Autor: RTS

Info
15.06.2022.
07:37
Tečni naftni gas (TNG) sve je skuplji - trenutno se prodaje po ceni od 110 do 112 dinara po litru.
  • Nidza

    16.06.2022 01:09
    Lopovi
    Šta reći, a ne zaplakati. Mislim da je dovoljno da kažemo da živimo u lopovskoj državi, da ne kažem "ekonomskom tigru". Plate su žali bože, al zato cene pucajuu, samo napredno. Njih baš briga koliko je benzin, gas ili dizel kad se vozikaju o trošku građana Srbije službenim vozilima, piih šta lagano uzmeš službeni auto-škodica, zatamnjena stakla, staviš blinker, letiš 200 na sat, malo nekog zgaziš - da ne kažem ubiješ, ideš tamo vamo i šta ćeš lepo se živi. Posle se neko pita zašto mladi odlaze odavde, od kad sam upisao fakultet u planu mi je samo da pobegnem čim diplomu dobijem, ima ko će je više ceniti
  • Vazd

    15.06.2022 12:12
    Tibi
    Zanimljiva je stavka, koja se mora pomenuti, da u proteklih 10 godina sve je manje, a da na danasnji dan tek mozda 5-10% putnickih vozila se proizvodi sa motorima koji su podlozni konverziji voznje na TNG.
    Razlog je prost, svi novi motori su sa sistemom direktnog ubrizgavanja benzina u cilindar motora (tzv. GDI, T(F)SI, HPI i sl.), a te motore je jako skupo i neefikasno konvertovati.
    Primer je Audi/VW sa motorom 2.0 TFSI, cija je konverzija oko 1200e+ i nakon te konverzije motor i dalje trosi oko 20-25% benzina prilikom voznje, zbog svoje prirode ubrizgavanja i konstrukcije.
    Primer sa druge strane su "stari" tipovi motora (MPI i slicno), gde je konverzija izmedju 300 i 400e i gde se konstatno vozi na plin, a takvih motora je sve manje i sve ce ih biti manje.
  • Pera

    15.06.2022 11:04
    Vozim na gas , grejem se na gas i kuvam na gas. Sve to džaba kad se naše lopuže ugrade s raznoraznim akcizama , kradcizama ,atestima , reatestima i ostalim glupostima i opet gas najskuplji u evropi. Struju placam za 300 KW potrošenih 4000 dinara , kolko je to po kw , ( u to su zaracunali i 20 lopovskih stavki + tv pretplatu)
  • Mile

    15.06.2022 11:03
    Auto koji se vozi na tng minimalno zagaduje okolinu . Umesto da država stimuliše vožnju na TNG uveli su skupe ateste i reateste a akciza na tng je veca od cene samog gasa.
  • Igor

    15.06.2022 10:50
    ukrajina
    Pa poskupeli majstori za klime,ugradnja 18000 sa cevima,poskupelo mleko,meso,sve sve sve i to zato što se majstori školuju u Ukrajini,svinje se gaje u Ukrajini,ulje pravi u Ukrajini,krave se gaje u Ukrajini.Ovima je Ukrajina alibi za sve!!!Ako je gorivo u Mađarskoj 1,2-1,3 što je kod nas 1,7?Pa i njima je rat u Ukrajini
  • ja

    15.06.2022 10:43
    Šta se isplati u Srbiji?
    Sa ovakvom vlašću, u Srbiji se ne isplati živeti,ali moramo.
  • Nomad

    15.06.2022 10:07
    Kad god se pomene vožnja na TNG, ovde ljudi ponavljaju kao mantru "reatest, troškovi održavanja".
    Vozio sam na TNG skoro 10 godina, i prešao sam silom prilika na dizel.
    Mane TNGa su:
    - ako vam je boca umesto rezervnog točka, rezervni točak je onda u gepeku i zauzima mesto
    - morate pomalo da vozite i na bezin i da imate bar 1/3 rezervoara benzina da pumpa ne bi radila na suvo (mada ovo poslednje i nije neki trošak)

    Prednosti:
    - duplo jeftinije gorivo, a potrošnja je svega 10% veća nego na benzin
    - ko brine o ekologiji - TNG je najčistije gorivo

    E sada, nisu ni svi benzinski motori pogodni, niti svi podnose TNG. Reatest se radi jednom u 5 godina i košta oko 5000 dinara, godišnji servis plinskog uređaja je oko 2500 dinara. Boca se menja na 10 godina, a cena zavisi od oblika i mesta gde je ugrađena. Primer za Xsaru Picasso - boca košta 16000 dinara. Ugradnja se isplati posle prvih 15000km.

    Kod nas je tu drugi problem - problem u glavi. TNG se smatra "sirotinjskim" gorivom, na benzin voze "budale", a dizel je pravo gorivo "znaš kako čupa, vuče". Vraćamo se na staro - patimo od toga da pokažemo da smo neko i nešto, iznad ostalih, a nismo.
  • ?????

    15.06.2022 08:58
    !!!!!
    Kriminal od države.
    Država koja živi od bezobrazno velikih akciza je pljačkaša država svog naroda.
    Sve države u okruženju i svetu davanju potsticaj od nekoliko stotina evra, skoro kao sama ugradnja gasa sem naše lopovske države.
    O benefitima gasa što se tiče zagađivanja životne sredine je glupo i pričati pogotovo sa ovom vlasti koja polako ubija svoj narod sa nebrigom oko čistog vazduha sa uvreženom kineskom prljavom tehnoligijom koja je okupirala državu uz pomoć našeg dragog predsednika
  • zx

    15.06.2022 08:56
    racunica
    PRE poskupljenja
    na 10000 km, godisnje ako se prodje, usteda je bila 500e
    ako vozite 5 godina, usteda je 2500e sto na benzinu i dizelu ne mozete
    Prosek potrosnje (logan 2) GAS 6.5/ 7 litara
    -----------------------------------
    sa poskupljenjem,evro stoji na 118din
    iznosi 600e, 5 god, 3000e
    --------------------
    Servis za 2 filtera 2500 din, 1 godisnje
    1,5 pun rezeraervoar benzina, ostalo LPG
    65oo din je bio atest, masinski fakultet NS
    -----------------------
    u Makedoniji i BiH, tu se JOS VISE STEDI, oni koji voze
    ------------------------
    Vi sada vidite isplativost

  • Pametnjaković Mladji

    15.06.2022 08:30
    Nekom se isplati, a nekom se ne isplati.
  • Gvozden

    15.06.2022 08:19
    Za nepunih godinu Dana cena je porasla sa 78 na 113. To je bezobrazluk.

    https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
  • Skf

    15.06.2022 07:54
    Autogas koriste oni koji prelaze mnogo km,ko ima 500do 2000€(model auta,proizvodjac uredjaja...) da ugradi uredjaj znaci nisu socijalno ugrozeni kao sto kazu u takstu. Taxi,dostava,mala privreda...imaju veci profit zbog koriscenja gasa a porezi i ostalo je u rangu onih koji koriste druga goriva.
  • H

    15.06.2022 07:45
    Ne
    Znam i taksiste koji su prešli sa tng na dizel, godinama ranije, a tek sad...
    Atesti pa održavanje....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna