Info
14.06.2022.
17:58 > 17:36
Prečesto punjenje baterija i skroman doseg vožnje na osnovu jednog punjenja su krupne slabosti električnog automobila.
  • Aleksej

    15.06.2022 11:17
    Xexe
    Toliko providno da su vec svi shvatili o cemu se radi.

    Bogati ce da se voze svojim preskupim elektricnim automobilima za cije baterije ce se kopati litijum u siromasnim drzavama, gde ce se praviti jeftina struja, a tu ce se i odlagati stare baterije.

    Sirotinja raja ce javnim prevozom.

    Vise mesta na ulicama za boagte, nervira ih guzva (koga ne?)
  • Sava

    15.06.2022 10:40
    Bravo Živane
    Lepa analitika trenutnog stanja. Pohvaljujem!
  • Nimbus

    15.06.2022 08:43
    Zaboravljamo jos jednu, po meni ne toliko malu, negativnu stranu elektricnih automobila. Sta kad se isprazni baterija na sred puta? A za to je veca verovatnoca sa automobilima koji predju 300 km u odnosu na klasicne, koji prelaze i 1000 km sa jednim punjenjem. Znam da ce mnogi reci "pa moras paziti". Jeste, ali svakom se desi. Meni nekoliko puta :( Samo sto ne mogu bas da uzmem kanistar i odem po malo struje, do prve pumpe.
    Siguran sam da ce i to biti reseno. Lakse i zamenljive baterije, dezurne sluzbe, punionice na svakom cosku (to je bar lakse postaviti nego celu benzinku pumpu), itd. Ali nije bas sve postavljeno tako da se moze odmah preci, cak ni u razvijenim drzavama, a u Srbiji mozda ni te famozne 2035.
    Takodje, tehnologija izrada baterija nije bas nesto napredovala poslednjih 10-tak godina. Manje-vise to je to. Tesko da mogu da ocekujem da ce baterije za 10 godina biti teske 100 kg, imati 3 puta veci kapacitet i puniti se za 5 min. Nadam se da gresim.
    Podsecam, bice zabranjena samo prodaja novih automobila sa unutrasnjim sagorevanjem. Polovnjaci ce krstariti ulicama jos par decenija posle toga, narocito kod nas.
  • Eon

    15.06.2022 07:09
    A šta će biti, videće se
    Evropi se snilo ono što joj milo.
  • Biciklista

    15.06.2022 06:11
    Pola gradjan evrope nece uopste moci da priusti auto sa cenom od 6 cifara.
    Druga polovina ce imati auto koji moze da se onesposobi "remote", zavisno od toga koliko ste dobar i poslusan gradjanin. Zamisljam Vucica i Vulina da imaju tu opciju. Samo bi SNS-ovci imali prevoz. Ostali - raus!
  • inat

    15.06.2022 05:04
    Suština odluke je namera da samo bogati imaju auto, a svi ostali da se voze javnim prevozom ili biciklom.
    To vam je deo agende 2030 i velikog reseta.
  • Franja

    15.06.2022 04:39
    Izgleda da je ova vest privukla sve skeptike iz neke skeptičke jame.
  • :/

    15.06.2022 00:47
    -
    @AV

    Samo mala (nimalo zlonamerna) ispravka.
    DPF = Diesel Particulate Filter
    GPF = Gasoline Particulate Filter

    Tako da turbo benzinci mogu biti samo sa GP Filterom.
  • Korto Malteze

    14.06.2022 23:39
    Nemam nista protiv, ali ukoliko te "razvijene" zemlje ne pocnu proizvoditi same litijum.
  • Anonimus

    14.06.2022 22:17
    Zanimljiv pristup temi, očito da je odluka o ekspresnom napuštanju vozila na fosilna goriva previše politička.
  • Mašinac

    14.06.2022 21:55
    Energija
    Na 100km moze da potroši 16kWh, a 16kW ne može da potroši.
  • dule

    14.06.2022 21:53
    Usled ove manjkavosti, elektromobili su dostupni samo najbogatijem sloju, pri čemu su i njima prlično komplikovani za upotrebu.



