Pruga je vazna kako bi se zemlja ravnomerno regionalno razvijala, a narocito lokalna pruga, koja omogucava da se moze ziveti i u predgradju i opet brzo i komforno stizati u grad. Ali ocekuje li iko da na vlasti to razumeju ?
Na fotografijama pocetka skidanja pruge u Senti vidi se da su zeleznicki pragovi betonski, oni su poceli da se ugradjuju oko 1965, znaci i pruge koje su radjene/obnavljane pre 50-60 godina su zapustene/napusten je saobracaj na njima te se demontiraju.
Kraj XX veka je doveo do prevage drumskog nad zeleznickim saobracajem te drzave polako odustaju od investiranja i odrzavanja u sporedne zeleznicke linije, ulaze se samo u glavne linije odnosno one koje donose profit. Kad razmislite to jedino ima ekonomske logike, zasto bi se trosio budzet na pokrivanje troskova linije na kojoj imate dnevni promet od 300 putnika i ne znam koliko tona robe.
Ideja sa biciklistickim stazama po zeleznickom nasipu je odlicna, na kraju bi ljudi uz lagodnu voznju mogli da krstare po Vojvodini a biciklisticka staza Beocin-Petrovaradin po bivsoj pruzi je vise nego odlicna, staza od Beocina ka gradu je neophodna.
Ovo je bukvalno 100% profit jer je većinu vojvodjanskih pruga sagradila Austrougarska. Još jedan porazavajuci detalj kaže da je Vojvodina u to vreme imala najguscu mrežu pruga u Evropi a mi sve upropastismo. Pre par godina sam službeno išao po Banatu i počev od Kovina pa preko Vršca, Zrenjanina i Kikinde video nekoliko zaparlozenih pruga koje kilometrima prate drum. Kao mašinca to me je jako pogodilo jer smatram da pruga mora i treba živeti jer je za njenu izgradnju potrebno daleko više od izgradnje klasičnog druma. Na kraju pošto živim na zapadu da prenesem samo delić njihovog iskustva sa demontiranjem pruge...konkretno u Nemačkoj imate pruge koje su i starije od ovih vojvodjanskih ali su bile u funkciji do pre 20godina. Šine se vade i na gotovo 100% tih pružnih trasa se prave biciklisticke staze. To je dupli dobitak jer koristite isti teren i nema eksproprijacije a u isto vreme promovisete bavljenje sportom i zdrav život, dakle dupli dobitak. Ne moraju čak staze ni da se asfaltiraju, mogu se nasuti sitnim kamenom i samo dobro utabati i poravnati. Nemačka gde živim je sva u brdima ali to ne sprečava ljude da svaki dan voze tim stazama dok je Vojvodina ravna i još veći merak bi bilo voziti i uživati u pogledu u daljini kome nema kraja. Nadam se i želim vojvodjanima da će nešto od toga ipak biti realizovano.
Chika Imre lepo si razvio tu racunicu ali ima jedna mala poteskoca, logisticka, ogroman % parcela pod secernom repom nije ni na puskomet od zeleznicke pruge a postoji nesto sto se zove plodored pa se tokom godina na jednoj parceli menja vrsta useva i njiva sa koje kupis secernu repu nije fiksno udaljena od zeleznicke stanice. Iz tog jednostavnog razloga transport secerne repe se sa njiva MORA organizovati kamionima a suludo je iz logistickih razloga vec jednom utovaren teret istovarati pa utovarati u vagone, voziti do nekog drugog otkupnog mesta da se saceka novi utovar u vagone, sve to terati do secerane i sve to istovariti.
Dakle, u tvojoj varijanti imas nekoliko medjukoraka viska u procesu kampanje secerne repe u odnosu na sadasnju te su na kamionski prevoz presli jos '70-tih. Ali transport vec proizvedenog secera je druga prica, pogoto ako se izvozi veca kolicina, veliki teret vozis sa jednog mesta, tad zeleznica treba.
Uzgred, od 4 secerane koje jos rade u Srbiji one u Vrbasu, Crvenki (Backa) i Kovacici (Banat) imaju i dalje zeleznicku vezu i niko je ne ukida a ona u Pecincima (Srem) nikad nije bila ni povezana zeleznickom prugom - Bosko Krunic je pao sa vlasti pre nego sto je doveo prugu od Rume do rodnih Pecinaca mu.
Da li treba zadrzati postojecu zeleznicku mrezu? Treba tamo gde je ekonomski opravdana.
@Za one koji su dali minus na ovu temu.
Poljopibrednici u Srbiji zaseju oko 40.000 ha pod secernom repom uz prosecan prinos od 50 tona,sto iznosi ukupno 2 miliona tona slatkog korena.Da bu se ovaj proizvod dopremio do secerana uz angazovanje slepera cija je dozvoljena neto tezina do 27 t.Za ovu robu treba angazovati 466.000 tura.Ako je prosecna udaljenos parcela od 15 km za jednu turu ovi sleperi treba da predju 30 km.Ukupna kilometraza iznosi 466.000x 30=13.988.000 km.Kolika je potrosnja nafte u punom sleperu i praznom po jednom km.nek udaraci minusa sami izracunaju.Nekada kad se vodilo racuna o troskovima ova repa je prevozena prugom gde je jedna parnjava vukla do 30 vagona po 50-80t.
