Posle izjave predsednika Srbije da se "pregovara sa dva fantastična proizvođača automobila" i da će rezultat pregovora saopštiti u junu, mediji su spekulisali da je jedan od njih Folksvagen.
Zastava je prestala da proizvodi njihove automobile 2008me amigo, od te godine su montirali ono njihovo "Z" na Fiat Punta koga smo zvalu Zoro. Zasto onda spominjes 2013? Jel odgovara tvojim politickim stavovima?
Iz struke ...
Mi danas ne bismo uspeli da napravimo ni stojadina tj. Skalu 55, sa sve znanjem koje smo imali pre 2013 godine. Doduse, upravo tada negde je i ova bulumenta dosla na vlast, pa vi dragi sugradjani i citatelji saberite 2 i 2 ;)
Dobra analiza stanja u ovoj našoj nazovi državi, ali dodao bih još nešto što je vrlo bitno za eventualnog ulagača u autoindustriju a to je činjenica da je Srbija trusno područje,ne u geološkom nego u političkom smislu.Pa kod nas je do nedavno ratni zločinac sedeo u skupštini Srbije.Ceo svet osuđuje agresiju Rusa na Ukrajinu a mi po Beogradu pozdravljamo taj potez i nosimo putinove slike ???.Mi smo narod sklon nemirima i ratovanju gde su stalno prisutna nacionalna trvenja, a socijalni nemiri nam kucaju na vrata.Imamo totalno nesređano i korumpirano sudstvo a omiljena pesma na slavama nam je ...nije mala,nije mala triput ratovala, i opet će ako bude sreće . Pa ko će normalan da preseljava komletnu autoindustriju u ovakvu državu i pod ovakvim uslovima ? To može da bude samo neki prateći elementi u sklopu proizvodnje automobila, tipa motači kablova ili nešto slično, a sve ostalo su bajke na koje smo se navikli.
Svako ko zeli da razume zasto je ovo ovako u narodu, ovog radikalskog nepomenika i njegove psiholosko-propagandno-udbaske eksperimente nad narodom, preporucujem sledece knjige:
- Propaganda - Edvard Bernajs
- Psihologija gomile - Gustav le Bon
- Psihologija mase i analiza ega - S.Frojd
- Banalni nacionalizam - Majkl Bilig
- Gospodari medija - Marcelo Foa
- Masa i moc - Elijas Kaneti
- Fluidni strah - Zigmunt Bauman
Sto da ne?! Drzva Srbija im da besplatno zemljiste, uredi infrastrukturu, podigne hale, oslobodi ih placanja poreza i doprinosa i pride obezbedi najjeftiniju ropsku takoreci, radnu snagu. Njima ide cist profit. Pa gde to ima?!
Ne prave se fabrike i sl. po Indjiji i Pazovi zbog radne snage iz Indjije i Pazove nego zato sto je to centar izmedju BG, NS, ZR, SM, SA, u krugu od 40km zivi skoro 3 miliona ljudi...
Samo da nije VW i Fiat. Samo da nam to ne dolazi. I ako bas moraju doci da bi se reklamiralo oblizivanje i kolutanje ocima uz preznojavanje, onda neka idu dole u Kragujevac ili jos juznije ako moze. Dole oko Nisa negde. I neka otovre pored jedan pogon za proizvodnju pelena i pudera.
da li je nekome jasno da su srpski strucnjaci ucenici kursista kurseva 50ih godina koji su organizovani zato sto su strucnjaci pobijeni u periodu 45-48 pa se ostalo bez istih
Sestra u Novom Sadu juće šalje slika sa društvenih mreža picerija u centru Novoga Sada,neću je imenovati iz marketinških razloga oglas na šalteru gde prodaju pice sadržine"Potreba prodavačica pica za šaltersku prodaju pice i sendviča samo prodaja i pakovanje, nema dostava 7 sati rada dnevno,18 radnih dana mesečno plata 65 hiljada dinara i dva obroka dnevno..." ovi "investitori" bi inženjera mašinstva i inženjere za automobile za 52 hiljada dinara plate u Kragujevcu.I da radi sa čepovima u ušima i pelenama sa dozvoljenim maksimalnih 2x10 minuta pauze.
Da da naći će ih sigurno.Za 450 eura plate naći će sve radnike koje traže.
Čim ova primi platu u Novom Sadu kao prodavačica pica za 65 hiljada dinara doći će i ona da radi u fabrici automobila za 52 hiljada dinara plate.
Mislim da gresis. Potraznja za automobilima nije opala. Ostala je bar ista ili je cak porasla. Problem je sto je ponuda opala. Nema delova, sirovina, elektronike... Za nov auto se ceka nekoliko meseci, polovnjaci poskupeli 50%. Ne deluje mi da je potrazanj smanjena.
Ali, nama ni to nece pomoci. Da smo jedini proizvodjac automobila na svetu, i to bismo uprskali.
"Ovakve investicije otvaraju perspektivu mladim ljudima koji su tek završili fakultete"
Ma, kakvi mladi sa fakultetima. Njima trebaju radnici u pelenama, na traci, za 300 eura mesecno. Mlade za fakultetima ce oni da dovuku u svoju drzavu. Nece se otvoriti proizvodnja automobila, nego nekih pratecih delova, kablova, sedista, plastike ili slicno.
Da nece mozda razvojni centar da naprave ovde? R&D?
Ovaj poremećaj se prepoznaje po najmanje pet sledećih simptoma:
- preteran osećaj samoživosti (npr. preteruju kad pričaju o svojim dostignućima i očekuju priznanja iako ih nisu zaslužili)
- preokupacija fantazijama bezgraničnog uspeha, moći, briljantnosti, lepote ili idealne ljubavi
- veruju da je su „posebni“ i da ih mogu razumeti samo oni koji su mu slični, tj. ljudi koji mahom imaju visok status u društvu
- zahtevaju od drugih da im se prekomerno dive
- sebično iskorišćavanje drugih sa ciljem postizanja svojih vlastitih ciljeva
- pokazuju arogantno, nadmeno ponašanje i stav
U periodu kada je smanjena potražnja automobila realno je isto onoliko koliko su se do sada ostvarile vođine "izjave" da je došao mercedes i da će doći vw.
Zatvaranje fabrika u Rusiji možda može pomoći ali je i u tom slučaju jednostavnije proširiti postojeće kapacitete.
Ako pogledate malo unazad Zamlaćivanje je ono što On najbolje radi.
U najboljem slucaju moze neko da otvori fabriku delova za automobile (a i to debelo subvencionisano), ali fabriku komplet automobila garantovano nece niko. Cim se vidi da je najavljivana investicija od samo oko milijardu evra, sve jasno
"Da li ste nekada komunicirali sa osobom za koju se čini da živi u svetu mašte gde sve što govori deluje lažno ili preterano? Da li ste nekada imali iskustvo sa nekim ko stalno deluje misteriozno i sve što kaže se nikada ne ostvari? Ako je vaš odgovor ,,da”, onda ste možda imali posla sa sociopatom, osobom sa narcisoidnim poremećajem ličnosti ili sa osobom koja je patološki lažov."
Psihocentrala.
Kao neko ko poslednjih 12god. radi u automotivu (malo kompleksnijem od motanja kablova i ubadanja farova) mogu samo reci da je Dacia vec sada na nivou tehnologije koju FIAT-Crysler-Stelantis, nazovite ga kako god, sa sve KG-ekspertima sa SNS kupljenim diplomama nece dostici ni za 50god pa sve da pocnu danas da rade u 24h smenama, 7 dana u nedelji bez dana odmora. O tome da kod nas dodje neko ozbiljniji poput Toyote, VW-a... ne bih trosio reci a da ne zvuci podrugljivo. Nismo mi nikada dobacili dalje od Jugo-Floride ma koliko to nekoga u ovoj zemlji bolelo. Mi danas ne bismo uspeli da napravimo ni stojadina tj. Skalu 55, sa sve znanjem koje smo imali pre 2013 godine. Doduse, upravo tada negde je i ova bulumenta dosla na vlast, pa vi dragi sugradjani i citatelji saberite 2 i 2 ;)
Pa nego šta nego da je realno.Dodju,dobiju zemljište,infrastrukturu i keśa toliko da im radnici nekoliko godina rade za dž.Posle toga se pokupe i odu.Dabome da je realno.
I opet dolazimo do glavnog problemma a to je domaći menadžment
tamo gde imate normlani top i srednji menadžment firma funkcioniše bez problema.
Tamo gde imate direktore koji dignu nenormalnu normu da bi se nešto dokazivali e tu puca sistem.
Ako želite proizvođača automobila u Srbiji, može da se reši. KOliko samo imamo naših radnka što po nemačkoj, češkoj i slovačkoj rade u fabrikama.
Ponudti im uslove da se vrate da budu kod kuće.
Inženjeri i tehničari su isto bitan deo svega ovoga.
Verujte vi vasem Jovanu i savetujte decu da upisu inzenjerske fakultete.
Dosla auto industirija ili ne sa diplomom inzenjerskog fakulteta nikad se nece bojati za buducnost.
Ako ne uvedemo sankcije, a cene energenata ostanu iste, stvarno mislim da ćemo biti atraktivni i istoku i zapadu. To naravno ako će se proizvoditi ovde, a ne samo sklapati. Ono što mene brine je gde će ovi giganti naći radnike? Ajde visoko obrazovane ćemo još naći, ali npr Slovaci i Mađari za svoje pogone nk radnike moraju da uvoze. Da li će naseliti Indijce, Vijetnamce... Ili će ukinuti socijalu, pa će i oni morati da rade? Mislim da je to glavni razlog zašto moramo da platimo "investitorima" da dođu.
"U stalnom smo kontaktu sa ljudima iz automobilske industrije i oni su veoma zadovoljni poslovanjem u Srbiji"
Toliko su zadovoljni da i ta jedna fabrika automobila sto imamo otpusta sve radnike.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Koliko je realno da još jedan proizvođač automobila otvori fabriku u Srbiji?
Autor: Biznis.rs
Info
•30.05.2022.
•09:16
Komentari 39
dijasporac
@Gastrabajter DE
Steva
Mi danas ne bismo uspeli da napravimo ni stojadina tj. Skalu 55, sa sve znanjem koje smo imali pre 2013 godine. Doduse, upravo tada negde je i ova bulumenta dosla na vlast, pa vi dragi sugradjani i citatelji saberite 2 i 2 ;)
Dobra analiza stanja u ovoj našoj nazovi državi, ali dodao bih još nešto što je vrlo bitno za eventualnog ulagača u autoindustriju a to je činjenica da je Srbija trusno područje,ne u geološkom nego u političkom smislu.Pa kod nas je do nedavno ratni zločinac sedeo u skupštini Srbije.Ceo svet osuđuje agresiju Rusa na Ukrajinu a mi po Beogradu pozdravljamo taj potez i nosimo putinove slike ???.Mi smo narod sklon nemirima i ratovanju gde su stalno prisutna nacionalna trvenja, a socijalni nemiri nam kucaju na vrata.Imamo totalno nesređano i korumpirano sudstvo a omiljena pesma na slavama nam je ...nije mala,nije mala triput ratovala, i opet će ako bude sreće . Pa ko će normalan da preseljava komletnu autoindustriju u ovakvu državu i pod ovakvim uslovima ? To može da bude samo neki prateći elementi u sklopu proizvodnje automobila, tipa motači kablova ili nešto slično, a sve ostalo su bajke na koje smo se navikli.
Neko iz mase
Misa
Bili Kid
- Propaganda - Edvard Bernajs
- Psihologija gomile - Gustav le Bon
- Psihologija mase i analiza ega - S.Frojd
- Banalni nacionalizam - Majkl Bilig
- Gospodari medija - Marcelo Foa
- Masa i moc - Elijas Kaneti
- Fluidni strah - Zigmunt Bauman
@Gastrabajter DE
goran
Ficko
Merkaju pojedinci zemlju oko stare sušare(železničke stanice)tako da možda nešto planiraju zbog železnice i puta...
Dragan
Slucaj
@Kasper
ZOZONE
/
Limanac
Gastrabajter DE
Da da naći će ih sigurno.Za 450 eura plate naći će sve radnike koje traže.
Čim ova primi platu u Novom Sadu kao prodavačica pica za 65 hiljada dinara doći će i ona da radi u fabrici automobila za 52 hiljada dinara plate.
Još će ih i preporučiti.
Zokins
Popara
Zebra
Nimbus
Ali, nama ni to nece pomoci. Da smo jedini proizvodjac automobila na svetu, i to bismo uprskali.
Nimbus
Ma, kakvi mladi sa fakultetima. Njima trebaju radnici u pelenama, na traci, za 300 eura mesecno. Mlade za fakultetima ce oni da dovuku u svoju drzavu. Nece se otvoriti proizvodnja automobila, nego nekih pratecih delova, kablova, sedista, plastike ili slicno.
Da nece mozda razvojni centar da naprave ovde? R&D?
T
Megre
Kasper
Bolje u Novi Sad ,Inđija nema radne snage
Možda pomogne
Ovaj poremećaj se prepoznaje po najmanje pet sledećih simptoma:
- preteran osećaj samoživosti (npr. preteruju kad pričaju o svojim dostignućima i očekuju priznanja iako ih nisu zaslužili)
- preokupacija fantazijama bezgraničnog uspeha, moći, briljantnosti, lepote ili idealne ljubavi
- veruju da je su „posebni“ i da ih mogu razumeti samo oni koji su mu slični, tj. ljudi koji mahom imaju visok status u društvu
- zahtevaju od drugih da im se prekomerno dive
- sebično iskorišćavanje drugih sa ciljem postizanja svojih vlastitih ciljeva
- pokazuju arogantno, nadmeno ponašanje i stav
Analitičar
Zatvaranje fabrika u Rusiji možda može pomoći ali je i u tom slučaju jednostavnije proširiti postojeće kapacitete.
Ako pogledate malo unazad Zamlaćivanje je ono što On najbolje radi.
malo para
Šta kaže struka
Psihocentrala.
Iz struke...
Maja
Dušan Savić
tamo gde imate normlani top i srednji menadžment firma funkcioniše bez problema.
Tamo gde imate direktore koji dignu nenormalnu normu da bi se nešto dokazivali e tu puca sistem.
Ako želite proizvođača automobila u Srbiji, može da se reši. KOliko samo imamo naših radnka što po nemačkoj, češkoj i slovačkoj rade u fabrikama.
Ponudti im uslove da se vrate da budu kod kuće.
Inženjeri i tehničari su isto bitan deo svega ovoga.
Jovan
Dosla auto industirija ili ne sa diplomom inzenjerskog fakulteta nikad se nece bojati za buducnost.
Dragan
Djonny
Duško
Miša
Samo kazem
Toliko su zadovoljni da i ta jedna fabrika automobila sto imamo otpusta sve radnike.
H
Laloš
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H