Jos 1986 god.skoro da prokuva Audi 60 na putu Obrovac - Gracac veliki uspon.Otvorim prozore i ukljucim grejanje, temperytura sa crvenog pocne da pada i bez zastoja predjem tih 20 km.Drugi put sluzbeno se vracamo iz Beograda na autoputu( tada jedna traka) pukao kais od pumpe.Noc sofer se uznemirijo sta sada,kako do Novog Sada.Tada mu predlozim iako je bilo leto da ukljuci grejanje i otvorimo prozore,tako iz cuga stignemo u Novi Sad,bez pregrejavanja motora.
Računam da su Pežo, Reno, Sitroen najjeftiniji polovnjaci koji se mogu kupiti kod nas, znači vozi sirotinja, pa još nemaju para za redovno održavanje nego seci uši krpi dupe ne čudi što su izgoreli.
Malo je do stanja vozila, malo je do uslova na putu a malo i do neiskustva vozaca. Obrtaje kolenastog vratila trebalo drzati iznad 2k kako bi motor vise termalne energije prebacio u kineticku ali i da bi pumpa rashladne tecnosti postigla odgovarajuci protok u takvim uslovima cak i kada je termostat potpuno otvoren. Ali siguran sam da to pise u upustvu za rukovanje motornim vozilom. Takodje kod vozila sa pogonom na dizel gorivo je neophodno da je sistem za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR) prisutan i ispravan, odnosno da nije blokiran u otvorenom polozaju jer ce kontrolna jedinica promenom odnosa vazduha i izduvnih gasova u cilidnrima pokusati da izvrsi korekcije pri visokim temperaturama, odnosno vozila bez EGR-a se mnogo vise greju i to u ovakvim situacijama moze da dodje na nalpatu. Ali novosadski misenlucari ce dobro znati o cemu govorim posto gotovo svi tamo to rade ali to su samo neke od jeresi koje se mogu videti i udahnuti tamo.
u pravu. cenim da je dug uspon od 8 ili slično %, malo je ipak neobično da se vozila ne pale na npr auto putu su - bg ili bg - požega, gde čak i ima nekog nagiba.
istina je verovatno negde između. malo stanje vozila, malo uslovi puta.
sta mislite zasto vojna vozila imaju vazdusno ili stalno prisilno hladjenje,tj radilica non stop okrece ventilator na hladnjak,kao i stari automobili koji preko remena stalno duvaju na isti,noviji automobili imaju visebrzinske ventilatore koje regulise elektronika,kao i klima kad je ukljucena,i on je non stop,sve to posle izvesnog broja godina postaje nepouzdano,i treba menjati,prewgledati releje,promeniti ventilator,pumpu za gorivo,vodenu pumpu,proveriti otpor izolacije instalacije,remontovati alternator i alnaser,termostate i senzore,sipati novu rashladnu tecnost i ulje u motoru i menjacu,spanere i kaiseve da ne spominjemi ubaciti pp aparat u auto,ako ne mozes da izneses trosak pripreme auta ili redovno odrzavanje,koji ces moj sa njim u neizvesnu avanturu.
Ljudi idu na odmor ne odzavaju svoj automobil, razumem i zasto, male su plate, ali ako idete na odmor isto tako odvojte i pregledajte auto pred put. Evo moj Reno 17 godina star 300 hiljada prešao, ide uzduž i popreko gde kod treba, ali zato moram redovnije da ga održavam naspram novijeg auta, bar tri puta godišnje.
Niko ne spominje gorivo. Gorivo koje sipamo je mnogo manje oktanske vrednosti nego sto bi trebalo, kad sipam Grcki Shell, predjem 100km vise, motor, dizel i ne cuje se.
Sa nasim gorivom cujem klipove kako struzu pri vecoj brzini, vece trenje, veca temperatura, genijalno isprojektovani putevi i eto pozara.
Podseticu da je Reno 4 jedini komercijalni auto koji je presao Pariz Dakar, ali sa pravim gorivom.
Neodrzavanje auta je glavni problem a posle i brzina voznje ! Ne mozes u 6 brzini ici 100km/h ! Onda tu imamo i francuske krseve kojima hladjenje motora radi preko sistema elektronike koja aktivira dodatno ventilatore na hladnjaku, to posle 10god. obavezno crkne a ne prijavljuje kao gresku ! E tu sedi problem. Isto i sa prvim jacim minusom imamo silne zapaljene megane koji su radjeni u turskoj, jeftina mast na bendiksu zalepi prilikom verglanja i alnaser postane generator a to nije,odatle krene pozar ! Problem je u ljudima i autima,autoput je odlican !!!
Prosečna starost vozila koja su prošla tom deonicom za ovih par dana 15.5 godina! Pa svako to vozilo manje vredi od letovanja na koje idu. Kršine za koje na zapadu treba da platiš da ga odvezu u reciklažu.
Уз технички неисправан аутомобил, који је "прошао строги технички" у Србији, возачко искуство је пресудно за овакав епилог.
Људи возе на брзинама од 50-60 km/h у 5. или 6. степену преноса, што је лоше за мотор и мењач и на равном путу, а камоли на константном успону и оптерећењу.
Лично сам сведок да је више таксиста у Новом Саду вози управо тако. Сваки пут их питам, зашто то раде и сваки пут је одговор : "Да се не дере мотор."
Људи, пустите да се мотор врти, на великим успонима пењите се у нижим степенима преноса, а у истим се спуштајте са планина, брда и превоја. То је старо возачко правило, тако се штеде кочнице и мотор, не и гориво. Претпостављам да горива имате довољно.
Не одржавају људи своја возила. Возе се крнтије старе две деценије. Сваки пристојно одржаван ауто може да вози у вишим обртајима када иде уз брдо. Крш не може то да издржи и крећу проблеми.
Uhvatili se za ogranicenje od 100km/h i kao "hahaha kakav je to autoput" i slicno. Sustina je da je 40km iz pravca PG ka Kolasinu konstantni uspon, od otprilike 10m nadmorske visine se penje do nekih 1.000m. Kroz kanjon Morace ima i uspona, pa ravno, pa silazis, pa opet uspon i ne vozi se brzo. Vozis se sat i po ali ne opterecuje se motor. Ovde 40km ali samo uspon. Na to dodas upitno odrzavanje i stanje auta, pa natovareni, visoka spoljna temperatura, pa klima koja radi, mucenje uzbrdo i prokuva auto.
kada se pregreva auto: otvoriš prozore, ugasiš klimu, upališ GREJANJE do daske i onda imaš dodatno hladjenje motora preko grejača.
Naročito dizeli.
A voleo bih da vidim, kako bi to "izgurali" električni automobili.
Ako su polovnjaci, dizeli, sve je jasno.
Hladnjaci zapušteni, protokomeri neispravni, termostati zapekli...a klime opterećuju, a svi žure pun gas... pregreje se ...
Opterećenje zbog uspona, opterećenje zbog udara vetra, stariji automobili...
Ko ne razume šta je problem udara vetra, taj izvan svog sela nije vozio...
Znaci:
1) Autoput na kojem je povecan koef. otpora vaduha tokom kretanja. Mera: izgradnja bocnih barijera? Izgradnja difuzora izmedju traka autoputa (razdelnih po smerovima kretanja)?
2) Opterecenje vozila - koliki nagib uspona ima taj autoput? Ima li kakve dodatne oznake, u smislu max. dozvoljene brzine?
3) Kao dopuna tacke br. 2) Da li je realno da je neko projektovao autoput sa "kosinom"?
4) Vozaci koji voze, i vide da u nekom trenutku motor pocinje da se gusi, da pada broj obrtaja motora a i dalje u visokim stepenima prenosa pokusavaju da "cupaju"... pa da li ovo treba komentarisati, imajuci u vidu sve sto vidimo da se desava po nasim drumovima?
* mala digresija, izlazak iz BG-a, ka petlji Vrcin, koliko god "podsecalo" na obrise autoputa, ima dobar uspon, i oseti se kako sa 120kmh pocinje auto da usporava, ali taj deo obicno prevezem u 4 brz. sa 90-ak, koliko vidim i svi ostali vozaci voze isto, nisam ni brzi ni sporiji od bilo koga, dakle - nisu bas svi takvi duduci za voznju kao sto CG izvestaj implicira, ali opet Beograd je na brdu, pocinje Sumadija, zna se i kako se po takvom terenu projektuju deonice... zanima me samo da li je i ovaj autoput bio realizovan sa konzorcijumom CRCC i kako je podeljena odgovornost za ucinjeno. Finansiranje je naravno poznato - Exim banka, zaduzivanje u 50god pod nepoznatim uslovima...
Problem ovog autoputa je taj sto on u tih 45 kilometara duzine morqnda savlada visinsku razliku od 1100 metara. To znaci da je cela deonica konstantno pod nagibom. Zamislite most kod Beske...e sad ga zamislite u duzini od 45 kilometara :)
E to vam je to otprilike. Kad se ide iz pravca Srbije za Podgorici milina jedna, auto sam "leti". Ali kad se ide od Podgorice ka Srbiji kuku lele ko prezivi pricace
Al su dosadni sa tim "velika brzina" a tamo ograničenje 100km/h...