Bitno da se Vojvodina unazađuje. Transport vozom je budućnost prevoza a mi uklanjamo prugu. Vojvodina je nekada imala među razvijeinijom železničku infrastrukturu u Evropi.
Da su samo od prodaje čelika (šine, skretnice i pribor) koje im prihoduju min 600 miliona kao staro gvožđe, pola dali na demontažu, klasifikaciju i reciklažu. 1:1 baš domaćinski. Plus, ako se uzme u obzir da će najmanje 10% "nestati", to je dobar biznis, baš dobar.
Sada nam i ne treba pruga kada je konačno ova vlast za ovih 10 godina napravila autoput Novi Sad-Zrenjanin - Vršac sa krakom prema Kikindi i Fruškogorski koridor i zato treba im dati još jedan mandat da nam prodaju i dalje maglu
Posle tenkova naj profitabilnija je zarada topljenje sina,cist posao a dobra zarada.Za Vojvodjanske pruge to je velika steta,naj jeftiniji prevoz poljoprivrednih proizvoda sa njiva do njihove prerade je sinski prevoz.Ovo se od osi pogotovo na secernu repu,koja se danas prevozi sleperima koji urusavaju kuce po selima i puteve koji nisu projektovani za tekve nosivosti.Cena nafte bi trebala da stopira ovaj naum.
Stvarno neverovatno da uklanjaju prugu Srpska Crnja-Banatski Karlovac, kako će sad sva ona deca koja su prodala dedovinu da odu da ostave cveće na grobovima predaka...
sela ste odavno ispraznili, obogatili se na profitu od zemlje, poslali seljaka i/ili njegovu decu u grad, prodali mu mali stan po ceni velikog seoskog gazdinstva i sada nema nikog u selima, pa vam nije zanimljivo da obnovite najbolji i najisplativiji putnički i teretni saobraćaj U RAVNICI nego da raskrčmite ono što niti ste zaradili niti je vaše
ma, stvarno? ti okretnicu zamišljaš kao neki ringišpil? okretnica je sama po sebi muzejski eksponat, ali pošto se ne razumeš u istoriju mašinogradnje ni razvoj železničkih vozila, ne vredi ti objašnjavati zašto od ložione treba da bude samo muzej. Donka to mislim zna.
umesto da se mreza obnavlja i siri, ona se razmontirava. To bi bio idealan nacin da se ponovo ozive sela i neke provincije, ali ne, sve je unisteno, i autobuski saobracaj i zeleznicki, putevi katastrofa. samo da se mazne lova za staro gvozdje i proda malo nekog zemljista. takvih stetocina odavno nije bilo.
"biće stvorena mogućnost lokalnim samoupravama da tu izgrade i komercijalne sadržaje i sportske sadržaje".
Za ostale lokalne samouprave ne znam, ali za NS se vec vidi: duz Bulevara Evrope neće nići sportski sadržaji, nego 1 parkić da se "zamažu oči"..... Ostatak, hajde da pogadjamo ?!?
Bar kada bi se smilovali i od one polukružne okrenice napravili, naprimer pozornicu na otvorenom, da služi na korist svima, a ne samo...
Za tekuce lopvoluke zeleznice da smo imali, pravo rukovodstvo odavno bi sami bez tolkih zaduzivanja i kredita sami to uradili olos i lopovluk na svakom mestu
Tamo gde sam ja zivela, gde god prodje zeleznicka infrastruktura i napravi stanica, stvori se omanji gradic od bar 35000 stanovnika, sa svim ostalim infrastrukturnim potrepstinama (skole, vrtici, prodavnice, sportski centri, bolnice, itd). Jedino kod nas zeleznica predstavlja unazadjivanje prosperitetne Srbije.
Da smo to sacuvali i rekonstruisali,rasteretili drumski saobracaj,sva naselja u blizini Novog Sada povezali sa gradom i tako smanjili ulazak vozila u grad,a ljudima omogucili jeftin i brz dolazak na posao mi smo sve unistili. Gradsku guzvu mozemo resiti samo na jedan nacin, a to je smanjiti broj automobila kojim ljudi iz prigradskih naselja dolaze na posao. Nove bulevare nemamo gde da pravimo.
"da tu izgrade i komercijalne sadržaje i sportske sadržaje, da grade nove saobraćajnice, da se šire onako kako nisu mogle do sadа". Да, само им је пруга сметала. 60 км 200 на сат, а остатак Војводине ни 0 на сат. Па која фабрика ће да се отвори ако ће само камиони да возе сировине и производе?
