Šta reći, a ne zaplakati. Mislim da je dovoljno da kažemo da živimo u lopovskoj državi, da ne kažem "ekonomskom tigru". Plate su žali bože, al zato cene pucajuu, samo napredno. Njih baš briga koliko je benzin, gas ili dizel kad se vozikaju o trošku građana Srbije službenim vozilima, piih šta lagano uzmeš službeni auto-škodica, zatamnjena stakla, staviš blinker, letiš 200 na sat, malo nekog zgaziš - da ne kažem ubiješ, ideš tamo vamo i šta ćeš lepo se živi. Posle se neko pita zašto mladi odlaze odavde, od kad sam upisao fakultet u planu mi je samo da pobegnem čim diplomu dobijem, ima ko će je više ceniti
Zanimljiva je stavka, koja se mora pomenuti, da u proteklih 10 godina sve je manje, a da na danasnji dan tek mozda 5-10% putnickih vozila se proizvodi sa motorima koji su podlozni konverziji voznje na TNG.
Razlog je prost, svi novi motori su sa sistemom direktnog ubrizgavanja benzina u cilindar motora (tzv. GDI, T(F)SI, HPI i sl.), a te motore je jako skupo i neefikasno konvertovati.
Primer je Audi/VW sa motorom 2.0 TFSI, cija je konverzija oko 1200e+ i nakon te konverzije motor i dalje trosi oko 20-25% benzina prilikom voznje, zbog svoje prirode ubrizgavanja i konstrukcije.
Primer sa druge strane su "stari" tipovi motora (MPI i slicno), gde je konverzija izmedju 300 i 400e i gde se konstatno vozi na plin, a takvih motora je sve manje i sve ce ih biti manje.
Vozim na gas , grejem se na gas i kuvam na gas. Sve to džaba kad se naše lopuže ugrade s raznoraznim akcizama , kradcizama ,atestima , reatestima i ostalim glupostima i opet gas najskuplji u evropi. Struju placam za 300 KW potrošenih 4000 dinara , kolko je to po kw , ( u to su zaracunali i 20 lopovskih stavki + tv pretplatu)
Auto koji se vozi na tng minimalno zagaduje okolinu . Umesto da država stimuliše vožnju na TNG uveli su skupe ateste i reateste a akciza na tng je veca od cene samog gasa.
Pa poskupeli majstori za klime,ugradnja 18000 sa cevima,poskupelo mleko,meso,sve sve sve i to zato što se majstori školuju u Ukrajini,svinje se gaje u Ukrajini,ulje pravi u Ukrajini,krave se gaje u Ukrajini.Ovima je Ukrajina alibi za sve!!!Ako je gorivo u Mađarskoj 1,2-1,3 što je kod nas 1,7?Pa i njima je rat u Ukrajini
Kad god se pomene vožnja na TNG, ovde ljudi ponavljaju kao mantru "reatest, troškovi održavanja".
Vozio sam na TNG skoro 10 godina, i prešao sam silom prilika na dizel.
Mane TNGa su:
- ako vam je boca umesto rezervnog točka, rezervni točak je onda u gepeku i zauzima mesto
- morate pomalo da vozite i na bezin i da imate bar 1/3 rezervoara benzina da pumpa ne bi radila na suvo (mada ovo poslednje i nije neki trošak)
Prednosti:
- duplo jeftinije gorivo, a potrošnja je svega 10% veća nego na benzin
- ko brine o ekologiji - TNG je najčistije gorivo
E sada, nisu ni svi benzinski motori pogodni, niti svi podnose TNG. Reatest se radi jednom u 5 godina i košta oko 5000 dinara, godišnji servis plinskog uređaja je oko 2500 dinara. Boca se menja na 10 godina, a cena zavisi od oblika i mesta gde je ugrađena. Primer za Xsaru Picasso - boca košta 16000 dinara. Ugradnja se isplati posle prvih 15000km.
Kod nas je tu drugi problem - problem u glavi. TNG se smatra "sirotinjskim" gorivom, na benzin voze "budale", a dizel je pravo gorivo "znaš kako čupa, vuče". Vraćamo se na staro - patimo od toga da pokažemo da smo neko i nešto, iznad ostalih, a nismo.
Kriminal od države.
Država koja živi od bezobrazno velikih akciza je pljačkaša država svog naroda.
Sve države u okruženju i svetu davanju potsticaj od nekoliko stotina evra, skoro kao sama ugradnja gasa sem naše lopovske države.
