Autor: Euronews Srbija

Info
13.02.2022.
06:27
Srpskim autoputevima lane je prošlo 62,5 miliona vozila, što je čak 13,5 miliona više nego 2020. godine.
  • gradjanin

    13.02.2022 21:36
    @VojvođanskiCrnogorac

    Spominjas madjarsku, a ocigledno ne znas ni kolko kosta ni kako funkcionise. Zove se vignjete, ali to sustinski ne postoji, samo regostracijsku tablicu diktiras pre kupovine (ili sam ukucas preko interneta kad god zelis).

    Nema vozila koji gleda vignjete, sve ide preko kamere koje citaju registracijske tablice na odredjenim mestima, i ako neko vara da ne moze procitati tablica, onda ce biti obavesten policija (ako na vise mesta prolazi).

    Cena je 10 evra za 10 dana (da uporedis u srbiji to platis od beograda do subotice i nazad).

    Razlike kvaliteta puta, scim predjes na granicu vozilo ide tisie manje trosi...

    Takodje imas godisnju vignjete samo za deonice koje redovno koristis, koja ti izadje 15-60 evra (za celu godinu dana)

    I ako zelimo pricati o nacinu da se placa po kilometrima, ninza to ne treba da neko sedi u kucicama... Posto na svakom ulaznom, izlaznom mestu postoji kamera i dan danas, koja ti cita registracijsku tablu, moze napraviti sistem da se placa po potrosenom kilometru...

    Tako da za uporedjivanje ti madjarska upravo primer koja je bolje za obicnoh vozaca.

    A samo da znas da za profesionalne vozace (kamioni) u madjarsku se uzima obavezno elektronski uredjaj koju stavis u kamion i koja ti zabelezi kilometre (gps), i prema tome platis (i naravno po opterecenja/tezina) sa kojom kvaris put, dok nas kategorija kamion pokriva i za lake teretnjake i za one koje razbiju put.
  • Milos

    13.02.2022 18:59
    Ni ovako ni onako
    @evoovako
    Švedska i Norveška nemaju tranzitni saobraćaj pa mogu se bi da priušte takav sistem. Ko će kod nas milion Turaka i ostalih da lovi.
    Vinjete su ok ali primer Slovenije je čista pohlepa (15€ za 7 dana!) ali može im se.
    Srbiji treba više naplatnih rampi na pojedinim mestima zbog gužvi tokom leta.
  • gradjaninX

    13.02.2022 16:54
    "I broj vozila koja na srpskim autoputevima nisu platila putarinu u proteklih pet godina se gotovo prepolovio, ali i dalje ima onih koji pokušavaju da se voze besplatno.
    Besplatno:
    1. Akciza 100+ dinara po litri goriva. Besplatno...
    2. Obavezna registracija SVAKE godine. Besplatno...
    3. Porez na svaki papir za vozilo, od pre kupovine do groba. Besplatno...
    4. PDV na sve delove i rad oko vozila. Besplatno...
    5. .... Besplatno...

    Nista nije besplatno, pa ni roditi se.
  • D

    13.02.2022 15:00
    .
    Zato su meni naplatili 2x relaciju Niš-Sr. Mitrovica jer "ne umeš da koristiš tag, a rampa te nije očitala, pa si uzeo papirić, a nisi trebao, te plati pa se žali Upravi, ali da znaš da će te odbiti"...
  • EvoOvako

    13.02.2022 13:24
    U Švedskoj, Norveškoj
    I ne znam kojim sve državama se plaća putarina tako što se vozilo snimi/registruje da je prošlo i stigne mu račun kući.
    Nema zadržavanja, naplatnoj i čuva, vinjeta.... Čak ni tah ne mora imati! Ništa. Samo stigne kući.
  • VojvođanskiCrnogorac

    13.02.2022 11:27
    za Srbina
    A ti si naivan kao francuska sobarica. Misliš da vinjetni sistem radi sve sam? Da nema ni malo zaposlenih? Da nema centralnog operativnog centra? Da nema "brdo" opreme? Da nema ljudi koji to kontrolišu i održavaju? Kada bi svi uzeli TAG-ove, ne treba ni jedan inkasant, pa i strancima da deliš na ulazu u zemlju...ali šta vredi kada naši ljudi to neće da kupe! Da samo znaš koliko ljudi mi je reklo šta će ti TAG, a ja sam ga kupio među prvima. Šta misliš ko sedi u vozilima koja kontrolišu posedovanje vinjete ili e-vinjete, autopilot? Idi u Mađarsku i obrati pažnju na vozila koja proveravaju da li se ima vinjeta. Ti misliš da to sistem video nadzora sve sam radi? Šta misliš da se u vinjetnom sistemu ne može varati, da će sve anomalije nestati? Interesantno je što se namerno spominju zemlje koje imaju vinjete u ovakvim raspravama, a one koje imaju sistem naplate kao što je naš se namerno prećutkuju. Šta misliš da su Italija i Francuska glupe zemlje i kada pročitaju tvoj komentar zašto su vinjete bolje, će odmah preći na njih? Shvati, vinjetni sistem je nepravedan. Kod vinjetnog sistema ne plaćaš onoliko koliko koristiš, odnosno koliko kilometara prelaziš, već plaćaš paušal. Onaj koji na mesec dana se vozi svaki dan autoputem plaća isto kao i onaj koji prođe samo jednom.
  • gradjanin

    13.02.2022 11:26
    pravi gradjanin
    @Gradjanin
    Vucic nije pravio nista. Samo nasao resenje kako da mazne NASE pare. Kolko je kostao sta je napravio? I sta je napravio vec je srusio od dobrog kvaliteta? Pa ponovo platimo popravku?

    Pogledaj malo u drugim zemljama kolko kosta autoput... Mi smo ovca!
  • Gradjanin

    13.02.2022 10:29
    @persida
    A koliko tek puteva se moglo napraviti od Southemptona. I to su nasi novci. Ja sad u inat Vucicu ne bih uopste isao tim novim putevima. Ili mozda gresim.
  • Vučić

    13.02.2022 10:24
    Napravio puteve?!
    Za @građanina
    Ahagaahaga, pa jeste, on i bata iz džepa svoga izdovojili parice pa napravili puteve. Vrhunac gluposti!
  • Nema razlike

    13.02.2022 10:21
    Vlast = narod
    Narod = vlast
  • PoP

    13.02.2022 10:18
    Često putujem
    I lično sam bio svedok mnogih izbegavanja plaćanja putarine.
    Najverovatnije od strane onih istih koji stalno negoduju kako se putevi ne održavaju.
    I da, pristalica sam plaćanja putarine putem vinjete.
    Brže je, lakše, nema bespotrebne infrastrukture, odnosno manja je i manje će biti švercovanja.
  • Bb

    13.02.2022 09:59
    Bb
    U policiskoj drzavi,Srbiji nema sanse! Sigurno suih pustili namerno kako bi imali sta da laprdaju! Ajte bre,sve se snima!
  • Srbin

    13.02.2022 09:29
    Lopovska naplata putarine
    U svim racionalni državama putarina se plaća kupovinom markica. Nema rampi, kradljivaca koji rade na naplati, nema nikakvih dodatnih troškova. Enormna novčana sredstva je ovaj goliguzi narod izdvojio za izgradnju svih tih prilaznih puteva za naplatu, rampi, armirano-betonskih branika, kućica za radnike, parkinga za službena i privatna vozila zapislenih, toalete, vodovodno-kanalizacionu mrežu, optiku i električnu mrežu. Svi objekti su klimatizovani, opremljeni uređajima za video nadzor i umreženi računarima i terminalima za naplatu. Jeste 65 ulaza, alu i isto toliko izlaza. A kućica, jednih i drugih ima bar 600. Puta tri smene znači samo na rampama 2.000 stalno zaposlenih. Plus ljudstvo i vozila za održavanje opreme, kontrolu i džinovski operativni centar u Beogradu. Plus utrošak ogromne količine papira, a praktično smo ostali bez šuma. Bogati Švajcarci su još sedamdesetih godina prošlog veka uveli naplatu putarine sa markicama/vinjetama. Naše komšije Mađari, Rumuni i Bugari takođe iako su u svakom pogledu bogatiji od Srbije. I tu nema nikakvog kraduckanja ni sa jedne, ni sa druge strane.
  • persida

    13.02.2022 09:10
    @gradjanin
    Nije Vucic napravio puteve, ti putevi su napravljeni od nasih novaca. Ti putevi su takodje preplaceni i za iste pare mogao si i napraviti autoput i reparirati postojece. Tako da cedo ....
  • Stevo

    13.02.2022 09:04
    Ja godinama izlazim na moju njivu kod Rume i ne placam put kada stizem iz Beograda ...
  • Gradjanin

    13.02.2022 08:43
    Ma da
    Za Multikomove komentatore ovde. To je 0,008 od ukupnog broja vozila koja su prosla. A da Vucic nije napravio autoputeve kuda bi prosli. Prc
  • Vozač

    13.02.2022 08:16
    To je možda moglo pre četvrt veka, a sada je samo izgovor za još kamera i nadzora. Ne može muva da siđe s auto puta a ne vozilo, a da se ne primeti.
  • J

    13.02.2022 08:13
    J
    I treba!
  • Dzungla

    13.02.2022 07:30
    Divljina

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna