Građani Srbije tvrde da su dobro informisani o električnim automobilima, 87 odsto njih dok 86 procenata kaže da je spremno da počne da ih koristi, pokazalo je istraživanje NELED-a.
5. Brzina punjenja: EV-ovi se pune satima ako ih prikacite na kucnu instalaciju. Novi EV-ovi na infrastrukturi predvidjenoj za to mogu da se napune do 80% svog kapaciteta za 20-tak minuta (tesla, hyundai ionic 5...) sto je dosta sporije od SUS vozila i manji domet, ali nije katastrofa. Kao sto sam napisao u prethodnoj poruci, SUS motori su usavrsavani 100 godina. Na baterijama se radilo vrlo malo do skoro.
6. Rio tinto i slicno: Jeste. Litijum je akav kakav je. Nema bezanja od toga, ali nadamo se novim hemijama baterija koje ne koriste litijum, a istrazivanje u tom smeru moze ici samo ubrzano ako niko vise ne bude kupovao SUS vozila.
7. Punjaci: Rak rana u zemlji srbiji. BG je jedini grad u srbiji koji je iole bolje pokriven punjacima. NS je tuga, jad i beda. Mislim da bi nam dobro dosao neki zakon koji bi uslovljavao da benzinske pumpe moraju da imaju bar 1-2 punjaca za EV-ove plus da se obezbede punjaci na svim vecim javnim parkinzima i na parkinzima trznih centara. Jedino zakoni i uredbe bi urodili plodom, posto u ovoj nasoj zemlji ljudi slabo sta rade zato sto misle da je to dobro za njih i njihovu decu. Obicno se sve sto se pravi pravi samo zarad nekog profita.
Za kraj: Ne znam za vas, ali ja bih jako voleo kad bi vazduh u novom sadu bio cisci i kad bih mogao da otvorim prozor i umesto zvuka benzinskih motora cuo samo zvuk guma koje se kotrljaju po putu.
1. Ovima sto pisu kako EV-ovi ustvari vise zagadjuju od SUS vozila: EV kad izadje iz fabrike je malo gori od SUS auta, ali zaboravljate da se struja ne proizvodi iskljucivo spaljivanjem uglja. Stavise, (nadajmo se) ide se sve vise i vise ka obnovljivim izvorima struje. Sa SUS voizilom imate fabriku CO2 koja je svuda oko vas i koja osim zagadjenja proizvodi i vecu buku. Sa EV-ovima je i ta proizvodnja "prljave" struje lokalizovana na jednom mestu gde moze mnogo da se uradi po pitanju preciscavanja.
2. Baterija ne traje 5-6 godina. Specifikacije tih Li-Ion baterija kazu da ce nakon 5 godina zadrzati BAR 80% kapaciteta koji je imala kad je izasla iz fabrike, sto je donji minimum. Novije baterije imaju bolje zadrzavanje kapaciteta.
3. Radije cu da vozim polovno zapadnjacko vozilo kome je jedini potencijalni izvor zagadjenja nacin proizvodnje struje, a ne da vozim polovno zapadnjacko vozilo kom je mali perica izvadio DPF/katalizator i da gusim gasovima i napadam bukom ostale gradjane svog grada.
4. @Boki - Donekle na moju zalost u pravu sto se tice zapaljenih baterija. Li-Ion baterije gore vrlo burno kad dodje do ostecenja i to jeste limit te tehnologije, ali kao sto su se 100 godina do danas razvijali SUS motori, tako se i sada razvijaju novi tipovi baterija. Radi se na baterijama kod kojih to nije slucaj i moja optimisticka procena je da ce do 2030 sve nove baterije za EV-ove biti takve. Sa druge strane baterije su na EV-ovima su u podu, tako da do ostecenja dolazi teze.
Делузивно је мислити да су електрични аутомобили будућност. Пуне се сатима, батерије се веома лако пале а и да не причамо да за производњу тих батерија треба литијум који наравно Рио Тинто копа. Замисли ти, против уништавања народне земље због рудника а овамо за "еколошке" новотарије које су једнако зелене као и тренутна технологија. Беше пре пар недеља на САТ представник Тојоте у Србији, каже да "не види будућност за чисто електричне аутомобиле" и ту је човек потпуно у праву. Будућност су хибриди и то вероватно на водоник.
U čitavom Novom Sadu i široj okolini postoje ukupno 3(tri) punjača za električne automobile. Kako građani koji žive u stanovima kada bi i imali finansijska sredstva za kupovinu misle da napune tu bateriju?
Još uvek su benzinski i dizel automobili isplativiji i prizvode manje CO2 u ukupnom ciklusu od proizvodnje, upotrebe i reciklaže i daju manji PED otisak odnosno verovaliiline dizel je "čistiji" jer sama proizvonja litijumskih baterija od rudnika do finalnog proizvoda zagađuje i troši mnogo resursa, zatim pitanje porekla električne energije koja je sve skuplja(nuklearke , termoelektrane) i koje nema dovoljno. Evropski Green NCAP koji se bavi štetnim emisijama automobila i njihovim uticajem na klimu je dokazao da Škoda Oktavia TDI (dizel) ima najbolje rezultate uključujući i električne automobile.