O benefitima gasa što se tiče zagađivanja životne sredine je glupo i pričati pogotovo sa ovom vlasti koja polako ubija svoj narod sa nebrigom oko čistog vazduha sa uvreženom kineskom prljavom tehnoligijom koja je okupirala državu uz pomoć našeg dragog predsednika
PRE poskupljenja
na 10000 km, godisnje ako se prodje, usteda je bila 500e
ako vozite 5 godina, usteda je 2500e sto na benzinu i dizelu ne mozete
Prosek potrosnje (logan 2) GAS 6.5/ 7 litara
-----------------------------------
sa poskupljenjem,evro stoji na 118din
iznosi 600e, 5 god, 3000e
--------------------
Servis za 2 filtera 2500 din, 1 godisnje
1,5 pun rezeraervoar benzina, ostalo LPG
65oo din je bio atest, masinski fakultet NS
-----------------------
u Makedoniji i BiH, tu se JOS VISE STEDI, oni koji voze
------------------------
Vi sada vidite isplativost
Autogas koriste oni koji prelaze mnogo km,ko ima 500do 2000€(model auta,proizvodjac uredjaja...) da ugradi uredjaj znaci nisu socijalno ugrozeni kao sto kazu u takstu. Taxi,dostava,mala privreda...imaju veci profit zbog koriscenja gasa a porezi i ostalo je u rangu onih koji koriste druga goriva.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Isplati li se još uvek voziti se na tečni naftni gas?
Autor: RTS
Info
•15.06.2022.
•07:37
Komentari 13
Nidza
Vazd
Razlog je prost, svi novi motori su sa sistemom direktnog ubrizgavanja benzina u cilindar motora (tzv. GDI, T(F)SI, HPI i sl.), a te motore je jako skupo i neefikasno konvertovati.
Primer je Audi/VW sa motorom 2.0 TFSI, cija je konverzija oko 1200e+ i nakon te konverzije motor i dalje trosi oko 20-25% benzina prilikom voznje, zbog svoje prirode ubrizgavanja i konstrukcije.
Primer sa druge strane su "stari" tipovi motora (MPI i slicno), gde je konverzija izmedju 300 i 400e i gde se konstatno vozi na plin, a takvih motora je sve manje i sve ce ih biti manje.
Pera
Mile
Igor
ja
Nomad
Vozio sam na TNG skoro 10 godina, i prešao sam silom prilika na dizel.
Mane TNGa su:
- ako vam je boca umesto rezervnog točka, rezervni točak je onda u gepeku i zauzima mesto
- morate pomalo da vozite i na bezin i da imate bar 1/3 rezervoara benzina da pumpa ne bi radila na suvo (mada ovo poslednje i nije neki trošak)
Prednosti:
- duplo jeftinije gorivo, a potrošnja je svega 10% veća nego na benzin
- ko brine o ekologiji - TNG je najčistije gorivo
E sada, nisu ni svi benzinski motori pogodni, niti svi podnose TNG. Reatest se radi jednom u 5 godina i košta oko 5000 dinara, godišnji servis plinskog uređaja je oko 2500 dinara. Boca se menja na 10 godina, a cena zavisi od oblika i mesta gde je ugrađena. Primer za Xsaru Picasso - boca košta 16000 dinara. Ugradnja se isplati posle prvih 15000km.
Kod nas je tu drugi problem - problem u glavi. TNG se smatra "sirotinjskim" gorivom, na benzin voze "budale", a dizel je pravo gorivo "znaš kako čupa, vuče". Vraćamo se na staro - patimo od toga da pokažemo da smo neko i nešto, iznad ostalih, a nismo.
?????
Država koja živi od bezobrazno velikih akciza je pljačkaša država svog naroda.
Sve države u okruženju i svetu davanju potsticaj od nekoliko stotina evra, skoro kao sama ugradnja gasa sem naše lopovske države.
O benefitima gasa što se tiče zagađivanja životne sredine je glupo i pričati pogotovo sa ovom vlasti koja polako ubija svoj narod sa nebrigom oko čistog vazduha sa uvreženom kineskom prljavom tehnoligijom koja je okupirala državu uz pomoć našeg dragog predsednika
zx
na 10000 km, godisnje ako se prodje, usteda je bila 500e
ako vozite 5 godina, usteda je 2500e sto na benzinu i dizelu ne mozete
Prosek potrosnje (logan 2) GAS 6.5/ 7 litara
-----------------------------------
sa poskupljenjem,evro stoji na 118din
iznosi 600e, 5 god, 3000e
--------------------
Servis za 2 filtera 2500 din, 1 godisnje
1,5 pun rezeraervoar benzina, ostalo LPG
65oo din je bio atest, masinski fakultet NS
-----------------------
u Makedoniji i BiH, tu se JOS VISE STEDI, oni koji voze
------------------------
Vi sada vidite isplativost
Pametnjaković Mladji
Gvozden
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
Skf
H
Atesti pa održavanje....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H