Hoce nam i te stare pruge otici za BG, kao i vozovi posle" Jogurt revolucije"..E Vojvodino na sta si spala, da ti se vrte reklame sa najvecim slovima, imena Galens, Gasprom..a da nista nije tvoje...E grudo moja ko je po tebi sve jahao, ni a nisi rekla..Zato te volim jedina moja neunistiva i casna, zemljo moja zitna i zlatna...Zivim u nadi da cemo opet biti slobodni, da cemo te prvo od ovih " Arapa" osloboditi, jer sta oni znaju sta je " LENIJA"..
Ovi zuti na vlasti nista drugo i ne umeju nego da demontiraju, da ruse, da vade, nista ne umeju novo da sagrade, umesto da su sagradili 400km pruga oni vade 400km starih sina, ua zutiiiii... cek, a nisu zuti na vlasti? A ko je onda sad na celu Zeleznica Srbije? ;)
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Počelo uklanjanje 435 kilometara starih pruga u Vojvodini
Autor: Beta
Info
•21.03.2022.
•14:24
Komentari 44
pruga
dijasporac
Kraj XX veka je doveo do prevage drumskog nad zeleznickim saobracajem te drzave polako odustaju od investiranja i odrzavanja u sporedne zeleznicke linije, ulaze se samo u glavne linije odnosno one koje donose profit. Kad razmislite to jedino ima ekonomske logike, zasto bi se trosio budzet na pokrivanje troskova linije na kojoj imate dnevni promet od 300 putnika i ne znam koliko tona robe.
Ideja sa biciklistickim stazama po zeleznickom nasipu je odlicna, na kraju bi ljudi uz lagodnu voznju mogli da krstare po Vojvodini a biciklisticka staza Beocin-Petrovaradin po bivsoj pruzi je vise nego odlicna, staza od Beocina ka gradu je neophodna.
Stohadin
Sreten Zujkic
dijasporac
Dakle, u tvojoj varijanti imas nekoliko medjukoraka viska u procesu kampanje secerne repe u odnosu na sadasnju te su na kamionski prevoz presli jos '70-tih. Ali transport vec proizvedenog secera je druga prica, pogoto ako se izvozi veca kolicina, veliki teret vozis sa jednog mesta, tad zeleznica treba.
Uzgred, od 4 secerane koje jos rade u Srbiji one u Vrbasu, Crvenki (Backa) i Kovacici (Banat) imaju i dalje zeleznicku vezu i niko je ne ukida a ona u Pecincima (Srem) nikad nije bila ni povezana zeleznickom prugom - Bosko Krunic je pao sa vlasti pre nego sto je doveo prugu od Rume do rodnih Pecinaca mu.
Da li treba zadrzati postojecu zeleznicku mrezu? Treba tamo gde je ekonomski opravdana.
pajo patak
Slobodan
Imre
Poljopibrednici u Srbiji zaseju oko 40.000 ha pod secernom repom uz prosecan prinos od 50 tona,sto iznosi ukupno 2 miliona tona slatkog korena.Da bu se ovaj proizvod dopremio do secerana uz angazovanje slepera cija je dozvoljena neto tezina do 27 t.Za ovu robu treba angazovati 466.000 tura.Ako je prosecna udaljenos parcela od 15 km za jednu turu ovi sleperi treba da predju 30 km.Ukupna kilometraza iznosi 466.000x 30=13.988.000 km.Kolika je potrosnja nafte u punom sleperu i praznom po jednom km.nek udaraci minusa sami izracunaju.Nekada kad se vodilo racuna o troskovima ova repa je prevozena prugom gde je jedna parnjava vukla do 30 vagona po 50-80t.
Đura Vojvođanin
Rotkvarija
Dejan
Imre
Bolo
Boris
Sleper
Milan NS
idi bre
nema
Ludilo u stali
Zla...
Za ostale lokalne samouprave ne znam, ali za NS se vec vidi: duz Bulevara Evrope neće nići sportski sadržaji, nego 1 parkić da se "zamažu oči"..... Ostatak, hajde da pogadjamo ?!?
Bar kada bi se smilovali i od one polukružne okrenice napravili, naprimer pozornicu na otvorenom, da služi na korist svima, a ne samo...
Da se podsetimo!
Živan Lazić
https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/204809/Pruga-Novi-Sad-Zemun-Voz-za-novi-zivot.html
Samo pitam
Stohadin
Pavle
Pera
zjee
Petar
Misa
Radikalski taliban
/
a milosevic kaldrmu kojom su poplocane novoprimljene drzave eu 90ih
Salamander
Goca
Sabahudin
Бане
@Sandra
Bude čoveku lakše kad zna da nije sam.
Živela slobodna Vojvodina
Miroslav Jeremić
Dex
Konopcevic Spago
A da se remontuje, ozivi, pocne koristiti ....
Zebra
Sandra
Pišta
Perhan
Happy Dramoser
Milana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H