Zašto lepo ne napišu da je problem konstantan uspon i da to "ubija" motor, tj. vozila (motore) koja nisu mehanički spremna za duža opterećenja...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Na novom crnogorskom auto-putu za tri dana izgorela četiri vozila, njih 40 "prokuvalo"
Autor: Srna
Info
•18.07.2022.
•07:06
Komentari 30
Imre
polovninjemci.com
andromeda
kom da uzme prase
Tesla 3
elektricni automobili bi lako izgurali zato sto nema sta da se greje.
Presao sam vise puta Alpe i leti i zimi bez ikakvih problema.
Govedarica
Mirko
istina je verovatno negde između. malo stanje vozila, malo uslovi puta.
ZUJALICA
sas
Aleks
Topolino
Vozac
Sa nasim gorivom cujem klipove kako struzu pri vecoj brzini, vece trenje, veca temperatura, genijalno isprojektovani putevi i eto pozara.
Podseticu da je Reno 4 jedini komercijalni auto koji je presao Pariz Dakar, ali sa pravim gorivom.
Dejan
Laloš
Брадилко
Људи возе на брзинама од 50-60 km/h у 5. или 6. степену преноса, што је лоше за мотор и мењач и на равном путу, а камоли на константном успону и оптерећењу.
Лично сам сведок да је више таксиста у Новом Саду вози управо тако. Сваки пут их питам, зашто то раде и сваки пут је одговор : "Да се не дере мотор."
Људи, пустите да се мотор врти, на великим успонима пењите се у нижим степенима преноса, а у истим се спуштајте са планина, брда и превоја. То је старо возачко правило, тако се штеде кочнице и мотор, не и гориво. Претпостављам да горива имате довољно.
pera
Комша
Sale NS
bt
DžiajDžo
Naročito dizeli.
A voleo bih da vidim, kako bi to "izgurali" električni automobili.
Salamander
Hladnjaci zapušteni, protokomeri neispravni, termostati zapekli...a klime opterećuju, a svi žure pun gas... pregreje se ...
Luka iz Danilovgrad
Ko ne razume šta je problem udara vetra, taj izvan svog sela nije vozio...
Liman3
Projektant? Anyone?
1) Autoput na kojem je povecan koef. otpora vaduha tokom kretanja. Mera: izgradnja bocnih barijera? Izgradnja difuzora izmedju traka autoputa (razdelnih po smerovima kretanja)?
2) Opterecenje vozila - koliki nagib uspona ima taj autoput? Ima li kakve dodatne oznake, u smislu max. dozvoljene brzine?
3) Kao dopuna tacke br. 2) Da li je realno da je neko projektovao autoput sa "kosinom"?
4) Vozaci koji voze, i vide da u nekom trenutku motor pocinje da se gusi, da pada broj obrtaja motora a i dalje u visokim stepenima prenosa pokusavaju da "cupaju"... pa da li ovo treba komentarisati, imajuci u vidu sve sto vidimo da se desava po nasim drumovima?
* mala digresija, izlazak iz BG-a, ka petlji Vrcin, koliko god "podsecalo" na obrise autoputa, ima dobar uspon, i oseti se kako sa 120kmh pocinje auto da usporava, ali taj deo obicno prevezem u 4 brz. sa 90-ak, koliko vidim i svi ostali vozaci voze isto, nisam ni brzi ni sporiji od bilo koga, dakle - nisu bas svi takvi duduci za voznju kao sto CG izvestaj implicira, ali opet Beograd je na brdu, pocinje Sumadija, zna se i kako se po takvom terenu projektuju deonice... zanima me samo da li je i ovaj autoput bio realizovan sa konzorcijumom CRCC i kako je podeljena odgovornost za ucinjeno. Finansiranje je naravno poznato - Exim banka, zaduzivanje u 50god pod nepoznatim uslovima...
Problem
E to vam je to otprilike. Kad se ide iz pravca Srbije za Podgorici milina jedna, auto sam "leti". Ali kad se ide od Podgorice ka Srbiji kuku lele ko prezivi pricace
monesc
Zašto lepo ne napišu da je problem konstantan uspon i da to "ubija" motor, tj. vozila (motore) koja nisu mehanički spremna za duža opterećenja...
planiram
Deki
Samo kažem ...
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H