Za 5 godina niko nejce moci kolima da putuje po EU ako nisu elektricni! Sada te nepustaju ako nemas Euro 6 i kola da nisu starija od 5 godina a svake godine smanjiju kriterijume!
U slučaju sudara, sudar je najmanji problem! Požar na baterijama je munjevit, razvija izuzetno velike temperature i vatru je nemoguće gasiti vodom, čak i ne sme, a ni pesak je ne gasi. Isparenja i dim su takođe veoma toksični.
Električna (kola na ugalj) kola su prevara milenijuma!
Srbija i slične zemlje će ubrzo postati deponije polovnih (istrošenih) električnih vozila koje će razmaženom Zapadu biti jeftinije slati tamo nego na reciklažu.
Od trenutka masovnog dovoza tog "ekologičnog" otpada ekologije ovde više neće biti.
Dobro informisani?
Znaju li da punjenje traje bar pola sata do 45min na stanici za punjenje, da baterija traje oko 5-6 godina i da posle toga auto može na staro gvožđe, da ga neće niko kupiti kao polovan, da ga mogu servisirati samo u ovlascenom servisu, i da se cesto samozapale?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Građani Srbije bi rado vozili električne automobile ali nemaju para, a nema ni infrastrukture
Autor: Nova ekonomija
Info
•12.06.2022.
•08:09
Komentari 17
Nastavak "novele"
6. Rio tinto i slicno: Jeste. Litijum je akav kakav je. Nema bezanja od toga, ali nadamo se novim hemijama baterija koje ne koriste litijum, a istrazivanje u tom smeru moze ici samo ubrzano ako niko vise ne bude kupovao SUS vozila.
7. Punjaci: Rak rana u zemlji srbiji. BG je jedini grad u srbiji koji je iole bolje pokriven punjacima. NS je tuga, jad i beda. Mislim da bi nam dobro dosao neki zakon koji bi uslovljavao da benzinske pumpe moraju da imaju bar 1-2 punjaca za EV-ove plus da se obezbede punjaci na svim vecim javnim parkinzima i na parkinzima trznih centara. Jedino zakoni i uredbe bi urodili plodom, posto u ovoj nasoj zemlji ljudi slabo sta rade zato sto misle da je to dobro za njih i njihovu decu. Obicno se sve sto se pravi pravi samo zarad nekog profita.
Za kraj: Ne znam za vas, ali ja bih jako voleo kad bi vazduh u novom sadu bio cisci i kad bih mogao da otvorim prozor i umesto zvuka benzinskih motora cuo samo zvuk guma koje se kotrljaju po putu.
Koliko...
2. Baterija ne traje 5-6 godina. Specifikacije tih Li-Ion baterija kazu da ce nakon 5 godina zadrzati BAR 80% kapaciteta koji je imala kad je izasla iz fabrike, sto je donji minimum. Novije baterije imaju bolje zadrzavanje kapaciteta.
3. Radije cu da vozim polovno zapadnjacko vozilo kome je jedini potencijalni izvor zagadjenja nacin proizvodnje struje, a ne da vozim polovno zapadnjacko vozilo kom je mali perica izvadio DPF/katalizator i da gusim gasovima i napadam bukom ostale gradjane svog grada.
4. @Boki - Donekle na moju zalost u pravu sto se tice zapaljenih baterija. Li-Ion baterije gore vrlo burno kad dodje do ostecenja i to jeste limit te tehnologije, ali kao sto su se 100 godina do danas razvijali SUS motori, tako se i sada razvijaju novi tipovi baterija. Radi se na baterijama kod kojih to nije slucaj i moja optimisticka procena je da ce do 2030 sve nove baterije za EV-ove biti takve. Sa druge strane baterije su na EV-ovima su u podu, tako da do ostecenja dolazi teze.
:/
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18458309/hyundai-i10-10-comfort?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0
Куп је битан
Смејурија
Notrickzone.com
Nenad
Zamenik zamenika
Zbogom pameti
Kako?
Pojma nemam.
Utopija
Gavril
C
Boki
Električna (kola na ugalj) kola su prevara milenijuma!
albino
Sale
benzinac
Od trenutka masovnog dovoza tog "ekologičnog" otpada ekologije ovde više neće biti.
H
kako da ne
Znaju li da punjenje traje bar pola sata do 45min na stanici za punjenje, da baterija traje oko 5-6 godina i da posle toga auto može na staro gvožđe, da ga neće niko kupiti kao polovan, da ga mogu servisirati samo u ovlascenom servisu, i da se cesto samozapale?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H