    Ukratko objasnjeno ko ce u EU nakon 2035 posedovati automobil.
  • Av

    14.06.2022 21:09
    A i da, dokazano je da novi turbo benzinci sa dpf filterom najmanje zagadjuju uzimajuci u obzir i elektricne
  • zlo

    14.06.2022 19:40
    A potrośene baterije će da śalju na deponije u siromašne zemlje kao i sav drugi otpad sa zapada koji ne može da se reciklira. Ekološki nema šta. Pritom električni automobil kada se uzme sve u obzir zagađuje 18% više nego benzinski ili dizel, a i njegova proizvodnja zagadi planetu više nego proizvodnja klasičnih automobila.
  • Av

    14.06.2022 19:30
    Prestace da uvoze naftu i gas iz Rusije al onda ce da uvoze struju iz Rusije
  • Slađana

    14.06.2022 19:02
    ...
    Ekološki je da vozimo kola na pedale.
    Ne zagađuje, a ništa ne košta.
  • dijasporac

    14.06.2022 18:30
    U Kanadi i USA (bar u u severozapadu i zapadu kontinenta, bogatijem delu Sev.Amerike) elektricni automobili su poprilicno cesti, u ovoj godini njihov procenat je narastao i preko 10% od svih automobila. Najzastupljeniji je, naravno, model Tesla 3, pa onda ostali Teslini modeli Y i S i zanimljivo Hyundaijevi modeli ( Iconic 5 i Kona) pa tek onda Japanci i VW. Punjaca imate skoro na svakom cosku (u gradu) a van grada nisu toliko cesti ali ih ima na nekim benzinskim pumpama i parkinzima na odmoriustima.

    Cene elektricnih automobila su poprilicno velike, Kona (koja se prodaje i u Srbiji) je oko 50k c$ plus 14% takse pa izadje 57k ili 38k eura ( mislim da je slicna cena i u Srbiji). Za taj novac mozete kupiti daleko bolji i komforniji automobil ( od MB, BMW i Lexusa, pa do Acure , Infinitija i Genesisa) a ovde cena goriva nije toliko velika u odnosu na prihode. I glavni negativni faktor (za sada) je autonomija EV i vreme koje se izgubi na punjacima.
  • Jovica

    14.06.2022 18:29
    BMW, Audi...
    Svaki luskuzni automobil koji vidite na ulicama grada, tipa: Audi, BMW, dzip, Mercedesi i ostali, košta kao jedan hibrid.
    Fala Balkanu, trotoari su ih puni.

    Ima se para, nema se kulture.
  • Zemlja čudesa

    14.06.2022 18:18
    Sve je to lepo, nego gde ćemo da nabavimo toliko struje i baterija? Izgleda da je ovo račun bez krčmara. Ostaje i pitanje ekologije - šta ćemo sa baterijama kojima istekne vek trajanja? Nikada nije postojala, i nikada neće, 100% reciklaža.
  • Realista

    14.06.2022 18:16
    Budalaština kapitalizma...
    ...i naivnost neuke rulje sa kreditom u bankama.
    Onog momenta kada većina pređe na električne automobile, struja će biti toliko skupa da će biti jeftinije da se vozite na naftu koje nema.
  • Toma

    14.06.2022 18:16
    politikanti
    Odluka je naravno politička i jednostrano posmatrana.
    Živane ni vi niste obradili tu stranu medalje iako ste inače vrlo temeljni: problem već u teoretskom prelasku sa fosilnih na struju jeste što postojeći elektroenergetski sistemi nemaju dovoljan kapacitet da transport pređe sa nafte na struju. Nemaju kapacitet da zamene svačiji benzin za struju.
    Upotreba struje za vozila bi zahtevala da se postojeći kapaciteti udvostruče.
    Trošimo prosečno 400kWh mesečno u kući i vozimo 1000km mesečno. Ugrubo, to je 200kWh za vožnju. Znači povećanje potrošnje el.energije po domaćinstvu od 50% minimum. Mi već sada uvozimo i ugalj i struju.
    Nijedan sistem ne može odjednom da istrpi povećanje prosečne potrošnje za 50%.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna