13 E ? Nije tamo serBsko
obračunavanje akcize na struju. I čisto da znate
da su zapadnjaci daleko škrtiji od Piroćanaca
inače ne bi toliko imali jer se štedi na malim
stvarima konstantno. To samo kod nas prolazi priča
da je polovnjak vozila baba i da je bio garažiran pa
i ova sa cenom punjenja. I oni pune kod kuće po
najpovoljnijoj ceni i nalaze punionice gde je cena
manja u toku dana ali nisu na glavnim putnim
pravcima. Valja tamo malo živeti pa videti njihove
navike i odnos prema 1 eurocentu koji je ranga
1,2 din i može li se desiti da Vam tamo umesto
kusura uvale žvaku il Vam ne vrate 5 centi?
Lopovska posla
milan
Ташоли
Quasaar
Станко
Garišon
Saša
Куп је битан
rale
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H